quote:Op zondag 13 juni 2021 12:13 schreef Dven het volgende:
Hallo, was van de week met de trein van Sofia naar Veliko Tarnovo (Bulgarije, rit van 4,5 uur) en heb onderweg een paar foto's gemaakt. Misschien leuk om te zien. Reis redelijk vaak met treinen door het land dus zal af en toe eens een foto maken als ik iets leuks/bijzonders tegenkom. Over een kleine twee weken ga ik met een stoomtrein over een klein berglijntje, zal ik ook wat foto's van maken.
[ afbeelding ]Wat een mooie loc!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De locs van de IC Berlijn hebben de afgelopen tijd een flinke poetsbeurt gekregen, nadat dat een jaar niet is gebeurd of zoiets. Ze zien er weer een heel stuk beter uit tegenwoordig.quote:Op zondag 13 juni 2021 12:17 schreef b2py het volgende:
Wat een glimmer!
Wasten ze hier ook maar de treinen
Ja dat viel mij ook op! Maar ja, nu valt gelijk ook echt op dat de verfbeurt op z'n laatste benen loopt in veel gevallen.quote:Op zondag 13 juni 2021 20:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
De locs van de IC Berlijn hebben de afgelopen tijd een flinke poetsbeurt gekregen, nadat dat een jaar niet is gebeurd of zoiets. Ze zien er weer een heel stuk beter uit tegenwoordig.
Ik las zoiets ja, zagen er ook flitsend uitquote:Op zondag 13 juni 2021 20:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
De locs van de IC Berlijn hebben de afgelopen tijd een flinke poetsbeurt gekregen, nadat dat een jaar niet is gebeurd of zoiets. Ze zien er weer een heel stuk beter uit tegenwoordig.
Ze hebben nog anderhalf jaar dus tijd zat.quote:Op maandag 14 juni 2021 14:52 schreef Claude_Viole het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer de volgende ICNG's het land in gaan komen. Ik denk dat het nu langzamerhand wel tijd gaat worden voor instructieritten voor personeel.
Niet echt. De typetesten lopen nog steeds. Pas als Alstom die gereed heeft, kan NS zelf ook aan de slag met de eigen systeemtests. Als die succesvol zijn kan er proefbedrijf zonder reizigers opgestart worden. Pas dan zullen de reguliere opleidingen van start gaan om de tijd tussen de opleiding en het daadwerkelijk rijden zo kort mogelijk te houden (dan is de kennis nog niet weggezakt).quote:Op maandag 14 juni 2021 14:52 schreef Claude_Viole het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer de volgende ICNG's het land in gaan komen. Ik denk dat het nu langzamerhand wel tijd gaat worden voor instructieritten voor personeel.
Voor december 2022 bedoel je. Het hele circus is vanwege COVID een jaar naar achteren gedrukt.quote:Op maandag 14 juni 2021 17:50 schreef ReisT het volgende:
Klinkt alsof er nog een hoop moet gebeuren, gaat dat allemaal nog wel lukken het einde van dit jaar, denk je?
Ik kan geen enkele uitspraak daarover doen, sorry.quote:Op maandag 14 juni 2021 17:50 schreef ReisT het volgende:
Klinkt alsof er nog een hoop moet gebeuren, gaat dat allemaal nog wel lukken het einde van dit jaar, denk je?
Maar dat kan ook een "verrassingsinzet" zijn, die gereden wordt door een testmachinist/opleider. Zo ging het destijds met de V250 ook, het was de bedoeling dat er "af en toe" V250 zou worden ingezet in plaats van het getrokken materieel, terwijl er meer V250 werd afgeleverd en de opleidingen nog gaande waren.quote:Op maandag 14 juni 2021 18:55 schreef ReisT het volgende:
NS zei afgelopen februari nog dat de verwachting was dat eind dit jaar de eerste reizigers kunnen instappen.
Yup, zoiets zal het worden. De levering van het materieel zelf is ernstig vertraagd door de impact van de pandemie. Ik denk dat de toelating wel op tijd rond komt voor het grootste gedeelte. Het is echt niet zo'n goed idee om mensen op te leiden voor treinen die er nog niet zijn. Die kennis zakt en dat heeft consequenties, waaronder met enige regelmaat vertragingen.quote:Op maandag 14 juni 2021 20:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maar dat kan ook een "verrassingsinzet" zijn, die gereden wordt door een testmachinist/opleider. Zo ging het destijds met de V250 ook, het was de bedoeling dat er "af en toe" V250 zou worden ingezet in plaats van het getrokken materieel, terwijl er meer V250 werd afgeleverd en de opleidingen nog gaande waren.
(Dat is uiteindelijk niet veel gebeurd, omdat het materieel zeer onbetrouwbaar was.)
Hebben we het er hier destijds niet over gehad dat het personeel zelf en ook de bonden daar destijds problemen mee hadden?quote:Op maandag 14 juni 2021 22:54 schreef Maegrim het volgende:
Tussen de opleiding SNG en m'n eerste rit zat twee jaar
Ik moest hardop lachen Ik dank dat we allemaal van dat soort collega's hebben, hehehehe.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 10:33 schreef Salatrel het volgende:
Als ik zie hoe sommige collega’s een materiële module volgen verbaasd het me al dat ze de cabinedeur van een SNG zelfstandig open krijgen
Zo, dat is dan wel het einde van een tijdperk denk ik. Hoe lang geleden was de vorige stem geïntroduceerd?quote:Op dinsdag 15 juni 2021 10:27 schreef MTL het volgende:
Vanaf morgen een nieuwe omroepstem op de stations met het nieuwe reisinformatiesysteem: https://nieuws.ns.nl/maak(...)tem-van-het-station/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |