abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 8 juni 2021 @ 15:35:17 #76
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_199796288
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 12:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Zit er niet een fasescheiding net na de spanningssluis, komende vanaf Bredanus richting Roffa?
Dat klopt. Als je vanuit Breda richting Rotterdam gaat mag je eerst een viaduct over, terwijl je over het viaduct gaat moet je een spanningswissel doen, en daarna ga je vrijwel meteen door de fasescheiding.

Als je dan niet in één keer er overheen kunt (bijvoorbeeld omdat je een vertraagde Thalys voor moet laten) is er een kans dat je gewoon niet genoeg snelheid maakt.
pi_199796578
Wat een snoskommer ben je dan als je dat zo ontwerpt. Zet die spanningssluis middenin de fasescheiding denk ik dan of doe ze parallel.
Bier.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 16:18:00 #78
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_199796866
Ja, dat is niet handig ontworpen. ProRail en NS hebben al eens gevraagd "kan dat ding niet verplaatst worden?" maar daar is door Infraspeed een prijskaartje op geplakt waar I&M "nee" tegen zei.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 16:28:33 #79
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_199796993
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 12:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Zit er niet een fasescheiding net na de spanningssluis, komende vanaf Bredanus richting Roffa?
Er zit iets van 2,5 à 3 km tussen, maar als je rekening houdt met in- en uitschakeltijden van treinen is het wel extreem kut.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 8 juni 2021 @ 16:28:56 #80
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_199796996
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 15:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wat een snoskommer ben je dan als je dat zo ontwerpt. Zet die spanningssluis middenin de fasescheiding denk ik dan of doe ze parallel.
Waarom moest Breda per se aangesloten worden op de HSL?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_199797055
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 16:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waarom moest Breda per se aangesloten worden op de HSL?
Omdat een stel gedeputeerden goed kan deepthroaten.
Bier.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 16:33:50 #82
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_199797058
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 16:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waarom moest Breda per se aangesloten worden op de HSL?
Zodat we niet meer langs Dordrecht hoeven als we eens naar Rotterdam willen, duh :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 juni 2021 @ 19:39:41 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_199798897
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 15:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat klopt. Als je vanuit Breda richting Rotterdam gaat mag je eerst een viaduct over, terwijl je over het viaduct gaat moet je een spanningswissel doen, en daarna ga je vrijwel meteen door de fasescheiding.

Als je dan niet in één keer er overheen kunt (bijvoorbeeld omdat je een vertraagde Thalys voor moet laten) is er een kans dat je gewoon niet genoeg snelheid maakt.
een handige machinist zou het moeten kunnen door net voor de fasescheiding even tractie te geven, maar als je een snelremming krijgt ofzo ben je het bokje

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 16:18 schreef James1988 het volgende:
Ja, dat is niet handig ontworpen. ProRail en NS hebben al eens gevraagd "kan dat ding niet verplaatst worden?" maar daar is door Infraspeed een prijskaartje op geplakt waar I&M "nee" tegen zei.
Gewoon doen. Dan maar RWS de schroeven iets aandraaien ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 8 juni 2021 @ 20:26:28 #84
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_199799441
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 19:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Gewoon doen. Dan maar RWS de schroeven iets aandraaien ;)
Liever niet nog meer, dat gebeurt nu al :(
pi_199799558
Ik wil een extra scherm in de woonkamer en dan ga ik daar iets op maken dat er spoorwegwebcams gerouleerd worden ofzo. Voor de leuk.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 juni 2021 @ 20:48:40 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_199799722
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:26 schreef boriq het volgende:

[..]

Liever niet nog meer, dat gebeurt nu al :(
mwah, als je hoort hoeveel de grote projecten van RWS telkens boven het budget uitkomen dan krijg je het vermoeden dat de organisatie niet heel goed geleid wordt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_199799931
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mwah, als je hoort hoeveel de grote projecten van RWS telkens boven het budget uitkomen dan krijg je het vermoeden dat de organisatie niet heel goed geleid wordt.
Zoals?
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 juni 2021 @ 21:21:49 #88
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_199800144
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 21:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Zoals?
Afsluitdijk, verbinding A13/A16, Ring Zuid in Groningen, nieuwe Merwedebrug bij Gorinchem, de bak in de Amelisweerd, Zuidasdok (gedeeltelijk RWS)
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 8 juni 2021 @ 21:42:13 #89
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_199800364
Vraag is bij een aantal van die projecten ook of de kosten die men aan het begin (wat in sommige gevallen een flinke tijd terug is) geraamd heeft nu nog wel realistisch zijn met de hogere prijzen, daar komt de indexering dan nog bij.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 juni 2021 @ 21:49:42 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_199800489
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 21:42 schreef boriq het volgende:
Vraag is bij een aantal van die projecten ook of de kosten die men aan het begin (wat in sommige gevallen een flinke tijd terug is) geraamd heeft nu nog wel realistisch zijn met de hogere prijzen, daar komt de indexering dan nog bij.
Heel goed punt en de vraag is dan in hoeverre RWS daar weet van heeft en toch doorgaat met de aanbesteding.

De zeesluis van IJmuiden werd bijvoorbeeld gegund aan een consortium dat 15% onder de raming van RWS zat. Die bedrijven hoesten die overschrijding nu uit eigen zak op, terwijl RWS zelf door de vertraging ook nog eens 64 miljoen euro kwijt is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_199800556
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 21:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Afsluitdijk, verbinding A13/A16, Ring Zuid in Groningen, nieuwe Merwedebrug bij Gorinchem, de bak in de Amelisweerd, Zuidasdok (gedeeltelijk RWS)
En hoeveel meer projecten zijn er wel op tijd en binnen begroting opgeleverd? Ik vind het niet bepaald een hele indrukwekkende score.

Weet je, we zien de Betuweroute ook als kostenoverschrijdend, maar vanuit de infrastructuurprojectkant is dat gewoon echt niet het geval en is het een goed voorbeeld van hoe je een begroting voor een project van een dergelijke grootte maakt. Hanzelijn zelfde verhaal. Ik geloof dat Klaasje dit in z'n hogeschooltijd het als leuk feitje gepost heeft. De overschrijdingen daar zijn van juridische bezwaarprocedures bij grondaankopen en anti-lawaai en milieuclubs.
Bier.
pi_199800637
In de publieke sector gaat ook veel goed, en een niet te onderschatten deel van problematiek die er wél is komt consequent van corruptie vanuit de vrije markt. Bouwfraude bijvoorbeeld. Er zijn issues met mogelijk vergiftigde spoorballast waarvan het lijkt alsof er dingen in doofpotten worden gestopt.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 juni 2021 @ 22:01:57 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_199800682
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 21:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

En hoeveel meer projecten zijn er wel op tijd en binnen begroting opgeleverd? Ik vind het niet bepaald een hele indrukwekkende score.

Weet je, we zien de Betuweroute ook als kostenoverschrijdend, maar vanuit de infrastructuurprojectkant is dat gewoon echt niet het geval en is het een goed voorbeeld van hoe je een begroting voor een project van een dergelijke grootte maakt. Hanzelijn zelfde verhaal. Ik geloof dat Klaasje dit in z'n hogeschooltijd het als leuk feitje gepost heeft. De overschrijdingen daar zijn van juridische bezwaarprocedures bij grondaankopen en anti-lawaai en milieuclubs.
Had dan kaders geschetst hoe lang je de lijst wilde hebben ;)

Bij de Hanzelijn ging het bij mijn weten juist erg goed.

Begrotingen op dergelijke schaal maken is gewoon erg lastig, omdat je gewoon niet alles kunt voorzien en de lange tijd dat projecten duren veel invloed heeft op de uiteindelijke totaalprijs.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 8 juni 2021 @ 22:30:59 #94
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_199801106
Langs de Betuweroute kreeg elk dorp z'n eigen omlegging, tunnel, whatever. Maar al die extraatjes zijn wel binnen het geraamde budget gebouwd.

Neem als voorbeeld het Pannderdensch kanaal: de Betuweroute kreeg daar uiteindelijk een tunnel, zodat het natuurgebied niet werd ontsierd. Prima idee, maar wel duur.

Des te idioter is het dat de verlenging van de A15 met een brug hetzelfde gebied doorkruist...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_199801515
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mwah, als je hoort hoeveel de grote projecten van RWS telkens boven het budget uitkomen dan krijg je het vermoeden dat de organisatie niet heel goed geleid wordt.
Nee bij ProRail gaat het zo lekker :')
pi_199805766
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 19:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

een handige machinist zou het moeten kunnen door net voor de fasescheiding even tractie te geven
valt best tegen. Je moet namelijk eerst die sluis met de hele trein door zijn voordat je de stroomafnemer op mag zetten. Daarna duurt het, in ieder geval bij de traxx, best wel even voordat je de snelschakelaar in kunt zetten en als die dan eenmaal in staan duurt het nog weer ff voordat je tractie kunt geven. Tegen die tijd ben je alweer bij het punt dat je de snelschakelaar uit moet zetten voor de fasescheiding.

Je red het nog wel om tractie te geven voor dat punt maar je gaat er amper snelheid mee winnen tenzij je natuurlijk maar op lage snelheid uit de sluis komt. Kom je gewoon met 140 aanrijden is het in ieder geval zinloos.
  woensdag 9 juni 2021 @ 12:54:47 #97
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_199805842
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 12:49 schreef Salatrel het volgende:

[..]

valt best tegen. Je moet namelijk eerst die sluis met de hele trein door zijn voordat je de stroomafnemer op mag zetten. Daarna duurt het, in ieder geval bij de traxx, best wel even voordat je de snelschakelaar in kunt zetten en als die dan eenmaal in staan duurt het nog weer ff voordat je tractie kunt geven. Tegen die tijd ben je alweer bij het punt dat je de snelschakelaar uit moet zetten voor de fasescheiding.

Je red het nog wel om tractie te geven voor dat punt maar je gaat er amper snelheid mee winnen tenzij je natuurlijk maar op lage snelheid uit de sluis komt. Kom je gewoon met 140 aanrijden is het in ieder geval zinloos.
Dan is het gewoon doorrollen tot na de fasescheiding en dan opbouwen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_199805875
quote:
2s.gif Op woensdag 9 juni 2021 12:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dan is het gewoon doorrollen tot na de fasescheiding en dan opbouwen?
Yes, na de sluis zet ik de stroomafnemer op maar de rest doe ik pas na de fasescheiding en volgens mij doet iedereen het zo. Daarom dat die icd ook maar ongeveer 115 ofzo rijdt bij lage Zwaluwe
  woensdag 9 juni 2021 @ 13:23:18 #99
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_199806219
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 12:57 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Yes, na de sluis zet ik de stroomafnemer op maar de rest doe ik pas na de fasescheiding en volgens mij doet iedereen het zo. Daarom dat die icd ook maar ongeveer 115 ofzo rijdt bij lage Zwaluwe
Ja het is volkomen logisch om dat zo te doen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_199806536
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 12:57 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Yes, na de sluis zet ik de stroomafnemer op maar de rest doe ik pas na de fasescheiding en volgens mij doet iedereen het zo. Daarom dat die icd ook maar ongeveer 115 ofzo rijdt bij lage Zwaluwe
+1 :P
Doe precies hetzelfde hier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')