Ik moest gisteren van alkmaar noord naar hoorn. Onderweg naar het station had de sprinter vijf minuten vertraging. Eenmaal op het station waren dat er al twaalf. Uiteindelijk viel hij uit, en die erna ook. Oorzaak? In eerste instantie een persoon langs het spoor, tien minuten later bleek het een defecte trein te zijn tussen Uitgeest en alkmaar. Straks maar even een claim indienen.quote:Op woensdag 16 juni 2021 18:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Persoon langs het spoor. Bedankt, lekker GTBV harken
Ik ben gisterochtend langs Dinoland gelopen op weg naar kantoor Daarna door naar Leeuwarden en de hele dag daar gezeten.quote:Op woensdag 16 juni 2021 21:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik was bij Dinoland in Zwolle vanmiddag en ik ben echt een dino-nerd. Pre-Jurassic Park zelfs toen 't in Leiden was bij zo'n grote tentoonstelling in Naturalis.
Maar toen de kleine van de buren op de skelterbaan een uur aan het rausen was en daarna een uur aan het midgetgolfen, zat ik me prima te vermaken met een 0.0 en een beetje treinen kijken recht aan het spoor
Oh jah, d'r is ook een voorkant!quote:Op donderdag 17 juni 2021 09:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja ik liep gewoon over de weg hoor
Een paar dagen terug zei ik dit nog over de vraag wanneer de ICNG in dienst moest komen, maar ik zie dat inmiddels een collega de nieuwe prognose openbaar online heeft gezet, dus dan heeft het ook weinig zin om het hier niet ook te vermelden.quote:Op maandag 14 juni 2021 19:19 schreef MTL het volgende:
[..]
Ik kan geen enkele uitspraak daarover doen, sorry.
Overigens is die prognose niet in steen gegoten (daarvoor is het een prognose). Het kan eerder zijn als de tests en leveringen plotseling voorspoedig gaan, maar kan ook alsnog later worden, dus neem het met een korreltje zout.quote:Vgm is de huidige planning april 2022 met reizigers
Nah, dit is de planning die NS aanhoudt. Dat is zeg maar de planning van de fabrikant + een enorme marge. Als die marge dus niet gebruikt hoeft te worden, kan het dus eerder in dienst komen.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 10:13 schreef derLudolf het volgende:
Snellere levering, met de huidige markt qua grondstoffen/materialen/componenten. Lijkt me niet.
Aan het einde van de levensduur, als er geen wijzigingen meer plaats gaan vindenquote:Op vrijdag 18 juni 2021 11:58 schreef Salatrel het volgende:
Is die handleiding nou al eens een keer af?
Nou en?quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:40 schreef Zipportal het volgende:
Spoorbomen staan al een uur naar beneden. Er is ook een aanrijding. @:dr_flash
quote:Op woensdag 16 juni 2021 18:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Persoon langs het spoor. Bedankt, lekker GTBV harken
Wat nou weer stelletje nikskunnersquote:CLAIMS.GENERIC.FORM.GTBV.CLAIM_FAILED
En het is de zoveelste keer in de afgelopen weken. Ik heb deze camera op een tablet aan de muur voor hersenloos vermaakt.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:40 schreef Zipportal het volgende:
Spoorbomen staan al een uur naar beneden. Er is ook een aanrijding. @:dr_flash
Er is wat aan hun kant stuk. Natuurlijk moest ik eerst zelf even al mijn cookies en geschiedenis verwijderen waardoor ik nu weer overal apart opnieuw in moet loggenquote:Op vrijdag 18 juni 2021 16:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Wat nou weer stelletje nikskunners
Dat is wel heel laag.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 20:34 schreef Bitlord het volgende:
Hier een datasheet van de regionale variant:
https://www.slideshare.ne(...)ier?from_action=save
Een vierdelige VIRM (8 deuren, 109 meter, 400 zitplaatsen) lijkt nog het meest op de
Longue Variant (8 deuren, 110 meter, vergelijkbaar aantal zitplaatsen)
Wat jammer is aan de Omneo is dat de stahoogte slechts 193,4 centimeter is boven en 192,4 beneden. Dat is veel minder dan VIRM waar ik met 197 + schoenen met mijn haar op een paar milimeter het plafond niet raak.
Ik denk dat lange Nederlanders dat niet accepteren. VIRM is volgens Railwiki 467 centimeter hoog tegen 432 voor een Omneo.
Niet dat ik je wantrouw maar heb je een bron dat dat omgrenzingsprofiel wordt aangepast? EDIT Hier: https://www.tenderned.nl/tenderned-tap/aankondigingen/192212;section=3quote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:39 schreef MTL het volgende:
Speciaal voor de DDNG wordt het Nederlandse omgrenzingsprofiel zelfs aangepast aan de bovenkant. Daarvoor gaan er enkele seinen verplaatst worden.
Daardoor kunnen de zijwanden langer rechtdoor naar boven lopen, zodat je niet zoals bij de VIRM zo'n relatief krappe bovenverdieping krijgt aan de zijkanten.
Welke treinen kunnen de fabrikanten nog meer aanbieden? Natuurlijk hebben we de Desiro HC van Siemens waarvan ik de kans groot acht dat die wel mee zal doen in de aanbesteding, en de HC variant van de ICNG van Alstom denk ik dan eerder dan de Omneo (ook al vraag ik mij dan af of dat ding dan op tijd geleverd gaat worden als die gekozen wordt ).
Wellicht dat Stadler nog een soort van FLIRT/KISS hybride (FLISS? KIRT?) gaat aanbieden en misschien nog een verrassing van CRRC?
Hebben CAF of Talgo iets soortgelijks in het portfolio? Of Hitachi?
Maar goed, we gaan het wel zien. Zou dit jaar niet de shortlist bekend gemaakt worden?
Was toch een mooi ding zo.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
De DDAR of DDZ motorwagen heeft niet eens een benedenverdieping. wel drie draaistellen.
[ afbeelding ]
zeer zeker een prachtige motorwagen. technisch vernuft.quote:
In een zesje minder dan een DDZ-zesje. Met name door allerlei apparatuurruimten door de hele trein heen. Die voorkom je met een half-half-concept als DDNG, ze kunnen dus best wel eens meer capaciteit dan Virm krijgen terwijl ze wel zelfstandig toegankelijk zijn.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:54 schreef Duvel het volgende:
Kun je nagaan hoe knap het eigenlijk is hoeveel zitplaatsen je in VIRM hebt!
DDZ is ook meer veevervoer dan VIRM, andere steek. Ik ben benieuwd naar de indeling van DDNG dan.quote:Op woensdag 23 juni 2021 08:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
In een zesje minder dan een DDZ-zesje. Met name door allerlei apparatuurruimten door de hele trein heen. Die voorkom je met een half-half-concept als DDNG, ze kunnen dus best wel eens meer capaciteit dan Virm krijgen terwijl ze wel zelfstandig toegankelijk zijn.
Ja het is absoluut een winnaar in die categorie.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:54 schreef Duvel het volgende:
Kun je nagaan hoe knap het eigenlijk is hoeveel zitplaatsen je in VIRM hebt!
Want je bent bang dat je dood gaat door de regen ofzo? Kan gebeuren dit, niet het einde van de wereld. Wel mooi plaatje!quote:Op woensdag 23 juni 2021 21:02 schreef dennistd het volgende:
Ben ik even blij dat ik bij Berlijn in de buurt zit en niet bij Freiburg....
[ twitter ]
Als machinist zie je echter helemaal niets meer van de infrastructuur. Je kunt dus ook niet zien of er iets is verzakt als gevolg van sterke stromingen, of dat er rommel (zoals takken) op het spoor is beland.quote:Op woensdag 23 juni 2021 22:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Want je bent bang dat je dood gaat door de regen ofzo? Kan gebeuren dit, niet het einde van de wereld. Wel mooi plaatje!
Niet meteen dood of zo, maar hevige regenval is toch niet iets waar je op vakantie op zit te wachten... Liever een flauw zonnetje en een graad of 20-22quote:Op woensdag 23 juni 2021 22:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Want je bent bang dat je dood gaat door de regen ofzo? Kan gebeuren dit, niet het einde van de wereld. Wel mooi plaatje!
Goed punt!quote:Op woensdag 23 juni 2021 23:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als machinist zie je echter helemaal niets meer van de infrastructuur. Je kunt dus ook niet zien of er iets is verzakt als gevolg van sterke stromingen, of dat er rommel (zoals takken) op het spoor is beland.
Ik heb begrepen dat dit de laatste trein die over die route is gestuurd en dat daarna het baanvak is dichtgegooid.
Naar mijn indruk is de steek van DDZ vergelijkbaar met VIRMm. In ieder geval veel ruimer dan in DDAR/DDM en door de dunne stoelen met meer beenruimte dan in ICMm.quote:Op woensdag 23 juni 2021 09:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
DDZ is ook meer veevervoer dan VIRM, andere steek. Ik ben benieuwd naar de indeling van DDNG dan.
Die moeten sowieso opbokken daar. Zit ik tijdens mijn jaarlijkse dienstje naar Enschede lekker te schaften in Enschede komt die Duitser aan maar zolang als dat die trein daar langs het perron staat valt het digitenne signaal weg in het personeelsverblijf….quote:Op donderdag 24 juni 2021 16:39 schreef BLS het volgende: maar dan weer niet de lijnen naar Enschede.
En dat is ook logisch natuurlijk, ook helemaal mijn punt niet. Absurde is trouwens dat ze dat ding gewoon niet stil zetten. Zal wel moeilijk zijn met evacuëren maar dit is ook niet echt een oplossing.quote:Op woensdag 23 juni 2021 23:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als machinist zie je echter helemaal niets meer van de infrastructuur. Je kunt dus ook niet zien of er iets is verzakt als gevolg van sterke stromingen, of dat er rommel (zoals takken) op het spoor is beland.
Ik heb begrepen dat dit de laatste trein die over die route is gestuurd en dat daarna het baanvak is dichtgegooid.
Ik weet het niet meer precies, ik heb denk ik 10 maanden geleden voor het laatst in een trein gezeten.quote:Op donderdag 24 juni 2021 11:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Naar mijn indruk is de steek van DDZ vergelijkbaar met VIRMm. In ieder geval veel ruimer dan in DDAR/DDM en door de dunne stoelen met meer beenruimte dan in ICMm.
Ben benieuwd of het net zo'n succes gaat worden als dreck eeeh treck...quote:Op vrijdag 25 juni 2021 16:32 schreef Peterselieman het volgende:
Lees net dat broodjeszaak Backwerk zich op de Nederlandse stations zal gaan vestigen. De Brooodzaak zal waarschijnlijk verdwijnen
https://www.treinenweb.nl(...)erdere-stations.html
Poah, hopelijk dan hebben ze dan ook Berliner of Schnittbrötchen met remoulade en een schnitzel voor schappelijke prijzenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 16:32 schreef Peterselieman het volgende:
Lees net dat broodjeszaak Backwerk zich op de Nederlandse stations zal gaan vestigen. De Brooodzaak zal waarschijnlijk verdwijnen
https://www.treinenweb.nl(...)erdere-stations.html
Ze zitten overigens al in de meeste Nederlandse steden, zo ook bij jou in de buurtquote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Poah, hopelijk dan hebben ze dan ook Berliner of Schnittbrötchen met remoulade en een schnitzel voor schappelijke prijzen
Ook in Emmen, maar ben er nog nooit geweest.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze zitten overigens al in de meeste Nederlandse steden, zo ook bij jou in de buurt
Voor een gezamenlijk rondje denk ik dat de S28 wel een leuke kandidaat is. Daar rijden momenteel van die Integral dingen rond. Alleen jammer dat de Wuppertal Schwebebahn pas in augustus weer in gebruik wordt genomen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ook in Emmen, maar ben er nog nooit geweest.
Ga morgen wel een Backwerk bezoeken, maar dan in de Heimat. NDS ticket scoren, denk dat ik even richting Bremen ga
Alleen doordeweeks ligt ie stil: in het weekend wordt gewoon gereden.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voor een gezamenlijk rondje denk ik dat de S28 wel een leuke kandidaat is. Daar rijden momenteel van die Integral dingen rond. Alleen jammer dat de Wuppertal Schwebebahn pas in augustus weer in gebruik wordt genomen.
Vast niet voor schappelijke prijzen: het wordt uitgebaat door HMShost....quote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Poah, hopelijk dan hebben ze dan ook Berliner of Schnittbrötchen met remoulade en een schnitzel voor schappelijke prijzen
Das niet in NDS.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voor een gezamenlijk rondje denk ik dat de S28 wel een leuke kandidaat is. Daar rijden momenteel van die Integral dingen rond. Alleen jammer dat de Wuppertal Schwebebahn pas in augustus weer in gebruik wordt genomen.
En dan wordt 1501 opgeheven? Ze hadden nog meer locs toch, wat gebeurd daar mee?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 00:28 schreef Peterselieman het volgende:
Werkgroep 1501 heeft haar loc overgedragen aan het Spoorwegmuseum
Die hebben ze niet in Nederland, althans paar jaar terug niet..quote:
Volgens mij is de Werkgroep een beetje slapend en wordt er in Blerick af en toe wat onderhoud gepleegd. De opknapbeurt van de 1501 is bijvoorbeeld gedaan in samenwerking met het Spoorwegmuseum en Fairytrains. Meer weet ik zo ook niet.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 07:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En dan wordt 1501 opgeheven? Ze hadden nog meer locs toch, wat gebeurd daar mee?
Ok, jij wint.... Ik zeg niet voor niks dat mijn Engels niet zo goed is...quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Feeëntrein. Sprookjes is alleen het hele woord fairytales of de term fairy tales
binnenkort maar eens gaan bekijkenquote:Op zaterdag 26 juni 2021 00:28 schreef Peterselieman het volgende:
Werkgroep 1501 heeft haar loc overgedragen aan het Spoorwegmuseum
Ja maar toen maakt hij een snedige opmerking en toen klapten alle collega's dus moest de BMW-vader wel afdruipen.quote:Op zondag 27 juni 2021 13:02 schreef derLudolf het volgende:
Werknemer krijgt grote mond en tokkievader in z'n 20 jaar oude BMW komt half uur later verhaal halen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |