abonnement Unibet Coolblue
pi_199710895
Ja dat weet ik. Mijn, en dat van meerdere mensen trouwens, punt is simpelweg dat er meer dan genoeg situaties voorkomen waarin er, zonder grote veiligheidsrisico's creatief ingesprongen kan worden op calamiteiten als er enkele provisies in de regels zouden staan die snel acteren in geval van crisis mogelijk maken.

En natuurlijk zitten daar grenzen aan. We gaan niet met uitgeschakelde treinbeïnvloeding lekker 300 knallen over de HSL natuurlijk. Iets meer creativiteit in plaats van bijna op het jonge-aarde-creationisme af te blijven roepen dat het nou eenmaal de regels zijn in ieder geval, lijkt me niet teveel gevraagd.

Systeemautisme is wat het spoor in Nederland eerder al meerdere keren grondige knauwen heeft gegeven en wat op dit moment immer nog één van de allergrootste bedreigingen is van het trieste beetje goederenvervoer wat er over is gebleven in dit land.
Bier.
pi_199715479
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 15:09 schreef weps het volgende:

[..]

Toch is het wel fijn om bericht te krijgen als er zich problemen voordoen in de richting die mijn trein op rijdt. Met een remweg van 700 tot 1000 meter en het niet op die afstand vooruit zelf kunnen bepalen wat er zich afspeelt is het toch wel fijn dat iemand mij vooraf informeert. Juist omdat een trein niet zelfstandig kan uitwijken en bij hoge snelheden lange reactietijden van toepassing zijn.
wat is dan nog het belang van die zwarte palen langs de baan met wat lampjes er in?

[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 02-06-2021 11:14:15 ]
pi_199715649
Ik ga morgen met de FlixTrain van Frankfurt naar Berlijn, volgens dienstregeling in 4 uur en 5 minuten. Verbaast me dat het maar 15 minuten verschil in reistijd is tussen FlixTrain en een ICE Sprinter, hebben dus behoorlijke snelle treinpaden weten te verkrijgen. De rit wordt overigens uitgevoerd door de Ulmer Eisenbahnfreunde.
pi_199716339
alle Grand Prix bezoekers hebben een mailing ontvangen met een grafiek. Tussen 08:00-10:00 is het erg druk, weinig zitplekken in het OV en veel wachttijd. No shit sherlock.



voor 16 juni een treinkaartje kopen voor de Dutch Grand Prix geeft 20% korting.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 2 juni 2021 @ 17:01:18 #30
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199719723
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 15:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
je kunt de verschillende transportmiddelen moeilijk met elkaar vergelijken.
Dat mag je best vinden.
Wat mij betreft kan je ze prima met elkaar vergelijken: het moet van A naar B, zo snel en goedkoopmogelijk, met zo min mogelijk schade aan mens en dier.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 15:09 schreef weps het volgende:
Toch is het wel fijn om bericht te krijgen als er zich problemen voordoen in de richting die mijn trein op rijdt. Met een remweg van 700 tot 1000 meter en het niet op die afstand vooruit zelf kunnen bepalen wat er zich afspeelt is het toch wel fijn dat iemand mij vooraf informeert. Juist omdat een trein niet zelfstandig kan uitwijken en bij hoge snelheden lange reactietijden van toepassing zijn.
Daar zijn die seinen toch voor om je trein te laten stoppen?
Als een treinleider je eerst moet gaan oproepen ben je toch veel te laten met stoppen?

quote:
Daarnaast is het bij de HSL en Betuweroute (ERTMS Level 2) cruciaal om continue contact te hebben met de wal. Zonder contact mag de trein geen meter rijden, omdat deze dan 0 informatie krijgt over de aanwezige rijweg van de trein. Voor andere treinen geen noodzaak om continu contact, maar wel noodzaak omdat continu bereikbaar te zijn.
Eens. Maar zoals je zegt hebben we daar nog niet veel van in gebruik, dus geen reden om het hele land plat te leggen.

quote:
Ik ben als machinist toch wel degelijk meermaals verkeerd gereden :') En ik stuur zelf niet dat doet een treindienstleider voor me, deze wil ik wel kunnen bereiken als deze faalt in zijn functioneren.
Dat kan dan toch ook prima met een reguliere telefoon :?
So we just called him Fred
  woensdag 2 juni 2021 @ 17:01:58 #31
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199719734
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 15:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
dit is exact waarom ik het benoem!
het is onverantwoord om met 130 op het zicht te gaan rijden - zonder dat de machinist snel bereikbaar is.
Waar zijn die seinen dan nog voor nodig?
So we just called him Fred
  woensdag 2 juni 2021 @ 17:03:17 #32
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199719746
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 15:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
GSM-R is géén onderdeel van ATB-EG. Daarnaast heeft iedere machinist een privémobiel bij zich. Mouwen->passend maken.
Niet eens een telefoon van de zaak? :o
So we just called him Fred
  woensdag 2 juni 2021 @ 17:05:13 #33
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199719767
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 20:56 schreef Salatrel het volgende:

[..]

die volgens datzelfde handboek tijdens het rijden niet gebruikt mag worden. Zelfs van de door NS verstrekte smartphone mag tijdens het rijden alleen de belfunctionaliteit gebruikt worden voor noodzakelijke gesprekken
De machinist hoeft toch ook alleen maar te bellen als-ie stil staat met pech onderweg?
So we just called him Fred
pi_199720031
quote:
7s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:01 schreef Fred het volgende:

Daar zijn die seinen toch voor om je trein te laten stoppen?
Als een treinleider je eerst moet gaan oproepen ben je toch veel te laten met stoppen?
Zoek even in Google wat p-seinen zijn en wat de treindienstleider hiermee kan.

Daarnaast is het is acuut gevaar niet de treindienstleider maar mijn directe collega machinist die een alarmoproep plaats en dwingt tot stoppen. Dit gaat sneller dan via een treindienstleider die van alles moet doen om de rijweg, als die al te herroepen valt, te herroepen.

Het is absoluut onwenselijk voor de geestelijke gesteldheid van de machinist een sein onaangekondigd af te laten vallen. En seinen staan soms op niet direct zichtbare plaatsen, ook fijn als je na een boog on aangekondigd met een onjuist seinbeeld wordt geconfronteerd.
pi_199720048
quote:
7s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:05 schreef Fred het volgende:

[..]

De machinist hoeft toch ook alleen maar te bellen als-ie stil staat met pech onderweg?
Dieren in nevensporen. mensen in nevensporen, etc, etc. Genoeg redenen om te bellen als andere treinen behalve die van jouw hinder ondervinden. Ook handig om te bellen als de treindienstleider weer slaapt of ARI er weer een potje van maakt.
pi_199720099
quote:
7s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:05 schreef Fred het volgende:

[..]

De machinist hoeft toch ook alleen maar te bellen als-ie stil staat met pech onderweg?
Bijsturing, aanwijzingen enzovoort enzovoort
  woensdag 2 juni 2021 @ 17:39:48 #37
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199720148
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:28 schreef weps het volgende:
Zoek even in Google wat p-seinen zijn en wat de treindienstleider hiermee kan.

Daarnaast is het is acuut gevaar niet de treindienstleider maar mijn directe collega machinist die een alarmoproep plaats en dwingt tot stoppen. Dit gaat sneller dan via een treindienstleider die van alles moet doen om de rijweg, als die al te herroepen valt, te herroepen.
Dan nog, die seinen zorgen er toch voor dat je niet tegen een andere trein kan botsen?
Zolang dat niet gebeurd, kan je gewoon rijden met de treintjes.

quote:
Het is absoluut onwenselijk voor de geestelijke gesteldheid van de machinist een sein onaangekondigd af te laten vallen.
Hoe dan machinisten dat dan als ze in de auto zitten? Dan komen ze duizenden seinen tegen die zonder telefoontje vooraf op rood, groen of geel kunnen springen.

quote:
En seinen staan soms op niet direct zichtbare plaatsen, ook fijn als je na een boog on aangekondigd met een onjuist seinbeeld wordt geconfronteerd.
Als je het sein niet kan zien, staat het op de verkeerde plek.
Als machinist mag je er toch vanuit gaan dat elk seinbeeld "juist" is? Anders zijn die seinen toch zinloos?

quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:30 schreef weps het volgende:
Dieren in nevensporen. mensen in nevensporen, etc, etc. Genoeg redenen om te bellen als andere treinen behalve die van jouw hinder ondervinden.
Bijzaak, auto's kunnen ook prima rijden over de snelweg als mensen in de berm staan staat of over de vluchtstrook lopen. We leggen het autoverkeer toch ook niet stil als 112 of 0800-8002 niet bereikbaar zijn voor automobilisten om gevaarlijke situaties te melden?
quote:
Ook handig om te bellen als de treindienstleider weer slaapt of ARI er weer een potje van maakt.
Niet jouw probleem toch?
Laat ProRail dan maar zorgen voor competent personeel dat wel wakker kan blijven.
So we just called him Fred
  woensdag 2 juni 2021 @ 17:40:55 #38
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199720161
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:35 schreef Salatrel het volgende:
Bijsturing, aanwijzingen enzovoort enzovoort
Je ziet toch vanzelf op de seinen wat je met je trein moet doen?
So we just called him Fred
pi_199720190
wel mooi dat elke vraag te beantwoorden is met 'remweg van een kilometer'
  woensdag 2 juni 2021 @ 17:59:57 #40
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199720357
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:43 schreef Maegrim het volgende:
wel mooi dat elke vraag te beantwoorden is met 'remweg van een kilometer'
Dan is het wel heel erg beroerd gesteld met de veiligheid van het spoor....

Als je als treinreiziger al niet zeker van kan zijn dat de machinist niet in staat is om veilig de trein over het spoor te navigeren zonder eerst te moeten checken bij de treindienstleider of het sein voor zijn neus wel klopt.
So we just called him Fred
pi_199720848
Machinist zijn is blijkbaar meer bellen dan seinen lezen
  Redactie Sport donderdag 3 juni 2021 @ 03:36:15 #42
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_199726176
Arriva wil 1x per week een nachttrein vanuit Groningen en Maastricht naar Schiphol laten rijden 8)7

https://www.tubantia.nl/b(...)ten-rijden~a3169110/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_199726707
Prima toch?
dag
  Moderator donderdag 3 juni 2021 @ 08:46:54 #44
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199726834
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 03:36 schreef dennistd het volgende:
Arriva wil 1x per week een nachttrein vanuit Groningen en Maastricht naar Schiphol laten rijden 8)7

https://www.tubantia.nl/b(...)ten-rijden~a3169110/
Lekker eindje hobbelen in een GTW :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_199727094
quote:
7s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:03 schreef Fred het volgende:

[..]

Niet eens een telefoon van de zaak? :o
Ik ga er misschien hopeloos vanuit dat spoormedewerkers uit het primaire proces die met een mobiele telefoon rondlopen die door NS verstrekt is dat over het algemeen doen met een GSM-R toestel wat niet functioneel is als GSM-R eruit ligt zeg maar.
Bier.
pi_199729431
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 09:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik ga er misschien hopeloos vanuit dat spoormedewerkers uit het primaire proces die met een mobiele telefoon rondlopen die door NS verstrekt is dat over het algemeen doen met een GSM-R toestel wat niet functioneel is als GSM-R eruit ligt zeg maar.
Wat je dus eigenlijk zegt is dat je maar wat roept?
pi_199729718
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 08:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Lekker eindje hobbelen in een GTW :D
Mocht het doorgaan dan zal het wel een Flirt worden. Plukken ze gewoon de multicourante Flirt uit Limburg zolang dat ding België nog niet in mag. :)
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_199730097
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 12:45 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Wat je dus eigenlijk zegt is dat je maar wat roept?
:') krijg de hik!
Bier.
  Redactie Sport donderdag 3 juni 2021 @ 14:34:34 #49
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_199730523
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 13:09 schreef WcPot het volgende:

[..]

Mocht het doorgaan dan zal het wel een Flirt worden. Plukken ze gewoon de multicourante Flirt uit Limburg zolang dat ding België nog niet in mag. :)
Ik denk vanuit het noorden eerder een WINK.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 juni 2021 @ 18:16:59 #50
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_199732793
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 14:34 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik denk vanuit het noorden eerder een WINK.
Hebben ze nog wel een dingetje op te lossen: de Wink heeft nog geen toelating om met passagiers te rijden als de panto op staat en in de Schipholtunnel hebben ze het niet zo op dieselvoertuigen.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')