wat is dan nog het belang van die zwarte palen langs de baan met wat lampjes er in?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 15:09 schreef weps het volgende:
[..]
Toch is het wel fijn om bericht te krijgen als er zich problemen voordoen in de richting die mijn trein op rijdt. Met een remweg van 700 tot 1000 meter en het niet op die afstand vooruit zelf kunnen bepalen wat er zich afspeelt is het toch wel fijn dat iemand mij vooraf informeert. Juist omdat een trein niet zelfstandig kan uitwijken en bij hoge snelheden lange reactietijden van toepassing zijn.
Dat mag je best vinden.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 15:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
je kunt de verschillende transportmiddelen moeilijk met elkaar vergelijken.
Daar zijn die seinen toch voor om je trein te laten stoppen?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 15:09 schreef weps het volgende:
Toch is het wel fijn om bericht te krijgen als er zich problemen voordoen in de richting die mijn trein op rijdt. Met een remweg van 700 tot 1000 meter en het niet op die afstand vooruit zelf kunnen bepalen wat er zich afspeelt is het toch wel fijn dat iemand mij vooraf informeert. Juist omdat een trein niet zelfstandig kan uitwijken en bij hoge snelheden lange reactietijden van toepassing zijn.
Eens. Maar zoals je zegt hebben we daar nog niet veel van in gebruik, dus geen reden om het hele land plat te leggen.quote:Daarnaast is het bij de HSL en Betuweroute (ERTMS Level 2) cruciaal om continue contact te hebben met de wal. Zonder contact mag de trein geen meter rijden, omdat deze dan 0 informatie krijgt over de aanwezige rijweg van de trein. Voor andere treinen geen noodzaak om continu contact, maar wel noodzaak omdat continu bereikbaar te zijn.
Dat kan dan toch ook prima met een reguliere telefoonquote:Ik ben als machinist toch wel degelijk meermaals verkeerd gereden En ik stuur zelf niet dat doet een treindienstleider voor me, deze wil ik wel kunnen bereiken als deze faalt in zijn functioneren.
Waar zijn die seinen dan nog voor nodig?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 15:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
dit is exact waarom ik het benoem!
het is onverantwoord om met 130 op het zicht te gaan rijden - zonder dat de machinist snel bereikbaar is.
Niet eens een telefoon van de zaak?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 15:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
GSM-R is géén onderdeel van ATB-EG. Daarnaast heeft iedere machinist een privémobiel bij zich. Mouwen->passend maken.
De machinist hoeft toch ook alleen maar te bellen als-ie stil staat met pech onderweg?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 20:56 schreef Salatrel het volgende:
[..]
die volgens datzelfde handboek tijdens het rijden niet gebruikt mag worden. Zelfs van de door NS verstrekte smartphone mag tijdens het rijden alleen de belfunctionaliteit gebruikt worden voor noodzakelijke gesprekken
Zoek even in Google wat p-seinen zijn en wat de treindienstleider hiermee kan.quote:Op woensdag 2 juni 2021 17:01 schreef Fred het volgende:
Daar zijn die seinen toch voor om je trein te laten stoppen?
Als een treinleider je eerst moet gaan oproepen ben je toch veel te laten met stoppen?
Dieren in nevensporen. mensen in nevensporen, etc, etc. Genoeg redenen om te bellen als andere treinen behalve die van jouw hinder ondervinden. Ook handig om te bellen als de treindienstleider weer slaapt of ARI er weer een potje van maakt.quote:Op woensdag 2 juni 2021 17:05 schreef Fred het volgende:
[..]
De machinist hoeft toch ook alleen maar te bellen als-ie stil staat met pech onderweg?
Bijsturing, aanwijzingen enzovoort enzovoortquote:Op woensdag 2 juni 2021 17:05 schreef Fred het volgende:
[..]
De machinist hoeft toch ook alleen maar te bellen als-ie stil staat met pech onderweg?
Dan nog, die seinen zorgen er toch voor dat je niet tegen een andere trein kan botsen?quote:Op woensdag 2 juni 2021 17:28 schreef weps het volgende:
Zoek even in Google wat p-seinen zijn en wat de treindienstleider hiermee kan.
Daarnaast is het is acuut gevaar niet de treindienstleider maar mijn directe collega machinist die een alarmoproep plaats en dwingt tot stoppen. Dit gaat sneller dan via een treindienstleider die van alles moet doen om de rijweg, als die al te herroepen valt, te herroepen.
Hoe dan machinisten dat dan als ze in de auto zitten? Dan komen ze duizenden seinen tegen die zonder telefoontje vooraf op rood, groen of geel kunnen springen.quote:Het is absoluut onwenselijk voor de geestelijke gesteldheid van de machinist een sein onaangekondigd af te laten vallen.
Als je het sein niet kan zien, staat het op de verkeerde plek.quote:En seinen staan soms op niet direct zichtbare plaatsen, ook fijn als je na een boog on aangekondigd met een onjuist seinbeeld wordt geconfronteerd.
Bijzaak, auto's kunnen ook prima rijden over de snelweg als mensen in de berm staan staat of over de vluchtstrook lopen. We leggen het autoverkeer toch ook niet stil als 112 of 0800-8002 niet bereikbaar zijn voor automobilisten om gevaarlijke situaties te melden?quote:Op woensdag 2 juni 2021 17:30 schreef weps het volgende:
Dieren in nevensporen. mensen in nevensporen, etc, etc. Genoeg redenen om te bellen als andere treinen behalve die van jouw hinder ondervinden.
Niet jouw probleem toch?quote:Ook handig om te bellen als de treindienstleider weer slaapt of ARI er weer een potje van maakt.
Je ziet toch vanzelf op de seinen wat je met je trein moet doen?quote:Op woensdag 2 juni 2021 17:35 schreef Salatrel het volgende:
Bijsturing, aanwijzingen enzovoort enzovoort
Dan is het wel heel erg beroerd gesteld met de veiligheid van het spoor....quote:Op woensdag 2 juni 2021 17:43 schreef Maegrim het volgende:
wel mooi dat elke vraag te beantwoorden is met 'remweg van een kilometer'
Lekker eindje hobbelen in een GTWquote:Op donderdag 3 juni 2021 03:36 schreef dennistd het volgende:
Arriva wil 1x per week een nachttrein vanuit Groningen en Maastricht naar Schiphol laten rijden
https://www.tubantia.nl/b(...)ten-rijden~a3169110/
Ik ga er misschien hopeloos vanuit dat spoormedewerkers uit het primaire proces die met een mobiele telefoon rondlopen die door NS verstrekt is dat over het algemeen doen met een GSM-R toestel wat niet functioneel is als GSM-R eruit ligt zeg maar.quote:
Wat je dus eigenlijk zegt is dat je maar wat roept?quote:Op donderdag 3 juni 2021 09:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik ga er misschien hopeloos vanuit dat spoormedewerkers uit het primaire proces die met een mobiele telefoon rondlopen die door NS verstrekt is dat over het algemeen doen met een GSM-R toestel wat niet functioneel is als GSM-R eruit ligt zeg maar.
Mocht het doorgaan dan zal het wel een Flirt worden. Plukken ze gewoon de multicourante Flirt uit Limburg zolang dat ding België nog niet in mag.quote:
krijg de hik!quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:45 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Wat je dus eigenlijk zegt is dat je maar wat roept?
Ik denk vanuit het noorden eerder een WINK.quote:Op donderdag 3 juni 2021 13:09 schreef WcPot het volgende:
[..]
Mocht het doorgaan dan zal het wel een Flirt worden. Plukken ze gewoon de multicourante Flirt uit Limburg zolang dat ding België nog niet in mag.
Hebben ze nog wel een dingetje op te lossen: de Wink heeft nog geen toelating om met passagiers te rijden als de panto op staat en in de Schipholtunnel hebben ze het niet zo op dieselvoertuigen.quote:Op donderdag 3 juni 2021 14:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik denk vanuit het noorden eerder een WINK.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |