Ik vermoed dat regelrechte fraude tegenwoordig wel meevalt.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 21:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
In de publieke sector gaat ook veel goed, en een niet te onderschatten deel van problematiek die er wél is komt consequent van corruptie vanuit de vrije markt. Bouwfraude bijvoorbeeld. Er zijn issues met mogelijk vergiftigde spoorballast waarvan het lijkt alsof er dingen in doofpotten worden gestopt.
Corruptie en fraude zijn simpelweg dagelijkse bezigheden na 30 jaar uitholling van toezichthouders: https://www.bnnvara.nl/ze(...)ond-in-natuurplassenquote:Op woensdag 9 juni 2021 15:16 schreef stavromulabeta het volgende:
Ik vermoed dat regelrechte fraude tegenwoordig wel meevalt.
Dank voor je uitleg en de link, interessant!quote:Op woensdag 9 juni 2021 15:16 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Zie ook https://repository.tudelft.nl/islandora/object/uuid%3A450bb0e8-4e54-4f8d-8a55-5dcc315dee9f
Stuurhut omhoog zodra ie onder de brug door is?quote:Op donderdag 10 juni 2021 12:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
hoe kijkt de kapitein naar voren?
Ja dat is vrij normaal bij dit soort schepen.quote:Op donderdag 10 juni 2021 14:02 schreef Piles het volgende:
[..]
Stuurhut omhoog zodra ie onder de brug door is?
Ja, dat is het. het stuurhuis kan omhoog en omlaag.quote:Op donderdag 10 juni 2021 14:02 schreef Piles het volgende:
[..]
Stuurhut omhoog zodra ie onder de brug door is?
Maar heeft dat direct met vrije markt te maken? Bij staatsbedrijven zou zoiets waarschijnlijk ook gebeuren?quote:Op woensdag 9 juni 2021 15:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Corruptie en fraude zijn simpelweg dagelijkse bezigheden na 30 jaar uitholling van toezichthouders: https://www.bnnvara.nl/ze(...)ond-in-natuurplassen
Topje van de ijsberg dat. De enquęte bouwfraude was ook niet de eerste naar het onderwerp eah?
Een gedegen niveau van kennis bij interne medewerkers over de beheerde materie is essentieel voor het goed kunnen uitvoeren van de publieke taak belegd bij de diverse instellingen in de lijn vanuit de opdrachtgever/wetgever tot aan de uiteindelijke consument. Aangevuld met controles vanuit gespecialiseerde inspectiediensten of subdiensten daarvan.quote:Op zondag 13 juni 2021 10:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar heeft dat direct met vrije markt te maken? Bij staatsbedrijven zou zoiets waarschijnlijk ook gebeuren?
Jammer alleen dat er kankerverwekkende troep in die grond zit waardoor het milieu een nog grotere klap krijgt.quote:Ik vind het argument van die stortingen ook bijzonder. Ondiep water is goed, want dan komt er met licht op de bodem. Goed voor het waterleven. Diezelfde overheid vind zonnepanelen op het water geen enkel probleem
Ik bedoel meer dat de overheid z'n eigen argumenten om zeep helpt en dat geld het enige argument isquote:Op zondag 13 juni 2021 11:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En kunnen we collectief ophouden met gezeur als "ja maar B is niet goed, dan kunnen we A ook niet aanpakken" want dan gebeurt er nooit wat.
Ja gaaf he Deze is van 1860. In 1861 is een vrijwel identiek biljet uitgegeven, maar alles wat hier rood is, is daar groen. Dus die wil ik er ook nog wel bij hebben. Alleen ik wil wel zo veelquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Lucky shot, zo schoon en vers zie ik ze ook niet vaakquote:
quote:Op zondag 13 juni 2021 12:13 schreef Dven het volgende:
Hallo, was van de week met de trein van Sofia naar Veliko Tarnovo (Bulgarije, rit van 4,5 uur) en heb onderweg een paar foto's gemaakt. Misschien leuk om te zien. Reis redelijk vaak met treinen door het land dus zal af en toe eens een foto maken als ik iets leuks/bijzonders tegenkom. Over een kleine twee weken ga ik met een stoomtrein over een klein berglijntje, zal ik ook wat foto's van maken.
[ afbeelding ]Wat een mooie loc!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De locs van de IC Berlijn hebben de afgelopen tijd een flinke poetsbeurt gekregen, nadat dat een jaar niet is gebeurd of zoiets. Ze zien er weer een heel stuk beter uit tegenwoordig.quote:Op zondag 13 juni 2021 12:17 schreef b2py het volgende:
Wat een glimmer!
Wasten ze hier ook maar de treinen
Ja dat viel mij ook op! Maar ja, nu valt gelijk ook echt op dat de verfbeurt op z'n laatste benen loopt in veel gevallen.quote:Op zondag 13 juni 2021 20:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
De locs van de IC Berlijn hebben de afgelopen tijd een flinke poetsbeurt gekregen, nadat dat een jaar niet is gebeurd of zoiets. Ze zien er weer een heel stuk beter uit tegenwoordig.
Ik las zoiets ja, zagen er ook flitsend uitquote:Op zondag 13 juni 2021 20:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
De locs van de IC Berlijn hebben de afgelopen tijd een flinke poetsbeurt gekregen, nadat dat een jaar niet is gebeurd of zoiets. Ze zien er weer een heel stuk beter uit tegenwoordig.
Ze hebben nog anderhalf jaar dus tijd zat.quote:Op maandag 14 juni 2021 14:52 schreef Claude_Viole het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer de volgende ICNG's het land in gaan komen. Ik denk dat het nu langzamerhand wel tijd gaat worden voor instructieritten voor personeel.
Niet echt. De typetesten lopen nog steeds. Pas als Alstom die gereed heeft, kan NS zelf ook aan de slag met de eigen systeemtests. Als die succesvol zijn kan er proefbedrijf zonder reizigers opgestart worden. Pas dan zullen de reguliere opleidingen van start gaan om de tijd tussen de opleiding en het daadwerkelijk rijden zo kort mogelijk te houden (dan is de kennis nog niet weggezakt).quote:Op maandag 14 juni 2021 14:52 schreef Claude_Viole het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer de volgende ICNG's het land in gaan komen. Ik denk dat het nu langzamerhand wel tijd gaat worden voor instructieritten voor personeel.
Voor december 2022 bedoel je. Het hele circus is vanwege COVID een jaar naar achteren gedrukt.quote:Op maandag 14 juni 2021 17:50 schreef ReisT het volgende:
Klinkt alsof er nog een hoop moet gebeuren, gaat dat allemaal nog wel lukken het einde van dit jaar, denk je?
Ik kan geen enkele uitspraak daarover doen, sorry.quote:Op maandag 14 juni 2021 17:50 schreef ReisT het volgende:
Klinkt alsof er nog een hoop moet gebeuren, gaat dat allemaal nog wel lukken het einde van dit jaar, denk je?
Maar dat kan ook een "verrassingsinzet" zijn, die gereden wordt door een testmachinist/opleider. Zo ging het destijds met de V250 ook, het was de bedoeling dat er "af en toe" V250 zou worden ingezet in plaats van het getrokken materieel, terwijl er meer V250 werd afgeleverd en de opleidingen nog gaande waren.quote:Op maandag 14 juni 2021 18:55 schreef ReisT het volgende:
NS zei afgelopen februari nog dat de verwachting was dat eind dit jaar de eerste reizigers kunnen instappen.
Yup, zoiets zal het worden. De levering van het materieel zelf is ernstig vertraagd door de impact van de pandemie. Ik denk dat de toelating wel op tijd rond komt voor het grootste gedeelte. Het is echt niet zo'n goed idee om mensen op te leiden voor treinen die er nog niet zijn. Die kennis zakt en dat heeft consequenties, waaronder met enige regelmaat vertragingen.quote:Op maandag 14 juni 2021 20:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maar dat kan ook een "verrassingsinzet" zijn, die gereden wordt door een testmachinist/opleider. Zo ging het destijds met de V250 ook, het was de bedoeling dat er "af en toe" V250 zou worden ingezet in plaats van het getrokken materieel, terwijl er meer V250 werd afgeleverd en de opleidingen nog gaande waren.
(Dat is uiteindelijk niet veel gebeurd, omdat het materieel zeer onbetrouwbaar was.)
Hebben we het er hier destijds niet over gehad dat het personeel zelf en ook de bonden daar destijds problemen mee hadden?quote:Op maandag 14 juni 2021 22:54 schreef Maegrim het volgende:
Tussen de opleiding SNG en m'n eerste rit zat twee jaar
Ik moest hardop lachen Ik dank dat we allemaal van dat soort collega's hebben, hehehehe.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 10:33 schreef Salatrel het volgende:
Als ik zie hoe sommige collega’s een materiële module volgen verbaasd het me al dat ze de cabinedeur van een SNG zelfstandig open krijgen
Zo, dat is dan wel het einde van een tijdperk denk ik. Hoe lang geleden was de vorige stem geīntroduceerd?quote:Op dinsdag 15 juni 2021 10:27 schreef MTL het volgende:
Vanaf morgen een nieuwe omroepstem op de stations met het nieuwe reisinformatiesysteem: https://nieuws.ns.nl/maak(...)tem-van-het-station/
Sommige IC's, met name tussen Sofia - Plovdiv en Varna - Burgas zijn wat moderner en zijn inderdaad voorzien van airco. Meeste wagons zijn daarentegen erg oud. Paar keer zelfs in een opgeknapte uit de Sovjet-Unie gezeten Ik vind het prima reizen daarentegen. Zetels zijn comfortabel genoeg, prijzen laag en de eerste klasse, die een paar euro meer kost is vaak leeg. Raampje open, wat drinken en eten, werken, filmpje kijken, tijd vliegt voorbij. Wat dat betreft geef ik voorkeur aan de 5 uur treinen ten opzichte van 3 uur met de bus.quote:Op zondag 13 juni 2021 15:58 schreef derLudolf het volgende:
Mooie foto's @:Dven
Is het een beetje comfortabel reizen daar, zit in het IC materiaal allemaal airco?
Qua verbindingen allemaal een beetje in orde. Ook nog internationale (nacht) verbindingen?
Jaartje of 25, in 1996.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 11:00 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Zo, dat is dan wel het einde van een tijdperk denk ik. Hoe lang geleden was de vorige stem geīntroduceerd?
Haha ik moest zo lachen, hoe komen ze nou weer bij een Karin (Karen )quote:Op dinsdag 15 juni 2021 10:27 schreef MTL het volgende:
Vanaf morgen een nieuwe omroepstem op de stations met het nieuwe reisinformatiesysteem: https://nieuws.ns.nl/maak(...)tem-van-het-station/
Science, beyatch!quote:Op dinsdag 15 juni 2021 12:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Ook echt dat haar stem negatieve emoties verminderd, wat.
Ik denk niet dat je dat in een MRI scan ziet.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 12:34 schreef MTL het volgende:
Tja, ze hebben letterlijk proefpersonen in een MRI scan-ding gelegd en daarna de verschillende stemmen afgespeeld en en gekeken bij welke stem de negatieve emoties zo veel mogelijk gedempt werden.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1292988/ toch wel.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 12:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je dat in een MRI scan ziet.
Het mag wat kostenquote:Op dinsdag 15 juni 2021 12:34 schreef MTL het volgende:
Tja, ze hebben letterlijk proefpersonen in een MRI scan-ding gelegd en daarna de verschillende stemmen afgespeeld en en gekeken bij welke stem de negatieve emoties zo veel mogelijk gedempt werden.
Hangt er vanaf wat je wil meten. fMRIs zijn redelijk baanbrekend geweest bij neurologisch onderzoek in ieder geval, omdat je met elektroden alleen wat restsignalen aan de buitenkant opvangt.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 12:43 schreef Dr_Flash het volgende:
ja beter dan met elektrodes die hersenactiviteit meten?
Bepaalde stemmen kunnen toch ook gewoon fijner klinken? Ik kies in het menu van m'n TomTom altijd voor de Vlaamse Lucie in plaats van de Nederlandse Eva, haar Vlaamse stem en dito accent vind ik prettiger dan de Nederlandse. Een mannelijke stem overweeg ik nieteensquote:Op dinsdag 15 juni 2021 12:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Haha ik moest zo lachen, hoe komen ze nou weer bij een Karin (Karen )
Ook echt dat haar stem negatieve emoties verminderd, wat.
Dat is echt een uitstekende vraag want bij n < 1000 lijkt p me niet statistisch significant genoeg inderdaad.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 13:48 schreef b2py het volgende:
Ben wel benieuwd hoe groot de testgroep is geweest aan mensen die ze in een MRI hebben gelegd en op basis daarvan een voldoende betrouwbare keuze hebben kunnen maken…
Nee, later toch? Blikken Truus werd tegelijk ingevoerd met het afschaffen van vertraging als ik het me goed herinner?quote:
Leuk, maar dan ben ik op vakantie. Veel plezier!quote:Op dinsdag 15 juni 2021 18:23 schreef dennistd het volgende:
Zijn er hier nog liefhebbers voor een tweedaagse reis met een Plan U langs diverse Nederlandse museumspoorwegen op 3 en 4 juli? Voor 100 euro kun je twee dagen mee, wel zelf een hotel/camping regelen in Goes. Je hebt een hele bank voor je alleen in de trein, dus niet bezweet tegen elkaar aanzitten gelukkig
https://www.spoorpro.nl/m(...)heropende-spoormusea
https://www.facebook.com/(...)t_id=383784526377134
Ik ga wel mee in elk geval, lijkt me wel geinig om mee te maken
Herkenbaarquote:Op woensdag 16 juni 2021 07:17 schreef Fixers het volgende:
Ik ben benieuwd of de zinnen echt vloeiender gaan lopen, ik kon die rare interpunctie en intonatie van Tuffie echt van voor tot achter meedoen.
"Mesdames et messieurs, le train international ā destination d'Anvers et Bruxelles partira de la voie quatre. Ce train ne s'arrętera pas ā Anvers Central. Passagers pour Anvers Central, changez trains ā Anvers Berchem."quote:
Dat was voorheen wel normaal, dat het materieel van de spitsdiensten Asd - Ekz in Hlm over stond (tijd van DDM1).quote:Op woensdag 16 juni 2021 10:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
Sporadisch maakt een SGMm alsnog een slagje in Noord-holland.
vanmorgen was een SGMm ingezet als intercity Enkhuizen-Amsterdam, ritnummer 4529
Deze sprinter met nummer 2993 staat nu in Haarlem.
Weinig figuren zo snel op hun teentjes getrapt als de groep mensen die nu eens op hun privileges worden gewezen. Reflecteer je wel eens op jezelf als je dit soort uitspraken doet? Zie je dan hoe je overkomt op de buitenwereld?*quote:Op woensdag 16 juni 2021 10:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dames en Heren. het eeuwige geklaag van een enkeling van de afgelopen jaren komt mij helemaal de strot uit. godsamme godverdomme. daarom zeg ik gewoon weer Dames en Heren en gebruik ik voor een trein niet op tijd is het woord vertraging. Als grap zeg ik Heemstede-Aanmaakhout en de teksten voor station Halfweg zal ik precies op de helft abrupt afbreken.Zoek het lekker uit. En een fijne dag toegewenst.
Geintje moet kunnen vind ik. Wat dat betreft vind ik het wel jammer dat ze een aantal jaar geleden de teugels een hebben aangehaald wat de omroepvrijheden zijn. Maar als je je druk zo druk maakt om beste reizigers in plaats van dames en heren dat je er boos van wordt, dan zou ik nog maar eens even tot tien tellen. De grootste schreeuwer om aandacht ben jij namelijk zelf op dit moment.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
"denk bij het verlaten van de trein aan uw schoonmoeder en de kinderen in de ballenbak."
- nou ik vind het schandalig!
vanaf 23:00
de realiteit is dat 't een schreeuw om aandacht is. er komt gerust wat nieuws waar bepaalde figuren over zullen klagen.
Dankjewel! Gelijk ff de playlist gedownload en toegevoegd aan mijn archief met TV programma's over treinen. Toch al wel een bijzondere collectie al zeg ik 't zelf.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
"denk bij het verlaten van de trein aan uw schoonmoeder en de kinderen in de ballenbak."
- nou ik vind het schandalig!
vanaf 23:00
de realiteit is dat 't een schreeuw om aandacht is. er komt gerust wat nieuws waar bepaalde figuren over zullen klagen.
Als ik HFL5000 betaal wil ik er ook wat amusement voor terug.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
"denk bij het verlaten van de trein aan uw schoonmoeder en de kinderen in de ballenbak."
- nou ik vind het schandalig!
vanaf 23:00
de realiteit is dat 't een schreeuw om aandacht is. er komt gerust wat nieuws waar bepaalde figuren over zullen klagen.
Je zit dan ook wel in een duivelse treinquote:Op woensdag 16 juni 2021 18:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Persoon langs het spoor. Bedankt, lekker GTBV harken
Dan vind ik het Duitse en eveneens genderneutrale "sehr geehrte Fahrgäste" toch beter klinken.quote:
Gretha dankt euchquote:Op woensdag 16 juni 2021 19:46 schreef dennistd het volgende:
Moet het daar niet "Fahrgäste, Fahrgästerinnen, FargästerInnen und Fahrgäste*n" en wat al niet meer zijn?
Arie Leemanquote:Op woensdag 16 juni 2021 20:21 schreef Bitlord het volgende:
Dit was mijn favoriete omroepstem uit mijn jeugd (vanaf seconde 40)
Dit ging over een machinist die dat in de trein riep waarin wij zatenquote:Op woensdag 16 juni 2021 20:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik vond 't vooral heel grappig dat allemaal grote sterke mannen erg bang van d'r bleken te worden. Dusdanig bang dat ze d'r belachelijk gingen maken in plaats van het gesprek op een normale manier aangaan met iemand die redelijk valide zorgen over haar toekomst en die van haar generatie en die na haar komen uit.
Eindbaas dat zo'n klein meisje al die bakken en bakken en bakken met haat zo draagt. Inderdaad een baas
Dat dit kan. In Nederlandquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |