En wat zei de HA over al die beestjes?quote:
Niks. Ik voelde ze nog niet toen ik de eerste keer naar de HA ging vanwege de bultjes. Dus toen heb ik het uiteraard niet benoemd. Wel dat ik externe beestjes vermoedde, maar toen zei hij dat het echt van binnenuit kwam. De laatste twee keer hebben de huisartsen er zelf niets over gezegd.quote:Op maandag 31 mei 2021 01:35 schreef capricia het volgende:
[..]
En wat zei de HA over al die beestjes?
Wasmiddel en wasverzachter zijn in ieder geval niet de oorzaak. Daar was ik respectievelijk van overgestapt en mee gestopt, als test.quote:Op maandag 31 mei 2021 01:53 schreef Fcu030 het volgende:
Laten we hopen dat de oorzaak ligt in iets als een allergische reactie. Het wisselen van wasmiddel of eventueel wasverzachter is makkelijker dan scarabs verdelgen.
Zijn ook wel de meest voor de hand liggende. Wat heb je allemaal nog meer uitgesloten? Kledingstoffen waar je misschien heftig op reageerd?quote:Op maandag 31 mei 2021 01:56 schreef kuolema het volgende:
[..]
Wasmiddel en wasverzachter zijn in ieder geval niet de oorzaak. Daar was ik respectievelijk van overgestapt en mee gestopt, als test.
Er zit niet echt een patroon in wanneer de bultjes komen. De ene dag zijn ze meer aanwezig dan de andere, ik heb nooit een link gevonden met eten, textiel of wat dan ook. Warmte misschien.quote:Op maandag 31 mei 2021 02:03 schreef Fcu030 het volgende:
[..]
Zijn ook wel de meest voor de hand liggende. Wat heb je allemaal nog meer uitgesloten? Kledingstoffen waar je misschien heftig op reageerd?
Ik vraag ook niet naar een verklaring of diagnose, want die heb ik al, maar naar een naam van een dier/parasiet die deze eigenschappen bezit.quote:Op maandag 31 mei 2021 02:05 schreef Tourniquet het volgende:
De fysieke verschijnselen kunnen natuurlijk vanalles zijn, dat zal denk ik toch echt door een arts (bijv. dermatoloog) bekeken moeten worden.
Houd er rekening mee dat het beestjes-gedeelte ook een waan zou kunnen zijn die je jezelf hebt aangepraat.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Parasietenwaan
Door warmte ga je meer transpireren. Ik snap dat je benieuwd bent naar de beestjes en zelf heb ik ondertussen genoeg gezien om het direct van je aan te nemen, maar ik zou toch wel alle andere mogelijke oorzaken eerst willen uitsluiten.quote:Op maandag 31 mei 2021 02:08 schreef kuolema het volgende:
[..]
Er zit niet echt een patroon in wanneer de bultjes komen. De ene dag zijn ze meer aanwezig dan de andere, ik heb nooit een link gevonden met eten, textiel of wat dan ook. Warmte misschien.
Maar ik ben eigenlijk op zoek naar wat die beestjes kunnen zijn.
De huisarts die ik als laatst heb gezien denkt dat het een allergische reactie is op de medicatie die ik gebruik. Die kreeg ik al een tijdje voordat de bultjes kwamen. Maar dat verklaart de beestjes niet.quote:Op maandag 31 mei 2021 02:16 schreef Fcu030 het volgende:
[..]
Door warmte ga je meer transpireren. Ik snap dat je benieuwd bent naar de beestjes en zelf heb ik ondertussen genoeg gezien om het direct van je aan te nemen, maar ik zou toch wel alle andere mogelijke oorzaken eerst willen uitsluiten.
Ik zeg niet dat ik je niet geloof, maar het kan verhelderend voor jezelf zijn om te beseffen dat het beestjes-gevoel ook psychisch kan zijn. Is verder geen oordeel of iets om je voor te schamen, de psyche is tot veel in staat en het komt vaak genoeg voor dat er zelfs een naam voor is: Syndroom van Ekbom.quote:Op maandag 31 mei 2021 02:13 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik vraag ook niet naar een verklaring of diagnose, want die heb ik al, maar naar een naam van een dier/parasiet die deze eigenschappen bezit.
Mensen geloven niet dat er beestjes in me zitten, jij dus wsl ook niet, ik denk daar wel over na maar heb gewoon geen andere verklaring.
Een verklaring helpt je ook niet perse verder. Ik heb last gehad van transdimensionale entiteiten en schimmels die zowel hoofd als huid aantasten, uiteindelijk allemaal een matige grap van de zon.quote:Op maandag 31 mei 2021 02:20 schreef kuolema het volgende:
[..]
De huisarts die ik als laatst heb gezien denkt dat het een allergische reactie is op de medicatie die ik gebruik. Die kreeg ik al een tijdje voordat de bultjes kwamen. Maar dat verklaart de beestjes niet.
Daar hebben meer huisartsen last van. Elke patiënt moeten ze wel serieus nemen inderdaad, of het wel of niet tussen de oren zit.quote:Op maandag 31 mei 2021 07:53 schreef Tinkepink het volgende:
Ik zou het eens bij een dermatoloog of het tropenziekenhuis proberen. Als daar ook niets uitkomt kun je verder kijken
Overigens neem ik lichamelijke klachten altijd serieus. Ook als ze psychisch lijken. Iemand in mijn nabije omgeving had pijn, maar dat werd weggezet als psychisch. Een paar maanden later was hij dood: kanker. Niet herkend door zijn behandeld artsen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |