abonnement Unibet Coolblue
pi_199703319
L
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 20:19 schreef TargaFlorio het volgende:
Rinus zal inmiddels ook wel op de radar van de grotere teams staan. Hopelijk kan hij dezelfde weg bewandelen als Palou en volgend seizoen de overstap maken naar b.v. Penske of Ganassi, al weet ik niet hoe het zit met hun huidige coureurs wat betreft contracten.
Weet niet of hun contract doorloopt maar Ericson (Ganassi) en Power (Penske) hebben nog heel weinig laten zien dit jaar. Rossi ook, maar dat lijkt me een te grote (relatief jonge) Amerikaanse naam om niet bij een van de topteams een plekje te houden. Hunter Reay komt dan misschien wel eerder in de problemen voor een full time ride.

Dus kan me voorstellen dat er wel 1 of 2 plekjes bij Ganassi, Penske en Andretti vrij gaat komen. Denk dat Rinus dan al snel een optie is, al verwacht ik dat O'Ward nog net iets interessanter is. Ook jong, ook een winnaar en commercieel misschien net wat interessanter (Er zat eind jaren 90, begin jaren 00 echt heel veel mexicaanse $ in CART/Indycar).
pi_199703434
Power had vorige maand nog z'n contract verlengd, geloof ik. En bij Ericsson zit een enorme sponsordeal achter..
  dinsdag 1 juni 2021 @ 10:50:18 #103
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_199703634
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 20:19 schreef TargaFlorio het volgende:
Rinus zal inmiddels ook wel op de radar van de grotere teams staan. Hopelijk kan hij dezelfde weg bewandelen als Palou en volgend seizoen de overstap maken naar b.v. Penske of Ganassi, al weet ik niet hoe het zit met hun huidige coureurs wat betreft contracten.
Rinus stond vorig jaar al op de radar van de grote teams, maar er was nog niets concreets voor dit jaar. En hij wilde niet meteen al weer overstappen naar een nieuw team. Sowieso lopen er dit jaar wat contracten af (zoals die van Pagenaud, Hinchcliffe, Hunter-Reay, etc.), dus wie weet.

https://www.motorsport.co(...)t-top-teams/4919023/
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_199712219
Wat een saaie Indy 500 zeg.
Mensen die zeiken op de F1 en dan wijzen naar Amerikaans racen moeten maar eens naar deze Indy 500 kijken wat ook weer zo typisch was.

90% van de race was gwn vertraagd rijden om te kunnen besparen. Gebeurde geen ene reet. Beetje saai wat rondjes rijden en ook nog eens een oval dus ook nog eens extra saai.
Moeten ovals gewoon verbieden voor dit en road course toepassen voor de Indy 500, dat is veel leuker om te kijken en zo veel interessanter. Dan komen ook de goede coureurs echt boven.

Pas na de laatste stop kon de tactiek overboord en gingen ze racen. Maar ook toen gebeurde er gewoon geen ene reet.
Typische Amerikaanse saaie oval race wat alleen maar een tactisch spelletje was.
Snap niet waarom dit 1 van de grote races is.

Veekay laat wel talent zien.
Maar jammer dat hij bij een type Willians team zit. Historie, heeft een naam, maar dat team kan er gewoon geen reet van en verpest constant ook pitstops.

Oh:
Amerikaanse regie krijgt ook een 1. Wat een bagger zeg.

[ Bericht 7% gewijzigd door bianconeri op 01-06-2021 23:50:23 ]
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 1 juni 2021 @ 23:16:14 #105
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_199712477
_O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 1 juni 2021 @ 23:42:29 #106
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_199712699
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 22:56 schreef bianconeri het volgende:
Wat een saaie Indy 500 zeg.
Mensen die zeiken op de F1 en dan wijzen naar Amerikaans racen moeten maar eens naar deze Indy 500 kijken wat ook weer zo typisch was.

90% van de race was gwn vertraagd rijden om te kunnen besparen. Gebeurde geen ene reet. Beetje saai wat rondjes rijden en ook nog eens een oval dus ook nog eens extra saai.
Moeten ovals gewoon verbieden voor dit en road course toepassen voor de Indy 500, dat is veel leuker om te kijken en zo veel interessanter. Dan komen ook de goede coureurs echt boven.

Pas na de laatste stop kon de tactiek overboord en gingen ze racen. Maar ook toen gebeurde er gewoon geen ene reet.
Typische Amerikaanse saaie oval race wat alleen maar een tactisch spelletje was.
Snap niet waarom dit 1 van de grote races is.

Veekay laat wel talent zien.
Maar jammer dat hij bij een type Willians team zit. Historie, heeft een naam, maar dat team kan er gewoon geen reet van en verpest constant ook pitstops.
Godsallemachtig... :|W
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_199712755
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 23:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Godsallemachtig... :|W
Goede onderbouwing ^O^
Maar wss kan je dat niet omdat je niet gekeken hebt.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 2 juni 2021 @ 00:10:31 #108
39237 crew  H_T
2733
pi_199712917
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 23:50 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Goede onderbouwing ^O^
Maar wss kan je dat niet omdat je niet gekeken hebt.
Indycar en zeker de Indy 500 is een andere manier van racen dan Formule 1. Een rechtstreekse vergelijking is weinig zinnig. Dit was niet de spannendste Indy 500 die ik ooit heb gezien, maar de GP van Monaco van dit jaar was ook niet de leukste GP van Monaco die ik ooit heb gezien. Leuk dat Max heeft gewonnen, maar de race was ook een optocht met matige regie.

Na 105 edities gaan ze echt niet de Indy 500 verplaatsen naar een road course. De gemiddelde snelheid lag boven de 300 km/h, al is dat op tv soms lastig te zien. Bij een ovalrace maken cautions een groot verschil, alleen waren die er dit jaar niet zoveel. Neemt niet weg dat er een paar flinke movers in het veld waren. Pagenaud startte als 26e en eindigt als derde. Ferrucci heeft 17 plaatsen winst, Karam 24 en Montoya 15. Je hebt dus de mogelijkheid om een matige kwalificatie goed te maken in de race. Racewinnaar Castroneves reed maar 20 van de 200 rondes aan de leiding en 13 coureurs hebben aan de leiding gereden. Valt er een caution net op het goede moment, dan was er een ander gevecht om de winnaar geweest. Een caution ergens rond ronde 180 en het was ook een stuk spannender geworden. Natuurlijk is het ook een tactisch spel, maar dat is F1 net zo goed
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  woensdag 2 juni 2021 @ 08:55:12 #109
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_199714158
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 23:50 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Goede onderbouwing ^O^
Maar wss kan je dat niet omdat je niet gekeken hebt.
_O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_199714647
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 00:10 schreef H_T het volgende:

Indycar en zeker de Indy 500 is een andere manier van racen dan Formule 1. Een rechtstreekse vergelijking is weinig zinnig. Dit was niet de spannendste Indy 500 die ik ooit heb gezien, maar de GP van Monaco van dit jaar was ook niet de leukste GP van Monaco die ik ooit heb gezien. Leuk dat Max heeft gewonnen, maar de race was ook een optocht met matige regie.

Na 105 edities gaan ze echt niet de Indy 500 verplaatsen naar een road course. De gemiddelde snelheid lag boven de 300 km/h, al is dat op tv soms lastig te zien. Bij een ovalrace maken cautions een groot verschil, alleen waren die er dit jaar niet zoveel. Neemt niet weg dat er een paar flinke movers in het veld waren. Pagenaud startte als 26e en eindigt als derde. Ferrucci heeft 17 plaatsen winst, Karam 24 en Montoya 15. Je hebt dus de mogelijkheid om een matige kwalificatie goed te maken in de race. Racewinnaar Castroneves reed maar 20 van de 200 rondes aan de leiding en 13 coureurs hebben aan de leiding gereden. Valt er een caution net op het goede moment, dan was er een ander gevecht om de winnaar geweest. Een caution ergens rond ronde 180 en het was ook een stuk spannender geworden. Natuurlijk is het ook een tactisch spel, maar dat is F1 net zo goed
Amerikaans racen in het algemeen is heel anders, zeker.
Maar deze Indy500 was gewoon 1 grote tactische steekspel. En dan zal het best dat ze met gigantische snelheden gemiddeld rijden, en natuurlijk is dat voor coureurs heel spannend.
Echter zit niemand van ons op die baan, niemand van ons heeft dat.
Wij zitten te kijken naar een optocht van 180 ronden (en dus een paar uur) waarbij Palou en Veekay bv achter de nummer 1 hangen omdat ze gewoon niet willen inhalen en alleen maar sparen.

Het enige moment dat je dan wakker sprong was als de pit window er weer even was. En dat was dan ook het enige moment dat er sprongen gemaakt werden, zoals die jij noemt.
Nou ja heel leuk dat iemand daardoor wint of verliest. Tactisch top of flop, leuk. Maar na 1 minuut weet je dat ook weer en zie je ook niets.
Amerikaans racen is vaak zo afhankelijk van crashes en cautions om het nog wat boeiend te maken, dat is in het Europese racen (dus ook F1) heel anders. Mede ook (vind ik) door de ovals. Ovals zijn gewoon veel saaier om naar te kijken omdat het simpele rondjes zijn (en ja zal best lastig om te rijden zijn, maar wij rijden niet).
Inhaalacties zijn totaal niet boeiend op ovals, dus hangt veel vast aan crashes en cautions.
En dat is iets wat deze Indy500 eigenlijk niet gebeurde en dat helpt niet.

Over Monaco ben ik het met je eens hoor. Dat is een stratencircuit en zeker Monaco is berucht voor het lastige inhalen. Het verschil daarin is dat ze niet gewillig in een optocht reden vanwege tactiek. Er werden wel dingen ondernomen. Er werd volop gereden.
En het is een boeiend spannend circuit waar zichtbaar op de limiet gereden wordt. Waar de voorvleugel met het puntje tussen de barriere gaat om de bocht strakker te kunnen nemen.
Omdat het een echt circuit is heb je nog wat echt te zien, nemen ze echt bochten waardoor je de spanning en moeilijkheid ziet.
Ook al is het niet het meest spannende race, zeker niet.
pi_199714791
Het contrast tussen hoe de casual de indy500 heeft ervaren en hoe de liefhebbers het hebben ervaren is echt dag en nacht merk ik :D . De casuals vonden het saai terwijl de liefhebbers het één van de beste indy500's vonden van de laatste jaren.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 2 juni 2021 @ 11:27:00 #112
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_199715733
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Het contrast tussen hoe de casual de indy500 heeft ervaren en hoe de liefhebbers het hebben ervaren is echt dag en nacht merk ik :D . De casuals vonden het saai terwijl de liefhebbers het één van de beste indy500's vonden van de laatste jaren.
Ach, niks mis met dagjesmensen, maar die komen vooral kijken voor de zware crashes en dan 'viel dit tegen' inderdaad :+

Wat voor de daadwerkelijke liefhebber dan weer prima is, want die zit er niet per se op te wachten dat ze met ver boven de 300 per uur de muur in vliegen. De strijd om de leiding was er nota bene tot in de laatste ronden, dus voor de liefhebber was het genieten ja :9
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_199715943
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ach, niks mis met dagjesmensen, maar die komen vooral kijken voor de zware crashes en dan 'viel dit tegen' inderdaad :+

Wat voor de daadwerkelijke liefhebber dan weer prima is, want die zit er niet per se op te wachten dat ze met ver boven de 300 per uur de muur in vliegen. De strijd om de leiding was er nota bene tot in de laatste ronden, dus voor de liefhebber was het genieten ja :9
Is er al een plausibele verklaring trouwens voor het gebrek aan crashes deze editie?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_199716176
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ach, niks mis met dagjesmensen, maar die komen vooral kijken voor de zware crashes en dan 'viel dit tegen' inderdaad :+

Wat voor de daadwerkelijke liefhebber dan weer prima is, want die zit er niet per se op te wachten dat ze met ver boven de 300 per uur de muur in vliegen. De strijd om de leiding was er nota bene tot in de laatste ronden, dus voor de liefhebber was het genieten ja :9
Beetje zwart wit. Ik vond het saai maar niet omdat ik op crashes zit te wachten. Pitstops teveel invloed op uitkomst, gaat nogal vaak mis in de indycar blijkbaar. Na alle stops voelde de eindsprint ineens wat kort aan. Weinig tijd voor snelle coureurs die door pitstops verder achter waren gekomen om nog terug te vechten.

Ik zou het eerder leuker vinden zonder crashes, cautions en mislukte pitstops. Dan draait het echt om wie er het meest efficiënt 500 mijl rijdt.
  woensdag 2 juni 2021 @ 12:00:42 #115
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_199716181
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Is er al een plausibele verklaring trouwens voor het gebrek aan crashes deze editie?
Dat is een lastige. Weinig rookies in ieder geval. En misschien zorgt de huidige aerokit er voor dat de wagens makkelijker te besturen zijn? Of gewoon toeval. Oftewel, het is volgens mij gissen naar de oorzaak.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  woensdag 2 juni 2021 @ 12:49:31 #116
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_199716736
De 2015 Indy 500 was wel wat spectaculairder, ja. Maar deze was ook prima. Beter dan de afgelopen jaren in ieder geval.

Er werd wel verwacht dat deze Indy 500 wat hectischer zou zijn, door de koelere temperaturen (waardoor meer downforce) en aanpassingen aan de aerokit die het inhalen zouden moeten bevorderen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  dinsdag 8 juni 2021 @ 14:34:21 #117
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_199795472
'Bad boy' Santino Ferruci rijdt ook de beide races in Detroit voor Rahal Letterman Lanigan Racing.

https://racer.com/2021/06(...)etroit-doubleheader/
No Dyson Barrier is going to stop me!
  donderdag 10 juni 2021 @ 16:26:46 #118
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_199819755
Romain Grosjean gaat in augustus de oval race in Gateway rijden.

Daarnaast wil hij volgend jaar een aantal IMSA endurance races rijden zoals de 24 uur van Daytona.

https://motorsports.nbcsp(...)olis-motor-speedway/
No Dyson Barrier is going to stop me!
  zaterdag 12 juni 2021 @ 00:19:18 #119
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_199842479
Will Power is het snelste in de zojuist afgelopen vrije training voor de Detroit Grand Prix. Sebastien Bourdais tweede en Pato O'Ward werd derde. Rinus van Kalmthout eindigde als negende.

https://racecontrol.indycar.com
No Dyson Barrier is going to stop me!
  zaterdag 12 juni 2021 @ 10:45:14 #120
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_199844773
Rinus was blijkbaar de op één na snelste op de zwarte banden en had geen goede run op de rode banden. Op een circuit dat nieuw voor hem is, dus dat biedt perspectief.

https://m.facebook.com/st(...)9&id=100063657606523
No Dyson Barrier is going to stop me!
  zaterdag 12 juni 2021 @ 10:48:15 #121
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_199844807
Vandaag om 17 uur de kwalificatie en om 20 uur de race. Morgen respectievelijk om 15 uur en 18 uur.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  zaterdag 12 juni 2021 @ 11:33:14 #122
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_199845280
twitter
No Dyson Barrier is going to stop me!
  zaterdag 12 juni 2021 @ 11:38:49 #123
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_199845343
Grosjean kan er ook wat van.

twitter


En ook Jimmy Johnson en Scott McLaughlin hadden zo hun problemen.

twitter
No Dyson Barrier is going to stop me!
  zaterdag 12 juni 2021 @ 17:18:51 #124
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_199849884
Rinus door naar Q2. Nu de tweede groep.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  zaterdag 12 juni 2021 @ 17:20:04 #125
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_199849902
Kwalificaties nu
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')