abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 8 augustus 2021 @ 18:52:29 #101
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_200818153
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 18:00 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Wanneer moet ik inklaringskosten betalen dan? En wat gebeurd er als ik iets bestel van boven de 150 euro in 1 keer of wat moet ik eigenlijk doen dan?
Staat allemaal op de PostNL site:
https://www.postnl.nl/ont(...)-uit-het-buitenland/

inklaringskosten:
https://www.postnl.nl/kla(...)ten/wanneer-betalen/
  zondag 8 augustus 2021 @ 19:01:25 #102
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200818289
Inklaringskosten is gewoon een loterij met grote kans om te winnen. Van de ongeveer 10 grotere pakketten en meerdere enveloppen heb ik het pas 1 keer hoeven te betalen.
pi_200819591
quote:
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 19:01 schreef Woelwater het volgende:
Inklaringskosten is gewoon een loterij met grote kans om te winnen. Van de ongeveer 10 grotere pakketten en meerdere enveloppen heb ik het pas 1 keer hoeven te betalen.
Dan zal het inderdaad wel die loterij zijn want bij postNL staat op de site heel duidelijk:

quote:
Vanaf 1 juli 2021 gelden er nieuwe regels als je iets koopt uit een niet-EU land.

Je betaalt dan áltijd inklaringskosten. Ook als de waarde lager is dan ¤ 22. Meer hierover lees je op postnl.nl/btw.
Redelijk zinloos om dus nog iets kleins bij Ali te bestellen.

Edit:
Even verderop kom ik het volgende tegen.

quote:
Bezwaar maken tegen inklaringskosten

Wil je de inklaringskosten liever niet betalen? Dan kun je er natuurlijk voor kiezen om je pakket niet in ontvangst te nemen. We sturen het dan terug naar de afzender. De inklaringskosten komen daarmee te vervallen.

Heb je al betaald en wil je alsnog bezwaar maken? Dat heeft alleen zin als:

je al btw hebt betaald

Sommige webshops brengen de btw meteen in rekening op het moment dat je iets koopt. In dat geval hoef je natuurlijk geen btw meer te betalen op het moment dat je pakket aankomt in Nederland. Is de waarde van je aankoop hoger dan ¤ 150,-? Dan moet je misschien nog wel invoerrechten en afhandelingskosten betalen. In dat geval heeft het geen zin om bezwaar te maken.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_200823493
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 20:41 schreef quo_ het volgende:

[..]

[..]

Dan zal het inderdaad wel die loterij zijn want bij postNL staat op de site heel duidelijk:
[..]

Redelijk zinloos om dus nog iets kleins bij Ali te bestellen.

Edit:
Even verderop kom ik het volgende tegen.
[..]

Ja daarom begreep ik er al niks meer van. Die urls die TheBrain dropte had ik al gelezen en door zijn eerdere reactie en die van anderen kreeg ik even het idee dat ik het toch niet helemaal goed begrepen had. Mijn vrienden hebben ook goederen ontvangen zonder inklaringskosten.

Kan wel zeggen dat het nu inderdaad niet erg rentabel meer is om iets bij Ali te bestellen, EU heeft zijn doel bereikt: het ontmoedigen ervan.
pi_200826963
Op https://chinafans.nl/btw-invoerrechten-gids/ staat een en ander goed beschreven en uitgelegd.

Zou betekenen dat alles beneden de 150 euro waarvoor je bij Ali de BTW hebt afgedragen zonder inklaringskosten naar je toe kan komen.

Heb de laatste tijd overigens wel gezien dat de verzendkosten een hoger (en normaler) niveau hebben gekregen bij aliexpress. Het bestellen van dingen van een euro wordt daardoor minder aantrekkelijk.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_201246004
Ik zie opeens de status “ Import clearance start”. Nooit eerder gezien. Mag ik hieruit opmaken dat ik mag gaan dokken?

Via Ali besteld, 35¤, VAT al betaald
pi_201246536
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 05:16 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Ja daarom begreep ik er al niks meer van. Die urls die TheBrain dropte had ik al gelezen en door zijn eerdere reactie en die van anderen kreeg ik even het idee dat ik het toch niet helemaal goed begrepen had. Mijn vrienden hebben ook goederen ontvangen zonder inklaringskosten.

Kan wel zeggen dat het nu inderdaad niet erg rentabel meer is om iets bij Ali te bestellen, EU heeft zijn doel bereikt: het ontmoedigen ervan.
Ben ik niet mee eens, maar ik gebruik AliExpress dan ook voor dingen die hier zo goed als niet te verkrijgen zijn. En het liefst laat ik het verzenden vanuit een ander EU-land.
ROBODEMONS..................|:(
pi_201246701
quote:
11s.gif Op maandag 6 september 2021 22:48 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Ben ik niet mee eens, maar ik gebruik AliExpress dan ook voor dingen die hier zo goed als niet te verkrijgen zijn. En het liefst laat ik het verzenden vanuit een ander EU-land.
Dat is in jouw geval dan zo, bij mij helaas niet. Ik heb er vooral ledjes, prulletjes en goedkope zooi gekocht, meeste pakketjes voldeden aan de 20 euro norm. Slechts 1 keer heb ik 80 euro uitgegeven in 1 keer.
pi_201246703
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 22:13 schreef Lafoy het volgende:
Ik zie opeens de status “ Import clearance start”. Nooit eerder gezien. Mag ik hieruit opmaken dat ik mag gaan dokken?

Via Ali besteld, 35¤, VAT al betaald
Hou ons op de hoogte :D
pi_201256552
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 22:59 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Hou ons op de hoogte :D
Ondertussen al zichtbaar in de PostNL app… dat lijkt goed te gaan
pi_201269570
En binnen zonder extra kosten :o
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')