abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 29 mei 2021 @ 17:15:54 #76
22565 asco
Los in deze tent
pi_199670419

Hopelijk kan dit snel weer. *O* _O_
Eigen materiaal. :7
  zaterdag 29 mei 2021 @ 17:35:54 #77
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199670611
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 17:00 schreef Molo het volgende:

[..]

Was vanmiddag wandelen maar in het Westland tot aan Rotterdam is geen coronaangst meer te bekennen iig. Winkels en terrassen en boten en wandelpaden overal vól met mensen

Genieten met dit weer joh. Ik denk dat ik eens aan de alcohol ga of een hobby ga zoeken. of huishouden gaan doen... Ik twijfel nog :+
Hier in de stad ook kroegen met bomvolle terrassen en 0,0 anderhalve meter tussen de tafels.
pi_199670619
Ik heb zojuist een godsvermogen uitgegeven aan zo'n mega zwembad. Kom er maar weer eens achter dat dat ruimtelijk inzicht van mij te wensen over laat 😂

Casa Del Twinkle deze zomer .. op een weekje kamperen bij de paardenboerderij na.

Tip van Flip. De Heuts (en vast ook andere bedrijven) hebben enorme leveringsproblemen door dat schip wat ergens in Toekietoekie vast kwam te liggen. Mocht je nog een zwembad willen .. ga niet wachten tot de mussen van het dak vallen want dan heb je dus pech.
pi_199670651
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 12:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, laten we ongevaccineerden vooral gaan shamen met z’n allen. Zullen we de namen van ongevaccineerden meteen online lekken zodat mensen ze ook online kunnen treiteren? Beetje groepsdruk! Des te eerder kan jij weer knuffelen ;)
Dat kan ik zowieso al :P

Ik laat me namelijk vaccineren, dus ik heb die test niet nodig. De animeconventie waar ik heen wilt gaan begin augustus heeft me al bevestigd (ik ken de organisator persoonlijk) dat ze gewoon op 100% capaciteit mogen draaien en dat het gewoon normaal wordt, zonder 1,5m of free hug verboden of wat dan ook. Met alle events, workshops, wedstrijden, disco 's avonds. Alles. Ik ga er dan ook zeker heen en ik ga elke weeb free huggen die het ook gemist heeft :D

Dit is meer om de vaccinatiegraad gewoon wat op te krikken, zodat zsm met stap 6 die testen ook niet meer nodig zijn. :)

Maar ik laat me gewoon prikken, en daarvoor even max paar weken waarschijnlijk testen, dus ik mag vanaf 30 juni/bevrijdingsdag gewoon weer naar nachtclubs, anime events, concerten, etc zonder 1,5m zowieso :) En ik heb dus zwart op wit de bevestiging van de voorzitter dat allses daar begin augustus weer lekker normaal vrij en gezellig is, net als bij lowlands, in de nachtclubs en overal na de 30ste.

Dit gaat dus niet zozeer om mij persoonlijk. Ik laat mij prikken: voor mij zijn er geen beperkingen meer na 30 juni, en geen testen ook meer zodra die gezet is. Simpel.
#WeesGeenWhales
pi_199670659
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 17:36 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb zojuist een godsvermogen uitgegeven aan zo'n mega zwembad. Kom er maar weer eens achter dat dat ruimtelijk inzicht van mij te wensen over laat 😂

Casa Del Twinkle deze zomer .. op een weekje kamperen bij de paardenboerderij na.

Tip van Flip. De Heuts (en vast ook andere bedrijven) hebben enorme leveringsproblemen door dat schip wat ergens in Toekietoekie vast kwam te liggen. Mocht je nog een zwembad willen .. ga niet wachten tot de mussen van het dak vallen want dan heb je dus pech.
Dit is waarom we opletten bij wiskunde op school, kinderen! XD

Maar, door dat Suez gebeuren? Nu nog? Wist dat het veel impact had, maar holy shit, dat is alweer 2 maanden terug!
#WeesGeenWhales
pi_199670684
HAHAHA, (uitgebreide) quote van De Jonge uit de persco gisteren:

"VRAAG (SBS)
Ja meneer De Jonge ik wilde nog even verder over dat punt over de toegangstesten. Want zou het dan in de praktijk dus wel kunnen betekenen dat je een toegangstest moet doen om ergens een kopje koffie te gaan drinken bijvoorbeeld?

DE JONGE
Ik denk dat een gewoon café gaat dat denk ik gewoon niet doen. Dat verwacht ik eerlijk gezegd niet omdat het daarvoor gewoon te arbeidsintensief is om dat te organiseren. Maar het mag wel, het is niet verboden of zo, het mag wel. Als je daarmee je zaak vol kunt zetten moet je het vooral doen. En nog even over die testcapaciteit: het is natuurlijk ook zo dat vanaf een zeker moment is het natuurlijk mogelijk om met je vaccinatiebewijs naar binnen te komen. Ik denk dat als mensen gewoon volledig gevaccineerd zijn dat ze liever dat doen dan zich telkens opnieuw laten testen. Dus ook dat maakt dat juist tegen de tijd dat we er echt heel veel gebruik van denken te gaan maken van dat toegangsbewijs, dat je dat toegangsbewijs ook op een andere manier dan via testen zult kunnen krijgen. Dus ik hoop dat heel veel ondernemers als ze dat willen daar ook gebruik van gaan maken. Maar we zullen natuurlijk niemand verplichten om dat te doen, dus ze moeten het echt zelf weten.

VRAAG
Maar uiteindelijk zou dat dus wel betekenen voor bezoekers dat ze wel ergens toe verplicht worden of begrijp ik dat niet goed dan?

DE JONGE
Ja als die zaak zegt, maar goed die kies je dan ook zelf, maar als zo’n zaak zegt: het zou weer super gezellig zijn bij ons om het lekker druk te hebben binnen en daarvoor willen we dus die anderhalve meter loslaten, ja dan kan dat alleen maar veilig na een toegangsbewijs. Dus of als je getest bent of als je gevaccineerd bent. We gaan ook herstelbewijzen uitgeven tegen die tijd. Dus aan het einde van juli kun je op verschillende manieren aan zo’n toegangsbewijs komen. En ik denk zeker voor mensen die tegen die tijd gevaccineerd zijn, dat zijn er toch een hoop, ja die hoeven zich dus helemaal niet te laten testen. Die kunnen ook dat toegangsbewijs op een andere manier verkrijgen. Namelijk gewoon door een vaccinatiebewijs te uploaden.

VRAAG
En is dat dan aan ondernemers dus zelf om dat aan te vragen en het allemaal te regelen verder?

DE JONGE
Nou ze hoeven dat niet aan te vragen. Ze controleren dat gewoon aan de deur. Dus naast die app, die coronacheckapp, daar staat ook een scanner en die kunnen ze gewoon eenvoudig op hun telefoon installeren. Dus ze kunnen daar gewoon zelf gebruik van maken, hoeven ze niks voor aan te vragen. De testen zijn gratis en om de hoek, want er komt een heel fijnmazig afnamenetwerk. Je kunt jezelf laten testen op testenvoortoegang.nl. Maar nogmaals, tegen die tijd dat dat echt een vlucht gaat nemen, dus vanaf 30 juni is die vierde stap, dan gaat dat echt een vlucht nemen omdat dan ook de anderhalve meter kan worden losgelaten. Dat is natuurlijk de meest aantrekkelijke optie voor ondernemers of festivals of theaters. Ja dan zullen ook zoveel mensen volledig gevaccineerd zijn dat ik verwacht dat heel veel mensen hun toegang dan op een andere manier dan via testen zullen gaan krijgen. Meer via dat vaccinatiebewijs. En langs die kant naar binnen komen."

Vrij vertaald: "elk theater, concertzaal, festival, en eventueel als ze willen cafe moet natuurlijk van die 1,5m af om weer rendabel te zijn en normaal te doen. We snappen dat dat testen heel kut wordt, maar ja, mensen die zich *gewoon* laten vaccineren wink wink hoeven het natuurlijk ook nooit te doen he! Dus heel veel mensen zullen het wel *gewoon* via vaccinatie krijgen al heel snel na 30 juni! En anders denken we genoeg capaciteit te hebben, maar ja, anders... je kan je zowieso ook laten vaccineren dat het niet hoeft he! We vermoeden wel dat na 30 juni heel heel veel plekken het gaan gebruiken omdat dan de 1,5m losgelaten kan worden ;) "

Ik denk dat je leven vrij kut wordt vrij snel na 30 juni als je ervoor kiest die prik niet te halen, en dat dat stiekem achter de schermen ook precies de redenering is LOLZ.

Maar prima, ik kan weer naar een conventie normaal, ik ben tevreden, crisis is over, terug naar de orde van de dag! :D
#WeesGeenWhales
  Moderator zaterdag 29 mei 2021 @ 17:46:47 #82
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199670690
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 17:36 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb zojuist een godsvermogen uitgegeven aan zo'n mega zwembad. Kom er maar weer eens achter dat dat ruimtelijk inzicht van mij te wensen over laat 😂

Casa Del Twinkle deze zomer .. op een weekje kamperen bij de paardenboerderij na.

Tip van Flip. De Heuts (en vast ook andere bedrijven) hebben enorme leveringsproblemen door dat schip wat ergens in Toekietoekie vast kwam te liggen. Mocht je nog een zwembad willen .. ga niet wachten tot de mussen van het dak vallen want dan heb je dus pech.
Het is zelfs deze dagen al fantastisch weer voor een zwembad. :) Als kind was ik daar zeker blij mee geweest! Eigenlijk nu nog steeds wel ;)
Ik heb ook zin om deze zomer weer op pad te gaan en vrienden te zien.
pi_199670712
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 17:36 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb zojuist een godsvermogen uitgegeven aan zo'n mega zwembad. Kom er maar weer eens achter dat dat ruimtelijk inzicht van mij te wensen over laat 😂

Casa Del Twinkle deze zomer .. op een weekje kamperen bij de paardenboerderij na.

Tip van Flip. De Heuts (en vast ook andere bedrijven) hebben enorme leveringsproblemen door dat schip wat ergens in Toekietoekie vast kwam te liggen. Mocht je nog een zwembad willen .. ga niet wachten tot de mussen van het dak vallen want dan heb je dus pech.
Dat schip ligt sindsdien aan de ketting. Schijnbaar hebben o.a. mensen, die een Mitsubishi airco besteld hebben voor komende zomer, dikke pech. Die staan nl. allemaal in containers op dat schip... :X
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199670724
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 17:00 schreef Molo het volgende:

Was vanmiddag wandelen maar in het Westland tot aan Rotterdam is geen coronaangst meer te bekennen iig. Winkels en terrassen en boten en wandelpaden overal vól met mensen

Genieten met dit weer joh. Ik denk dat ik eens aan de alcohol ga of een hobby ga zoeken. of huishouden gaan doen... Ik twijfel nog :+
Ik moest even in het centrum zijn en heb lekker in het zonnetje bij de plaatselijke waterpartij gezeten om om me heen te kijken en ik werd er gewoon heel vrolijk van O+ Terrasjes lekker vol, overal blije mensen, zonnetje en toen kwamen er ook nog wat muzikanten langslopen met blaasinstrumenten. Gewoon. Zoals vroeger O+

Bij de bieb deden ze weer over de top, dat dan weer wel :') Vragen of ik klachten heb, of er mensen in mijn omgeving klachten hebben, of ik naar het buitenland ben geweest. Toen moest ik mijn handen desinfecteren. Toen moest ik een formuliertje invullen met naam, tel nr en tijdstip. Met de pen die iedereen gebruikt. En een mandje mee. En uiteraard ook mondkapje op. En looproutes volgen. En max 30 min binnen blijven. Corona was nog alive & kicking in de bieb :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 29 mei 2021 @ 17:57:41 #85
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199670769
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 17:45 schreef eragon2890 het volgende:
HAHAHA, (uitgebreide) quote van De Jonge uit de persco gisteren:

"VRAAG (SBS)
Ja meneer De Jonge ik wilde nog even verder over dat punt over de toegangstesten. Want zou het dan in de praktijk dus wel kunnen betekenen dat je een toegangstest moet doen om ergens een kopje koffie te gaan drinken bijvoorbeeld?

DE JONGE
Ik denk dat een gewoon café gaat dat denk ik gewoon niet doen. Dat verwacht ik eerlijk gezegd niet omdat het daarvoor gewoon te arbeidsintensief is om dat te organiseren. Maar het mag wel, het is niet verboden of zo, het mag wel. Als je daarmee je zaak vol kunt zetten moet je het vooral doen. En nog even over die testcapaciteit: het is natuurlijk ook zo dat vanaf een zeker moment is het natuurlijk mogelijk om met je vaccinatiebewijs naar binnen te komen. Ik denk dat als mensen gewoon volledig gevaccineerd zijn dat ze liever dat doen dan zich telkens opnieuw laten testen. Dus ook dat maakt dat juist tegen de tijd dat we er echt heel veel gebruik van denken te gaan maken van dat toegangsbewijs, dat je dat toegangsbewijs ook op een andere manier dan via testen zult kunnen krijgen. Dus ik hoop dat heel veel ondernemers als ze dat willen daar ook gebruik van gaan maken. Maar we zullen natuurlijk niemand verplichten om dat te doen, dus ze moeten het echt zelf weten.

VRAAG
Maar uiteindelijk zou dat dus wel betekenen voor bezoekers dat ze wel ergens toe verplicht worden of begrijp ik dat niet goed dan?

DE JONGE
Ja als die zaak zegt, maar goed die kies je dan ook zelf, maar als zo’n zaak zegt: het zou weer super gezellig zijn bij ons om het lekker druk te hebben binnen en daarvoor willen we dus die anderhalve meter loslaten, ja dan kan dat alleen maar veilig na een toegangsbewijs. Dus of als je getest bent of als je gevaccineerd bent. We gaan ook herstelbewijzen uitgeven tegen die tijd. Dus aan het einde van juli kun je op verschillende manieren aan zo’n toegangsbewijs komen. En ik denk zeker voor mensen die tegen die tijd gevaccineerd zijn, dat zijn er toch een hoop, ja die hoeven zich dus helemaal niet te laten testen. Die kunnen ook dat toegangsbewijs op een andere manier verkrijgen. Namelijk gewoon door een vaccinatiebewijs te uploaden.

VRAAG
En is dat dan aan ondernemers dus zelf om dat aan te vragen en het allemaal te regelen verder?

DE JONGE
Nou ze hoeven dat niet aan te vragen. Ze controleren dat gewoon aan de deur. Dus naast die app, die coronacheckapp, daar staat ook een scanner en die kunnen ze gewoon eenvoudig op hun telefoon installeren. Dus ze kunnen daar gewoon zelf gebruik van maken, hoeven ze niks voor aan te vragen. De testen zijn gratis en om de hoek, want er komt een heel fijnmazig afnamenetwerk. Je kunt jezelf laten testen op testenvoortoegang.nl. Maar nogmaals, tegen die tijd dat dat echt een vlucht gaat nemen, dus vanaf 30 juni is die vierde stap, dan gaat dat echt een vlucht nemen omdat dan ook de anderhalve meter kan worden losgelaten. Dat is natuurlijk de meest aantrekkelijke optie voor ondernemers of festivals of theaters. Ja dan zullen ook zoveel mensen volledig gevaccineerd zijn dat ik verwacht dat heel veel mensen hun toegang dan op een andere manier dan via testen zullen gaan krijgen. Meer via dat vaccinatiebewijs. En langs die kant naar binnen komen."

Vrij vertaald: "elk theater, concertzaal, festival, en eventueel als ze willen cafe moet natuurlijk van die 1,5m af om weer rendabel te zijn en normaal te doen. We snappen dat dat testen heel kut wordt, maar ja, mensen die zich *gewoon* laten vaccineren wink wink hoeven het natuurlijk ook nooit te doen he! Dus heel veel mensen zullen het wel *gewoon* via vaccinatie krijgen al heel snel na 30 juni! En anders denken we genoeg capaciteit te hebben, maar ja, anders... je kan je zowieso ook laten vaccineren dat het niet hoeft he! We vermoeden wel dat na 30 juni heel heel veel plekken het gaan gebruiken omdat dan de 1,5m losgelaten kan worden ;) "

Ik denk dat je leven vrij kut wordt vrij snel na 30 juni als je ervoor kiest die prik niet te halen, en dat dat stiekem achter de schermen ook precies de redenering is LOLZ.

Maar prima, ik kan weer naar een conventie normaal, ik ben tevreden, crisis is over, terug naar de orde van de dag! :D
Ik geloof er vooral geen zak van dat dat allemaal tegen die tijd voor elkaar is. Als er mensen die dan wel gevaccineerd of hersteld zijn toch niks kunnen omdat de ontsluiting van die data niet op orde is is de testsamenleving helemaal heel heel snel klaar gok ik.

En laten dat nou net veel zorgmedewerkers en boomers (relatief vermogend) zijn waar de registratie niet van op orde is...

Dat wordt opstand en snel afschieten van die hendel.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 29 mei 2021 @ 18:02:21 #86
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199670807
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 17:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik moest even in het centrum zijn en heb lekker in het zonnetje bij de plaatselijke waterpartij gezeten om om me heen te kijken en ik werd er gewoon heel vrolijk van O+ Terrasjes lekker vol, overal blije mensen, zonnetje en toen kwamen er ook nog wat muzikanten langslopen met blaasinstrumenten. Gewoon. Zoals vroeger O+

Bij de bieb deden ze weer over de top, dat dan weer wel :') Vragen of ik klachten heb, of er mensen in mijn omgeving klachten hebben, of ik naar het buitenland ben geweest. Toen moest ik mijn handen desinfecteren. Toen moest ik een formuliertje invullen met naam, tel nr en tijdstip. Met de pen die iedereen gebruikt. En een mandje mee. En uiteraard ook mondkapje op. En looproutes volgen. En max 30 min binnen blijven. Corona was nog alive & kicking in de bieb :+
Heb je vervolgens dan maar stemmig Dante's hel geleend?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199670818
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 17:57 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik geloof er vooral geen zak van dat dat allemaal tegen die tijd voor elkaar is. Als er mensen die dan wel gevaccineerd of hersteld zijn toch niks kunnen omdat de ontsluiting van die data niet op orde is is de testsamenleving helemaal heel heel snel klaar gok ik.

En laten dat nou net veel zorgmedewerkers en boomers (relatief vermogend) zijn waar de registratie niet van op orde is...

Dat wordt opstand en snel afschieten van die hendel.
Ik geloof best dat het dan op orde is.

Realiseer je namelijk, de hele heropening van de cultuur en evenementensector zonder 1,5m is er van afhankelijk. Als het niet op orde is kost het dus 400 miljoen euro van het garantiefonds voor evenementen, plus het maanden langer meer nodig zijn van steunpaketten, miljarden dus, plus idd het hele politieke kapitaal van zowel kabinet als meerendeel tweede kamer van links tot rechts en progressief tot christelijk.

Dus gelóóf me, het gaat in orde zijn, of igg voor gevaccineerden gaat er een manier zijn om makkelijk dat groene vinkje te krijgen. Miljarden letterlijk + de hele toekomst van het kabinet en bijna elke partij in het oog van de kiezer + het voortbestaan van hele sectoren is er direct afhankelijk van. Van dat iemand een fucking foto van een vaccinatiebewijs, die je al krijgt, kan uploaden in een al bestaande app voor een vinkje. Daar hebben ze ruim een maand voor. Dat gaat echt wel gebeuren ;)

Het testgedeelte ben ik iets sceptischer over, dat kost ook echt logistiek enzo, maar goed, je kan je ook laten vaccineren toch?
#WeesGeenWhales
pi_199670833
nou het hoge woord is eruit hoor mensen!!!!

Ook van de persco gisteren. Ja, gevaccineerden mogen weer knuffelen en alles doen, zowel thuis als ook op evenementen, moshpit op lowlands, mijn free hugs <3, aan elkaar hangen in een nachtclub, getesten of gevaccineerden mogen alles weer. Het volgde natuurlijk al uit "we laten de 1,5m los", maar hier zeggen ze het ook echt specifiek.

We volgen nu dus officieel de CDC in USA wat dat betreft.

Thats it, de crisis is voorbij, was kut die pandemie, was een leuk forum hier, nog een maand te gaan en we zijn er vanaf. Hoera. the_end.

"VRAAG
Kunnen die mensen eigenlijk weer knuffelen, die 60-plussers, die twee prikken hebben gehad? Mogen die weer...

DE JONGE
Nou kijk we hebben voor gevaccineerden een aantal... Kijk in de zorginstellingen daar geldt al dat personeel en ook bewoners al een tijdje geprikt zijn. Dus de verpleeghuizen maar ook de instellingen voor gehandicaptenzorg en tegen die instellingen hebben we gezegd: ga nou met beleid natuurlijk want buiten uw instelling is de besmettingsgraad nog heel hoog en je bent nog niet helemaal immuun natuurlijk, zeker niet na die eerste prik. Dus doe het een beetje met beleid. Maar daar wordt alweer volop gebruik gemaakt van de mogelijkheden. Soms wordt de anderhalve meter op de kamer losgelaten, de mondkapjesplicht geldt daar heel vaak al niet meer. En dat overleg met telkens gewoon met de cliëntenraad bijvoorbeeld, of met familieleden. Dus dat geldt voor iedere zorginstelling. Dat is heel belangrijk. Daar was het eigenlijk het eerste weer – daar is het hardst geleden, maar daar is ook het eerste weer de weg naar de vrijheid begonnen. Het tweede is dat als alternatief voor de toegangstesten, en dat toegangstesten maakt heel veel weer mogelijk, geldt natuurlijk straks ook een vaccinatiebewijs. En dat maakt dat als je gevaccineerd bent je inderdaad tal van dingen weer kunt die elders nog niet kunnen – dus ook de anderhalve meter weer kunt loslaten. Nou zien we natuurlijk ook mensen in de thuissituatie al echt wel weer zelf voorzichtig aan eigen dingen proberen. Daar geven we nu nog geen advies over. Dat zullen we vanaf stap vier zullen we dat wel gaan doen. En in het publieke domein, daar gaan we niet versoepelen voor mensen die gevaccineerd zijn. En waarom niet? Omdat als je dat doet, dan valt er nergens meer op te handhaven natuurlijk. Ik hoor dat wel eens vanuit een aantal andere landen dat daar het advies is: als je laat vaccineren, dan hoef je geen mondkapje meer te dragen. Dat is natuurlijk om mensen te verleiden om zich te laten vaccineren, maar ik vraag me dan altijd af: hoe zou je dat dan kunnen handhaven, als mensen door de super lopen zonder mondkapje? Dus dat gaan wij niet doen. In het publieke domein is het ‘samen uit, samen thuis’. Maar in het privédomein, daar kan natuurlijk wel degelijk weer meer.
VRAAG
De vertaling van het antwoord; ja dus. Er kan geknuffeld worden door mensen die twee keer gevaccineerd zijn?
DE JONGE
Ja, dat antwoord is ja, maar goed, de vraag is natuurlijk; wat zou je weer in je.... Kijk, de regel van vier mensen thuis, het advies van vier mensen thuis, dat is fantastisch en daar hebben we op dit moment geen uitzonderingen voor mensen die één of twee prikken hebben gehad. Dat doen we gewoon niet, omdat dat op dit moment te veel onduidelijkheid oplevert, ook in de communicatie. Dus wij gaan voorafgaand aan de vierde stap die we zetten, dus voorafgaand aan 30 juni, gaan we voor die situatie nog aanvullend advies vragen. Voor in de zorginstellingen, voor als alternatief van het toegangstesten, daar hebben we al de keuze gemaakt en voor in het publieke domein, daar gaan we sowieso niet een voordeel of een andere benadering voor mensen die gevaccineerd zijn vragen. "
#WeesGeenWhales
  zaterdag 29 mei 2021 @ 18:08:34 #89
22565 asco
Los in deze tent
pi_199670847
lol
  zaterdag 29 mei 2021 @ 18:10:14 #90
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199670863
Maak je niet zo druk Eragon.
  zaterdag 29 mei 2021 @ 18:12:30 #91
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199670876
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 18:03 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik geloof best dat het dan op orde is.

Realiseer je namelijk, de hele heropening van de cultuur en evenementensector zonder 1,5m is er van afhankelijk. Als het niet op orde is kost het dus 400 miljoen euro van het garantiefonds voor evenementen, plus het maanden langer meer nodig zijn van steunpaketten, miljarden dus, plus idd het hele politieke kapitaal van zowel kabinet als meerendeel tweede kamer van links tot rechts en progressief tot christelijk.

Dus gelóóf me, het gaat in orde zijn, of igg voor gevaccineerden gaat er een manier zijn om makkelijk dat groene vinkje te krijgen. Miljarden letterlijk + de hele toekomst van het kabinet en bijna elke partij in het oog van de kiezer + het voortbestaan van hele sectoren is er direct afhankelijk van. Van dat iemand een fucking foto van een vaccinatiebewijs, die je al krijgt, kan uploaden in een al bestaande app voor een vinkje. Daar hebben ze ruim een maand voor. Dat gaat echt wel gebeuren ;)

Het testgedeelte ben ik iets sceptischer over, dat kost ook echt logistiek enzo, maar goed, je kan je ook laten vaccineren toch?
Ik zie dat anders, er is namelijk nog geen zicht op de registratie en doorgifte van een kwart van de prikken. Zie dat nog maar eens te fixen voor het zomerseizoen en de appsamenleving start
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 29 mei 2021 @ 18:15:44 #92
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199670899
Dat opa Ger en oma Corrie even hun app moeten checken bij elkaar om te kijken of ze elkaar mogen free huggen in het verpleeghuis _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199670933
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 18:12 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik zie dat anders, er is namelijk nog geen zicht op de registratie en doorgifte van een kwart van de prikken. Zie dat nog maar eens te fixen voor het zomerseizoen en de appsamenleving start
Is dat te fixen voor minder dan een miljard+ euro overheidsgeld, meerdere % van het BNP qua economie + welzijn bevolking door festivals, nachtclubs, alles weer zonder 1,5m normaal te kunnen doen, en het politieke kapitaal van bijna de hele politiek?

Daar heb je je antwoord!

Er is geen andere manier om dit te zien. Het gaat gewoon gebeuren, omdat er botweg geen alternatief is. Zonder gaan hele sectoren stuk, verliest de overheid miljarden, stort de hele politiek in, en moeten de jongeren en andere gigantische groepen in de samenleving die er helemaal klaar mee zijn te horen krijgen dat ze nog steeds niet naar een lowlands kunnen of naar een club of naar een concert, omdat de crisis weliswaar voorbij is, maar het in 5 weken niet is gelukt een vinkje te regelen. Heb je enig idee wat voor TOTAALPLEURIS er dan uitbreekt?

Ze gaan nog eerder accepteren dat het systeem een beetje provisorisch is en dat er misschien een enkeling onterect een bewijs krijgt (het gaat toch over populatieniveau) dan zo'n afgang en economische onafzienbare ramp + opstand vanuit elke sector die nu is verteld dat ze bevrijd zijn van de 1,5m na 30 juni die dat dan te horen krijgt. Die pikken dat NOOIT, en terecht.

Dus ondenkbaar. Hoe ze het doen doen ze het, maar ze gaan ervoor zorgen.
#WeesGeenWhales
pi_199670948
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 18:15 schreef Molo het volgende:
Dat opa Ger en oma Corrie even hun app moeten checken bij elkaar om te kijken of ze elkaar mogen free huggen in het verpleeghuis _O_
Bij verzorghuizen doen ze het per instelling, overal verder thuis gelden er zowieso geen regels, en bij evenementen, nachtclubs, concerten, festivals, anime conventies, whatever, OVERAL waar je weet dat er ff naar een vinkje wordt gevraagd bij de ingang, weet je dat iedereen getest of geprikt is en dat dus zowieso alles kan. Dat loopt wel los.
#WeesGeenWhales
  zaterdag 29 mei 2021 @ 18:21:08 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199670957
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 18:18 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Is dat te fixen voor minder dan een miljard+ euro overheidsgeld, meerdere % van het BNP qua economie + welzijn bevolking door festivals, nachtclubs, alles weer zonder 1,5m normaal te kunnen doen, en het politieke kapitaal van bijna de hele politiek?

Daar heb je je antwoord!

Er is geen andere manier om dit te zien. Het gaat gewoon gebeuren, omdat er botweg geen alternatief is. Zonder gaan hele sectoren stuk, verliest de overheid miljarden, stort de hele politiek in, en moeten de jongeren en andere gigantische groepen in de samenleving die er helemaal klaar mee zijn dat ze nog steeds niet naar een lowlands kunnen of naar een club of naar een concert, omdat de crisis weliswaar voorbij is, maar het in 5 weken niet is gelukt een vinkje te regelen. Heb je enig idee wat voor TOTAALPLEURIS er dan uitbreekt?

Ze gaan nog eerder accepteren dat het systeem een beetje provisorisch is en dat er misschien een enkeling onterect een bewijs krijgt (het gaat toch over populatieniveau) dan zo'n afgang en economische onafzienbare ramp + opstand vanuit elke sector die nu is verteld dat ze bevrijd zijn van de 1,5m na 30 juni die dat dan te horen krijgt. Die pikken dat NOOIT, en terecht.

Dus ondenkbaar. Hoe ze het doen doen ze het, maar ze gaan ervoor zorgen.
Dat is echt mooie/ingewikkelde. Het is buiten de handen van Hugo en het gaat niet beter met meer geld.
Dus je kunt dat niet zo stellen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199670984
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 18:21 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat is echt mooie/ingewikkelde. Het is buiten de handen van Hugo en het gaat niet beter met meer geld.
Dus je kunt dat niet zo stellen
Hoezo is het buiten de handen van hugo? Hij gaat toch over de vaccinatie? Verder is het iets van de overheid toch? Dus de overheid kan ze opdracht geven dat maar gewoon te verzorgen. Nu.

Ze hebben het verdomme maar gewoon te regelen, en anders lijkt het me niet ondenkbaar dat een festival als lowlands (en de volledige evenementenbranche, nachtleven, theaters, alles wat het wilde gebruiken om weer zonder 1,5m te draaien normaal) whoever the fuck verantwoordelijk is gewoon voor de rechter sleept en aansprakelijk stelt voor de geleden schade. Het is een basaal iets, als door gebruik daarin mijn bedrijf niet kan draaien en miljoenen misloopt, mogen die vergoed worden. Simpel.
#WeesGeenWhales
pi_199671044
Wat betreft het Janssen vaccin welke ik gisteren heb gekregen, vanmorgen met hoofdpijn, spierpijn en pijnlijke arm opgestaan. Pijnlijke arm was na een paar bewegingen weg.
Paracetamol er in zodat hoofdpijn en spierpijn minder werden.
Nu lekker veelvuldig aan het bier....bbq aan, en nergens last van.
  zaterdag 29 mei 2021 @ 18:31:02 #98
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199671059
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 18:23 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Hoezo is het buiten de handen van hugo? Hij gaat toch over de vaccinatie? Verder is het iets van de overheid toch? Dus de overheid kan ze opdracht geven dat maar gewoon te verzorgen. Nu.

Ze hebben het verdomme maar gewoon te regelen, en anders lijkt het me niet ondenkbaar dat een festival als lowlands (en de volledige evenementenbranche, nachtleven, theaters, alles wat het wilde gebruiken om weer zonder 1,5m te draaien normaal) whoever the fuck verantwoordelijk is gewoon voor de rechter sleept en aansprakelijk stelt voor de geleden schade. Het is een basaal iets, als door gebruik daarin mijn bedrijf niet kan draaien en miljoenen misloopt, mogen die vergoed worden. Simpel.
Toverwoord: decentrale aanpak op bestaande structuren O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199671121
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 18:31 schreef Molo het volgende:

[..]

Toverwoord: decentrale aanpak op bestaande structuren O+
Ik weet niet wat dat betekent, maar ik weet wel dat daar het iets overheidsgerelateerds is, en het geregeld moet zijn omdat anders vrij letterlijk het land in elkaar stort na 30 juni, het geregeld gaat zijn.

ALLES wordt namelijk uiteindelijk opgelost met genoeg geld, de vraag is hoe veel. 100 miljoen zou nog niets zijn tov de prijs van falen.
#WeesGeenWhales
pi_199671137
HAHA, deze is ook leuk uit de persco gisteren. Vrij vertaald: "als het omt niet vindt dat vanaf 30 juni overal de 1,5m losgelaten kan worden voor getesten of gevaccineerden en de clubs en lowlands etc weer als vanouds kunnen, kunnen ze de tering genieten, want we hebben het nog niet gevraagd en alvast besloten. Want wij doen de besluitvorming."

Ik wordt wel steeds meer fan van ons kabinet moet ik zeggen, fijn dat ze gewoon zelf zonder aan die zeurpieten te vragen besluiten dat alles weer mag/kan vanaf 30 juni. Ik ga er flink van genieten. :)

LOL:

"VRAAG
En wat vindt het OMT van stap vier en vijf op 30 juni?

RUTTE
Dat moet natuurlijk allemaal nog gaan blijken.

DE JONGE
Het OMT adviseert altijd per stap. Dus het OMT heeft nu nog geen advies uitgebracht over stap vier en vijf samengevoegd op 30 juni. Maar ik denk dat het belangrijk is om dat openingsplan te zien voor wat het is, namelijk; wat we hebben gedaan, we hadden een routekaart. Die hebben we met elkaar vastgesteld, waarbij we voorspelbaarheid hebben gegeven over de set aan maatregelen ten opzichte van de epidemiologische situatie. Daarbij hebben we per risiconiveau indicatoren vastgesteld, streefwaarden vastgesteld, en vervolgens hebben wij met dat openingsplan hebben we de meest waarschijnlijke, het meest waarschijnlijke verloop van de epidemie op grond van de prognoses van het RIVM hebben we geplot op onze routekaart. En dan zien we dat we 9 juni, en nu dus 5 juni, die derde stap zouden kunnen zetten. En dan zien we ook, dat als je kijkt hoe snel het daalt op dit moment, dat wij verwachten dat we eind juni al, ja, tussen die parameters zitten van risico 1 en 2. En als dat zo is, dan is het ook verstandig om die stap ook dan te zetten, want we hebben natuurlijk met elkaar afgesproken dat zodra het weer mogelijk is om een stap ter verruiming te zetten, gaan we dat ook doen. Dat is de reden dat we hebben gezegd: we voegen stap vier en vijf samen en we zetten die op 30 juni.

VRAAG
Maar dat heeft u, een beetje plat gezegd, op eigen houtje besloten, zonder het OMT daar advies over te vragen?

DE JONGE
We nemen altijd de besluiten zelf. Dus we laten ons adviseren door het OMT en door andere adviseurs; door de SER, door het CPB, door andere planbureaus. We laten ons inderdaad adviseren door adviseurs, maar we besluiten altijd zelf en wat we hier hebben gedaan is de prognose van het RIMV als leidraad aangehouden en die prognose van het RIVM geplot op de routekaart zoals we die hadden. Die routekaart zoals we die hadden hebben we natuurlijk eerder advies over aangevraagd aan het OMT, namelijk is het verantwoord om een aantal indicatoren weer een stap te zetten? We hebben gezien dat hoe snel het daalt op dit moment en we hebben gezien hoe je dat, als je dat in de tijd zet, vanaf welk moment er dus weer een aantal dingen mogelijk zijn. We zullen die exacte contouren van die stap vier, de nieuwe stap vier, natuurlijk nog wel verder moeten uitwerken: wat is de exacte groepsgrootte thuis, maar ook op straat? We zullen een aantal dingen nog uit moeten werken. Maar wij denken echt dat die stap vier en vijf gecombineerd genomen kunnen worden aan het einde van deze maand. En dat zeggen we op basis van een routekaart die eerder is vastgesteld, waarover eerder is geadviseerd. En nu zelfs tegen de achtergrond van een enorm sterk gestegen vaccinatiegraad."
#WeesGeenWhales
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')