abonnement Unibet Coolblue
pi_199666806
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 23:56 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

De mogelijkheid bestaat dat dat ook long covid verklaard. En in het geval van iemand die niet op de IC gelegen heeft zijn er ook aanwijzingen dat het ' tussen de oren' zit, mensen die van nature angstig en gestresst zijn.
Wel heel makkelijk om hun klachten alleen weg te zetten als iets tussen de oren, terwijl een post-viraal syndroom, een auto-immuunziekte, niet ongebruikelijk is na een virus infectie. Grote kans dat long covid dit is.
  zaterdag 29 mei 2021 @ 09:37:45 #177
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199666814
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 09:36 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Wel heel makkelijk om hun klachten alleen weg te zetten als iets tussen de oren, terwijl een post-viraal syndroom, een auto-immuunziekte, niet ongebruikelijk is na een virus infectie. Grote kans dat long covid dit is.
Het hele scala aan soorten naeffect lijkt voorbij te komen

Zowel puur fysiek, puur psychosomatisch als mengbeelden
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199666815
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 08:50 schreef Scrummie het volgende:
Leuk dat er zoveel open gaat, maar wanneer gaan die domme mondkapjes in de prullenbak?
Ik geloof dat ik de memo gemist heb, maar volgens mij zijn die volgens veel mensen al in de prullenbak. In de supermarkt steeds minder, in de trein dragen héél veel mensen geen mondkapje. Nu zie je ook geen conducteur, dus dat scheelt voor ze. Ik denk dat het gros onder de 21 geen mondkapje meer op doet in de trein.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_199666831
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 09:37 schreef Isabeau het volgende:

[..] Ik denk dat het gros onder de 21 geen mondkapje meer op doet in de trein.
Denk dat dat best meevalt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199666841
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 09:37 schreef Molo het volgende:

[..]

Het hele scala aan soorten naeffect lijkt voorbij te komen

Zowel puur fysiek, puur psychosomatisch als mengbeelden
Klopt. Ik heb er moeite mee dat het alleen wordt weggezet als psychosomatisch. Dat deden ze bij Q koorts eerst ook. Inmiddels is de fysieke oorzaak wel erkend.

https://www.rivm.nl/q-koorts/qvs
pi_199666844
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 09:40 schreef Jor_Dii het volgende:

Denk dat dat best meevalt.
Ik heb gisteren 4 uur in de trein gezeten. Geen van de jongeren om me heen had het mondkapje echt op. Beetje onder de kin, of op het tafeltje. De meeste andere mensen overigens nog wel. Dit was opvallend anders vergeleken met een paar weken geleden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_199666850
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 09:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik de memo gemist heb, maar volgens mij zijn die volgens veel mensen al in de prullenbak. In de supermarkt steeds minder, in de trein dragen héél veel mensen geen mondkapje. Nu zie je ook geen conducteur, dus dat scheelt voor ze. Ik denk dat het gros onder de 21 geen mondkapje meer op doet in de trein.
In welke regio woon jij? Hier draagt 95% nog gewoon een mondkapje in de trein.
  zaterdag 29 mei 2021 @ 09:42:57 #183
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199666856
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 09:41 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Klopt. Ik heb er moeite mee dat het alleen wordt weggezet als psychosomatisch. Dat deden ze bij Q koorts eerst ook. Inmiddels is de fysieke oorzaak wel erkend.

https://www.rivm.nl/q-koorts/qvs
Ik hoor vooral veel mensen roepen dat het massaal voor komt en puur fysiek is, wat niet kan kloppen gezien het beeld bij velen.

Puur psychosomatisch is ook idd niet terecht. En zelfs al was het dat, dan verdient het aandacht en gerichte behandeling
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 29 mei 2021 @ 09:43:19 #184
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199666862
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 09:42 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

In welke regio woon jij? Hier draagt 95% nog gewoon een mondkapje in de trein.
Hier ook, in de supermarkt nog wel meer trouwens
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199666864
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 09:42 schreef Jaeger85 het volgende:

In welke regio woon jij? Hier draagt 95% nog gewoon een mondkapje in de trein.
Ik woon in Drenthe, ik ging richting Rotterdam. En ja, de meeste mensen hebben ook het mondkapje gewoon op. Behalve jongeren. Dat zeg ik toch steeds? Ik denk dat het ook een soort groepsdruk is geworden? Als je vrienden/vriendinnen het niet meer doen, dan jij natuurlijk ook niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_199666874
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 09:43 schreef Molo het volgende:

Hier ook, in de supermarkt nog wel meer trouwens
Elke keer als ik nu naar de supermarkt ga zijn er wel een paar mensen zonder mondkapje. Paar weken terug waren dat er nul. Maar dat kan ook aan de supermarkt en de medewerkers liggen. Als je er nooit iets van zegt worden het er steeds meer natuurlijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_199666926
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 09:00 schreef Pleun2011 het volgende:
Aardig Premium artikel in het AD over Denemarken en waarom ze daar veel beter met Covid-19 omgaan dan in ons landje van zeikerds

https://www.ad.nl/binnenl(...)er-druk-br~a02b3495/
Wel een wazig artikel. Net als er een beetje informatie begint te komen over hoe ze het in Denemarken doen, gaat het ineens over in een soort RedTeam-propaganda over besmettingen naar nul, allemaal in lockdown en bek houden, long covid, blablabla. Maar volgens mij heeft Denemarken ook niet het beleid van keiharde lockdowns om de besmettingen naar nul te brengen. Zij hebben in de 2e golf een vergelijkbare piek gehad als Nederland, alleen daarna is de daling inderdaad sneller gegaan dan hier. Hebben zij überhaupt ooit een avondklok gehad? Het voornaamste verschil zou dan in testbeleid zitten.

Je kunt het ook omdraaien en zeggen dat in Denemarken de overheid misschien meer doet om het collectieve belang en de solidariteit in de praktijk uit te voeren in plaats van alleen met de mond te belijden. Dat ze de 'testsamenleving' vroeg hebben ingezet, juist om het perspectief te creëren om hem weer af te schaffen. Waardoor je ook vertrouwen in de maatschappij hebt, wat zich onder andere uit in het feit dat vrijwel alle oppositiepartijen de strategie steunen. Terwijl het in Nederland meer een kwestie is van dat het kabinet demissionair is, en dat sommige oppositiepartijen steun geven om een wit voetje te halen in de kabinetsformatie.

Ik weet niet heel veel van de Deense politiek maar ik durf wel te wedden dat zij geen ministers met gekke schoenen hebben, geen bewindslieden die het hebben over 'gewoon de wedstrijd kijken en je bek houden', 'haal gewoon dat vaccin, je duwt toch ook een frikandel in je mik?', geen websites met tips over hoe je in stilte kunt juichen en met je ratel kunt zwaaien, en ga zo maar door. Gewoon meer volwassenheid en serieusheid in de politiek. Maar ik kan me vergissen.
  zaterdag 29 mei 2021 @ 09:56:40 #188
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_199666934
RIVM: 'Ziet er niet naar uit dat deze winter weer strenge maatregelen nodig zijn'

https://nos.nl/artikel/23(...)atregelen-nodig-zijn

*O*
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  zaterdag 29 mei 2021 @ 10:00:21 #189
22565 asco
Los in deze tent
pi_199666958
Het is weer eens een puinhoop in Suriname en dan mag Nederland natuurlijk weer opdraven.

https://nos.nl/artikel/23(...)ddelen-naar-suriname
pi_199666971
quote:
IC
24u toename aantal opnamen: 10
Weektoename aantal opnamen: 142
Week tot week stijging: -24,9%
Bezetting op ICs: 499 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, zaterdag 29 mei om 10:00

Ziekenhuis
24u toename aantal opnamen: 83 (bewezen COVID-19)
Weektoename aantal opnamen: 787 (bewezen COVID-19)
Week tot week stijging: -29,2%
Bezetting op verpleegafdelingen: 918 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, zaterdag 29 mei om 10:00
  zaterdag 29 mei 2021 @ 10:02:46 #191
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199666977
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 09:54 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Wel een wazig artikel. Net als er een beetje informatie begint te komen over hoe ze het in Denemarken doen, gaat het ineens over in een soort RedTeam-propaganda over besmettingen naar nul, allemaal in lockdown en bek houden, long covid, blablabla. Maar volgens mij heeft Denemarken ook niet het beleid van keiharde lockdowns om de besmettingen naar nul te brengen. Zij hebben in de 2e golf een vergelijkbare piek gehad als Nederland, alleen daarna is de daling inderdaad sneller gegaan dan hier. Hebben zij überhaupt ooit een avondklok gehad? Het voornaamste verschil zou dan in testbeleid zitten.

Je kunt het ook omdraaien en zeggen dat in Denemarken de overheid misschien meer doet om het collectieve belang en de solidariteit in de praktijk uit te voeren in plaats van alleen met de mond te belijden. Dat ze de 'testsamenleving' vroeg hebben ingezet, juist om het perspectief te creëren om hem weer af te schaffen. Waardoor je ook vertrouwen in de maatschappij hebt, wat zich onder andere uit in het feit dat vrijwel alle oppositiepartijen de strategie steunen. Terwijl het in Nederland meer een kwestie is van dat het kabinet demissionair is, en dat sommige oppositiepartijen steun geven om een wit voetje te halen in de kabinetsformatie.

Ik weet niet heel veel van de Deense politiek maar ik durf wel te wedden dat zij geen ministers met gekke schoenen hebben, geen bewindslieden die het hebben over 'gewoon de wedstrijd kijken en je bek houden', 'haal gewoon dat vaccin, je duwt toch ook een frikandel in je mik?', geen websites met tips over hoe je in stilte kunt juichen en met je ratel kunt zwaaien, en ga zo maar door. Gewoon meer volwassenheid en serieusheid in de politiek. Maar ik kan me vergissen.
dat zij vorig jaar april al een enorme test capaciteit hadden is toch wel een groot verschil,
pi_199666981
quote:
11s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 08:42 schreef OProg het volgende:

[..]


[..]

Tijd dan om massaal wildvreemden aan te gaan klampen.
Ik bestel vast even pepperspray.
Tap tap tap
  zaterdag 29 mei 2021 @ 10:04:18 #193
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199666986
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 10:00 schreef asco het volgende:
Het is weer eens een puinhoop in Suriname en dan mag Nederland natuurlijk weer opdraven.

https://nos.nl/artikel/23(...)ddelen-naar-suriname
als het dan toch ergens heen gaat dan maar liever Suriname, heb ik toch meer mee dan pak m beet Tanzania
pi_199666987
https://postimg.cc/KKNZr85Q

Wanneer je volledig bent gevaccineerd krijg je dus een vaccinatie kaart.

[ Bericht 25% gewijzigd door patrickt37 op 29-05-2021 10:11:07 ]
pi_199666994
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 20:11 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ik denk zelf dat dat hele testen in de horeca wel los zal lopen.

Festivals en vakanties wel nodig denk ik.
De taskforce cultuur is qua festivals vooral blij met vaccinatiebewijs:

"Jeroen Bartelse van de Taskforce Cultuur reageert opgetogen. Volgens hem is het belangrijkste nieuws van de avond dat de cultuursector open gaat, ‘ook al is het op een kier. We hebben een lange discussie gevoerd of het eerder had gekund, maar het moet geen wedstrijd tussen sectoren worden. We hadden gehoopt op meer dan 50 bezoekers. Dat kan ook veilig, maar dat is niet het argument. Er gaan veel binnenlocaties tegelijk open, dus daar hebben we het mee te doen. Het andere goede nieuws naast dit halfvolle glas is het samentrekken van stap 4 en 5. Vooral de opening die wordt geboden om de 1,5 meter los te laten. Testen willen we liever niet, want dat is een drempel. Maar met het vaccinatiebewijs erbij komt een festivalzomer in beeld. Dit is een hele belangrijke.’"

Met andere woorden: we vinden testen kut maar het is prima want normaal gevaccineerden hoeven toch niet. XD
#WeesGeenWhales
  zaterdag 29 mei 2021 @ 10:05:55 #196
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199666998
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 10:04 schreef patrickt37 het volgende:
https://ibb.co/LkNGGyz

Wanneer je volledig bent gevaccineerd krijg je dus een vaccinatie kaart.
plaatje doet het niet
pi_199667019
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 10:02 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat zij vorig jaar april al een enorme test capaciteit hadden is toch wel een groot verschil,
Los daarvan is de politiek in mijn ogen een afspiegeling van de samenleving, dus dat het in Denemarken allemaal beter gaat dan hier begrijp ik wel. Moest ook denken aan de 2e WO. In Denemarken zijn bijna alle joden ontkomen. Waarom? Omdat de bevolking collectief de houding had: dit pikken we niet. Die saamhorigheid is er in Nederland niet, hooguit wat infantiel klappen voor de zorg. Een samenleving van individualisten , egoïsten en zeikerds krijgt precies de politici die daar bij passen.
pi_199667092
Er is toch wel een verschil tussen Israel en het VK als je kijkt naar het aantal besmettingen. Israel heeft alleen gebruik gemaakt van Pfizer terwijl het VK ook AZ gebruikt met een effectiviteit van in de 60%.

We mogen echt blij zijn dat AZ en Janssen hebben gefaald met de leveringen. Doe het gewoon in 1x goed ipv te kutten met tweederangs vaccins.
  zaterdag 29 mei 2021 @ 10:21:12 #199
14505 OProg
A Life in Music
pi_199667114
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 10:09 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Los daarvan is de politiek in mijn ogen een afspiegeling van de samenleving, dus dat het in Denemarken allemaal beter gaat dan hier begrijp ik wel. Moest ook denken aan de 2e WO. In Denemarken zijn bijna alle joden ontkomen. Waarom? Omdat de bevolking collectief de houding had: dit pikken we niet. Die saamhorigheid is er in Nederland niet, hooguit wat infantiel klappen voor de zorg. Een samenleving van individualisten , egoïsten en zeikerds krijgt precies de politici die daar bij passen.
Ok. Als we met dit soort totale onzinvergelijkingen aan komen moeten we het ook maar direct nuanceren.

https://www.trouw.nl/nieu(...)land-dacht~b1e4d2b7/
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 29 mei 2021 @ 10:27:49 #200
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_199667155
@Hugo Announce 1976 en 1977.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')