abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_199669385
Ik tel dat Ilyas Sari van (https://investeren.sameni(...)rgweg-261-a-en-261-b) nu zo'n stuk of 20 appartementen heeft gefinancierd bij SIG. Heeft hij al eens panden moeten herfinancieren of heeft hij wel eens panden vervroegd afgelost?
pi_199669787
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 15:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik tel dat Ilyas Sari van (https://investeren.sameni(...)rgweg-261-a-en-261-b) nu zo'n stuk of 20 appartementen heeft gefinancierd bij SIG. Heeft hij al eens panden moeten herfinancieren of heeft hij wel eens panden vervroegd afgelost?
Van de 8 waar ik in zit in ieder geval niet.
pi_199670247
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 15:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik tel dat Ilyas Sari van (https://investeren.sameni(...)rgweg-261-a-en-261-b) nu zo'n stuk of 20 appartementen heeft gefinancierd bij SIG. Heeft hij al eens panden moeten herfinancieren of heeft hij wel eens panden vervroegd afgelost?
Nee, hij heeft geen van zijn panden vervroegd afgelost.
Zijn meeste projecten hadden een looptijd van 5 jaar, waarbij de eerste herfinanciering dus in 2024 op de agenda staat. Recent had hij wel een paar die korter liepen zoals de Gijsingstraat 25. Deze had een looptijd van 2 jaar en loopt af op 1-4-2023.

Mijn indruk is dat hij bezig is om maximaal zijn portefeuille uit te breiden en al het geld gebruikt om nieuwe panden aan te schaffen.
Noot ook dat hij geprobeerd heeft om nog een 5e hypotheek bij Collin te financieren boven op een SiG gefinancierde woning toen deze eenmaal wat overwaarde had.
pi_199670688
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 15:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik tel dat Ilyas Sari van (https://investeren.sameni(...)rgweg-261-a-en-261-b) nu zo'n stuk of 20 appartementen heeft gefinancierd bij SIG. Heeft hij al eens panden moeten herfinancieren of heeft hij wel eens panden vervroegd afgelost?
Alleen 1 herfinanciering bij Collin.
quote:
Via deze weg willen wij u informeren over de algehele vervroegde aflossing van de lopende lening Dam Staete BOUWT E.Z., met leningnummer 34436. Alle toekomstige termijnbetalingen zullen vandaag op uw rekening courant worden bijgeschreven.
pi_199679200
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 16:14 schreef zeeland6 het volgende:
weer een foutje van SIG

Laarstraat 89-89A LIVE 30 MEI 16.00 uur
Van: Ismet Kocer

Nu al 6 investeerders, 12, ....,....
Heel toevallig ligt dit pand naast de coffeeshop (nr 87) waar Ismet en Mirjam in 2018 verdacht waren van witwassen en lidmaatschap criminele organisatie. Het pand is nog steeds in eigendom van de moeder van Ismet en wordt nog beheerd door Ismet.

Mogelijk worden meer panden die in eigendom zijn van de ouders van Ismet door hem beheerd. Hier nog een artikel over de vader van Ismet:
https://www.destentor.nl/(...)r-woningen~ad883b55/

[ Bericht 4% gewijzigd door KrekelJapie op 30-05-2021 07:41:48 ]
  zondag 30 mei 2021 @ 08:34:31 #56
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199679334
quote:
1s.gif Op zondag 30 mei 2021 07:29 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Heel toevallig ligt dit pand naast de coffeeshop (nr 87) waar Ismet en Mirjam in 2018 verdacht waren van witwassen en lidmaatschap criminele organisatie. Het pand is nog steeds in eigendom van de moeder van Ismet en wordt nog beheerd door Ismet.

Mogelijk worden meer panden die in eigendom zijn van de ouders van Ismet door hem beheerd. Hier nog een artikel over de vader van Ismet:
https://www.destentor.nl/(...)r-woningen~ad883b55/
Daar heeft de zoon al op jonge leeftijd geleerd dat de randjes opgezocht konden worden.

Ja en als je dan precies tot aan de lijntjes kleurt kan het per ongeluk gebeuren dat er een ietsepietsie over heen gaat. :)
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199679346
iemand ervaring met boxx.nl ?
pi_199679491
Oh ja, deze maand weer 3 betalingen van gve waardoor mijn administratie weer scheef loopt :)

In ieder geval kan weer de vlag uit voor 010588 Afbouwen nieuwbouw, keurig 60 maanden voldaan.
pi_199679566
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 09:18 schreef crowdiefunder het volgende:
Oh ja, deze maand weer 3 betalingen van gve waardoor mijn administratie weer scheef loopt :)
Hmmm, ik heb juist de nodige 'lichtgroene vlakjes' aangepast naar 'donkergroen', zodat het verhaal er weer mooi egaal gekleurd uitziet :) , volgende opschoonsessie weer in november.

Zorgenkindjes blijven:
* Trip Manag** zit bij de deurwaarder, had eigenlijk wel weer eens een termijntje verwacht.
* Cord* zit bij de deurwaarder, laatste betaling ook alweer bijna een half jaar geleden.
* Cruise Tr**el, al anderhalf jaar niets van gehoord, wat mij betreft mogen ze zekerheden gaan uitwinnen.
* Lav*nda , schip nog steeds niet verkocht?

[ Bericht 11% gewijzigd door obligataire op 30-05-2021 09:40:52 ]
Pecunia non olet
pi_199679682
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 09:31 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hmmm, ik heb juist de nodige 'lichtgroene vlakjes' aangepast naar 'donkergroen', zodat het verhaal er weer mooi egaal gekleurd uitziet :) , volgende opschoonsessie weer in november.

Zorgenkindjes blijven:
* Trip Manag** zit bij de deurwaarder, had eigenlijk wel weer eens een termijntje verwacht.
* Cord* zit bij de deurwaarder, laatste betaling ook alweer bijna een half jaar geleden.
* Cruise Tr**el, al anderhalf jaar niets van gehoord, wat mij betreft mogen ze zekerheden gaan uitwinnen.
* Lav*nda , schip nog steeds niet verkocht?
Voeg daar aan toe:

Pat* Negr*: al tijdje niets meer gehoord, liep daar met gezondheid partner ook niet helemaal op rolletjes en schuldhulpverlening is ingeschakeld. Deze kan ik wel afschrijven en heb ik in dit geval geen probleem mee
Opknappen Villa *ruba: blijft ook stil, zitten volgens mij boel te flessen.
Asiad*m: project waar hier veel mensen inzitten, jaar geleden voor het laatst een eenmalige betaling ontvangen.
  zondag 30 mei 2021 @ 10:00:49 #61
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199679753
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 09:31 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hmmm, ik heb juist de nodige 'lichtgroene vlakjes' aangepast naar 'donkergroen', zodat het verhaal er weer mooi egaal gekleurd uitziet :) , volgende opschoonsessie weer in november.

Zorgenkindjes blijven:
* Trip Manag** zit bij de deurwaarder, had eigenlijk wel weer eens een termijntje verwacht.
* Cord* zit bij de deurwaarder, laatste betaling ook alweer bijna een half jaar geleden.
* Cruise Tr**el, al anderhalf jaar niets van gehoord, wat mij betreft mogen ze zekerheden gaan uitwinnen.
* Lav*nda , schip nog steeds niet verkocht?
Lichtgroen >> Donkergroen.

Doe zelf minder met kleuren aangezien ik tot de 7% van de mannelijke bevolking hoor die in meer of mindere mate kleuren blind zijn. Ik zie wel kleuren, maar kleuren die dicht bij elkaar liggen kan ik niet onderscheiden.
Zoals bv donker blauw & donker groen.

Maar ook 50 tinten grijs ging mij te ver. Dat had bij 48 tinten wel kunnen ophouden. 8)7
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199680038
quote:
1s.gif Op zondag 30 mei 2021 09:50 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Voeg daar aan toe:

Pat* Negr*: al tijdje niets meer gehoord, liep daar met gezondheid partner ook niet helemaal op rolletjes en schuldhulpverlening is ingeschakeld. Deze kan ik wel afschrijven en heb ik in dit geval geen probleem mee
Asiad*m: project waar hier veel mensen inzitten, jaar geleden voor het laatst een eenmalige betaling ontvangen.
Behalve die twee, heb ik ook nog een aantal rampverhalen bij GvE, waarvan Powernux, Adalia Hoeve, Pacogi en Dutch Electronics de grootste 'leermomenten' waren. Allemaal afgeboekt en verwacht er ook niets meer van.

Gelukkig komt er de laatste tijd erg weinig meer bij, en als het al zo is dan is er bijna altijd wel een verhaalbare zekerheid, dus al met al ben ik tevreden zoals het nu gaat.
Pecunia non olet
pi_199680098
Met Geld voor Elkaar ben ik begonnen in 2014. In totaal in 247 projecten geīnvesteerd, daarvan zijn 114 met winst afbetaald, 116 lopen nog stabiel en 17 heb ik afgeboekt, defaults zonder zekerheden.
Pecunia non olet
pi_199680761
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 10:36 schreef obligataire het volgende:
Met Geld voor Elkaar ben ik begonnen in 2014. In totaal in 247 projecten geīnvesteerd, daarvan zijn 114 met winst afbetaald, 116 lopen nog stabiel en 17 heb ik afgeboekt, defaults zonder zekerheden.
Ik heb 119 projecten bij GvE ook in 2014 begonnen. Hiervan 11 die nu een jaar of langer niets meer betaald hebben en mij nog wel geld schuldig zijn.
Ik heb deze voor de belasting afgeschreven, maar voor GvE zeker niet!!
Ik verwacht van GvE nog steeds actie om dit geld binnen te hengelen het is wat te gemakkelijk voor ze om het zo maar te laten lopen.
Dat ik van Talaminie Gelato geen geld meer zie kan ik vrede mee hebben, maar dat ik bijvoorbeeld van Traffic ID niets meer terug zie zal ik me met hand en tand tegen verzetten. Deze heer komt afspraken niet na, hangt iedere keer een zielig verhaal op, woont in een mooi koophuis wat de laatste 5 jaar ieder jaar gemiddeld 10% meer waard is geworden, waar men zegt dat de deurwaarder beslag op heeft gelegd maar op de een of andere manier niet doorgepakt wordt. En zoals Traffic ID heb ik er nog wel een paar voorbeelden waar gewoon veel te laks gehandeld wordt door GvE en met druk zeker nog geld te halen is.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 30-05-2021 11:29:48 ]
pi_199681151
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 11:20 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Hiervan 11 die nu een jaar of langer niets meer betaald hebben en mij nog wel geld schuldig zijn.
Ik heb deze voor de belasting afgeschreven, maar voor GvE zeker niet!!
Nee dat moet ook niet, zeker in de gevallen dat er nog wat te halen valt moeten ze zich daarvoor serieus inspannen, daarvoor betaal je servicekosten aan GvE.

Nu is het wel zo, ik ben er destijds willens en wetens aan begonnen, goede selectie was toen nog je enige bescherming; er waren nog geen hypothecaire zekerheden zoals de laatste jaren gebruikelijk; maar de bruto rendementen waren toen nog een stuk hoger. Daar stond tegenover een aantal afboekingen, dus onderaan de streep was het netto resultaat de eerste jaren niet eens erg afwijkend van nu. De gevallen waar ik mee te maken had zijn heel divers, maar de grote lijn is dat de personen zowel zakelijk als privé tot de nek in de schuld zaten, WSNP, bla bla, sommige zelfs naar het buitenland uitgeweken, ja dan weet je wel dat er weinig tot niets te halen valt en dat je je energie beter op andere zaken kunt richten, als je toch al 80 uur in de week achter de computer zit.

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 30-05-2021 12:00:10 ]
Pecunia non olet
pi_199681226
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 11:54 schreef obligataire het volgende:
sommige zelfs naar het buitenland uitgeweken,
Mooie Anna Skipper die nu op een Grieks eiland in de zon ligt te bakken!
Daar zullen we inderdaad naar onze euro's kunnen fluiten en alleen nog naar haar foto's kunnen kijken. :)
pi_199681421
GVE 14278 Sunterra 30k / 7% / 60 mnd probleemloos de eindstreep deze maand
pi_199681479
quote:
1s.gif Op zondag 30 mei 2021 07:29 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Heel toevallig ligt dit pand naast de coffeeshop (nr 87) waar Ismet en Mirjam in 2018 verdacht waren van witwassen en lidmaatschap criminele organisatie. Het pand is nog steeds in eigendom van de moeder van Ismet en wordt nog beheerd door Ismet.

Mogelijk worden meer panden die in eigendom zijn van de ouders van Ismet door hem beheerd. Hier nog een artikel over de vader van Ismet:
https://www.destentor.nl/(...)r-woningen~ad883b55/
Drugshandel, belastingfraude en een bordeel. Alles kan bij SIG gefinancierd worden zo te zien. 8)7
Tekenend dat dit 'randgevalletje' ook te vroeg is open gezet door SIG. Ben benieuwd of dat nog rechtgezet wordt.

Ik ga niet ook meedoen aan de nieuwe van Sari bij SIG. Schijf 1A overstijgt de WOZ van de woning en ik verwacht niet zo veel van die winkel. Misschien iets voor Kocer voor een koffieshop.
https://www.funda.nl/koop/rotterdam/huis-41363637-bergweg-261-ab/

[ Bericht 4% gewijzigd door zeeland6 op 30-05-2021 12:30:47 ]
pi_199681776
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 12:18 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Drugshandel, belastingfraude en een bordeel. Alles kan bij SIG gefinancierd worden zo te zien. 8)7
Tekenend dat dit 'randgevalletje' ook te vroeg is open gezet door SIG. Ben benieuwd of dat nog rechtgezet wordt.

Ik ga niet ook meedoen aan de nieuwe van Sari bij SIG. Schijf 1A overstijgt de WOZ van de woning en ik verwacht niet zo veel van die winkel. Misschien iets voor Kocer voor een koffieshop.
https://www.funda.nl/koop/rotterdam/huis-41363637-bergweg-261-ab/

Heb me uit de vorige Kocer al terug getrokken om deze reden en samen met de botte reactie op vragen over het puntenstelsel door SiG maak ik voorlopig een pas op de plaats. Ik hoop dat SiG snel tot het besef komt dat ze hier een zware verantwoordelijkheid hebben richting de investeerders en de maatschappij.
  zondag 30 mei 2021 @ 12:39:13 #70
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199681780
quote:
12s.gif Op zondag 30 mei 2021 12:13 schreef peterc het volgende:
GVE 14278 Sunterra 30k / 7% / 60 mnd probleemloos de eindstreep deze maand
Toen deed ik nog niet mee.

Bij GVE vanaf April 2017. Tot nu toe totaal 123 projecten.
In het begin vaak met kleine bedragen.
Later met grotere bedragen. Mede doordat het verwerken van de administratie sneller opliep dan de verdienste.
> Investering ¤ 1000,-- is 1 boekstuk
> Investering 5x ¤ 200,-- is 5 boekstukken.

In het begin is spreiding het grootste belang.
Vanaf een bepaald bedrag resp. aantal projecten ben ik de inschrijving stapsgewijs gaan vergroten.
Gevolg, aantal openstaande projecten loopt langzamer op dan het geīnvesteerde bedrag.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
  zondag 30 mei 2021 @ 14:09:27 #71
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199682792
SIG Bergweg is open.
in 6 minuten 40 investeerders
met 2x "ASTS" Is al bekend waar dat voor staat?
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199691537
Grote steden maken haast met weren van vastgoedbeleggers

Erik van Rein 30 mei fd

Door beleggers te verbieden huizen op te kopen, kunnen steden de komende vijf jaar fors ingrijpen op de krappe woningmarkt. Uiterlijk begin volgend jaar verwacht een aantal steden al te kunnen beginnen met deze opkoopbescherming.
pi_199691692
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 09:59 schreef zeeland6 het volgende:
Grote steden maken haast met weren van vastgoedbeleggers

Erik van Rein 30 mei fd

Door beleggers te verbieden huizen op te kopen, kunnen steden de komende vijf jaar fors ingrijpen op de krappe woningmarkt. Uiterlijk begin volgend jaar verwacht een aantal steden al te kunnen beginnen met deze opkoopbescherming.
Dweilen met de kraan open!

Dit helpt natuurlijk niets tegen het probleem te weinig huizen voor te veel mensen. Dan gaan de pandjesbazen/huisjesmelkers een buurt/stad veder op aan de gang.
Er staat op dit moment nergens een huis leeg. Het enige wat echt helpt is bouwen en nog eens bouwen. Een beetje leegstand + een hogere rente brengt pas de prijzen naar beneden en lucht in de huizenmarkt.
pi_199693050
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 09:59 schreef zeeland6 het volgende:
Grote steden maken haast met weren van vastgoedbeleggers

Erik van Rein 30 mei fd

Door beleggers te verbieden huizen op te kopen, kunnen steden de komende vijf jaar fors ingrijpen op de krappe woningmarkt. Uiterlijk begin volgend jaar verwacht een aantal steden al te kunnen beginnen met deze opkoopbescherming.
https://nos.nl/artikel/23(...)n-huizen-op-te-kopen

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)an%20de%20bevolking.

Het zou denk ik beter zijn dat die besturen van "de grote steden" eens in beweging kwamen en zich zouden gaan inzetten om massaal te gaan bouwen en/of meewerken leegstaande kantoor/winkel panden te transformeren naar woningen. Omdat de gemiddelde woningbezetting nog steeds afneemt (van 3.56 in 1960 naar 2.14 in 2020 en nog steeds dalend) zal er gewoon een versnelling moeten komen om naast het bestaande tekort ook de groei van het tekort het hoofd te bieden.
pi_199693379
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 10:18 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dweilen met de kraan open!

Dit helpt natuurlijk niets tegen het probleem te weinig huizen voor te veel mensen. Dan gaan de pandjesbazen/huisjesmelkers een buurt/stad veder op aan de gang.
Er staat op dit moment nergens een huis leeg. Het enige wat echt helpt is bouwen en nog eens bouwen. Een beetje leegstand + een hogere rente brengt pas de prijzen naar beneden en lucht in de huizenmarkt.
Dit is volgens Follow the money niet het geval
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')