abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204958806
We hadden twee dagen geleden voor het eerst ‘s avonds de airco aan om het boven af te laten koelen. Na 2 uur koelen waren 3 slaapkamers zodanig afgekoeld dat ik het koud had in bed en een trui aan deed (heb uiteraard de airco uit gezet). Nog even wat beter spelen met de instellingen, maar dit vind ik wel heel fijn. In de zomer wordt het boven namelijk makkelijk 30+ graden (plat bitumen dak) dus dit is zoooo fijn!
pi_204958817
Een andere vraag: mijn moeder heeft een huurhuis. Is er een manier om hierin airco te installeren zonder dat er een gat in de muur oid nodig is?
pi_204959146
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 10:03 schreef MevrouwCactus het volgende:
Een andere vraag: mijn moeder heeft een huurhuis. Is er een manier om hierin airco te installeren zonder dat er een gat in de muur oid nodig is?
Als eerste zou ik gewoon vragen of het mag van de huisbaas. Zeker als je afspreekt dat de airco achterblijft als je ooit weg gaat denk ik niet dat ze er moeite mee hebben.

Kan dat niet dan is de enige mogelijkheid als je geen gat in de muur wil maken om het via een raam te doen. Een split unit heeft geen groot gat nodig, moeten alleen wat kabels en leidingen door... maar er moet ook ergens een buitenunit staan die ergens aan vast moet. Een monoblock heeft 2 grote gaten nodig, maar technisch gezien zou je dat ook via een buis/slang door een raam oid kunnen doen. Alleen je raam is dan altijd open...

Doet me denken aan die verrotte zooi in het buitenland die je weleens ziet :P

Facts don't care about your feelings
pi_204959169
Ik heb nu ook 3 airco's laten hangen, met 1 buitenunit. En in de winter experimenteren of verwarmen ook lukt.
pi_204959216
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 10:50 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Als eerste zou ik gewoon vragen of het mag van de huisbaas. Zeker als je afspreekt dat de airco achterblijft als je ooit weg gaat denk ik niet dat ze er moeite mee hebben.

Kan dat niet dan is de enige mogelijkheid als je geen gat in de muur wil maken om het via een raam te doen. Een split unit heeft geen groot gat nodig, moeten alleen wat kabels en leidingen door... maar er moet ook ergens een buitenunit staan die ergens aan vast moet. Een monoblock heeft 2 grote gaten nodig, maar technisch gezien zou je dat ook via een buis/slang door een raam oid kunnen doen. Alleen je raam is dan altijd open...

Doet me denken aan die verrotte zooi in het buitenland die je weleens ziet :P

[ afbeelding ]
Zoiets hadden we in Amerika, wat een verschrikkelijk lelijk ding was dat. Ik ga inderdaad eens kijken of ze contact op kan nemen met de verhuurder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')