abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  zaterdag 29 mei 2021 @ 23:50:00 #51
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_199677743
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 23:17 schreef Pap89 het volgende:
Ok gen Z, die bij alles offended is en geen “baas” heeft (want alleen honden hebben een baas hihaho) 😭😭😭
Geen beter probleem als een zelf verzonnen probleem.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
[i]Stroh in der Birne[/i].
  zondag 30 mei 2021 @ 00:13:44 #52
495073 ZeventiendeEtage
Niet springen!
pi_199678105
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 23:17 schreef Pap89 het volgende:
Ok gen Z, die bij alles offended is en geen “baas” heeft (want alleen honden hebben een baas hihaho) 😭😭😭
Net zoals vroeger je ook een vrouw vol vuist in haar gezicht kon geven als ze ook maar 1 stap buiten de keuken deed, kon je jezelf ook als slaaf beschouwen voor je eigenaar (aka baas)

Tegenwoordig heb je incapabele managers die toch maar jobhoppen en waar je prima een grote bek tegen kan hebben want als ze loyaliteit willen kopen ze maar een doggo
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  zondag 30 mei 2021 @ 04:19:31 #53
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_199679047
Het is natuurlijk altijd een optie om de komende weken een vrije dag op te nemen. Dan kun je het even wat rustiger aan doen.

En sowieso, ik zou het wat rustiger aan doen. Gewoon letterlijk minder hard werken, altijd je pauze volledig nemen. En geen overuren meer draaien. Einde werkdag, is einde werkdag. Dit ook aankondigen, om uitval te voorkomen kun je helaas geen overuren meer draaien. Waarschuwen dat de vracht dan blijft liggen.

Het domste wat je nu kunt doen, is jezelf over de kop werken. Daar is niemand bij gebaat, jijzelf al helemaal niet. Ik heb het te vaak gezien bij collega's.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_199679354
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 23:05 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]

Ok boomer.
Ben een millennial :)

quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 00:13 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]

Net zoals vroeger je ook een vrouw vol vuist in haar gezicht kon geven als ze ook maar 1 stap buiten de keuken deed, kon je jezelf ook als slaaf beschouwen voor je eigenaar (aka baas)

Tegenwoordig heb je incapabele managers die toch maar jobhoppen en waar je prima een grote bek tegen kan hebben want als ze loyaliteit willen kopen ze maar een doggo
:')
Facts don't care about your feelings
pi_199680951
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 04:19 schreef Hallmark het volgende:
Het is natuurlijk altijd een optie om de komende weken een vrije dag op te nemen. Dan kun je het even wat rustiger aan doen.

En sowieso, ik zou het wat rustiger aan doen. Gewoon letterlijk minder hard werken, altijd je pauze volledig nemen. En geen overuren meer draaien. Einde werkdag, is einde werkdag. Dit ook aankondigen, om uitval te voorkomen kun je helaas geen overuren meer draaien. Waarschuwen dat de vracht dan blijft liggen.

Het domste wat je nu kunt doen, is jezelf over de kop werken. Daar is niemand bij gebaat, jijzelf al helemaal niet. Ik heb het te vaak gezien bij collega's.
Nederland is koploper burn-out en depressie in Europa.

Niet heel gek.
pi_199691162
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 11:35 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Nederland is koploper burn-out en depressie in Europa.

Niet heel gek.
Dat komt omdat Nederlanders een van de luiste volkeren en verwende nesten op de planeet zijn.

40u per week is al genoeg voor een burnout... ik ken serieus thuiswerkens die parttime/32u werken en dat al heel zwaar vinden :r

Ikzelf werk 60u per week, en als ik kon thuiswekren zou ik gewoon 100u per week werken. Je doet het voor jezelf en je eigen ontwikkeling, binnenkort stap ik over op een veel beter bedrijf omdat ik resultaten laat zien.

alleen een hond heeft een baas. Depressie is een keuze ne is tussen de oren, in Afrika kunnen ze dat niet eens spellen.
pi_199691749
quote:
13s.gif Op maandag 31 mei 2021 09:17 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]

Dat komt omdat Nederlanders een van de luiste volkeren en verwende nesten op de planeet zijn.

40u per week is al genoeg voor een burnout... ik ken serieus thuiswerkens die parttime/32u werken en dat al heel zwaar vinden :r

Ikzelf werk 60u per week, en als ik kon thuiswekren zou ik gewoon 100u per week werken. Je doet het voor jezelf en je eigen ontwikkeling, binnenkort stap ik over op een veel beter bedrijf omdat ik resultaten laat zien.

alleen een hond heeft een baas. Depressie is een keuze ne is tussen de oren, in Afrika kunnen ze dat niet eens spellen.
Je hebt Live to Work en Work to Live.

Jij valt in de eerste groep schijnbaar.
pi_199691754
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 10:25 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Je hebt Live to Work en Work to Live.

Jij valt in de eerste groep schijnbaar.
dit is onzin. Je kan prima tussendoor werken, voorbereiden voor het werk etc.

sommigen gebruiken hun vrije tijd voor netflix of zuipen. Ik ga liever werken.
pi_199691783
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 10:26 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]

dit is onzin. Je kan prima tussendoor werken, voorbereiden voor het werk etc.

sommigen gebruiken hun vrije tijd voor netflix of zuipen. Ik ga liever werken.
Dat is dan toch duideliijk dat je leeft om te werken. Op zich niks mis mee, maar als je wat ouder wordt gaat het je opbreken.

Belangrijker is of je in loondienst werkt of voor jezelf.
  maandag 31 mei 2021 @ 16:06:43 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199695856
Je een paar keer even kort ziekmelden wegens stressklachten. Wellicht worden ze dan snel bang.
  maandag 31 mei 2021 @ 16:12:11 #61
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199695928
quote:

Heb jij geen leven ofzo?
pi_199696104
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 16:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Heb jij geen leven ofzo?
ik sport nog 20u per weke ernaast en dan heb ik genoeg aan 20-30u sociaal contact

wat doe jij met al je vrije tijd? fpapen? netflix streamen? domme dingen doen?
  maandag 31 mei 2021 @ 16:34:14 #63
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199696147
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 16:29 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]

ik sport nog 20u per weke ernaast en dan heb ik genoeg aan 20-30u sociaal contact

quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 16:29 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]

-Muziek luisteren en nieuwe zoeken
-Wandelen
-Fietsen
-Met vriendin doen wat je zoals met een vriendin doet
-Politiek actief zijn
-Vrienden bezoeken
-Wijn maken
-Boeken en strips lezen
-Naar musea gaan
-Schrijven

Kwestie van een beetje een ondernemend karakter hebben
pi_199696311
quote:
14s.gif Op donderdag 27 mei 2021 18:31 schreef Vlaggenroof het volgende:

De overuren worden gewoon uitbetaald, als ik dat zou willen. Echter gaat er dan heel veel belasting over heen,
Dat valt ook wel weer mee.

quote:
dus dan zou je zeggen; neem die maar op dan..

Masr helaas, het is te druk om het op te nemen…. :{
Dat ... is bullshit. Het is niet aan jou om de personeelsplanning te doen. Als jij verlof wil moeten zij heel goed kunnen aantonen waarom dat niet kan. Hoe doen ze dat dan als jij anderhalve week ziek met corona thuis had gelegen? Laat niet met je sollen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  maandag 31 mei 2021 @ 16:58:25 #65
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199696360
Je hebt een vast contract dus waarom niet ziek melden als je denkt dat verkeerd wordt gehandeld?
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_199697026
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 16:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

[..]

-Muziek luisteren en nieuwe zoeken
-Wandelen
-Fietsen
-Met vriendin doen wat je zoals met een vriendin doet
-Politiek actief zijn
-Vrienden bezoeken
-Wijn maken
-Boeken en strips lezen
-Naar musea gaan
-Schrijven

Kwestie van een beetje een ondernemend karakter hebben
Naja als je er betaald voor wordt dan is het ook een soort van werk haha
  maandag 31 mei 2021 @ 18:15:26 #67
338319 ZarB
I'll take three shots.
pi_199697096
You teach people how to treat you. Dus als jij je gedraagt als een voetveeg, word je behandeld als een voetveeg. Wil je anders behandeld worden, moet je je anders gedragen.
I'm emotionally & mentally drained from having this liability attached to me.
  maandag 31 mei 2021 @ 18:16:50 #68
338319 ZarB
I'll take three shots.
pi_199697120
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 16:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Heb jij geen leven ofzo?
Sommige mensen ontlenen hun hele identiteit nou eenmaal aan sloven voor een ander. En druk zijn=status. Je moet toch een beetje interessant blijven.
I'm emotionally & mentally drained from having this liability attached to me.
pi_199697257
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 16:58 schreef airconditioning het volgende:
Je hebt een vast contract dus waarom niet ziek melden als je denkt dat verkeerd wordt gehandeld?
Omdat hij niet ziek is? Wat is dat toch met dat rare advies om je ziek te melden als iets je niet aanstaat op het werk?
  maandag 31 mei 2021 @ 18:27:39 #70
496301 airconditioning
pi_199697282
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 18:26 schreef Alfje het volgende:

[..]

Omdat hij niet ziek is? Wat is dat toch met dat rare advies om je ziek te melden als iets je niet aanstaat op het werk?
Als bedrijfje niet wilt luisteren dan moet bedrijfje voelen. Zo gaat dat hier in NL. Dat recht hebben we gelukkig
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_199697352
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 18:27 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Als bedrijfje niet wilt luisteren dan moet bedrijfje voelen. Zo gaat dat hier in NL. Dat recht hebben we gelukkig
Ehm, nee je hebt niet het recht om je onterecht ziek te melden. In Nederland hebben werknemers (gelukkig) veel rechten. Laten we er dan fatsoenlijk mee omspringen. Ts moet zich niet ziek melden als ie niet ziek is, maar wel voor zichzelf opkomen, daar is meer dan genoeg ruimte voor zonder dit soort idioterie.
  maandag 31 mei 2021 @ 18:37:36 #72
496301 airconditioning
pi_199697429
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 18:31 schreef Alfje het volgende:

[..]

Ehm, nee je hebt niet het recht om je onterecht ziek te melden. In Nederland hebben werknemers (gelukkig) veel rechten. Laten we er dan fatsoenlijk mee omspringen. Ts moet zich niet ziek melden als ie niet ziek is, maar wel voor zichzelf opkomen, daar is meer dan genoeg ruimte voor zonder dit soort idioterie.
Het is niet netjes nee, maar je leeft toch voor jezelf niet voor iemand anders.
pi_199697544
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 18:37 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Het is niet netjes nee, maar je leeft toch voor jezelf niet voor iemand anders.
dat kan op heel veel fatsoenlijke manieren. Als jij je tijd verkoopt voor loon, dan is je ziek melden als je je zin niet krijgt er niet een van
  maandag 31 mei 2021 @ 18:46:22 #74
496301 airconditioning
pi_199697578
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 18:44 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

dat kan op heel veel fatsoenlijke manieren. Als jij je tijd verkoopt voor loon, dan is je ziek melden als je je zin niet krijgt er niet een van
Fatsoen is voor de mensen die respect moeten afleggen aan mij.
pi_199697726
quote:

[..]

Wat een gelul. Je doet alsof depressies en burn-outs niet bestaan en dat dat maar ''tussen de oren zit''. Burn-outs en depressies zijn wel degelijk problemen waar we het over moeten hebben. En dat ook werkgevers dit moeten erkennen. Een werkgever die je laat doodwerken en geen enkele blik richt op jouw mentale welzijn, zal het niet lang volhouden tegenwoordig. Zeker de jonge mensen zullen er dan voor kiezen om te vertrekken.

En tegenwoordig kiezen hoogopgeleide afgestudeerden niet meer perse om partner te worden bij een groot bedrijf. Deze generatie wil ook een goed leven, lang gezond blijven en ook nog eens met vrienden op stap. Maar ook het sociale aspect willen de huidige generatie naast het werken. Dat heeft niets te maken met luiheid of dat dat maar tussen de oren zit. Dat is een keuze die we in een land als Nederland hebben. De generaties nu willen niet meer leven om te werken, maar werken om te leven.

Oog voor mentale welzijn zorgt ook voor hogere productiviteit en minder ziekte-uitval. Dat is een win-win. Voor de werkgever, want minder kosten voor ziekte en uitval, en voor de werknemer, die is langer tevreden. Om burn-outs en depressies te bagatelliseren is niet meer van deze tijd. Depressies en burn-outs kosten gewoon klauwen met geld. Liever goed aanpakken dan maar wegwuiven zoals jij dat doet.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')