abonnement Unibet Coolblue
pi_199652282
Dat maakt niks uit want zowel de pOsitieve punten als de negatieve punten van een beleid worden door de nieuwkomer geerfd en die is er dan ook verantwoordelijk voor en wordt er dus ook op aangesproken. Niet een persoon maar het beroep is aansprakelijk en verantwoordelijk. Waarbij er wel enkele uitzonderingen zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199652900
In ieder geval niet het Pfizer vaccin, waar wij verreweg de meeste van hebben.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 13:10:18 #28
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_199654624
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 05:20 schreef Megumi het volgende:

[..]

Warpspeed is onmogelijk volgens Albert Einstein wat maar weer aantoont hoe dom Trump is SF. En het vaccineren in de VS is pas goed op gang gekomen onder het huidige regime van Biden.
Weet je nog toen Obama opdracht gaf voor Operation Neptune Spear om Bin Laden te poppen?
Neptunes bestaat niet eens man die is gewoon verzonnen door de Romeinen echt dom van Obama hihaho. ;(

Het stormde ook niet eens tijdens Dessert Storm toont ook maar weer eens aan hoe dom die Bush was.
  Moderator vrijdag 28 mei 2021 @ 14:55:23 #29
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199656075
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 19:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Operation Warpspeed heeft nooit bestaan?

Pfizer kreeg nul dollars van Warpspeed en had het eerste werkzame vaccin. AZ heeft ook geen geld van Warpspeed ontvangen. Moderna en Janssen (Johnson & Johnson) wel. Kortom, het antwoord is dat ook zonder Trump de vaccins er waren gekomen en net zo snel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199656218
quote:
1s.gif Op donderdag 27 mei 2021 19:37 schreef recursief het volgende:
Hebben dit soort topics eigenlijk wel zin met een TS die geen tegenspraak duldt?
Hooguit om aan te tonen dat sommige mensen heel erg van hun eigen gelijk uitgaan en absoluut niet van mening veranderen ook al ligt een andere conclusie er duimendik bovenop. Het is te hopen dat de aivd figuren als TS goed in de gaten houdt.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 15:51:13 #31
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_199656697
En vergeet niet dat er al een hoop bekend was over het soort virus, niet deze variant maar wel andere varianten ervan. Dus dat heeft het ook geholpen. Misschien dat Trump zijn geldinjectie het nog iets sneller heeft laten gaan eventueel maar dan denk ik stiekem aan weken of een maandje, niet jaren. En als je dat afzet tegen zijn miserabele manier van omgang met mondkapjes en het blijvend bagatelliseren van het virus dan is de eindscore nog steeds om te janken.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator vrijdag 28 mei 2021 @ 15:58:11 #32
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199656763
quote:
1s.gif Op donderdag 27 mei 2021 19:37 schreef recursief het volgende:
Hebben dit soort topics eigenlijk wel zin met een TS die geen tegenspraak duldt?
De TS heeft daar niets over te zeggen, natuurlijk. Jullie mogen het gewoon hartgrondig oneens zijn met zijn standpunten, of de TS dat nu leuk vindt of niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199657510
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 15:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De TS heeft daar niets over te zeggen, natuurlijk. Jullie mogen het gewoon hartgrondig oneens zijn met zijn standpunten, of de TS dat nu leuk vindt of niet.
Hoe leuk is het nog om kritisch te zijn als je vervolgens als antwoord krijgt dat je alleen maar kritisch bent omdat je zwelgt in Trumphaat?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  Moderator vrijdag 28 mei 2021 @ 18:17:55 #34
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199658432
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 16:53 schreef recursief het volgende:

[..]

Hoe leuk is het nog om kritisch te zijn als je vervolgens als antwoord krijgt dat je alleen maar kritisch bent omdat je zwelgt in Trumphaat?
Tja...die beoordeling is aan jou. En als je vindt dat de TS op een manier reageert die niet kan of het topic verziekt mag je gewoon een TR zetten, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199658632
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 10:39 schreef Jaeger85 het volgende:
In ieder geval niet het Pfizer vaccin, waar wij verreweg de meeste van hebben.
Misschien heb jij hier info over, maar in Europa moet er toch ook een versneld project zijn ingezet? Waarbij de waakhond toestemming heeft gegeven om het toelatingsproces van een vaccin op de markt op een snellere manier te doen?

Jij denkt dat Europa dat sowieso had gedaan, los van wat ze in Amerika deden? Veel experts waren begin 2020 namelijk erg skeptisch dat je een succesvol vaccin in recordtijd zou kunnen ontwikkelen. Operation Warpspeed heeft hier geen invloed op gehad?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_199658652
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 14:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Pfizer kreeg nul dollars van Warpspeed en had het eerste werkzame vaccin. AZ heeft ook geen geld van Warpspeed ontvangen. Moderna en Janssen (Johnson & Johnson) wel. Kortom, het antwoord is dat ook zonder Trump de vaccins er waren gekomen en net zo snel.
Volgens Wikipedia heeft AZ wel geld gehad?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_199658669
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 15:08 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Hooguit om aan te tonen dat sommige mensen heel erg van hun eigen gelijk uitgaan en absoluut niet van mening veranderen ook al ligt een andere conclusie er duimendik bovenop. Het is te hopen dat de aivd figuren als TS goed in de gaten houdt.
Wauw, wat een lage opmerking :N
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_199658714
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 16:53 schreef recursief het volgende:

[..]

Hoe leuk is het nog om kritisch te zijn als je vervolgens als antwoord krijgt dat je alleen maar kritisch bent omdat je zwelgt in Trumphaat?
Ik weet niet meer of ik op jou persoonlijk heb gereageerd en dat Miss Sly die post heeft weggehaald.

Maar als je in dit topic kijkt, dan zie je dat ik gewoon in gesprek ga met mensen.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_199658759
Nog een interessant artikel over de race naar een vaccin:

Inside the multibillion dollar race for a Covid-19 vaccine

Four years. That’s the fastest a vaccine has ever been developed -- and most take 10 to 15.

But scientists are now racing to do it in under one.

Dozens of research teams around the world are working to develop a vaccine for SARS-CoV-2, the virus that causes Covid-19, using a mix of established techniques and new technologies.

Funding for a vaccine has never been greater, with billions of dollars pouring in from around the world to make a product that could help to control the pandemic -- but the US, China and Europe have invested the most.


En:

Scientists are hoping to deliver a vaccine that protects against Covid-19, and its transmission, by early 2021. In order to do that, the development process has been rapidly accelerated.

A vaccine must go through multiple stages before being green lit for use. An initial research and development stage is followed by a series of pre-clinical and clinical trials (consisting of three phases), and typically each step can take two years or more to complete.

But in the race to stop the coronavirus, some of those steps are being combined, or skipped altogether, to speed up the process.


Artikel gaat verder:

https://edition.cnn.com/i(...)s-vaccine-race-intl/

Zo'n rare conclusie is het niet als ik zeg dat Operation Warpspeed op z'n minst een succes was. Het was zeker niet perfect en het had beter gekund, maar het oude record stond op 4 jaar.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_199658804
Nog een artikel dat duidelijk laat zien hoe skeptisch men was in het begin:

The timetable for a coronavirus vaccine is 18 months. Experts say that's risky

(CNN)Eighteen months might sound like a long time, but in vaccine years, it's a blink. That's the long end of the Trump administration's time window for developing a coronavirus vaccine, and some leaders in the field say this is too fast -- and could come at the expense of safety.

https://edition.cnn.com/2(...)erts-invs/index.html

Toen was men skeptisch en waarschuwde men voor het mogelijke gevaar van een te snelle ontwikkeling en nu is iedereen blij met de resultaten. Het vaccin is misschien niet perfect, maar 4 jaar wachten op een vaccin had hele economieën kapot kunnen maken.

Misschien had Europa het zonder Amerika en Operation Warpspeed gekund. Ik denk dat het goed mogelijk is dat Operation Warpspeed iedereen wereldwijd heeft gemotiveerd en het heeft de race in ieder geval in gang gezet.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_199660090
quote:
13s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 18:37 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Wauw, wat een lage opmerking :N
Dat zal best maar ik vind het dan ook erg eng dat er mensen bestaan die iemand blijven aanbidden als Trump.

De man heeft zo ontzettend veel stuk gemaakt in zijn poging herkozen te worden. Met als laatste maar zeker niet minste een oproep om het eigen parlement buiten werking te stellen.

On topic, hij heeft de bestrijding van het virus meer gefrustreerd dan er aan meegewerkt. Wel heeft hij gepoogd het virus ingezet om handelsbelangen te bevorderen. Dat waren inderdaad antivirus acties maar voor de verkeerde redenen. Verder heeft de man in vrijwel het gehele traject alleen maar in de weg gezeten. Hooguit aan het eind toen hij dreigde aan die slechte houding onderdoor te gaan nog enkele plannen geopperd, kennelijk zonder fatsoenlijke uitwerking.

De poging tot staatsgreep was de kers op de taart. Ik vind het inderdaad doodeng als er nu nog steeds mensen zijn die vinden dat de man en positieve bijdrage aan de wereld is. Die mensen hebben een enorm bord voor de kop en verdienen het om permanent in de gaten gehouden te worden omdat ze kennelijk tot alles in staat kunnen zijn als ze hun voorbeeld volgen.
pi_199660372
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 20:05 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dat zal best maar ik vind het dan ook erg eng dat er mensen bestaan die iemand blijven aanbidden als Trump.
Waar haal je vandaan dat ik hem aanbid? Lekker makkelijk om mensen in een hokje weg te zetten als je zelf dingen overdrijft en zwart-wit maakt.

quote:
On topic, hij heeft de bestrijding van het virus meer gefrustreerd dan er aan meegewerkt. Wel heeft hij gepoogd het virus ingezet om handelsbelangen te bevorderen. Dat waren inderdaad antivirus acties maar voor de verkeerde redenen. Verder heeft de man in vrijwel het gehele traject alleen maar in de weg gezeten. Hooguit aan het eind toen hij dreigde aan die slechte houding onderdoor te gaan nog enkele plannen geopperd, kennelijk zonder fatsoenlijke uitwerking.
Er staat een uitgebreide uitleg van Operation Warpspeed in de OP en daar ga je totaal niet op in. Ik probeer mijn positie te onderbouwen en jij zegt gewoon wat dingen in een aantal zinnen en dat is dan blijkbaar de waarheid.

quote:
De poging tot staatsgreep was de kers op de taart. Ik vind het inderdaad doodeng als er nu nog steeds mensen zijn die vinden dat de man en positieve bijdrage aan de wereld is. Die mensen hebben een enorm bord voor de kop en verdienen het om permanent in de gaten gehouden te worden omdat ze kennelijk tot alles in staat kunnen zijn als ze hun voorbeeld volgen.
Je zegt dat je ontopic ging en dan ga je toch weer offtopic.

Hij heeft letterlijk opgeroepen om vredig te demonstreren en dat hij zou hebben opgeroepen tot een staatsgreep is wederom dat overdreven emotionele zwart-wit denken.

En aangezien je doorgaat met je AIVD-narratief, ga ik even het volgende tegen jou zeggen:

Jij valt me al een tijdje op op dit forum met je vaak boze gedrag. Ik vond je niet een echt leuke user, totdat ik in R&P las wat jij hebt meegemaakt in je leven. Op dat moment kreeg ik veel begrip voor je, maar ik wil wel van je vragen om goed voor jezelf te blijven zorgen. Ik maak me nl. zorgen om jou omdat je je eigen problemen op anderen lijkt af te reageren.

Als je moeite hebt om op een evenwichtige manier een discussie te voeren, dan is het misschien beter om even niet op een internetforum te komen waar mensen andere ideeën erop nahouden als jij. Heb ik ook een tijdje moeten doen, toen ik het moeilijk had in mijn leven.

Ik stel voor dat we op een vriendelijke en respectvolle manier met elkaar proberen om te gaan en elkaar proberen te begrijpen in plaats van te veroordelen. Zullen we dat afspreken?

En nu weer ontopic a.u.b.

[ Bericht 1% gewijzigd door Probably_on_pcp op 28-05-2021 22:06:54 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_199660505
Het Pfizer/BioNtech vaccin is dan natuurlijk ook een Merkel-vaccin aangezien de Duitse regering de versnelling van de ontwikkeling ervan heeft gesubsidieerd:
https://investors.biontec(...)man-federal-ministry
  vrijdag 28 mei 2021 @ 21:12:57 #44
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_199661558
8 mei 2020

quote:
Trump says coronavirus will disappear without a vaccine. Fauci has said the opposite.

“I feel about vaccines like I feel about tests: This is going to go away without a vaccine,” Trump said. “It’s going to go away, and we’re not going to see it again, hopefully, after a period of time.”

Trump said that there could be “flare-ups,” including in the fall, but that it would go away regardless.

“There are some viruses or flus that came and they went for a vaccine, and they never found the vaccine,” Trump said. “And they’ve disappeared. They never showed up again. They die, too, like everything else.”

Pressed on the claim, he doubled down.

“They say it’s going to go — that doesn’t mean this year — doesn’t mean it’s going to be gone, frankly, by fall or after the fall,” Trump said. “But eventually it’s going to go away. The question is will we need a vaccine. At some point it’s going to probably go away by itself. If we had a vaccine that would be very helpful.”

(..)

A few weeks ago, Fauci was asked on Fox News about comments Joe Biden had made, that “this isn’t going to be over until we have a vaccine.”

https://www.washingtonpos(...)i-has-said-opposite/
2017

quote:
Trump claims vaccines and autism are linked but his own experts vehemently disagree

The president has tweeted more than 20 times claiming – falsely – there is a link between vaccines and autism

https://www.independent.c(...)accine-a8331836.html
Hij heeft meer schade aangericht met zijn houding richting vaccins dan dat hij positieve woorden.

Overigens is het onzin om Trump of Biden persoonlijk te beoordelen op zaken die door de diverse ambtenaren en organisaties allang zijn opgetuigd en opgepakt. Bij elke willekeurige president in 2020 en 2021 zou je dezelfde situatie hebben gehad.
Géén kloon van tvlxd!
pi_199669618
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 20:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Er staat een uitgebreide uitleg van Operation Warpspeed in de OP en daar ga je totaal niet op in. Ik probeer mijn positie te onderbouwen en jij zegt gewoon wat dingen in een aantal zinnen en dat is dan blijkbaar de waarheid.

Er is door diverse gebruikers al meerdere keren uitgelegd Dat die hele operatie pas genoemd werd toen een en ander al lang al geregeld en duidelijk was. Dat was het moment dan Trump kennelijk niet meer kon ontkennen dat er iets gaande was. Die hele operatie heeft dus feitelijk niet of nauwelijks invloed gehad op de ontwikkeling, productie en verspreiding van het vaccin.

Tijdens de 'machtsoverdracht' bleek er niets te bestaan van een plan of het is door T zelf de prullenbak ingedaan, dus heeft ie niets gedaan of actief en zeer bewust het bestaande beleid gefrustreerd. In beide gevallen kan je de man nalatig noemen.

Dus nog steeds nee, die man heeft niet erg positief bijgedragen aan de bestrijding van het virus.

Die oproep om vredig te demonstreren kwam nadat de pleuris al was uitgebroken en dan ook pas na zeer grote druk van zijn adviseurs die vervolgens alsnog afstand van hem namen omdat ie zelfs in zijn excuus nog een draai wist te maken. Die man gaat de geschiedenis in als de slechtste potas ooit.

De rest van je post is natuurlijk 100% op de man en totaal tegen de geldende fatsoensnormen in (zelfs op dit forum). Dus kwa gedachtengoed behoor je tot de groep die in de gaten gehouden moet worden. Op de man ga ik niet op in maar dat kun je zelf wel raden.
pi_199709424
Ik heb er spijt van dat ik "Trump" in de titel heb gebruikt, want volgens mij is dat de reden dat mensen niet willen spreken over de hele snelle ontwikkeling van het vaccin. Het is echt een mijlpaal dat in anderhalf jaar een werkend vaccin is ontwikkeld.

Nogmaals, vele experts en de mainstream media, waarschuwden begin 2020 dat het risicovol is om heel snel een vaccin te willen ontwikkelen:

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  dinsdag 1 juni 2021 @ 19:21:34 #47
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199709455
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 19:17 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik heb er spijt van dat ik "Trump" in de titel heb gebruikt, want volgens mij is dat de reden dat mensen niet willen spreken over de hele snelle ontwikkeling van het vaccin.
Daar niet over willen spreken en dat niet willen toeschrijven aan Trump's coronabeleid zijn twee héél verschillende dingen.

Ik zie namelijk dan ook niemand ontkennen dat de ontwikkeling van die vaccins razendsnel gegaan is.
Huilen dan.
pi_199714101
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 19:17 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik heb er spijt van dat ik "Trump" in de titel heb gebruikt, want volgens mij is dat de reden dat mensen niet willen spreken over de hele snelle ontwikkeling van het vaccin. Het is echt een mijlpaal dat in anderhalf jaar een werkend vaccin is ontwikkeld.
Dat de vaccins in een razend tempo zijn ontwikkeld is zonder meer waar. Het aandeel van Trump daarin is voornamelijk dat hij er niet voor is gaan liggen zoals hij bij andere maatregelen wel deed. Dat is een schouderklopje waard.

Dus Donald bedankt dat je deze keer niet dwars bent gaan liggen en zelfs ietsje meegewerkt hebt. Dat heeft de wereld en zeker de usa eerder uit de crises geholpen (voor zover we er al uit zijn). Want als je wederom dwars had gedaan dan was de implementatie van het vaccin toch lastiger geweest.
pi_201602868
Oh kijk, de American Medical Associaton beveelt aan om niet te praten over Operation Warpspeed, maar je moet praten over "Standard process". Zie regel 7 in de volgende tabel:



https://www.ama-assn.org/(...)ne-guide-english.pdf
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')