SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
Ja vele. Ik heb een tijd geleden volgens mij ook al eens gezegd dat ik letterlijk misselijk werd toen ik in de sint pieter stond. Ik trek de grandeur die verkregen is over de rug van arme mensen gewoon erg slecht.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ooit een kathedraal gezien? Schoonheid. Gregoriaans. Schoonheid. Liturgie in Latijn. Schoonheid. En uiteraard ons Marie, da's helemaal mooi.
Ultramontanisme is een soort paus-verheerlijking, zeg maar dat conservatief orthodox geneuzel waar alle religies last van schijnen te hebben.
Hoop mensen hebben met liefde gedoneerd voor een simpel gipsbeeld in hun parochiekerk; was ook een vorm van trots.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:57 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Ja vele. Ik heb een tijd geleden volgens mij ook al eens gezegd dat ik letterlijk misselijk werd toen ik in de sint pieter stond. Ik trek de grandeur die verkregen is over de rug van arme mensen gewoon erg slecht.
Sowieso heb ik helemaal niks met de verheerlijking van iets of iemand dus geloven is aan mij al niet echt besteed en het katholieke geloof al helemaal niet.
quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:54 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Nee, Vroeger communie en Vormsel gedaan, omdat ik toen niet beter wist.
Ik kom echt alleen maar in de kerk bij een uitvaart. Ik sla zelfs het moment over waarop je de hosti gaat halen..
quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:57 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Ja vele. Ik heb een tijd geleden volgens mij ook al eens gezegd dat ik letterlijk misselijk werd toen ik in de sint pieter stond. Ik trek de grandeur die verkregen is over de rug van arme mensen gewoon erg slecht.
Sowieso heb ik helemaal niks met de verheerlijking van iets of iemand dus geloven is aan mij al niet echt besteed en het katholieke geloof al helemaal niet.
Laat dat meisje eens even met rust vriend.quote:
No worries ik heb met beide niksquote:Op woensdag 26 mei 2021 20:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoop mensen hebben met liefde gedoneerd voor een simpel gipsbeeld in hun parochiekerk; was ook een vorm van trots.
Oh en bijna vergeten: ik heb een tyfushekel aan calvinisme vanwege dat predestinatie-alles-is-genade gelul; het is nogal altijd geloof EN werken.
Heb jij eigenlijk niet aan alles gewoon een tyfushekel?quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoop mensen hebben met liefde gedoneerd voor een simpel gipsbeeld in hun parochiekerk; was ook een vorm van trots.
Oh en bijna vergeten: ik heb een tyfushekel aan calvinisme vanwege dat predestinatie-alles-is-genade gelul; het is nogal altijd geloof EN werken.
De kern, denk ik... zoals mijn voorouders het geloof beleden als iets moois en troostends. Dat het verder ook uiterlijke schoonheid kent is enkel plus.quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:06 schreef Ygritte het volgende:
[..]
No worries ik heb met beide niks![]()
Dus eigenlijk ben je katholiek voor de mooie gebouwen en beeldenOh ja en dan nog iets met geloof en goede werken?
Maar wat zegt je hart dan diep over God?
Ik snap dat er iets in zit wat aanspreekt in het kader van bepaalde schoonheid/geschiedenis waar je over kan debateren of dat al dan niet schoonheid is. Ik begrijp gewoon niet hoe je een bijbel uitpluist en dan denkt.. check hier zit ik 'goed'.
sowwwww burn spiritus dit datquote:Op woensdag 26 mei 2021 21:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heb jij eigenlijk niet aan alles gewoon een tyfushekel?
Nee niet aan Aromat.quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heb jij eigenlijk niet aan alles gewoon een tyfushekel?
Sons moet dat.quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zo........... opgestaan?
Ahahahahaha
quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:13 schreef Budapestenaar het volgende:
De bewoners van het dierenbos waren niet thuis
Heb net een fiets gekocht maar misschien had ik beter een scootmobiel kunnen kopen ja.quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
ga je straks zo'n scootmobiel kopen?
Maar de kern zit hem dan toch niet in het woord maar meer in de traditie, rituelen, gebruiken, overleveringen, hiërarchie?quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De kern, denk ik... zoals mijn voorouders het geloof beleden als iets moois en troostends. Dat het verder ook uiterlijke schoonheid kent is enkel plus.
Ben ook meer Pelagiaan en universalist. Ofwel: alles komt goed en alles in alles (omnibus in omnibus).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |