abonnement Unibet Coolblue
pi_199702923
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:17 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, nog even en de krapte is weer voorbij en dan bied je weer de helft van de vraagprijs, hou je je poot stijf en belt de verkoper je een half jaar later jankend op of je het alsjeblieft nog voor die prijs wilt kopen.

Dit blijft niet, dit is weer net zo'n top van een golf als er een dal was in 2013.
Ik gok dat we in 2025 wel klaar zijn met dat overbieden.
Ik denk van niet. Zolang de ECB geld bij blijft printen voor Oost en Zuid-Europa blijf je dit houden + vraag en aanbod he. Veel mensen/weinig woningen. Ik geloof zelfs dat we - dat maken wij niet meer mee - naar een tijdperk gaan waarin een brood 10 euro kost en een huis 1 miljoen euro. Veel mensen i.c.m. weinig woningen dat probleem blijft. Nu kunnen ze leuk 100.000 woningen bouwen, maar als er in diezelfde termijn 200.000 mensen bijkomen dan heb je er alsnog geen drol aan.
pi_199703035
Een goed/het juiste bod omvat meer dan de hoogste prijs he? Zo’n biedsysteem voegt in mijn ogen niets toe
pi_199703056
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Een goed/het juiste bod omvat meer dan de hoogste prijs he? Zo’n biedsysteem voegt in mijn ogen niets toe
Dat is een leuk verhaal, maar de meeste mensen kiezen gewoon diegene die het meeste geboden heeft en terecht. Als ik 25.000 euro meer kan krijgen tegenover iemand met een zielig verhaal, tja. Geld groeit mij ook niet op de rug zeg maar, zijn toch serieuze bedragen dan.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 09:46:34 #254
40566 Ericr
Livewrong
pi_199703086
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:19 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik denk van niet. Zolang de ECB geld bij blijft printen voor Oost en Zuid-Europa blijf je dit houden + vraag en aanbod he. Veel mensen/weinig woningen. Ik geloof zelfs dat we - dat maken wij niet meer mee - naar een tijdperk gaan waarin een brood 10 euro kost en een huis 1 miljoen euro. Veel mensen i.c.m. weinig woningen dat probleem blijft. Nu kunnen ze leuk 100.000 woningen bouwen, maar als er in diezelfde termijn 200.000 mensen bijkomen dan heb je er alsnog geen drol aan.
Inflatie loopt lang niet in de pas met de huizenprijzen. Kooprijzen lopen wel enigszins in de pas met de ontwikkeling van huurprijzen

Huurwoningen zijn in de laatste 30 jaar 1,8 keer sneller in prijs gestegen dan de inflatie.

https://www.nu.nl/woningn(...)el-als-inflatie.html

In dat artikel wordt de relatie omgekeerd. Stijgend huizenprijzen die een weerslag hebben op de huurmarkt maar het zijn eerder communicerende vaten. Enige verschil, huurprijzen zal je hooguit stagnatie in de ontwikkeling zien in economisch mindere tijden terwijl koopprijzen ook kunnen dalen. Ook al zijn er regionaal wel huurprijsontwikkelingen waarbij soms lichte dalingen voorkomen maar over de hele linie stijgen huurprijzen al jaren alleen maar

Dat huurprijzen harder stijgen dan de inflatie heeft ook te maken met het huurprijsbeleid van de overheid waar jarenlang de huurprijzen mochten stijgen met de inflatie plus een fikse opslag. Dat is nu deels aan banden gelegd met een opslag van 1% voor de vrije sector en een bevriezing in de sociale sector maar dan nog stijgen de huurpijzen in de vrije sector harder dan inflatie. Dat zal ook een weerslag hebben op de ontwikkeling van de koopprijzen. Waarbij de koopprijzen mede door de daling tussen 2008/2009 en 2015 nog steeds een inhaalslag moeten maken t.o.v. de huurprijsontwikkelingen.

Maar dat heeft allemaal minder te maken met draaiende geldpersen. De inflatie is nog steeds laag en het ziet er niet naar uit dat deze opeens omhoog gaat schieten.
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 09:50:20 #255
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199703108
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:42 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat is een leuk verhaal, maar de meeste mensen kiezen gewoon diegene die het meeste geboden heeft en terecht. Als ik 25.000 euro meer kan krijgen tegenover iemand met een zielig verhaal, tja. Geld groeit mij ook niet op de rug zeg maar, zijn toch serieuze bedragen dan.
Dat heb ik dus recent bv niét gedaan. Daar vond ik de ontbindende voorwaarden een stuk interessanter dan een paar k meer of minder.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_199703149
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:50 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat heb ik dus recent bv niét gedaan. Daar vond ik de ontbindende voorwaarden een stuk interessanter dan een paar k meer of minder.
Paar k dat zou nog kunnen, maar 10K is toch echt een klapje geld hoor. Voorwaarden welke bedoel je precies?

Hier in de regio is het normaal als je wel een bouwkundige inspectie wilt doen dat je gewoon geen kans maakt :') Enkel diegene die snel willen handelen - zonder inspectie en het liefst zonder voorbehoud van financien - maken uberhaupt kans.
pi_199703173
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:17 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, nog even en de krapte is weer voorbij en dan bied je weer de helft van de vraagprijs, hou je je poot stijf en belt de verkoper je een half jaar later jankend op of je het alsjeblieft nog voor die prijs wilt kopen.

Dit blijft niet, dit is weer net zo'n top van een golf als er een dal was in 2013.
Ik gok dat we in 2025 wel klaar zijn met dat overbieden.
Ik vrees dat het iets langer duurt, omdat de sociale huur het afgelopen decennium verder kapot is gemaakt en de huur die je ondertussen in de vrije sector betaalt op geen enkele wijze nog een redelijk alternatief is voor kopen.

Geen verbetering van de betaalbaarheid van vrije sector huur zorgt daardoor voor een stuwmeer aan interesse aan de vraagkant voor koopwoningen.

De prijzen kunnen wel stabiliseren of dalen als de financieringsruimte aan de vraagkant over de hele linie lager komt te liggen, maar dan blijft het oververhit.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199703184
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:57 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Ik vrees dat het iets langer duurt, omdat de sociale huur het afgelopen decennium verder kapot is gemaakt en de huur die je ondertussen in de vrije sector betaalt op geen enkele wijze nog een redelijk alternatief is voor kopen.

Geen verbetering van de betaalbaarheid van vrije sector huur zorgt daardoor voor een stuwmeer aan interesse aan de vraagkant voor koopwoningen.
Betaalbaarheid of niet > vraag/aanbod. Ze kunnen niet meer huizen bouwen dan er mensen bijkomen. Dat probleem blijft. Tevens zullen werklieden zoals stucadoors, timmermannen alleen nog maar duurder worden in de toekomst. Jaren is er neergekeken op deze mensen en nu heeft iedereen ze nodig ;) Die gaan dalijk gewoon 100-150 euro per uur vragen en terecht. Er zijn in de toekomst ook te weinig vaklieden, ook nog een probleem als je snel veel huizen wilt bouwen.
pi_199703197
Even een hypothetische vraag:

Stel dat ik inschrijf op een nieuwbouwwoning en ingeloot wordt en die woning kan kopen.
Mag je die na oplevering dan direct weer verkopen?
Dat zou best raar zijn eigenlijk, want meestal zit er tussen inschrijven en bouwen minimaal 1 jaar, vaak nog langer.
Vooral in het begin van de bouwfase heb je nog geen volle lasten en bubbelt de woningmarkt gewoon verder.

Ik zeg niet dat ik dit wil doen of ga doen, maar ik dacht ineens of dit überhaupt mag. Of stellen de gemeentes hier regels voor op?
pi_199703212
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:00 schreef MisChrartin het volgende:
Even een hypothetische vraag:

Stel dat ik inschrijf op een nieuwbouwwoning en ingeloot wordt en die woning kan kopen.
Mag je die na oplevering dan direct weer verkopen?
Dat zou best raar zijn eigenlijk, want meestal zit er tussen inschrijven en bouwen minimaal 1 jaar, vaak nog langer.
Vooral in het begin van de bouwfase heb je nog geen volle lasten en bubbelt de woningmarkt gewoon verder.

Ik zeg niet dat ik dit wil doen of ga doen, maar ik dacht ineens of dit überhaupt mag. Of stellen de gemeentes hier regels voor op?
Mag vaak niet direct nee. Ik ken mensen die hem zwart verhuren ;) Niemand geeft een zier :) Immers diegene heeft een woning en vice versa. En voor de hoofdprijs uiteraard.
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 10:09:01 #261
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199703287
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:54 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Paar k dat zou nog kunnen, maar 10K is toch echt een klapje geld hoor. Voorwaarden welke bedoel je precies?

Hier in de regio is het normaal als je wel een bouwkundige inspectie wilt doen dat je gewoon geen kans maakt :') Enkel diegene die snel willen handelen - zonder inspectie en het liefst zonder voorbehoud van financien - maken uberhaupt kans.
Nou, je weet als het goed is wat je wel en niet kunt. Als je dus met voorbehoud van financiering aan komt zetten dan zet ik wel vraagtekens bij je vooronderzoek. Daar komt bij dat als je onder voorbehoud verkoop eigen woning biedt, dat is leuk, maar daar doe ik niet aan mee, als ik genoeg alternatieven heb die of dat voorbehoud niet hebben of natuurlijk niks (meer) hebben om te verkopen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_199703296
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, je weet als het goed is wat je wel en niet kunt. Als je dus met voorbehoud van financiering aan komt zetten dan zet ik wel vraagtekens bij je vooronderzoek. Daar komt bij dat als je onder voorbehoud verkoop eigen woning biedt, dat is leuk, maar daar doe ik niet aan mee, als ik genoeg alternatieven heb die of dat voorbehoud niet hebben of natuurlijk niks (meer) hebben om te verkopen.
Ow zo. Bieden met voorbehoud komt hier amper tot niet voor. Allemaal zonder. Gewild groot dorp, veel werkgelegenheid en teringduur :') Er staan hier appartementen van 600K - 1 miljoen euro in een dorp he koekoek :')
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 10:15:09 #263
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199703337
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:09 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ow zo. Bieden met voorbehoud komt hier amper tot niet voor. Allemaal zonder. Gewild groot dorp, veel werkgelegenheid en teringduur :') Er staan hier appartementen van 600K - 1 miljoen euro in een dorp he koekoek :')
Tja, je kunt qua prijs daarvan vinden wat je wil, en ik ben met je eens dat voor sommige woningen gevoelsmatig wel écht veel gevraagd wordt....maarrrrr....het wordt alsnog verkocht dus blijkbaar zijn er toch mensen die het er voor over hebben.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_199703346
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Tja, je kunt qua prijs daarvan vinden wat je wil, en ik ben met je eens dat voor sommige woningen gevoelsmatig wel écht veel gevraagd wordt....maarrrrr....het wordt alsnog verkocht dus blijkbaar zijn er toch mensen die het er voor over hebben.
Woningen snap ik wel, maar ik blijf mij verbazen dat dit dorp zo ontzettend duur is in tegenstelling tot veel steden. Grondprijs is hier ook walgelijk hoog. Sterker nog onder de 250K koop je hier niks wat af is en dat voor een dorp met 6K inwoners :')
pi_199703467
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:16 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Woningen snap ik wel, maar ik blijf mij verbazen dat dit dorp zo ontzettend duur is in tegenstelling tot veel steden. Grondprijs is hier ook walgelijk hoog. Sterker nog onder de 250K koop je hier niks wat af is en dat voor een dorp met 6K inwoners :')
Welk dorp?
pi_199703614
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, je weet als het goed is wat je wel en niet kunt. Als je dus met voorbehoud van financiering aan komt zetten dan zet ik wel vraagtekens bij je vooronderzoek. Daar komt bij dat als je onder voorbehoud verkoop eigen woning biedt, dat is leuk, maar daar doe ik niet aan mee, als ik genoeg alternatieven heb die of dat voorbehoud niet hebben of natuurlijk niks (meer) hebben om te verkopen.
Wij komen vanuit een huurhuis, dus geen voorbehoud op verkoop.
Maar zonder voorbehoud van financiering ga ik (voorlopig) echt niet doen. Ik verwacht geen enkel probleem om het snel rond te krijgen (we lenen ver onder max), maar stél dat er iets misgaat, dan lig ik de rest van m'n leven krom voor de boete. We gaan het wel zien :)
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 11:01:13 #267
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199703783
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:47 schreef Piles het volgende:

[..]

Wij komen vanuit een huurhuis, dus geen voorbehoud op verkoop.
Maar zonder voorbehoud van financiering ga ik (voorlopig) echt niet doen. Ik verwacht geen enkel probleem om het snel rond te krijgen (we lenen ver onder max), maar stél dat er iets misgaat, dan lig ik de rest van m'n leven krom voor de boete. We gaan het wel zien :)
Nee, ik snap natuurlijk de achterliggende gedachte wel van dat voorbehoud. Sure. Nu verkocht ik geen starterswoning, dus hier zijn ook geen starters geweest, maar als je dan meerdere biedingen krijgt, waarbij er zijn zonder een enkel voorbehoud boven de vraagprijs, en je krijgt biedingen met voorbehouden, nog meer boven de vraagprijs, en ik heb zelf al een ander huis gekocht, ja, dan ben ik natuurlijk op zoek naar de voor mij zo gunstig mogelijke deal.

Wat dan gunstig is moet eenieder voor zich bepalen, maar ik vond het wel zo prettig om dingen gewoon zo snel mogelijk in kannen en kruiken te hebben, en dan heb ik die 3500 euro extra niet, maar daarvoor heb ik wel de zekerheid van de verkoop, aangezien dat daadwerkelijk érg snel allemaal rond was.

Er zijn ook mensen die zullen zeggen, joh, het zal wel goedkomen, ik pak die 3500 euro extra ook nog mee, en het zál ook wel goedkomen, en dus heb ik dan in dat scenario die 3500 misgelopen, maar daarom zeg ik, wat gunstig is moet eenieder voor zich bepalen, en ik vond snel de zaken rond hebben belangrijker dan dat extra bedrag meer.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_199703828
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:59 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Betaalbaarheid of niet > vraag/aanbod. Ze kunnen niet meer huizen bouwen dan er mensen bijkomen. Dat probleem blijft. Tevens zullen werklieden zoals stucadoors, timmermannen alleen nog maar duurder worden in de toekomst. Jaren is er neergekeken op deze mensen en nu heeft iedereen ze nodig ;) Die gaan dalijk gewoon 100-150 euro per uur vragen en terecht. Er zijn in de toekomst ook te weinig vaklieden, ook nog een probleem als je snel veel huizen wilt bouwen.
Dat spreek ik niet tegen. Ik benoem alleen een aspect dat de vraagkant ook nog eens kunstmatig stuwt.

Op zich denk ik dat er best meer huizen gebouwd kunnen worden dan er mensen bijkomen als je als overheid ook in economische dalen centraal blijft investeren in woningbouw, waarmee je ook voorkomt dat vakmensen worden afgescheept en op straat gezet. Die moet je in zo'n dal ook gewoon goed blijven betalen en zekerheid bieden. Daarmee voorkom je of beperk je in ieder geval de tekorten in tijden van hoogconjunctuur. Alleen in ons land laten we dat na en dan is het nooit meer bij te benen nee. :')
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199704088
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 11:05 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Dat spreek ik niet tegen. Ik benoem alleen een aspect dat de vraagkant ook nog eens kunstmatig stuwt.

Op zich denk ik dat er best meer huizen gebouwd kunnen worden dan er mensen bijkomen als je als overheid ook in economische dalen centraal blijft investeren in woningbouw, waarmee je ook voorkomt dat vakmensen worden afgescheept en op straat gezet. Die moet je in zo'n dal ook gewoon goed blijven betalen en zekerheid bieden. Daarmee voorkom je of beperk je in ieder geval de tekorten in tijden van hoogconjunctuur. Alleen in ons land laten we dat na en dan is het nooit meer bij te benen nee. :')
Dat denk ik niet en dat komt niet door de overheid, maar door een gierend tekort aan goede vakmensen. Jarenlang werden die mensen weggezet als laagopgeleid, dom volk etc en nu lopen de zogenaamde hoogopgeleiden te janken dat hun visgraten vloer niet gelegd kan worden, want uiteraard kunnen ze zelf helemaal niks. Veel minder jongeren doen een opleiding tot stucadoor, keukenzetter, loodgieter etc en daar ligt het probleem. Als je geen mensen hebt kun je ook geen huizen bouwen natuurlijk ;)
pi_199704103
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 11:29 schreef Poepz0r het volgende:
Dat denk ik niet en dat komt niet door de overheid, maar door een gierend tekort aan goede vakmensen
Ja en na het dikgedrukte deel stel ik hoe denk dat de overheid dat tekort aan die vakmensen had kunnen voorkomen. ;)
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199704108
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:47 schreef Piles het volgende:

[..]

Wij komen vanuit een huurhuis, dus geen voorbehoud op verkoop.
Maar zonder voorbehoud van financiering ga ik (voorlopig) echt niet doen. Ik verwacht geen enkel probleem om het snel rond te krijgen (we lenen ver onder max), maar stél dat er iets misgaat, dan lig ik de rest van m'n leven krom voor de boete. We gaan het wel zien :)
Wij hebben bij biedingen hoger dan 90% dan onze maximale financieringsruimte van het te lenen deel (met forse studieschuld meegerekend, dus die max. komt qua bruto maandlast overeen met wat we nu aan huur betalen) altijd een voorbehoud op financiering aangehouden ondanks dat het altijd vast stond dat die rond zou komen.

Maak je wel minder kans, maar wij vonden dat fijner en was ook op advies van onze aankoopmakelaar. We hebben bij lagere biedingen ook een paar keer enkel voorbehoud op een bepaalde taxatiewaarde gedaan, omdat dat eigenlijk bepalend is in onze situatie voor het te lenen deel. Beiden een vast contract in loondienst in sectoren waar het goed gaat, dus die max. verandert niet ineens duizenden euro's. De taxatiewaarde waar we het voorbehoud op zetten kwam neer op ons bod minus de hoeveelheid eigen geld die we voor dat huis wilden inleggen.

In de praktijk is die taxatiewaarde dan vrijwel geen onzekere factor meer voor de verkoper, want die komt waarschijnlijk hoger uit dan het voorbehoud en lager is al helemaal onwaarschijnlijk. Bovendien is de taxatie heel snel te regelen en hoeft dat niet trager te zijn zonder voorbehoud daarop. Zoiets zei onze aankoopmakelaar iig. Weet het niet meer, want heb me daar niet meer mee bezig gehouden sinds ons bod met voorbehoud van financiering en bouwkundige keuring werd geaccepteerd. :7
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199704131
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 11:30 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Ja en na het dikgedrukte deel stel ik hoe denk dat de overheid dat tekort aan die vakmensen had kunnen voorkomen. ;)
Ik denk niet dat dat aan de overheid ligt. Meer aan de zogenaamde media en gemiddelde Nederlander die jarenlang die mensen heeft weggezet als dom, tokkie etc en nu janken natuurlijk :') Eigen schuld dikke bult. Resultaat is dat jongeren dat werk niet meer willen doen, want dan worden ze belachelijk gemaakt, iets met status/aanzien etc.
pi_199704193
In andere landen zijn veel vakmensen behouden door wel centraal in woningbouw te blijven investeren in tijden dat het economisch minder ging.

Voor alle sectoren geldt: vakmensen die je in tijden van hoogconjuctuur hard nodig hebt moet je niet wanneer het minder gaat als vuil behandelen. En daar had onze overheid een rol in kunnen spelen door wel te blijven investeren in blijven bouwen zodat het voor bedrijven ook makkelijker was die mensen binnen te houden, want dat gaat ze met de beste wil van de wereld niet lukken als er geen werk ligt. Veel vakmensen zijn nadat ze werden afgedankt in zo'n economisch dal helemaal buiten de bouw gaan werken en niet meer van plan terug te keren. Dat had echt anders gekund.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  dinsdag 1 juni 2021 @ 11:46:53 #274
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_199704263
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 11:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, ik snap natuurlijk de achterliggende gedachte wel van dat voorbehoud. Sure. Nu verkocht ik geen starterswoning, dus hier zijn ook geen starters geweest, maar als je dan meerdere biedingen krijgt, waarbij er zijn zonder een enkel voorbehoud boven de vraagprijs, en je krijgt biedingen met voorbehouden, nog meer boven de vraagprijs, en ik heb zelf al een ander huis gekocht, ja, dan ben ik natuurlijk op zoek naar de voor mij zo gunstig mogelijke deal.

Wat dan gunstig is moet eenieder voor zich bepalen, maar ik vond het wel zo prettig om dingen gewoon zo snel mogelijk in kannen en kruiken te hebben, en dan heb ik die 3500 euro extra niet, maar daarvoor heb ik wel de zekerheid van de verkoop, aangezien dat daadwerkelijk érg snel allemaal rond was.

Er zijn ook mensen die zullen zeggen, joh, het zal wel goedkomen, ik pak die 3500 euro extra ook nog mee, en het zál ook wel goedkomen, en dus heb ik dan in dat scenario die 3500 misgelopen, maar daarom zeg ik, wat gunstig is moet eenieder voor zich bepalen, en ik vond snel de zaken rond hebben belangrijker dan dat extra bedrag meer.
Je weet natuurlijk niet of je meer zekerheid hebt als je de kopers zonder voorbehoud kiest, die kunnen wel minder leencapaciteit of eigen geld hebben dan de mensen met voorbehoud, maar hun risicobereidheid hoger hebben liggen.

Enige zekerheid die je hebt is dat je dan na een hoop gezeur de 10% boete kan incasseren. (Of de werkelijke schade, die best wel eens wat lager kan zijn, wanneer de rechter dat beslist). Wat dat betreft is het toch lastig inschatten wat de financiele situatie van de kopers is. (Hoewel ik mijn vorige woning aan bekenden verkocht waarvan ik wist dat deze een forse hoeveelheid cash hadden door een schikking van een verzekeraar)

En dat huis in Meppel wat hierboven genoemd wordt gaat zeer waarschijnlijk ook fors boven de vraagprijs weg, maar zal wel geen 295K worden. Ook hier in de buurt zie je een waterbed effect, mensen uit Zwolle kopen in Meppel omdat Zwolle voor hun niet meer te doen is.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_199704308
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 11:39 schreef Stepperoller het volgende:
In andere landen zijn veel vakmensen behouden door wel centraal in woningbouw te blijven investeren in tijden dat het economisch minder ging.

Voor alle sectoren geldt: vakmensen die je in tijden van hoogconjuctuur hard nodig hebt moet je niet wanneer het minder gaat als vuil behandelen. En daar had onze overheid een rol in kunnen spelen door wel te blijven investeren in blijven bouwen zodat het voor bedrijven ook makkelijker was die mensen binnen te houden, want dat gaat ze met de beste wil van de wereld niet lukken als er geen werk ligt. Veel vakmensen zijn nadat ze werden afgedankt in zo'n economisch dal helemaal buiten de bouw gaan werken en niet meer van plan terug te keren. Dat had echt anders gekund.
Maarrrr je kan je afvragen of daar een taak voor de overheid ligt en hoe je die dan moet inkleuren.

In principe voer je pas projecten uit als ze kosten/baten technisch voordelig zijn, nu vind ik het wel interessant om "verminderde werkloosheid" in die berekening mee te nemen, gezien de kosten van WW etc in laagconjuctuur.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')