abonnement Unibet Coolblue
pi_199624668
Op dit moment heb ik een heel vol en verdrietig hoofd. Mijn diagnose is aangepast van schizofrenie naar schizoaffectief. Om het simpel uit te leggen: heel veel kenmerken van schizofrenie en heel veel kenmerken van bipolair (rapid cycling). Volgende week wordt mijn medicatie aangepast en dat vind ik heftig.

Mijn stemmingsproblemen wuifde ik altijd weg (al schiet ik extreem alle kanten op. Het ene moment ben ik euforisch en binnen een noodtime suïcidaal). Ja ik heb manieën gehad en depressies. En ja, ik heb extreme stemmingswisselingen. En ja, ik heb heel veel psychotische klachten. Alleen ik wilde dit niet horen. En ik vind het doodeng dat mijn medicatie verandert. Ik slik al vijf jaar hetzelfde en nu ineens anders. Dat wordt een moeilijke periode denk ik.

Hoe accepteer je zoiets? Op het moment ben ik misselijk van de emotie en weet ik niet wat ik met mezelf aan moet. Ik durf het niet aan mijn familie te vertellen, ik schaam me ervoor. Durf er om dezelfde reden niet goed met mijn vrienden erover te praten. Het geeft me een heel eenzaam gevoel. En ik ben bang voor mijn eigen hoofd.

Hopelijk heeft iemand advies, maar ik wilde ook graag even vertellen... Zowel een nieuwe diagnose als nieuwe medicatie vind ik eng...
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  woensdag 26 mei 2021 @ 11:35:44 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199624780
Lieve CotS. Dit is waar je al jaren mee dealt. Ze passen nu de naam aan die het krijgt. En ik zou vasthouden aan de hoop dat je je beter gaat voelen als ze je medicatie aanpassen.

Je hoeft je niet te schamen. Je bent nog steeds dezelfde lieve, slimme, gevoelige, vechtlustige, creatieve CotS.

:*
The love you take is equal to the love you make.
pi_199624821
Probeer het te zien als een nieuwe, mooie stap in hopelijk de juiste richting. Psychiatrische inzichten veranderen nog elke keer en mogelijk is de nieuwe diagnose gewoon veel beter passend voor je. Je geeft aan al een tijdje klachten te hebben waar je last van hebt. Wellicht verminderen of verdwijnen deze zelfs en wat voor een mooie winst is dat?

Succes en veel sterkte, het komt goed!
pi_199624886
Het is even moeilijk. Het geeft me het gevoel dat alles aan mijn kop stuk is
maar jullie hebben gelijk... nu maar even chillen en verwerken

Nieuwe medicatie is echt wel erg eng, maar goed, wat nodig is, is nodig. Een leefbaar leven is ook fijn. Nu leef ik echt in complete wanhoop regelmatig.

Dank jullie wel :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199624911
Het belangrijkst is dat het goed met je gaat. Als de nieuwe diagnose en medicijnen beter aansluiten op je situatie en je zullen helpen een nieuwe weg in te slaan, dichter bij jezelf, is dat alleen maar goed.

Maar het lijkt mij ook doodeng als er van regime veranderd wordt. Dus dat snap ik wel. Vooral dit soort medicatie doet waarschijnlijk heel veel met je gedachten, stemming en ook met je persoonlijkheid. Als dat op de schop gaat lijkt me dat ook behoorlijk eng.

Wat betekent die schaamte?

Vind je het moeilijk om (een) bepaalde kant(en) van jezelf, of je leven, te accepteren?

Misschien helpt het je om te denken aan hoe het was toen je voor andere veranderingen en moeilijkheden stond. Toen heb je die uiteindelijk toch overwonnen. Ook hier ga je uiteindelijk je weg in weten te vinden. En daar groei je dan weer van.
What's the name of the game?
pi_199625012
Wellicht sluit deze diagnose beter bij je aan en zorgen de nieuwe medicijnen voor een verbeterde balans in je hoofd. Heel veel succes de komende tijd :*

Daarnaast hoef je je echt niet te schamen voor wat er allemaal aan de hand is. Maar dat je het eerst zelf een plekje moet geven voordat je het aan anderen vertelt is niet meer dan logisch :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_199625564
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 11:44 schreef -marz- het volgende:
Het belangrijkst is dat het goed met je gaat. Als de nieuwe diagnose en medicijnen beter aansluiten op je situatie en je zullen helpen een nieuwe weg in te slaan, dichter bij jezelf, is dat alleen maar goed.

Maar het lijkt mij ook doodeng als er van regime veranderd wordt. Dus dat snap ik wel. Vooral dit soort medicatie doet waarschijnlijk heel veel met je gedachten, stemming en ook met je persoonlijkheid. Als dat op de schop gaat lijkt me dat ook behoorlijk eng.
Ja, ik weet echt nog niet wat ik op dit gebied moet verwachten... En idd goedgaan is belangrijk. Op dit moment is het niet echt leefbaar te noemen. Het is zwaar, dus nieuwe medicatie is wel echt nodig.
quote:
Wat betekent die schaamte?

Vind je het moeilijk om (een) bepaalde kant(en) van jezelf, of je leven, te accepteren?

Misschien helpt het je om te denken aan hoe het was toen je voor andere veranderingen en moeilijkheden stond. Toen heb je die uiteindelijk toch overwonnen. Ook hier ga je uiteindelijk je weg in weten te vinden. En daar groei je dan weer van.
Naja, de schaamte omdat er toch (in mijn beleving) een heftiger diagnose te krijgen. En ja, ik herken mezelf er enorm in. Het is zo stom dat alles stuk is aan mijn hoofd
Het is echt een acceptatieprobleem idd.

Dank je wel :* en ja, waarschijnlijk wel en waarschijnlijk maakt het mijn leven gemakkelijker en dat is em veel waard

quote:
99s.gif Op woensdag 26 mei 2021 11:50 schreef bijdehand het volgende:
Wellicht sluit deze diagnose beter bij je aan en zorgen de nieuwe medicijnen voor een verbeterde balans in je hoofd. Heel veel succes de komende tijd :*

Daarnaast hoef je je echt niet te schamen voor wat er allemaal aan de hand is. Maar dat je het eerst zelf een plekje moet geven voordat je het aan anderen vertelt is niet meer dan logisch :)
Dank je wel :* nee idd... ik heb even nadenkruimte nodig. En niet iets uitleggen wat voor mij nog zo nieuw is... naja.. even tot rust komen in mijn bol
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199625962
Wellicht overbodig, weet je dit al: maar je hebt natuurlijk niks om je voor te schamen. Je bent patient van een bepaalde indicatie. Je kies daar niet voor en kunt er dus zelf niks aan doen dat je dit hebt. Of het nou een verkoudheid is, depressie, een gebroken been, of schizoaffectief, jij bent het 'slachtoffer' van die aandoening.

Als je je been breekt omdat je heel erg lomp hebt gedaan op de brommer, dan kun je je ervoor schamen dat je zo lomp doet. Maar die beenbreuk is echt en verdient alle zorg, aandacht en compassie om te herstellen. Of bij blijvende schade, er zo goed mogelijk me om te gaan.
In jouw geval is er geen spreekwoordelijke brommer, ga ik even vanuit. Deze aandoening krijg je er gewoon bij in je leven. Niet voor schamen!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 mei 2021 @ 13:10:16 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_199626018
Die nieuwe naam is een nieuwe naam, niets meer dan dat. Die nieuwe naam verandert niets aan jou of aan je klachten. Jij blijft gewoon jezelf.

Nieuwe medicatie is natuurlijk wel een hele stap. Ik kan me best voorstellen dat je dat eng vindt. Probeer het te bekijken als een stap vooruit. Naar hopelijk minder last van je klachten. Hou het doel in de gaten, in plaats van het middel.

Sterkte! O+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_199626057
Lieve CotS, hopelijk zorgt deze nieuwe diagnose ervoor dat er gerichter behandeling kan plaatsvinden en jij je daardoor uiteindelijk juist beter voelt.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  woensdag 26 mei 2021 @ 14:07:59 #11
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199626895
ChildOfTheStars, dat heb ik ook meegemaakt.

Mijn diagnose was eerst schizofrenie, nu is het schizoaffectieve stoornis. Op zich beter, schizoaffectieve stoornis heeft een betere prognose.

Ik zou je niet te druk maken over de diagnose, het is maar een label. Je bent nog steeds dezelfde persoon. Alleen die medicatie verandering is spannend. Waarom blijven ze niet op deze medicatie? Ging toch goed met deze?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_199627744
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:06 schreef Grublit het volgende:
Wellicht overbodig, weet je dit al: maar je hebt natuurlijk niks om je voor te schamen. Je bent patient van een bepaalde indicatie. Je kies daar niet voor en kunt er dus zelf niks aan doen dat je dit hebt. Of het nou een verkoudheid is, depressie, een gebroken been, of schizoaffectief, jij bent het 'slachtoffer' van die aandoening.

Als je je been breekt omdat je heel erg lomp hebt gedaan op de brommer, dan kun je je ervoor schamen dat je zo lomp doet. Maar die beenbreuk is echt en verdient alle zorg, aandacht en compassie om te herstellen. Of bij blijvende schade, er zo goed mogelijk me om te gaan.
In jouw geval is er geen spreekwoordelijke brommer, ga ik even vanuit. Deze aandoening krijg je er gewoon bij in je leven. Niet voor schamen!
Het klopt wat je zegt inderdaad. Dit is gewoon een kwestie van pure pech. Het is ergens ook wel confronterend, omdat het een probleem beschrijft wat ik zelf al heel lang gestopt hebt. Een karakterfout (stemmingsproblemen) wordt ineens een stoornis of zo.. naja... als ik maar medicatie ga krijgen die wat beter werkt voor mij

quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:10 schreef Rewimo het volgende:
Die nieuwe naam is een nieuwe naam, niets meer dan dat. Die nieuwe naam verandert niets aan jou of aan je klachten. Jij blijft gewoon jezelf.

Nieuwe medicatie is natuurlijk wel een hele stap. Ik kan me best voorstellen dat je dat eng vindt. Probeer het te bekijken als een stap vooruit. Naar hopelijk minder last van je klachten. Hou het doel in de gaten, in plaats van het middel.

Sterkte! O+
:* Je hebt gelijk, dnak je wel

quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:12 schreef Stepperoller het volgende:
Lieve CotS, hopelijk zorgt deze nieuwe diagnose ervoor dat er gerichter behandeling kan plaatsvinden en jij je daardoor uiteindelijk juist beter voelt.
Dank je wel :* komt wel goed, ik doe mijn best
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199627869
angst voor diagnose is normaal weglopen ervoor ook hoe dan ook habibo we moeten het ermee doen. er is altijd haat tegen mensen die anders zijn maar jij mag zijn zoals je bent en ik ook. we moeten ons rechthouden aan elkaar fuck al die andere die nergens verstand van hebben
  woensdag 26 mei 2021 @ 15:22:10 #14
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199627881
Sinds wanneer is stemmingsproblemen een ‘karakterfout’?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_199638385
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 11:35 schreef Lienekien het volgende:
Lieve CotS. Dit is waar je al jaren mee dealt. Ze passen nu de naam aan die het krijgt. En ik zou vasthouden aan de hoop dat je je beter gaat voelen als ze je medicatie aanpassen.

Je hoeft je niet te schamen. Je bent nog steeds dezelfde lieve, slimme, gevoelige, vechtlustige, creatieve CotS.

:*
Een lieve fijne reactie dit! ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_199638613
Lieve CotS, je hebt net die nieuwe diagnose gekregen, dan vind ik het niet heel vreemd dat dat even alles overhoop gooit in je hoofd. Neem de tijd om dat ook op zn plek te laten vallen.
Dat hoeft niet nu en direct!

Ik kan me voorstellen dat het veranderen van medicatie heel spannend is, je weet nu wat je hebt en niet wat de nieuwe medicatie gaat doen.
Ik hoop voor je dat er een combinatie uit komt die beter voor je werkt! Wie weet wat het je oplevert :*
Het verandert jou als mens niet he, je blijft CotS, je hebt alleen een andere diagnose, dat maakt jou niet anders!

Wat zou het je opleveren om de diagnose en het nieuwe plan voor medicatie te delen met mensen die belangrijk voor je zijn?
Schrijf hier rustig van je af als je wat kwijt moet.
Neem je tijd lieve CotS :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_199640140
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 10:11 schreef Nijna het volgende:
Lieve CotS, je hebt net die nieuwe diagnose gekregen, dan vind ik het niet heel vreemd dat dat even alles overhoop gooit in je hoofd. Neem de tijd om dat ook op zn plek te laten vallen.
Dat hoeft niet nu en direct!

Ik kan me voorstellen dat het veranderen van medicatie heel spannend is, je weet nu wat je hebt en niet wat de nieuwe medicatie gaat doen.
Ik hoop voor je dat er een combinatie uit komt die beter voor je werkt! Wie weet wat het je oplevert :*
Het verandert jou als mens niet he, je blijft CotS, je hebt alleen een andere diagnose, dat maakt jou niet anders!

Wat zou het je opleveren om de diagnose en het nieuwe plan voor medicatie te delen met mensen die belangrijk voor je zijn?
Schrijf hier rustig van je af als je wat kwijt moet.
Neem je tijd lieve CotS :*
Dank je wel :*

Mijn hoofd is er wisselvallig over. Ik herken me enorm in de symptomen. Ik hoop dat de nieuwe medicijnen wat gemakkelijker levenspad veroorzaken. Momenteel ben ik vooral bezig met mezelf stabiel houden. Iets meer energie voor andere dingen zou leuk zijn.

En ja, ik probeer er wel met vrienden erover te praten, want ik vind het heftig. Alleen tja... wat je zegt, even verwerken :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199642580
Eens met K_W, stemmingsproblemen lijkt me niet direct een karakterfout.

Mensen zullen daar verschillend tegenaan kijken. Maar veel psychiatrische stoornissen zijn te terug te herleiden tot trauma's en stoornissen in de emotieregulatie. Gaandeweg raakt dat wel verweven met de persoonlijkheid, dus in die zin dan weer wel een 'karakterfout'.

Als psychotische symptomen de overhand hebben valt het stemmingsprobleem wellicht minder op. Dus misschien is het wel een goed teken dat je stemmingsproblemen juist nu meer zichtbaar worden? #omdenken

Of misschien is dat totale bullshit en heeft het er helemaal niets mee te maken. Het is iig normaal dat een ziektebeeld verandert, en daarmee een diagnose. En dat hoeft niet negatief te zijn. Maar dat je er heel erg aan moet wennen kan ik me goed voorstellen, het hele perspectief verandert. Ik hoop dat je je weg erin gaat vinden en ik gun je de stabiliteit die je zoekt.
What's the name of the game?
pi_199644712
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 14:58 schreef -marz- het volgende:
Eens met K_W, stemmingsproblemen lijkt me niet direct een karakterfout.

Mensen zullen daar verschillend tegenaan kijken. Maar veel psychiatrische stoornissen zijn te terug te herleiden tot trauma's en stoornissen in de emotieregulatie. Gaandeweg raakt dat wel verweven met de persoonlijkheid, dus in die zin dan weer wel een 'karakterfout'.

Als psychotische symptomen de overhand hebben valt het stemmingsprobleem wellicht minder op. Dus misschien is het wel een goed teken dat je stemmingsproblemen juist nu meer zichtbaar worden? #omdenken

Of misschien is dat totale bullshit en heeft het er helemaal niets mee te maken. Het is iig normaal dat een ziektebeeld verandert, en daarmee een diagnose. En dat hoeft niet negatief te zijn. Maar dat je er heel erg aan moet wennen kan ik me goed voorstellen, het hele perspectief verandert. Ik hoop dat je je weg erin gaat vinden en ik gun je de stabiliteit die je zoekt.
Het is helaas niet zo dat de psychotische problemen minder zijn dan anders. Het is al zes jaar dit gedoe. Alleen het werd altijd op PTSS afgeschoven. En dat is ook niet minder geworden. Alleen ik heb nu een behandelaar die denkt dat mijn leven wat gemakkelijker kan worden als ik andere medicijnen krijg voor mijn stemmingen. De antipsychotica blijft hetzelfde.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199819501
Vandaag heb ik met beide psychiaters gesproken. Helaas mag ik de fluoxetine (antidepressivum, beter bekent als prozac) niet afbouwen. Alleen ik krijg er medicatie bij. Een stemmingsstabilisator.

Het opbouwen is een verhaal apart. Hopelijk niet zo zwaar als de fluoxetine destijds, maar als ik het zo lees kan ik het pittig krijgen. Alleen dat maakt niet uit. Als ik maar van die gruwelijke stemmingswisselingen af ben en niet van depressie naar manisch schiet in een hele korte periode.

Ik vind het heel spannend en ergens ook heel naar dat ik meer ga slikken en niet iets afbouw.
Anderzijds, met een somatische aandoening zou ik er niet moeilijk over doen, dus schouders eronder.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199819602
Spannend CotS, niet raar dat je het naar vindt dat je meer gaat slikken terwijl er niks af gaat, lijkt me toch confronterend ofzo.
Ik hoop dat het opbouwen meevalt en vooral dat je er ook baat bij gaat hebben! :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_199819895
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 16:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag heb ik met beide psychiaters gesproken. Helaas mag ik de fluoxetine (antidepressivum, beter bekent als prozac) niet afbouwen. Alleen ik krijg er medicatie bij. Een stemmingsstabilisator.

Het opbouwen is een verhaal apart. Hopelijk niet zo zwaar als de fluoxetine destijds, maar als ik het zo lees kan ik het pittig krijgen. Alleen dat maakt niet uit. Als ik maar van die gruwelijke stemmingswisselingen af ben en niet van depressie naar manisch schiet in een hele korte periode.

Ik vind het heel spannend en ergens ook heel naar dat ik meer ga slikken en niet iets afbouw.
Anderzijds, met een somatische aandoening zou ik er niet moeilijk over doen, dus schouders eronder.
Maar als je hierdoor stabieler bent, is dat alleen maar mooi toch? Heel veel succes ^O^
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 10 juni 2021 @ 16:50:35 #23
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199820105
-Serieus???-

[ Bericht 93% gewijzigd door Lenny77 op 10-06-2021 17:06:13 ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator donderdag 10 juni 2021 @ 17:39:48 #24
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199820753
@CotS; negeer de user hierboven. Het was geen belediging of niks (voor je gaat malen daarover) maar kansloos treurig was het wel.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_199826777
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 16:15 schreef Nijna het volgende:
Spannend CotS, niet raar dat je het naar vindt dat je meer gaat slikken terwijl er niks af gaat, lijkt me toch confronterend ofzo.
Ik hoop dat het opbouwen meevalt en vooral dat je er ook baat bij gaat hebben! :*
Dank je wel :*
Ja dat inderdaad! Inmiddels ben ik aan het idee gewend en bel straks de apotheek over het bezorgen ervan. En ik ga er gewoon vanuit dat het vast gaat werken. En anders wordt er verder gezocht.

Inmiddels ook wel gewend aan het idee van schizoaffectief. Al merk ik wel dat ik er minder open over ben. Mijn moeder weet het bijvoorbeeld nog niet en ik heb ook nog niet de behoefte om het te vertellen. Komt wel :) Iedereen heeft gelijk, een nieuw label maakt mij niet anders. Het begrijpt het probleem beter, waardoor ik gerichter geholpen kan worden.

quote:
99s.gif Op donderdag 10 juni 2021 16:36 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Maar als je hierdoor stabieler bent, is dat alleen maar mooi toch? Heel veel succes ^O^
Klopt! Dank je wel :* ik heb vertrouwen :)

quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 17:39 schreef CoolGuy het volgende:
@:CotS; negeer de user hierboven. Het was geen belediging of niks (voor je gaat malen daarover) maar kansloos treurig was het wel.
:*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 11 juni 2021 @ 10:13:53 #26
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_199828727
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 04:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja dat inderdaad! Inmiddels ben ik aan het idee gewend en bel straks de apotheek over het bezorgen ervan. En ik ga er gewoon vanuit dat het vast gaat werken. En anders wordt er verder gezocht.
Hartstikke goed, positieve insteek ^O^

Wat vertellen betreft, stapje voor stapje aan mensen die je vertrouwt en die begrijpen dat alleen het labeltje verandert, maar jijzelf niet.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_199829073
Idd, vertellen dat je een labeltje hebt, of het nou fysiek of mentaal is, is niet verplicht naar wie dan ook. Ik heb zelf ooit een verkeerd gestelde diagnose gehad, ben blij dat ik die alleen gedeeld had met mensen die later ook begrepen dat er niks aan de hand was. Wat er ook voor label op geplakt wordt... zie het als een stickertje, dat kan je verplaatsen of weghalen of er iets bijplakken, maar jij blijft gewoon CotS. Als het goed voelt om te delen, prima, en zo niet, ook prima :)
pi_199830196
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 10:13 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Hartstikke goed, positieve insteek ^O^

Wat vertellen betreft, stapje voor stapje aan mensen die je vertrouwt en die begrijpen dat alleen het labeltje verandert, maar jijzelf niet.
Dank je :) Positief zijn vind ik toch wel erg belangrijk. Ik he zoveel zegeningen in mijn leven. En naast dat het labeltje verandert: het labeltje past wel beter bij mijn problemen. De apotheek moest even bijbestellen, maar maandag krijg ik gewoon de medicijnen die waarschijnlijk mijn leven gemakkelijker maken. Dus dat is erg positief

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 10:43 schreef Holyme het volgende:
Idd, vertellen dat je een labeltje hebt, of het nou fysiek of mentaal is, is niet verplicht naar wie dan ook. Ik heb zelf ooit een verkeerd gestelde diagnose gehad, ben blij dat ik die alleen gedeeld had met mensen die later ook begrepen dat er niks aan de hand was. Wat er ook voor label op geplakt wordt... zie het als een stickertje, dat kan je verplaatsen of weghalen of er iets bijplakken, maar jij blijft gewoon CotS. Als het goed voelt om te delen, prima, en zo niet, ook prima :)
Klopt... en wat naar dat je een verkeerde diagnose hebt gehad. Ken die ellende en dat is echt naar. Gelukkig ben je die sticker kwijt :*

Ik heb mijn moeder wel verteld van nieuwe medicatie, maar niet van het label. Gewoon symptomatisch vertellen. Dat bevalt me voor nu. Gedoe met medicatie is moeilijk en spannend, maar minimale uitleg over de waarom, vind ik wel fijn
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199892633
Gisteravond begonnen aan de nieuwe pillen. Beetje misselijk/raar gevoel in mijn maag, maar geen ramp. En wat suf, maar daarvoor is koffie geschapen. Of het werkt weet ik nog niet, maar de bijwerkingen waar ik bang voor was, heb ik (nog) niet. Dat was wazig zicht (maar daar heb ik bij al mijn pillen even last van gehad, ging ook weer voorbij) en trillende handen (dat is een dealbreaker. Ik moet kunnen knutselen, anders ben ik niet gelukkig en niet mezelf. Klinkt misschien dom, maar ik ben enorm knutselig. Altijd dingen maken, altijd projecten en inspiratie. Dat kun je mij niet afpakken).
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199894999
Ik hoop dat het meevalt met de bijwerkingen en dat je er gauw iets van merkt in positieve zin :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 15 juni 2021 @ 12:39:38 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199895094
Als er nou toch nog bijwerkingen komen, misschien zijn die maar tijdelijk.

Fingers crossed!
The love you take is equal to the love you make.
pi_199895978
Er komen wel wat bijwerkingen door nu, alleen niet erger dan de kwaal.
Ongemak in mijn hoofd, geen pijn. En ik moet rustig opstaan. Beetje suf, maar met een klein beetje koffie is dat overwonnen.

Maar ik merk wat meer rust in mijn hoofd. Ben er nog niet, maar ik snap de werking of zo. Weet eigenlijk het niet uit te leggen. Behalve dat ik wel vertrouwen heb dat dit werkt.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  dinsdag 15 juni 2021 @ 13:46:08 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199896017
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 13:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
Er komen wel wat bijwerkingen door nu, alleen niet erger dan de kwaal.
Ongemak in mijn hoofd, geen pijn. En ik moet rustig opstaan. Beetje suf, maar met een klein beetje koffie is dat overwonnen.

Maar ik merk wat meer rust in mijn hoofd. Ben er nog niet, maar ik snap de werking of zo. Weet eigenlijk het niet uit te leggen. Behalve dat ik wel vertrouwen heb dat dit werkt.
Ook weer niet te veel koffie drinken, hè. Daar kun je je ook weer raar door voelen (weet ik ook uit eigen ervaring).

Rustig aan, geef het de tijd.
The love you take is equal to the love you make.
pi_199896098
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 13:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ook weer niet te veel koffie drinken, hè. Daar kun je je ook weer raar door voelen (weet ik ook uit eigen ervaring).

Rustig aan, geef het de tijd.
Nee :) gewoon een ontbijtbakkie.
En ik doe het rustig aan en ik heb gewoon vertrouwen. En er wordt goed op en gelet door de hulpverlening
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_200012065
Ik ben zojuist een video tegengekomen waarin jouw dilemma hier heel erg goed wordt uitgelegd. Misschien kan je er wat mee

pi_200013838
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 18:02 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik ben zojuist een video tegengekomen waarin jouw dilemma hier heel erg goed wordt uitgelegd. Misschien kan je er wat mee

Dank je wel :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_200116909
Laatste ophoging gehad van mijn medicijnen. Ik ben er zo positief over. De stemmingswisselingen zijn gewoon weg! Het is zo'n rare gewaarwording. Het kost allemaal wel de nodige energie, waardoor ik overdag ook aardig wat rust moet inplannen, maar dat is het me waard. Binnenkort even bloedprikken of mijn nieren en lever het trekt, dat wordt regelmatig gedaan, maar goed... dat zien we wel per keer
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 28 juni 2021 @ 22:12:19 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200117009
Wat goed! *O*
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 28 juni 2021 @ 23:19:30 #39
338319 ZarB
Piña colada
pi_200119063
Wat mooi dat het er op lijkt dat je al goed ingesteld bent op de medicatie. Uit ervaring (niet mijn ervaring) weet ik dat het best lastig kan zijn bij een schizoaffectieve stoornis. Het scheelt al enorm dat je er bij jou sprake is van een heel groot ziekte-inzicht en dat draagt zeker bij aan het vinden van de manier om ermee te dealen. Labeltje is klote, terwijl je heel.goed weet dat dat labeltje er is voor problemen die je allang al had. Maar goed, het is wat het is. De een heeft dit en de ander heeft dat. Doe wat nodig is om naar jou idee fijn te kunnen functioneren en dat is het allerbelangrijkst.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_200120751
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 00:00 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ja doet dat in het vervolg maar gewoon niet meer.. Het kan enorm gevaarlijk zijn om iemand met dergelijke psychische problematiek te gaan vertellen dat medicatie belachelijk is..
Akkoord, had mijn meer algemene kritiek misschien beter in ander topic naar voren kunnen brengen. Ik richtte me niet specifiek op één user.
  Moderator dinsdag 29 juni 2021 @ 09:29:13 #41
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_200122282
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 00:29 schreef MK1993 het volgende:

[..]

Akkoord, had mijn meer algemene kritiek misschien beter in ander topic naar voren kunnen brengen. Ik richtte me niet specifiek op één user.
Dit lijkt me een goed idee. In dit topic is het niet op zijn plek, daarom is het ook weg. Wel prettig moet ik zeggen, deze laatste reactie van je. ^O^
Breitling - Instruments for Professionals
pi_200122651
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 23:19 schreef ZarB het volgende:
Wat mooi dat het er op lijkt dat je al goed ingesteld bent op de medicatie. Uit ervaring (niet mijn ervaring) weet ik dat het best lastig kan zijn bij een schizoaffectieve stoornis. Het scheelt al enorm dat je er bij jou sprake is van een heel groot ziekte-inzicht en dat draagt zeker bij aan het vinden van de manier om ermee te dealen. Labeltje is klote, terwijl je heel.goed weet dat dat labeltje er is voor problemen die je allang al had. Maar goed, het is wat het is. De een heeft dit en de ander heeft dat. Doe wat nodig is om naar jou idee fijn te kunnen functioneren en dat is het allerbelangrijkst.
Je hebt helemaal gelijk :) ik heb echt mazzel dat middel nummer 1 direct het gewenste effect heeft.

En ik weet dat ik altijd alles doe om zo goed mogelijk te leven. Dus schouders eronder en gaan
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')