abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_199611567
Zijn jullie bekend met gevallen van spookhuisdieren?

Een kennis van me ( normaal nuchter en niet thuis in dit soort onderwerpen) beweert bij hoog en bij laag dat zijn gezin (ouders en twee kinderen) een spookhond in huis heeft.
Ze horen hem lopen op de parketvloer, slurpen uit een onzichtbare bak, ze voelen hem ook op de bank springen terwijl er niks te zien is.
ook langs hun heen lopen en zijn al diverse malen geattendeerd op voorbijgangers uit de buurt die zeiden bij hun een hond binnen te hebben gezien door de ramen op momenten dat het gezin niet thuis was.
Het zou dan gaan om een zwarte langharige grote hond
die door het raam naar buiten kijkt zonder te blaffen.
Zelf hebben ze deze hond nooit gezien.

Het gekke is dat ze zelf als stel nooit een hond hebben gehad, wel in het ouderlijk huis en ze herkennen de geluiden.
Het huis is nieuwbouw en zijn de eerste bewoners.

En nee, ze gebruiken geen drugs, overmatige alcohol en hebben ook geen mentale klachten.
pi_199611735
Mijn eerste vraag zou zijn wie waren de vorige bewoners. Maarja nieuwbouw.

Wat zit er in de groend? Toevallig gebouwd op een oude dierenbegraafplaats of plek van een boerderij met veel honden?

Wat merkt hij. Positieve/goedaardige geest en signalen of voelt het kwaad aan en lijkt het alsof die hond ze weg wil hebben uit het huis?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 25 mei 2021 @ 14:02:06 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199611751
Pet cemetery. :7
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199611773
dat noemen ze een kat
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_199611857
Als er geluid op de vloer klinkt van een lopende hond, zien ze dan ook vegen of krassen van die hond terug? Is er fysiek bewijs? Waarom worden ze door voorbijgangers geattendeerd over een hond? Als er een hond bij mij in het raam staat, is er niemand die daar wat over zou zeggen, terwijl mijn buren heus weten dat ik geen huisdieren heb.
-nee-
pi_199611888
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 14:01 schreef Sapstengel het volgende:
Mijn eerste vraag zou zijn wie waren de vorige bewoners. Maarja nieuwbouw.

Wat zit er in de groend? Toevallig gebouwd op een oude dierenbegraafplaats of plek van een boerderij met veel honden?

Wat merkt hij. Positieve/goedaardige geest en signalen of voelt het kwaad aan en lijkt het alsof die hond ze weg wil hebben uit het huis?
Het zijn geen "voelers" om het zo maar eens te zeggen en ze merken niks kwaadaardigs.
En nee, er zijn geen tastbare sporen.
Wel heeft de jongen van het gezin wel eens gezegd dat ie één keer door een dergelijke hond naar huis is gevolgd.
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 14:07 schreef Marsenal het volgende:
Als er geluid op de vloer klinkt van een lopende hond, zien ze dan ook vegen of krassen van die hond terug? Is er fysiek bewijs? Waarom worden ze door voorbijgangers geattendeerd over een hond? Als er een hond bij mij in het raam staat, is er niemand die daar wat over zou zeggen, terwijl mijn buren heus weten dat ik geen huisdieren heb.
Het is een echte gezinsbuurt met veel dieren en sociaal contact onderling.
De kinderen spelen veel met elkaar.
Ze hebben met enige schroom aan sommigen gevraagd om foto's te maken maar sindsdien laat de hond zich niet meer zien.

Het zou gaan om zo'n soort hond als dit.


[ Bericht 3% gewijzigd door Werkman op 25-05-2021 14:15:02 ]
  Spellchecker dinsdag 25 mei 2021 @ 14:14:33 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_199611968
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 14:09 schreef Werkman het volgende:

[..]

Het zijn geen "voelers" om het zo maar eens te zeggen en ze merken niks kwaadaardigs.
En nee, er zijn geen tastbare sporen.
Wel heeft de jongen van het gezin wel eens gezegd dat ie één keer door een dergelijke hond naar huis is gevolgd.
[..]

Het is een echte gezinsbuurt met veel dieren en sociaal contact onderling.
Ze hebben met enige schroom aan sommigen gevraagd om foto's te maken maar sindsdien laat de hond zich niet meer zien.

Het zou gaan om zo'n soort hond als dit.
[ afbeelding ]
Dat lijkt Whisky wel ....
pi_199612175
Ze weten heel weinig van de grond voordat ze er kwamen wonen, schijnbaar waren het vroeger fruitboogerds met appels en kersen of zo.

Eerst deden ze het af als fantasie van hun kinderen hoewel die er al wat te oud voor waren (jongen 8 en meisje 10) maar op een gegeven moment begonnen ze zelf ook dingen op te merken.
De moeder des huizes voelde duidelijk een groot harig wezen langs de achterkant van haar benen lopen terwijl ze in de keuken stond en ze horen wel eens hondengehijg.
Nooit geblaf.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 14:31:42 #9
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_199612215
Ben ik de enige die nu denkt aan die skyrim quest met die Daedra hond :')
pi_199613379
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 14:14 schreef maily het volgende:

[..]

Dat lijkt Whisky wel ....
Johnny zou em naar de trimmer brengen, duidelijk taak verzaakt. Misschien dat Kareltje wat kan regelen?
pi_200392357
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 14:02 schreef Netsplitter het volgende:
Pet cemetery. :7
Dat boek? Please no. Geloof dat ik 'm niet eens uitgelezen heb. :X
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200392392
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 14:29 schreef Werkman het volgende:
Ze weten heel weinig van de grond voordat ze er kwamen wonen, schijnbaar waren het vroeger fruitboogerds met appels en kersen of zo.

Eerst deden ze het af als fantasie van hun kinderen hoewel die er al wat te oud voor waren (jongen 8 en meisje 10) maar op een gegeven moment begonnen ze zelf ook dingen op te merken.
De moeder des huizes voelde duidelijk een groot harig wezen langs de achterkant van haar benen lopen terwijl ze in de keuken stond en ze horen wel eens hondengehijg.
Nooit geblaf.
Het lijkt me best griezelig. Maar het lijkt alsof het - als er al wat is - hen geen kwaad wil doen. Hoe lang is dit al gaande, weet je dat?
En voorbijgangers/buren zien dus soms een hond voor 't raam naar buiten kijken: wellicht kunnen ze eens een foto maken. Benieuwd of die hond erop te zien is. Dan heb je in ieder iets 'tastbaars'.

Je zegt dat er in het ouderlijk huis wel sprake was van een hond. Was dat zo'n hond als nu omschreven wordt?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200909191
Ik geloof Werkman wel. Spoken bestaan toch? Er zijn al zoveel bewijzen voor gevonden- en nee, ik ga ze niet allemaal vertellen-dat we er niet omheen kunnen. Wel er dóórheen.
pi_200911263
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 15:17 schreef Lavenderr het volgende:
Ik geloof Werkman wel. Spoken bestaan toch? Er zijn al zoveel bewijzen voor gevonden- en nee, ik ga ze niet allemaal vertellen-dat we er niet omheen kunnen. Wel er dóórheen.
Nou ja, het is wat je zegt: als er gesproken wordt over een evt. aanwezigheid van spoken/geesten van mensen, waarom niet van dieren? Je kunt het niet eens echt los bekijken. Alsof mensen zo'n verheven soort zijn..
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200911757
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 18:12 schreef Celestien het volgende:

[..]
Nou ja, het is wat je zegt: als er gesproken wordt over een evt. aanwezigheid van spoken/geesten van mensen, waarom niet van dieren? Je kunt het niet eens echt los bekijken. Alsof mensen zo'n verheven soort zijn..
Dat laatste waag ik ook te betwijfelen :D
pi_200911782
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 14:09 schreef Werkman het volgende:

[..]
Het zijn geen "voelers" om het zo maar eens te zeggen en ze merken niks kwaadaardigs.
En nee, er zijn geen tastbare sporen.
Wel heeft de jongen van het gezin wel eens gezegd dat ie één keer door een dergelijke hond naar huis is gevolgd.
[..]
Het is een echte gezinsbuurt met veel dieren en sociaal contact onderling.
De kinderen spelen veel met elkaar.
Ze hebben met enige schroom aan sommigen gevraagd om foto's te maken maar sindsdien laat de hond zich niet meer zien.

Het zou gaan om zo'n soort hond als dit.
[ afbeelding ]
Bouvier
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:53:21 #17
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_200952195
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 18:12 schreef Celestien het volgende:

[..]
Nou ja, het is wat je zegt: als er gesproken wordt over een evt. aanwezigheid van spoken/geesten van mensen, waarom niet van dieren? Je kunt het niet eens echt los bekijken. Alsof mensen zo'n verheven soort zijn..
Dat vind ik een lastige. Want waar ligt de grens dan? Bij honden? Konijnen? Hamsters? Vliegen? ga maar door..

Of, uitgaande van een zielenwereld oid, is het de keuze van een ziel zelf waar die zich in nestelt..?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_200953183
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 14:53 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Dat vind ik een lastige. Want waar ligt de grens dan? Bij honden? Konijnen? Hamsters? Vliegen? ga maar door..

Of, uitgaande van een zielenwereld oid, is het de keuze van een ziel zelf waar die zich in nestelt..?
Het is niet het eerste verhaal dat ik lees over 'spoken' van honden & weet vrij zeker dat ik ook eens iets heb gelezen over een 'spookpaard'.

Maar bestaat er zoiets als een ziel? Daarmee snijden we een heel ander onderwerp aan. En wat is een ziel precies? En bestaat er zoiets als een goede en een slechte ziel? :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:18:54 #19
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_200953451
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 15:54 schreef Celestien het volgende:

[..]
Het is niet het eerste verhaal dat ik lees over 'spoken' van honden & weet vrij zeker dat ik ook eens iets heb gelezen over een 'spookpaard'.

Maar bestaat er zoiets als een ziel? Daarmee snijden we een heel ander onderwerp aan. En wat is een ziel precies? En bestaat er zoiets als een goede en een slechte ziel? :)
Tja tja..

Interessant boek dat ik gelezen heb van Jim Tucker (Return to life) gaat over onderzoek naar gevallen van reïncarnatie. Hij gaat daarin veel bijzondere en verifieerbare gevallen van reïncarnatie langs.

In het begin van het boek wil hij toch even de ongemakkelijke ervaringen benoemen van kinderen die beweren in een vorig leven een dier te zijn geweest. Die verhalen zijn natuurlijk niet te verifiëren, maar toch haalt hij een verhaal aan van een kind die zegt een hert te zijn geweest, en daarna een slang. Dat was in India, en die slang is toen gedood door een persoon die hij later in zijn menselijk leven weer tegenkwam. En die kon de locatie en dergelijke inderdaad verifiëren.

Wetenschappelijk nogal een fragiel verhaal natuurlijk, maar daar toch ook de optie van zielen (of hoe je het ook noemt) in dieren.

De rest van de gevallen gaan over kinderen die hele geschiedenissen van hun vorige leven kunnen herinneren, en die worden door Tucker dan gecheckt bij de nabestaanden. Erg interessante materie! :)
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_200953637
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 16:18 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Tja tja..

Interessant boek dat ik gelezen heb van Jim Tucker (Return to life) gaat over onderzoek naar gevallen van reïncarnatie. Hij gaat daarin veel bijzondere en verifieerbare gevallen van reïncarnatie langs.

In het begin van het boek wil hij toch even de ongemakkelijke ervaringen benoemen van kinderen die beweren in een vorig leven een dier te zijn geweest. Die verhalen zijn natuurlijk niet te verifiëren, maar toch haalt hij een verhaal aan van een kind die zegt een hert te zijn geweest, en daarna een slang. Dat was in India, en die slang is toen gedood door een persoon die hij later in zijn menselijk leven weer tegenkwam. En die kon de locatie en dergelijke inderdaad verifiëren.

Wetenschappelijk nogal een fragiel verhaal natuurlijk, maar daar toch ook de optie van zielen (of hoe je het ook noemt) in dieren.

De rest van de gevallen gaan over kinderen die hele geschiedenissen van hun vorige leven kunnen herinneren, en die worden door Tucker dan gecheckt bij de nabestaanden. Erg interessante materie! :)
Ik vraag me dan soms af of het een cultuurdingetje. Niet verkeerd bedoeld, hoor, want ik mijn (Indische) familie gaan ook meerdere verhalen rond die ik niet meteen zie in de Nederlandse cultuur. Wie weet is het in India ook iets wat meer speelt dat bij ons 't geval is. Laten we eerlijk weten: je wordt hier toch meestal wat raar aangekeken als je met iets zweverigs op de proppen komt.

Wel interessant dat de auteur er niet alleen over schrijft, maar ook het veldwerk doet om te checken of het verhaal wat hij heeft gehoord geverifieerd kan worden.

Dat boek kan wel op de TRU boekenlijst :Y
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_201559366
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 13:48 schreef Werkman het volgende:
Zijn jullie bekend met gevallen van spookhuisdieren?

Een kennis van me ( normaal nuchter en niet thuis in dit soort onderwerpen) beweert bij hoog en bij laag dat zijn gezin (ouders en twee kinderen) een spookhond in huis heeft.
Ze horen hem lopen op de parketvloer, slurpen uit een onzichtbare bak, ze voelen hem ook op de bank springen terwijl er niks te zien is.
ook langs hun heen lopen en zijn al diverse malen geattendeerd op voorbijgangers uit de buurt die zeiden bij hun een hond binnen te hebben gezien door de ramen op momenten dat het gezin niet thuis was.
Het zou dan gaan om een zwarte langharige grote hond
die door het raam naar buiten kijkt zonder te blaffen.
Zelf hebben ze deze hond nooit gezien.

Het gekke is dat ze zelf als stel nooit een hond hebben gehad, wel in het ouderlijk huis en ze herkennen de geluiden.
Het huis is nieuwbouw en zijn de eerste bewoners.

En nee, ze gebruiken geen drugs, overmatige alcohol en hebben ook geen mentale klachten.
The hound of the baskervilles!!
Het is groen en het plakt?
pi_201654114
Dat is een demon. Hgstws goedaardig. Tenminste, dat is hoe ze meestal zich voordoen. De energie wordt later sterker en kan kwaadaardig worden. Geesten van dieren blijven vaak niet lang rondhangen. Stel dat het nieuwbouwhuis op een oud boerderij bijvoorbeeld is gebouwd. Het verhaal is vreemd. Buren hebben de hond gezien in huis, maar zij zelf nooit. Alleen de energie ervaren. En de meeste hond-geluiden zijn veelal gelijk. Ik ruik een drolletje.
pi_201668778
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 14:03 schreef RM-rf het volgende:
dat noemen ze een kat
_O-
pi_201856900
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 15:17 schreef Lavenderr het volgende:
Ik geloof Werkman wel. Spoken bestaan toch? Er zijn al zoveel bewijzen voor gevonden- en nee, ik ga ze niet allemaal vertellen-dat we er niet omheen kunnen. Wel er dóórheen.
Noem dan eens een enkel bewijs wat echt onomstotelijk aantoont dat spoken bestaan? Ik ben oprecht benieuwd, omdat de sceptici in me dit graag wil weten :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_201858621
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:12 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Noem dan eens een enkel bewijs wat echt onomstotelijk aantoont dat spoken bestaan? Ik ben oprecht benieuwd, omdat de sceptici in me dit graag wil weten :)
Nee joh, ik kan het natuurlijk niet bewijzen :N . Dat zou wat zijn! Het is meer een gevoel dat er meer is dan wat we zien.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:52:59 #26
337645 EdRendum
willekeurig persoon
pi_201858805
Ik heb soms het idee dat ik een spookkat heb. Zolang als ik hier woon denk ik -vooral als ik mijn badkamer in loop- af en toe een wit-cyperse kat weg/langs me te zien schieten. In de winter, wanneer ik mijn dekbed op bed heb liggen, voel ik af en toe een kat op bed springen, lopen en naast mijn benen gaan liggen. Erg vreemde ervaring in het begin...
pi_201866496
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:52 schreef EdRendum het volgende:
Ik heb soms het idee dat ik een spookkat heb. Zolang als ik hier woon denk ik -vooral als ik mijn badkamer in loop- af en toe een wit-cyperse kat weg/langs me te zien schieten. In de winter, wanneer ik mijn dekbed op bed heb liggen, voel ik af en toe een kat op bed springen, lopen en naast mijn benen gaan liggen. Erg vreemde ervaring in het begin...
Dat lijkt me eng, maar ook enorm mooi. Die kat wil gewoon bij je zijn.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:26:40 #28
337645 EdRendum
willekeurig persoon
pi_201873368
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 21:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Dat lijkt me eng, maar ook enorm mooi. Die kat wil gewoon bij je zijn.
De eerste keer vond ik het wat vreemd, aangezien het echt leek alsof er een kat rustig over mijn dekbed liep. Zeker wanneer je geen huisdieren hebt. Ik dacht eerst dat het gewoon mijn dekbed was wat inzakte nadat ik eronder was gekropen (ik zoek altijd eerst de meest rationele verklaring) maar het ging echt 'pootje voor pootje', zeg maar. Katten lopen op een bepaalde manier over een dik dekbed en daar kwam dit wel heel erg mee overeen.

Zolang het blijft bij af en toe een wegschietende schim van een kat in mijn periferie en op mijn bed slapen vind ik het best. Ik hoef 'm niet te voeren en er worden geen haren/huidschilfers achtergelaten waar ik licht allergisch voor ben ;)
pi_201874122
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:12 schreef El_Thijs het volgende:
omdat de sceptici in me dit graag wil weten :)
ScepticUS tenzij je schizofreen bent natuurlijk maar dan is het "willen" ipv "wil". ;)
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:10:43 #30
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201874168
Het is Pet Sematary.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  Moderator zondag 24 oktober 2021 @ 16:57:24 #31
249559 crew  Lavenderr
pi_201886152
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:26 schreef EdRendum het volgende:

[..]
De eerste keer vond ik het wat vreemd, aangezien het echt leek alsof er een kat rustig over mijn dekbed liep. Zeker wanneer je geen huisdieren hebt. Ik dacht eerst dat het gewoon mijn dekbed was wat inzakte nadat ik eronder was gekropen (ik zoek altijd eerst de meest rationele verklaring) maar het ging echt 'pootje voor pootje', zeg maar. Katten lopen op een bepaalde manier over een dik dekbed en daar kwam dit wel heel erg mee overeen.

Zolang het blijft bij af en toe een wegschietende schim van een kat in mijn periferie en op mijn bed slapen vind ik het best. Ik hoef 'm niet te voeren en er worden geen haren/huidschilfers achtergelaten waar ik licht allergisch voor ben ;)
Ik zie alleen maar voordelen. Eigenlijk is het heel mooi dat een dier blijkbaar graag bij je wil zijn af en toe ;)
  zondag 24 oktober 2021 @ 17:01:34 #32
337645 EdRendum
willekeurig persoon
pi_201886207
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Ik zie alleen maar voordelen. Eigenlijk is het heel mooi dat een dier blijkbaar graag bij je wil zijn af en toe ;)
Of, omdat het een kat is/was, gewoon gewend om een lekker zacht en warm plekje op bed te claimen ;)
Mijn kat is het in elk geval niet geweest, ik heb nooit zelf een kat gehad.
  Moderator zondag 24 oktober 2021 @ 17:22:47 #33
249559 crew  Lavenderr
pi_201886542
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 17:01 schreef EdRendum het volgende:

[..]
Of, omdat het een kat is/was, gewoon gewend om een lekker zacht en warm plekje op bed te claimen ;)
Mijn kat is het in elk geval niet geweest, ik heb nooit zelf een kat gehad.
Dat laatste is nu dus wel het geval ;)
pi_202196115
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:26 schreef EdRendum het volgende:

[..]
De eerste keer vond ik het wat vreemd, aangezien het echt leek alsof er een kat rustig over mijn dekbed liep. Zeker wanneer je geen huisdieren hebt. Ik dacht eerst dat het gewoon mijn dekbed was wat inzakte nadat ik eronder was gekropen (ik zoek altijd eerst de meest rationele verklaring) maar het ging echt 'pootje voor pootje', zeg maar. Katten lopen op een bepaalde manier over een dik dekbed en daar kwam dit wel heel erg mee overeen.

Zolang het blijft bij af en toe een wegschietende schim van een kat in mijn periferie en op mijn bed slapen vind ik het best. Ik hoef 'm niet te voeren en er worden geen haren/huidschilfers achtergelaten waar ik licht allergisch voor ben ;)
Zeer herkenbaar , zelf ook gelijkwaardige ervaringen , ik verwelkom ze altijd maar dat komt omdat ik diverse katten heb gehad. :)
There is only one religion
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')