abonnement Unibet Coolblue
pi_199792635
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 07:37 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik zou zelf wel voor de covidvaccinatie kiezen, maar mijn vriend vertrouwt het allemaal niet. Dus voor nu laat ik het nog even aan me voorbij gaan. Ga wel, zodra ik de oproep krijg, het er nog eens met hem over hebben. Maar ik bepaal nu niet alleen voor mezelf, dus vind dat hij er ook achter moet staan :Y
Goed gezegd en netjes van je! Ik sta er ook exact zo in. Wil ook graag dat mijn vriend zich goed voelt bij alles.
pi_199793337
Ik verwacht deze week nog de oproep, 1987 is al aan de beurt voor een afspraak en ik ben van 1989.
Tik deze week de 33 weken aan maar weet nog niet wat ik doe. M'n gevoel zegt wachten totdat de kleine geboren is maar aan de andere kant ik laat ook deze week de kinkhoest vaccinatie zetten dus waarom de COVID niet.

Verder gaat het lichamelijk gewoon kut.
Rondje supermarkt is er niet meer bij, m'n buik is gewoon zo mega en bij het minste krijg ik een harde buik. Waarvan ik soms denk dat het wel eens een wee kan zijn als ik zie hoe m'n buik samentrekt.
  Moderator dinsdag 8 juni 2021 @ 11:55:37 #228
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199793622
Ik snap de terughoudendheid van vaccineren tijdens de zwangerschap ergens wel maar ik zou zelf liever dat kleine risico nemen dan covid krijgen tijdens de zwangerschap. Dat lijkt me hoogzwanger echt geen pretje :X

Verder eens met de samenvatting van @kwakz0r ^O^
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 8 juni 2021 @ 12:04:27 #229
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199793711
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 11:55 schreef MaJo het volgende:
Ik snap de terughoudendheid van vaccineren tijdens de zwangerschap ergens wel maar ik zou zelf liever dat kleine risico nemen dan covid krijgen tijdens de zwangerschap. Dat lijkt me hoogzwanger echt geen pretje :X

Verder eens met de samenvatting van @:Kwakz0r ^O^
De kans op covid wordt nu ook alleen maar kleiner, gezien het aantal besmettingen en daarmee het R-getal dat daalt. Maar goed, als ik alleen zou beslissen zou ik 'm nemen. M'n vriend wil het dus (nog) niet omdat er nog niets bekend is over de gevolgen voor de baby op lange termijn (en dat is natuurlijk ook niet gek want zo lang is dit vaccin er nog niet). Ik heb er iets meer vertrouwen in maar snap hem wel. Bij de kinkhoestvaccinatie is het al heel anders, die wordt nu lang genoeg gegeven dat als daar bijzonderheden uit voort zouden komen qua gevolgen voor de baby, we dat allang gehoord zouden hebben.

Anyway, zojuist de 20weken echo gehad en alles ziet er goed uit. De dame doet het gewoon perfect en was lekker aan het bewegen O+
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 8 juni 2021 @ 12:12:01 #230
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199793799
Met de kennis van vaccinaties die er is, is een risico voor ongeboren baby’s gewoon niet bestaand. Ik heb niet getwijfeld en had een ‘nee’ van de vader in dit opzicht ook niet geaccepteerd. Enerzijds vanwege mijn medische kennis en anderzijds omdat ik mijzelf wilde beschermen (beroep in de zorg). Los daarvan ken ik verhalen van covid-infecties in het gezin hoogzwanger of in de kraamweek en dat is echt vrij rampzalig. Dus ik zou het wel weten. Maar goed, iedereen mag zelf kiezen en dat is ook een groot goed natuurlijk.
Maar dat een partner mag meebeslissen en dat in praktijk betekent dat hij dingen blokkeert (je hoort dat ook wel rondom plek van bevallen) dan is het in feite zo dat hij gewoon beslist. Dat vind ik nogal wat, als het om jouw lichaam of jouw bevalling gaat.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 8 juni 2021 @ 12:12:39 #231
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199793807
Fijn van de goede 20 weken echo buurmeisje!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199794110
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 12:12 schreef Lemijn het volgende:
Met de kennis van vaccinaties die er is, is een risico voor ongeboren baby’s gewoon niet bestaand. Ik heb niet getwijfeld en had een ‘nee’ van de vader in dit opzicht ook niet geaccepteerd. Enerzijds vanwege mijn medische kennis en anderzijds omdat ik mijzelf wilde beschermen (beroep in de zorg). Los daarvan ken ik verhalen van covid-infecties in het gezin hoogzwanger of in de kraamweek en dat is echt vrij rampzalig. Dus ik zou het wel weten. Maar goed, iedereen mag zelf kiezen en dat is ook een groot goed natuurlijk.
Maar dat een partner mag meebeslissen en dat in praktijk betekent dat hij dingen blokkeert (je hoort dat ook wel rondom plek van bevallen) dan is het in feite zo dat hij gewoon beslist. Dat vind ik nogal wat, als het om jouw lichaam of jouw bevalling gaat.
Dit snap ik ook, ik ben ook medisch opgeleid. Maar ik vind ook dat ik daarbij dan echt over de grenzen van mijn partner heen zou gaan, want in feite zou het dan zo zijn dat zijn mening er niet toe doet.

Even een totaal ander voorbeeldje hiervan. Ik had een keer best wel pijn aan mijn borstkas en rug en toen wilde mijn vriend perse dat ik naar de seh zou gaan in het weekend. Dit was nog aan t begin van onze relatie. Maar ik wilde niet want ik had het afgedaan als spierpijn (wat t ook was lol). Maar hij was gaan googlen en was bang voor een longembolie (lol). Daar hadden we toen een beetje discussie over en uiteindelijk had ik gezegd: maar het is gewoon spierpijn en ik ga niet, basta. En ik had gezegd dat hij me maar moest vertrouwen dat ik prima de alarmsignalen van een longembolie kon herkennen en die waren er mijns inziens niet. En toen ben ik ben gaan slapen. Daar heeft hij zich toen de hele nacht kut gevoeld omdat hij zich toch zorgen maakte en daar heb ik daarna wel over zitten nadenken. Waarna ik heb besloten dat onze mening even zwaar telt, ook over de medische zaken. Ookal ben ik de zorgprofessional en hij niet. Dus als hij een keertje extra naar de huisarts wil dan doe ik dat. Maar je bent natuurlijk uiteindelijk op elkaar ingespeeld dus we komen er doorgaans wel uit en hij vertrouwt nu meer op mijn medische kennis.

Het is anders echt moeilijk. ik ben gewoon heel blij dat wij niet te maken hebben met zo’n meningsverschil dat ik inderdaad zoals lemijn zegt: een beslissing moet nemen waar hij niet achter staat omdat t nou eenmaal beter is

Maar ik zie t eigenlijk ook niet als mijn lichaam en mijn bevalling. Het is onze bevalling. En ja, het is wel mijn lichaam maar het kind erin is ook van hem. Dus ik vind niet dat ik perse veto heb. Beetje ongeëmancipeerd misschien haha.
  Moderator dinsdag 8 juni 2021 @ 12:38:02 #233
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199794129
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 12:04 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

De kans op covid wordt nu ook alleen maar kleiner, gezien het aantal besmettingen en daarmee het R-getal dat daalt. Maar goed, als ik alleen zou beslissen zou ik 'm nemen. M'n vriend wil het dus (nog) niet omdat er nog niets bekend is over de gevolgen voor de baby op lange termijn (en dat is natuurlijk ook niet gek want zo lang is dit vaccin er nog niet). Ik heb er iets meer vertrouwen in maar snap hem wel. Bij de kinkhoestvaccinatie is het al heel anders, die wordt nu lang genoeg gegeven dat als daar bijzonderheden uit voort zouden komen qua gevolgen voor de baby, we dat allang gehoord zouden hebben.

Anyway, zojuist de 20weken echo gehad en alles ziet er goed uit. De dame doet het gewoon perfect en was lekker aan het bewegen O+
Maar reduceer je je daarmee niet alleen tot "huis van de baby"? Jij bent er immers ook hè? Bepaalt hij dan bijvoorbeeld ook wat je wel en niet mag eten? Dat is immers ook van invloed van de baby. Ik heb hier overigens niet per se een standpunt over maar ik neig toch wel naar eigen keuze. Mijn lijf, mijn keuze zeg maar.

Toen ik beviel hoorde ik een verhaal van een moeder die met Covid bevallen was en inmiddels op de IC lag. Het zag er niet naar uit dat zij het ging redden. Door dit verhaal ben ik dingen toch ook wel in een heel ander licht gaan plaatsen.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_199794141
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 12:12 schreef Lemijn het volgende:
Met de kennis van vaccinaties die er is, is een risico voor ongeboren baby’s gewoon niet bestaand. Ik heb niet getwijfeld en had een ‘nee’ van de vader in dit opzicht ook niet geaccepteerd. Enerzijds vanwege mijn medische kennis en anderzijds omdat ik mijzelf wilde beschermen (beroep in de zorg). Los daarvan ken ik verhalen van covid-infecties in het gezin hoogzwanger of in de kraamweek en dat is echt vrij rampzalig. Dus ik zou het wel weten. Maar goed, iedereen mag zelf kiezen en dat is ook een groot goed natuurlijk.
Maar dat een partner mag meebeslissen en dat in praktijk betekent dat hij dingen blokkeert (je hoort dat ook wel rondom plek van bevallen) dan is het in feite zo dat hij gewoon beslist. Dat vind ik nogal wat, als het om jouw lichaam of jouw bevalling gaat.
Eens.
Ik heb de DKT met 24 weken gehaald. En ik ga iig de eerste coronaprik ook halen tijdens mijn zwangerschap. Mijn man is ontzettend voor want die heeft zijn gezonde jonge zus zo ontzettend hard zien aftakelen in een paar dagen dat hij daar een flinke tik van heeft gekregen. Die zou me nog naar de andere kant van Nederland rijden als dat zou betekenen dat ik snel aan de beurt ben. Nog even wachten. (89)
pi_199794208
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 12:38 schreef MaJo het volgende:

[..]

Maar reduceer je je daarmee niet alleen tot "huis van de baby"? Jij bent er immers ook hè? Bepaalt hij dan bijvoorbeeld ook wat je wel en niet mag eten? Dat is immers ook van invloed van de baby. Ik heb hier overigens niet per se een standpunt over maar ik neig toch wel naar eigen keuze. Mijn lijf, mijn keuze zeg maar.

Toen ik beviel hoorde ik een verhaal van een moeder die met Covid bevallen was en inmiddels op de IC lag. Het zag er niet naar uit dat zij het ging redden. Door dit verhaal ben ik dingen toch ook wel in een heel ander licht gaan plaatsen.
Ik ben wel gevoelig voor het standpunt van de vriend van thegirlnextdoor dat de lange termijngevolgen voor de baby onbekend zijn. Of althans, ik heb begrip voor de gedachtegang

Maar verder ben ik het met je eens dat ik het risico van een ic opname tijdens de zwangerschap en gevolgen van mogelijke vroeggeboorte te gevaarlijk vind.
De kans op zo’n ernstig beloop is nog steeds klein. Maar toch groter en concreter dan de gevolgen van de vaccinatie.
Ik heb dit gesprek btw ook gevoerd met mijn vriend. Toen ik hem de wetenschappelijke data had gevoerd plus wat verhalen van m’n nachtdiensten was hij om haha. Hij heeft zich zeer veel zorgen gemaakt om mijn vaccinatie in het 1e trimester. Hij vond dat ik niet zo snel ja had moeten zeggen op m’n oproep omdat we toch aan het proberen waren om zwanger te worden. Maar na idd de ervaringen in het ziekenhuis gehoord te hebben had hij er vrede mee
pi_199794321
Geen vaccinaties hier. Gaat ook niet gebeuren. Staan we gelukkig beide achter.
pi_199794336
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 12:38 schreef MaJo het volgende:

[..]

Maar reduceer je je daarmee niet alleen tot "huis van de baby"? Jij bent er immers ook hè? Bepaalt hij dan bijvoorbeeld ook wat je wel en niet mag eten? Dat is immers ook van invloed van de baby. Ik heb hier overigens niet per se een standpunt over maar ik neig toch wel naar eigen keuze. Mijn lijf, mijn keuze zeg maar.

Toen ik beviel hoorde ik een verhaal van een moeder die met Covid bevallen was en inmiddels op de IC lag. Het zag er niet naar uit dat zij het ging redden. Door dit verhaal ben ik dingen toch ook wel in een heel ander licht gaan plaatsen.
Angst is een slechte raadgever. Tante werkt hier op de IC en de IC heeft 1,5 jaar gewoon niet vol gelegen. MEESTE mensen hebben 1-2 dagen klachten en kunnen door. Niet allemaal natuurlijk, maar procentueel gezien heb je relatief weinig kans op aanhoudende klachten. Het is geen ebola ;) Gelukkig maar.
  Moderator dinsdag 8 juni 2021 @ 13:00:05 #238
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199794387
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 12:44 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ik ben wel gevoelig voor het standpunt van de vriend van thegirlnextdoor dat de lange termijngevolgen voor de baby onbekend zijn. Of althans, ik heb begrip voor de gedachtegang

Maar verder ben ik het met je eens dat ik het risico van een ic opname tijdens de zwangerschap en gevolgen van mogelijke vroeggeboorte te gevaarlijk vind.
De kans op zo’n ernstig beloop is nog steeds klein. Maar toch groter en concreter dan de gevolgen van de vaccinatie.
Ik heb dit gesprek btw ook gevoerd met mijn vriend. Toen ik hem de wetenschappelijke data had gevoerd plus wat verhalen van m’n nachtdiensten was hij om haha. Hij heeft zich zeer veel zorgen gemaakt om mijn vaccinatie in het 1e trimester. Hij vond dat ik niet zo snel ja had moeten zeggen op m’n oproep omdat we toch aan het proberen waren om zwanger te worden. Maar na idd de ervaringen in het ziekenhuis gehoord te hebben had hij er vrede mee
Hier zit het hem vooral in, het is veel concreter. De effecten van vaccinatie zijn wat dat betreft nog in de "wat als" fase. Ik vertrouw wat dat betreft op de wetenschap, die mensen hebben ervoor gestudeerd en weten er ongetwijfeld veel meer over dan ik als leek :P

quote:
9s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 12:56 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Angst is een slechte raadgever. Tante werkt hier op de IC en de IC heeft 1,5 jaar gewoon niet vol gelegen. MEESTE mensen hebben 1-2 dagen klachten en kunnen door. Niet allemaal natuurlijk, maar procentueel gezien heb je relatief weinig kans op aanhoudende klachten. Het is geen ebola ;) Gelukkig maar.
Grappig dat je "angst is een slechte raadgever zegt", ik heb juist het gevoel dat het de angst is die mensen belet om het vaccin te nemen ;) Wat is voor jullie de reden?

Het verhaal van jouw tante komt totaal niet overeen met de andere verhalen die ik hierover hoor. Ben benieuwd op wat voor IC zij dan werkt?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_199794419
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 12:56 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Angst is een slechte raadgever. Tante werkt hier op de IC en de IC heeft 1,5 jaar gewoon niet vol gelegen. MEESTE mensen hebben 1-2 dagen klachten en kunnen door. Niet allemaal natuurlijk, maar procentueel gezien heb je relatief weinig kans op aanhoudende klachten. Het is geen ebola ;) Gelukkig maar.
Klopt, maar die statistiek is wel nasty als het om je baby gaat. Je baby zal maar net die ene zijn. En als de handeling nou zwaar belastend is om die paar procenten te voorkomen is het weer een andere discussie, maar dit is maar een prik. Als ik al mijn levensrisico’s zo makkelijk kon elimineren haha
  dinsdag 8 juni 2021 @ 13:06:26 #240
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199794476
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 12:38 schreef MaJo het volgende:

[..]

Maar reduceer je je daarmee niet alleen tot "huis van de baby"? Jij bent er immers ook hè? Bepaalt hij dan bijvoorbeeld ook wat je wel en niet mag eten? Dat is immers ook van invloed van de baby. Ik heb hier overigens niet per se een standpunt over maar ik neig toch wel naar eigen keuze. Mijn lijf, mijn keuze zeg maar.

Toen ik beviel hoorde ik een verhaal van een moeder die met Covid bevallen was en inmiddels op de IC lag. Het zag er niet naar uit dat zij het ging redden. Door dit verhaal ben ik dingen toch ook wel in een heel ander licht gaan plaatsen.
Nee, zeker niet! Hij heeft over de meeste dingen ook simpelweg geen mening en vertrouwt er op dat ik de juiste keuzes maak, zoals qua voeding. Qua bevalling bijvoorbeeld laat hij mij het ook volledig zelf invullen omdat hij daar geen idee en mening over heeft, het enige dat daarin voor hem telt is dat ik de baby gezond op de wereld zet en daar zelf ook zo goed mogelijk van af kom.

Maar qua vaccineren, en dan eigenlijk enkel de coronavaccinatie, heeft hij wel een duidelijke mening en ik vind wel dat ik die in overweging moet nemen. Ik wil namelijk ook niet dat ik nu zeg 'wat jij vindt boeit me niet, ik doe het gewoon', en dat er dan later toch iets met het kind is en dat hij me dat dan gaat verwijten 'had je maar..'. Snap je? ;) Ik vind dat we wat dit soort dingen betreft er samen achter moeten staan en samen over nagedacht moeten hebben. Maar als het goed is mag ik eind van de week (1990) officieel een afspraak maken, dus ik wil het er één dezer dagen nog eens met hem over hebben, want de laatste keer dat we het erover hadden was toen het RIVM advies net was omgegooid. Misschien denkt hij er inmiddels al anders over en weet ik dat gewoon nog niet ;)
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_199794514
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 13:00 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hier zit het hem vooral in, het is veel concreter. De effecten van vaccinatie zijn wat dat betreft nog in de "wat als" fase. Ik vertrouw wat dat betreft op de wetenschap, die mensen hebben ervoor gestudeerd en weten er ongetwijfeld veel meer over dan ik als leek :P
[..]

Grappig dat je "angst is een slechte raadgever zegt", ik heb juist het gevoel dat het de angst is die mensen belet om het vaccin te nemen ;) Wat is voor jullie de reden?

Het verhaal van jouw tante komt totaal niet overeen met de andere verhalen die ik hierover hoor. Ben benieuwd op wat voor IC zij dan werkt?

Kinderen hebben veel minder kans op aanhoudende klachten dan volwassenen. Dan de mortaliteit van 0,23%! Dat is de griep ongeveer.

Daarnaast weet niemand wat dit vaccin doet over 5-10 jaar, laten we dat even afwachten.
  Moderator dinsdag 8 juni 2021 @ 13:12:50 #242
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199794560
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 13:08 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Kinderen hebben veel minder kans op aanhoudende klachten dan volwassenen. Dan de mortaliteit van 0,23%! Dat is de griep ongeveer.

Daarnaast weet niemand wat dit vaccin doet over 5-10 jaar, laten we dat even afwachten.
Maar het gaat nu niet om kinderen maar om de moeder hè? Werkt je tante op een kinder IC? Dan snap ik het.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_199794563
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 13:00 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het verhaal van jouw tante komt totaal niet overeen met de andere verhalen die ik hierover hoor. Ben benieuwd op wat voor IC zij dan werkt?
Je stelt de vraag niet aan mij maar ik kan er misschien wel commentaar op geven ;-)
De tante heeft deels gelijk en deels niet, want je moet het wel in context plaatsen.

Waarom gelijk: tuurlijk lag de ic niet altijd vol. Dat wilden we juist voorkomen in Nederland. Als de IC echt ramvol ligt in de hele regio en er gebeurt iets met jou ga je gewoon dood. Dat is in dit land bij mijn weten niet gebeurd. We hebben geen IC plekken hoeven te onthouden van mensen die het acuut nodig hadden. Ik zie mezelf nog staan op de SEH met alle collega’s in de pakken ernaast om al die covid patiënten op te vangen. Waarna er maar 3 ambulances kwamen en dat was het haha. We stonden maximaal opgeschaald op scherp en het druppelde maar mondjesmaat

Maar dat is geen goede weergave van de werkelijkheid. Want om dit maar allemaal voor elkaar te krijgen moest allerlei planbare zorg uitgesteld worden en moesten er allemaal extra diensten gedraaid worden. Dus nee, de situatie was en is zeker niet normaal. De meeste mensen hebben misschien weinig klachten maar er is wel degelijk een reeel risico op problemen en als zwangere vrouw anno 2021 wil je elk risico gewoon zoveel mogelijk minimaliseren. Dus wat de tante zegt klopt niet.

Daarom baseer ik me ook eigenlijk niet op ervaringsverhalen en gevoelens. Gewoon de keiharde cijfers lezen in wetenschappelijke studies (niet op social media) , dan weet je exact hoe het zit
pi_199794571
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 13:12 schreef MaJo het volgende:

[..]

Maar het gaat nu niet om kinderen maar om de moeder hè? Werkt je tante op een kinder IC? Dan snap ik het.
Nee op een normale IC. Wij nemen ook nooit de griepprik (vergelijkbaar met dit vaccin) en dat soort dingen. Gezond, nergens last van. Nogmaals we doen net alsof het om ebola gaat, komop. Wij weten niet wat het met de moeder en/of kind doet op de lange termijn, dan nemen we het niet.
pi_199794623
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 13:08 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Kinderen hebben veel minder kans op aanhoudende klachten dan volwassenen. Dan de mortaliteit van 0,23%! Dat is de griep ongeveer.

Daarnaast weet niemand wat dit vaccin doet over 5-10 jaar, laten we dat even afwachten.
En als je dus de hele context pakt klopt de mortaliteit van 0,23% natuurlijk ook niet en zeker niet voor een zwangere vrouw. Dat getal wordt ook beïnvloed door iemands persoonlijke gezondheid, termijn van de zwangerschap, DNA en misschien ook hoe de pet van de baby die dag staat haha

Ik kan het exacte risico niet berekenen. Maar je kan wel een inschatting maken in hoeverre je risico vergroot/verkleind wordt met een bepaalde actie.
pi_199794634
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 13:19 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

En als je dus de hele context pakt klopt de mortaliteit van 0,23% natuurlijk ook niet en zeker niet voor een zwangere vrouw. Dat getal wordt ook beïnvloed door iemands persoonlijke gezondheid, termijn van de zwangerschap, DNA en misschien ook hoe de pet van de baby die dag staat haha

Ik kan het exacte risico niet berekenen. Maar je kan wel een inschatting maken in hoeverre je risico vergroot/verkleind wordt met een bepaalde actie.
Mortaliteit is 0,23% wereldwijd zoek maar op. Ebola is 70% <<<< 70!
pi_199794683
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 13:19 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Mortaliteit is 0,23% wereldwijd zoek maar op. Ebola is 70% <<<< 70!
Dat hoef je mij niet te zeggen hoor ;-), om dingen op te zoeken. Ik weet heel goed waar ik het over heb

Wat ebola betreft: als dit ebola was hadden we wsch niet zoveel maatregelen hahaha. Dan was er een groep heel hard doodgegaan en dan was het klaar want geen besmette gastheer meer om het hele land te besmetten.

Edit: en ookal is het risico klein, dan is het nog steeds volstrekt logisch dat je als aanstaande moeder dat risico wil elimineren. En wat daarin zwaarder weegt (concreet risico gevaarlijker vinden of het ontbreken van lange termijngaranties) verschilt per persoon dus het is logisch om andermans keuze te respecteren en niet als gekheid af te doen

[ Bericht 9% gewijzigd door _Lily_ op 08-06-2021 13:34:22 ]
  Moderator dinsdag 8 juni 2021 @ 13:34:44 #248
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199794738
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 13:06 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Nee, zeker niet! Hij heeft over de meeste dingen ook simpelweg geen mening en vertrouwt er op dat ik de juiste keuzes maak, zoals qua voeding. Qua bevalling bijvoorbeeld laat hij mij het ook volledig zelf invullen omdat hij daar geen idee en mening over heeft, het enige dat daarin voor hem telt is dat ik de baby gezond op de wereld zet en daar zelf ook zo goed mogelijk van af kom.

Maar qua vaccineren, en dan eigenlijk enkel de coronavaccinatie, heeft hij wel een duidelijke mening en ik vind wel dat ik die in overweging moet nemen. Ik wil namelijk ook niet dat ik nu zeg 'wat jij vindt boeit me niet, ik doe het gewoon', en dat er dan later toch iets met het kind is en dat hij me dat dan gaat verwijten 'had je maar..'. Snap je? ;) Ik vind dat we wat dit soort dingen betreft er samen achter moeten staan en samen over nagedacht moeten hebben. Maar als het goed is mag ik eind van de week (1990) officieel een afspraak maken, dus ik wil het er één dezer dagen nog eens met hem over hebben, want de laatste keer dat we het erover hadden was toen het RIVM advies net was omgegooid. Misschien denkt hij er inmiddels al anders over en weet ik dat gewoon nog niet ;)
Het "had ik maar" argument is een lastige, omdat je nooit weet wat de oorzaak is. Is iets DOOR vaccinatie of NA vaccinatie, dat is een groot verschil.

Maar zolang jullie je beiden hier prettig bij voelen dan is dat natuurlijk prima. Het gaat pas wringen als je partner vindt dat jij iets niet moet doen terwijl jij dit zelf wel wil doen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 13:13 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Je stelt de vraag niet aan mij maar ik kan er misschien wel commentaar op geven ;-)
De tante heeft deels gelijk en deels niet, want je moet het wel in context plaatsen.

Waarom gelijk: tuurlijk lag de ic niet altijd vol. Dat wilden we juist voorkomen in Nederland. Als de IC echt ramvol ligt in de hele regio en er gebeurt iets met jou ga je gewoon dood. Dat is in dit land bij mijn weten niet gebeurd. We hebben geen IC plekken hoeven te onthouden van mensen die het acuut nodig hadden. Ik zie mezelf nog staan op de SEH met alle collega’s in de pakken ernaast om al die covid patiënten op te vangen. Waarna er maar 3 ambulances kwamen en dat was het haha. We stonden maximaal opgeschaald op scherp en het druppelde maar mondjesmaat

Maar dat is geen goede weergave van de werkelijkheid. Want om dit maar allemaal voor elkaar te krijgen moest allerlei planbare zorg uitgesteld worden en moesten er allemaal extra diensten gedraaid worden. Dus nee, de situatie was en is zeker niet normaal. De meeste mensen hebben misschien weinig klachten maar er is wel degelijk een reeel risico op problemen en als zwangere vrouw anno 2021 wil je elk risico gewoon zoveel mogelijk minimaliseren. Dus wat de tante zegt klopt niet.

Daarom baseer ik me ook eigenlijk niet op ervaringsverhalen en gevoelens. Gewoon de keiharde cijfers lezen in wetenschappelijke studies (niet op social media) , dan weet je exact hoe het zit
Duidelijke uitleg, bedankt ^O^

quote:
9s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 13:14 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Nee op een normale IC. Wij nemen ook nooit de griepprik (vergelijkbaar met dit vaccin) en dat soort dingen. Gezond, nergens last van. Nogmaals we doen net alsof het om ebola gaat, komop. Wij weten niet wat het met de moeder en/of kind doet op de lange termijn, dan nemen we het niet.
De griepprik is er enkel voor bepaalde groepen, val jij hier ook onder?

Apart wel dat je ebola noemt. Daaraan zijn wereldwijd 11.000 mensen overleden ten opzichte van 3,75 miljoen mensen aan covid. Dat is een factor van 340x meer! De mortaliteit van ebola is relatief dan misschien stukken hoger maar het aantal doden van covid is objectief veel hoger dan bij ebola. Slechte vergelijking wat mij betreft.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 8 juni 2021 @ 13:39:04 #249
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199794779
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 13:34 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het "had ik maar" argument is een lastige, omdat je nooit weet wat de oorzaak is. Is iets DOOR vaccinatie of NA vaccinatie, dat is een groot verschil.

Maar zolang jullie je beiden hier prettig bij voelen dan is dat natuurlijk prima. Het gaat pas wringen als je partner vindt dat jij iets niet moet doen terwijl jij dit zelf wel wil doen.
Als ik er echt op zou staan en zijn mening zou negeren, zou hij me niet tegenhouden. Ik vind het juist fijn dat we hier gewoon goed over kunnen praten en hij hierin aangeeft het allemaal wat spannend te vinden :Y
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_199794792
Nog even wat losse flodders omdat ik nu toch zit te filosoferen haha:

- als het ebola was had ik niet netjes op mijn beurt gewacht op de vaccinatie zoals iedereen nu doet. Dan was ik als zwangere vrouw gewoon meteen verkast naar een gebied zonder ebola HAHAHA

- ook om mee te nemen in de overweging: de kans dat je niet op de ic komt is groter dan wel. Maar ALS jij de ongelukkige bent die op de ic komt is de revalidatietijd bij covid lang. Langer dan bij veel andere infecties. Heel ongewenst met een kleine, misschien veel te vroeg geboren baby
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')