abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 januari 2003 @ 22:21:53 #1
45671 Tiel
The Power :P
pi_8142901
Iemand bij mij bij basketball beweert dat er kinderschijt in Yakult verwerkt zit, omdat er flink gezonde stofjes inzitten.
Is er iemand die dit kan beamen en het kan onderbouwen met een bron?
Ik geloof er geen fuck van namelijk en wil hem een topic kunnen tonen waarin iedereen hetzelfde denkt
Doe ik niet aan
pi_8142935
Zo smaakt het wel
pi_8142947
quote:
Op maandag 27 januari 2003 22:21 schreef Tiel het volgende:
Ik geloof er geen fuck van namelijk en wil hem een topic kunnen tonen waarin iedereen hetzelfde denkt
Nouw nee, dat geloven doe ik niet.

Anders zou er vast wel eens iets van vermeld zijn in de media.

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  maandag 27 januari 2003 @ 22:23:31 #4
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_8142967
Als dat zo was zou de Keuringsdienst van Waren er meteen op afstormen ivm ziektes ed. Bovendien zijn al die bacterie-dingen makkelijker, schoner en goedkoper te maken mbv gist-cultures en andere biotechnologische oplossingen. Onzin dus. (Bovendien; waar zouden ze al die kinderpoep vandaan moeten halen?)
  maandag 27 januari 2003 @ 22:24:10 #5
45671 Tiel
pi_8142989
Was ons argument dus ook, alsof er kindertjes in legbatterijen continu zaten te kakken
Doe ik niet aan
pi_8142994
quote:
Op maandag 27 januari 2003 22:21 schreef Tiel het volgende:
Iemand bij mij bij basketball beweert dat er kinderschijt in Yakult verwerkt zit, omdat er flink gezonde stofjes inzitten.
Is er iemand die dit kan beamen en het kan onderbouwen met een bron?
Bel voor meer informatie met
het Yakult Consumenten Informatie Centrum, 0800-0332 (gratis).
Of mail naar: info@yakult.nl
pi_8143024
quote:
Op maandag 27 januari 2003 22:23 schreef Jojogirl het volgende:
(Bovendien; waar zouden ze al die kinderpoep vandaan moeten halen?)
Een korte inspectie in de zwarte bakken rond creches levert een verrassend resultaat op.
pi_8143130
Ingrediënten Yakult:
Water, magere melk, glucosestroop, suiker, aroma en minimaal 6,5 miljard actieve LcS.
  maandag 27 januari 2003 @ 22:32:29 #9
4177 Jojogirl
pi_8143224
quote:
Op maandag 27 januari 2003 22:29 schreef Storge het volgende:
Ingrediënten Yakult:
Water, magere melk, glucosestroop, suiker, aroma en minimaal 6,5 miljard actieve LcS.
Maar het gaat dus om de bron van die minimaal 6,5 miljaard LcS.
pi_8143255
Bullshit. Het verhaal dan, niet de ingredienten.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 27 januari 2003 @ 22:35:00 #11
4177 Jojogirl
pi_8143288
http://www.yakult.nl/index.cfm?menuid=2&ContentID=347
quote:
DE PRODUCTEN

Productieproces

De eerste Europese fabriek van Yakult is in 1994 gebouwd in Almere. Hier wordt geproduceerd voor Nederland, België, Luxemburg, Engeland, Duitsland en Frankrijk. Bij de start in 1994 lag de productiecapaciteit op 720.000 flesjes Yakult per week. Inmiddels is de productiecapaciteit ruim 7.5 miljoen flesjes per week. Het productieproces begint met het cultiveren van de goede melkzuurbacterie Lactobacillus casei Shirota. Vervolgens start het productieproces:

1. Fermentatie
Magere melkpoeder en glucosestroop worden met water samengevoegd in een oplostank. Na het oplossen van deze ingrediënten wordt de vloeistof gesteriliseerd en daarna getransporteerd naar één van de fermentatietanks. In de fermentatietank wordt bij een temperatuur van 37º Celsius de Lactobacillus casei Shirota aan de oplossing toegevoegd. Tijdens het fermentatieproces worden de melksuikers omgezet in melkzuren en vermenigvuldigen de melkzuurbacteriën zich. Om de hoge concentratie actieve Lactobacillus casei Shirota te kunnen garanderen, ook ná de houdbaarheidstermijn van 30 dagen, duurt het fermentatieproces een week.

2. Mengen
Na de fermentatie is Yakult nog niet klaar. Aan de oplossing van Yakult worden glucosestroop, aroma en gesteriliseerd water toegevoegd. Aan de oplossing van Yakult Light worden glucosestroop, aroma en zoetstoffen en gesteriliseerd water toegevoegd. Yakult en Yakult Light voldoen nu aan de kwaliteitseisen en kunnen afgevuld worden!

3. Het flesje
De Yakult flesjes worden gemaakt van recyclebare polystyreenkorrels.

4. Afvullen
De Yakult flesjes worden bij de flesjesprinter bedrukt. Daarna worden ze afgevuld en afgesloten met een aluminium dopje.

5. Verpakken
De flesjes worden per 7 verpakt in krimpfolie. Vervolgens worden grootverpakkingen (10x7-pack) gemaakt. Vanuit de koeling worden de pallets vervoerd naar de distributiepunten in Nederland, Engeland, Duitsland, België, Luxemburg en Frankrijk. Yakult staat in de winkel altijd in het gekoelde zuivelschap!

maandag 27 januari 2003 @ 22:39:19 #12
45671 Tiel
pi_8143383
Daar is alles wel mee gezegd
Doe ik niet aan
pi_8146407
eten,drinken etc. ook naar lifestyle
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: