abonnement Unibet Coolblue
pi_199584137
Hoe zit een goede exit strategie eruit ? Mijn plan was om mijn munten to holden en dan zien we wel weer waar het schip strand

Maar nu btc aan het crashen is en de onzekerheid die daarmee gepaard gaat is het duidelijk geworden dat ik me meer moet verdiepen in goede exit strategie

Wie kan me de juiste zetje in de rug geven ? c_/
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199585037
mijn exit strategie is bitcoin
pi_199585062
Beetje winsten afsnoepen in stablecoin doen.


Ooit...
.
pi_199641479
Exit strategie is zoveel mogelijk Bitcoin. Deze uitlenen en hier van te leven.
pi_200112038
Buy the rumor, sell the news.
pi_201063919
Jammer dat dit topic niet echt van de grond komt, terwijl het wel een goede vraag is waar ik zelf ook mee worstel. Kan dus een teken zijn dat veel mensen hier niet over nadenken en dat het (nog) niet leeft..

In mijn optiek is een goede exit strategie gebouwd op scenario's;

• Wat doe ik als BTC stijgt?
• Wat doe ik als BTC daalt?

Ik had alleen gehoopt hier geniale tips te vinden :') Voor nu kom ik niet verder dan;

Als BTC daalt dan verkoop ik sowieso niks van mijn huidige portfolio en DCA ik per maand bij.
Als BTC stijgt wacht ik tot hij op een bepaald bedrag komt (bijv. 100k, 150k, 200k per bitcoin) en cash ik x-procent uit en zoek daar een investering mee die passief inkomen oplevert.

Mijn persoonlijke dilemma: Welk bedrag bitcoin moet dat zijn en welk percentage cash ik dan uit.

Vastgoed is onbetaalbaar, spaarrentes en obligaties zijn niet rendabel, aandelen staan op een ATH en verder zie ik geen beleggingen die mij relatief eenvoudig naar een goed passief inkomen kunnen helpen, zonder dat je veel risico loopt om je inleg te verliezen (zoals geld uitlenen/bitcoin uitlenen)..

En nu..? :')
pi_201065596
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 08:42 schreef Thrilled het volgende:
Jammer dat dit topic niet echt van de grond komt, terwijl het wel een goede vraag is waar ik zelf ook mee worstel. Kan dus een teken zijn dat veel mensen hier niet over nadenken en dat het (nog) niet leeft..
Iedereen die bitcoin helemaal begrijpt snapt dat bitcoin de exit strategie is...

quote:
Vastgoed is onbetaalbaar, spaarrentes en obligaties zijn niet rendabel, aandelen staan op een ATH en verder zie ik geen beleggingen die mij relatief eenvoudig naar een goed passief inkomen kunnen helpen, zonder dat je veel risico loopt om je inleg te verliezen (zoals geld uitlenen/bitcoin uitlenen)..
En zie hier waarom bitcoin's pontentieel nog bij lange na niet voorbij is. Je bitcoin verkopen om vervolgens in deze overpriced fiat assets te gaan is wel zo'n beetje de domste beslissing die je kan maken (imo).
Verkopen voor diversificatie, om zo minder volatiel te worden en meer zekerheid voor de echt lange termijn, oké begrijpelijkl. Maar verkopen alleen omdat bitcoin xxxxx euro behaald hebt is je winners verkopen voor veliezers, een bewezen slechte strategie.
pi_201065706
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 11:37 schreef Piva het volgende:

[..]
Iedereen die bitcoin helemaal begrijpt snapt dat bitcoin de exit strategie is...
[..]
En zie hier waarom bitcoin's pontentieel nog bij lange na niet voorbij is. Je bitcoin verkopen om vervolgens in deze overpriced fiat assets te gaan is wel zo'n beetje de domste beslissing die je kan maken (imo).
Verkopen voor diversificatie, om zo minder volatiel te worden en meer zekerheid voor de echt lange termijn, oké begrijpelijkl. Maar verkopen alleen omdat bitcoin xxxxx euro behaald hebt is je winners verkopen voor veliezers, een bewezen slechte strategie.
Gedeeltelijk met je eens. Het tijdperk dat je je brood of dagje uit volledig kan financieren met bitcoin is nog lang niet hier. Ik zou graag zien dat 1 sat = 1 dollar waard is en dat we alles in het leven met sats kunnen betalen, maar ik ben nú jong, gezond en wil graag van het leven en de wereld (exclusief corona) gaan genieten.

Er zit dus ergens een sweetspot waarop bitcoin een bepaalde prijs heeft waardoor ik mijn belegging om kan zetten in 100% passief inkomen en er vrije tijd voor terug krijg en dat ik ook nog vitaal genoeg ben om er écht goed van te kunnen leven.

Dat bitcoin over 10 of 15 jaar wellicht op 1 miljoen euro staat is leuk, maar dat betekent ook dat ik tot die tijd moet blijven werken, terwijl ik wellicht eerder al een 'lifechanging amount' bereik. Dat heeft niks met 'bitcoin begrijpen' te maken, maar eerder met het maken van keuzes die afhankelijk zijn van je leeftijd, huidige inkomen en wat je van je leven wil maken.
pi_201065897
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 11:45 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Gedeeltelijk met je eens. Het tijdperk dat je je brood of dagje uit volledig kan financieren met bitcoin is nog lang niet hier. Ik zou graag zien dat 1 sat = 1 dollar waard is en dat we alles in het leven met sats kunnen betalen, maar ik ben nú jong, gezond en wil graag van het leven en de wereld (exclusief corona) gaan genieten.

Er zit dus ergens een sweetspot waarop bitcoin een bepaalde prijs heeft waardoor ik mijn belegging om kan zetten in 100% passief inkomen en er vrije tijd voor terug krijg en dat ik ook nog vitaal genoeg ben om er écht goed van te kunnen leven.

Dat bitcoin over 10 of 15 jaar wellicht op 1 miljoen euro staat is leuk, maar dat betekent ook dat ik tot die tijd moet blijven werken, terwijl ik wellicht eerder al een 'lifechanging amount' bereik. Dat heeft niks met 'bitcoin begrijpen' te maken, maar eerder met het maken van keuzes die afhankelijk zijn van je leeftijd, huidige inkomen en wat je van je leven wil maken.
En waarom zou bitcoin hiervoor niet de perfecte investering zijn? Het gaat met 100+% jaar omhoog. En je hebt zelfs een bitcoin debitcards waarbij je zonder na te denken direct je bitcoin kan uitgeven. Je hoeft niet te blijven werken totdat bitcoin 1 miljoen berijkt heeft en je dan alsnog alles omzet naar fiat.... Je kan op een bepaald punt gaan leven van bitcoin en in principe hoef je nooit je bitcoin te verkopen (je verkoopt alleen je benodigde uitgaven).

Ik ben het ermee eens dat het lastig te bepalen met bitcoin waar de sweet spot licht van wanneer je met "pensioen" kan gaan. Niet lang geleden heb ik het eens proberen uit te rekenen. Het lastige hiervan is dat je met veel aannames werkt, waardoor de verschillen enorm zijn (bijvoorbeeld "slechts" 100% per jaar increase ipv de historische 150%). Uiteindelijk is dat model een groot gok werk vooral gebasseerd op je eigen bullish visie.

Wat ik zelf aan houdt nu is de "FIRE" early retire strategie. Hun gaan er vanuit dat je eeuwig van je investering kan leven rond de 4% withdrawal rate. Hierbij moet je dus 25x je jaarlijkse uitgaven sparen/investeren. Wil je 2k per maand uitgeven, dan moet je dus 600k aan investeringen hebben en kan je die 2k volgens hun eeuwig volhouden.

Dit houdt ik zelf dus ook aan als idee dat wanneer mijn jaarlijkse uitgaven minder dan 4% van mijn totale vermogen (90% bitcoin atm). Ik dus rustig kan rentenieren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2021 12:03:55 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')