abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 24 mei 2021 @ 12:00:56 #161
163650 Greys
pi_199594727
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 11:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Vooral omdat dat optreden niet zo best was. Later is het ook nog aangepast.
De meest gehoorde reactie was toch echt eerst 'country op een Eurovisie, alsof dat scoort, er zit niet eens een hoogtepunt of uithalen in'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 24 mei 2021 @ 12:01:08 #162
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_199594735
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 11:58 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Godver, zie hem al staan bij een ESF _O-

Dit jaar was het publiek beter bezig dan de jury bij the Voice (behalve dan die badkamerzanger). Normaal is het toch echt andersom.
Jasper had op een Songfestival het hele podium ondergekotst van de stress. Dat zie ik bij Jett Rebel trouwens ook wel gebeuren, als ze die nu zouden uitkiezen omdat ze graag een man met make-up willen sturen.

Maar winnaar Dani mag van mij best op het lijstje, als er een heel goed nummer aan gekoppeld wordt.
  maandag 24 mei 2021 @ 12:01:13 #163
478909 molloot200
alles muziek.
pi_199594737
quote:
1s.gif Op maandag 24 mei 2021 11:54 schreef Greys het volgende:

[..]

Snap ik. En sowieso, wat deed een Tatjana in die vakjury? :?
Anno 2021 hadden ze Martien Meiland ook gewoon in de jury gezet hoor :')
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 mei 2021 @ 12:03:36 #164
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_199594772
quote:
1s.gif Op maandag 24 mei 2021 11:59 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze gewoon weer gaan voor een goed lied. En daarna pas degene die het zingt. Als dat degene kan zijn die het geschreven heeft, als die het kan en wil, graag. Die kan het 't meest bezielend brengen. En anders zoekt de schrijver er samen met de commissie de beste vertolker bij. Maar ik ben nog steeds voor de manier van de afgelopen jaren. Ook al zit er weleens een wat mindere tussen, je kunt niet altijd maar top 3 zijn. Zou lekker op dezelfde manier doorgaan.
Inderdaad, geen enkele reden om het aan te passen. Het is ook gewoon zuur gedoe, omdat Nederland nu zo laag eindigde. Het is gewoon onmogelijk om ieder jaar maar in de top 10 te zitten.

Dit was sowieso een heel sterk jaar. Jeangu was één van de beste zangers, lied was OK, niet te opvallend, maar absoluut niet iets om ons over te schamen.

Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat Floor binnenkort een keer gaat. Jan weet ondertussen wel wat dat mens kan. Zij kan alles zingen, camera bespelen, stage ownen, is op en top professional en heeft overal fans die die 20 stemmen wel zouden gebruiken :P Al weet ik niet of AvroTros er op zit te wachten nog een keer te winnen op korte termijn :D
pi_199594781
De selectiecommissie had voor 'Grow' gekozen. En wilde daarna Jeangu nog een kans geven. Betwijfel als Jeangy 'Birth of a new age' had ingezonden de selectiecommissie daarvoor was gegaan.
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 mei 2021 @ 12:05:53 #166
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_199594793
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 12:04 schreef drxanax het volgende:
De selectiecommissie had voor 'Grow' gekozen. En wilde daarna Jeangu nog een kans geven. Betwijfel als Jeangy 'Birth of a new age' had ingezonden de selectiecommissie daarvoor was gegaan.
Dat is ook nog een punt wat men vergeet inderdaad.

Niet dat ik Grow nou zo fantastisch vond, maar toch.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 24 mei 2021 @ 12:06:46 #167
163650 Greys
pi_199594801
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 12:04 schreef drxanax het volgende:
De selectiecommissie had voor 'Grow' gekozen. En wilde daarna Jeangu nog een kans geven. Betwijfel als Jeangy 'Birth of a new age' had ingezonden de selectiecommissie daarvoor was gegaan.
Dit moeten we idd onthouden. Ze kozen hem op basis van Grow en dat was anders en prachtig en helemaal terecht dat ze hem onder de uitzonderlijke omstandigheden z'n deelname niet wilden afpakken en zie dan nog maar eens met een nieuw lied te komen. :)

Gewoon lekker zo doorgaan als de afgelopen jaren. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199594812
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 11:56 schreef blackswangreen het volgende:
Nederlanders hebben écht geen smaak, in talentenshows wint altijd de 'girl next door' en niet de meest getalenteerde. Iets afwijkends of spannends, daar houden Nederlanders niet van. Maar daar onderscheid je je juist mee op een songfestival.
En dit ben ik overigens echt niet met je eens. Kijk naar de Nederlandse televotes dit jaar. De hele top 12 hadden we gemakkelijk kunnen inzenden. Alle 12 zijn hoger geëindigd dan Jeangu.

pi_199594816
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 12:03 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Inderdaad, geen enkele reden om het aan te passen. Het is ook gewoon zuur gedoe, omdat Nederland nu zo laag eindigde. Het is gewoon onmogelijk om ieder jaar maar in de top 10 te zitten.

Dit was sowieso een heel sterk jaar. Jeangu was één van de beste zangers, lied was OK, niet te opvallend, maar absoluut niet iets om ons over te schamen.

Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat Floor binnenkort een keer gaat. Jan weet ondertussen wel wat dat mens kan. Zij kan alles zingen, camera bespelen, stage ownen, is op en top professional en heeft overal fans die die 20 stemmen wel zouden gebruiken :P Al weet ik niet of AvroTros er op zit te wachten nog een keer te winnen op korte termijn :D
Ik vind Floor geweldig hoor, maar ook zij moet gewoon een goed nummer hebben. Ik bedoel, ze knalt Euphoria er op een fenomenale manier uit, maar dat is natuurlijk ook een fenomenaal nummer. Al denk ik wel dat ze in staat moet zijn om een lekker bombastische knaller te schrijven, evt. met wat Zweedse of Finse hulp.
pi_199594828
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 12:03 schreef Evenstar het volgende:
Dit was sowieso een heel sterk jaar. Jeangu was één van de beste zangers, lied was OK, niet te opvallend, maar absoluut niet iets om ons over te schamen.
Ik vond het juist een zwak jaar. En geen enkel nummer stak er met kop en schouders bovenuit.
pi_199594829
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 12:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En dit ben ik overigens echt niet met je eens. Kijk naar de Nederlandse televotes dit jaar. De hele top 12 hadden we gemakkelijk kunnen inzenden. Alle 12 zijn hoger geëindigd dan Jeangu.

[ afbeelding ]
Op Eurovisie zelf stemmen ze anders dan in zo'n nationale finale. Dan kijkt er een ander publiek.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 24 mei 2021 @ 12:08:54 #172
163650 Greys
pi_199594839
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 12:01 schreef Eightyone het volgende:
Dat zie ik bij Jett Rebel trouwens ook wel gebeuren, als ze die nu zouden uitkiezen omdat ze graag een man met make-up willen sturen.
Nooit iets kiezen dat lijkt op de vorige winnaar 'omdat dat kennelijk scoort'. Meestal wint juist weer iets totaal anders het jaar erop. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199594858
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 12:08 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Op Eurovisie zelf stemmen ze anders dan in zo'n nationale finale. Dan kijkt er een ander publiek.
En waar is dat op gebaseerd? Op die mislukte NSF-projecten (waarbij de artiest of het nummer al vast stond)?
  maandag 24 mei 2021 @ 12:10:59 #174
478909 molloot200
alles muziek.
pi_199594866
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 12:03 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Inderdaad, geen enkele reden om het aan te passen. Het is ook gewoon zuur gedoe, omdat Nederland nu zo laag eindigde. Het is gewoon onmogelijk om ieder jaar maar in de top 10 te zitten.

Dit was sowieso een heel sterk jaar. Jeangu was één van de beste zangers, lied was OK, niet te opvallend, maar absoluut niet iets om ons over te schamen.

Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat Floor binnenkort een keer gaat. Jan weet ondertussen wel wat dat mens kan. Zij kan alles zingen, camera bespelen, stage ownen, is op en top professional en heeft overal fans die die 20 stemmen wel zouden gebruiken :P Al weet ik niet of AvroTros er op zit te wachten nog een keer te winnen op korte termijn :D
Je geeft me echt goede hoop dat Floor binnenkort gaat, al voelt dat voor mij als de grootste Nederlandse ESF droom. Gaat nooit gebeuren in mijn gedachten :o Maar wie weet, ik heb echt het gevoel dat in 2021 kwaliteit en zeker ook alternatieve kwaliteit wordt beloond. De enige standaard popdeuntjes van de top 10 dit jaar kwamen van Malta en Griekenland, de rest hadden allemaal echt iets unieks of vaak zelfs alternatiefs. (voor de volledigheid Italië, Oekraïne, Finland, Rusland, Frankrijk, waren alles behalve veilige popdeuntjes, Litouwen en IJsland gingen voor mij meer de indie kant op)
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 mei 2021 @ 12:11:21 #175
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_199594869
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 12:07 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Ik vind Floor geweldig hoor, maar ook zij moet gewoon een goed nummer hebben. Ik bedoel, ze knalt Euphoria er op een fenomenale manier uit, maar dat is natuurlijk ook een fenomenaal nummer. Al denk ik wel dat ze in staat moet zijn om een lekker bombastische knaller te schrijven, evt. met wat Zweedse of Finse hulp.
Oh, absoluut. Zonder een goed nummer zou ook Floor het niet halen. Valt of staat wel met een goed nummer.

Ik denk alleen dat Floor iemand is die dat voorelkaar zou krijgen. Zij heeft zoveel connecties en weet gewoon zelf ook heel goed wat werkt of niet werkt. Connecties in Finland, connecties in Zweden, connecties in Nederland. Zij maakt er vast wel iets van :D
  maandag 24 mei 2021 @ 12:11:50 #176
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_199594877
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 12:03 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Inderdaad, geen enkele reden om het aan te passen. Het is ook gewoon zuur gedoe, omdat Nederland nu zo laag eindigde. Het is gewoon onmogelijk om ieder jaar maar in de top 10 te zitten.

Het hoeft van mij niet aangepast worden hoor, ik ben al blij als we in de finale zitten. Maar na Ilse en Waylon heeft alleen Duncan top 10 gescoord. Trijntje, Og3ne, Douwe, Waylon en Jeanguu allemaal buiten de top 10. Dus al de maatstaf top 10 is scoren we ook niet bijster goed.

Maar nogmaals. Dikke prima zo. NSF zie ik niet zitten.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  maandag 24 mei 2021 @ 12:12:25 #177
478909 molloot200
alles muziek.
pi_199594880
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 12:07 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Ik vind Floor geweldig hoor, maar ook zij moet gewoon een goed nummer hebben. Ik bedoel, ze knalt Euphoria er op een fenomenale manier uit, maar dat is natuurlijk ook een fenomenaal nummer. Al denk ik wel dat ze in staat moet zijn om een lekker bombastische knaller te schrijven, evt. met wat Zweedse of Finse hulp.
Sorry, maar één ding wat ik zeker niet wil is dat we ons gaan verlagen tot een niveau dat we een Scandinavisch schrijversteam gaan vragen om hulp :@
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 mei 2021 @ 12:12:26 #178
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_199594881
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 12:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik vond het juist een zwak jaar. En geen enkel nummer stak er met kop en schouders bovenuit.
Omdat er meerdere hele goede liedjes zijn, waardoor er geen enkele echt met kop en schouders er bovenuit steekt is het een zwak jaar? Nee, duidelijk. Goed verhaal.
pi_199594887
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 11:38 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik heb ooit eens gelezen dat het honorarium van die top-dj’s niet is op te brengen door de AvroTROS. En dan ook nog ruim twee weken in mei alles moeten blokken voor het Songfestival schijnt voor de meesten een probleem te zijn. Hoewel het voor Afrojack dit keer blijkbaar wel uit kon.

Als producer je naam aan een nummer verbinden zou natuurlijk wel kunnen. Al denk ik niet dat er veel van de top DJ’s zich daar aan gaan branden. Een “grote naam” heeft immers ook nog wel eens een averechts effect op het ESC.
Afrojack gaf zelf aan dat hij het prettig vond dat hij niet deelnam aan de competitie. Er stond geen druk op want met de intervalact had hij niets te verliezen zo gaf hij zelf aan (volgens mij NOS Journaal). Dus dat zal meespelen. Verder zal ook hebben meegespeeld dat hij nu in thuisland kon blijven en het hier eventueel combineren met andere projecten die hij heeft liggen (als hij dat al heeft op het moment). Dus niet 2 weken in het buitenland zitten.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 24 mei 2021 @ 12:13:06 #180
163650 Greys
pi_199594891
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 12:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En waar is dat op gebaseerd? Op die mislukte NSF-projecten (waarbij de artiest of het nummer al vast stond)?
Er waren ook NSF's waarbij artiest en lied niet vast stonden. Denk aan de grote voorrondes met Arwin Kluft enzo met z'n Turridu. We hadden de eerste kunnen zijn die opera met een modern sausje hadden gestuurd naar het ESF. Maar ja we durfden niet want OPERA OP HET ESF HAHA DOE NIET ZO GEK enzo. Paar jaar later deden andere landen het wel. Best succesvol. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 mei 2021 @ 12:13:09 #181
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_199594892
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 12:12 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Sorry, maar één ding wat ik zeker niet wil is dat we ons gaan verlagen tot een niveau dat we een Scandinavisch schrijversteam gaan vragen om hulp :@
Denk niet dat je bang hoeft te zijn dat Floor gaat aankloppen bij een Scandinavisch popteam :P
pi_199594907
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 12:12 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Omdat er meerdere hele goede liedjes zijn, waardoor er geen enkele echt met kop en schouders er bovenuit steekt is het een zwak jaar? Nee, duidelijk. Goed verhaal.
Ik vond helemaal niet dat er zo veel goede liedjes waren. Noem ze maar.
pi_199594917
quote:
1s.gif Op maandag 24 mei 2021 12:13 schreef Greys het volgende:

[..]

Er waren ook NSF's waarbij artiest en lied niet vast stonden. Denk aan de grote voorrondes met Arwin Kluft enzo met z'n Turridu. We hadden de eerste kunnen zijn die opera met een modern sausje hadden gestuurd naar het ESF. Maar ja we durfden niet want OPERA OP HET ESF HAHA DOE NIET ZO GEK enzo. Paar jaar later deden andere landen het wel. Best succesvol. :P
Welke opera was er best succesvol?
  maandag 24 mei 2021 @ 12:15:26 #184
478909 molloot200
alles muziek.
pi_199594935
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 12:13 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Denk niet dat je bang hoeft te zijn dat Floor gaat aankloppen bij een Scandinavisch popteam :P
Nee, snap ik, maar in het algemeen is dat het enige wat ik sowieso verafschuw op het ESF, ik snap niet dat half Europa dit nog steeds doet :@ Doe gewoon iets met het nationale trots, elk land heeft wel wat goede (opkomende) muziekschrijvers.
pi_199594939
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 12:13 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Denk niet dat je bang hoeft te zijn dat Floor gaat aankloppen bij een Scandinavisch popteam :P
Die Scandinavische popschrijvers zijn vaak stiekeme metalheads, Max Martin speelde vroeger in een soort Iron Maiden en Thomas G:son is ook gewoon een metalhead... Euphoria is niet voor niks zo geschikt om in een symfonische metalversie te spelen.

Van mij mag ze dus alle Scandinavische hulp inroepen die ze wil.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 24 mei 2021 @ 12:15:43 #186
163650 Greys
pi_199594943
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 12:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Welke opera was er best succesvol?
Il Volo bv? Werden derde.
La Forza deed het ook nogal lekker.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 24 mei 2021 @ 12:17:03 #187
478909 molloot200
alles muziek.
pi_199594957
quote:
1s.gif Op maandag 24 mei 2021 12:15 schreef Greys het volgende:

[..]

Il Volo bv?
En Elina Nechayeva :Y En eventueel als je Kate Miller-Heidke en Jacques Houdek ook nog mee wilt tellen, maar dat zijn wel twijfelgevalletjes of ze nou helemaal onder opera vallen :P
pi_199594967
quote:
1s.gif Op maandag 24 mei 2021 12:15 schreef Greys het volgende:

[..]

Il Volo bv? Werden derde.
Okay, ik wil er wel in mee gaan dat dat pop-opera is.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 24 mei 2021 @ 12:18:59 #189
163650 Greys
pi_199594990
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 12:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Okay, ik wil er wel in mee gaan dat het pop-opera is.
Turridu van Arwin had echt een voorloper daarin kunnen zijn iig. :) Dat bedoel ik. Want dat was dezelfde stijl. Hoe je het ook noemt.

Het ging me erom dat NL dat dan niet durfde te stemmen en sturen. We kozen liever veilig.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 mei 2021 @ 12:19:13 #190
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_199594993
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 12:15 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Die Scandinavische popschrijvers zijn vaak stiekeme metalheads, Max Martin speelde vroeger in een soort Iron Maiden en Thomas G:son is ook gewoon een metalhead... Euphoria is niet voor niks zo geschikt om in een symfonische metalversie te spelen.

Van mij mag ze dus alle Scandinavische hulp inroepen die ze wil.
In that case! :D Leuk feitje dat :P

Ik zie Floor niet gaan met een dertien in een dozijn popnummer in ieder geval, dus zolang ze maar in haar genre blijft is het goed. Hoeft ook niet keihard te zijn.
pi_199595005
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 11:56 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Gezien de reacties op hun eerste optreden met Calm After the Storm bij DWDD: neuh, ik denk niet dat het een succes was geweest. Al was dat optreden ook niet zo best.

Nederlanders hebben écht geen smaak, in talentenshows wint altijd de 'girl next door' en niet de meest getalenteerde. Iets afwijkends of spannends, daar houden Nederlanders niet van. Maar daar onderscheid je je juist mee op een songfestival.
De reacties op Calm after the Storm waren in heel Europa lauw. Bij de bookies stonden ze ook laag. Het was voor heel Europa de verrassing tijdens de repetities (net als Conchita Wurst trouwens). Ik denk dat de reacties veel beter waren geweest wanneer het lied was gepresenteerd met bijbehorende act dat als een huis stond. Zoals de acts van Melodifestivalen ook al af zijn. Al was de verrassing er wel gelijk af geweest.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 24 mei 2021 @ 12:21:05 #192
163650 Greys
pi_199595010
Wat het ook wordt, nu alweer zin in. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199595024
quote:
1s.gif Op maandag 24 mei 2021 12:18 schreef Greys het volgende:

[..]

Turridu van Arwin had echt een voorloper daarin kunnen zijn iig. :) Dat bedoel ik. Want dat was dezelfde stijl. Hoe je het ook noemt.

Het ging me erom dat NL dat dan niet durfde te stemmen en sturen. We kozen liever veilig.
En de grap is dat de televoters enthousiaster waren dan de jury.

Dus hoezo wil je graag een selectiecommissie?

https://eurovisionworld.c(...)/arwin-kluft-turiddu
  Redactie Sport maandag 24 mei 2021 @ 12:22:50 #194
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_199595037
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 11:48 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Organiseren is het probleem niet. Men ken echt wel bedenken hoe dat gedaan moet worden. Ik heb echter NUL vertrouwen in het volk.

De tokkies die nu volgens Hart van Nederland schreeuwen dat Italië gediskwalificeerd moet worden mogen dan stemmen.

Iedereen die al wekenlang roept dat Italië en Finland nooit hoog gaan eindigen, omdat het geen ESF nummers zijn mogen dan stemmen.

Mensen die altijd zeiken op Oost-Europa dat men op elkaar stemt en vervolgens op Griekenland stemmen, omdat het een Nederlandse zangeres heeft, mogen dan stemmen.

Rock wordt bij de Voice altijd snel weggestemd. Duncan die zelfs the Voice niet eens had gewonnen had het echt nooit gehaald bij een NSF. The Common Linnets hadden het nooit gehaald bij een NSF.

Het wordt dan een populariteitsfeestje.

Niet dat ik nou zoveel vetrouwen in de selectiecommissie heb. Dat komt dan vooral weer omdat ik niet verwacht dat ze echt een keer buiten hun comfortzone gaan kijken.
Dit verwoordt toch wel prima hoe ik er over denk. Ik vond het heel leuk om de NF's van Frankrijk en Noorwegen te volgen dit jaar maar ik zie zoiets toch echt niet gebeuren in Nederland. :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_199595168
quote:
14s.gif Op maandag 24 mei 2021 12:22 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Dit verwoordt toch wel prima hoe ik er over denk. Ik vond het heel leuk om de NF's van Frankrijk en Noorwegen te volgen dit jaar maar ik zie zoiets toch echt niet gebeuren in Nederland. :')
Ik zie het ook niet veranderen. Bepaalde figuren vinden het veel te leuk om invloed te hebben en nummers te kunnen kiezen, waar natuurlijk ook een stuk prestige bij komt kijken, die macht wordt niet meer zo makkelijk uit handen gegeven.
  maandag 24 mei 2021 @ 12:32:24 #196
403253 Meke
after all this time? always.
pi_199595185
ALS we dan een nationaal songfestival doen, ben ik eigenlijk wel heel erg fan van de manier waarop K3 zoekt K3 het aanpakte :D Daar deed iedereen een auditie. De jury was in vier vakken verdeeld: kinderen, moeders, vaders, opa's en oma's, die allemaal ergens anders op letten ;) Als drie van de vier vakken positief had gestemd (ik denk de meerderheid in het vak? Ze hadden iig allemaal een drukknop), verschoven de vakken van de publieksjury en kwamen ze voor de vakjury. Pas als je daar ook drie van de vier (K3+Gert) overtuigd had, was je echt doordoor.

En dan zou ik in geval fanpers (Ik draag in elk geval toch @Greys, @Cee, @CrazyDutchPunk en Marco aan O+ ), een fanvak (waarin de rest van het subforum kan *O* ), en dan nog twee vakken. Iets met muziekstudenten van de rockacademie en het conservatorium ofzo :D En misschien mensen die altijd alleen de finale kijken :P Zoiets
En dan de vakjury echt mensen met verstand.

En dan kun je er verder wel een toffe show van maken waarin mensen echt op zoek gaan naar zichzelf en hun act. En dat de eindshow ook een stuk of 10, 15 nummers zijn waar ook echt al een act is zoals ze uiteindelijk op het podium zouden kunnen doen doen :Y
Je had toen: The Talent Project, waar mensen helemaal gecoacht werden qua stem en uitspraak (met Buffy O+ ) en uiterlijk en staging etc :Y Dus dat ze echt ook het beste uit zichzelf kunnen halen.

Bij zoiets zou ik er wel al meer vertrouwen in hebben
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  maandag 24 mei 2021 @ 12:33:53 #197
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_199595205
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 20:24 schreef Butler456 het volgende:

[..]

Ten tijde van het NSF had ik nog niet zoveel met het ESF, dus over artiesten die op voorhand al vast stonden kan in niet mee praten.

Dat we dit jaar met interne selectie zo laag eindigde, heeft er denk ik deels mee te maken dat AVROTROS niet nog een keer zo veel geld er in wilde steken, dus doelbewust een 2e overwinning heeft tegengehouden.
Als het ESC in 2020 gewoon was doorgegaan en Jenagu had daar met Grow (geselecteerd op het nummer) gestaan dan was Jeangu ongetwijfeld vele plaatsen hoger geëindigd.
AVRO/TROS heeft Jeangu nu eenmaal de kans gegeven om het in 2021 alsnog te proberen, helaas met een mindere song geschikt voor ESF (het risico dat bewust genomen is lijkt mij).
En daar was Jeangu niet alleen in, Bulgarije (Victoria) had in 2020 ook een veel beter nummer, idem Ijsland.
Had Duitsland bijv ook een stuk beter gescoord.
Laat de selectiecommissie maar lekker doorgaan en bespaar ons een NSF.

(uitgegaan van mijn eigen smaak ;) )
... en huiver mee
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 24 mei 2021 @ 12:35:09 #198
163650 Greys
pi_199595220
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 12:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En de grap is dat de televoters enthousiaster waren dan de jury.

Dus hoezo wil je graag een selectiecommissie?

https://eurovisionworld.c(...)/arwin-kluft-turiddu
Omdat het eerder een uitzondering is dat Nls publiek goed kiest/stemt. Dit was tenminste nog een voorronde die best goed georganiseerd was, itt tot de gedrochten die daarna kwamen. En omdat de selectiecommissie de laatste jaren uitstekend kiest. En omdat grotere artiesten als Anouk etc anders nooit mee hadden gedaan als ze eerst aan een voorronde mee hadden moeten doen en dan misschien het tij nog steeds niet gekeerd was. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199595237
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 12:33 schreef Giggio het volgende:
Als het ESC in 2020 gewoon was doorgegaan en Jenagu had daar met Grow (geselecteerd op het nummer) gestaan dan was Jeangu ongetwijfeld vele plaatsen hoger geëindigd.
Ik ga niet mee in je aanname dat Jeangu anders waarschijnlijk vele plaatsen hoger geëindigd was.

Ik vond beide inzendingen van Jeangu slecht. Maar dan vond ik de laatste inzending nog een klein beetje minder slecht. Dat was tenminste uptempo en niet zo dodelijk saai.
pi_199595256
quote:
1s.gif Op maandag 24 mei 2021 12:35 schreef Greys het volgende:

[..]

Omdat het eerder een uitzondering is dat Nls publiek goed kiest/stemt.
Er is dit jaar door de televoters prima gestemd. Alle twaalf de kandidaten had ik liever gehad dan Jeangu. En zijn ook allemaal aanzienlijk hoger geëindigd.

quote:
En omdat de selectiecommissie de laatste jaren uitstekend kiest. En omdat grotere artiesten als Anouk etc anders nooit mee hadden gedaan als ze eerst aan een voorronde mee hadden moeten doen en dan misschien het tij nog steeds niet gekeerd was. :)
Het is heel wisselend, we hebben twee keer goed gescoord, een paar redelijk gescoord, en een paar keer heel slecht.

In Zweden presteren ze constanter.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')