abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  maandag 24 mei 2021 @ 13:56:32 #226
115121 Arizona
eet geen appels
pi_199596341
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 12:48 schreef Dave het volgende:
Ze zijn in ieder geval alweer op zoek:
[..]

Een persoonlijk verhaal uitdragen hoeft van mij dan weer niet :@
Twente O+
The sun always shines on TV
Het was nooit zo donker of het werd wel weer licht
  Moderator maandag 24 mei 2021 @ 13:56:45 #227
375570 crew  Cyan9
pi_199596348
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 12:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik vond het juist een zwak jaar. En geen enkel nummer stak er met kop en schouders bovenuit.
Het is behoorlijk saai als er van te voren al een overduidelijke favoriet is. Dit jaar kon het echt alle kanten op.
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
--
Trotse eigenaar van post 199.999.999: Ik geef open geramde deuren graag nog een schop na.
  maandag 24 mei 2021 @ 14:14:52 #228
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_199596621
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 13:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Eigentijds, authentiek, onderscheidend en persoonlijk.

Wat een containerbegrippen zeg.

De hele tekst geeft me sowieso het gevoel van een foute vacaturetekst.
Ja,het zijn open deuren. De schrijvers van gedateerde, afstandelijke en non-descripte muziek zullen teleurgesteld zijn.

Maar wel goed dat het uitgangspunt het liedje is.
pi_199596702
Als een dj zoals Afrojack wil hoop ik dat ze niet mee het podium op willen :P gewoon het nummer maken en dat is het.
pi_199596720
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 13:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Eigentijds, authentiek, onderscheidend en persoonlijk.

Wat een containerbegrippen zeg.

De hele tekst geeft me sowieso het gevoel van een foute vacaturetekst. Ze zoeken zeker ook nog iemand die uitstekend zelfstandig en in een team kan functioneren. :')
Als ik die termen hoor dan lijkt het net of ik Cornald hoor praten. Alleen de termen 'urgent' en 'eigenzinnig' ontbreken nog. _O-
  maandag 24 mei 2021 @ 14:20:19 #231
436222 Japepk
Padvinder
pi_199596722
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 12:41 schreef molloot200 het volgende:
Geen enkel land kan altijd de top 10 halen; er zijn daar maar 10 plekken,
Hulde voor deze mooie Cruyffiaanse uitspraak _O_

quote:
1s.gif Op maandag 24 mei 2021 14:18 schreef Em31 het volgende:
Als een dj zoals Afrojack wil hoop ik dat ze niet mee het podium op willen :P gewoon het nummer maken en dat is het.
En dit inderdaad. Als we volgend jaar toch nog niet 'willen' winnen, laten we het dan maar eens doen. Sterke dance-song, goede vocalist en inderdaad vooral net de DJ mee op het podium. Alleen met een flinke groep dansers komt dat nog een btje tot zijn recht. En ook een dancetrack kan goed zijn, kijk naar Euphoria. Dan geldt ook gewoon; eerst het lied en dan de rest. Dat is van toepassing op alle muziek, van rock, tot dance of pop.
't Echte en 't ware!
pi_199596760
Nu bidden dat er een verrassing tussenzit in september en we straks niet echt met Thomas Berge opgescheept zitten.
  maandag 24 mei 2021 @ 14:24:42 #233
436222 Japepk
Padvinder
pi_199596794
quote:
1s.gif Op maandag 24 mei 2021 14:22 schreef Em31 het volgende:
Nu bidden dat er een verrassing tussenzit in september en we straks niet echt met Thomas Berge opgescheept zitten.
Die had in het jaar van Arcade een serieuze poging gedaan toch? Met niet eens een mega slecht nummer.
't Echte en 't ware!
pi_199596844
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 14:24 schreef Japepk het volgende:

[..]

Die had in het jaar van Arcade een serieuze poging gedaan toch? Met niet eens een mega slecht nummer.
Correct, en hij dacht zelf bij de beste 4 te zitten.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_199596995
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 14:24 schreef Japepk het volgende:

[..]

Hij zei dat hij bij de laatste 4 zat, maar Cornald zei dat dat onzin was :P
pi_199597020
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 13:56 schreef Arizona het volgende:

[..]

Een persoonlijk verhaal uitdragen hoeft van mij dan weer niet :@
Ik heb ook wel een keer zin in wat ‘simpels’ zonder diepe betekenis, dat hoeft niet meteen slecht te zijn. Bij deze beschrijving denk ik meteen weer aan een gevoelige ballad.
pi_199597239
Er is een Nederlandse Youtuber die als een soort geintje allemaal popliedjes produceert. En dat doet hij nog verrekte goed ook. Die kunnen ze ook vragen om een soort project op te zetten, maak een songfestivalnummer.

maandag 24 mei 2021 @ 14:55:47 #238
257772 Pisces29
Mijn kleine kuikentje <3
pi_199597281
Zeiden ze nou dat Davina heeft gezegd wel mee te willen doen volgend jaar?

Geen idee wie het beslist. Zou het nog (negatief) meewegen dat ze net al een act heeft gehad bij een halve finale?
Life only gives you what you decided you can have!
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende: Abs are made in the kitchen.
  maandag 24 mei 2021 @ 15:12:49 #239
436222 Japepk
Padvinder
pi_199597531
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 14:55 schreef Pisces29 het volgende:
Zeiden ze nou dat Davina heeft gezegd wel mee te willen doen volgend jaar?

Geen idee wie het beslist. Zou het nog (negatief) meewegen dat ze net al een act heeft gehad bij een halve finale?
Ik denk eerder positief. Ze kent 'het podium', heeft zichzelf positief op de (ESC-)kaart gezet en ze kan zingen. Ze heeft alleen zelf eerder een afbreukrisico als het flopt.

Andere stelling; los van het liedje wordt het misschien eens tijd om een open inschrijving voor de regie te doen. Hans Pannecoucke werkt vooral goed in combinatie met Ilse de Lange, alles daarbuiten had onbegrijpelijke regiekeuzes, tot 2x een krumper aan toe. Dat heeft ook echt niet meegewerkt aan de toegankelijkheid van Jeangu's optreden.

Ergens kwam al voorbij dat we als productieland dondersgoed weten wat werkt, alleen de mensen van de selectiecommissie hebben het normaal voor het zeggen en die kijken niet ver buiten hun bubbel. Nu hebben er talloze andere mensen zich met het festival bemoeid, misschien zijn die te porren om een steentje bij te dragen. Ik neem aan dat de regie van die intervals niet allemaal van Hans kwam.
't Echte en 't ware!
pi_199598259
Belangrijk punt is dat in veel landen met een Nationale Finale in de loop der jaren een prestigieuze en ambitieuze traditie is gegroeid, waaraan artiesten van allure maar wat graag mee willen doen. Dan is er ook nog de mogelijkheid om in voorrondes het nodige kaf van het koren te scheiden en hou je in ieder geval een finale over met kwalitatief goede inzendingen, waarbij ook al nagedacht is over een presentatie die bijdraagt aan het uitdragen van het lied.

En laat een vakjury en een stemmend publiek elkaar netjes in evenwicht houden. Dat pakt ook bij het ESF de laatste jaren toch altijd goed uit. Dat zou ook bij een NSF goed kunnen werken, mits..... Die vakjury zich volledig op de achtergond houdt en niet het publiek raad geeft over wat wel en niet door de beugel kan. En de vakjury ook echt een VAKjury is.

Onze laatste NSF's met verschillende liedjes, was een festijn van B en C artiesten met dito schrijvers en producers die achter de schermen stonden. Het meeste waar uit te kiezen was, was middelmatigheid troef, of zelfs nog minder. Daar moeten we niet naar terugwillen.

Ik zou een NSF met ambitieuze artiesten die echt wat in hun mars hebben echt wel toejuichen, maar... aan een ijzersterke traditie moet je wel bouwen. En dan heb je in ieder geval de Muziekindustrie nodig die bereid is daar geld in te stoppen, want die moeten om te beginnen geld steken in talentvolle artiesten (al of niet bekend) en in een goede staging. Als zich dat terugbetaalt, doordat nummers die niet de winnaar zijn, toch goed in de binnenlandse markt aanslaan, is dat een optie.
En misschien is daar op dit moment de tijd wel rijp voor, want het ESF heeft zeker veel aan prestige gewonnen. Qua tv maken, kan Nederland dat makkelijk aan. Maar het is niet een kwestie van de omroepen alleen. Zolang die niet op een enthousiasme vanuit de muziekindustrie (in al z'n facetten, ook indie pop etc) kunnen rekenen, denk ik dat de optie van de laatste jaren ons het meest oplevert.

Dwz: laat ieder die denkt dat hij genoeg in z'n mars heeft voor het ESF maar een nummer opsturen, dan kan de selectiecommissie (die wat mij betreft best nog wat worden aangevuld) de keuze maken en vervolgens al het beschikbare geld stoppen in het faciliteren van de artiest die dat nummer klaar gaat stomen voor dat uiteindelijke podium straks in Itali.

Als de maker van het lied ook de uitvoerder daarvan is, draagt dat zeker bij tot een goede connectie, dat zie je aan Anouk, The Common Linnets, Douwe Bob en . Maar een artiest kan ook zeker op een andere manier al bij dat maakproces betrokken worden. Afrojack heeft er bijvoorbeeld wel zin in om iets te maken (heeft hij bij Boulevard verkondigt) en daarvoor kan hij al meteen een zanger of zangeres uitkiezen om mee samen te werken. Maar... dan moet hij ook genoegen nemen met het feit dat de commissie uiteindelijk zegt: het is mooi, maar we kiezen toch voor iets anders dat beter is.
Een goede artiest vrijbrief geven, heeft succes gehad, maar is ook een paar keer niet zo goed uitgepakt, dus dat moeten we ook maar niet meer doen.

Maan, Davina, etc... al die namen die ik voorbij zie komen hier.... Ze mogen wat mij betreft, maar niet op voorhand. Laten ze maar een retegoed nummer insturen. Want dat nummer..... Daar gaat het uiteindelijk om.
  Moderator maandag 24 mei 2021 @ 15:49:49 #241
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199598306
Misschien moeten we gewoon het San Remo festival kopiren en het dan het Den Bosch festival noemen oid.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_199598378
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 15:12 schreef Japepk het volgende:

[..]

Ik denk eerder positief. Ze kent 'het podium', heeft zichzelf positief op de (ESC-)kaart gezet en ze kan zingen. Ze heeft alleen zelf eerder een afbreukrisico als het flopt.

Andere stelling; los van het liedje wordt het misschien eens tijd om een open inschrijving voor de regie te doen. Hans Pannecoucke werkt vooral goed in combinatie met Ilse de Lange, alles daarbuiten had onbegrijpelijke regiekeuzes, tot 2x een krumper aan toe. Dat heeft ook echt niet meegewerkt aan de toegankelijkheid van Jeangu's optreden.

Ergens kwam al voorbij dat we als productieland dondersgoed weten wat werkt, alleen de mensen van de selectiecommissie hebben het normaal voor het zeggen en die kijken niet ver buiten hun bubbel. Nu hebben er talloze andere mensen zich met het festival bemoeid, misschien zijn die te porren om een steentje bij te dragen. Ik neem aan dat de regie van die intervals niet allemaal van Hans kwam.
AMEN. 100 keer dit ja. Het is nu toch weleens mooi geweest met Hans Pannecoucke.
  Moderator maandag 24 mei 2021 @ 16:08:26 #243
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199598701
quote:
1s.gif Op maandag 24 mei 2021 15:53 schreef Em31 het volgende:

[..]

AMEN. 100 keer dit ja. Het is nu toch weleens mooi geweest met Hans Pannecoucke.
Neem bijv. eens iemand mee zoals een Tim Oliehoek. Iig Nederlands regisseurstalent.
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  maandag 24 mei 2021 @ 16:11:17 #244
257772 Pisces29
Mijn kleine kuikentje <3
pi_199598749
quote:
10s.gif Op maandag 24 mei 2021 15:49 schreef ijs_beer het volgende:
Misschien moeten we gewoon het San Remo festival kopiren en het dan het Den Bosch festival noemen oid.
Ah leuk. Krijgen we ook de hele avond liedjes van Dries Roelvink & friends. ;(
Life only gives you what you decided you can have!
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende: Abs are made in the kitchen.
pi_199598947
quote:
Een festival dat nog een langere traditie kent dan het ESF kopieer je niet even. En dat festival heeft niet als specifiek doel een lied te selecteren voor het ESF. Dat is een bijkomstigheid.
  Moderator maandag 24 mei 2021 @ 16:24:53 #246
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199598965
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 16:23 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Een festival dat nog een langere traditie kent dan het ESF kopieer je niet even. En dat festival heeft niet als specifiek doel een lied te selecteren voor het ESF. Dat is een bijkomstigheid.
Ik maakte dan ook een grapje. :P
pi_199599030
quote:
San Rhenen.
pi_199599102
Wulf zal het vast gaan proberen

‘Till next year?’ in de beschrijving

https://www.instagram.com/tv/CPNentLpTEQ/?utm_medium=copy_link
pi_199599303
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 15:12 schreef Japepk het volgende:

[..]

Goed punt. We hebben er ook al een langlopend topic over:

ESF / Het grote Pannecoucke moet ontslagen worden topic
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator maandag 24 mei 2021 @ 16:52:42 #250
163650 crew  Greys
Nee.
pi_199599333
twitter
Koutist in opleiding.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop: