abonnement Unibet Coolblue
pi_199996122
Als ik 3 dagen na mijn 2e vaccinatie, naar Duitsland, België, of Frankrijk ga. Dan heb ik dus niet 2 weken gewacht. Kan ik dan een boete krijgen? Of is dat 2 weken wachten niet echt een dingetje.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 21 juni 2021 @ 19:43:05 #252
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199996221
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 19:34 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ik zag wel dat bij Duitsland pas welkom bent als je minstens twee weken geleden de tweede inenting heb gehad, dus de Duitsers zijn wel streng (behalve voor Groningers en Friezen).
Hoe zouden ze dat controleren, of je uit Groningen of Friesland komt? Zou daar iemand controleren met continu google maps open? :D
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 21 juni 2021 @ 19:45:22 #253
67174 Dos37
Come on Twente
pi_199996264
J
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 19:43 schreef Arizona het volgende:

[..]

Hoe zouden ze dat controleren, of je uit Groningen of Friesland komt? Zou daar iemand controleren met continu google maps open? :D
Je krijgt toch een stempel of is dat tegenwoordig niet meer zo
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 21 juni 2021 @ 20:30:56 #254
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199997438
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 19:43 schreef Arizona het volgende:

[..]

Hoe zouden ze dat controleren, of je uit Groningen of Friesland komt? Zou daar iemand controleren met continu google maps open? :D
Als je over de A7 Duitsland in rijdt of met de Snelbus Groningen-Leer Duitsland inkomt dat je dan niet meer gecontroleerd wordt. Immers Groningen en Friesland zijn geen risicogebied meer volgens het Robert-Koch-Institut in Berlin.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 21 juni 2021 @ 20:33:10 #255
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199997484
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 19:39 schreef DX11 het volgende:
Als ik 3 dagen na mijn 2e vaccinatie, naar Duitsland, België, of Frankrijk ga. Dan heb ik dus niet 2 weken gewacht. Kan ik dan een boete krijgen? Of is dat 2 weken wachten niet echt een dingetje.
Ligt ook aan de situatie in Nederland. Als Nederland door Duitsland, België of Frankrijk niet meer als risicogebied wordt gezien, mag je ook zonder vaccin of negatieve test naar die landen reizen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 21 juni 2021 @ 20:54:40 #256
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199998081
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 18:29 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Nederland ook, als je terug komt uit bv. Turkije.. ondanks vaccinatie.
Ja ik weet het, ik heb voor Slovenië van de week zo'n onzintest mogen doen

Je kunt net zo goed direct je honderd euro in de fik steken :')

Maar voor Zweden zou het heen, én terug zijn. Ja doei, dat wordt me te gortig :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199998840
Begrijp ik het nou goed dat ik:
- Belgie en Luxemburg zonder problemen in kan
- Frankrijk met 72 uur oude PCR of 48 uur oude antigeen
- Duitsland met 72 uur oude PCR en vervolgens bij elk hotel weer test van max 24 uur oud? Of is het uberhaupt voor tourisme gesloten:

NRW:
quote:
Eingeschränkt geöffnet.

Inzidenzstufe 1 (7-Tages-Inzidenz < 35) und Inzidenzstufe 2 (7-Tages-Inzidenz 35 - 50) und Inzidenzstufe 3 (7-Tages-Inzidenz 50 - 100): geöffnet, Dokumenttionspflicht personenbezognener Daten, Test-/ Genesen- /Impfnachweispflicht

Bundesnotbremse (7-Tages-Inzidenz > 100): Beherbergung zu touristischen Zwecken untersagt, Dokumetnationspflicht personenbezogener Daten
Saarland:
quote:
Eingeschränkt geöffnet

Übernachtungsangebote nicht für touristische Zwecke gestattet, sonder ausschließlich aus triftigen Gründen

Ab Öffnungsstufe 1: Beherbergung aus touristischen Gründen gestattet

Dokumentationspflicht personenbezogener Daten,Test-/ Genesenen- /Impfnachweispflicht, die Vorlage des Impf- oder Genesenennachweises einmalig oder des Testnachweises alle drei Tage während der Aufenthaltsdauer

Öffnungsstufe 2: Bäder und Saunen könne genutzt werden

In Landkreisen und kreisfreien Städten mit einer seit fünf Tagen in Folge bestehenden 7-Tages-Inzidenz von weniger als 35 Neuinfektionen / 100.000 Einwohner: Feiern mit max. 50 Personen mit Test-/genesenen-/Impfnachweis gestattet
Wil morgen vertrekken, maar vind het allemaal maar onduidelijk en veel gedoe. Heb eigenlijk al weer helemaal geen zin. Vorig jaar was ik in oktober net te laat, nu ben ik in juni weer net te vroeg. :(
pi_199999167
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 20:54 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja ik weet het, ik heb voor Slovenië van de week zo'n onzintest mogen doen

Je kunt net zo goed direct je honderd euro in de fik steken :')

Maar voor Zweden zou het heen, én terug zijn. Ja doei, dat wordt me te gortig :D
Honderd euro per persoon? Dat is wel echt zonde van je geld, ja.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  maandag 21 juni 2021 @ 21:45:41 #259
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199999888
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 21:27 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Honderd euro per persoon? Dat is wel echt zonde van je geld, ja.
Verschilt wellicht per land/testlocatie maar in Ljubljana was het ¤100,- inclusief certificaat voor reizen, pp, yep

Wel leuke VIP behandeling door het ziekenhuis gekregen ervoor, dat wel. Maar had het liever uitgegeven aan wijn en hapjes :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_200000343
Ik zie dit staan bij Italië in relatie tot het coronacertificaat: "Proof of vaccination: from 15 days after the first dose until the date of the second dose, and 9 months afer the second dose of vaccine." (bron: Re-open EU)

Begrijp ik goed dat hier gewoon staat: vanaf twee weken na de eerste vaccinatie? En is dat iets wat bij de afspraken rondom het certificaat hoort of is dit een afwijkende, lokale regel?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 21 juni 2021 @ 22:32:31 #261
62913 Blik
The one and Only!
pi_200001456
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 12:56 schreef RipCity het volgende:

[..]

ja die gaan hun inkomen in gevaar brengen :D Geloof je het zelf.
Onze camping in Slovenië heeft dat aangegeven, dat ze dat (moeten?) doen
  dinsdag 22 juni 2021 @ 18:46:46 #262
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200012648
Als ik in augustus naar Tsjechië wil voor een wandelvakantie, moet ik dan in quarantaine?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 22 juni 2021 @ 18:56:58 #263
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200012787
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 18:46 schreef Janneke141 het volgende:
Als ik in augustus naar Tsjechië wil voor een wandelvakantie, moet ik dan in quarantaine?
Jij wel.
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 18:57:14 #264
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200012792
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 21:45 schreef Molo het volgende:

[..]

Verschilt wellicht per land/testlocatie maar in Ljubljana was het ¤100,- inclusief certificaat voor reizen, pp, yep

Wel leuke VIP behandeling door het ziekenhuis gekregen ervoor, dat wel. Maar had het liever uitgegeven aan wijn en hapjes :9
West-Europese prijzen dus.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 19:28:06 #265
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200013252
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 18:46 schreef Janneke141 het volgende:
Als ik in augustus naar Tsjechië wil voor een wandelvakantie, moet ik dan in quarantaine?
Waarschijnlijk niet, als je gevaccineerd bent of het daar op groen staat en bij ons ook, maar ik zou even de Europese afspraken afwachten van na 1-7
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 22 juni 2021 @ 19:28:26 #266
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200013261
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 18:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

West-Europese prijzen dus.
Klopt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 24 juni 2021 @ 14:05:22 #267
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200042443
Nederland gaat vandaag op oranje op de ecdc kaart. Nog één stapje verwijderd van groen :P

De canarische eilanden gaan naar rood. Vanwege Tenerife, daar gaat het de verkeerde kant op (en uiteraard hebben wij daar onze vakantie naartoe geboekt) . Nog een paar regio's in Spanje blijven rood. Verder is/wordt vrijwel heel Europa groen of oranje :)

Wij kunnen tot 7 dagen voor vertrek kosteloos omboeken. Als Nederland Tenerife niet op oranje zet (En onze reis dus niet automatisch door tui geannuleerd gaat worden) gaan we zelf over 1,5 week even goed kijken naar de situatie op Tenerife en als het dan niet beter lijkt te worden, boeken we om naar een andere bestemming. Er gelden daar nu weer beperkingen als horeca binnen dicht, winkels met minder bezoekers en ik weet niet hoe leuk we dat gaan vinden :P
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  donderdag 24 juni 2021 @ 14:12:19 #268
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200042527
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 14:05 schreef Arizona het volgende:
Nederland gaat vandaag op oranje op de ecdc kaart. Nog één stapje verwijderd van groen :P

De canarische eilanden gaan naar rood. Vanwege Tenerife, daar gaat het de verkeerde kant op (en uiteraard hebben wij daar onze vakantie naartoe geboekt) . Nog een paar regio's in Spanje blijven rood. Verder is/wordt vrijwel heel Europa groen of oranje :)

Wij kunnen tot 7 dagen voor vertrek kosteloos omboeken. Als Nederland Tenerife niet op oranje zet (En onze reis dus niet automatisch door tui geannuleerd gaat worden) gaan we zelf over 1,5 week even goed kijken naar de situatie op Tenerife en als het dan niet beter lijkt te worden, boeken we om naar een andere bestemming. Er gelden daar nu weer beperkingen als horeca binnen dicht, winkels met minder bezoekers en ik weet niet hoe leuk we dat gaan vinden :P
Succes met die stress de komende dagen/weken. Wat zou het fijn zijn als je gewoon weer wat kan boeken en er dan vanuit kan gaan dat die reis een paar weken of maanden later ook daadwerkelijk door kan gaan. Nu kan het per week verschillen en dat is niet leuk voor de voorpret. Ik hoop voor je dat Tenerife gewoon kan en dat je anders een alternatief hebt. Portugal zou ik even skippen :D sowieso zuid Portugal. Misschien Italië? Of Frankrijk?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 24 juni 2021 @ 14:27:22 #269
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200042703
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 14:12 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Succes met die stress de komende dagen/weken. Wat zou het fijn zijn als je gewoon weer wat kan boeken en er dan vanuit kan gaan dat die reis een paar weken of maanden later ook daadwerkelijk door kan gaan. Nu kan het per week verschillen en dat is niet leuk voor de voorpret. Ik hoop voor je dat Tenerife gewoon kan en dat je anders een alternatief hebt. Portugal zou ik even skippen :D sowieso zuid Portugal. Misschien Italië? Of Frankrijk?
Als we zelf willen omboeken, moet dat via Tui en mag de reis max 40% goedkoper zijn dan de huidige reis. Dus dan kom je toch wel weer aan een vliegreis :D. Mallorca, Ibiza of Sardinië "staan op de kaart" :D
Als Tenerife de oranje status krijgt van de Nederlandse overheid, annuleert tui en krijgen we ons geld terug. Wat we dan doen weet ik nog niet. Dan zijn autovakanties ook weer een optie maar we hebben onze zinnen eigenlijk wel gezet op een vakantie op een eiland :D
We gaan wel op vakantie, dat komt wel goed, maar vind het inderdaad wel een hoop gestress vooraf, terwijl vakantie gewoon ontspannend moet zijn :D
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  donderdag 24 juni 2021 @ 14:30:10 #270
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_200042738
@AlwaysHappy ben jij nog lekker aan het genieten in Portugal? *O*
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_200043212
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 21:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zie dit staan bij Italië in relatie tot het coronacertificaat: "Proof of vaccination: from 15 days after the first dose until the date of the second dose, and 9 months afer the second dose of vaccine." (bron: Re-open EU)

Begrijp ik goed dat hier gewoon staat: vanaf twee weken na de eerste vaccinatie? En is dat iets wat bij de afspraken rondom het certificaat hoort of is dit een afwijkende, lokale regel?
Oh, dat is wel een interessante! Ben je daar al iets wijzer over? Ik ga over twee weken naar Italië net tussen twee vaccinaties in, vandaar dat ik er zeer benieuwd naar ben.
pi_200043261
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 15:10 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Oh, dat is wel een interessante! Ben je daar al iets wijzer over? Ik ga over twee weken naar Italië net tussen twee vaccinaties in, vandaar dat ik er zeer benieuwd naar ben.
Ja, ik ben wijzer: de tekst is weer aangepast. Nu is het zo dat je pas 2 weken na de volledige vaccinatiecyclus vrij het land in mag reizen (bron). En iedereen die daar niet aan voldoet en ouder is dan 6, moet zich tevoren laten testen. Overigens mag je dan nog het land inreizen, maar je moet dan wel 10 dagen in quarantaine en je na die 10 dagen alsnog laten testen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_200043303
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 15:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, ik ben wijzer: de tekst is weer aangepast. Nu is het zo dat je pas 2 weken na de volledige vaccinatiecyclus vrij het land in mag reizen (bron). En iedereen die daar niet aan voldoet en ouder is dan 6, moet zich tevoren laten testen. Overigens mag je dan nog het land inreizen, maar je moet dan wel 10 dagen in quarantaine en je na die 10 dagen alsnog laten testen.
Ah ja, dus toch zoals ik al dacht en niks gewijzigd. Dan maar testen, op naar de echte pizza!
pi_200043337
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 15:18 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ah ja, dus toch zoals ik al dacht en niks gewijzigd. Dan maar testen, op naar de echte pizza!
Er is nog een kans dat Nederland als kleurcode 'groen' krijgt en dat een test niet meer nodig is, als ik het goed heb. We zitten er niet ver vanaf.

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 24-06-2021 15:52:50 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 24 juni 2021 @ 15:48:54 #275
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200043704
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 14:27 schreef Arizona het volgende:

[..]

Als we zelf willen omboeken, moet dat via Tui en mag de reis max 40% goedkoper zijn dan de huidige reis. Dus dan kom je toch wel weer aan een vliegreis :D. Mallorca, Ibiza of Sardinië "staan op de kaart" :D
Als Tenerife de oranje status krijgt van de Nederlandse overheid, annuleert tui en krijgen we ons geld terug. Wat we dan doen weet ik nog niet. Dan zijn autovakanties ook weer een optie maar we hebben onze zinnen eigenlijk wel gezet op een vakantie op een eiland :D
We gaan wel op vakantie, dat komt wel goed, maar vind het inderdaad wel een hoop gestress vooraf, terwijl vakantie gewoon ontspannend moet zijn :D
Italië en Frankrijk kan je natuurlijk ook naar toe vliegen, maar ik snap je hoor; een eiland is wel echt heel fijn! Ik hoop dat Tenerife toch gewoon gaat lukken voor jullie.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 14:30 schreef Arizona het volgende:
@:alwayshappy ben jij nog lekker aan het genieten in Portugal? *O*
Enorm! We zitten vaak wel van 12 tot 4 in het hotel overdag om de ergste warmte in de airco door te brengen. We zijn toch enorm van het fotograferen en dat is het fijnste in de vroege ochtend of ‘s avonds (mooiere lucht), dus dat komt goed uit. Fijne mix tussen stedentrip, uitwaaien aan het strand en chillen in t hotel dus.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')