abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 21 mei 2021 @ 10:51:44 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_199537084

quote:
ZEIST - Marianne van Leeuwen wordt de opvolger van Eric Gudde als directeur betaald voetbal van de KNVB. Van Leeuwen wordt daarmee de eerste vrouw op deze post bij de KNVB.

De naam van Van Leeuwen ging de afgelopen dagen al rond en de benoeming is nu bevestigd door Jan Smit, de voorzitter van de raad van commissarissen van de nationale voetbalbond. "We hebben volgens ons de beste kandidaat geselecteerd voor deze functie", zegt Smit.

Hoog tijd
"Dat ze een vrouw is, is qua geschiedenis natuurlijk bijzonder, maar het werd hoog tijd. Het maakt haar in onze ogen daarom zelfs extra geschikt", aldus Smit. "Het voetbal heeft, in lijn met de ontwikkeling van het meiden- en vrouwenvoetbal, én de ontwikkelingen in de maatschappij, behoefte aan meer sterke vrouwen op belangrijke posities. Bovendien heeft Marianne een onafhankelijke blik op de ontwikkelingen van het voetbal, vandaag de dag en in de toekomst."

Van Leeuwen is een ervaren internationaal bestuurder en toezichthouder bij bedrijven als RELX, Sligro Food Group en Technische Unie. Sinds 2014 is ze ook voorzitter van Zeeburgia, de Amsterdamse amateurclub die jaarlijks tientallen talenten aflevert aan het betaald voetbal. Van Leeuwen is ook lid van de Sportraad Amsterdam.

Trots
Van Leeuwen kijkt uit naar haar nieuwe functie en uitdaging, maar wil er nog niet op vooruitlopen. "Ik zal er enorm trots op zijn als ik de komende jaren samen met anderen mag gaan werken aan het verder vooruit brengen van het Nederlands voetbal, maar ik ga er extern pas over in gesprek als de benoeming formeel een feit is", zegt ze.

De voorgenomen benoeming wordt officieel nadat de Algemene Vergadering Betaald Voetbal (AVBV), waarin alle clubs uit het betaald voetbal zijn vertegenwoordigd, op de hoogte is gesteld. Die vergadering staat voor 18 juni in Zeist op de agenda.
https://www.rtvutrecht.nl(...)ecteur-bij-knvb.html
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_199537166
Ideaal instapmoment na Gudde. Slechter kan niet.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_199541098
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 10:51 schreef Paul het volgende:
"Dat ze een vrouw is, is qua geschiedenis natuurlijk bijzonder, maar het werd hoog tijd. Het maakt haar in onze ogen daarom zelfs extra geschikt"
Het zou je maar gezegd worden _O-
  vrijdag 21 mei 2021 @ 15:58:46 #4
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199541577
Klinkt als een goede keus. Slechter dan de huidige bestuurders kan bovendien amper.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator vrijdag 21 mei 2021 @ 16:58:35 #5
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_199542325
quote:
"Dat ze een vrouw is, is qua geschiedenis natuurlijk bijzonder, maar het werd hoog tijd. Het maakt haar in onze ogen daarom zelfs extra geschikt", aldus Smit.
What can change the nature of a man?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')