abonnement Unibet Coolblue
pi_199543554
Autogarage
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=23734
2e hypotheek woonhuis 138% ltv
pi_199543567
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 18:12 schreef djtiesto8 het volgende:
Bedankt voor de investeringslink van CCF. Met een tweede recht van hypotheek voor ons als investeerders is de LTV ruim 90% voor dit bedrijfspand. Als er een overwaarde van ¤1 mln op zijn panden in privé zit, valt er dan niet iets te regelen dat deze worden meegenomen in de hypothecaire zekerheden? Alleen het recht van hypotheek op dit bedrijfspand (+ persoonlijke borgstelling) vind ik te mager. Echter, het project zal waarschijnlijk wel volkomen, waardoor extra hypotheken afgeven vanuit de leningnemer alleen maar ongunstig is. Maar ik doe niet mee.
Dat had makkelijk gekund inderdaad omdat Collin op een aantal panden reeds een 1e hypotheek heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 21-05-2021 20:31:18 ]
pi_199544617
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 18:20 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Dat had makkelijk gekund inderdaad omdat Collin op een aantal maanden reeds een 1e hypotheek heeft.
Klopt, en 9 maanden geleden schreef CCF nog 2x bij die panden:
quote:
Op dit moment is de privévermogenspositie van de ondernemer nihil. Zijn vermogen zit in de Teddy Kids Groep en is beschikbaar middels uitkering van dividend.
En nu is er "in stenen" ineens een miljoen beschikbaar:
quote:
Deze borgstelling heeft op dit moment een materiële waarde op basis van de overwaarde van minimaal ¤ 1.000.000,- op zijn vastgoedportefeuille in privé.
Voelt een beetje vreemd, een tweede hypotheek op minimaal de twee panden die via CCF zijn gefinancierd zou toch als extra niet gek zijn, en na 2 a 3 jaar boetevrij aflossen verwacht ik.
pi_199545555
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 16:42 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Is dit lening nummer 4 vanaf halverwege 2020? En wordt hiermee alle oude leningen afgelost.
Even nagevraagd: er worden géén Collin-leningen afgelost middels deze propositie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jaco078 op 22-05-2021 00:01:47 ]
pi_199548295
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 20:31 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Even nagevraagd: er worden géén leningen afgelost middels deze propositie.
Er worden feitelijk 2 leningen (een 2e hypotheek 300K en overige lening(en) 400K) geherfinancierd bij Collin voor 700K.

Bij wie de vorige leningen lopen is me niet helemaal duidelijk maar blijkbaar dus niet bij Collin zelf.
Misschien zelfs een stuk verliesfinanciering inbegrepen.

Al met al loopt de man weer flink te stapelen gebruik makend van de blijkbaar opgetreden waardestijging van het pand. Ik kan niet echt een reden bedenken om mee te doen. Dergelijke panden (een voormalige school) lijken me lastig te slijten als het mis zou gaan. Begint een beetje op een luchtkasteel van leningen te lijken en ik zie de naam A.T. vaker voorbij komen dan me lief is. Voor 6,5% neem ik hem niet mee (LTV 91%) maar vol komen doet hij toch wel denk ik.

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 21-05-2021 23:01:46 ]
Pecunia non olet
pi_199548521
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 15:51 schreef crowder07 het volgende:
GVE vorige maand voor het eerst sinds hele lange tijd weer aan een project ROBO Bar meegedaan 6 april was dit volgeschreven, 20 april verzoek tot betalen dat gedaan en tot op heden nog steeds niet gepasseerd of enige communicatie wanneer alsnog. Men heeft nog steeds niet geleerd hoe dit sneller zou moeten kunnen.
Ik heb ook meegedaan met ROBO bar. Onbegrijpelijk dat dit allemaal zo lang moet duren als je het vergelijkt met CCF. Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat de nieuwe website geen goed aan GVE heeft gedaan. Een vreselijk onhandige creatie, waar een webdesigner best een bak geld aan heeft verdiend zonder aan de investeerders te denken. Daarnaast de tweewekelijkse in plaats van maandelijkse uitbetaling. Zeer onhandig voor mijn boekhouding..

[ Bericht 0% gewijzigd door Vioolblok op 21-05-2021 23:16:56 ]
pi_199549954
Hebben jullie ook de brief binnen van het notariskantoor dat de overdracht van dat Wvjg pand in Sneek regelt? Ik vind het toch een beetje vreemd hoor. Investeerders zijn nu in direct met dat notariskantoor. Ik druk op internet op wat knoppen en heb vervolgens een brief van de notaris in de bus. Gelukkig dat dit niet bij elke hypothecaire lening zo gaat.
pi_199550383
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 01:32 schreef Buurman_ het volgende:
Hebben jullie ook de brief binnen van het notariskantoor dat de overdracht van dat Wvjg pand in Sneek regelt? Ik vind het toch een beetje vreemd hoor. Investeerders zijn nu in direct met dat notariskantoor. Ik druk op internet op wat knoppen en heb vervolgens een brief van de notaris in de bus. Gelukkig dat dit niet bij elke hypothecaire lening zo gaat.
Ik ben ook van mening dat de investeerders geen partij zijn voor de notaris omdat de individuele investeerders niet op de akte verschijnen. Er is maar 1x hypotheeknemer en dat is St. Zekerheden Waardevoorjegeld. De controle van de investeerders ligt bij deze stichting.

De gegevens van de investeerders hadden niet zonder toestemming gedeeld mogen worden met de notaris. Als toestemming wel noodzakelijk was hadden investeerders de mogelijkheid moeten krijgen zich terug te trekken uit dit project.
pi_199550438
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 06:39 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Ik ben ook van mening dat de investeerders geen partij zijn voor de notaris omdat de individuele investeerders niet op de akte verschijnen. Er is maar 1x hypotheeknemer en dat is St. Zekerheden Waardevoorjegeld. De controle van de investeerders ligt bij deze stichting.

De gegevens van de investeerders hadden niet zonder toestemming gedeeld mogen worden met de notaris. Als toestemming wel noodzakelijk was hadden investeerders de mogelijkheid moeten krijgen zich terug te trekken uit dit project.
WvjG had de persoonsgegevens nooit zonder toestemming vooraf mogen delen. Dit is dus gewoon een datalek dat gemeld zou moeten worden aan de Autoriteit Persoonsgegevens. Maar goed, allemaal maar niet erger maken dan het al is.
Het blijft wel een slecht actie van een club die zegt de regeltjes hoog in het vaandel te hebben staan.
Vanaf het moment van inschrijving liep dit project al niet op een normale manier.
pi_199550502
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 07:07 schreef Horsemen het volgende:

[..]

WvjG had de persoonsgegevens nooit zonder toestemming vooraf mogen delen. Dit is dus gewoon een datalek dat gemeld zou moeten worden aan de Autoriteit Persoonsgegevens. Maar goed, allemaal maar niet erger maken dan het al is.
Het blijft wel een slecht actie van een club die zegt de regeltjes hoog in het vaandel te hebben staan.
Vanaf het moment van inschrijving liep dit project al niet op een normale manier.
Daar kunnen we zeker nog leuk over discussiëren of het wel of niet mag. Grond op verstrekking van een wettelijke verplichting? Het gaat immers om de uitvoering van de wwft.

Dit wordt door het platform natuurlijk wel weer gebruikt om van te leren:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_199550616
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 07:39 schreef Tjalala het volgende:

[..]

Daar kunnen we zeker nog leuk over discussiëren of het wel of niet mag. Grond op verstrekking van een wettelijke verplichting? Het gaat immers om de uitvoering van de wwft.

Dit wordt door het platform natuurlijk wel weer gebruikt om van te leren:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze notaris handelt dus anders dan de huisnotaris. De notaris uit Friesland handelt niet conform de eisen aan notarissen. Dat blijkt ook wel uit de vele projecten die eerder via crowdfundprojecten langs een notaris zijn gegaan. Wanneer je kijkt naar de eisen aan een notaris op grond van Wwft:
quote:
De identiteit van een cliënt-rechtspersoon, zoals een bv, een nv of een stichting kan worden vastgesteld aan de hand van een uittreksel uit het handelsregister. Dit kan zowel een uittreksel in fysieke vorm zijn als een uittreksel in elektronische vorm dat door de notaris zelf wordt aangevraagd. Ook alle personen die een belang houden van meer dan 25 procent in het kapitaal van een rechtspersoon of daarin op andere wijze feitelijke zeggenschap hebben, moeten bekend zijn bij de notaris en hun identiteit desgewenst laten verifiëren.
Notaris dient dus enkel de stichting zekerheden te controleren.
quote:
Notarissen mogen op basis van hun beroepsregels vanaf 1 mei 2019 geen contante bedragen aannemen of uitbetalen boven ¤ 2.500. Op grond van de Wwft geldt voor de notaris de verplichting contante betalingen te melden bij de FIU-Nederland. Met ingang van 25 juli 2018 geldt deze meldingsplicht voor contante betalingen van ¤ 10.000 of meer, aan of door de notaris. Gezien het verbod in de beroepsregels zullen contante betalingen boven ¤ 2.500 in principe niet voorkomen. De meldingsplicht geldt echter ook als de cliënt de contanten op een rekening van de notaris stort. Door de cliënt voorgenomen contante betalingen aan de notaris of gewenste uitbetalingen van ¤ 10.000 of meer die niet worden uitgevoerd, moeten ook gemeld worden.
Notaris moet enkel naar contante stortingen (vanuit stichting zekerheden) kijken. Het is vrij snel duidelijk dat de betalingen enkel bancair zijn gedaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 22-05-2021 08:30:45 ]
pi_199550769
Website sameningeld ligt er nu al uit. Allemaal investeerders die de (Enkhuizer) boot vandaag niet willen missen....
pi_199550856
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 08:05 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Deze notaris handelt dus anders dan de huisnotaris. De notaris uit Friesland handelt niet conform de eisen aan notarissen. Dat blijkt ook wel uit de vele projecten die eerder via crowdfundprojecten langs een notaris zijn gegaan. Wanneer je kijkt naar de eisen aan een notaris op grond van Wwft:
[..]

Notaris dient dus enkel de stichting zekerheden te controleren.
[..]

Notaris moet enkel naar contante stortingen kijken. Het is vrij snel duidelijk dat de betalingen enkel bancair zijn gedaan.
Ik ben het er mee eens dat het gek is... maar deze notaris denkt er weet net even anders over. (zowel de notaris als platform maken het beide aanhangig bij hun eigen beroepsorganisatie)

Het gedeelte van de wwft mbt contant geld is hier niet aan de orde, de wet is een stuk meer dan alleen melding doen als er sprake is van betalingen in contant geld.

(denk eigenlijk ook dat de pseudo-UBO genoeg had moeten zijn voor de notaris tenzij er een investeerder inzit met heel wat zeggenschap en dan had alleen die onderzocht moeten worden)

[ Bericht 6% gewijzigd door Tjalala op 22-05-2021 08:48:08 ]
pi_199551061
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 08:38 schreef Tjalala het volgende:

[..]

Ik ben het er mee eens dat het gek is... maar deze notaris denkt er weet net even anders over. (zowel de notaris als platform maken het beide aanhangig bij hun eigen beroepsorganisatie)

Het gedeelte van de wwft mbt contant geld is hier niet aan de orde, de wet is een stuk meer dan alleen melding doen als er sprake is van betalingen in contant geld.

(denk eigenlijk ook dat de pseudo-UBO genoeg had moeten zijn voor de notaris tenzij er een investeerder inzit met heel wat zeggenschap en dan had alleen die onderzocht moeten worden)
Dat laatste zal wel aan de orde zijn aangezien de inschrijvingen bij het project ook al dubieus verliepen.
pi_199551112
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 08:29 schreef KrekelJapie het volgende:
Website sameningeld ligt er nu al uit. Allemaal investeerders die de (Enkhuizer) boot vandaag niet willen missen....
Hier ook.
Misschien zijn ze wel bezig met de capaciteitsuitbreiding :)
pi_199551828
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 09:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Hier ook.
Misschien zijn ze wel bezig met de capaciteitsuitbreiding :)
Sig doet het weer (op dit moment)
pi_199551908
Beide leningnemers project Apeldoorn Asselsestraat 117 117 B en Elsweg 75 van sameningeld zijn in 2018 verdacht geweest van omzetfraude, witwassen en deelname aan een criminele organisatie.

Ik kan niet terugvinden of ze daadwerkelijk zijn veroordeeld:
https://www.destentor.nl/(...)en-zutphen~a17ff4c3/
pi_199551971
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 18:12 schreef djtiesto8 het volgende:
Bedankt voor de investeringslink van CCF. Met een tweede recht van hypotheek voor ons als investeerders is de LTV ruim 90% voor dit bedrijfspand. Als er een overwaarde van ¤1 mln op zijn panden in privé zit, valt er dan niet iets te regelen dat deze worden meegenomen in de hypothecaire zekerheden? Alleen het recht van hypotheek op dit bedrijfspand (+ persoonlijke borgstelling) vind ik te mager. Echter, het project zal waarschijnlijk wel volkomen, waardoor extra hypotheken afgeven vanuit de leningnemer alleen maar ongunstig is. Maar ik doe niet mee.
Ik ook niet.
  zaterdag 22 mei 2021 @ 11:23:27 #69
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199552298
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 18:12 schreef djtiesto8 het volgende:
Bedankt voor de investeringslink van CCF. Met een tweede recht van hypotheek voor ons als investeerders is de LTV ruim 90% voor dit bedrijfspand. Als er een overwaarde van ¤1 mln op zijn panden in privé zit, valt er dan niet iets te regelen dat deze worden meegenomen in de hypothecaire zekerheden? Alleen het recht van hypotheek op dit bedrijfspand (+ persoonlijke borgstelling) vind ik te mager. Echter, het project zal waarschijnlijk wel volkomen, waardoor extra hypotheken afgeven vanuit de leningnemer alleen maar ongunstig is. Maar ik doe niet mee.
Voor goede voorlees verhalen zal je wel goed zitten bij Teddy.

Over investeringen heb ik wat meer twijfels. Derhalve laat ik deze lopen.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199552336
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 10:38 schreef KrekelJapie het volgende:
Beide leningnemers project Apeldoorn Asselsestraat 117 117 B en Elsweg 75 van sameningeld zijn in 2018 verdacht geweest van omzetfraude, witwassen en deelname aan een criminele organisatie.

Ik kan niet terugvinden of ze daadwerkelijk zijn veroordeeld:
https://www.destentor.nl/(...)en-zutphen~a17ff4c3/
Dat klinkt niet best :X Benieuwd wat SiG hier over te zeggen heeft.
pi_199552638
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 10:38 schreef KrekelJapie het volgende:
Beide leningnemers project Apeldoorn Asselsestraat 117 117 B en Elsweg 75 van sameningeld zijn in 2018 verdacht geweest van omzetfraude, witwassen en deelname aan een criminele organisatie.

Ik kan niet terugvinden of ze daadwerkelijk zijn veroordeeld:
https://www.destentor.nl/(...)en-zutphen~a17ff4c3/
Zie hier één van de voordelen dat SIG nu eindelijk de achternamen van geldleners publiceert....
pi_199552776
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 18:19 schreef KrekelJapie het volgende:
Autogarage
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=23734
2e hypotheek woonhuis 138% ltv
Hoe denken jullie over dit project met een rente van 7,5%;
- zekerheden beperkt, je kan hopen dat hij zijn huis niet uitgezet wilt worden en dan extra zijn best doet
- is zelf geen monteur en dus afhankelijk van de twee monteurs en de invulling van de derde vacature
- een goodwill van 454k vind ik voor een kleine garage stevig, wel is het resultaat voor belasting/vpb 20 tot 25%!! is dit een percentage dat houdbaar is.
- op de website staan een paar goedkopere auto's, hij moet het dus mn van reparaties hebben
pi_199553367
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 10:38 schreef KrekelJapie het volgende:
Beide leningnemers project Apeldoorn Asselsestraat 117 117 B en Elsweg 75 van sameningeld zijn in 2018 verdacht geweest van omzetfraude, witwassen en deelname aan een criminele organisatie.

Ik kan niet terugvinden of ze daadwerkelijk zijn veroordeeld:
https://www.destentor.nl/(...)en-zutphen~a17ff4c3/
Oktober 2019 is hij met zijn vastgoed praktijken begonnen: https://drimble.nl/bedrijf/loenen/43927696/syndic-holding-bv.html.

Als hij in januari 2019 al tot een celstraf is veroordeeld, zal dat in ieder geval niet een lange zijn geweest.
pi_199553747
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 12:58 schreef Buurman_ het volgende:

[..]

Oktober 2019 is hij met zijn vastgoed praktijken begonnen: https://drimble.nl/bedrijf/loenen/43927696/syndic-holding-bv.html.

Als hij in januari 2019 al tot een celstraf is veroordeeld, zal dat in ieder geval niet een lange zijn geweest.
Of al wat maanden in voorarrest gezeten.
  zaterdag 22 mei 2021 @ 13:27:02 #75
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199553810
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 12:14 schreef ML45 het volgende:

[..]

Hoe denken jullie over dit project met een rente van 7,5%;
- zekerheden beperkt, je kan hopen dat hij zijn huis niet uitgezet wilt worden en dan extra zijn best doet
- is zelf geen monteur en dus afhankelijk van de twee monteurs en de invulling van de derde vacature
- een goodwill van 454k vind ik voor een kleine garage stevig, wel is het resultaat voor belasting/vpb 20 tot 25%!! is dit een percentage dat houdbaar is.
- op de website staan een paar goedkopere auto's, hij moet het dus mn van reparaties hebben
454K aan goodwill is wel heel veel in deze.
Verkopende partij heeft deal van zijn leven. Vandaar dat ook 250K mee gefinancierd wordt.

Ik wil even de reacties van andere afwachten.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')