abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 30 september 2021 @ 10:14:52 #131
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_201575846
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:10 schreef VelitoX het volgende:

[..]
Eeeh... vandaag? Wat overigens bizar snel is lol. Film is nog steeds in de bios en pas in Augustus uitgekomen.... Cruella staat dr ook op nu (geen idee of dat al zo was).
Het was een grapje ;) Gezien de posts erboven :P

Toevallig gister gekeken. Wel aardig.
Cruella staat er idd al een tijdje op.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Hardste schreeuwer 2022 donderdag 30 september 2021 @ 14:49:25 #132
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_201579133
Ik heb Cruella laatst ook gezien beetje rare film met onnodig Black washing van Anita en Roger.
Heel de film was een beetje apart.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  donderdag 30 september 2021 @ 15:26:58 #133
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_201579513
Jij vindt t onnodig. Anderen vinden t hoog tijd. Het deed totaal niets af aan de film, noch voegde t iets toe. Dus geen last van gehad verder. Geen invloed op t verhaal. Dan kun je zeggen “waarom dan doen?” Maar ook “waarom dan niet?” jij stoort je in elk topic wel aan dat soort zaken. Of t nu Disney, marvel, Star Wars, Star Trek is. Wordt lastig tv kijken.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_201582842
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_201631489
Wanneer komt de nieuwe aflevering van Y last man op D+? Is dat maandag of dinsdags?
  Admin maandag 4 oktober 2021 @ 14:23:39 #136
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_201632141
Woensdagen, dacht ik.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  roze maandag 4 oktober 2021 @ 16:06:48 #137
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_201633564
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:49 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik heb Cruella laatst ook gezien beetje rare film met onnodig Black washing van Anita en Roger.
Heel de film was een beetje apart.
Ik vond het juist wel een toffe film, prima mee vermaakt.
Your beauty never ever scared me.
  Hardste schreeuwer 2022 maandag 4 oktober 2021 @ 16:53:52 #138
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_201634073
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:26 schreef Ang3l het volgende:
Jij vindt t onnodig. Anderen vinden t hoog tijd. Het deed totaal niets af aan de film, noch voegde t iets toe. Dus geen last van gehad verder. Geen invloed op t verhaal. Dan kun je zeggen “waarom dan doen?” Maar ook “waarom dan niet?” jij stoort je in elk topic wel aan dat soort zaken. Of t nu Disney, marvel, Star Wars, Star Trek is. Wordt lastig tv kijken.
Star trek kijk ik niet en in dit geval was het heel onnodig Roger en Anita zijn in de tekenfilms en de 101 echte dalmatiërs gewone hele normale standaard mensen als je ze nu in de prequel wat Cruella eigenlijk is ze opeens donker maakt is dat gewoon apart en kijk ons eens goed bezig zijn van Disney.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  Admin maandag 4 oktober 2021 @ 17:53:24 #139
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_201634744
quote:
Op maandag 4 oktober 2021 @ 16:53 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Star trek kijk ik niet en in dit geval was het heel onnodig Roger en Anita zijn in de tekenfilms en de 101 echte dalmatiërs gewone hele normale standaard mensen als je ze nu in de prequel wat Cruella eigenlijk is ze opeens donker maakt is dat gewoon apart en kijk ons eens goed bezig zijn van Disney.
Ik vind dat je er wel erg krampachtig aan vasthoudt dat iemand wit "hoort" te zijn. Doe niet zo moeilijk joh.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Hardste schreeuwer 2022 maandag 4 oktober 2021 @ 21:57:40 #140
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_201639454
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 17:53 schreef Breuls het volgende:

[..]
Ik vind dat je er wel erg krampachtig aan vasthoudt dat iemand wit "hoort" te zijn. Doe niet zo moeilijk joh.
Voor mij hoort het niet maar vroeger hadden de mensen de mond vol over whitewashing terwijl Netflix en Disney nu het overal expres aan het doen zijn de andere kant op. Kijk als een donkere acteur echt de beste keus is of het een aanpassing is die logisch is in het (aangepaste)verhaal of het gewoon goed gebeurd zoals in Blade vroeger of meer recent in The Flash serie bijvoorbeeld prima maar Disney en Netflix slaan gewoon door die doen het om te laten zien hoe woke ze wel niet zijn.

Al lang niet meer omdat de donkere actrice of acteur de beste voor de rol is in tegendeel waarschijnlijk hadden ze al bedacht dat Anita nu donker zou zijn voor dat de actrice gecast was.
Zo van oh ja laten we die rol maar donker maken dat is goed voor het imago.

Zelfde met de Watcher die is al sinds de jaren 60 zo en nu omdat een donkere stemacteur hem inspreekt moet het personage ook een ander tintje? Het was juist beter geweest als ze de acteur gewoon ingehuurd hadden omdat hij goed is in ze werk zonder vervolgens het personage een tintje of drie donkerder te maken.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  maandag 4 oktober 2021 @ 22:40:49 #141
8369 speknek
Another day another slay
pi_201640229
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:49 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik heb Cruella laatst ook gezien beetje rare film met onnodig Black washing van Anita en Roger.
Heel de film was een beetje apart.
Nee joh zaten er twee zwarten in een film met minstens vijftig blanken? Wat naar voor je. Duidelijk blackwashing.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201641360
Free Guy viel me echt enorm tegen, onwijze fan van Ryan Reynolds en hij was nog okay en de vrouwelijke hoofdrol ook wel, maar ik voelde het gewoon totaal niet.
  Admin dinsdag 5 oktober 2021 @ 07:14:22 #143
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_201642191
quote:
Op maandag 4 oktober 2021 @ 21:57 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Bla bla bla. Je doet heel erg alsof jij als witte man (ik weet niet of dat zo is, maar je komt wel zo over) toestemming moet geven aan personen van kleur om rollen te mogen spelen in films. Als je niet inziet hoe fout dat is moest je maar eens wat boeken gaan lezen, denk ik.

Niemand hoeft zich te verantwoorden voor castingkeuzes, tenzij die keuzes maatschappelijk dubieus zijn, zoals een situatie waar mensen van kleur hun kans ontnomen wordt zichzelf vertegenwoordigd te zien (waar jij naar refereert met whitewashing). Een personage gekleurd maken waar deze eerst wit was is niet "hetzelfde, maar dan in de andere richting". Dat is het alleen in een wereld waarin de kansen voor witte en niet-witte personen historisch gezien altijd al gelijk waren.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:19:57 #144
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_201642878
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 16:53 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Star trek kijk ik niet en in dit geval was het heel onnodig Roger en Anita zijn in de tekenfilms en de 101 echte dalmatiërs gewone hele normale standaard mensen als je ze nu in de prequel wat Cruella eigenlijk is ze opeens donker maakt is dat gewoon apart en kijk ons eens goed bezig zijn van Disney.
Het feit dat jij dat apart vind, terwijl je zelf zegt dat t onnodig is omdat de huiskleur er niet toe doet... zegt genoeg. Als het er niet toe doet, zou t je ook niet hoeven uitmaken dat t wel is gebeurd. Waar maak je je drukl om? (in meerdere topics, want dit is niet de eerste discussie die we er over gehad hebben).
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:22:35 #145
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_201642902
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 22:40 schreef speknek het volgende:

[..]
Nee joh zaten er twee zwarten in een film met minstens vijftig blanken? Wat naar voor je. Duidelijk blackwashing.

[ afbeelding ]
Jamaar "ze doen t nu de andere kant op!" _O-

Nou, zover is t nog lang niet hoor. De witte boze cisgender hetero man is nog steeds oververtegenwoordigd, dus weer maar niet bang. En daarentegen: Voelt niet fijn? Weet je wat de ander gevoeld heeft al die tijd.

Dit plaatje, inderdaad. Equality will feel like oppression, in the eyes of the oppressor.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_201643309
Ik kijk eigenlijk altijd Disney+ thuis. Gister dacht ik de serie "Only Murders in the Building" in de trein te gaan kijken. Deze verdween na een aflevering, onder het mom van "Je bent aan het reizen en dan heb je niet alle content tot je beschikking". Dus ik wilde terugvallen op Free Guy, om die dan op de terugweg te vervolgen. Maar ook die was verdwenen. Op bestemming waren beiden ook niet te vinden. Dat gebeurde pas weer bij thuiskomst.

De treinreis was volledig in Nederland, de bestemming ook. Dus ik vond het een vaag verhaal. Sterker nog... Er was geen rechten tot locatiedeling aan de app gegegeven, oid.

[ Bericht 3% gewijzigd door Benny op 06-10-2021 10:22:54 ]
  roze dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:44:41 #147
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_201644319
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 23:48 schreef Xan21 het volgende:
Free Guy viel me echt enorm tegen, onwijze fan van Ryan Reynolds en hij was nog okay en de vrouwelijke hoofdrol ook wel, maar ik voelde het gewoon totaal niet.
Gisteren begin gemaakt maar het trekt me nog niet zo helaas.
Your beauty never ever scared me.
  Moderator dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:35:49 #148
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_201652452
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 10:06 schreef Benny het volgende:
Ik kijk eigenlijk altijd Disney+ thuis. Gister dacht ik de serie "Only Murderers in the Building" in de trein te gaan kijken. Deze verdween na een aflevering, onder het mom van "Je bent aan het reizen en dan heb je niet alle content tot je beschikking". Dus ik wilde terugvallen op Free Guy, om die dan op de terugweg te vervolgen. Maar ook die was verdwenen. Op bestemming waren beiden ook niet te vinden. Dat gebeurde pas weer bij thuiskomst.

De treinreis was volledig in Nederland, de bestemming ook. Dus ik vond het een vaag verhaal. Sterker nog... Er was geen rechten tot locatiedeling aan de app gegegeven, oid.
Only Murders in the Building ^O^
pi_201653476
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 21:35 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Only Murders in the Building ^O^
Klopt. Mooie serie _O_

Net Free Guy gekeken. Ook een topfilm _O_
  woensdag 6 oktober 2021 @ 08:11:03 #150
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_201655071
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 10:06 schreef Benny het volgende:
Ik kijk eigenlijk altijd Disney+ thuis. Gister dacht ik de serie "Only Murderers in the Building" in de trein te gaan kijken. Deze verdween na een aflevering, onder het mom van "Je bent aan het reizen en dan heb je niet alle content tot je beschikking". Dus ik wilde terugvallen op Free Guy, om die dan op de terugweg te vervolgen. Maar ook die was verdwenen. Op bestemming waren beiden ook niet te vinden. Dat gebeurde pas weer bij thuiskomst.

De treinreis was volledig in Nederland, de bestemming ook. Dus ik vond het een vaag verhaal. Sterker nog... Er was geen rechten tot locatiedeling aan de app gegegeven, oid.
Da's wel raar ja. Op je mobiele device moet je tocg gewoon door heel Nederland dezelfde dingen kunnen kijken?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Admin woensdag 6 oktober 2021 @ 14:17:33 #151
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_201658752
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 09:22 schreef Ang3l het volgende:

De witte boze cisgender hetero man is nog steeds oververtegenwoordigd, dus weer maar niet bang.
Witte boze cisgender vrouwen (cisgender-hetero is dubbelop ;)) doen het ook niet onaardig hoor. Verder valt het als je gewoon naar de cijfers kijkt allemaal best nogal mee. Er lijkt het idee te heersen dat elke bevolkingsgroep evenveel vertegenwoordigd moet zijn (maar alléén in hollywood eigenlijk). Dat is natuurlijk niet 'representatief'. Als je bevolking voor 80% bestaat uit blanken dan is een representatieve vertegenwoordiging van blanken gewoon 80%. Je kunt niet zeggen 'ja, we hebben hispanics, native americans, african americans, asians en whites dus moet een cast bestaan uit 20% zwart, 20% mexicaan, 20% indiaan, 20% chinees en 20% blank. Dat is simpelweg niet de werkelijkheid weerspiegelen. Ja, het kan wel, maar het zou niet MOETEN.

quote:
En daarentegen: Voelt niet fijn? Weet je wat de ander gevoeld heeft al die tijd.
Als je voor gelijkheid wil zijn moet je niet doorslaan de andere kant op. Dan zit je over 20 jaar wéér met dit gezeik. Zorg dan ook dat het EQUAL is.

Wel opvallend overigens dat men nooit over bollywoodfilms begint en roept dat daarin te weinig zwarten en blanken zitten. Of koreaanse films. Of chinese films. Maar goed, da's weer een heel andere discussie.

Ik ben helemaal voor diversiteit, maar scheep minderheden dan niet af met oude rolletjes van blanken. Schrijf daadwerkelijk materiaal vóór die demografie. Daar heeft iedereen veel meer aan dan aan afdankertjes.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Moderator woensdag 6 oktober 2021 @ 14:34:21 #152
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_201658908
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:17 schreef Danny het volgende:

[..]
Witte boze cisgender vrouwen (cisgender-hetero is dubbelop ;)) doen het ook niet onaardig hoor. Verder valt het als je gewoon naar de cijfers kijkt allemaal best nogal mee. Er lijkt het idee te heersen dat elke bevolkingsgroep evenveel vertegenwoordigd moet zijn (maar alléén in hollywood eigenlijk). Dat is natuurlijk niet 'representatief'. Als je bevolking voor 80% bestaat uit blanken dan is een representatieve vertegenwoordiging van blanken gewoon 80%. Je kunt niet zeggen 'ja, we hebben hispanics, native americans, african americans, asians en whites dus moet een cast bestaan uit 20% zwart, 20% mexicaan, 20% indiaan, 20% chinees en 20% blank. Dat is simpelweg niet de werkelijkheid weerspiegelen. Ja, het kan wel, maar het zou niet MOETEN.
[..]
Als je voor gelijkheid wil zijn moet je niet doorslaan de andere kant op. Dan zit je over 20 jaar wéér met dit gezeik. Zorg dan ook dat het EQUAL is.

Wel opvallend overigens dat men nooit over bollywoodfilms begint en roept dat daarin te weinig zwarten en blanken zitten. Of koreaanse films. Of chinese films. Maar goed, da's weer een heel andere discussie.

Ik ben helemaal voor diversiteit, maar scheep minderheden dan niet af met oude rolletjes van blanken. Schrijf daadwerkelijk materiaal vóór die demografie. Daar heeft iedereen veel meer aan dan aan afdankertjes.
Ik snap sowieso niet zo goed dat de kleur van een acteur voor iemand de kwaliteit van een film of serie zo kan beïnvloeden dat ie er last van heeft. Het lijkt me heel vermoeiend om daar steeds stil bij te moeten staan.
Mij als kijker boeit t echt niet of een personage donker, hispanic, Aziatisch of wat dan ook is. Ook maak ik me meestal echt niet druk of de populatie in de film of serie wel representatief is voor de daadwerkelijk uitgebeelde populatie (tenzij bijvoorbeeld racisme het onderwerp van de film is, maar das een ander verhaal).

Meer diversiteit is wat mij betreft goed. Schieten sommigen erin door? Wellicht, maar waarom zou dit het kijkplezier moeten beïnvloeden? Persoonlijk stoor ik me er veel meer aan dat in elk F&S-topic waar ik een inhoudelijke discussie over de serie verwacht elke keer de 'woke-disussie' terugvind
  woensdag 6 oktober 2021 @ 14:38:24 #153
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201658951
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:17 schreef Danny het volgende:

[..]
Witte boze cisgender vrouwen (cisgender-hetero is dubbelop ;)) doen het ook niet onaardig hoor. Verder valt het als je gewoon naar de cijfers kijkt allemaal best nogal mee. Er lijkt het idee te heersen dat elke bevolkingsgroep evenveel vertegenwoordigd moet zijn (maar alléén in hollywood eigenlijk). Dat is natuurlijk niet 'representatief'. Als je bevolking voor 80% bestaat uit blanken dan is een representatieve vertegenwoordiging van blanken gewoon 80%. Je kunt niet zeggen 'ja, we hebben hispanics, native americans, african americans, asians en whites dus moet een cast bestaan uit 20% zwart, 20% mexicaan, 20% indiaan, 20% chinees en 20% blank. Dat is simpelweg niet de werkelijkheid weerspiegelen. Ja, het kan wel, maar het zou niet MOETEN.
[..]
Als je voor gelijkheid wil zijn moet je niet doorslaan de andere kant op. Dan zit je over 20 jaar wéér met dit gezeik. Zorg dan ook dat het EQUAL is.

Wel opvallend overigens dat men nooit over bollywoodfilms begint en roept dat daarin te weinig zwarten en blanken zitten. Of koreaanse films. Of chinese films. Maar goed, da's weer een heel andere discussie.

Ik ben helemaal voor diversiteit, maar scheep minderheden dan niet af met oude rolletjes van blanken. Schrijf daadwerkelijk materiaal vóór die demografie. Daar heeft iedereen veel meer aan dan aan afdankertjes.
Echte gelijkheid krijg je in Hollywood denk ik pas als iedere film/serie open audities zou houden zonder te bepalen hoe een karakter er uit ziet (uiterlijke kenmerken) en de rol zou gaan naar de acteur/actrice die de meeste binding heeft/laat zien met het geschreven karakter.

Ik stoor me niet aan de toenemende mate van diversiteit (noodgang verwoordt het goed boven mij); ik ga er gewoon vanuit dat studio's iemand casten omdat die acteur/actrice de juiste is voor de rol; maar diep van binnen weet ik ook wel dat er vast ook andere aspecten mee spelen in sommige gevallen. En zolang dat nog het geval is is er geen sprake van echte gelijkheid. Ik denk ook niet dat dat er ooit echt gaat komen. Helemaal omdat iedereen gelijkheid anders ervaart.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Admin woensdag 6 oktober 2021 @ 14:44:25 #154
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_201659011
quote:
Op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:17 schreef Danny het volgende:
Ik ben helemaal voor diversiteit, maar scheep minderheden dan niet af met oude rolletjes van blanken. Schrijf daadwerkelijk materiaal vóór die demografie. Daar heeft iedereen veel meer aan dan aan afdankertjes.
Mee eens natuurlijk, maar ik sla aan op het "voor". Dat is natuurlijk niet het enige waarmee je het beter maakt; witte mensen die rolletjes schrijven voor gekleurde acteurs. Geef ook achter de camera voldoende kansen aan minderheden, dan schrijft iedereen gewoon hun eigen verhalen en komt het "vanzelf" (bewust tussen quotes, want zo simpel is het natuurlijk niet) goed.

Eigenlijk is dat nog belangrijker, want dan krijg je de verhalen ook inhoudelijk meer toegespitst op de diverse bevolkingsgroepen. :)

Maar waar we (wij allen hier dus) als publiek een keer vanaf moeten is elke keer als we iemand zien die niet wit/hetero/etc is, denken dat die erin zit "omdat die een kans gekregen heeft". Dat bagatelliseert de legitimiteit van mensen van diverse afkomst om deel te nemen aan de maatschappij. Die gedachte komt immers voort uit het idee dat een personage "eigenlijk wit moet zijn, maar ja diversiteit he" en dat is best wel een arrogante houding, om te denken dat je toestemming van de elite nodig hebt om mee te mogen doen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin woensdag 6 oktober 2021 @ 14:45:32 #155
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_201659024
quote:
Op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:34 schreef noodgang het volgende:

Meer diversiteit is wat mij betreft goed. Schieten sommigen erin door? Wellicht, maar waarom zou dit het kijkplezier moeten beïnvloeden? Persoonlijk stoor ik me er veel meer aan dat in elk F&S-topic waar ik een inhoudelijke discussie over de serie verwacht elke keer de 'woke-disussie' terugvind
Ha, ik ook. Het valt me soms pas op als er weer iemand heel hard de woke-klaagzang uit de kast haalt.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 14:50:30 #156
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_201659074
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:17 schreef Danny het volgende:

[..]
Witte boze cisgender vrouwen (cisgender-hetero is dubbelop ;)) doen het ook niet onaardig hoor. Verder valt het als je gewoon naar de cijfers kijkt allemaal best nogal mee. Er lijkt het idee te heersen dat elke bevolkingsgroep evenveel vertegenwoordigd moet zijn (maar alléén in hollywood eigenlijk). Dat is natuurlijk niet 'representatief'. Als je bevolking voor 80% bestaat uit blanken dan is een representatieve vertegenwoordiging van blanken gewoon 80%. Je kunt niet zeggen 'ja, we hebben hispanics, native americans, african americans, asians en whites dus moet een cast bestaan uit 20% zwart, 20% mexicaan, 20% indiaan, 20% chinees en 20% blank. Dat is simpelweg niet de werkelijkheid weerspiegelen. Ja, het kan wel, maar het zou niet MOETEN.
[..]
Als je voor gelijkheid wil zijn moet je niet doorslaan de andere kant op. Dan zit je over 20 jaar wéér met dit gezeik. Zorg dan ook dat het EQUAL is.

Wel opvallend overigens dat men nooit over bollywoodfilms begint en roept dat daarin te weinig zwarten en blanken zitten. Of koreaanse films. Of chinese films. Maar goed, da's weer een heel andere discussie.

Ik ben helemaal voor diversiteit, maar scheep minderheden dan niet af met oude rolletjes van blanken. Schrijf daadwerkelijk materiaal vóór die demografie. Daar heeft iedereen veel meer aan dan aan afdankertjes.
Ik ben t met je eens hoor. Over-representatie en het gebruiken als marketing-tool, daar ben ik ook zeker niet voor. Ik ben ook niet voor t omvormen van bestaande rollen waarbij huidskleur een onderdeel er van is (zoals James Bond, de gladde witte kerel), maar in dit geval dat t nietszeggende rollen zijn van "een man en ene vrouw" (in Cruella) maakt t echt geen zak uit. Als je dan nog gaat zeiken dat de witte man overal verdwijnt en dan t een schande is dat deze rol is "aangepast", dan ben je echt halstarrig aan t vasthouden aan je eeuwenlange oververtegenwoordiging.

Het kan voelen als oververtegenwoordigen van de POC of LGBTQ, omdat er:
1. door de media marketing steeds nadruk op gelegd wordt nu
2. je het niet gewend bent zo "vaak" te zien, omdat het er nooit was
Maar dat is echt nog niet zo, ook niet in Hollywood. Het wordt alleen enorm uitgemeten in de media als het gebeurd.

Overigens:
Cisgender en hetero is zeker niet dubbelop ;)
Cisgender betekent geboren in t gender wat ook klopt met je lijf. Staat los van seksuele geaardheid.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Admin woensdag 6 oktober 2021 @ 16:00:41 #157
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_201659829
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:44 schreef Breuls het volgende:

[..]
Mee eens natuurlijk, maar ik sla aan op het "voor". Dat is natuurlijk niet het enige waarmee je het beter maakt; witte mensen die rolletjes schrijven voor gekleurde acteurs. Geef ook achter de camera voldoende kansen aan minderheden, dan schrijft iedereen gewoon hun eigen verhalen en komt het "vanzelf" (bewust tussen quotes, want zo simpel is het natuurlijk niet) goed.

Eigenlijk is dat nog belangrijker, want dan krijg je de verhalen ook inhoudelijk meer toegespitst op de diverse bevolkingsgroepen. :)

Maar waar we (wij allen hier dus) als publiek een keer vanaf moeten is elke keer als we iemand zien die niet wit/hetero/etc is, denken dat die erin zit "omdat die een kans gekregen heeft". Dat bagatelliseert de legitimiteit van mensen van diverse afkomst om deel te nemen aan de maatschappij. Die gedachte komt immers voort uit het idee dat een personage "eigenlijk wit moet zijn, maar ja diversiteit he" en dat is best wel een arrogante houding, om te denken dat je toestemming van de elite nodig hebt om mee te mogen doen.
Eens hoor. Ben een groot fan van bv Spike Lee. Verder ken ik - naast pierrots - geen mensen die wit zijn ;) en ik denk alleen dat mensen de rol hebben gekregen om een hokje af te vinken als ze een hokje afvinken maar simpelweg niet goed zijn, OF ik denk dat ze de rol hebben gekregen om een hokje af te vinken als huidskleur, gender, handicap of seksuele voorkeur gebruikt wordt als promotiemiddel ('wij hebben de eerste vrouwelijke Doctor!' (Doctor Who), 'Wij hebben de eerste transgender superheld!' (Supergirl), 'wij hebben de eerste zwarte, vrouwelijke Doctor!' (Doctor Who), 'wij hebben de eerste vrouwelijke Ghostbusters' (Ghostbusters 2016), 'Wij hebben een remake van Charlie's Angels, maar nu is iedereen een vrouw behalve de bad guys.' In dat geval is dat niet ten nadele van de persoon die de rol krijgt, maar meer omdat ook die acteurs toch in zo'n geval het idee moeten hebben uitgebuit te worden omwille van onvrijwillige kenmerken in plaats van gekozen te worden om hun talent en geschiktheid?

Ik vind overigens ook dat we af moeten van het opkomen voor groep A door middel van het beledigen of beschuldigen van groep B. Niet alleen is dat in veel gevallen compleet unfair, maar het zorgt niet bepaald voor begrip over en weer.

[ Bericht 12% gewijzigd door Danny op 06-10-2021 17:50:39 ]
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  donderdag 7 oktober 2021 @ 10:00:19 #158
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_201667735
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:00 schreef Danny het volgende:

Ik vind overigens ook dat we af moeten van het opkomen voor groep A door middel van het beledigen of beschuldigen van groep B. Niet alleen is dat in veel gevallen compleet unfair, maar het zorgt niet bepaald voor begrip over en weer.
Al heb ik wel t idee dat groep B zich dus nu ineens veel te vaak beledigd voelen (iets waar z egroep A vaak van betichten en dan zeggen dat ze niet zo'n lange tenen moeten hebben, want er is niks aan de hand), als een redelijk nietszeggende rol als Anita Darling gekleurd gemaakt wordt. ;) Zie bovenstaand voorbeeld. Echt een groot geval van butt-hurt. "O nee we worden uitgewiiiiiiiist!" Hold your horses darling. Je bent gewoon gewend t altijd in jouw eigen kleur te zien. En dat is nu niet altijd meer. Deal with it.

En door!

Ik heb echt 2 seconden opgekeken bij die film, omdat ik niet direct de rol herkende. Maar toen de namen kwamen dacht ik " O ja". En genoot verder van de film. Niks maar dan ook niks aan de hand.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 10:31:54 #159
134538 chansadres
Black & White
pi_201668086
Jaren geleden had ik een abonnement op Disney+. Kreeg een link om mijn account 3 maanden voor 6,99 per maand te ontvriezen. Komt goed uit, want in de wintermaanden kijk ik toch tv. Bleek de link geldig tot afgelopen zondag. Vandaag geklikt en was nog geldig. Handig omdat morgen de nieuwe Muppets special/film er op komt.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_201725652
Hamilton. *O* _O_

De muziek, de spelers, de hele setting, verlichting en alles! Top!
pi_201736754
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Forum Admin woensdag 13 oktober 2021 @ 09:08:56 #162
35723 crew  GGMM
  Public Relations / Redactie Film woensdag 13 oktober 2021 @ 10:52:08 #163
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_201745548
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 10:52 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]
Vreselijke trailer
Dan kan de film alleen maar meevallen?
  woensdag 13 oktober 2021 @ 20:44:15 #165
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201745720
quote:
Nou....
Deze gaan we maar niet kijken. :)
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201745762
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 20:44 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nou....
Deze gaan we maar niet kijken. :)
Niemand geeft thuis ;(
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_201756471
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:22:59 #168
216132 crew  Roberto_BOZ
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:54:44 #169
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_201763355
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 09:01 schreef vencodark het volgende:
Hamilton. *O* _O_

De muziek, de spelers, de hele setting, verlichting en alles! Top!
I am not throwing away my SHOT!

*O*
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  roze vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:36:09 #170
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_201763865
Your beauty never ever scared me.
pi_201766161
Hebben jullie dit ook gekeken: Free Guy

Best vermakelijk maar niet erg goed of zo.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2021 16:38:54 ]
  roze vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:39:54 #172
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_201766187
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 16:37 schreef SolidasRock het volgende:
Hebben jullie dit ook gekeken: Free Guy

Best vermakelijk maar niet erg goed of zo.
Ik ben halverwege gestopt ofzo. 🤣
Your beauty never ever scared me.
pi_201769514
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Moderator vrijdag 15 oktober 2021 @ 21:24:56 #174
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_201770974
Olaf *O*
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_201805233
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 16:37 schreef SolidasRock het volgende:
Hebben jullie dit ook gekeken: Free Guy

Best vermakelijk maar niet erg goed of zo.
Prima mee vermaakt.
pi_201805324
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:26 schreef Ang3l het volgende:
Jij vindt t onnodig. Anderen vinden t hoog tijd. Het deed totaal niets af aan de film, noch voegde t iets toe. Dus geen last van gehad verder. Geen invloed op t verhaal. Dan kun je zeggen “waarom dan doen?” Maar ook “waarom dan niet?” jij stoort je in elk topic wel aan dat soort zaken. Of t nu Disney, marvel, Star Wars, Star Trek is. Wordt lastig tv kijken.
Moet Cruella nog kijken, hoor/lees er goede dingen over. Dat rollen veranderen over tijd heb ik overigens geen moeite mee. Ik vind Sherlock wel een goed voorbeeld van hoe dat uitstekend kan en Sherlock Holmes(US versie) hoe dat aardig kan. Ik leg mezelf niet goed uit denk ik, maar dat hele universum is op z'n kop gegooid en het zijn alsnog prima kijkwaardige werken.

Star Wars was al kut voor Rey en is daarna nog kutter geworden, ligt aan het schrijfwerk. De eerste drie films en the mandalorian zijn eigenlijk het enige in dat universum dat ik goed vind van wat ik bekeken heb zover. Van Star Trek is heel veel uit gekomen dat wisselt van gewoon kut(Discovery) tot kut omdat het met het canon knoeit op een manier die me niet aan staat(nieuwste films en eigenlijk ook Discovery).
pi_201881508
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:08 schreef GGMM het volgende:

[..]
:')
Maar waarom bestaat dit? Er was niets mis met de oude, niet verouderd ofzo. Er hoeft niets gemoderniseerd te worden. Het had een gloednieuwe film kunnen zijn.

Echt een vreemde keuze om dit te rebooten. :?
pi_201922455
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Hardste schreeuwer 2022 woensdag 27 oktober 2021 @ 18:00:37 #179
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_201922479

Nu maar hopen dat Zodd niet opeens een transgender is en Woody donker in een cameo blijft Disney he.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 27 oktober 2021 @ 18:13:52 #180
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_201922633
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 18:00 schreef Dr.Mikey het volgende:

Nu maar hopen dat Zodd niet opeens een transgender is en Woody donker in een cameo blijft Disney he.
Jeetje, heftig allemaal.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator donderdag 28 oktober 2021 @ 09:15:01 #181
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_201928212
What We Do In The Shadows is toevoegd. Nice, daar zat ik al een tijdje op te wachten. Eens zien of het zo goed is als 'het internet' zegt.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:42:54 #182
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_201943901
quote:
14s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:15 schreef Mike het volgende:
What We Do In The Shadows is toevoegd. Nice, daar zat ik al een tijdje op te wachten. Eens zien of het zo goed is als 'het internet' zegt.
Wel alleen maar seizoen 1 zag ik.
Ik vond hem super leuk :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:43:28 #183
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_201943916
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 18:00 schreef Dr.Mikey het volgende:

Nu maar hopen dat Zodd niet opeens een transgender is en Woody donker in een cameo blijft Disney he.
Ik hoefde alleen de onderste regel te lezen om te weten dat t een post van jou was.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_201985106
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Moderator maandag 1 november 2021 @ 15:33:43 #185
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_201985214
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 16:42 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Wel alleen maar seizoen 1 zag ik.
Ik vond hem super leuk :D
Ik weet niet of het later nog is gekomen, maar beide seizoen staan er nu op en ook afl 1 van seizoen 3.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 1 november 2021 @ 15:43:14 #186
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_201985388
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 15:33 schreef Mike het volgende:

[..]
Ik weet niet of het later nog is gekomen, maar beide seizoen staan er nu op en ook afl 1 van seizoen 3.
Oh echt? Da's nieuw dan ja.
Dan kan ik S3 gaan kijken O+
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_202018814
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_202083657
Disney+ krijgt ondersteuning voor IMAX Enhanced-formaat
Streamingdienst Disney+ gaat vanaf 12 november dertien Marvel-films met een IMAX-beeldverhouding van 1,9:1 vertonen. Daarmee krijgen de films op tv's kleinere zwarte balken dan bij de huidige versies, die een bredere 2,35:1-verhouding hebben.

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_202084346
Disney+ heeft zijn abonnementsprijs voor nieuwe leden tijdelijk verlaagd. Je betaalt nu maar ¤1,99 voor een maand. De korting geldt in het kader van Disney+ Day.

Meer info:
https://www.iculture.nl/deals/disney-plus-korting-actie-2021/
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_202144404
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_202148027
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_202150269
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Hardste schreeuwer 2022 vrijdag 12 november 2021 @ 22:53:13 #193
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_202151680
Nieuwe afleveringen voor x-men tas en bekend gemaakt via de bekende wolverine meme is het beste nieuws van de dag.

They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_202156111
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_202162806
Dopesick is een goeie serie hoor _O_
Twiddel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')