abonnement Unibet Coolblue
pi_199524627
quote:
Binnenkort om de twee jaar WK? FIFA onderzoekt optie, maar zal sowieso op tegenkanting stuiten

Tijdens het digitale congres van de Wereldvoetbalbond FIFA komt vrijdag een voorstel ter sprake om van het WK in de toekomst een tweejaarlijks toernooi te maken. Dat blijkt uit de agenda van de algemene vergadering. Het plan is afkomstig van de voetbalbond van Saoedi-Arabië, dat een haalbaarheidsstudie naar dit opzet wil laten uitvoeren.

Algemeen bekend is dat FIFA-voorzitter Gianni Infantino goede contacten onderhoudt met de voetbalbazen in het Saoedische koninkrijk. In maart deed Arsène Wenger, hoofd voetbalontwikkeling bij de FIFA, al eens de suggestie om WK’s, EK’s en andere internationale toernooien een keer in de twee jaar te laten plaatsvinden.

Het WK en het EK worden nu om de vier jaar afgewerkt. Het komende WK is eind 2022 in Qatar.

De prille plannen om het WK tweejaarlijks te maken, zullen waarschijnlijk op grote tegenwerking stuiten van de nationale competities en clubs. Die vinden de huidige internationale speelkalender al te vol. De belasting van de spelers zal door een extra WK alleen nog maar groter worden en daarmee zal de kans op blessures eveneens toenemen, zo redeneren de clubs. Die vinden evenals de nationale competities ook dat er te weinig financiële compensaties worden verstrekt.




pi_199524651
POLL
pi_199524687
Ik ben een vegetariër. De derde optie ervaar ik als bijzonder kwetsend.
pi_199524886
Goed idee!

Ik zou de oneven jaren gebruiken voor EK's, Africa cup, en andere continentale toernooien
En de even jaren voor het WK.

Maar ik zou een klein WK en een groot WK doen.

De jaren waar het een schrikkeljaar is wordt er een klein WK georganiseerd. Een WK met max 16 landen.
pi_199525186
Alles om maar meer wedstrijden te moeten spelen. :')
Ik zie liever dat het WK en EK inkrimpen qua aantal teams.
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
pi_199525212
Er zijn niet genoeg goedkope arbeiders in Azië om elke twee jaar nieuwe stadions te bouwen
pi_199525247
Er is al gemiddeld elke twee jaar een WK voetbal. Alternerend voor mannen en vrouwen.
pi_199525431
WTF weet Saudi Arabia nou van voetbal? Behalve geld pompen en het verneuken? Oh ik snap het opeens.
pi_199525440
quote:
0s.gif Op donderdag 20 mei 2021 20:15 schreef spinazieruiker het volgende:
Er is al gemiddeld elke twee jaar een WK voetbal. Alternerend voor mannen en vrouwen.
Afwisselend was te gewoontjes?
pi_199525472
quote:
1s.gif Op donderdag 20 mei 2021 20:25 schreef Document1 het volgende:

[..]

Afwisselend was te gewoontjes?
Ik gebruik die twee begrippen altijd beurtelings
pi_199525492
Ik zou ook gelijk een soort van superleague voor clubs oprichten. Alles voor het geld 7.gif
pi_199525527
Doe maar elk seizoen (vier maal per jaar dus), 256 landen, ko systeem. Lekker man.
pi_199525531
quote:
Het plan is afkomstig van de voetbalbond van Saoedi-Arabië, dat een haalbaarheidsstudie naar dit opzet wil laten uitvoeren.
ja leuk
pi_199528861
quote:
1s.gif Op donderdag 20 mei 2021 20:11 schreef De_Kraam het volgende:
Alles om maar meer wedstrijden te moeten spelen. :')
Ik zie liever dat het WK en EK inkrimpen qua aantal teams.
Het inkrimpen van het aantal teams op een eindtoernooi hoeft van mij niet, maar wel de zinloze selectiewedstrijden tegen Gibraltar, San Marino, Liechtenstein en dergelijke.
pi_199529011
quote:
0s.gif Op donderdag 20 mei 2021 21:57 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Het inkrimpen van het aantal teams op een eindtoernooi hoeft van mij niet, maar wel de zinloze selectiewedstrijden tegen Gibraltar, San Marino, Liechtenstein en dergelijke.
Hoe moeten die landen dan ooit een eindtoernooi kunnen halen? (Al is het dan maar in theorie)
pi_199531159
quote:
0s.gif Op donderdag 20 mei 2021 21:57 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Het inkrimpen van het aantal teams op een eindtoernooi hoeft van mij niet, maar wel de zinloze selectiewedstrijden tegen Gibraltar, San Marino, Liechtenstein en dergelijke.
Die zijn juist leuk _O_
pi_199534878
quote:
0s.gif Op donderdag 20 mei 2021 22:00 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Hoe moeten die landen dan ooit een eindtoernooi kunnen halen? (Al is het dan maar in theorie)
Die landen houden eerst een soort play-offs
pi_199535224
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 05:49 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Die landen houden eerst een soort play-offs
Als je daarvoor wk-tickets moet reserveren wordt de kans voor grote landen om zich te plaatsen kleiner dan nu
  vrijdag 21 mei 2021 @ 09:15:45 #19
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_199536077
quote:
0s.gif Op donderdag 20 mei 2021 19:57 schreef capuchon_jongen het volgende:
Goed idee!

Ik zou de oneven jaren gebruiken voor EK's, Africa cup, en andere continentale toernooien
En de even jaren voor het WK.

Maar ik zou een klein WK en een groot WK doen.

De jaren waar het een schrikkeljaar is wordt er een klein WK georganiseerd. Een WK met max 16 landen.
kundige vent dit, heeft er kijk op.
pi_199536914
quote:
0s.gif Op donderdag 20 mei 2021 19:57 schreef capuchon_jongen het volgende:
Goed idee!

Ik zou de oneven jaren gebruiken voor EK's, Africa cup, en andere continentale toernooien
En de even jaren voor het WK.

Maar ik zou een klein WK en een groot WK doen.

De jaren waar het een schrikkeljaar is wordt er een klein WK georganiseerd. Een WK met max 16 landen.
Ik snap dat je wanhopig bent dat België een prijs moet pakken tijdens hun gouden generatie, maar mogen voetballers ook nog een beetje rust hebben? Niet elke vrije dag op de kalender hoeft opgevuld te worden.

Een klein WK en een groot WK moet je sowieso niet doen want het kleine WK wordt dan gezien als niet gelijkwaardig.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_199537201
Goed voorstel. Hopelijk worden de toernooien dan ook gewoon steeds in Saudi-Arabië gespeeld. Zijn we af van die corrupte schijnbids en wordt het gewoon gespeeld in een echt voetballand waar je een heerlijke vakantie aan vast kunt plakken.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_199538785
En dan elk jaar een EK?
pi_199544664
Tsja heeft Oranje toch niks aan zolang Frank de B. daar zit
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_199544990
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 05:49 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Die landen houden eerst een soort play-offs
Daar worden die landen nooit beter van. Wel tegen grote landen spelen.
Kijk naar IJsland bv.

Luxemburg en Cyprus zijn ook een stuk beter dan 15 jaar geleden
  zaterdag 22 mei 2021 @ 13:07:57 #25
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_199553557
quote:
0s.gif Op donderdag 20 mei 2021 19:57 schreef capuchon_jongen het volgende:
Goed idee!

Ik zou de oneven jaren gebruiken voor EK's, Africa cup, en andere continentale toernooien
En de even jaren voor het WK.

Maar ik zou een klein WK en een groot WK doen.

De jaren waar het een schrikkeljaar is wordt er een klein WK georganiseerd. Een WK met max 16 landen.
Soort supertoernooi, of juist een toernooi om aan te sluiten bij het grote toernooi?
Ja ja
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')