abonnement Unibet Coolblue
pi_199483626
We hebben kittens sinds 4,5 week ongeveer. Ik probeer ze te wennen aan de kattenbak, maar ze eten die korrels op. Vinden ze heerlijk, maar is wel schadelijk voor ze. Ik gebruik de goedkoopste kattenbak korrels ban de dirk

Kennen jullie merken die geschikt zijn voor kittens/ niet gevaarlijk als ze die korrels eten?

En hebben jullie verder tips voor het zo goed mogelijk zindelijk maken van de kittens. Ik zie door de bomen het bos niet met google.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 13:26:25 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199483889
Uit mijn ervaring maken kittens zichzelf zindelijk? :? Kattenbak voorzien waar ze gemakkelijk toegang toe hebben en that's it.

Kittens van je eigen katten of?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 18 mei 2021 @ 13:40:29 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199484127
Hoe oud zijn die kittens eigenlijk?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199484213
Ik denk dat houten korrels veiliger zijn.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 13:55:43 #5
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_199484374
Daarom begin je met houten korrels, zodra ze vervolgens normaal hun behoefte doen en geen korrels meer proberen te eten kan je over gaan op klontvormend kattengrit. Als je silica korrels hebt dan ben je helemaal van het pad af.

Zorg dat de bak goed te bereiken is, als de moederpoes een andere gebruikt eventueel iets vanuit die bak naar de kittenbak brengen zodat ze ruiken waar ze het moeten laten.

Ze hadden al zindelijk kunnen zijn door ze beperkte ruimte te geven wanneer ze nog klein zijn en amper ergens overheen kunnen springen. Dan hebben ze een eet, slaap, speel en ontlastingsplek op een paar vierkante meter en krijgen ze het bijna niet voor elkaar om iets als een kattenbak te missen.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  Moderator dinsdag 18 mei 2021 @ 16:53:57 #6
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_199486870
Hoe oud zijn ze dan? Ik was op knuffelbezoek bij ons aanstaande kitten toen hij 5 weken was en toen ging hij al netjes op de bak. Van mama geleerd.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_199487956
Bij mij was de moeder de schuurpoes op het werk.
Ze hebben de eerste 7 weken in een met poolbakken afgezet gedeelte gezeten.
1 van de hoeken was het poep en pies hoekje.
Niks zindelijk gemaakt door de moeder, want die had zelf ook nog nooit een kattenbak gezien.
Ik heb 2 zusjes meegenomen.

Het zindelijk maken ging erg makkelijk.
Ik heb ze eerst regelmatig in de bak zonder deksel gezet.
Er weer uit en ergens anders gaan zitten piesen }:|

Op een gegeven moment zag ik er een aanstalte maken.
Die heb ik al druipend in de bak gezet.
Daar heeft ze uitgeplast.

Haar zusje kwam even kijken, hupte in de bak, snuffelde even rond en ging zelf ook zitten plassen.
Ze hebben het nooit meer ergens anders dan in de bak gedaan.
Of buiten.

Als vulling had ik klontvormende kleikorrels.
Ik heb ze ze nooit zien eten.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_199491029
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 13:55 schreef Catkiller het volgende:
Daarom begin je met houten korrels, zodra ze vervolgens normaal hun behoefte doen en geen korrels meer proberen te eten kan je over gaan op klontvormend kattengrit. Als je silica korrels hebt dan ben je helemaal van het pad af.

Zorg dat de bak goed te bereiken is, als de moederpoes een andere gebruikt eventueel iets vanuit die bak naar de kittenbak brengen zodat ze ruiken waar ze het moeten laten.

Ze hadden al zindelijk kunnen zijn door ze beperkte ruimte te geven wanneer ze nog klein zijn en amper ergens overheen kunnen springen. Dan hebben ze een eet, slaap, speel en ontlastingsplek op een paar vierkante meter en krijgen ze het bijna niet voor elkaar om iets als een kattenbak te missen.
Bedankt voor de tips. En ik heb plospan houtkorrel kattenbakvulling aangeschaft. Zijn dat goede korrels?

[ Bericht 3% gewijzigd door Medusa666 op 18-05-2021 21:13:42 ]
pi_199491696
En hoe zie je goed of de kitten zijn behoefte erin heeft gedaan? Die pies en poep ziet er zo klein uit.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 21:19:10 #10
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_199491728
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 21:02 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips. En ik heb plospan houtkorrel kattenbakvulling aangeschaft. Zijn dat goede korrels?
Ben er niet bekend mee maar zo te zien aan de score van een paar honderd recensies wel.

Wat marc zegt is ook een prima tip trouwens, als je in de gaten hebt (of het vermoeden) dat ze ergens willen gaan zitten snel naar de kattenbak brengen.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  dinsdag 18 mei 2021 @ 21:20:25 #11
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_199491780
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 21:18 schreef Medusa666 het volgende:
En hoe zie je goed of de kitten zijn behoefte erin heeft gedaan? Die pies en poep ziet er zo klein uit.
Een normale kittendrol ga je niet missen hoor.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_199491833
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 13:26 schreef Dven het volgende:
Uit mijn ervaring maken kittens zichzelf zindelijk? :? Kattenbak voorzien waar ze gemakkelijk toegang toe hebben en that's it.

Kittens van je eigen katten of?
kattenbak zat niet in dezelfde kamer nee. Ik ga ze nu verhuizen naar mijn kamer waar wel die ruimte voor is.
pi_199492004
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 21:20 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Een normale kittendrol ga je niet missen hoor.
Ze eten nog geen vast voedsel, maar moedermelk en water. En wat extra kattenmelk. Dus dacht misschien daarom dat we niet echt iets van ontlasting merken. Tot nu toe likt moeder hen schoon en we zien alleen wat lichte bruin in het kleed waar ze op hebben gelegen.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 22:38:08 #14
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199494999
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 21:26 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Ze eten nog geen vast voedsel, maar moedermelk en water. En wat extra kattenmelk. Dus dacht misschien daarom dat we niet echt iets van ontlasting merken. Tot nu toe likt moeder hen schoon en we zien alleen wat lichte bruin in het kleed waar ze op hebben gelegen.
Ik heb vorige maand een kitten van circa een dag oud gevonden op straat. Hebben dus alles vanaf eerste moment zelf moeten doen (alhoewel één van m'n honden de rol van moeder vaak overgenomen heeft door de ontlasting op te wekken). Toen ik voor de eerste keer merkte dat ze zelf eens haar urine liet lopen een kattenbakje gemaakt en daar maakte ze direct ook dankbaar gebruik van. Inderdaad één keer een korreltje proberen te eten maar dat bleef ook maar bij één keer. Inmiddels doet ze haar best om obstakels te overwinnen wanneer ze toevallig niet in de buurt van haar kattenbak is om daar alsnog asap terecht te kunnen.

Op het moment dat je er een kattenbak bijzet zullen ze dat vanzelf gaan gebruiken.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199500127
Met 4,5 weken kun je beginnen met natvoer, gemengd met water, aanbieden. Zullen ze niet meteen snappen maar gewoon een paar keer per dag aanbieden op een schoteltje en je vingers. Sommige kittens gaan het pas met zes weken snappen. Zolang ze blijven bijkomen krijgen ze voldoende via moeder.
Je kunt ook brokjes weken in water en neerzetten. Die kun je gewoon laten staan.

Zindelijk worden:
- NIET klontvormend kattegrit gebruiken. Want kittens eten het inderdaad vaak op en klontvormend is schadelijk. Houtkorrels is prima.
- als ze in een grote ruimte zitten: meerdere kattenbakjes plaatsen. Want als ze ze niet meteen kunnen vinden gaat het mis.
- zorg voor lage bakjes, ze moeten er snel en goed in kunnen. Een handdoek langs de rand kan helpen. Ik gebruikte weleens een oude ovenschaal.
- als je er eentje ziet hurken: meteen op de bak zetten.
- drolletjes ontdek je vanzelf. Plasjes moet je zoeken. Dan zie je een heel klein iets donkerder puntje. Ga ja daar voorzichtig in graven zie je meer vocht.
- uiteraard regelmatig het grit verschonen, ook kittens willen graag een schoon toilet.

Als je dat allemaal regelt gaat zindelijk worden vanzelf.

Aantal zaken zijn hier al gezegd, nu heb je het bij elkaar.
Bron: inmiddels ruim 100 kittens in de opvang gehad.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_199500344
Ze plassen volgens mij wel in de kattenbak, want ik zie steeds natte plekjes. We hebben er voor nu krantensnippers in gedaan. Houtkorrels haal ik vandaag op.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')