abonnement Unibet Coolblue
pi_199483493
Heeft iemand hier ervaring met een N34 autowegen?
Omdat autosnelwegen (rekening rijden) steeds duurder worden en (voor mij) steeds minder service bieden kijk ik naar alternatieven. autowegen bijvoorbeeld de n36, hunebed highway is dat wat?

Welke nadelen zie ik over het hoofd?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2021 14:14:12 ]
pi_199483639
Hunebed highway is trouwens de N34. En het is behoorlijk klote dat die grotendeels 2 baans is waardoor je niet kan inhalen. Je rijdt dus standaard 90.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_199484707
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 13:04 schreef MilkTea het volgende:
Hunebed highway is trouwens de N34. En het is behoorlijk klote dat die grotendeels 2 baans is waardoor je niet kan inhalen. Je rijdt dus standaard 90.
Ik heb gehoord dat er nauwelijk hunebedden te zien zijn aldaar op de highway
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 18 mei 2021 @ 14:15:45 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199484727
Rekening rijden? Waar?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199485352
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 14:14 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Ik heb gehoord dat er nauwelijk hunebedden te zien zijn aldaar op de highway
Jup één of twee vanaf de weg zelf. Paar afslagen zitten er wel wat hunebedden dichtbij de weg.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 15:37:51 #6
249756 Symphonic
Look o Look
pi_199485815
Zelfs de lemmingen zijn aan inflatie onderhevig -O-
Juin uit Eigen Tuin!
pi_199488850
Ik woon er vlakbij, het is de N34 inderdaad. Waardeloze weg :r
Probeer die weg zoveel mogelijk te vermijden.

Hunebed Highway is gewoon een promotie praatje. Je ziet geen reet van de hunebedden.
Laat staan dat het een Highway is. De weg gaan ze nog (deels) verdubbelen, maar voor nu gewoon een 100 weg die veel te druk is en je dus altijd klem zit achter vrachtwagens.
Wel hebben ze tegenwoordig voor een groot deel de afslagen aangepast, die zijn nu los van de weg.
De N34 gaat dus gewoon door en je hebt geen last meer van de afslagen (grotendeels).

Dat over de weg zelf.

De omgeving zelf is wel echt heel mooi. Je rijdt door de Hondsrug en dus een licht glooiende omgeving en dat zie je ook wel. De omgevingen zijn ook echt bosrijk.
Je komt langs de bossen van Odoorn (met o.a. Poolshoogte een uitkijktoren), Exloo, Schoonloo, Borger, Ees, Drouwen en Gasselte (met een zandafgraving wat nu een zwemplas is).
Enkele daarvan bevatten ook grote heidevelden.

Eigenlijk langs de hele N34 vind je hunebedden, maar waarom je die zou willen zien? Gewoon een stel stenen op elkaar. Maar misschien is dat omdat ik er woon en ze dus al duizenden keren gezien heb.
Vanaf de weg zie je de hunebedden echt maar heel matig, neem je een afslag dan zie je ze vanaf de wegen naast de N34 al heel snel.
Rondom Borger vind je er heel wat, waaronder de allergrootste hunebed bij het Hunebed Centrum.
Bij Drouwen aan de steenhopenweg vind je ook een hele mooie op een groot grasveld en bij bossen.
Wat heel veel mensen niet weten is dat hunebeden eigenlijk niet zichtbaar zijn, bij Eext vind je nog een bedekt hunebed. Wel beetje verstopt, is geen toeristische trekpleister.

Prachtige omgeving is het dus absoluut, maar vergeet de N34.
Bijna alle hunebedden zijn gewoon gratis te bezoeken, behalve die bij het hunebed centrum.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')