abonnement Unibet Coolblue
pi_199480637
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 09:01 schreef Fred_B het volgende:
[ twitter ]

De omroep van een niet nader te noemen land (@:strani ) heeft de nodige optredens van gisteravond gelekt.
ESC LEAKS ook echt :')
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  dinsdag 18 mei 2021 @ 09:09:04 #27
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199480655
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 09:06 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Beterschap Ari :* Hopelijk is het gewoon een buikvirus en niet corona :X
Ik heb echt alleen buikklachten dus corona lijkt me sterk :D
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_199480688
@Nexum gefeliciteerd! *O*
Voor iedereen die vandaag in Ahoy erbij zijn... heel veel plezier en geniet ervan *O* *O* *O*
pi_199480710
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 09:07 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

ESC LEAKS ook echt :')
Het dekt de lading wel in elk geval :P
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_199480719
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 09:09 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ik heb echt alleen buikklachten dus corona lijkt me sterk :D
Ik ben ook al een paar dagen aan de spuitpoep. Het zal wel de stress over Jan zijn Engels zijn ;(
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_199480735
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 09:14 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ik ben ook al een paar dagen aan de spuitpoep. Het zal wel de stress over Jan zijn Engels zijn ;(
Ik hoop toch van harte dat Jan gezond blijft en gewoon alle shows presenteert, want anders is Koos de invaller :')
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  dinsdag 18 mei 2021 @ 09:17:32 #32
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199480749
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 09:14 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ik ben ook al een paar dagen aan de spuitpoep. Het zal wel de stress over Jan zijn Engels zijn ;(
Jij ook succes ermee! Ik heb veel krampen, borrels en ook zeer frequent toiletbezoek :')
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 18 mei 2021 @ 09:18:37 #33
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199480760
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 09:16 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ik hoop toch van harte dat Jan gezond blijft en gewoon alle shows presenteert, want anders is Koos de invaller :')
Jan prefereren boven iemand anders, wie had dat ooit gedacht _O-
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_199480826
Goedemorrreegeeee *O*
pi_199480862
Hey hallo George we hebben een jarige in het vorige topic he :P
  Moderator dinsdag 18 mei 2021 @ 09:29:44 #36
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199480883
Nog gefeliciteerd he @Nexum *O*
pi_199480886
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 09:01 schreef Fred_B het volgende:
[ twitter ]

De omroep van een niet nader te noemen land (@:strani ) heeft de nodige optredens van gisteravond gelekt.
cameraman gespot

En serieus, eerst het hele optreden van Spanje vorige week al online zetten, nu dit weer. Waarom mogen zij dit doen 8)7
pi_199480906
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 09:29 schreef Em31 het volgende:

[..]

cameraman gespot

En serieus, eerst het hele optreden van Spanje vorige week al online zetten, nu dit weer. Waarom mogen zij dit doen 8)7
Dit "mag" waarschijnlijk ook helemaal niet, maar ze zullen er wel dikke (spuit)schuit aan hebben :')
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_199480935
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 09:31 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Dit "mag" waarschijnlijk ook helemaal niet, maar ze zullen er wel dikke (spuit)schuit aan hebben :')
Ja je zou zeggen dat ze wel een keer te horen krijgen dat dit niet mag. Elk jaar is het deze omroep, die stream van gisteren van zo'n fan was ook van deze beelden. |:(
pi_199480948
Het wordt misschien gedoogd omdat ze zo veel betalen
  dinsdag 18 mei 2021 @ 09:35:33 #41
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_199480953
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 09:29 schreef Em31 het volgende:

[..]

cameraman gespot

En serieus, eerst het hele optreden van Spanje vorige week al online zetten, nu dit weer. Waarom mogen zij dit doen 8)7
Welke sanctie staat hier op?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  dinsdag 18 mei 2021 @ 09:36:49 #42
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_199480966
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 09:35 schreef Meridiaan het volgende:
Het wordt misschien gedoogd omdat ze zo veel betalen
Waarschijnlijk dit inderdaad.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_199480972
Had het minder leuke ESF-nieuws uit Italië U hier ook al bereikt?
MUZ / Post hier pas overleden muzikanten #20 Niemand heeft het eeuwige leven
pi_199480996
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 09:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Had het minder leuke ESF-nieuws uit Italië U hier ook al bereikt?
Franco Battiato overleden?

Ja, hij was ook al jaren ernstig ziek helaas. :{
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 09:40:40 #45
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199481004
@Nexum van harte :*
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 18 mei 2021 @ 09:42:11 #46
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_199481021
Oké stressmoment

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_199481038
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 09:39 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Franco Battiato overleden?

Ja, hij was ook al jaren ernstig ziek helaas. :{
Niet helemaal de juiste toon voor dit moment, maar voor de beeldvorming de tekst rond I Treni De Tozeur uit het landentopic:

En zo werd het 1984. Het jaar waarin Italië niet alleen één van de beste inzendingen uit hun land naar het ESF stuurden, maar één van de beste nummers uit de Songfestivalhistorie. I Treni Di Tozeur, zo heette dit pareltje. Het lied gaat over een spoorlijn in Tunesië, die leidt naar Tozeur, een oase aan de rand van de Sahara nabij een groot zoutmeer. De lijn was oorspronkelijk gebouwd voor de Tunesische koning, die er 100 jaar terug met een luxe trein gebruik van maakte om bij zijn vakantieverblijf te komen. Na jaren van verval zijn zowel de trein als de spoorlijn weer opgeknapt, dit even voor de liefhebber.


De trein naar Tozeur.

De uitvoerenden waren zangeres Alice en zanger Franco Battiato. Alice heet eigenlijk Carla, maar voor succes was die naam blijkbaar niet geschikt, dus werd het Alice. Ze is vooral bekend door haar zege in San Remo in 1981 met Per Elisa, wat werd geschreven door Franco Battiato. Haar hoogtijdagen lagen in het begin van de jaren ‘80, waarin ze in heel West-Europa aardig scoorde.
Zangpartner Franco was zeker ten tijde van zijn ESF-deelname in onze regio vooral bekend als look-a-like van nieuwslezer Harmen Siezen. Hij groeide op aan de voet van de Etna, en kende een cultureel zodanig geslaagde carrière, dat zijn bijnaam Il Maestro is. Hij heeft de hitlijsten bereikt in alle decennia sinds de jaren ’70. Hij was daarbij ook zeer actief en vanzelfsprekend succesvol als songwriter voor anderen. Verder schilderde hij graag.

Het is verder vermeldenswaardig dat Franco de reïncarnatie is van een vrouw die in de 19e eeuw leefde. Dat gelooft hij zelf tenminste, want het is ook wel een vreemde snoeshaan. Als overtuigd linkse strijder heeft hij verder weinig op met de rijke kringen, waar hij door zijn muzikale successen en inkomsten in terecht kwam. Hij is ook vegetariër, bleef altijd vrijgezel en had een sterke band met zijn moeder. Hij trok ook de aandacht door een LP-hoes met daarop een foetus in de baarmoeder, waar de rest van zijn land niet zo van gecharmeerd was. Desondanks is hij zelf wel religieus, en zo zong hij ook eens voor de Paus. Verder is Franco beïnvloed door een periode dat hij in Kathmandu woonde. Daar bracht hij een DVD over uit, met als thema de overgangsperiode tussen wakker zijn en slapen. Het werd geweldig verkocht. Hij bleef zich ook politiek uiten. Zo maakte hij zich zorgen over de armoede in Italië, het wanbestuur van het land en de mislukking van de euro als gemeenschappelijke munt (op zichzelf allemaal correcte constateringen). Hij was ook kortstondig actief als politicus op Sicilië, maar tijdens een werkbezoek aan de EU in Brussel noemde hij de parlementsleden hoeren. Omdat dit niet helemaal het taalgebruik is dat paste binnen het plaatselijke protocol, eindigden zijn politieke activiteiten weer net zo snel als ze waren begonnen. Lang verhaal kort, er moet wel een goede biografie van deze man te maken zijn. Helaas gaat hij daar zelf niet echt meer van genieten, want hij is al enige jaren ernstig ziek.


Alice & Battiato.

Terug naar het ESF, waar I Treni Di Tozeur gegeven de concurrentie eigenlijk moeilijk met minder dan 100 punten voorsprong had moeten kunnen winnen. Maar ja, dat is natuurlijk zonder de juryleden van het ESF gerekend, die zeker in de jaren ’80 gekenmerkt werden door een enorme wansmaak. Slechts 9 landen hadden überhaupt punten over voor Italië. De rest had minstens tien keer naar iets gekeken wat ze beter vonden dan dit. Dat Italië op een gekke dag wel kon eindigen achter de Herreys is tot daaraan toe, maar een gedeelde 5e plaats is wel heel weinig eer. Op het optreden zelf was ook niets aan te merken. Nou ja goed, één ding dan. De drie achtergrondzangeressen hadden jurken aan in het groen, wit en rood, de kleuren van de Italiaanse vlag. Helaas stonden ze op het moment suprême verkeerd om, waardoor de vlag in spiegelbeeld werd uitgezonden. Dat soort geklungel past normaliter meer bij Nederland in de jaren ’00, maar zou toch geen punten moeten kosten.

I Treni Di Tozeur werd een grote Europese hit, die Alice & Battiato op de mooiste plekken bracht. Wat te denken van het immer bruisende Zierikzee?

De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 09:44:03 #48
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_199481044
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 09:42 schreef AgnesGru het volgende:
Oké stressmoment

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dat kan dus niet. Lullig voor die andere persoon dan, maar daar had hij/zij eerder rekening mee moeten houden.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 mei 2021 @ 09:45:24 #49
163650 Greys
pi_199481054
ICONIC

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199481059
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 09:35 schreef Andromache het volgende:

[..]

Welke sanctie staat hier op?
Fanblogs zouden gewoon hun accreditatie verliezen, maarja :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')