abonnement Unibet Coolblue
  maandag 17 mei 2021 @ 23:08:30 #26
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199478226
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 23:05 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Interessant en naar mijn idee goed uitgelegd. Ik begrijp ook niet goed waarom er niet meer aandacht voor is.
Snap ik ook werkelijk helemaal niets van

Het gaat vrijwel nergens over de inhoud van wat dit nou eigenlijk toevoegt

'ja dan kunnen er meer restaurants open en sneller en met meer gasten'.

Oh? Hoezó dan? Nul onderbouwing voor, sterker nog, zat onderbouwing om níet te doen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199478242
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 23:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Kijk naar het aantal jongeren dat complicaties heeft gehad na vaccinatie. Vergelijk dat met het aantal jongeren dat complicaties heeft gehad na een natuurlijke infectie.
Cijfertjes van jongeren met complicaties na natuurlijke infectie? Onderbouw eens wat. Ik geloof het wel hoor.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator maandag 17 mei 2021 @ 23:09:59 #28
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199478250
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 23:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Kijk naar het aantal jongeren dat complicaties heeft gehad na vaccinatie. Vergelijk dat met het aantal jongeren dat complicaties heeft gehad na een natuurlijke infectie.
En kijk nu naar de hoeveelheid jongeren die gevaccineerd zijn tegenover de hoeveelheid jongeren die een natuurlijke infectie hebben doorlopen. Het is op dit moment geen eerlijke vergelijking, want jongeren worden niet gevaccineerd tenzij risicogroep.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199478252
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 23:06 schreef chratnox het volgende:
Tegelijkertijd is er nog heel veel niet bekend, dus ik snap best dat mensen zorgen hebben. Is het slim je te laten vaccineren als je zwanger bent? GGD zegt in de brief te wachten tot na je zwangerschap behalve wanneer je in een ernstige risicogroep zit bijvoorbeeld.
Er is ook heel veel niet bekend over de langetermijngevolgen van een COVID-infectie.

Overigens zijn zwangeren bij vrijwel alle medische kwesties een eigenaardige doelgroep. En inmiddels is ook alweer aangetoond dat het geen kwaad kan.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 17 mei 2021 @ 23:11:32 #30
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_199478272
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 23:07 schreef Molo het volgende:

[..]

Het staat los van elkaar IMO
Ik doel meer in die zin dat je voor bepaalde activiteiten niet om de haverklap een teststaaf in je neus gedouwd krijgt. Maar inderdaad, ook mét vaccinatie word je gecontroleerd.
pi_199478293
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 23:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er is ook heel veel niet bekend over de langetermijngevolgen van een COVID-infectie.

Overigens zijn zwangeren bij vrijwel alle medische kwesties een eigenaardige doelgroep. En inmiddels is ook alweer aangetoond dat het geen kwaad kan.
Voorlopig. Het RIVM heeft de mond vol van voortschrijdend inzicht steeds, maar zo'n studietje kan ineens wel definitief aantonen dat het geen kwaad kan.

Ik denk dat we pas over een aantal jaar echt harde conclusies kunnen trekken. Er is namelijk ook nog niets bekend over mogelijke langetermijneffecten van mRNA vaccinatie in mensen.

Het zal vast niet hoor. Enige wat ik zeg is dat we echt nog niet keiharde conclusies kunnen trekken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199478294
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 23:09 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Cijfertjes van jongeren met complicaties na natuurlijke infectie? Onderbouw eens wat. Ik geloof het wel hoor.
Die zijn pas 100 keer hier langsgekomen hoor.

Hier bv. https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199478303
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 23:09 schreef chratnox het volgende:

[..]

En kijk nu naar de hoeveelheid jongeren die gevaccineerd zijn tegenover de hoeveelheid jongeren die een natuurlijke infectie hebben doorlopen. Het is op dit moment geen eerlijke vergelijking, want jongeren worden niet gevaccineerd tenzij risicogroep.
Er zijn al tienduizenden jongeren gevaccineerd in allerhande trials. Daar kun je prima percentages uit halen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 17 mei 2021 @ 23:14:05 #34
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199478311
quote:
6s.gif Op maandag 17 mei 2021 23:11 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Ik doel meer in die zin dat je voor bepaalde activiteiten niet om de haverklap een teststaaf in je neus gedouwd krijgt. Maar inderdaad, ook mét vaccinatie word je gecontroleerd.
Ik bedoelde meer dat je ook gewoon kunt vaccineren en zonder heel de testsamenleving kunt. Of je nou gevaccineerd bent of niet

Gecontroleerd openen van alles kan prima.
Vind je het te spannend, dan ga je niet. Testen heeft geen toegevoegde waarde en is alleen maar door controledrang/angst ingegeven.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199478329
16-18 medische risicogroep wordt momenteel ook gevaccineerd.

Best kans dat tegen de tijd dat we klaar zijn met het vaccinatieprogramma dat de 12-18 helemaal gevaccineerd gaat worden, omdat er dan meer vaccins zijn die wel goedgekeurd zijn voor die hele groep.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 17 mei 2021 @ 23:15:22 #36
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199478334
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 23:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er zijn al tienduizenden jongeren gevaccineerd in allerhande trials. Daar kun je prima percentages uit halen.
Prima als jongeren zich willen laten vaccineren toch
Maar m.i. ook prima als ze dat niet willen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 17 mei 2021 @ 23:15:57 #37
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199478346
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 23:15 schreef _serial_ het volgende:
16-18 medische risicogroep wordt momenteel ook gevaccineerd.

Best kans dat tegen de tijd dat we klaar zijn met het vaccinatieprogramma dat de 12-18 helemaal gevaccineerd gaat worden, omdat er dan meer vaccins zijn die wel goedgekeurd zijn voor die hele groep.
Klopt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator maandag 17 mei 2021 @ 23:16:39 #38
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199478355
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 23:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er is ook heel veel niet bekend over de langetermijngevolgen van een COVID-infectie.

Overigens zijn zwangeren bij vrijwel alle medische kwesties een eigenaardige doelgroep. En inmiddels is ook alweer aangetoond dat het geen kwaad kan.
Nee, dat is het niet. Er is aangetoond dat de moeders er weinig klachten van hebben en een mogelijk heftige natuurlijke infectie doormaken. Er is nagenoeg niets bekend over mogelijke gevolgen voor het ongeboren kind.

Long-Covid waren vorige week allerlei berichten over. Er waren zo’n 1800 mensen in NL bekend met Long-Covid, waarvan 75% nog niet volledig werkte. Dat houdt effectief in dat er zo’n 1400 mensen zijn die na 6 maanden nog klachten hebben, terwijl 2 miljoen (bevestigd) en 4 miljoen (geschat) het gehad hebben. Dat gaat zelfs over alle leeftijden, niet eens alleen jongeren. Dat durf ik verwaarloosbaar te noemen, hoe vervelend het ook voor die mensen is.

De risico-afweging van een ander afdoen als luiheid of irreeële angst vind ik ironisch, want juist zeggen dat een ander zich moet vaccineren zodat jij (niet jij persoonlijk) beschermd bent laat eerder een irreeële angst zien.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 17 mei 2021 @ 23:17:16 #39
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_199478369
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 23:14 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer dat je ook gewoon kunt vaccineren en zonder heel de testsamenleving kunt. Of je nou gevaccineerd bent of niet

Gecontroleerd openen van alles kan prima.
Vind je het te spannend, dan ga je niet. Testen heeft geen toegevoegde waarde en is alleen maar door controledrang/angst ingegeven.
Eens. De zomer van 2020 verliep ook prima zónder het hele testcircus. Ja, in het najaar liepen de besmettingen weer flink op, maar dat zal dit jaar hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren door de vaccinaties.
pi_199478370
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 23:15 schreef Molo het volgende:

[..]

Prima als jongeren zich willen laten vaccineren toch
Maar m.i. ook prima als ze dat niet willen
Het is ook prima (in de zin dat iedereen eigen keus heeft), ik zeg alleen dat we niet moeten doen alsof dat ook maar enigszins gebaseerd is op wat anders dan een irreële angst of een ernstig gebrek aan statistische kennis.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator maandag 17 mei 2021 @ 23:20:23 #41
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199478413
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 23:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het is ook prima (in de zin dat iedereen eigen keus heeft), ik zeg alleen dat we niet moeten doen alsof dat ook maar enigszins gebaseerd is op wat anders dan een irreële angst of een ernstig gebrek aan statistische kennis.
Ik vind dit nogal een flauwe frame van je, je kunt beter dan dit.

Kan het zijn omdat ze zich onvoldoende ingelezen hebben? Tuurlijk. Om de (mogelijk gegronde) bezwaren van iemand af te doen als irreële angst of een gebrek aan statistische kennis vind ik nogal onnodig, dat maakt eigenlijk je eigen punt een stuk minder sterk omdat je je probeert te focusen op de tekortkomingen van een ander.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199478423
Lees nu pas dat slechts 45% van die griepprik groep een afspraak heeft gemaakt.. :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199478425
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 23:16 schreef chratnox het volgende:
Long-Covid waren vorige week allerlei berichten over. Er waren zo’n 1800 mensen in NL bekend met Long-Covid, waarvan 75% nog niet volledig werkte. Dat houdt effectief in dat er zo’n 1400 mensen zijn die na 6 maanden nog klachten hebben, terwijl 2 miljoen (bevestigd) en 4 miljoen (geschat) het gehad hebben. Dat gaat zelfs over alle leeftijden, niet eens alleen jongeren. Dat durf ik verwaarloosbaar te noemen, hoe vervelend het ook voor die mensen is.
Ik weet niet waar je dat gelezen hebt, maar de inschatting die ik overal lees is dat het om zo'n 10% van de gevallen gaat.

Gezien de getallen 1800 en 75% vermoed ik dat het om dit bericht gaat?

https://www.houtensnieuws(...)impact-corona-enorm-

quote:
Driekwart van een groep van ruim 1800 mensen die corona heeft gehad, is na de besmetting nog niet volledig aan het werk. Het grootste deel van hen (95 procent) voelt zich drie maanden tot een jaar na de eerste klachten nog steeds slecht, meldt de Amersfoortse organisatie het Longfonds na een peiling onder 1864 personen met langdurige klachten.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 17 mei 2021 @ 23:21:39 #44
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199478435
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 23:16 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet. Er is aangetoond dat de moeders er weinig klachten van hebben en een mogelijk heftige natuurlijke infectie doormaken. Er is nagenoeg niets bekend over mogelijke gevolgen voor het ongeboren kind.

Long-Covid waren vorige week allerlei berichten over. Er waren zo’n 1800 mensen in NL bekend met Long-Covid, waarvan 75% nog niet volledig werkte. Dat houdt effectief in dat er zo’n 1400 mensen zijn die na 6 maanden nog klachten hebben, terwijl 2 miljoen (bevestigd) en 4 miljoen (geschat) het gehad hebben. Dat gaat zelfs over alle leeftijden, niet eens alleen jongeren. Dat durf ik verwaarloosbaar te noemen, hoe vervelend het ook voor die mensen is.

De risico-afweging van een ander afdoen als luiheid of irreeële angst vind ik ironisch, want juist zeggen dat een ander zich moet vaccineren zodat jij (niet jij persoonlijk) beschermd bent laat eerder een irreeële angst zien.
Daarnaast hoor ik uit medische en revalidatiekringen steeds meer dat je toch ook een gedeelte hiervan onder de categorie SOLK kunt scharen.
Loopt momenteel één en ander qua onderzoek naar maar dat is omstreden want dat betekent dat de oorzaak niet alleen/primair de infectie is.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199478443
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 23:20 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik vind dit nogal een flauwe frame van je, je kunt beter dan dit.

Kan het zijn omdat ze zich onvoldoende ingelezen hebben? Tuurlijk. Om de (mogelijk gegronde) bezwaren van iemand af te doen als irreële angst of een gebrek aan statistische kennis vind ik nogal onnodig, dat maakt eigenlijk je eigen punt een stuk minder sterk omdat je je probeert te focusen op de tekortkomingen van een ander.
Prima, ik hap wel.

Noem één gegrond rationeel(!) bezwaar om het vaccin niet te nemen als jongere. Op individueel, dan wel collectief vlak.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 17 mei 2021 @ 23:22:28 #46
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199478446
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 23:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het is ook prima (in de zin dat iedereen eigen keus heeft), ik zeg alleen dat we niet moeten doen alsof dat ook maar enigszins gebaseerd is op wat anders dan een irreële angst of een ernstig gebrek aan statistische kennis.
Oh maar dat laatste zijn we het dan ook pertinent oneens met elkaar

Ik denk dat zat jongeren prima die afweging kunnen maken voor zichzelf, onderbouwd
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator maandag 17 mei 2021 @ 23:23:13 #47
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199478454
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 23:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je dat gelezen hebt, maar de inschatting die ik overal lees is dat het om zo'n 10% van de gevallen gaat.

Gezien de getallen 1800 en 75% vermoed ik dat het om dit bericht gaat?

https://www.houtensnieuws(...)impact-corona-enorm-
[..]

Dat is wat vorige week te lezen was in het AD e.d.

10% zou inhouden dat we nu tussen de 200.000 en 400.000 mensen met Long-Covid zouden hebben. Denk je niet dat de ziekenhuizen dan keihard aan de bel getrokken zouden hebben?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199478458
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 23:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Lees nu pas dat slechts 45% van die griepprik groep een afspraak heeft gemaakt.. :{
Denk dat het nog te vroeg is om een conclusie hier over trekken.
Hoop zoals eerder gezegd wel dat ze er wel tussen onderzoek naar doen, maar ondertussen het tempo erin houden.

Ik hoop eigenlijk niet dat het nu er niet weer voor zorgt dat we onder de 100K prikken zakken voor paar dagen, door openblijvende slots.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 17 mei 2021 @ 23:24:26 #49
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199478471
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 23:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Lees nu pas dat slechts 45% van die griepprik groep een afspraak heeft gemaakt.. :{
Ja maarrrrr

Context

Er zijn veel mensen bij (hoeveel weten we niet.... Want geen overzicht) die al via andere routes gevaccineerd zijn of zelfs mensen die vier brieven met oproepen hebben gekregen.

Er is geen zicht op hier hoeveel mensen daadwerkelijk geen afspraak hebben gemaakt, om andere redenen.
Wilden het terrasje niet verlaten, vakantie, angst voor vaccineren, geen vervoer, vaccinaties onzin vinden, etc etc.
Weten we niet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199478486
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 23:23 schreef chratnox het volgende:
10% zou inhouden dat we nu tussen de 200.000 en 400.000 mensen met Long-Covid zouden hebben. Denk je niet dat de ziekenhuizen dan keihard aan de bel getrokken zouden hebben?
Wat denk je dan ziekenhuizen aan het doen zijn?

https://www.ad.nl/binnenl(...)wie-ik-was~a588bc90/
quote:
Artsen slaan alarm over gezondheidsschade op de lange termijn door corona. Op zijn minst enkele tienduizenden Nederlanders kampen maanden na hun besmetting nog met zware klachten. Het gaat om mensen tussen de 20 en 60 jaar, die de ziekte veelal thuis doormaakten.
https://www.ad.nl/gezond/(...)cijfers-br~ac1d6c0a/
quote:
Nu al meer dan 60.000 ex-coronapatiënten bij de fysio: ‘We zijn beduusd van deze cijfers’

Zestig- tot vijfenzeventigduizend Nederlanders staan met langdurige coronaklachten onder behandeling van een fysiotherapeut. Hun aantal is sinds de jaarwisseling ruim verdubbeld.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')