abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 17 mei 2021 @ 20:29:10 #201
408813 crew  trein2000
pi_199474974
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 20:24 schreef potjecreme het volgende:
We WorDen nIet baNg gemaAkT.

[ twitter ]
Kom eerst maar met bewijzen zou ik zegge; tegen deze schreeuwer.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 17 mei 2021 @ 20:30:09 #202
408813 crew  trein2000
pi_199475000
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 20:29 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik denk dat plichten en paspoorten weinig gaan helpen om de schade die ongevaccineerden kunnen aanrichten significant te beperken.
Je staat dan net zo 'machteloos' als tijdens de afgelopen golven waar de slagkracht van de overheid simpelweg ophoudt daar waar de privésfeer begint.
Een naald die je verplicht in een bovenarm drukt is minder effectief?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 17 mei 2021 @ 20:30:56 #203
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199475017
quote:
13s.gif Op maandag 17 mei 2021 20:28 schreef potjecreme het volgende:
Bij een volgende pandemie ga ik ook maar dingen (wat er dan ook nodig mag zijn voor die pandemie) bestellen en verkopen aan de overheid.

[ twitter ]
ach ja, niet hun geld, maar dat van ons.
lekker makkelijk met andermans geld smijten
pi_199475045
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 20:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Een naald die je verplicht in een bovenarm drukt is minder effectief?
Tja als we het zo gaan spelen dan is alles maakbaar.
Ik mag hopen dat we het hier hebben over een indirecte plicht. Een directe vaccinatieplicht is natuurlijk ondenkbaar.
I'll give you something to do
pi_199475080
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 20:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Daar denken we toch een beetje anders over. We kunnen niet de boel gaan dicht gooien omdat een stel onverlaten denkt dat zij niet gevaccineerd hoeven te worden. Als dat het geval zou zijn moet je toch gaan kijken naar plichten en paspoorten, want dat slaat nergens op.
Een stel onverlaten zal het ziekenhuis niet vol laten lopen lijkt me. Maar als de zorg wederom te vol is zal je toch iets moeten, lijkt me. Ik ben niet zo van een plicht zoals je weet.
  maandag 17 mei 2021 @ 20:34:16 #206
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199475096
quote:
2s.gif Op maandag 17 mei 2021 20:25 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het maakt uiteindelijk ook allemaal niet zoveel uit natuurlijk. Het is jammer dat die zomervakantie voor veel mensen te vroeg gaat komen om volledig gevaccineerd op reis te kunnen, maar het lijkt er hoe dan ook op dat het gaat lukken om iedereen in te enten voordat de winter er weer aan komt en dat is waar het echt om gaat.
Als over een maand het aantal besmettingen in een groot gedeelte van Europa onder de 7 nieuwe gevallen per 100.000 inwoners per dag ligt, dan zijn buitenlandse reizen toch wel weer mogelijk, ook voor niet (volledig)gevaccineerden. Wel moet je zowel in Nederland als in de rest van Europa aan afstandsregels houden en in binnenruimtes een mondmasker dragen. Ook kunnen nachtclubs, discotheken en mogelijk ook cafés en kroegen dicht zijn.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 17 mei 2021 @ 20:35:11 #207
408813 crew  trein2000
pi_199475124
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 20:32 schreef galantis het volgende:

[..]

Tja als we het zo gaan spelen dan is alles maakbaar.
Ik mag hopen dat we het hier hebben over een indirecte plicht. Een directe vaccinatieplicht is natuurlijk ondenkbaar.
Waarom? Ik heb een hekel aan dergelijk schijnheilig gedoe. Als we straks met z’n allen constateren dat de druk op de zorg als gevolg van ongevaccineerden oploopt tot boven de grens van het acceptabele moet je toch wat. En dan niet dat schijnheilige gedoe maar met gestrekt been er in.

Ik ben er altijd fel tegen geweest omdat alles er op wees dat die druk op de zorg niet meer relevant zou zijn, omdat de bereidheid ruim hoog genoeg was. Dat het puur om individueel risico ging. Als deze trend doorzet en dat uitgangspunt gaat verschuiven dan moet je toch heel serieus gaan kijken naar plichten.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 17 mei 2021 @ 20:36:06 #208
408813 crew  trein2000
pi_199475153
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 20:33 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Een stel onverlaten zal het ziekenhuis niet vol laten lopen lijkt me. Maar als de zorg wederom te vol is zal je toch iets moeten, lijkt me. Ik ben niet zo van een plicht zoals je weet.
Ik weeg het zo dat een vaccinatieplicht minder belastend is voor de samenleving als geheel dan een volgende lockdown.
Maar vooralsnog ga ik er vanuit dat geen van beide het geval gaat zijn.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 17 mei 2021 @ 20:40:46 #209
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199475258
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 20:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik weeg het zo dat een vaccinatieplicht minder belastend is voor de samenleving als geheel dan een volgende lockdown.
Maar vooralsnog ga ik er vanuit dat geen van beide het geval gaat zijn.
Precies, ik zou ook weinig begrip hebben als er in het najaar weer een lockdown wordt afgekondigd door een te lage vaccinatiebereidheid. Dan liever een vaccinatieplicht of gevaccineerdenprivileges.

Een andere optie is een lokale lockdown waarbij bepaalde dorpen of wijken worden afgesloten als er toch een uitbraak is en er een lage vaccinatiegraad is in een dorp of wijk.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199475274
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 20:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waarom? Ik heb een hekel aan dergelijk schijnheilig gedoe. Als we straks met z’n allen constateren dat de druk op de zorg als gevolg van ongevaccineerden oploopt tot boven de grens van het acceptabele moet je toch wat. En dan niet dat schijnheilige gedoe maar met gestrekt been er in.

Ik ben er altijd fel tegen geweest omdat alles er op wees dat die druk op de zorg niet meer relevant zou zijn, omdat de bereidheid ruim hoog genoeg was. Dat het puur om individueel risico ging. Als deze trend doorzet en dat uitgangspunt gaat verschuiven dan moet je toch heel serieus gaan kijken naar plichten.
Je hebt een kleine groep die om medische reden niet gevaccineerd kunnen worden (bepaalde ex kanker patiënten bijvoorbeeld). Je zal ook een kleine groep hebben die toch ziek worden ondanks vaccinatie want de vaccins werken niet 100%. De groep die geen vaccin wilt om wat voor reden dan ook prima maar dan vind ik het ook logische als de druk op de zorg weer toeneemt dat ze dan maar zorgen dat ze zelf niet besmet worden. Anders hebben ze gewoon maar pech gehad. Ik ga niet solidair zijn met die groep en neem aan veel meer mensen niet.
pi_199475294
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 20:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waarom? Ik heb een hekel aan dergelijk schijnheilig gedoe. Als we straks met z’n allen constateren dat de druk op de zorg als gevolg van ongevaccineerden oploopt tot boven de grens van het acceptabele moet je toch wat. En dan niet dat schijnheilige gedoe maar met gestrekt been er in.

Ik ben er altijd fel tegen geweest omdat alles er op wees dat die druk op de zorg niet meer relevant zou zijn, omdat de bereidheid ruim hoog genoeg was. Dat het puur om individueel risico ging. Als deze trend doorzet en dat uitgangspunt gaat verschuiven dan moet je toch heel serieus gaan kijken naar plichten.
Dit is vooral heel veel 'als als'. Als het merendeel van de mensen structureel door rood rijdt ga je daar ook draconischere maatregelen voor verzinnen.
Sowieso staat met gestrekte been erin gaan loodrecht op de aanpak die men in NL/Europa tot nu gewend is geweest.
De vraag is of het door jou geschetste scenario in de lijn der verwachtingen ligt en dat is niet het geval. Net zoals de meesten niet in complottheorieën geloven zijn de meeste mensen ook wel in staat te beredeneren dat een vaccinatie toch echt wel de verstandigste keuze is.
I'll give you something to do
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 17 mei 2021 @ 20:43:33 #212
408813 crew  trein2000
pi_199475326
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 20:41 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Je hebt een kleine groep die om medische reden niet gevaccineerd kunnen worden (bepaalde ex kanker patiënten bijvoorbeeld). Je zal ook een kleine groep hebben die toch ziek worden ondanks vaccinatie want de vaccins werken niet 100%.
Prima. Dat risico neem ik. Dat weegt niet op tegen een vaccinatieplicht.
quote:
De groep die geen vaccin wilt om wat voor reden dan ook prima maar dan vind ik het ook logische als de druk op de zorg weer toeneemt dat ze dan maar zorgen dat ze zelf niet besmet worden. Anders hebben ze gewoon maar pech gehad. Ik ga niet solidair zijn met die groep en neem aan veel meer mensen niet.
Zo sta ik er ook in hoor, maar ik vind een vaccinatieplicht dan ook beslist niet uitgesloten.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 17 mei 2021 @ 20:44:57 #213
408813 crew  trein2000
pi_199475363
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 20:42 schreef galantis het volgende:

[..]

Dit is vooral heel veel 'als als'. Als het merendeel van de mensen structureel door rood rijdt ga je daar ook draconischere maatregelen voor verzinnen.
Sowieso staat met gestrekte been erin gaan loodrecht op de aanpak die men in NL/Europa tot nu gewend is geweest.
De vraag is of het door jou geschetste scenario in de lijn der verwachtingen ligt en dat is niet het geval. Net zoals de meesten niet in complottheorieën geloven zijn de meeste mensen ook wel in staat te beredeneren dat een vaccinatie toch echt wel de verstandigste keuze is.
Vooralsnog is dit “als als” inderdaad. Maar als we constateren dat bij de mensen met medisch risico (waar je dus een relatief hoge opkomst verwacht) de helft al niet komt dan mag je wel gaan nadenken over een dergelijk scenario dunkt me.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 17 mei 2021 @ 20:47:57 #214
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199475418
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 20:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

We willen toch de ziekenhuizen leeg, dan moet je juist boven de 50 zo veel mogelijk prikken. Als je die mensen dan wat comfort moet geven dan moet dat maar.
Voor de jongeren is het nogal een klap in het gezicht om weigeraars van het AstraZeneca-vaccin toch voor te moeten laten boven hun. De weigerboomers kunnen in ieder geval op weinig begrip rekenen. Ik vind het zelfs ondankbaar om een covid-vaccinatie te weigeren, of het nou AstraZeneca of Pfizer is. Helemaal ondankbaar om met hangende pootjes per sé wel een ander type covid-vaccin te willen en mogelijk voor te kruipen boven diegene die nog geen mogelijkheid hebben gehad om zich te laten vaccineren.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Moderator maandag 17 mei 2021 @ 20:50:30 #215
5428 crew  miss_sly
pi_199475464
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 20:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Vooralsnog is dit “als als” inderdaad. Maar als we constateren dat bij de mensen met medisch risico (waar je dus een relatief hoge opkomst verwacht) de helft al niet komt dan mag je wel gaan nadenken over een dergelijk scenario dunkt me.
Volgens mij moet er eerst eens worden onderzocht waarom de opkomst zo laag lijkt te zijn. Alle boosheid tegen de mensen uit risicogroepen omdat gedacht wordt dat deze mensen zich bewust niet laten vaccineren terwijl er helemaal niet duidelijk is hoe en wat. Zo voorbarig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199475470
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 20:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Prima. Dat risico neem ik. Dat weegt niet op tegen een vaccinatieplicht.
[..]

Zo sta ik er ook in hoor, maar ik vind een vaccinatieplicht dan ook beslist niet uitgesloten.
Die eerste groep moet je gewoon altijd zorg geven. Die kunnen er niks aan doen zeg maar. Over de tweede groep. Ik ben niet voor een vaccinatieplicht. Het blijft toch een medische behandeling hoe klein ook en we hebben lichamelijk integriteit. Maar als je dan geen vaccin wilt vind ik ook dat je een eventuele plaats in het ziekenhuis opgeeft mocht het weer uit de hand lopen als je besmet raakt. Zoals hier sommige al roepen dat ze heilige vertrouwen op hun immuunsysteem en vage medicatie zoals hcl en dat Iventerme ofzo veel plezier daar mee. We moeten gewoon eerlijk zijn dat bij bepaalde keuzes die je maakt ook bepaalde consequenties horen. Die discussie mag er van mij best zijn.
pi_199475525
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 20:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Vooralsnog is dit “als als” inderdaad. Maar als we constateren dat bij de mensen met medisch risico (waar je dus een relatief hoge opkomst verwacht) de helft al niet komt dan mag je wel gaan nadenken over een dergelijk scenario dunkt me.
Ik denk dat een zachte aanpak wat lockdowns en vaccinaties betreft exemplarisch is voor het functioneren van een democratische rechtstaat, waarin simpelweg niet alles wijkt for the greater good. Wil je dat wel dan moet het idee dat (persoonlijke) vrijheid van nagenoeg onschatbare waarde is laten varen. En dan maar hopen dat dit goed genoeg wordt dichtgetimmerd en we de maakbaarheid niet verder doortrekken. Ik begrijp wel dat mensen een plicht als serieuze optie zien maar er zitten nog wel even behoorlijk wat consequenties aan.
I'll give you something to do
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 17 mei 2021 @ 20:55:21 #218
408813 crew  trein2000
pi_199475563
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 20:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Volgens mij moet er eerst eens worden onderzocht waarom de opkomst zo laag lijkt te zijn. Alle boosheid tegen de mensen uit risicogroepen omdat gedacht wordt dat deze mensen zich bewust niet laten vaccineren terwijl er helemaal niet duidelijk is hoe en wat. Zo voorbarig.
Ik vrees eerlijk gezegd gewoon voor gebrekkige registratie. Vind 50% zo absurd laag.

Maar verder ben ik niet boos hoor.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 17 mei 2021 @ 20:56:47 #219
408813 crew  trein2000
pi_199475595
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 20:47 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Voor de jongeren is het nogal een klap in het gezicht om weigeraars van het AstraZeneca-vaccin toch voor te moeten laten boven hun. De weigerboomers kunnen in ieder geval op weinig begrip rekenen. Ik vind het zelfs ondankbaar om een covid-vaccinatie te weigeren, of het nou AstraZeneca of Pfizer is. Helemaal ondankbaar om met hangende pootjes per sé wel een ander type covid-vaccin te willen en mogelijk voor te kruipen boven diegene die nog geen mogelijkheid hebben gehad om zich te laten vaccineren.
Waarom? Jongeren willen geen lege ziekenhuizen?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199475626
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 20:50 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Die eerste groep moet je gewoon altijd zorg geven. Die kunnen er niks aan doen zeg maar. Over de tweede groep. Ik ben niet voor een vaccinatieplicht. Het blijft toch een medische behandeling hoe klein ook en we hebben lichamelijk integriteit. Maar als je dan geen vaccin wilt vind ik ook dat je een eventuele plaats in het ziekenhuis opgeeft mocht het weer uit de hand lopen als je besmet raakt. Zoals hier sommige al roepen dat ze heilige vertrouwen op hun immuunsysteem en vage medicatie zoals hcl en dat Iventerme ofzo veel plezier daar mee. We moeten gewoon eerlijk zijn dat bij bepaalde keuzes die je maakt ook bepaalde consequenties horen. Die discussie mag er van mij best zijn.
Ondenkbaar scenario mijns inziens. Als de situatie dusdanig nijpend is dat we ongevaccineerden moeten gaan weigeren om plek te laten maken, dan gaan er ook gegarandeerd mensen geweigerd worden die daar dan zogenaamd wel het volste recht op zouden hebben.
Je kan het onmogelijk zo gaan inrichten dat er altijd dan nét genoeg plek is voor de 'goeden', en we alle ongevaccineerden buiten kunnen laten staan. Bij code zwart denk je wel aan andere dingen dan vanuit morele overtuigingen ongevaccineerden even achteraan de rij te plaatsen.
I'll give you something to do
pi_199475627
Maar even wat positief vaccin nieuws. AZ, Covaxin, Pfizer en Moderna werken allemaal tegen de Indiase variant.
twitter
  Moderator maandag 17 mei 2021 @ 20:58:35 #222
5428 crew  miss_sly
pi_199475629
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 20:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik vrees eerlijk gezegd gewoon voor gebrekkige registratie. Vind 50% zo absurd laag.

Maar verder ben ik niet boos hoor.
Ik denk ook dat het echt niet zo is dat de helft niet wil. Onderzoeken hoe het zit, dat moet nu gebeuren. Terwijl ze verder gaan met uitnodigen, uiteraard.

Ik denk ook niet dat jij boos bent, maar ik vind wel dat er al best wat verontwaardigde posts (niet per se van jou) zijn over hoe belachelijk het is dat deze groep waarvoor men al een jaar voorzichtig is zich niet laat vaccineren. Terwijl dat helemaal niet duidelijk is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 17 mei 2021 @ 21:00:07 #223
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199475661
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 20:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waarom? Jongeren willen geen lege ziekenhuizen?
Veel jongeren willen ook graag zelf een vaccin. En ja, de boomers hebben al geen goede reputatie onder jongeren. Als zij ook nog voorgetrokken worden in de vaccinaties zorgt dat voor een nog scherpere tweedeling tussen jong en oud.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 17 mei 2021 @ 21:01:26 #224
408813 crew  trein2000
pi_199475687
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 21:00 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Veel jongeren willen ook graag zelf een vaccin. En ja, de boomers hebben al geen goede reputatie onder jongeren. Als zij ook nog voorgetrokken worden in de vaccinaties zorgt dat voor een nog scherpere tweedeling tussen jong en oud.
Waarom zou je zelf perse een vaccin willen? Je risico is zeer beperkt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199475701
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 20:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik vrees eerlijk gezegd gewoon voor gebrekkige registratie. Vind 50% zo absurd laag.

Maar verder ben ik niet boos hoor.
Het zou kunnen dat zorgmedewerkers niet goed geregistreerd zijn, maar dat denk ik niet verklaart niet de 35% lagere opkomst vergeleken met de oudere groepen, we praten hier wel over een groep van totaal 1,4 miljoen mensen totaal, 420K (~ 35%) mensen zouden dan (nog) geen afspraak hebben gemaakt, dat is echt uitzonderlijk veel.

Ik ken persoonlijk niemand uit de "medische risicogroep" die wel een uitnodiging heeft gehad, en geen afspraak heeft gemaakt, maar ik denk dat het zeker wel een onderzoek waard is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')