abonnement Unibet Coolblue
  maandag 17 mei 2021 @ 14:25:42 #1
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199467931


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.


Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199467940
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 14:24 schreef NaturalScience het volgende:

[Hoeveel stappen zijn we verwijderd van recreatief binnen zwemmen? Iemand een idee?]

0 toch?

Volgens mij gaan de zwembaden woensdag weer gewoon open.
Dat is alleen voor baantjes trekken begreep ik :(
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Redactie Sport maandag 17 mei 2021 @ 14:26:13 #3
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199467942
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 14:22 schreef popje het volgende:

[..]

Alles nog 2 jaar dicht!
:')
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 17 mei 2021 @ 14:26:33 #4
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199467945
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 14:22 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Gewoon ff zo'n negatief testbewijs ergens downloaden en aanpassen. Voor de zekerheid. Kom er dagelijks en nog nooit naar gevraagd overigens.
Hoe werkt dat nu precies in Duitsland? Las dat je nu echt overal (winkels, horeca, etc) een test moet laten zien zolang je nog niet gevaccineerd bent. Gebeurd dat ook echt in de praktijk?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 17 mei 2021 @ 14:26:40 #5
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199467947
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 14:24 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

0 toch? Volgens mij gaan de zwembaden woensdag weer gewoon open.
Niet voor recreatief zwemmen dacht ik. Hooguit baantjes trekken, verder alleen zwemles etc.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 17 mei 2021 @ 14:27:19 #6
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_199467959
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 14:26 schreef DX11 het volgende:

[..]

Dat is alleen voor baantjes trekken begreep ik :(
Vreemd.
Boulderhal gaat hier wel weer gewoon helemaal open. Ook veel mensen doen dat meer reacreatief dan als sport. :)
pi_199467966
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 14:22 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Waarom?
Snap je vraag en heb er eerlijk gezegd geen gedegen antwoord op. Voor mijn gevoel is het denk ik te snel om over 4 weken (13 juni) dus binnen in een kroeg het EK te kunnen kijken. Dat de horeca binnen open kan lijkt me een mogelijkheid, maar dan wel zittend en niet in een uitgaans achtige ambiance met bier, lallen en schreeuwen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 17 mei 2021 @ 14:29:29 #8
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199467995
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 14:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Snap je vraag en heb er eerlijk gezegd geen gedegen antwoord op. Voor mijn gevoel is het denk ik te snel om over 4 weken (13 juni) dus binnen in een kroeg het EK te kunnen kijken. Dat de horeca binnen open kan lijkt me een mogelijkheid, maar dan wel zittend en niet in een uitgaans achtige ambiance met bier, lallen en schreeuwen..
Maar is dat gevoel er niet deels omdat het gewoon zo onwerkelijk aanvoelt na een jaar strenge maatregelen?

Ik was laatst in Zweden, daar hoef je nergens mondkapjes op. Niet in hotel, niet in restaurant, etc. Voelde gewoon verkeerd :') Bizar hoe snel je geestelijk gezien “went” aan zulke maatregelen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199467999
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 14:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hoe werkt dat nu precies in Duitsland? Las dat je nu echt overal (winkels, horeca, etc) een test moet laten zien zolang je nog niet gevaccineerd bent. Gebeurd dat ook echt in de praktijk?
Ik heb nog werkelijk 0 keer een test moeten laten zien. Sterker nog, in de wat meer exclusievere zaken gaat de deur op slot en kan je mondkapje af.
pi_199468000
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 14:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hoe werkt dat nu precies in Duitsland? Las dat je nu echt overal (winkels, horeca, etc) een test moet laten zien zolang je nog niet gevaccineerd bent. Gebeurd dat ook echt in de praktijk?
Goede vraag. ben ik ook wel benieuwd naar. Ik moet iets ophalen en wil (indien mogelijk) ff snel langs een supermarkt daar.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_199468009
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 14:29 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar is dat gevoel er niet deels omdat het gewoon zo onwerkelijk aanvoelt na een jaar strenge maatregelen?

Ik was laatst in Zweden, daar hoef je nergens mondkapjes op. Niet in hotel, niet in restaurant, etc. Voelde gewoon verkeerd :')
Zeker, het is een gevoelskwestie doordat je het al bijna 1,5 jaar niet of nauwelijks hebt kunnen doen. Anyway, ik verwacht eigenlijk niet dat de overheid dit echt toe gaat staan op zo'n korte termijn. Daarbij is het veel mooier om buiten op een plein te kijken (mits goed weer).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199468016
quote:
3s.gif Op maandag 17 mei 2021 14:29 schreef Treinhoer het volgende:

[..]

Goede vraag. ben ik ook wel benieuwd naar. Ik moet iets ophalen en wil (indien mogelijk) ff snel langs een supermarkt daar.
Geen zorgen man, daar kijkt geen hond naar.
  maandag 17 mei 2021 @ 14:30:48 #13
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199468026
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 14:14 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je zal het toch aan een persoon moeten kunnen matchen.
Ja maar niet zo, lijkt mij dan want dat impliceert dat je je dus OOK - zeker met NAW - herleidbaar moet gaan identificeren voor toegang tot whatever.
Niet dat het verder uitmaakt want APP bouwers genoeg alom die met graagte een Look-a-Like zullen maken met mag ik jouw QR code even digitaal verstuurd (af)lenen. Andersom zullen organisaties zelf heel weinig behoefte voelen om het "bewijs" (tot detail) te gaan controleren zodat iedereen kan schuilen in "wat niet weet wat niet deert".
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_199468030
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 14:30 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Geen zorgen man, daar kijkt geen hond naar.
Top. Dan gaan we d'r gewoon voor. Thanks!
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
  Moderator maandag 17 mei 2021 @ 14:31:17 #15
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199468037
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 14:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hoe werkt dat nu precies in Duitsland? Las dat je nu echt overal (winkels, horeca, etc) een test moet laten zien zolang je nog niet gevaccineerd bent. Gebeurd dat ook echt in de praktijk?
Ik betwijfel het. Ik weet in ieder geval dat er bij de grens sws niet gecontroleerd wordt. Echt dat hele "corona paspoort", wat een wassen neus hoor hou toch op zeg :')
pi_199468043
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 14:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hoe werkt dat nu precies in Duitsland? Las dat je nu echt overal (winkels, horeca, etc) een test moet laten zien zolang je nog niet gevaccineerd bent. Gebeurd dat ook echt in de praktijk?
COR / Duitsland vanaf dinsdag VERBOTEN! (tenzij negatieve test)

Hier meer info
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 17 mei 2021 @ 14:32:45 #17
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199468069
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 14:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Snap je vraag en heb er eerlijk gezegd geen gedegen antwoord op. Voor mijn gevoel is het denk ik te snel om over 4 weken (13 juni) dus binnen in een kroeg het EK te kunnen kijken. Dat de horeca binnen open kan lijkt me een mogelijkheid, maar dan wel zittend en niet in een uitgaans achtige ambiance met bier, lallen en schreeuwen..
Coronatechnisch zou het NL elftal het beste in de groepsfase er al uit moet vliegen met 0 punten uit 3
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 17 mei 2021 @ 14:33:51 #18
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199468087
quote:
12s.gif Op maandag 17 mei 2021 14:30 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ja maar niet zo, lijkt mij dan want dat impliceert dat je je dus OOK - zeker met NAW - herleidbaar moet gaan identificeren voor toegang tot whatever.
Niet dat het verder uitmaakt want APP bouwers genoeg alom die met graagte een Look-a-Like zullen maken met mag ik jouw QR code even digitaal verstuurd (af)lenen. Andersom zullen organisaties zelf heel weinig behoefte voelen om het "bewijs" (tot detail) te gaan controleren zodat iedereen kan schuilen in "wat niet weet wat niet deert".
Dat legitimeren is er juist zodat je QR codes niet kunt delen ;)
Overigens is het Europese systeem vooral gericht op reizen. Geloof dat we in Nederland zelf een eigen systeem krijgen en daar hoef je je idd niet te identificeren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199468093
quote:
10s.gif Op maandag 17 mei 2021 14:31 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik betwijfel het. Ik weet in ieder geval dat er bij de grens sws niet gecontroleerd wordt. Echt dat hele "corona paspoort", wat een wassen neus hoor hou toch op zeg :')
Bij de grens bij Luik knippert al een maand of 6 een bord met 'Corona controle' er heeft 1 dag iemand gestaan die niemand tegen hield.
pi_199468115
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 14:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Snap je vraag en heb er eerlijk gezegd geen gedegen antwoord op. Voor mijn gevoel is het denk ik te snel om over 4 weken (13 juni) dus binnen in een kroeg het EK te kunnen kijken. Dat de horeca binnen open kan lijkt me een mogelijkheid, maar dan wel zittend en niet in een uitgaans achtige ambiance met bier, lallen en schreeuwen..
En daarop snap ik je zorgen en gevoel wel hoor :).

Waarschijnlijk ben ik weer te positief, maar als ik kijk naar hoe het nu in de samenleving is (en ik sta natuurlijk midden in die samenleving, dus neem mij heel serieus! (hahahahaha)), met de versoepelingen, kan ik mij niet voorstellen dat we nog weer gaan stijgen (significant). En dan blijf ik weer bij het 'zodra de ziekenhuizen het aankunnen, moet alles weer open' dingetje. En dat lijkt sneller te zijn dan verwacht (volgens mij).

Hoe is het eigenlijk nu in de ziekenhuizen @Lenny_Leonard?
  maandag 17 mei 2021 @ 14:37:02 #21
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199468132
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 14:26 schreef DX11 het volgende:

[..]

Dat is alleen voor baantjes trekken begreep ik :(
Dat is toch alles dat ik wil doen :7
pi_199468149
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 14:36 schreef Scrummie het volgende:

[..]

En daarop snap ik je zorgen en gevoel wel hoor :).

Waarschijnlijk ben ik weer te positief, maar als ik kijk naar hoe het nu in de samenleving is (en ik sta natuurlijk midden in die samenleving, dus neem mij heel serieus! (hahahahaha)), met de versoepelingen, kan ik mij niet voorstellen dat we nog weer gaan stijgen (significant). En dan blijf ik weer bij het 'zodra de ziekenhuizen het aankunnen, moet alles weer open' dingetje. En dat lijkt sneller te zijn dan verwacht (volgens mij).

Hoe is het eigenlijk nu in de ziekenhuizen @:Lenny_Leonard?
Ik denk dat het kabinet erg voorzichtig zal blijven, zeker op het punt van de horeca. Wellicht dat er over 3 weken weer max 30 man binnen mogen zitten, maar dat zullen ze dan wel als een heel voorzichtige stap nemen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199468160
quote:
14s.gif Op maandag 17 mei 2021 14:37 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat is toch alles dat ik wil doen :7
Ik niet ik wil gewoon weer lekker ouderwets luieren/relaxen in het water. Aangezien een zonvakantie ook niet echt gaat lukken dit jaar (althans niet op een leuke manier) hoopte ik dat misschien de zwembaden voor de zomer weer normaal zouden zijn. Maar of dat nou onder stap 3/4/5 of 6 valt is wel behoorlijk onduidelijk..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 17 mei 2021 @ 14:38:38 #24
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199468162
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 14:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Snap je vraag en heb er eerlijk gezegd geen gedegen antwoord op. Voor mijn gevoel is het denk ik te snel om over 4 weken (13 juni) dus binnen in een kroeg het EK te kunnen kijken. Dat de horeca binnen open kan lijkt me een mogelijkheid, maar dan wel zittend en niet in een uitgaans achtige ambiance met bier, lallen en schreeuwen..
Koning voetbal regeert in dit land, hè.
Voetbal is voor menig Nederlander belangrijker dan het welzijn van anderen.
So we just called him Fred
  maandag 17 mei 2021 @ 14:38:40 #25
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199468164
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 14:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik denk dat het kabinet erg voorzichtig zal blijven, zeker op het punt van de horeca. Wellicht dat er over 3 weken weer max 30 man binnen mogen zitten, maar dat zullen ze dan wel als een heel voorzichtige stap nemen.
Als het weer een beetje aantrekt, willen mensen uit zichzelf toch vooral buiten zitten. Dat zou het mooiste zijn, dan hoeft het niet zo afgedwongen te worden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')