abonnement Unibet Coolblue
pi_199466692
Hallo hallo jongens en meijskes,

Ik heb een betonnen metselkuip die aardig zwaar is en die ik wil omtoveren tot tafel die multizijdig gebruikt gaat worden denk aan lounge feestjes en barbecues Zwenkwieltjes is een must daarbij maar welke zwenkwieltjes heb ik nodig? Liefst met rem functie :@
pi_199466732
Hoe zwaar is het?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199466899
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 13:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
Hoe zwaar is het?
Het is een betonnen kuip van 65cm :@

Kan het alleen op de zij krijgen gok zon 80 kilo maar hoe kan ik dat fatsoenlijk wegen :')
pi_199467010
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 13:25 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Het is een betonnen kuip van 65cm :@

Kan het alleen op de zij krijgen gok zon 80 kilo maar hoe kan ik dat fatsoenlijk wegen :')
Het gewicht is nodig om te bepalen welke wieltjes je moet gebruiken. Hoe je hem weegt weet ik niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199467910
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 13:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het gewicht is nodig om te bepalen welke wieltjes je moet gebruiken. Hoe je hem weegt weet ik niet.
Het is een beton ring/poef die hol is a 28cm hoog 65cm diameter nu ben ik eentje tegen gekomen die 70 bij 20 was a 300nog wat kg. Lijkt mij sterk maar het kan. :+
pi_199467934
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 13:25 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Het is een betonnen kuip van 65cm :@

Kan het alleen op de zij krijgen gok zon 80 kilo maar hoe kan ik dat fatsoenlijk wegen :')
Bij benadering uitrekenen met het soortelijk gewicht, niet verdicht beton weegt 2300 kg/m³

65cm kuip? Rond? = ¼ πd² x h = Volume in cm³

stel 30cm hoog = 0.785x65²x30 = bijna 100 liter = 0.1m³ = bijna 230 kg :)

Is de kuip van beton, dan volume binnendiameter aftrekken van bovenstaande.

[ Bericht 3% gewijzigd door Watuntrik op 17-05-2021 14:31:03 ]
pi_199470789
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 14:25 schreef Watuntrik het volgende:

[..]

Bij benadering uitrekenen met het soortelijk gewicht, niet verdicht beton weegt 2300 kg/m³

65cm kuip? Rond? = ¼ πd² x h = Volume in cm³

stel 30cm hoog = 0.785x65²x30 = bijna 100 liter = 0.1m³ = bijna 230 kg :)

Is de kuip van beton, dan volume binnendiameter aftrekken van bovenstaande.
Dus 4 wieletjes moeten wel voldoen toch alleen welke zijn geschikt voor buiten?
pi_199472384
En nog een vraagje er zit een gat in onder hoe kan ik dat fatsoenlijk dicht maken met beton zo dat de kuip van onder dicht is? Waar is werkman als je hem nodig hebt :')
pi_199473299
Voor buiten kun je het best gaan voor wiel met glijlager... :) Dit soort lager is meestal van brons, messing of teflon bus.

https://www.zwenkwielen.n(...)nd-boutgat-glijlager

Ga je voor kogel gelagerde wielen dan is het staal en gevoelig voor roest op den duur.

https://www.zwenkwielen.n(...)nd-boutgat-glijlager

Voor zo'n gat dicht te maken kun je eventueel bij de gamma vragen naar Aqauplan - Waterdrukstop. Dat is een sneldrogende waterdicht cement. Krijg je in kleine 1 kilo blik. Hiervan moet je de juiste hoeveelheid met water vermengen, goed roeren en binnen aantal minuten verwerken. Wordt snel hard, erg hard en waterdicht.
https://www.gamma.nl/asso(...)ement-1-kg/p/B171808
pi_199477846
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 18:55 schreef Watuntrik het volgende:
Voor buiten kun je het best gaan voor wiel met glijlager... :) Dit soort lager is meestal van brons, messing of teflon bus.

https://www.zwenkwielen.n(...)nd-boutgat-glijlager

Ga je voor kogel gelagerde wielen dan is het staal en gevoelig voor roest op den duur.

https://www.zwenkwielen.n(...)nd-boutgat-glijlager

Voor zo'n gat dicht te maken kun je eventueel bij de gamma vragen naar Aqauplan - Waterdrukstop. Dat is een sneldrogende waterdicht cement. Krijg je in kleine 1 kilo blik. Hiervan moet je de juiste hoeveelheid met water vermengen, goed roeren en binnen aantal minuten verwerken. Wordt snel hard, erg hard en waterdicht.
https://www.gamma.nl/asso(...)ement-1-kg/p/B171808
Thanks man en moet ik daar gewoon karton of een folie eronder zetten of hoe zou je dat aanpakken :@
pi_199487108
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 22:47 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Thanks man en moet ik daar gewoon karton of een folie eronder zetten of hoe zou je dat aanpakken :@
Ik heb geen idee wat je daarmee bedoeld.
pi_199497428
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 17:10 schreef Watuntrik het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat je daarmee bedoeld.
Wat moet ik eronder leggen als ik de beton ga storten om het gat te dichten (8>
pi_199498954
Storten? Dat klinkt gelijk als een groot gat?... Ik denk dan eerder aan een stukje hout dat past. Afhankelijk van de situatie en hoeveelheid die je erin moet proppen in ieder iets dat stevig genoeg is zodat je het niet niet bol of wegdrukt met aansmeren.

Advies geven over hoe iets aan te pakken zonder de situatie te kunnen beoordelen blijft een lastige. :)

Het enige wat ik me bij een betonnen kuip met een gat voor kan stellen is zo'n oud stenen lavet dat ooit ergens uit oude badkamer gesloopt is.


Als het zoiets is, neem dan een klein stukje hout en wat montage kit, plak dit stuk hout aan de binnenkant op dat gat,laat het goed uitharden. En smeer het gaat dan van boven af. Al zou ikzelf in deze situatie het gat gebruiken, door een mooi houten blad erop te leggen met in het gat een klosje zodat het niet kan verschuiven. En het blad afneembaar blijft. ^O^
pi_199499046
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 07:49 schreef Watuntrik het volgende:
Storten? Dat klinkt gelijk als een groot gat?... Ik denk dan eerder aan een stukje hout dat past. Afhankelijk van de situatie en hoeveelheid die je erin moet proppen in ieder iets dat stevig genoeg is zodat je het niet niet bol of wegdrukt met aansmeren.

Advies geven over hoe iets aan te pakken zonder de situatie te kunnen beoordelen blijft een lastige. :)

Het enige wat ik me bij een betonnen kuip met een gat voor kan stellen is zo'n oud stenen lavet dat ooit ergens uit oude badkamer gesloopt is.
[ afbeelding ]

Als het zoiets is, neem dan een klein stukje hout en wat montage kit, plak dit stuk hout aan de binnenkant op dat gat,laat het goed uitharden. En smeer het gaat dan van boven af. Al zou ikzelf in deze situatie het gat gebruiken, door een mooi houten blad erop te leggen met in het gat een klosje zodat het niet kan verschuiven. En het blad afneembaar blijft. ^O^
Ja zoiets is het alleen het gat is iets groter wil een tafelblad met latjes eronder maken zodat het niet verschuift en toch maximale opberg ruimte is :D

Thanks voor de adviezen. Het project gaat even in de vriezer omdat we toch misschien een bestrater hebben gevonden in deze drukke tijd. _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')