abonnement Unibet Coolblue
pi_199466423
Om de één of andere reden zie ik dit bericht nu pas, een google search leert mij dat bijna geen grote media er ook maar iets over vermelden. "Halsema quarantaine" levert maar 2 hits op. Toch wel interessant nieuwtje. :')

quote:
Forse stijging besmettingen in Amsterdam, Halsema in quarantaine

Het aantal coronabesmettingen in Amsterdam en omstreken is flink toegenomen. Vorige week was er sprake van een stijging van 17 procent, meldt AT5. Met name in het centrum van de stad is het aantal besmettingen omhooggeschoten, blijkt uit de cijfers van de gemeente.

Mark Rutte vertelde dinsdag al tijdens de persconferentie dat er in Amsterdam na Koningsdag 17 grote besmettingsclusters waren vastgesteld. Het was die dag op sommige plaatsen erg druk in de hoofdstad.

De Amsterdamse burgemeester Femke Halsema zit in quarantaine. Zij kreeg een melding van de app CoronaMelder omdat zij contact heeft gehad met iemand die besmet was. Halsema heeft geen klachten.
Bron
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 17 mei 2021 @ 12:51:36 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199466441
Oud nieuws is niet discussiewaardig.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 17 mei 2021 @ 12:53:04 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199466459
Koningsdagpiek. Dat is niet te ontkennen. Belachelijk dat we gaan versoepelen
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199466489
Dit heeft in alle kranten gestaan Hans.
pi_199466499
Jammer..

Geen versoepelingen dus.
pi_199466513
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 12:54 schreef koemleit het volgende:
Dit heeft in alle kranten gestaan Hans.
Apart, want als ik google zie ik alleen een artikel van Joop.nl en NHNieuws.
  maandag 17 mei 2021 @ 12:57:14 #7
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_199466534
Dit is dan ook regionieuws.
pi_199466596
niet erg in dat gebied
U MAD?
pi_199466664
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 12:57 schreef BasEnAad het volgende:
Dit is dan ook regionieuws.
Dan moet alles ook regio nieuws zijn uit Amsterdam. Normaal wordt elke scheet in Amsterdam gebruikt om het NOS journaal te openen.
pi_199466678
quote:
84s.gif Op maandag 17 mei 2021 12:53 schreef Starhopper het volgende:
Koningsdagpiek. Dat is niet te ontkennen. Belachelijk dat we gaan versoepelen
Dit wel ja. Versoepelen vind ik niet erg, ben er wel aan toe. Aan de andere kant, vorige week collega bij mijn moeder op het werk overleden aan Corona, en de zus van een collega van mij. Hoop dat ze weten wat ze doen. Koningsdag was nog niet zolang geleden.
  maandag 17 mei 2021 @ 13:10:38 #11
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_199466710
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 13:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dan moet alles ook regio nieuws zijn uit Amsterdam. Normaal wordt elke scheet in Amsterdam gebruikt om het NOS journaal te openen.
Tja dat de NOS zo beperkt en kortzichtig is kan ik ook niets aan doen.
  maandag 17 mei 2021 @ 13:19:41 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_199466807
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 12:54 schreef koemleit het volgende:
Dit heeft in alle kranten gestaan Hans.
Klopt.
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 12:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

Apart, want als ik google zie ik alleen een artikel van Joop.nl en NHNieuws.
Beter zoeken dus. Kleine greep uit de kranten en nieuwssites:

https://www.rd.nl/artikel(...)t-uit-voorzorg-thuis
https://www.dvhn.nl/binne(...)-thuis-26827378.html
https://www.welingelichte(...)t-uit-voorzorg-thuis
https://nieuws.nl/algemee(...)-uit-voorzorg-thuis/
https://www.zeelandnet.nl(...)t-uit-voorzorg-thuis
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 17 mei 2021 @ 13:22:50 #13
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199466847
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 13:07 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dit wel ja. Versoepelen vind ik niet erg, ben er wel aan toe. Aan de andere kant, vorige week collega bij mijn moeder op het werk overleden aan Corona, en de zus van een collega van mij. Hoop dat ze weten wat ze doen. Koningsdag was nog niet zolang geleden.
Even los staand van welke "kant" je ook staat in deze discussie, als we 1 conclusie kunnen trekken adhv het wereldwijde coronabeleid dat zo'n beetje in elk van de 195 landen afwijkt is dat men totaal geen idee heeft wat ze aan het doen zijn en voornamelijk maatregelen treffen omdat ze "toch iets moesten" :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199467009
Men is zo stellig van mening dat besmettingen in de buitenlucht en/of bij jongeren niet gebeuren dat ze de covid-maatregelen massaal negeren. Zie hier het effect. Lekker schreeuwen in een drukke menigte is (blijkbaar) niet verstandig. zat echt met walging te kijken naar de koningsdag stream. dat was wel duidelijk dat het voor besmettingen zou zorgen.

het aantal demonstraties neemt toe. "een verkoudheid" is voor een beetje demonstrant geen reden om niet naar een demo te gaan. want het recht op demonstreren gaat boven alles. blijven roepen dat Allah de grootste is helpt niet echt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199467066
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 13:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
Men is zo stellig van mening dat besmettingen in de buitenlucht en/of bij jongeren niet gebeuren dat ze de covid-maatregelen massaal negeren. Zie hier het effect.
Het is me wat allemaal, mensen die gewoon normaal leven.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 17 mei 2021 @ 13:36:07 #16
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199467091
Het piekje (helemaal rechts) waar OP een topic over maakt :')

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 17 mei 2021 @ 13:50:17 #17
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199467327
Ik ben echt geen coronaontkenner, mijn standpunt is, alleen vaccinatie werkt, de rest van de maatregelen zijn willekeur en paniekreacties geweest.

Maar ik snap niet dat er mensen zijn die zo graag de lockdown in stand willen houden omdat er een piekje in een gebied is, veroorzaakt door mensen die een 99,94% overlevingskans hebben.

Iedereen die zo bang wil zijn heeft het altijd maar over "de wetenschap" en hoe we die maar blindelings moeten volgen. Dat diezelfde wetenschap in zo'n beetje elk van de 195 landen tot andere conclusies en maatregelen heeft gezorgd moeten we maar negeren blijkbaar.

Er is maar 1 oplossing, vaccineren. De rest van de maatregelen waren/zijn totaal niet in verhouding met het probleem. En ja, dat is met de kennis van nu, ik heb dus ook geen enorme problemen met dat die maatregelen er waren, we wisten niet genoeg.

Maar het is wel mooi geweest met de willekeurige maatregelen waarvan ze zelfs hebben toegegeven dat ze maar wat deden, avondklok bijvoorbeeld. "We moesten toch wat doen?!"
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199467483
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 12:50 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Om de één of andere reden zie ik dit bericht nu pas, een google search leert mij dat bijna geen grote media er ook maar iets over vermelden. "Halsema quarantaine" levert maar 2 hits op. Toch wel interessant nieuwtje. :')
[..]

Bron
COR / Halsema mogelijk in contact geweest met iemand die covid besmet was

oud nieuws :'(

Ik mocht er geen topic over maken in COR vorige week _O-

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2021 14:00:54 ]
pi_199467543
quote:
2s.gif Op maandag 17 mei 2021 13:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het piekje (helemaal rechts) waar OP een topic over maakt :')

[ afbeelding ]
Duidelijk, mensen hebben toch weer alcohol gekocht na 8 uur.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199467702
quote:
2s.gif Op maandag 17 mei 2021 13:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het piekje (helemaal rechts) waar OP een topic over maakt :')

[ afbeelding ]
Volgens mij is dat piekje veroorzaakt door storingen met de dagcijfers.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199467859
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 13:07 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dit wel ja. Versoepelen vind ik niet erg, ben er wel aan toe. Aan de andere kant, vorige week collega bij mijn moeder op het werk overleden aan Corona, en de zus van een collega van mij. Hoop dat ze weten wat ze doen. Koningsdag was nog niet zolang geleden.
Maatregelen zijn er om om overbelasting van de IC's en verpleegafdelingen te voorkomen/beperken.

Maar ja, het seizoenseffect is aan het inzetten, want die daling (want daar is sprake van landelijk gezien, kijk maar naar de weekcijfers en dagcijfers in vergelijking met dezelfde dag de week ervoor en de rioolmetingcijfers) komt echt niet doordat mensen zich weer even netter aan de maatregelen hebben gehouden, dus dat komt vanzelf al goed.

Ik hoop vooral dat eens wat besef komt dat al die maatregelen vooral ondernemers en organisaties raken en geen enkel effect meer sorteren, want ondertussen heeft de meerderheid van de bevolking er amper nog een sociaal contact minder door.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  User die overal opduikt 2022 maandag 17 mei 2021 @ 14:25:55 #22
186611 Haags
pi_199467935
Lekker een feestje met 12.000 man bij de aRENa gedogen. Niks mis mee.
Zonder wrijving geen glans
  maandag 17 mei 2021 @ 14:32:31 #23
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199468064
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 14:25 schreef Haags het volgende:
Lekker een feestje met 12.000 man bij de aRENa gedogen. Niks mis mee.
De feestjes bij Cambuur en de gepromoveerde/niet gedegradeerde clubs waren wel prima, of was het alleen omdat het die klote neuzen waren? :+.

Er was idd niets mis mee, je houdt het toch niet tegen en dan liever bij de Arena dan op het leidseplein/in de binnenstad waar je er totaal geen overzicht over hebt.

Massaal op de Dam demonstreren voor BLM of zoals van het weekend pro-hamas incl oproep tot een IS kalifaat was zeker helemaal prima? :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199468123
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 14:32 schreef HeatWave het volgende:
Er was idd niets mis mee, je houdt het toch niet tegen en dan liever bij de Arena dan op het leidseplein/in de binnenstad waar je er totaal geen overzicht over hebt.

Massaal op de Dam demonstreren voor BLM of zoals van het weekend pro-hamas incl oproep tot een IS kalifaat was zeker helemaal prima? :').
Met die laatste was kennelijk wel wat mis, want die is door de ME uit elkaar geknuppeld.
pi_199468214
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 13:50 schreef HeatWave het volgende:
Ik ben echt geen coronaontkenner, mijn standpunt is, alleen vaccinatie werkt, de rest van de maatregelen zijn willekeur en paniekreacties geweest.
En uit de OP blijkt dus dat jouw standpunt onzinnig is.

Massale bijeenkomsten leiden dus aantoonbaar tot extra besmettingen. Maatregelen die gericht zijn op het voorkomen daarvan zijn dus wel degelijk effectief.

quote:
Iedereen die zo bang wil zijn heeft het altijd maar over "de wetenschap" en hoe we die maar blindelings moeten volgen. Dat diezelfde wetenschap in zo'n beetje elk van de 195 landen tot andere conclusies en maatregelen heeft gezorgd moeten we maar negeren blijkbaar.
Nog meer onzin. In alle landen komen de maatregelen in grote lijnen overeen.

De verschillen zitten in de nadere uitwerking. Ja, het ene land houdt 1,5 meter aan, andere landen 1 meter, of zelfs 2 meter. Elk land raadt echter aan om afstand te houden. Alle maatregelen zijn dus gericht op het terugdringen van intermenselijk contact.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2021 14:42:07 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')