abonnement Unibet Coolblue
  maandag 17 mei 2021 @ 16:54:36 #26
51385 baskick
Juist ja!
pi_199471211
quote:
88s.gif Op maandag 17 mei 2021 16:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Waar biedt de regering dan de keuze om specifiek dat rendement te behalen waarop ze de belasting baseren. Want ik vind dat je dat dan wel minimaal moet bieden als je het op die manier belast. Ik kan bij mijn bank de optie 4,5% rendement niet aanvinken.
Dat is niet hun taak. 50-100k is vrijgesteld; dat is voor een groot deel genoeg. Verder loopt het nou ook niet héél hard op. Inmiddels gaat het te ver offtopic.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199471372
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 16:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Zo stellig kan je dat niet beweren, het gebied is nogal grijs tussen ontwijken of ontduiken.
Zeker, je hebt helemaal gelijk dat ik het niet zo stellig kan zeggen. Je bent inderdaad geen schenkbelasting verschuldigd als de uitgespaarde kosten behorende bij dit exclusieve gebruik van de auto, vermeerderd met reeds geschonken zaken, lager is dan de vrijstelling.
pi_199471538
quote:
88s.gif Op maandag 17 mei 2021 16:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Waar biedt de regering dan de keuze om specifiek dat rendement te behalen waarop ze de belasting baseren. Want ik vind dat je dat dan wel minimaal moet bieden als je het op die manier belast. Ik kan bij mijn bank de optie 4,5% rendement niet aanvinken.
Waarom zouden ze dat moeten aanbieden?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199471597
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 17:03 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Zeker, je hebt helemaal gelijk dat ik het niet zo stellig kan zeggen. Je bent inderdaad geen schenkbelasting verschuldigd als de uitgespaarde kosten behorende bij dit exclusieve gebruik van de auto, vermeerderd met reeds geschonken zaken, lager is dan de vrijstelling.
Nog een noot: een betere optie is de auto niet te geven, maar enkel over te schrijven (verantwoordelijkheid voor verzekeringen etc beland bij ontvanger) terwijl het juridische eigendom bij de "schenker" blijft. Maar dit is geen auto geven, immers het blijft jouw bezit.

Verder: te offtopic

[ Bericht 1% gewijzigd door investeerdertje op 17-05-2021 17:21:37 ]
  Moderator maandag 17 mei 2021 @ 20:10:32 #30
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199474622
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 17:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat moeten aanbieden?
Omdat ze dat ook belasten.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 17 mei 2021 @ 21:08:07 #31
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_199475854
Volgens ligt het
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_199476259
De grote vraag is. Waarom is die 2 overboeking een schenking? Ben je zeker dat het geen lening is TS?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 17 mei 2021 @ 22:30:04 #33
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_199477563
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 21:28 schreef ludovico het volgende:
De grote vraag is. Waarom is die 2 overboeking een schenking? Ben je zeker dat het geen lening is TS?
Je wilt niet 2019 en 2020 herzien ...
Dum de dum
  maandag 17 mei 2021 @ 22:30:43 #34
51385 baskick
Juist ja!
pi_199477572
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 21:28 schreef ludovico het volgende:
De grote vraag is. Waarom is die 2 overboeking een schenking? Ben je zeker dat het geen lening is TS?
Omdat dat in de OP staat? Omdat er aangifte schenken gedaan is? Wat maakt dat je je dit afvraagt?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199477709
quote:
88s.gif Op maandag 17 mei 2021 20:10 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Omdat ze dat ook belasten.
Of je moet bij een dergelijk vermogen gaan beleggen omdat dat prima vermogensbeheer is. Zelfs als je het uitbesteed aan de bank. Kan je niet, snap je niet, wil je niet. Prima, eigen schuld.
pi_199477749
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 22:30 schreef baskick het volgende:

[..]

Omdat dat in de OP staat? Omdat er aangifte schenken gedaan is? Wat maakt dat je je dit afvraagt?
Aangifte schenken staat in de OP?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199479746
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 22:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

Aangifte schenken staat in de OP?
Er is erg duidelijk gesteld dat het een schenking was en dat het ook op gelijke wijze door de belastingdienst gezien is. Anders willen lezen is vooral wishfull reading.
pi_199479880
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 05:59 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Er is erg duidelijk gesteld dat het een schenking was en dat het ook op gelijke wijze door de belastingdienst gezien is. Anders willen lezen is vooral wishfull reading.
Tjah dat is dan wel heel bewust aangifte schenkbelasting invullen geweest en niet de regeltjes lezen..

Ik zou vooral de belastingdienst bellen, kijken of je het kan terugdraaien.

Alle comments in dit topic lijken me zinloos.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199479912
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 07:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tjah dat is dan wel heel bewust aangifte schenkbelasting invullen geweest en niet de regeltjes lezen..

Ik zou vooral de belastingdienst bellen, kijken of je het kan terugdraaien.

Alle comments in dit topic lijken me zinloos.

Prima advies, gelukkig heb je het over alle comments.
pi_199480135
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 07:18 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Prima advies, gelukkig heb je het over alle comments.
Ook de post met verwijzing naar belastingdienst geeft geen antwoord.

En belasting bellen kost bijna geen moeite.

Als je antwoord moet hebben heb je idd niks aan dit topic voor zover ik heb gelezen. Ouwe zuigert.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 18 mei 2021 @ 08:38:30 #41
51385 baskick
Juist ja!
pi_199480364
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 22:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

Aangifte schenken staat in de OP?
Nee, niet expliciet, dat is een aanname mijnerzijds, aangezien dat verplicht is bij schenkingen boven de drempel. En TS spreekt expliciet over over een schenking en is ogenschijnlijk op hoofdlijnen bekend met (verhoogde) vrijstellingen. En aangezien TS een brief heeft gekregen over te betalen schenkbelasting. Can do the math. Ik vraag me nog steeds af waarom jij twijfelt of het niet toch een lening was...

[ Bericht 14% gewijzigd door baskick op 18-05-2021 08:48:10 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 18 mei 2021 @ 08:46:35 #42
51385 baskick
Juist ja!
pi_199480427
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 08:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ook de post met verwijzing naar belastingdienst geeft geen antwoord.

En belasting bellen kost bijna geen moeite.
Mwah, de kwaliteit van de Belastingtelefoon wordt doorgaans niet als heel goed beschouwd. Dus of dat antwoord beter is dan je kan Googlen, is maar de vraag.

quote:
Als je antwoord moet hebben heb je idd niks aan dit topic voor zover ik heb gelezen. Ouwe zuigert.
Uit de OP:
quote:
Hoewel belasting natuurlijk gewoon een plicht is en we al blij zijn dat mijn moeder het geld heeft kunnen schenken, is het toch zuur geld omdat we dachten dat het onder de vrijstelling viel. We snappen ook niet zo goed waarom dat niet zo is, in de geest van de wet lijkt het toch de bedoeling dat dit mogelijk zou moeten zijn.
Dit wordt prima beantwoord in dit topic (hoewel het geen expliciete vraag was, was het wel iets wat TS zich expliciet afvroeg).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199480522
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 08:38 schreef baskick het volgende:

[..]

Nee, niet expliciet, dat is een aanname mijnerzijds, aangezien dat verplicht is bij schenkingen boven de drempel. En TS spreekt expliciet over over een schenking en is ogenschijnlijk op hoofdlijnen bekend met (verhoogde) vrijstellingen. En aangezien TS een brief heeft gekregen over te betalen schenkbelasting. Can do the math. Ik vraag me nog steeds af waarom jij twijfelt of het niet toch een lening was...
Doe ik niet hoor, je zal gelijk hebben, de grote vraag is of je hem kan herdefiniëren naar lening
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 18 mei 2021 @ 09:10:14 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199480669
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 08:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

Doe ik niet hoor, je zal gelijk hebben, de grote vraag is of je hem kan herdefiniëren naar lening
Nee, als je aangifte schenkbelasting hebt gedaan (wat de grond zal zijn voor de ontvangen aanslag) dan kun je niet achteraf zeggen dat het toch geen schenking maar een lening was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 18 mei 2021 @ 09:11:19 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199480687
Maar het blijft zuur natuurlijk, als je nog niet aan die 100.000 gekomen was en dat in totaal nog steeds niet zit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 18 mei 2021 @ 09:27:30 #46
51385 baskick
Juist ja!
pi_199480860
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 09:11 schreef Leandra het volgende:
Maar het blijft zuur natuurlijk, als je nog niet aan die 100.000 gekomen was en dat in totaal nog steeds niet zit.
Dat zeker. Maar als je zulke bedragen gaat schenken, doe je toch even onderzoek vooraf? :7
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 18 mei 2021 @ 09:29:52 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199480888
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 09:27 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat zeker. Maar als je zulke bedragen gaat schenken, doe je toch even onderzoek vooraf? :7
Ik kan me, met de berichtgeving rond de jubelton de afgelopen 8 jaar, wel voorstellen dat iemand denkt dat het nog aangevuld mag worden tot de 100.000, ik ben eerlijk gezegd ook verbaasd dat het niet mag.

Neemt niet weg dat ik er wel even een proefberekening op zou hebben losgelaten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199482445
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 09:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, als je aangifte schenkbelasting hebt gedaan (wat de grond zal zijn voor de ontvangen aanslag) dan kun je niet achteraf zeggen dat het toch geen schenking maar een lening was.
Lijkt me ook hoor, ik zou alleen altijd de belastingdienst bellen met die vraag ipv forum _O-
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199487128
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 09:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik kan me, met de berichtgeving rond de jubelton de afgelopen 8 jaar, wel voorstellen dat iemand denkt dat het nog aangevuld mag worden tot de 100.000, ik ben eerlijk gezegd ook verbaasd dat het niet mag.

Neemt niet weg dat ik er wel even een proefberekening op zou hebben losgelaten.
Op zich kan aanvullen bij mijn weten ook. Maar niet op het moment dat je al een andere gift hebt gedaan. Beetje lastig, maar het is idd 1 gift van meer dan vrijstelling en niet een combinatie van de drie.

Wel sneu dat het zo gelopen is.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 18:28:55 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199488051
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 11:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Lijkt me ook hoor, ik zou alleen altijd de belastingdienst bellen met die vraag ipv forum _O-
Volgens mij hebben ze gewoon aangifte schenkbelasting gedaan in de veronderstelling dat het onbelast was en is er nu een aanslag gekomen.
Prima uitgangspunt om hier een vraag te stellen, juist omdat hier best veel kennis en expertise zit, dat blijkt ook weer uit dit topic, TS heeft ook hier kunnen lezen dat de aanslag terecht is, en waarom.

Helaas zitten er behalve een hoop kennis en expertise ook een hoop trollen op FOK!, wiens "mening" tegenwoordig in WGR ook waarde heeft, ongeacht het feit dat het totaal ongfundeerde nonsens is die mensen zelf, ongehinderd door enige kennis van zaken, verzinnen en dan in dit soort topics dumpen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')