Meen je dit echt of is dit gewoon iets wat erin is gegroeid om te zeggen?quote:Op zondag 16 mei 2021 17:35 schreef scrupuleus het volgende:
Alleen achterlijke egoïsten hebben un car
Kweeniequote:Op zondag 16 mei 2021 18:11 schreef Phoenyx-God het volgende:
[..]
Meen je dit echt of is dit gewoon iets wat erin is gegroeid om te zeggen?
Wat heeft Braddie hier nou weer mee te maken?quote:Op zondag 16 mei 2021 19:56 schreef DX11 het volgende:
Mijn eerste auto was een Saab van ¤1500, zelfs op fok V&A gekocht. Heeft het 7 jaar volgehouden met enkel regulier onderhoud, geen defecten. (Na 7 jaar had ik helaas een ongeluk).
Je kan dus mazzel hebben, maar zeker ook pech (zie Braddie's auto historie).
Die heeft volgens mij 7 goedkope auto's versleten in 5 jaar.quote:Op zondag 16 mei 2021 20:07 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Wat heeft Braddie hier nou weer mee te maken?
quote:Op maandag 17 mei 2021 14:10 schreef pvdplanet het volgende:
Wagenpark:
BMW E36 325i coupe
BMW Z4 2.5 cabrio
BMW Z3 2.8 coupe
BMW E87 130i (daily)
Suzuki Swift Gti Mk1
Suzuki Ignis Sport (daily)
quote:Op maandag 17 mei 2021 12:26 schreef Dingest het volgende:
Eerste auto destijds was een Mazda 121 uit '93, bolhoedmodel.
De eerste 121 niet. Mijn derde wel. En sterker nog: met specifiek DIE berenvelgen. Dat is mijn foto Toen had ik de auto net, dus dat zal 2010 geweest zijn.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 11:21 schreef Nine. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ook met van die berenvelgen?
Hier ook eentje, uit '72quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:20 schreef De_Melkboer het volgende:
een Saab 96 uit 1968
en een Clio voor het dagelijkse werk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bouwjaar '98 als ik me niet vergis, met een tweeliter blok. Eerlijk waar, van een Hyundai uit die tijd verwacht je niet veel maar het reed echt lang zo slecht nog niet. Porsche had een vinger in de pap bij het ontwikkelen van het onderstel, dat achterin ook onafhankelijk was zoals bij z'n voorbeelden. Het was geen Prelude maar ze deden hun best.
En joh, ik was er echt blij mee als snotaap van ergens begin 20.
Alleen was er aan de mijne iets niet helemaal lekker aan de kabelboom (vermoed ik; is nooit echt duidelijk geworden) waardoor hij soms midden op de weg spontaan uitflikkerde. Elke rit spanning en af en toe sensatie met dat ding.
Toen het te regelmatig werd en ik inmiddels ook m'n volgende auto al voor de deur had staan (en 'm maar niet verpatst kreeg) heb ik de arme schat maar ingeleverd bij een louche handelaar voor een jodenfooi, en een maand later was ie gesloopt. Misschien wel terecht want het was best link om 'm zo door te verkopen, maar toch zonde.
Had wel even die velgjes eraf getrokken natuurlijk, die hadden dezelfde waarde als de auto. En 3x raden wat ik laatst op zolder tegenkwam. Dus als iemand nog interesse heeft... lol
Sindsdien:
Mazda MX-5 1.8 (bj 2000)
Toyota RAV4 2.0 AWD (bj 2005)
Ford Fiesta 1.0T (bj 2014)
[ Bericht 1% gewijzigd door Kriegel op 22-05-2021 17:22:22 ]
Over 2 jaar ga ik denk ik een Mercedes AMG nemen genot.quote:
De MX-5 is dan ook altijd puur recreatief geweest, niet om dagelijks de noodzakelijke kilometers mee te maken Roadstertjes als dit zijn hobby-auto's bij uitstek. Tenzij je heel weinig rijdt, heb je er nog een doorsnee-auto bij nodig voor de dagelijks kms. Dan waardeer je bij de plezierritjes de rij-eigenschappen ervan ook veel meer.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 16:50 schreef VacaLoca het volgende:
Rode MX-5 ND GT-M, 1.5l
Ik wilde al een MX-5 nog voordat ik mijn rijbewijs had. Overal in auto magazines stond ie vooral goed te boek om z'n rijgedrag in de bochten. Meeste "Smiles per Gallon". Was steeds bezig met de specs en reviews etc.
Maar sinds ik 'm heb ben ik er eigenlijk niet zo mee bezig. Het is ook beetje type auto waar je in NL niet graag over praat want iets met maaiveld.
Het smiles per gallon valt echter wat tegen op de Nederlandse recht-toe-recht-aan snelwegen en de herrie is wat oncomfortabel.
Vakantie in de bergen was wel geniaal, al die haarspeldbochten met dakje open. Maar als eerste auto is 't toch groot deel van 't jaar meer nadelen dan voordelen.
Op geluid na verder wel comfortabel met heerlijke leren stoel, Android Auto, airco etc. Maar ga denk ik toch voor een Tesla Model 3 die ook wel lekker sportief rijdt
Ja ben één van de weinige die 'm als eerste auto rijdt denk ik. Maar dat is nog best economisch. Hij rijdt redelijk zuinig nog en qua verzekering en wegenbelasting kost 't niet veel. Geïmporteerd uit DLD kan ik 'm mss nog zonder verlies verkopen zelfs dus 't is m'n goedkoopste auto tot nu toe qua maandelijkse onkostenquote:Op zaterdag 22 mei 2021 17:05 schreef Dingest het volgende:
[..]
De MX-5 is dan ook altijd puur recreatief geweest, niet om dagelijks de noodzakelijke kilometers mee te maken Roadstertjes als dit zijn hobby-auto's bij uitstek. Tenzij je heel weinig rijdt, heb je er nog een doorsnee-auto bij nodig voor de dagelijks kms. Dan waardeer je bij de plezierritjes de rij-eigenschappen ervan ook veel meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |