abonnement Unibet Coolblue
pi_199442084
Nu Israelieten en de Palestijnen de laatste dagen in het nieuws zijn, bracht het me terug naar mijn eerste ervaring op het vliegveld in Tel Aviv. Ik weet nog hoe ik bij de paspoortcontrole door een vrouw werd gestuurd naar een andere ruimte vanwege mijn afkomst. Wat die is, is even niet relevant. Nu ben ik zelf een mix met daarbij ongeveer 10% Joods, maar dat wisten zij niet. Mijn paspoort werd door de agenten naar achteren meegenomen. Ik ben een vrouw.

Ik liep door tot een punt dichtbij een ruimte die met 1 muur was gescheiden van de openbare ruimte. Ik stond daarvoor stil omdat ik niet zeker wist of ik die ruimte moest ingaan waar meerdere mensen aan het wachten waren. Er stond bij de ingang van die ruimte een douaneambtenaar.
Een joodse israeliet die mij minutenlang roerloos met een strak gezicht constant bleef aanstaren met zijn grote blauwgrijze ogen.
Qua uiterlijk was het een knappe man, maar hij kwam echt ijskoud over. Ik vond het maar raar, hij wist helemaal niks over mij.

In plaats van mintenlang doelloos te blijven staan, liep ik naar hem toe om te vragen waar ik moest zijn. Ik liep zijn richting op en toen hij doorkreeg dat ik hem iets wilde vragen, draaide hij meteen zijn hoofd letterlijk 90 graden om :').
Ik dus het volgende aan hem vragen....correctie: mezelf opdringen (want zo voelde dat op het moment) "can i ask you something?"
Toen ik dat zei, draaide hij wel zijn hoofd weer om en keek me aan. "Do i have to be here for an inspection?".
Hij deed echt ontzettend zijn best om zo strak en afstandelijk mogelijk te kijken en zo een minimale mogelijke reactie te geven. Ik heb nog nooit zo een ijskoude knik in mijn leven gehad. Het was niet eens een knik, meer een halve vage knik.

Volgens mij omdat hij dacht dat ik een Palestijnse was. En wat als ik een Palestijn was. Is dat alleen al een reden om me zo te behandelen? Nou enkele seconden later werd in die ruimte een Palestijn met flink wat kracht door 4 mannen in zijn hok gehouden. Ik kwam daar ook tussen zitten. Alle bekende Palestijnen kregen vieze blikken van de douaniers. Ik niet, ik kreeg nog steeds het ijskoud gestaar van die ene gast.

Er zaten Palestijnen uit Amerika die al 9 uur aan het wachten waren om het land binnen te komen. Een Palestijnse tweeling (vrouwen) die 2 uur aan het wachten waren om Israel binnen te mogen. Zij hebben familie in Jeruzalem wonen. En elk jaar moesten zij uren in die ruimte wachten.

Toen mijn naam werd geroepen, vroegen ze mij naar de voornamen van mijn vader en opa. Ik weet nog steeds niet waarom ze dat wilden weten. Maar dat leken ze heel belangrijk te vinden. Meer dan het feit wat ik in het land kwam doen.

Ik vond het echt jammer, want ik kwam daar niet om te haten of te oordelen. Ik wilde de dode zee en Jeruzalem zien. Maar ik werd verrast door een intense haat tussen Israelieten en Palestijnen en als "welkom" maakte ik ook nog eens mee hoe het was om die nijd te ervaren. Jammer was dat.
Wat zijn jullie gedachtes hierover?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bleubell op 15-05-2021 22:58:58 ]
pi_199442286
Beetje naïef wel van je? Je hebt aan den lijve ondervonden wat mensen al jaren zeggen: de haat tussen twee bevolkingsgroepen kan niet groter zijn dan daar. Dat je er dan nog verrast door bent...

Lijkt me wel een hele intense/indrukwekkende ervaring die je inderdaad niet gauw doet vergeten en die je wereld mogelijk ook een beetje kleurt.
Somebody that I used to know
pi_199442326
Waarom in R&P
Cindy De Vuyst
  zaterdag 15 mei 2021 @ 22:53:59 #4
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199442408
Aan wiens kant sta je? Israël of Palestijn?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 15 mei 2021 @ 22:54:40 #5
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199442426
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 22:50 schreef einzeinz het volgende:
Waarom in R&P
Krijgt hij tenminste serieuze reacties
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_199442478
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 22:54 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Krijgt hij tenminste serieuze reacties
"Heb je daarna nog joodse chickies geneukt" :')
pi_199442490
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 22:48 schreef Postbus100 het volgende:
Beetje naïef wel van je?
Victim blaming
  zaterdag 15 mei 2021 @ 22:59:22 #8
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199442523
"Zij"
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199442527
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 22:54 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Krijgt hij tenminste serieuze reacties
Ik ben een vrouw
  zaterdag 15 mei 2021 @ 23:00:32 #10
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199442544
- blijf weg als je niet normaal kunt reageren -

[ Bericht 91% gewijzigd door CoolGuy op 16-05-2021 10:09:20 ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 15 mei 2021 @ 23:13:45 #11
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199442864
Maar TS, toen ze achterkwamen dat je geen Palestijn was, wat deden ze dan? Hoe was de rest van je vakantie?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_199444524
Joodse Israëliet is een pleonasme, alle Israëlieten zijn immers Joden. Inwoners van Israël noem je Israëliërs, niet Israëlieten.

Wat ik verder van je verhaal vind? Een beetje twijfelachtig..
pi_199445518
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 01:10 schreef Grems het volgende:

[..]

Ken je er ook eentje doen van hoe men in menig Arabisch land reageerde op je paspoort toen ze zagen dat je Israel bezocht had?

Of misschien interessanter als je een Israelisch paspoort toont.
Daarom stempelen ze niet in je paspoort. Iedereen krijgt een briefje. Dus, in mijn paspoort is niets te zen.
  zondag 16 mei 2021 @ 07:01:36 #14
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_199445523
Dit weet je toch op voorhand, kom op zeg. Niet iedere grensovergang is alsof je België binnengaat. Het is niet zoals het zou moeten gaan, maar wat een aanstellerij. Vieze blikken en een onbeleefd knikje.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_199445677
Goh wat vreemd dat die mensen na tientallen jaren oorlog (die bewaker kent niks anders) op hun hoede zijn.
No bitch to me
pi_199445742
Eindelijk zijn er meer en meer mensen die opstaan tegen het 'goed om mijn compassie te tonen' in stand houden van Israel.
  zondag 16 mei 2021 @ 09:24:17 #17
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_199446114
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 22:38 schreef Bleubell het volgende:
Nu ben ik zelf een mix met daarbij ongeveer 10% Joods
Hou aub op met dit soort achterlijke specificaties van afkomst. We zijn geen Amerikanen :')
  zondag 16 mei 2021 @ 10:07:06 #18
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199446501
Op veel plekken gaat het er anders aan toe, veel strakker en met meer autoriteit.
Zo vond ik Amerika ook een vreemde gewaarwording in de eerste instantie. Was gewoon een standaard controle, maar in de eerste instantie echt vrij koud en afstandelijk. Hier is dat veel losser, amicaler, iig zolang je nergens van verdacht wordt.

Ik had vooral het geluk dat ik keurig geregistreerd wat paardenspullen meenam. Dat brak het ijs omdat het kleinkind van de beambte ook iets met paarden had. Daarna was het wel gewoon vriendelijk en ging alles een stuk soepeler. Best wel gezellig zelfs.

Ik zou dus als ik jou was (ts) het niet te persoonlijk nemen. Zo zijn ze tegen vrijwel iedereen, dat is hoe zij hun werk doen en ook horen te doen daar. Ze zijn afstandelijk en autoritair. En dat wordt pas losser als alles keurig is afgevinkt en dan vaak ook nog niet echt bij die douane/grens bewaking, die zijn echt in functie dan.
Op best veel plekken gaan ze veel meer uit van is verdacht tot het tegendeel is bewezen en om eerlijk te zijn kunnen ze zich vaak ook niet veroorloven dat anders aan te pakken. Ze moeten wel algemeen zo handelen, anders krijg je gezeur over willekeur en wordt hun werk een stuk lastiger.

Het is een kwestie van even ja en amen zeggen, netjes doen wat je gezegd wordt, goed laten zien dat je meewerkt en netjes vragen als iets niet helemaal duidelijk is. En nogmaals, het niet persoonlijk nemen, want meestal is het echt niet persoonlijk.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_199446733
Israël heeft als wet dat het een natiestaat is alleen voor joden.

Er word niet gesproken over andere bevolkingsgroepen.
Daarbij zien zij Palestijnen als dieren, tegenlicht of zembla whatever, liet dat eens mooi zien nog voor de “muur” bestond bij die controleposten, hoe de soldaten dachten over de Palestijnen die daar dagelijks moesten melden.

Israël is dan ook niets meer dan een wat beschaafdere versie van nazi duitsland.
Waar ze op zich hun best doen niet teveel burgerdoden te maken, maar als puntje bij paaltje komt, alleen ene reet geven om de jood dan om anderen.

Doen alsof dat niet zo is, is heel heel naïef en op zich moeten ze het allemaal zelf maar uitzoeken in die regio.

Palestijnen op hun beurt kunnen er ook voor kiezen niet steeds een extremistische groep de baas te laten spelen waardoor de ellende sowieso nooit kan ophouden.
  zondag 16 mei 2021 @ 10:30:02 #20
108913 Godshand
guide4you
pi_199446741
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 22:38 schreef Bleubell het volgende:
Nu Israelieten en de Palestijnen de laatste dagen in het nieuws zijn, bracht het me terug naar mijn eerste ervaring op het vliegveld in Tel Aviv. Ik weet nog hoe ik bij de paspoortcontrole door een vrouw werd gestuurd naar een andere ruimte vanwege mijn afkomst. Wat die is, is even niet relevant. Nu ben ik zelf een mix met daarbij ongeveer 10% Joods, maar dat wisten zij niet. Mijn paspoort werd door de agenten naar achteren meegenomen. Ik ben een vrouw.

Ik liep door tot een punt dichtbij een ruimte die met 1 muur was gescheiden van de openbare ruimte. Ik stond daarvoor stil omdat ik niet zeker wist of ik die ruimte moest ingaan waar meerdere mensen aan het wachten waren. Er stond bij de ingang van die ruimte een douaneambtenaar.
Een joodse israeliet die mij minutenlang roerloos met een strak gezicht constant bleef aanstaren met zijn grote blauwgrijze ogen.
Qua uiterlijk was het een knappe man, maar hij kwam echt ijskoud over. Ik vond het maar raar, hij wist helemaal niks over mij.

In plaats van mintenlang doelloos te blijven staan, liep ik naar hem toe om te vragen waar ik moest zijn. Ik liep zijn richting op en toen hij doorkreeg dat ik hem iets wilde vragen, draaide hij meteen zijn hoofd letterlijk 90 graden om :').
Ik dus het volgende aan hem vragen....correctie: mezelf opdringen (want zo voelde dat op het moment) "can i ask you something?"
Toen ik dat zei, draaide hij wel zijn hoofd weer om en keek me aan. "Do i have to be here for an inspection?".
Hij deed echt ontzettend zijn best om zo strak en afstandelijk mogelijk te kijken en zo een minimale mogelijke reactie te geven. Ik heb nog nooit zo een ijskoude knik in mijn leven gehad. Het was niet eens een knik, meer een halve vage knik.

Volgens mij omdat hij dacht dat ik een Palestijnse was. En wat als ik een Palestijn was. Is dat alleen al een reden om me zo te behandelen? Nou enkele seconden later werd in die ruimte een Palestijn met flink wat kracht door 4 mannen in zijn hok gehouden. Ik kwam daar ook tussen zitten. Alle bekende Palestijnen kregen vieze blikken van de douaniers. Ik niet, ik kreeg nog steeds het ijskoud gestaar van die ene gast.

Er zaten Palestijnen uit Amerika die al 9 uur aan het wachten waren om het land binnen te komen. Een Palestijnse tweeling (vrouwen) die 2 uur aan het wachten waren om Israel binnen te mogen. Zij hebben familie in Jeruzalem wonen. En elk jaar moesten zij uren in die ruimte wachten.

Toen mijn naam werd geroepen, vroegen ze mij naar de voornamen van mijn vader en opa. Ik weet nog steeds niet waarom ze dat wilden weten. Maar dat leken ze heel belangrijk te vinden. Meer dan het feit wat ik in het land kwam doen.

Ik vond het echt jammer, want ik kwam daar niet om te haten of te oordelen. Ik wilde de dode zee en Jeruzalem zien. Maar ik werd verrast door een intense haat tussen Israelieten en Palestijnen en als "welkom" maakte ik ook nog eens mee hoe het was om die nijd te ervaren. Jammer was dat.
Wat zijn jullie gedachtes hierover?
Als je mensen wil beïnvloeden in hun mening over het Arabisch-Israelisch conflict, kan je beter in POL zijn. Of in NWS als je relevant nieuws hebt.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zondag 16 mei 2021 @ 10:51:13 #21
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_199447001
Verkapte ophitsing propaganda
pi_199447327
Tjah... "Wij zijn de beste" vs. "Wij zijn de booste"

Jerusalem >> parking lot (met zonnepanelen)


Oops verkeerde topic
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Moderator zondag 16 mei 2021 @ 12:09:36 #23
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199448195
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 10:30 schreef Godshand het volgende:

[..]

Als je mensen wil beïnvloeden in hun mening over het Arabisch-Israelisch conflict, kan je beter in POL zijn. Of in NWS als je relevant nieuws hebt.
Dit. Probeer het daar maar TS.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')