abonnement Unibet Coolblue
  zondag 16 mei 2021 @ 10:17:09 #226
14505 OProg
A Life in Music
pi_199446595
Uit dat stukje over de levering aan Suriname staat zowel dat de termijn als het type vaccin onbekend zijn.

Als ik hier sommige reacties lees krijg ik haast de indruk dat Hugo alle priklocaties een paar dagen dicht gaat gooien om hoogstpersoonlijk nog morgen alle Pfizer naar Suriname te vliegen. _O-

Communicatief niet handig? Mwah. In dat zelfde artikel staat ook dat ze het weten van 'bronnen' en dat ze zelfs nog niet weten hoe ze het precies in gaan vullen. Dus het zou ook zomaar over Janssen kunnen gaan in Q3 waar er dan miljoenen van binnen komen die we lang niet allemaal nodig gaan hebben.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_199446596
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 10:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De grootste fout(en) die De Jonge maakt is te vaak dingen roepen die hij vervolgens niet waar kan maken, deels omdat hij van te veel factoren afhankelijk is om zijn uitspraken waar te maken.

De knipperlichtrelatie met AZ was uiterst ongelukkig, maar daar sprongen alle Europese beleidsbepalers gewoon achter elkaar de sloot in.
Klopt en daarom vind ik het meevallen. Verder hebben we een polder cultuur en dat werkt ook niet altijd mee. Ik kan niemand bedenken die het beter zou hebben gedaan.
  zondag 16 mei 2021 @ 10:17:25 #228
13309 nostra
ask why
pi_199446597
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 10:13 schreef Wantie het volgende:
Maar als je dat wilt vermijt, leef je dan in angst?
Ik doe ook altijd braaf mijn autogordel vast, maar niet uit angst.
Het hele punt is natuurlijk a) de proportionaliteit en b) wat je aan anderen meent te moeten opleggen. Dat je een kleine kans hebt nog fikse last van een virus te hebben is vervelend en be my guest als je je hele leven daarnaar in wil richten, maar het is wat anders om dat met een samenleving te doen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199446613
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 10:11 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ja, Netherlands and Europe First: dat zou het motto moeten zijn.
Tot bepaalde hoogte...

Mensen met geen reele risico's ga je toch niet voor laten op mensen mét reele risico's in bevriende landen?
Overigens, op macro niveau, is juist de EU een organisatie die ervoor zou moeten zorgen dat die landsgrenzen er helemaal niet toe zouden moeten doen, maar aan alles blijkt eigenlijk wel dat die solidariteit die nodig is voor de EU helemaal niet bestaat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199446619
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 09:37 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Er zijn hele volksstammen die er van overtuigd zijn dat De Jonge het zo goed doet
Terwijl hij overal faalt, maar door zijn leugens en lachebekje, komt hij er mee weg
Meest incapabele minister ooit inderdaad.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 16 mei 2021 @ 10:20:13 #231
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199446628
Waarom zijn trouwens eventuele volgende versoepelingen met 2 weken uitgesteld? Eerst stonden ze gepland op 26 mei, en nu 9 juni... waarom? Een week opschuiven was toch voldoende?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  zondag 16 mei 2021 @ 10:24:15 #232
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199446674
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 10:20 schreef popje het volgende:
Waarom zijn trouwens eventuele volgende versoepelingen met 2 weken uitgesteld? Eerst stonden ze gepland op 26 mei, en nu 9 juni... waarom? Een week opschuiven was toch voldoende?
Als je het aantal besmettingen, ziekenhuis- en IC-opnames eerst fatsoenlijk laat dalen voordat stap 3 wordt gezet, zit je wel in een comfortabele positie om op 9 juni uiteindelijk stap 3 te kunnen zetten.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199446688
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 10:17 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Klopt en daarom vind ik het meevallen. Verder hebben we een polder cultuur en dat werkt ook niet altijd mee. Ik kan niemand bedenken die het beter zou hebben gedaan.
:')
Een jaar voorbereidingstijd gehad voor de logistiek en systemen achter covid vaccinaties en het loopt in de soep. Ahoy.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199446696
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 10:17 schreef nostra het volgende:

[..]

Het hele punt is natuurlijk a) de proportionaliteit en b) wat je aan anderen meent te moeten opleggen. Dat je een kleine kans hebt nog fikse last van een virus te hebben is vervelend en be my guest als je je hele leven daarnaar in wil richten, maar het is wat anders om dat met een samenleving te doen.
En dit soort principes zijn voor mij echt kinderlogica. Het doet me een soort van pijn dat het nodig is om het uit te spreken en mensen van dit soort zaken te overtuigen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199446707
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 10:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee hoor, doe je ding. Het wordt alleen vrij ingewikkeld als mensen gedreven door hun eigen angst ook aan anderen een normaal leven willen gaan ontzeggen.

Iemand die een mondkapje wil dragen tegen de tijd dat de ziekenhuizen leeg zijn? Doen. Iemand die anderen dat ook wil verplichten? Niet doen.
Die verplichtingen worden van boven opgelegd hé 😉

En nadeel van preventie is dat niemand de gevolgen meemaakt van de oorzaak van de maatregelen, maar wel de gevolgen van de maatregelen.
Dus ja, zijn die maatregelen terecht of niet?
Plus dat het gemakkelijker is om maatregelen op te leggen dan ze weer op te heffen.
Juist om de reden dat we niet weten welke gevolgen die hebben.

Bij mondkapjes is iedereen het er wel over eens dat ze een minimale bijdrage leveren.
Maar stel dat juist door die mondkapjes de ziekenhuisbezetting laag blijft terwijl het dagelijkse leven verder normaal kan blijven draaien, ben je dan ook tegen?
Even los van of dat zo is, want daar zijn we volgens mij beiden niet van overtuigd.
Het is op zich wel een van de minst ingrijpende maatregelen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199446727
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 10:26 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Reizen naar andere landen (ook naar bijv. België en Duitsland) wordt wel heel lastig voor mensen die nog niet gevaccineerd zijn. Het is niet uit te leggen dat bruine mensen in een failed state (volgens minister Blok) eerder een vaccin krijgen dan jongeren tussen de 18 en 30 die vanwege het niet gevaccineerd zijn niet eens de landsgrenzen mogen oversteken.
Dan doe je als kabinet een oproep aan Duitsland om normaal te doen, als ze hun bevolking hebben beschermd moeten ze niet langer willen treiteren omdat ze een virus in die specifieke context onterecht als gevaarlijk definieren.

Het is prima uit te leggen dat je mensen in het buitenland met een reëel risico eerder helpt dan mensen met reële risico's in je eigen land.

Afgezien van dat onze prik capaciteit niet eens afdoende is voor het aantal vaccins in dit land. :') :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199446728
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 10:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

:')
Een jaar voorbereidingstijd gehad voor de logistiek en systemen achter covid vaccinaties en het loopt in de soep. Ahoy.
Wie zou het beter hebben gedaan dan? Verder leunde we heel erg op het al bestaande huisartsen netwerk. Domper dat de eerste vaccins bevroren bewaard moesten worden.
  Moderator zondag 16 mei 2021 @ 10:29:23 #238
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199446730
quote:
7s.gif Op zondag 16 mei 2021 10:17 schreef OProg het volgende:
Uit dat stukje over de levering aan Suriname staat zowel dat de termijn als het type vaccin onbekend zijn.

Als ik hier sommige reacties lees krijg ik haast de indruk dat Hugo alle priklocaties een paar dagen dicht gaat gooien om hoogstpersoonlijk nog morgen alle Pfizer naar Suriname te vliegen. _O-

Communicatief niet handig? Mwah. In dat zelfde artikel staat ook dat ze het weten van 'bronnen' en dat ze zelfs nog niet weten hoe ze het precies in gaan vullen. Dus het zou ook zomaar over Janssen kunnen gaan in Q3 waar er dan miljoenen van binnen komen die we lang niet allemaal nodig gaan hebben.
Daar heb je gelijk in. Alleen, dit soort berichten net wanneer het prikken op stoom komt zorgt voor de angst dat er weer vertragingen komen. Vertragingen zorgen ervoor dat we langer dan nodig met maatregelen zitten.

Wat mij betreft worden alle AZ vaccins die hier straks over zijn zo op ‘t vliegtuig die kant op gezet, voor niets. Maar de bevolking daar is redelijk jong, dus dat helpt daar niet echt.

Daarnaast speelt wat mij betreft ook wel mee dat dit een vies spelletje is. Suriname moest en zou onafhankelijk van Nederland, maar telkens weer wordt het handje op gehouden. Wedden dat als Nederland zegt: “Jullie krijgen ze in september” er opmerkingen over morele verplichtingen vanwege het verleden etc bij talkshows voorbij gaan komen?

Ik vind het goed om ze te helpen, maar je gaat niet het huis van een vriend 10 straten verderop blussen terwijl die van jou nog in brand staat.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199446740
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 10:17 schreef nostra het volgende:

[..]

Het hele punt is natuurlijk a) de proportionaliteit en b) wat je aan anderen meent te moeten opleggen. Dat je een kleine kans hebt nog fikse last van een virus te hebben is vervelend en be my guest als je je hele leven daarnaar in wil richten, maar het is wat anders om dat met een samenleving te doen.
Begrijp ik, maar de enorme beperkingen die we gehad hebben en deels nog hebben zijn niet uit angst geboren.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199446746
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 10:27 schreef Wantie het volgende:
Maar stel dat juist door die mondkapjes de ziekenhuisbezetting laag blijft terwijl het dagelijkse leven verder normaal kan blijven draaien, ben je dan ook tegen?
Nee, als ik met een fopneus in de supermarkt 100% van de besmettingen tegen kan houden en het virus gelijk weg is als we dat allemaal doen stem ik voor.

Maar we leven niet in fantasy world.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199446751
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 10:29 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Wie zou het beter hebben gedaan dan? Verder leunde we heel erg op het al bestaande huisartsen netwerk. Domper dat de eerste vaccins bevroren bewaard moesten worden.
Iedereen!? :D
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 16 mei 2021 @ 10:32:49 #242
14505 OProg
A Life in Music
pi_199446767
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 10:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Alleen, dit soort berichten net wanneer het prikken op stoom komt zorgt voor de angst dat er weer vertragingen komen. Vertragingen zorgen ervoor dat we langer dan nodig met maatregelen zitten.

Wat mij betreft worden alle AZ vaccins die hier straks over zijn zo op ‘t vliegtuig die kant op gezet, voor niets. Maar de bevolking daar is redelijk jong, dus dat helpt daar niet echt.

Daarnaast speelt wat mij betreft ook wel mee dat dit een vies spelletje is. Suriname moest en zou onafhankelijk van Nederland, maar telkens weer wordt het handje op gehouden. Wedden dat als Nederland zegt: “Jullie krijgen ze in september” er opmerkingen over morele verplichtingen vanwege het verleden etc bij talkshows voorbij gaan komen?

Ik vind het goed om ze te helpen, maar je gaat niet het huis van een vriend 10 straten verderop blussen terwijl die van jou nog in brand staat.
Daar heb je gelijk in. Het is ook best om een smerige manier gegaan in de aanloop als je het zo leest.
Maar het is niet iets waar Hugo veel aan kan doen op deze manier. Daar doel ik meer op.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_199446774
Ik vind er overigens heel wat voor te zeggen dat vanwege het seizoenskarakter van Covid dat je al vrij snel vaccins stuurt naar plekken op de wereld waar het een acute ramp is allemaal.

Wij een beetje 30 jarigen inenten of zeiken over dat sommigen het vaccin niet willen, terwijl er mensen in India naar adem zitten te snakken _O-

Wat een grap.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 16 mei 2021 @ 10:34:44 #244
13309 nostra
ask why
pi_199446800
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 10:29 schreef Wantie het volgende:
Begrijp ik, maar de enorme beperkingen die we gehad hebben en deels nog hebben zijn niet uit angst geboren.
In een zekere zin natuurlijk wel, het is alleen vrij subjectief of je die (mate van) angst reëel of irreëel vindt en of je de genomen maatregelen daar een gepast antwoord op vindt. Persoonlijk lijkt het me vrij duidelijk dat het detaillistisch geneuzel als een avondklok of alchoholverkoopverbod totaal niet opwegen tegen de (gepercipieerde) gezondheidswinst, maar ook dat is weer maar een meninkje natuurlijk.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199446803
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 10:32 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Nee, ook jongeren willen graag beschermd worden tegen het coronavirus en het is niet dat de vaccins geëxporteerd worden naar een land dat je wat gunt. Nee het is fucking Suriname. Het land dat onze culturele tradities in de vorm van Zwarte Piet afpakt.
Ook ouderen in het buitenland willen graag overleven, en voor hun overlevingskansen scheelt het misschien wel een factor 1000 in effectiviteit t.o.v. jongeren hier.

Jij stelt het leven van 1000 buitenlanders in die vergelijking als minder waard dan 1 Nederlands persoon met extreem veel ongeluk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199446809
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 10:32 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Nee, ook jongeren willen graag beschermd worden tegen het coronavirus en het is niet dat de vaccins geëxporteerd worden naar een land dat je wat gunt. Nee het is fucking Suriname. Het land dat onze culturele tradities in de vorm van Zwarte Piet afpakt.
Zullen we het hebben wat Nederland in Suriname heeft afgepakt en veroorzaakt? Kijken hoe dat zich verhoudt met het "afpakken" van een fantasie figuur uit begin jaren 1900.
  zondag 16 mei 2021 @ 10:35:20 #247
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199446813
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 10:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Alleen, dit soort berichten net wanneer het prikken op stoom komt zorgt voor de angst dat er weer vertragingen komen. Vertragingen zorgen ervoor dat we langer dan nodig met maatregelen zitten.

Wat mij betreft worden alle AZ vaccins die hier straks over zijn zo op ‘t vliegtuig die kant op gezet, voor niets. Maar de bevolking daar is redelijk jong, dus dat helpt daar niet echt.

Daarnaast speelt wat mij betreft ook wel mee dat dit een vies spelletje is. Suriname moest en zou onafhankelijk van Nederland, maar telkens weer wordt het handje op gehouden. Wedden dat als Nederland zegt: “Jullie krijgen ze in september” er opmerkingen over morele verplichtingen vanwege het verleden etc bij talkshows voorbij gaan komen?

Ik vind het goed om ze te helpen, maar je gaat niet het huis van een vriend 10 straten verderop blussen terwijl die van jou nog in brand staat.
AstraZeneca wat hier over is moet als opt-in-optie worden beschouwd voor iedereen onder de 60. En anders moeten ze eerst naar Europese landen waar een tekort is aan vaccins: Bosnië, Montenegro, Albanië, Kosovo en Noord-Macedonië. Die landen hebben hogere prioriteit dan derdewereldlanden elders in de wereld.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  zondag 16 mei 2021 @ 10:35:34 #248
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199446815
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 10:27 schreef Wantie het volgende:

[..]

Die verplichtingen worden van boven opgelegd hé 😉

En nadeel van preventie is dat niemand de gevolgen meemaakt van de oorzaak van de maatregelen, maar wel de gevolgen van de maatregelen.
Dus ja, zijn die maatregelen terecht of niet?
Plus dat het gemakkelijker is om maatregelen op te leggen dan ze weer op te heffen.
Juist om de reden dat we niet weten welke gevolgen die hebben.

Bij mondkapjes is iedereen het er wel over eens dat ze een minimale bijdrage leveren.
Maar stel dat juist door die mondkapjes de ziekenhuisbezetting laag blijft terwijl het dagelijkse leven verder normaal kan blijven draaien, ben je dan ook tegen?
Even los van of dat zo is, want daar zijn we volgens mij beiden niet van overtuigd.
Het is op zich wel een van de minst ingrijpende maatregelen.
Daar ging het allemaal niet over. Als de crisissituatie in de zorg voorbij is dan zullen er nog steeds her en der mensen ziek worden en waarschijnlijk ook nog wel dood gaan. Als je daar bang voor wil zijn en je leven daarop wil aanpassen, dan moet ieder dat voor zich weten. Maar dat betekent niet dat je, onder druk van die angst, ook het leven van anderen mag gaan aanpassen. Het was twijfelachtig of dat het afgelopen anderhalf jaar kon, maar laten we dat het voordeel van de twijfel geven. Als het algehele maatschappelijke risico van een zorginfarct geweken is, dan kun je geen generieke maatregelen blijven gebruiken om hele kleine risico's uit te bannen. Dat is, zoals dat heet, niet proportioneel.

Oh, en 'van bovenaf opgelegd'? Het is god niet, hè. Onze regering dat zijn we zelf.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator zondag 16 mei 2021 @ 10:36:12 #249
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199446827
quote:
7s.gif Op zondag 16 mei 2021 10:32 schreef OProg het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Het is ook best om een smerige manier gegaan in de aanloop als je het zo leest.
Maar het is niet iets waar Hugo veel aan kan doen op deze manier. Daar doel ik meer op.
Hugo is niets meer dan de personificatie van de coronacrisis. Waar 'Hugo' staat kun je in de meeste gevallen alle beleidsmakers aanspreken. Eigenlijk is hij de kop van jut op alles wat met corona te maken heeft.

Maargoed, we gaan het zien.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199446832
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 10:30 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee, als ik met een fopneus in de supermarkt 100% van de besmettingen tegen kan houden en het virus gelijk weg is als we dat allemaal doen stem ik voor.

Maar we leven niet in fantasy world.
100% is natuurlijk ook weer overdreven ;)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')