abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_199429135
Naar aanleiding van het volgende artikel

Nieuwe regels van WhatsApp: dit zijn drie populaire alternatieven
https://www.nu.nl/tech-ac(...)e-alternatieven.html

Vraag ik mij af, doet Whatsapp het nog wel, het is al 09:00 en heb vanmorgen nog geen enkel bericht ontvangen en nog geen blauwe vinkjes gezien.


OMGOMGOMG

Die wijziging zou je dus vanaf vandaag moeten accepteren?

Maar goed, over het artikel, 3 alternatieven, die laatste is niet echt een alternatief, dus Signal of Telegram, dan is het dus alsnog kiezen, welke kant neigt het op? Zijn er al mensen over, in mijn hele Whatsapp lijst nog niemand.

Aangezien vooral mijn ouders overhalen lastig gaat worden wil ik niet op 2 paarden wedden.

Edit: oh doet nog :9
  zaterdag 15 mei 2021 @ 09:12:19 #2
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_199429178
Ben je voor het gemak vergeten te lezen dat die voorwaarden voor inwoners van de EU niet gelden?
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 15 mei 2021 @ 09:14:05 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_199429196
quote:
18s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 09:12 schreef Catkiller het volgende:
Ben je voor het gemak vergeten te lezen dat die voorwaarden voor inwoners van de EU niet gelden?
Dan nog! Ik ga snel een lekker hipster alternatief installeren dat door niemand die ik ken gebruikt wordt _O_ !
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_199429199
quote:
18s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 09:12 schreef Catkiller het volgende:
Ben je voor het gemak vergeten te lezen dat die voorwaarden voor inwoners van de EU niet gelden?
Nee hoor, maar mocht ik toch willen overstappen, welke dan.

Blijf voorlopig bij Whatsapp aangezien ik bij de keuze van 1 van de 2 alsnog Whatsapp erop zou laten staan en het dus geen nut heeft. Wat trouwens de meeste zullen doen denk ik, ja ik ben over, maar gebruik Whatsapp ook nog.

Mensen die zeggen ik ben over en wie mij wil bereiken moet ook maar over vind ik wat lame... :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 09:14 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dan nog! Ik ga snel een lekker hipster alternatief installeren dat door niemand die ik ken gebruikt wordt _O_ !
Dat gevoel heb ik er dus ook bij haha. Vandaar de vraag.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 15 mei 2021 @ 09:18:00 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199429236
Wat een gejank. Waarom niet gewoon op ok drukken en lekker blijven whatsappen?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 15 mei 2021 @ 09:35:04 #6
495895 Nogood
Nothing left for me to say
pi_199429383
Telegram _O_
Happiness seems to be loneliness
And loneliness killed my world
My bed was shaking. I can't get to sleep
He is a liar. The demon is a liar. He will lie to confuse us.
pi_199429422
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 09:35 schreef Nogood het volgende:
Telegram _O_
Vertel. Niemand heeft met tot nu toe nog kunnen overtuigen om over te stappen, behalve gewoon de naam te roepen.

Oh heb trouwens ook nog contacten in Whatsapp die ik niet kan dwingen zoals van bedrijven. Mensen die een telefoon van hun werk hebben met daarop Whatsapp en niks anders mogen installeren. Maar goed, die moeten zich maar aanpassen. Whatsapp op je telefoon hebben is geen verplichting.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 15 mei 2021 @ 09:58:35 #8
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199429567
quote:
18s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 09:12 schreef Catkiller het volgende:
Ben je voor het gemak vergeten te lezen dat die voorwaarden voor inwoners van de EU niet gelden?
Het delen van gegevens met Facebook gaat ook in de EU gelden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 15 mei 2021 @ 10:01:00 #9
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199429591
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 09:35 schreef Nogood het volgende:
Telegram _O_
Kakaotalk is nog steeds de beste chatapp (inclusief desktop app) alleen Koreanen gebruiken het helaas.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_199429603
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 09:05 schreef JDx het volgende:
Vraag ik mij af, doet Whatsapp het nog wel, het is al 09:00 en heb vanmorgen nog geen enkel bericht ontvangen en nog geen blauwe vinkjes gezien.
Bij mij doet alles het nog
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 15 mei 2021 @ 10:03:09 #11
495895 Nogood
Nothing left for me to say
pi_199429610
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 09:40 schreef JDx het volgende:

[..]

Vertel. Niemand heeft met tot nu toe nog kunnen overtuigen om over te stappen, behalve gewoon de naam te roepen.

Oh heb trouwens ook nog contacten in Whatsapp die ik niet kan dwingen zoals van bedrijven. Mensen die een telefoon van hun werk hebben met daarop Whatsapp en niks anders mogen installeren. Maar goed, die moeten zich maar aanpassen. Whatsapp op je telefoon hebben is geen verplichting.
Vertel? Het komt op hetzelfde neer. Alleen net even anders.

Ik heb ook gewoon WhatsApp.
Happiness seems to be loneliness
And loneliness killed my world
My bed was shaking. I can't get to sleep
He is a liar. The demon is a liar. He will lie to confuse us.
pi_199429653
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 09:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het delen van gegevens met Facebook gaat ook in de EU gelden.
Ik heb me er niet zo in verdiept, maar wat gaat er precies gedeeld worden dan. Ik lees het artikel in dit topic en een artikel in het AD waar staat dat het niet zo is. Ik wil best geloven dat er wel data gedeeld wordt, maar wat dan precies?
  zaterdag 15 mei 2021 @ 10:36:12 #13
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_199429971
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 09:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het delen van gegevens met Facebook gaat ook in de EU gelden.
Nope
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 15 mei 2021 @ 10:53:15 #14
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199430170
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 10:07 schreef snabbi het volgende:

[..]

Ik heb me er niet zo in verdiept, maar wat gaat er precies gedeeld worden dan. Ik lees het artikel in dit topic en een artikel in het AD waar staat dat het niet zo is. Ik wil best geloven dat er wel data gedeeld wordt, maar wat dan precies?
De nieuwe voorwaarden maken het voor bedrijven mogelijk om in Facebook te zien wie met hen chat, wat er verstuurd is en nog wat andere dingetjes waar nergens op het internet iets concreets over te vinden is. Ergo: jouw gegevens staan dan bij Facebook, anders kan dat nooit werken.

Nu is dankzij de GDPR in de EU de belofte gedaan dat dat niet voor de EU gaat gelden, maar je moet nog steeds akkoord gaan met precies diezelfde voorwaarden. Ik heb het vermoeden dat dit inhoudt dat er niks verandert totdat je met bedrijven chat, en dan liggen je gegevens alsnog bij Facebook.

Nog even los daarvan zijn dit hoe dan ook gigantisch walgelijke praktijken van Facebook. Ze weten dat heel veel mensen geen keuze hebben.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199430246
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 10:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De nieuwe voorwaarden maken het voor bedrijven mogelijk om in Facebook te zien wie met hen chat, wat er verstuurd is en nog wat andere dingetjes waar nergens op het internet iets concreets over te vinden is. Ergo: jouw gegevens staan dan bij Facebook, anders kan dat nooit werken.

Nu is dankzij de GDPR in de EU de belofte gedaan dat dat niet voor de EU gaat gelden, maar je moet nog steeds akkoord gaan met precies diezelfde voorwaarden. Ik heb het vermoeden dat dit inhoudt dat er niks verandert totdat je met bedrijven chat, en dan liggen je gegevens alsnog bij Facebook.

Nog even los daarvan zijn dit hoe dan ook gigantisch walgelijke praktijken van Facebook. Ze weten dat heel veel mensen geen keuze hebben.
Ik zag wel een mooi bericht bij ons Belgische vrienden.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)-privacyvoorwaarden/

Het bedrijf zegt dat het gaat om de meta-data. Dus wel met wie je appt en wanneer, maar niet zoals je in jouw bericht stelt "wat". Het is alleen niet te controleren of het waar is wat ze beweren.
Daarnaast staat er expliciet dat er voor de EU burgers andere voorwaarden gelden. In hoeverre dit in de praktijk ook betekent dat het daadwerkelijk anders verwerkt wordt is natuurlijk onduidelijk. Al denk ik met de boetes in het verleden daadwerkelijk wel anders wordt omgegaan met de gegevens.
Het bedrijf wil absoluut geld verdienen, maar alles in een boete stoppen heeft natuurlijk geen zin.

Dus op zich wil ik best geloven dat je data wel commercieel wordt uitgebuit, maar het zal vast minder erg zijn in de EU dan in de rest van de wereld.
pi_199430248
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 10:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nope
Ook niet tegen een 'megaboete' van 250 miljoen?
pi_199430319
Gek dat iemand van de Nu.nl redactie alle populaire alternatieven voor Whatsapp doorneemt terwijl het nieuws niet voor de AVG binnen de EU telt.

Zal dan wel voor die Nederlanders in de VS zijn.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 15 mei 2021 @ 11:11:12 #18
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199430408
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 10:59 schreef snabbi het volgende:
Dus op zich wil ik best geloven dat je data wel commercieel wordt uitgebuit, maar het zal vast minder erg zijn in de EU dan in de rest van de wereld.
Maar het gaat wel gebeuren, dit bedrijf is voor geen centimeter te vertrouwen. Derhalve ben ik nog niet akkoord gegaan, we zien wel hoe ver het komt.

En dan over 5 jaar in het nieuws lekt het allemaal uit, zegt de EU foei, en liggen mijn gegevens bij Facebook.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199430441
Of ze delen het alsnog en worden "op de vingers getikt".

Maar goed, geloof sowieso niet dat je gegevens niet gedeeld worden ergens :')
pi_199430508
Whatsapp wordt betalend. Je had tracingverzoeken maar moeten laten aan staan!
Cindy De Vuyst
pi_199430593
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 11:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Maar het gaat wel gebeuren, dit bedrijf is voor geen centimeter te vertrouwen. Derhalve ben ik nog niet akkoord gegaan, we zien wel hoe ver het komt.

En dan over 5 jaar in het nieuws lekt het allemaal uit, zegt de EU foei, en liggen mijn gegevens bij Facebook.
De AVG is dichtgetimmert. Als Facebook eigen voorwaarden voorrang geeft kan het niet alleen op stevige boetes rekenen maar ook op een stevig verlies van vertrouwen van de consument die dan mogelijk inderdaad gaat uitwijken naar alternatieven.

Dat zou in de marketing geen goede zet zijn als men het gebruik van Whatsapp wil conserveren.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 15 mei 2021 @ 11:28:41 #22
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199430673
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 11:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De AVG is dichtgetimmert. Als Facebook eigen voorwaarden voorrang geeft kan het niet alleen op stevige boetes rekenen maar ook op een stevig verlies van vertrouwen van de consument die dan mogelijk inderdaad gaat uitwijken naar alternatieven.

Dat zou in de marketing geen goede zet zijn als men het gebruik van Whatsapp wil conserveren.
Dichtgetimmerd ja. En Facebook kan nog steeds de reet ermee afvegen als ze willen. Het verleden heeft al uitgewezen dat Facebook overal de grenzen opzoekt en indien nodig overschrijdt, tot het punt dat ze zelfs in de VS, niet bepaald vaandeldrager van privacy, voor de rechter moesten verschijnen. Het boeit hun geen ene zak, en ik denk dat iedereen daar extreem ziek is dat de EU het ontdekt heeft.

Het samenvoegen van Whatsapp en Facebook had nooit gemogen en is alleen nog maar in stand gehouden omdat het niet meer terug te draaien was. Hebben ze toch slim aangepakt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199430724
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 11:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dichtgetimmerd ja. En Facebook kan nog steeds de reet ermee afvegen als ze willen. Het verleden heeft al uitgewezen dat Facebook overal de grenzen opzoekt en indien nodig overschrijdt, tot het punt dat ze zelfs in de VS, niet bepaald vaandeldrager van privacy, voor de rechter moesten verschijnen. Het boeit hun geen ene zak, en ik denk dat iedereen daar extreem ziek is dat de EU het ontdekt heeft.

Het samenvoegen van Whatsapp en Facebook had nooit gemogen en is alleen nog maar in stand gehouden omdat het niet meer terug te draaien was. Hebben ze toch slim aangepakt.
Ik heb de zaken in de VS gevolgd en die waren niet goed opgezet. De beleidsmakers binnen de EU zijn gelukkig heel wat competenter. In het verleden zijn Microsoft en Facebook beide al eens op de vingers getikt hier. Voor tech giganten is door kennis en expertise de EU een veel groter obstakel dan de VS.

En boetes icm exposure helpt wel degelijk. Bij de Amerikanen wat minder want Facebook is daar een beetje de trots van eigen bodem, niet in Europa.

Maar zie Huawei. Als ik naar het kopen van een nieuw toestel kijk, kijk ik eigenlijk al niet meer naar Huawei. Bij Online en in fysieke winkels lijken andere merken het dan ook te gaan winnen qua consumentenvertrouwen.

Facebook en whatsapp hebben net als alle voorgaande populaire diensten ook niet het eeuwige leven. Als ze het teveel verknoeien is het op een gegeven moment voorbij. Zo'n artikel op nu met alternatieven helpt ook al niet.

[ Bericht 7% gewijzigd door Beathoven op 15-05-2021 11:41:14 ]
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 15 mei 2021 @ 11:58:16 #24
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199431060
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 11:33 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik heb de zaken in de VS gevolgd en die waren niet goed opgezet. De beleidsmakers binnen de EU zijn gelukkig heel wat competenter. In het verleden zijn Microsoft en Facebook beide al eens op de vingers getikt hier. Voor tech giganten is door kennis en expertise de EU een veel groter obstakel dan de VS.

En boetes icm exposure helpt wel degelijk. Bij de Amerikanen wat minder want Facebook is daar een beetje de trots van eigen bodem, niet in Europa.

Maar zie Huawei. Als ik naar het kopen van een nieuw toestel kijk, kijk ik eigenlijk al niet meer naar Huawei. Bij Online en in fysieke winkels lijken andere merken het dan ook te gaan winnen qua consumentenvertrouwen.

Facebook en whatsapp hebben net als alle voorgaande populaire diensten ook niet het eeuwige leven. Als ze het teveel verknoeien is het op een gegeven moment voorbij. Zo'n artikel op nu met alternatieven helpt ook al niet.
Die zaak was idd gigantisch lachwekkend, allemaal oude mannen die nog geen computer in hun leven hebben aangeraakt en overduidelijk niet geïnformeerd zijn door de instanties die er wel wat van af weten.

Maar als je als Facebook jarenlang 10 miljoen per maand kan binnenhalen door data te delen en 1 miljoen gebruikt om alles goed verborgen te houden voor de controleurs, dan stelt een boete van 200 miljoen ook niks voor. Want je hebt wel in die 5 jaar 540 miljoen eraan verdiend. Daar zijn ze voor op de vingers getikt.

Microsoft is geen databedrijf, die hebben dat niet nodig. Daar heb ik daarom ook meer vertrouwen in dat ze hun zaakjes op orde hebben, voor hun is een goede naam ook veel belangrijker. Facebook heeft allang geen goede naam meer.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Miss 200.000.000! zaterdag 15 mei 2021 @ 11:59:39 #25
367000 roos94
pi_199431073
Ik heb geen enkel sociale contacten zoals het een FOK!ker betaamd, derhalve heb ik geen Whatsapp nodig
pi_199431120
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 09:40 schreef JDx het volgende:

[..]

Vertel. Niemand heeft met tot nu toe nog kunnen overtuigen om over te stappen, behalve gewoon de naam te roepen.

Oh heb trouwens ook nog contacten in Whatsapp die ik niet kan dwingen zoals van bedrijven. Mensen die een telefoon van hun werk hebben met daarop Whatsapp en niks anders mogen installeren. Maar goed, die moeten zich maar aanpassen. Whatsapp op je telefoon hebben is geen verplichting.
Mijn nachtapotheker is overgestapt op Telegram. Verder gebruiken al m'n vrienden gewoon WhatsApp.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_199431204
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 11:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Maar het gaat wel gebeuren, dit bedrijf is voor geen centimeter te vertrouwen. Derhalve ben ik nog niet akkoord gegaan, we zien wel hoe ver het komt.

En dan over 5 jaar in het nieuws lekt het allemaal uit, zegt de EU foei, en liggen mijn gegevens bij Facebook.
Het is al gebeurd. Daarom kreeg het in 2017 ook een boete van 110 miljoen. De aanpassing van de voorwaarden is dan ook niet op de techniek gericht.

Ik ben in mijn reactie niet voor niets voorzichtig met wat de beweringen zijn ipv wat er werkelijk gebeurd. Wel is het zo dat de EU voortvarend is geweest in de boetes. In hoeverre je daar iets aan hebt is natuurlijk wel wat anders.

Als je het omdraait, kan je natuurlijk ook zelf meer verantwoordelijkheid nemen samen met je omgeving. We snoepen overal gratis diensten op en accepteren daarmee business modellen waarin het draait om het verkoop van onze data ipv abonnementsgeld. We doen het dus onszelf ook wel een beetje aan.
pi_199431292
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 12:03 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Mijn nachtapotheker is overgestapt op Telegram. Verder gebruiken al m'n vrienden gewoon WhatsApp.
Mijn dagapotheker gebruikt nog SMS :o

"er ligt een recept voor u klaar"

Maar hoor wel meer Telegram dan Signal, zag bij een van de voordelen, groepen tot 10.000 ipv 1000 ofzo :')

*groepen van 3 staan bij mij al op mute
pi_199431365
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 11:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die zaak was idd gigantisch lachwekkend, allemaal oude mannen die nog geen computer in hun leven hebben aangeraakt en overduidelijk niet geïnformeerd zijn door de instanties die er wel wat van af weten.

Maar als je als Facebook jarenlang 10 miljoen per maand kan binnenhalen door data te delen en 1 miljoen gebruikt om alles goed verborgen te houden voor de controleurs, dan stelt een boete van 200 miljoen ook niks voor. Want je hebt wel in die 5 jaar 540 miljoen eraan verdiend. Daar zijn ze voor op de vingers getikt.

Microsoft is geen databedrijf, die hebben dat niet nodig. Daar heb ik daarom ook meer vertrouwen in dat ze hun zaakjes op orde hebben, voor hun is een goede naam ook veel belangrijker. Facebook heeft allang geen goede naam meer.
Klopt

Wat een groot nadeel is van Whatsapp is dat het lastig wordt om op korte termijn te ontkoppelen zoals bij Hyves en Facebook gezien er groepen bij werkgevers zijn en oudergroupen op school.

Als deze allemaal eenduidig op slack zouden overgaan waarbij de rest weer via e-mail gaat dan zijn we er.
pi_199431529
Zolang mensen weigeren te betalen voor software zul je dit soort toestanden blijven houden. Ik zou geen probleem hebben eenmalig ¤50 te lappen voor een goeie chat app.
pi_199431557
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 12:21 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Klopt

Wat een groot nadeel is van Whatsapp is dat het lastig wordt om op korte termijn te ontkoppelen zoals bij Hyves en Facebook gezien er groepen bij werkgevers zijn en oudergroupen op school.

Als deze allemaal eenduidig op slack zouden overgaan waarbij de rest weer via e-mail gaat dan zijn we er.
Slack, de horror...

Ik mis simpele gChat.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')