abonnement Unibet Coolblue
pi_199480704
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 13:46 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar om mijn nummer te vervangen welke ik al zo'n 15 jaar heb en ook zakelijk gebruik gaat me wat ver.
Dat kan niet de bedoeling zijn.

Wellicht dat jij daar anders over denkt.

Vandaag alweer 2x gebeld trouwens -O-

Maar niemand die weet hoe deze gladjakkers te werk gaan? Ik las iets over provisie. De gast die ik laatst "uithoorde" beweerde voor een uurtarief te werken en geen provisie te krijgen.
je gebruikt em ook zakelijk? dan heb je wel pech..
als je geen zzper bent mogen ze je lekker blijven bellen
pi_199503870
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:52 schreef Mubassie het volgende:
Helemaal gek word ik er van. Bellende energie marketeers welke beweren onafhankelijk te zijn, maar je wel heel graag iets aan willen smeren.

Ik lieg niet als ik zeg minimaal 10x per week gebeld te worden. Af en toe privé, maar meestal met een nummer waarvan mijn telefoon het al bestempeld als spam.

Honderden nummers heb ik al geblokkeerd. Ik geef telkens aan geen interesse te hebben. Tijdens mijn pauze maak ik er met collega's zelfs een lolletje van als ze weer bellen. Het stopt niet.

Bel-me-niet register, recht van verzet, boos worden, rustig blijven en zeggen dat je niet meer gebeld wenst te worden. Ik heb ze allemaal al tig keer geprobeerd.

Ik betaal altijd te veel bij mijn huidige leverancier. Ook al ben ik al meerdere keren overgestapt. Altijd kan het goedkoper bij deze gladde jongens.

Wie heeft dit vieze werk ooit gedaan? Wie weet hoe dit werkt? Hoeveel van deze gladde organisaties zijn er wel niet?

En nog belangrijker, hoe kom ik hier van af?

Ja, niet opnemen en meteen blokkeren. Daar ben ik al mee begonnen. Maar minder wordt het niet. En helaas moet ik de privé telefoontjes beantwoorden ivm werk.

Ik merk trouwens regelmatig dat degene die ik te spreken krijg vaak foute informatie geeft mbt mijn huidige leverancier. Zij weten dus niet alles.
Ook zeggen ze vaak hetzelfde, zoals.. "we hebben de vorige keer beloofd om later opnieuw contact met u op te nemen."

De gouden tip is van harte welkom. _O_
Laat me raden:

Landelijk Contract Beheer, of Landelijk Energie Beheer, of anders wel iets anders met Landelijk en Beheer in de naam? (Ze hebben site's met adres gegevens, vaak zo'n vaag flatje ergens in Amsterdam West.)

Vol blijven houden!

Dit zijn oplichters, Ze willen je van alles beloven, maar ze weten nog geen eens wat je adres is. Iedere keer dat je iets meer info door laat sijpelen slaan ze het op en wordt het de keer daarna weer tegen je gebruikt.

Het enige wat ze willen zijn je adres gegevens, de naam van je energie leverancier, en dan zetten ze je over naar zo'n kleine aanbieder die je hoofdprijs rekent en zij strijken de aanmeldbonus op en verder kan je het uitzoeken.

Zoek maar eens op die bovenstaande namen en dan kom je ze ook tegen op de site van Radar/Kassa/Klachtenkompas en andere forums.

Opnemen en afwijzen, aangeven dat je het "Recht van verzet" doet, beleeft blijven, boos worden, het helpt allemaal niet.

Het enige wat wel iets helpt is het constant weg blijven drukken van nummers met een kengetal waar van je geen telefoontje zou kunnen verwachten.

Bij mij is het makkelijk, iedereen die ik wil aannemen staat in mijn contactenlijst, daarbuiten is het jammer en spreken ze dan maar de voicemail in, en dat doen die marketeers nooit.

Omdat jij die telefoon ook voor het werk gebruikt en andere vreemde nummers je moeten kunnen bellen zal het niet zo makkelijk worden als hoe ik die nummers filter, privénummers neem ik sowieso nooit op.

Een paar weken terug begon het bij mij ook te regen van dit soort telefoontjes en nu is het allemaal weer rustig, ik vermoed dat ze nog even een slag willen slaan voor dat die nieuwe colportage wet ingaat per 1 juli?

Succes nog even doorzetten en het is 1 juli, ook de bedrijven waar je wel klant bent mogen je daarna niet meer bellen wanneer je aangeeft van die lijst verwijderd te willen worden.

En je kan het melden op de site bij ACM ConsuWijzer.
  woensdag 19 mei 2021 @ 18:21:08 #53
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_199508451
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 13:51 schreef PieterCornelis het volgende:

[..]

Laat me raden:

Landelijk Contract Beheer, of Landelijk Energie Beheer, of anders wel iets anders met Landelijk en Beheer in de naam?
Meestal iets met "Collectief" in de naam. Van de week had ik Budget Savers oid.
pi_199509331
quote:
1s.gif Op woensdag 19 mei 2021 18:21 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Meestal iets met "Collectief" in de naam. Van de week had ik Budget Savers oid.
Ook wel met Bespaar Collectief… laatst weer één:

"wij hebben een prepositie voor nieuwe energietarieven ontvangen van uw leverancier en willen dat graag met u doornemen" Bladiebladiebla….
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_199509634
Of je zegt sorry daar ga ik niet over, ik geef je even mijn moeder/vader/partner.

En dan je microfoon uit zetten, telefoon neerleggen en kijken hoe lang het duurt voor ze ophangen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  woensdag 19 mei 2021 @ 19:54:28 #56
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_199509754
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 19:17 schreef blomke het volgende:

[..]

Ook wel met Bespaar Collectief… laatst weer één:

"wij hebben een prepositie voor nieuwe energietarieven ontvangen van uw leverancier en willen dat graag met u doornemen" Bladiebladiebla….
Ja precies dat.
pi_199514526
Collega ook vorige week trots vertellen hoeveel hij wel niet “bespaard” had n.a.v zo’n scamtelefoontje.

Had zelf met via het internet overstappen veel lagere kosten/maandbedrag.
  donderdag 20 mei 2021 @ 08:04:20 #58
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_199514577
opnemen met: hallo, met essent, wat kan ik voor u doen?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_199618145
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 21:29 schreef Captain_Ghost het volgende:
ben je een ondernemer en je hebt kvk ingeschreven? zo ja, hebben ze vast jouw nr via dat vandaan.
Of moet je gewoon andere nr nemen. Voor je zakelijk zou ik apart telefoon en nr aanvragen.
Dat is het gegarandeerd

Verder moet je als consument altijd goed kijken met welke 3e partijen je te maken krijgt als je bv voor de postcodeloterij of iets anders tekent, want er zijn er genoeg die blind maar handtekeningen uitdelen. Dan tekenen ze voor gezien ofzo.

Dat zijn zo'n beetje alle workarounds buiten het bmnr.
pi_199618347
quote:
0s.gif Op donderdag 20 mei 2021 07:52 schreef Pap89 het volgende:
Collega ook vorige week trots vertellen hoeveel hij wel niet “bespaard” had n.a.v zo’n scamtelefoontje.

Had zelf met via het internet overstappen veel lagere kosten/maandbedrag.
Ik neem aan dat je overstapt op tarieven en niet op jaar of maandkosten. Want ik kan je ook wel 100 per maand aanbieden maar je verbruik is dynamisch en niet statisch zoals zich dat presenteert. En als jij eens voor 2000 euro wegtikt aan energie per jaar omdat je wat sluipverbruik hebt dan mag je op de jaarnota flink bijbetalen. Daarnaast is een termijnbedrag voorzien van een dikke disclaimer.

Ik kijk naar tarieven maar nooit naar een maandbedrag. Dat reken ik zelf wel uit, een ondernemer doet dat voor zn bedrijf en ook voor zichzelf privé. Verder zou het kunnen dat mijn buren goedkoper zitten maar die hebben een ander verbruikspatroon dus daar stoor ik me niet aan. En dat competitieve is het gevaar bij de meeste mensen helaas wel.

Veel belangrijker vind ik de klanttevredenheid van een bedrijf. Je kunt beter een solide bedrijf met een fractie hogere tarieven hebben (scheelt praktisch weinig) dan een prijsvechter die slecht bereikbaar is en matig getrainde werknemers heeft zitten. De bezuinigingen komen altijd weer ergens in terug, en meestal presenteert dat zich in langere wachtrijen en ergenissen over de simpelste dingen. Het beetje wat je bespaart op je nota ben je dan aan telefoontikken alweer kwijt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 25-05-2021 21:10:16 ]
  maandag 12 juli 2021 @ 12:05:13 #61
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_200328226
Sinds 1 juli gewoon helemaal niet meer gebeld _O_

Mooie wet
pi_200331974
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 12:05 schreef Mubassie het volgende:
Sinds 1 juli gewoon helemaal niet meer gebeld _O_

Mooie wet
Wij zonet nog. Kutvolk.
pi_200331990
Ik ben echt nog nooit gebeld door callcenters en consorten op mijn mob. nr. Ligt het misschien aan bepaalde provider of wat doe je dat je nr ongekend populair is 😜
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_200332108
Als je je mob nummer voor het eerst aanvraagt krijg je de keuze of je in de telefoongids (online) wilt staan en of je nummer bij bedrijven bekend mag zijn (voor verkoop dus). Sommige mensen missen die vraag, of laten het vinkje bijvoorbeeld op ja staan oid. En als je eenmaal ergens in staat kom je er nooit meer vanaf.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  User die het meest klaagt 2022 maandag 12 juli 2021 @ 17:42:48 #65
414785 sirdanilot
pi_200332338
Ik heb dit soort vuil werk niet gedaan, maar als student heb ik er wel een keer op gesolliciteerd, in mijn naïviteit. Ik wilde gewoon extra geld.

Ik naar dat callcentrum in een grote stad. Wil ik de deur binnenlopen, zie ik dat die helemaal hermetisch beveiligd is, ik met een intercom aangeven dat ik een gesprek heb. Nou dat was al nummero 1: waarom is dit zo hermetisch beveiligd? (edit : dus niet op de normale manier zoals een normaal kantoor met receptie, maar echt duidelijk zichtbaar extra beveiligd)

ik de beste man een hand geven en naar boven lopen. Zie ik een ruimte helemaal volgestouwd met kleine bureautjes zonder afscheiding ertussen. Iedereen was keihard aan het roepen door de telefoon, het was het meest lawaaierige callcenter dat ik ooit heb gezien en ja ik heb in callcenters gewerkt.

Ga ik aan het bureau zitten bij die man en ik dacht dus dat ik een sollicitatiegesprek zou krijgen. Maar hij zegt niks en douwt me een formulier met een tabel in mijn handen. Of ik even wil aankruisen op welke uren ik beschikbaar ben voor werk. Ok... nou dat vond ik wel een ongebruikelijk begin van een sollicitatiegesprek.

Nadat ik het had ingevuld, zei de man: 'Volgens mij ben jij nogal verlegen. Als je hier gaat werken wordt dat voor spek en bonen jij haalt toch je targets niet. Prettige dag verder.'

Ik onverrichter zake naar huis :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 maandag 12 juli 2021 @ 17:45:30 #66
414785 sirdanilot
pi_200332374
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 17:13 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Ik ben echt nog nooit gebeld door callcenters en consorten op mijn mob. nr. Ligt het misschien aan bepaalde provider of wat doe je dat je nr ongekend populair is 😜
Ik krijg tegenwoordig steeds irritante robocalls (robotstem die mij belt) op mijn ierse nummer. Het zijn ook gewoon ierse nummers die bellen, als het uit Tsjaad komt of zo blokkeer ik het sowieso al meteen. Dus ik denk dan vaak dat het bijvoorbeeld een pakketbezorger is, de dokter, etc. Super irritant.

Je kan ze blokkeren maar dan belt het volgende nummer.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200334286
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 17:45 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik krijg tegenwoordig steeds irritante robocalls (robotstem die mij belt) op mijn ierse nummer. Het zijn ook gewoon ierse nummers die bellen, als het uit Tsjaad komt of zo blokkeer ik het sowieso al meteen. Dus ik denk dan vaak dat het bijvoorbeeld een pakketbezorger is, de dokter, etc. Super irritant.

Je kan ze blokkeren maar dan belt het volgende nummer.
Ja lastig wel en je wilt die telefoonterror helemaal niet.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_200334544
Kan iedereen een goede tip geven, zeg dat je onder bewind staat en je bent zo van ze af
pi_200335536
Gewoon doorverbinden naar 0853033033 :)
pi_200335731
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 20:24 schreef Cupfighter het volgende:
Kan iedereen een goede tip geven, zeg dat je onder bewind staat en je bent zo van ze af
tot je klant wil worden: "sorry u staat onder bewind volgens onze gegevens, helaas.."
  maandag 12 juli 2021 @ 21:41:34 #71
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_200336086
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 21:28 schreef mschol het volgende:

[..]

tot je klant wil worden: "sorry u staat onder bewind volgens onze gegevens, helaas.."
Geloof je het zelf? :D
Dit, dus.
pi_200339081
Heb al bijna een jaar dagelijks last van telefoonoproepen op mijn vaste telefoon vanuit Amsterdam met allemaal verschillende random nummers die beginnen met 020. Mij een raadsel wat daar de reden van is en wat het zou kunnen zijn? Schijnbaar is mijn nummer dat begint met netnummer 045 toch ergens ongevraagd bij veel mensen bekent in de hoofdstad, terwijl ik zelf nooit verder bel dan het VU mc.

En blokkeren heeft weinig zin, want het zijn telkens andere nummers, maar wel altijd beginnen met 020. Als ik inlog onder mijn xs4all inkomende oproep gegevens zie ik dat er meer dan 40 verschillende nummers te zien zijn, waarvan ik de meeste oproepen ook nog eens gemist moet hebben. :?
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_200483562
Ik zeg altijd dat ze moeten opflikkeren en een echte baan moeten zoeken.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  Redactie Frontpage donderdag 22 juli 2021 @ 16:33:10 #74
38148 crew  Innisdemon
pi_200488642
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 17:49 schreef Ivo1985 het volgende:
Vorig jaar heb ik ook aardig last gehad van dit soort praktijken. Ze kopen NAW gegevens op uit een bundel waar je in beland bent.

Ze bellen steeds "namens uw huidige energieleverancier".

'Ik bel namens uw huidige energieleverancier'

- Oh u bent van Eneco?
' Ja dat klopt'
- Da's niet mijn leverancier. U bent de zwakste schakel, doei !'
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_200488863
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 17:45 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik krijg tegenwoordig steeds irritante robocalls (robotstem die mij belt) op mijn ierse nummer. Het zijn ook gewoon ierse nummers die bellen, als het uit Tsjaad komt of zo blokkeer ik het sowieso al meteen. Dus ik denk dan vaak dat het bijvoorbeeld een pakketbezorger is, de dokter, etc. Super irritant.

Je kan ze blokkeren maar dan belt het volgende nummer.
Toen ik in duitsland woonde had ik die ook vaak op mijn vaste lijn. Die herken je aan dat ze het eerst 3 seconde stil is na opnemen. Nadat ik dat door kreeg hing ik na 2 sec elke keer op.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 22 juli 2021 @ 19:07:13 #76
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_200490814
Steeds zelfde callcenter vanwege fam omstandigheden steeds weg gedrukt maar uiteindelijk.
Heel gesprek...... zet het aanbod even zwart op wit en mail dat even. nee dat kan niet zwaar geiriteerde reactie. Nou jammer dan nooit meer wat gehoord. :) :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')