quote:
Op vrijdag 14 mei 2021 20:52 schreef Mubassie het volgende:Helemaal gek word ik er van. Bellende energie marketeers welke beweren onafhankelijk te zijn, maar je wel heel graag iets aan willen smeren.
Ik lieg niet als ik zeg minimaal 10x per week gebeld te worden. Af en toe privé, maar meestal met een nummer waarvan mijn telefoon het al bestempeld als spam.
Honderden nummers heb ik al geblokkeerd. Ik geef telkens aan geen interesse te hebben. Tijdens mijn pauze maak ik er met collega's zelfs een lolletje van als ze weer bellen. Het stopt niet.
Bel-me-niet register, recht van verzet, boos worden, rustig blijven en zeggen dat je niet meer gebeld wenst te worden. Ik heb ze allemaal al tig keer geprobeerd.
Ik betaal altijd te veel bij mijn huidige leverancier. Ook al ben ik al meerdere keren overgestapt. Altijd kan het goedkoper bij deze gladde jongens.
Wie heeft dit vieze werk ooit gedaan? Wie weet hoe dit werkt? Hoeveel van deze gladde organisaties zijn er wel niet?
En nog belangrijker, hoe kom ik hier van af?
Ja, niet opnemen en meteen blokkeren. Daar ben ik al mee begonnen. Maar minder wordt het niet. En helaas moet ik de privé telefoontjes beantwoorden ivm werk.
Ik merk trouwens regelmatig dat degene die ik te spreken krijg vaak foute informatie geeft mbt mijn huidige leverancier. Zij weten dus niet alles.
Ook zeggen ze vaak hetzelfde, zoals.. "we hebben de vorige keer beloofd om later opnieuw contact met u op te nemen."
De gouden tip is van harte welkom.
Laat me raden:
Landelijk Contract Beheer, of Landelijk Energie Beheer, of anders wel iets anders met Landelijk en Beheer in de naam? (Ze hebben site's met adres gegevens, vaak zo'n vaag flatje ergens in Amsterdam West.)
Vol blijven houden!
Dit zijn oplichters, Ze willen je van alles beloven, maar ze weten nog geen eens wat je adres is. Iedere keer dat je iets meer info door laat sijpelen slaan ze het op en wordt het de keer daarna weer tegen je gebruikt.
Het enige wat ze willen zijn je adres gegevens, de naam van je energie leverancier, en dan zetten ze je over naar zo'n kleine aanbieder die je hoofdprijs rekent en zij strijken de aanmeldbonus op en verder kan je het uitzoeken.
Zoek maar eens op die bovenstaande namen en dan kom je ze ook tegen op de site van Radar/Kassa/Klachtenkompas en andere forums.
Opnemen en afwijzen, aangeven dat je het "Recht van verzet" doet, beleeft blijven, boos worden, het helpt allemaal niet.
Het enige wat wel iets helpt is het constant weg blijven drukken van nummers met een kengetal waar van je geen telefoontje zou kunnen verwachten.
Bij mij is het makkelijk, iedereen die ik wil aannemen staat in mijn contactenlijst, daarbuiten is het jammer en spreken ze dan maar de voicemail in, en dat doen die marketeers nooit.
Omdat jij die telefoon ook voor het werk gebruikt en andere vreemde nummers je moeten kunnen bellen zal het niet zo makkelijk worden als hoe ik die nummers filter, privénummers neem ik sowieso nooit op.
Een paar weken terug begon het bij mij ook te regen van dit soort telefoontjes en nu is het allemaal weer rustig, ik vermoed dat ze nog even een slag willen slaan voor dat die nieuwe colportage wet ingaat per 1 juli?
Succes nog even doorzetten en het is 1 juli, ook de bedrijven waar je wel klant bent mogen je daarna niet meer bellen wanneer je aangeeft van die lijst verwijderd te willen worden.
En je kan het melden op de site bij ACM ConsuWijzer.