abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_199431031
Van energiebedrijven heb ik geen last, maar wel word ik regelmatig gebeld door verkopers van de Volkskrant of de NRC. Daar neem ik altijd uitgebreid de tijd voor. Ze beginnen altijd met vragen of ik het nieuws volg en hoe de desbetreffende krant in het verleden bevallen is. Dan steek ik van wal en leg uit dat de krant mij zr slecht is bevallen en wel om de volgende reden. Waarna ik stuk voor stuk en uitgebreid alle columnisten doorneem en beargumenteer waarom de schrijfsels van deze mensen het papier waarop ze zijn afgedrukt niet waard zijn. Bij de derde of vierde columnist wordt het gesprek dan meestal aan de andere zijde beindigd.
pi_199431119
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 11:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Er zijn zat apps die vereisen dat de contactenlijst toegankelijk moet zijn. Er zijn zat mensen die blind alles accepteren. Zo jan jouw nummer in de contacten van een andere telefoon gedeeld worden en verkocht worden.
Geen enkel nummer is veilig bv als die op geen enkele telefoon in de contacten staat.
Maar hoe wordt het nummer van mijn man dan aan dit adres gekoppeld via zo’n actie/toestemming van een ander? Want dat is voor mij echt een groot raadsel.
pi_199432250
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 12:03 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Maar hoe wordt het nummer van mijn man dan aan dit adres gekoppeld via zo’n actie/toestemming van een ander? Want dat is voor mij echt een groot raadsel.
informatie wordt verkocht, allerlei informatie wordt gekoppeld en weer verder verkocht. Uit de contactenlijst wordt niet alleen het nummer, maar ook de naam verkocht, en ook hoe vaak er naar dat nummer gebeld wordt door de betreffende persoon die die app heeft geinstalleerd. Waardoor een bepaalde type relatie uit wordt gehaald.
Veel koppelingen kloppen niet, omdat ze worden geraden, maar veel koppelingen kloppen ook wel.

Als je wist wat er allemaal met informatie wordt gedaan en verdiend dan betwijfel ik het of iemand nog wel op internet wil tegenwoordig.
pi_199432322
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 11:55 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Van energiebedrijven heb ik geen last, maar wel word ik regelmatig gebeld door verkopers van de Volkskrant of de NRC. Daar neem ik altijd uitgebreid de tijd voor. Ze beginnen altijd met vragen of ik het nieuws volg en hoe de desbetreffende krant in het verleden bevallen is. Dan steek ik van wal en leg uit dat de krant mij zr slecht is bevallen en wel om de volgende reden. Waarna ik stuk voor stuk en uitgebreid alle columnisten doorneem en beargumenteer waarom de schrijfsels van deze mensen het papier waarop ze zijn afgedrukt niet waard zijn. Bij de derde of vierde columnist wordt het gesprek dan meestal aan de andere zijde beindigd.
Als je tijd teveel hebt dan kan dat...
ik zet ze altijd in de wacht tot ze ophangen.
  zaterdag 15 mei 2021 @ 13:46:43 #30
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_199432746
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 11:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ah ok, dus je zoekt geen oplossing?
Natuurlijk, maar om mijn nummer te vervangen welke ik al zo'n 15 jaar heb en ook zakelijk gebruik gaat me wat ver.
Dat kan niet de bedoeling zijn.

Wellicht dat jij daar anders over denkt.

Vandaag alweer 2x gebeld trouwens -O-

Maar niemand die weet hoe deze gladjakkers te werk gaan? Ik las iets over provisie. De gast die ik laatst "uithoorde" beweerde voor een uurtarief te werken en geen provisie te krijgen.
pi_199433036
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 13:46 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar om mijn nummer te vervangen welke ik al zo'n 15 jaar heb en ook zakelijk gebruik gaat me wat ver.
Dat kan niet de bedoeling zijn.

Wellicht dat jij daar anders over denkt.

Vandaag alweer 2x gebeld trouwens -O-

Maar niemand die weet hoe deze gladjakkers te werk gaan? Ik las iets over provisie. De gast die ik laatst "uithoorde" beweerde voor een uurtarief te werken en geen provisie te krijgen.
Het zijn meestal zppers die tussen de 180-3xx provisie per sale krijgen.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_199433488
Gewoon zeggen dat je onder bewind staat en dus niet tekenbevoegd.

(maar dit helpt natuurlijk niet tegen het bellen zlf)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_199433564
quote:
Op vrijdag 14 mei 2021 21:25 schreef maily het volgende:

[..]

Telefoon naast de fluitketel of bij een geluidsbox leggen :D

En gewoon zelf heel irritante vragen aan hen stellen.

Wat voor kleur sokken ze aanhebben bijvoorbeeld.

Haha. ;)
Uit de oude doos:

"How to respond to a Telemarketeer? - The Seinfeld way!" :D :D
pi_199434266
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 14:35 schreef Arthur1983 het volgende:

[..]

Haha. ;)
Uit de oude doos:

"How to respond to a Telemarketeer? - The Seinfeld way!" :D :D
Wat is dat voor een apparaat waar hij op het eind zijn telefoon op legt?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_199434348
quote:
Op zaterdag 15 mei 2021 15:23 schreef jeroen25 het volgende:

Wat is dat voor een apparaat waar hij op het eind zijn telefoon op legt?
:D :D

Geen flauw idee.
Ik ben een al oud wordende knakker uit bouwjaar '83 dus heb nog best wel wat van de vorige eeuw bewust meegemaakt, dus ehhh, ik zou zeggen waarschijnlijk de softwallet voor zijn Bitcoins. O-)
  zaterdag 15 mei 2021 @ 15:33:39 #36
250282 fluitbekzeenaald2.0
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_199434376
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 14:02 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

Krijgen ze die dan ook wanneer je gebruik maakt van de 14 dagen bedenktijd als klant?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 15 mei 2021 @ 16:06:30 #37
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_199434780
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 14:02 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

Dat is nogal :|W
pi_199435037
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 15:33 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Krijgen ze die dan ook wanneer je gebruik maakt van de 14 dagen bedenktijd als klant?
Nee... maar ze mogen het wel als sale tellen om bij een beter betaalde campagne te komen.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_199435950
Vorig jaar heb ik ook aardig last gehad van dit soort praktijken. Ze kopen NAW gegevens op uit een bundel waar je in beland bent.

Ze bellen steeds "namens uw huidige energieleverancier".

Als het even kan, houd ik ze zo lang mogelijk aan de lijn. Want voor die telemarketeers geldt ook de regel tijd=geld.

Na het 'prachtige aanbod' te hebben doorgenomen komt echter mijn revanche. De NAW gegevens die ze hebben, zijn van een adres waar ik al lang niet meer woon en wat niet eens meer als woning in gebruik is. Ik confronteer ze er mee dat ze dus leugens verkopen, want mijn huidige energieleverancier weet echt wel dat ik al lang niet meer op dat adres woon. Ook vraag ik altijd namens wie ze dan wl bellen en of ze me kunnen vertellen op welke rechtmatige wijze ze aan mijn nummer gekomen zijn. Kunnen ze niet beantwoorden. Dus vervolg ik met hen te sommeren mijn nummer uit de database te verwijderen. "kan ik niet, de computer belt automatisch". Kan me niet schelen, dan neem je nu contact op met degene binnen de organisatie die hier wel voor kan zorgen.

Tot slot ga ik het nog even hebben over de persoonlijke strafbaarheid, wegens poging tot oplichting, het feit dat ik als priv persoon rechtmatig het hele gesprek heb opgenomen. En dat ze zelf waarschijnlijk ook het gesprek opnemen, maar dat niet aan mij verteld hebben. En daarmee is er naast de oplichting ook nog sprake van een tweede strafbaar feit: schending van de privacy.

Natuurlijk jammeren ze over het bel me niet register. Als ik over het verwijderen van mijn gegevens begin. Maar we hebben niets met dat register te maken wanneer ik hen sommeer om mijn gegevens te verwijderen.

De laatste keer vroeg ik ook naar de gegevens van de werkgever of opdrachtgever. Toen werd het ineens wel heel moeilijk. Het 'bedrijf' had een website zonder adresgegevens. Op de vraag wie dan haar inkomen betaalde, kon mevrouw geen antwoord geven.

Maar goed: twee keer iemand een dik kwartier aan de lijn weten te houden was genoeg om niet meer gebeld te worden. Het is nu al maanden rustig.
pi_199435957
Je moet gebrekkig Nederlands gaan praten. Ik nee begrijp.
  Spellchecker zaterdag 15 mei 2021 @ 17:53:28 #41
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_199435974
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 17:51 schreef Rock92 het volgende:
Je moet gebrekkig Nederlands gaan praten. Ik nee begrijp.
Doen of je slechthorend bent.

Of vreselijk stotteren.
pi_199447430
Paar ideen van wat ik doen:

1) Bij een vrouwelijke interwiewer, zet ik een "RedTube" filmpje op m'n PC, en plaats tijdens het gehijg m'n phone tegen de speaker.

2) Bij een mannelijke interviewer zet ik "Status Quo op met het geluid op 0, phone tegen de speaker en dan in 1x het geluid op 100%.

Sinds 2 maanden niet meer gebeld.
pi_199447790
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 17:53 schreef maily het volgende:
Of vreselijk stotteren.
Wat vindt u van ons aanbod?
G.. Geweldig.
Nou, zal ik het dan maar in orde maken?
J.. J.. JJ.. J J J... J.. J.. Jj.. Jjj... J.. J J J... JJ.. ... J.. J .. JJ j J j j jjj J.. J... nee.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_199449833
Volgens mij hangt alles ook van los zand achter elkaar. Dus de mensen die bellen hebben vaak ook geen idee voor wie ze werken of hoe ze aan de info zijn gekomen. Dat krijgen ze voor zich op hun scherm.

Het zou mij niks verbazen, dat die mensen zelf ook geloven dat hun callcenter is ingehuurd door KPN, Eneco, Nuon, etc.
.
pi_199454330
Zeggen dat je inclusief huurt ;)
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
  maandag 17 mei 2021 @ 18:05:48 #47
470649 Pendule
FOK! Nicht
pi_199472366
Ik flikker direct de hoorn er op.
pi_199473583
Wordt er ook helemaal gestoord van. Elke dag meerdere malen gebeld. Jammer dat je geen telefoon ranges kan blokkeren.
  maandag 17 mei 2021 @ 23:26:11 #49
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_199478498
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 17:32 schreef shazaam het volgende:
Zeggen dat je inclusief huurt ;)
Beste post!
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_199480656
Als men een energie contract wil aansmeren, zeggen dat je momenteel ben afgesloten i.v.m. wanbetaling. Of dat een probleem is bij het afsluiten van het nieuwe contract....
Honey ! Take me drunk, i am home !
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')