abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 14 mei 2021 @ 13:37:53 #1
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199418199


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patinten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.


Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 13:38:12 #2
408813 crew  trein2000
pi_199418202
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:37 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Heb ik iets gemist? :P
https://www.ad.nl/delft/s(...)-echt-niet~ad50eba9/
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 14 mei 2021 @ 13:39:21 #3
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199418216
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:32 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Op vakantie kunnen gaan is voor veel mensen wel een basisbehoefte in die zin dat het ontzettend veel levensvreugde en mooie ervaringen en herinneringen geeft. Haal je dat weg dan haal je ook een heel groot deel gelukzaligheid weg.
Niet meer weg kunnen gaan op vakanties, die ervaringen op kunnen doen zou voor mij persoonlijk echt rampzalig zijn

Maar goed, vanuit jouw redenatie: Ik zou ook in jouw huis de tv weg kunnen halen, de radio/speakers, je computer. Al je meubels kunnen ook weg, behalve je bed en misschien een stoeltje en een lamp. Je ijskast mag ook blijven.
Dan mag je in een stil, leeg huis zitten zonder enige vorm van entertainment. 24/7. Wel met eten en stromend water. Hey, je kan dan gewoon "leven" dus niks aan het handje, toch?
Sterk. ^O^
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199418227
twitter
pi_199418237
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat heb je nu een aantal keren herhaald. Daar zou wat mij betreft een andere oplossing voor gevonden moeten worden. Het ging nu over de extra kosten voor een Europese vakantie waardoor die vakantie ineens niet meer voor iedereen bereikbaar zou zijn. Dat is ie al jaren niet, voor iedereen bereikbaar. Er zijn jaarlijks duizenden gezinnen die niet binnen Europa op vakantie kunnen omdat ze dat niet kunnen betalen.
Maar dat is niet waar het in deze om gaat. Er ontstaat nu een ongelijkheid tussen gevaccineerden en niet gevaccineerden. Niet gevaccineerden mogen lekker de portemonne trekken, gevaccineerden niet.

Die ongelijkheid zal met name de mensen met een kleinere portemonnee treffen of voer iets solidairs in zoals gevaccineerden ook gewoon te laten betalen voor een buitenlandtrip. Iedereen 50 euro ipv niet gevaccineerden 100 euro. Nog beter, maak die test gratis, dan is de ongelijkheid zo goed als opgelost.
pi_199418259
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:40 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Maar dat is niet waar het in deze om gaat. Er ontstaat nu een ongelijkheid tussen gevaccineerden en niet gevaccineerden. Niet gevaccineerden mogen lekker de portemonne trekken, gevaccineerden niet.

Die ongelijkheid zal met name de mensen met een kleinere portemonnee treffen of voer iets solidairs in zoals gevaccineerden ook gewoon te laten betalen voor een buitenlandtrip. Iedereen 50 euro ipv niet gevaccineerden 100 euro. Nog beter, maak die test gratis, dan is de ongelijkheid zo goed als opgelost.
Het is vooral kut omdat nog lang niet iedereen de kans heeft gehad om zich te laten vaccineren.
Tap tap tap
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 13:43:58 #7
5428 crew  miss_sly
pi_199418273
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:36 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Graag. Meld je me dan ook voortaan niet meer wat jij van mijn ideeen vindt? Want daar hoef ik dan ook niet zoveel meer mee ^O^
Nou nee, ik reageer als ik denk dat ik iets zie in iemands post waarop ik wil reageren. Hoef je verder niets mee, hoor, dat mag je helemaal zelf weten. Dat jij dan kiest wel te reageren, is helemaal aan jou ^O^
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 14 mei 2021 @ 13:44:13 #8
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199418276
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:40 schreef zoost het volgende:
[ twitter ]
En wat zegt dit? Ze zijn nutteloos?
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 14 mei 2021 @ 13:44:59 #9
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199418286
quote:
Dat er serieus niemand is geweest daar die dacht 'is dit wel een goed idee?'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 13:45:01 #10
5428 crew  miss_sly
pi_199418287
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Sterk. ^O^
:')
Helemaal niet. Het slaat zelfs echt helemaal nergens op.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 14 mei 2021 @ 13:45:16 #11
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199418291
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:44 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

En wat zegt dit? Ze zijn nutteloos?
Denk dat dat al bewezen onzin is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 14 mei 2021 @ 13:45:25 #12
3542 Gia
User under construction
pi_199418294
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:18 schreef zoost het volgende:

Ik moet me echt beheersen om nu niet een maatregel genomen tijdens de bezetting op te noemen, waar jij waarschijnlijk ook geen last van had, maar waar je je wel druk over had moeten maken.
Je wilt deportatie van joden, zigeuners e.a. vergelijken met een verplichte coronatest als je naar een concert of zo wilt en (nog) niet gevaccineerd bent.

Ja natuurlijk had ik me wel druk gemaakt over het vervolgen en vermoorden van mensen.
Maar me druk maken over iemand anders die extra kosten moet maken voor een pleziertje...nee, dat niet.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 13:46:22 #13
408813 crew  trein2000
pi_199418301
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat er serieus niemand is geweest daar die dacht 'is dit wel een goed idee?'
Er zal zich een incident hebben voorgedaan. En toen heeft iemand die sticker bedacht om herhaling te voorkomen. Dat kan ik nog wel volgen. Alleen als je hem geel maakt ben je een beetje heel erg toondoof.

Hadden ze die sticker blauw gemaakt was er niks aan de hand geweest.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 13:46:36 #14
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199418304
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou nee, ik reageer als ik denk dat ik iets zie in iemands post waarop ik wil reageren. Hoef je verder niets mee, hoor, dat mag je helemaal zelf weten. Dat jij dan kiest wel te reageren, is helemaal aan jou ^O^
Ok fine :) Vanuit die redenatie heb ik het recht om op jouw mening "Whatever" te zeggen.

Dus bij dezen. Whatever.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 13:46:54 #15
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199418307
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:40 schreef zoost het volgende:
[ twitter ]
Heb je het achtergrondartikel ook gelezen? Dit gaat over hoeveel vaccinaties je nodig zou hebben om Covid-19 helemaal te voorkomen, dus besmetting. Die ARR is dus interessant om te weten maar is eigenlijk bekend nieuws: als je geprikt bent kun je nog steeds besmet raken, dat is wat ARR aantoont. Wat ze daarmee berekenen is het NNV (Number Needed to Vaccinate) wat het nummer van vaccinaties zou zijn om Covid-19 helemaal te voorkomen.

Eigenlijk geen nieuws dus, want het was al bekend dat de vaccins geen besmetting voorkomen maar dat ze een ernstig ziektebeeld voorkomen.
pi_199418310
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Er zal zich een incident hebben voorgedaan. En toen heeft iemand die sticker bedacht om herhaling te voorkomen. Dat kan ik nog wel volgen. Alleen als je hem geel maakt ben je een beetje heel erg toondoof.

Hadden ze die sticker blauw gemaakt was er niks aan de hand geweest.
Die kleur is wel heel ongelukkig, maar ik denk dat mensen sowieso waren gaan nuilen.
Tap tap tap
  vrijdag 14 mei 2021 @ 13:47:35 #17
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199418316
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:42 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het is vooral kut omdat nog lang niet iedereen de kans heeft gehad om zich te laten vaccineren.
De timing van het vaccinatieprogramma icm met de zomervakantie is uiteindelijk wat jammer. Het had mooi geweest als we een of twee maanden eerder klaar waren geweest. Dat is nu even vervelend, maar maakt uiteindelijk op de lange termijn niet zoveel uit.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 13:48:00 #18
408813 crew  trein2000
pi_199418323
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:47 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Die kleur is wel heel ongelukkig, maar ik denk dat mensen sowieso waren gaan nuilen.
Vast, maar wat boosrechtse twitteraars hou je altijd.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 14 mei 2021 @ 13:48:01 #19
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199418324
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

:')
Helemaal niet. Het slaat zelfs echt helemaal nergens op.
Volgens jou inderdaad.

Maar als we nu eens voor jou voor wat jij belangrijk vindt allemaal barrires gaan opwerpen? Voor ieder dingetje dat jij belangrijk vind dat je wil doen, eerst naar de teststraat, 7,50 dokken, uitslag afwachten, uploaden en continu overal moet gaan laten zien. En dat dag na dag na dag weer. Al is het maar voor tv kijken of naar de bakker.

Ga jij ook niet leuk vinden. Mensen die willen reizen omdat zij dat belangrijk en leuk vinden (wat ik me ernstig kan voorstellen) zien al die maatregelen als belemmeringen.

Gewoon, even inleven in een ander. Zou zo verschrikkelijk veel onzinnige discussies schelen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199418326
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Je wilt deportatie van joden, zigeuners e.a. vergelijken met een verplichte coronatest als je naar een concert of zo wilt en (nog) niet gevaccineerd bent.

Ja natuurlijk had ik me wel druk gemaakt over het vervolgen en vermoorden van mensen.
Maar me druk maken over iemand anders die extra kosten moet maken voor een pleziertje...nee, dat niet.
Kijk, de solidariteit in optima forma.
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 13:48:30 #21
5428 crew  miss_sly
pi_199418331
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:40 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Maar dat is niet waar het in deze om gaat. Er ontstaat nu een ongelijkheid tussen gevaccineerden en niet gevaccineerden. Niet gevaccineerden mogen lekker de portemonne trekken, gevaccineerden niet.

Die ongelijkheid zal met name de mensen met een kleinere portemonnee treffen of voer iets solidairs in zoals gevaccineerden ook gewoon te laten betalen voor een buitenlandtrip. Iedereen 50 euro ipv niet gevaccineerden 100 euro. Nog beter, maak die test gratis, dan is de ongelijkheid zo goed als opgelost.
Die vaccinaties maakt het nu tijdelijk een wat lastiger situatie, dat ben ik met je eens. Dat is wel tijdelijk en geen vooropgezet plan. Bovendien is het met de vaccinaties niet zo dat die vooral zijn toegediend aan mensen met een ruime portemonnee. Er zijn inmiddels en zeker tegen half juli/begin augustus zoveel groepen waaruit mensen zijn gevaccineerd, dat dat een redelijk gemeleerd gezelschap is. Ik denk niet dat mensen met een kleinere portemonnee minder vaak gevaccineerd zijn dan rijkere mensen. Het is voor hen wel moeilijker als ze extra moeten betalen voor die testbewijzen.

Dan nog blijft staan dat er een alternatief is: niet naar het buitenland op vakantie dit jaar.
En blijft staan dat die ongelijkheid in andere jaren zonder meer wordt geaccepteerd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 13:49:27 #22
5428 crew  miss_sly
pi_199418345
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Er zal zich een incident hebben voorgedaan. En toen heeft iemand die sticker bedacht om herhaling te voorkomen. Dat kan ik nog wel volgen. Alleen als je hem geel maakt ben je een beetje heel erg toondoof.

Hadden ze die sticker blauw gemaakt was er niks aan de hand geweest.
Dan had ik het nog een onzalig idee gevonden. Was het alleen minder opzichtig onzalig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 13:49:52 #23
5428 crew  miss_sly
pi_199418351
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:46 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ok fine :) Vanuit die redenatie heb ik het recht om op jouw mening "Whatever" te zeggen.

Dus bij dezen. Whatever.
Dat is het idee van het hele forum, he ^O^
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 13:50:14 #24
408813 crew  trein2000
pi_199418354
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan had ik het nog een onzalig idee gevonden. Was het alleen minder opzichtig onzalig.
De sticker was vrijwillig h? Daar ben ik niet op tegen. Kan me voorstellen dat je er als “beperkte” ook wel baat bij hebt, geen gezeik en gedoe.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199418358
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:47 schreef Tijn het volgende:

[..]

De timing van het vaccinatieprogramma icm met de zomervakantie is uiteindelijk wat jammer. Het had mooi geweest als we een of twee maanden eerder klaar waren geweest. Dat is nu even vervelend, maar maakt uiteindelijk op de lange termijn niet zoveel uit.
Dus is het des te opmerkelijker dat Nederland tegen het vergoeden van de testen is. Het worden alleen maar minder mensen die zo'n test nodig hebben in die 3 maanden, dus waarom ze de belangen van de burgers zo verkwanselen is mij een raadsel.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 13:50:36 #26
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199418359
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Je wilt deportatie van joden, zigeuners e.a. vergelijken met een verplichte coronatest als je naar een concert of zo wilt en (nog) niet gevaccineerd bent.

Ja natuurlijk had ik me wel druk gemaakt over het vervolgen en vermoorden van mensen.
Maar me druk maken over iemand anders die extra kosten moet maken voor een pleziertje...nee, dat niet.
:X }:|
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 13:50:37 #27
5428 crew  miss_sly
pi_199418362
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:46 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Heb je het achtergrondartikel ook gelezen? Dit gaat over hoeveel vaccinaties je nodig zou hebben om Covid-19 helemaal te voorkomen, dus besmetting. Die ARR is dus interessant om te weten maar is eigenlijk bekend nieuws: als je geprikt bent kun je nog steeds besmet raken, dat is wat ARR aantoont. Wat ze daarmee berekenen is het NNV (Number Needed to Vaccinate) wat het nummer van vaccinaties zou zijn om Covid-19 helemaal te voorkomen.

Eigenlijk geen nieuws dus, want het was al bekend dat de vaccins geen besmetting voorkomen maar dat ze een ernstig ziektebeeld voorkomen.
En dat is toch ook waar het om draait?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199418372
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 12:57 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het is niet eens nodig dat de Tweede Kamer hier iets over zegt, hoor:
[..]

Bron: nos liveblog
Mooi, dan is huge de jonge ook schadeloos gesteld. Nu.nl zei dat nl het eventueel kon blokkeren.

Hoe dan ook kan de tk hem nog steeds fileren over dit debiele beleid volgende week 😃
#WeesGeenWhales
pi_199418376
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:44 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

En wat zegt dit? Ze zijn nutteloos?
Dat de kans dat je er ziek van wordt heel klein is, en dat de kans dat je er ziek van wordt als je gevaccineerd bent nog ietsje (1,3%) kleiner is.
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 13:52:37 #30
5428 crew  miss_sly
pi_199418394
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De sticker was vrijwillig h? Daar ben ik niet op tegen. Kan me voorstellen dat je er als “beperkte” ook wel baat bij hebt, geen gezeik en gedoe.
Oooh, dat had ik niet mee gekregen, dat het vrijwillig was.
Dan is de kleur geel inderdaad niet heel slim, maar is het verder nogal een ophef van niets, imo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 14 mei 2021 @ 13:52:45 #31
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199418400
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En dat is toch ook waar het om draait?
Jep, alleen de user die ik quote, had een tweet gedeeld van iemand die even dacht een sneer uit te kunnen delen aan HdJ omdat die beweert dat de vaccins zo goed beschermen terwijl de ARR zo laag is.

Nu zijn er meer dan zat sneren uit te delen aan deze man maar ik vind deze gewoon niet terecht, vandaar dat ik er even op reageerde ^O^
pi_199418407
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 12:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er zijn jaarlijks duizenden gezinnen die niet vrij kunnen reizen binnen Europa omdat het niet te betalen is. Weinig verontwaardiging daarover.
Kut, maar geen reden om het zoals in m'n voorbeeld in een keer drie keer zo duur te maken. Dat maakt het nog erger.

Gelukkig gaat tweede kamer dit gewoon tegenhouden en kan de EU ons dus kennelijk godzijdank dwingen dus is het niet relevant, het gaat niet gebeuren, punt. 😂
#WeesGeenWhales
pi_199418413
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:40 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Maar dat is niet waar het in deze om gaat. Er ontstaat nu een ongelijkheid tussen gevaccineerden en niet gevaccineerden. Niet gevaccineerden mogen lekker de portemonne trekken, gevaccineerden niet.

Die ongelijkheid zal met name de mensen met een kleinere portemonnee treffen of voer iets solidairs in zoals gevaccineerden ook gewoon te laten betalen voor een buitenlandtrip. Iedereen 50 euro ipv niet gevaccineerden 100 euro. Nog beter, maak die test gratis, dan is de ongelijkheid zo goed als opgelost.
Hangt er ook een beetje vanaf wat voor eisen verschillende landen hebben. Er zijn al verschillende landen die sneltesten gaan accepteren naast PCR-testen. Als je twee landen hebt met minder dan 50 coronagevallen per 1 miljoen (ik noem maar even een aantal), dan zou je eigenlijk sowieso geen testverplichting moeten hebben, of iemand nu wel of niet gevaccineerd is. Maar gewoon het vrije vervoer van personen herstellen zonder beperkingen. Ben benieuwd of er landen zijn die dat aandurven.

Er zijn in ieder geval een hoop oplossingen te bedenken anders dan PCR-testen voor heel Europa te subsidiren. Dat kan natuurlijk wel in de papieren lopen.
pi_199418414
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die vaccinaties maakt het nu tijdelijk een wat lastiger situatie, dat ben ik met je eens. Dat is wel tijdelijk en geen vooropgezet plan. Bovendien is het met de vaccinaties niet zo dat die vooral zijn toegediend aan mensen met een ruime portemonnee. Er zijn inmiddels en zeker tegen half juli/begin augustus zoveel groepen waaruit mensen zijn gevaccineerd, dat dat een redelijk gemeleerd gezelschap is. Ik denk niet dat mensen met een kleinere portemonnee minder vaak gevaccineerd zijn dan rijkere mensen. Het is voor hen wel moeilijker als ze extra moeten betalen voor die testbewijzen.

Dan nog blijft staan dat er een alternatief is: niet naar het buitenland op vakantie dit jaar.
En blijft staan dat die ongelijkheid in andere jaren zonder meer wordt geaccepteerd.
Blijft opmerkelijk dat uitgerekend jij nu de vraag over ongelijkheid vakkundig omzeild,
  vrijdag 14 mei 2021 @ 13:53:53 #35
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199418415
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Oooh, dat had ik niet mee gekregen, dat het vrijwillig was.
Dan is de kleur geel inderdaad niet heel slim, maar is het verder nogal een ophef van niets, imo.
Zoals eigenlijk altijd wanneer het op vergelijkingen met de tweede wereldoorlog neerkomt, staat de huidige realiteit nogal ver van wat die mensen destijds is aangedaan.
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 13:54:07 #36
5428 crew  miss_sly
pi_199418418
quote:
12s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:52 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Jep, alleen de user die ik quote, had een tweet gedeeld van iemand die even dacht een sneer uit te kunnen delen aan HdJ omdat die beweert dat de vaccins zo goed beschermen terwijl de ARR zo laag is.

Nu zijn er meer dan zat sneren uit te delen aan deze man maar ik vind deze gewoon niet terecht, vandaar dat ik er even op reageerde ^O^
Met je eens, hoor.
Als het verdiend is, is het zo, maar niet alle gezeik is ook terecht.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 14 mei 2021 @ 13:54:39 #37
3542 Gia
User under construction
pi_199418420
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:48 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Kijk, de solidariteit in optima forma.
Wat betreft die test ben ik er voor om die gratis te laten zijn, tot het moment dat iedereen gevaccineerd zou kunnen zijn.

Daarna voor eigen rekening.
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 13:55:15 #38
5428 crew  miss_sly
pi_199418425
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:53 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Blijft opmerkelijk dat uitgerekend jij nu de vraag over ongelijkheid vakkundig omzeild,
Dat is niet mijn bedoeling. Wat vind je dat ik omzeil?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199418453
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:46 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Heb je het achtergrondartikel ook gelezen? Dit gaat over hoeveel vaccinaties je nodig zou hebben om Covid-19 helemaal te voorkomen, dus besmetting. Die ARR is dus interessant om te weten maar is eigenlijk bekend nieuws: als je geprikt bent kun je nog steeds besmet raken, dat is wat ARR aantoont. Wat ze daarmee berekenen is het NNV (Number Needed to Vaccinate) wat het nummer van vaccinaties zou zijn om Covid-19 helemaal te voorkomen.

Eigenlijk geen nieuws dus, want het was al bekend dat de vaccins geen besmetting voorkomen maar dat ze een ernstig ziektebeeld voorkomen.
Ehhh, Nee. Het staat er gewoon hoor.

quote:
Although the RRR considers only participants who could benefit from the vaccine, the absolute risk reduction (ARR), which is the difference between attack rates with and without a vaccine, considers the whole population. ARRs tend to be ignored because they give a much less impressive effect size than RRRs: 13% for the AstraZeneca–Oxford, 12% for the Moderna–NIH, 12% for the J&J, 093% for the Gamaleya, and 084% for the Pfizer–BioNTech vaccines.
pi_199418507
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is niet mijn bedoeling. Wat vind je dat ik omzeil?
Je lijkt het allemaal wel prima te vinden als een gezin 800 euro extra kwijt is aan testen. Wat voor veel mensen een reden zal zijn om dan maar niet naar het buitenland te gaan. Maar dat vind je niet erg want dan gaan ze maar in Nederland op vakantie of blijven ze thuis.

Geen woord over het feit dat gevaccineerden niks hoeven te betalen maar wel een verhaal dat er altijd wel gezinnen zijn die door geldgebrek niet op vakantie kunnen. Wat helemaal los staat van het feit van het opwerpen van een Euro-barriere exclusief voor niet gevaccineerden deze zomer.
pi_199418508
twitter
  vrijdag 14 mei 2021 @ 14:02:43 #42
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199418528
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:57 schreef zoost het volgende:

[..]

Ehhh, Nee. Het staat er gewoon hoor.
[..]

Ja, precies wat er staat dus:
quote:
which is the difference between attack rates with and without a vaccine, considers the whole population
En wat ik zeg klopt dus gewoon: ja je kunt na je vaccinatie nog steeds besmet raken en er is zelfs een kans dat je er ziek van wordt en misschien zelfs een kans dat je als drager ook anderen gaat besmetten.
Deze vaccinatie is niet bedoeld om Covid-19 uit te roeien, hij is bedoeld om te zorgen dat het aantal ernstig zieken verminderd wordt en daarmee het aantal overlijdens door Covid-19 en de druk op de zorg.
Dus ja, de ARR zal laag zijn, want het voorkomt geen besmetting, tenzij je grofweg 117 Pfizer-prikken hebt gehad.
pi_199418535
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:01 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Nette cijfers! Alleen de uitstroom hapert wat blijkbaar, instroom gaat de goede kant op.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 14:04:22 #44
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_199418551
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 12:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik haal er even een expert bij @:molo
Voorlopig gaat er geen Nederlands herstelbewijs ontsloten kunnen worden met een app of papieren QR code :+
Of het er ooit nog komt, ik vraag het me af. Europees wel een afgang want is al commitment op gegeven.
Gok dat ze dit bij de huisartsen gaan flikkeren. Die briefjes mogen maken voor de vakantiegangers.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199418557
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 12:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Op zich niet onlogisch dat ze daaraan vasthielden, want er was geen bewijs dat het beter of slechter was. Nu er uit onderzoek blijkt dat een langere tijd ertussen wel een positief effect is, zouden ze het kunnen aanpassen.
Het was wel duidelijk dat de aangegeven tijd tussen vaccinaties een minimum was en geen maximum, maar 11-12 weken ertussen is wel veel langer dan 3-4.

Koppel dit nieuws met dit: https://www.nu.nl/coronavirus/6133330/coronavaccins-pfizer-en-astrazeneca-lijken-even-effectief-na-eerste-prik.html

Dus Pfizer en AZ geven allebei na de eerste prik ongeveer evenveel bescherming, en die bescherming is al erg hoog, 75-85% bescherming tegen ziekenhuisopname, en daar gaat het voor een groot deel van de maatregelen om.

Dan lijkt het me duidelijk dat het beter is om zoveel mogelijk mensen in ieder geval eerste 1 prik te geven, ipv mensen na 4 weken een 2e prik.

Ben wel benieuwd hoelang de EMA erover doet om het advies aan te passen, en hoelang het RIVM er daarna nog over doet om het in Nederland aan te passen. Ik zou zeggen: Laat een groep experts in Nederland naar dit onderzoek kijken, en als die het eens zijn met de conclusies, wacht dan niet op het EMA.
pi_199418558
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 12:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik heb niemand wappie genoemd. Dat is toch echt wat anders.
Jij had het over wappiedomein
Moet je ook niet doen, want daarmee wil je mensen die een andere mening hebben wegzetten als wappie
pi_199418575
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:01 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Je lijkt het allemaal wel prima te vinden als een gezin 800 euro extra kwijt is aan testen. Wat voor veel mensen een reden zal zijn om dan maar niet naar het buitenland te gaan. Maar dat vind je niet erg want dan gaan ze maar in Nederland op vakantie of blijven ze thuis.

Geen woord over het feit dat gevaccineerden niks hoeven te betalen maar wel een verhaal dat er altijd wel gezinnen zijn die door geldgebrek niet op vakantie kunnen. Wat helemaal los staat van het feit van het opwerpen van een Euro-barriere exclusief voor niet gevaccineerden deze zomer.
Het is ook iets dat uiteindelijk vooral twintigers en dertigers zal treffen, die staan immers achteraan in het vaccinatieschema. Een groep die gemiddeld genomen een stuk minder welvarend is dan de gevaccineerde groep die het niet hoeft te betalen en sowieso al vrij chronisch aan de verkeerde kant van de solidariteit staat.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 14:06:02 #48
408813 crew  trein2000
pi_199418579
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:04 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Jij had het over wappiedomein
Moet je ook niet doen, want daarmee wil je mensen die een andere mening hebben wegzetten als wappie
Dat maak jij er van, ik heb dat niet gezegd. Ik ga over mijn eigen woordkeuze, binnen de policy.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 14 mei 2021 @ 14:06:09 #49
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_199418583
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:01 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Je lijkt het allemaal wel prima te vinden als een gezin 800 euro extra kwijt is aan testen. Wat voor veel mensen een reden zal zijn om dan maar niet naar het buitenland te gaan. Maar dat vind je niet erg want dan gaan ze maar in Nederland op vakantie of blijven ze thuis.

Geen woord over het feit dat gevaccineerden niks hoeven te betalen maar wel een verhaal dat er altijd wel gezinnen zijn die door geldgebrek niet op vakantie kunnen. Wat helemaal los staat van het feit van het opwerpen van een Euro-barriere exclusief voor niet gevaccineerden deze zomer.
Dit, plus de vraag of het nt heeft en geoorloofd is daarmee.
WHO says nein, ik zei ook met zelfde beargumentatie nein.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 14:07:59 #50
5428 crew  miss_sly
pi_199418610
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:01 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Je lijkt het allemaal wel prima te vinden als een gezin 800 euro extra kwijt is aan testen. Wat voor veel mensen een reden zal zijn om dan maar niet naar het buitenland te gaan. Maar dat vind je niet erg want dan gaan ze maar in Nederland op vakantie of blijven ze thuis.

Geen woord over het feit dat gevaccineerden niks hoeven te betalen maar wel een verhaal dat er altijd wel gezinnen zijn die door geldgebrek niet op vakantie kunnen. Wat helemaal los staat van het feit van het opwerpen van een Euro-barriere exclusief voor niet gevaccineerden deze zomer.
Jij vindt dat de ongelijkheid zit in het feit dat niet-gevaccineerden wel testbewijzen moeten overleggen en gevaccineerde niet? Excuus, Ik had dat wel deels meegenomen in mijn antwoord, maar niet helemaal.

Ja, dat is zeker wel een vorm van ongelijkheid, dat ben ik met je eens. Ik ben het niet met je eens dat die vooral mensen met een kleinere portemonnee treft, want het is niet dat er gevaccineerd is op basis van het bruto-inkomen. Het treft dus de mensen net boven de groep die normaal al niet op vakantie kan omdat ze dat niet kunnen betalen, en die nog niet in een groep zitten die gevaccineerd is. Dat is heel vervelend, maar wel tijdelijk, als het goed is, en alleen voor deze zomer dan een punt. Het is niet zo dat alle ongelijkheid per definitie te allen tijde volledig de wereld uit moet, imo.

Overigens zal ik ook niet op vakantie kunnen zonder testbewijzen, hoor. Dus ik blijf ook gewoon in NL.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 14:08:38 #51
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199418613
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:05 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Het is ook iets dat uiteindelijk vooral twintigers en dertigers zal treffen, die staan immers achteraan in het vaccinatieschema. Een groep die gemiddeld genomen een stuk minder welvarend is dan de gevaccineerde groep die het niet hoeft te betalen en sowieso al vrij chronisch aan de verkeerde kant van de solidariteit staat.
_O_
pi_199418616
quote:
12s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:02 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Ja, precies wat er staat dus:
[..]

En wat ik zeg klopt dus gewoon: ja je kunt na je vaccinatie nog steeds besmet raken en er is zelfs een kans dat je er ziek van wordt en misschien zelfs een kans dat je als drager ook anderen gaat besmetten.
Deze vaccinatie is niet bedoeld om Covid-19 uit te roeien, hij is bedoeld om te zorgen dat het aantal ernstig zieken verminderd wordt en daarmee het aantal overlijdens door Covid-19 en de druk op de zorg.
Dus ja, de ARR zal laag zijn, want het voorkomt geen besmetting, tenzij je grofweg 117 Pfizer-prikken hebt gehad.
Ik vind een absolute risk reduction van 1,3% opvallend laag. Vandaar dat ik de link post.
pi_199418622
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:05 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Het is ook iets dat uiteindelijk vooral twintigers en dertigers zal treffen, die staan immers achteraan in het vaccinatieschema. Een groep die gemiddeld genomen een stuk minder welvarend is dan de gevaccineerde groep die het niet hoeft te betalen en sowieso al vrij chronisch aan de verkeerde kant van de solidariteit staat.
In deze context snap ik de kritiek op de Nederlandse houding trouwens wel. Ook wat De Jonge hier zegt:

quote:
Tegelijkertijd heeft de GGD momenteel een overcapaciteit: er zouden elke week zo'n 100.000 testen extra kunnen worden gedaan. Op de vraag of die overcapaciteit gebruikt zou kunnen worden voor vakantietesten, zei De Jonge daar de voor- en nadelen van op een rij te zullen zetten.

De Jonge: "Maar ik denk niet dat we daar de GGD-capaciteit voor zullen moeten gaan gebruiken. Ik denk dat we de GGD-capaciteit hard nodig hebben op een andere manier."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)opese-unie-nederland

Ik hoor hier niet echt een argument...
pi_199418625
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:05 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Het is ook iets dat uiteindelijk vooral twintigers en dertigers zal treffen, die staan immers achteraan in het vaccinatieschema. Een groep die gemiddeld genomen een stuk minder welvarend is dan de gevaccineerde groep die het niet hoeft te betalen en sowieso al vrij chronisch aan de verkeerde kant van de solidariteit staat.
Dit dus, precies de groep die nog "even" vol moest houden en uit moest kijken om oma niet te besmetten.

(en nee, ik zit al jaaaaaaren niet meer in de groep)
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 14:11:20 #55
5428 crew  miss_sly
pi_199418647
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:09 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dit dus, precies de groep die nog "even" vol moest houden en uit moest kijken om oma niet te besmetten.

(en nee, ik zit al jaaaaaaren niet meer in de groep)
Ik ook niet, maar ik ken ook heel veel mensen in mijn omgeving die daar wel in zitten en wel al gevaccineerd zijn. En dus niet hoeven testen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 14:13:57 #56
408813 crew  trein2000
pi_199418674
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:09 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

In deze context snap ik de kritiek op de Nederlandse houding trouwens wel. Ook wat De Jonge hier zegt:
[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)opese-unie-nederland

Ik hoor hier niet echt een argument...
Het argument is blijkbaar dat de uiterst schimmige testbranche beschermd moet worden. Tja, ben je er voor de burger of niet zeg. :')
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199418692
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jij vindt dat de ongelijkheid zit in het feit dat niet-gevaccineerden wel testbewijzen moeten overleggen en gevaccineerde niet? Excuus, Ik had dat wel deels meegenomen in mijn antwoord, maar niet helemaal.

Ja, dat is zeker wel een vorm van ongelijkheid, dat ben ik met je eens. Ik ben het niet met je eens dat die vooral mensen met een kleinere portemonnee treft, want het is niet dat er gevaccineerd is op basis van het bruto-inkomen. Het treft dus de mensen net boven de groep die normaal al niet op vakantie kan omdat ze dat niet kunnen betalen, en die nog niet in een groep zitten die gevaccineerd is. Dat is heel vervelend, maar wel tijdelijk, als het goed is, en alleen voor deze zomer dan een punt. Het is niet zo dat alle ongelijkheid per definitie te allen tijde volledig de wereld uit moet, imo.

Overigens zal ik ook niet op vakantie kunnen zonder testbewijzen, hoor. Dus ik blijf ook gewoon in NL.
Uit je antwoord blijkt al weer dat je het wel prima vindt, jij blijft toch in Nederland en bent daar helemaal tevreden mee. Anderen die wel graag naar het buitenland willen moeten niet piepen maar of gewoon dokken, of naar de camping in Nederland.

Waarom niet gewoon vergoeden of iedereen (gevaccineerden en niet gevaccineerden) een "buitenlandbewijs" laten kopen om de kosten te dekken.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 14:20:32 #58
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199418759
twitter


Versoepeling is in de pocket.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199418766
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 12:04 schreef Tijn het volgende:Ik denk dat de term vooral slaat op mensen die willen doen alsof het allemaal wel meevalt met de ernst van het virus. Wat mij betreft niet zo raar dat je jezelf buitenspel zet met zo'n rare opvatting
Dus dat is tegenwoordig al het criterium voor de term wappie ?, meer niet ?
Ik vind ook dat het allemaal wel meevalt met de ernst van het virus, het is geen vliegende ebola ofzo
En dat wil niet zeggen dat ik het ontken ofzo
Ik vind gewoon dat de maatregelen buitenproportioneel om een virus te bestrijden, en vele artsen en hoogleraren vinden dat met mij....
quote:
Je kan ook overdrijven. Het wordt bijna nooit gezegd eigenlijk, er zijn vele delen van deze reeks voorbij gegaan waarin het nooit voorkwam dat iemand het schreef.
Ik heb ook niet specifiek deze reeks genoemd, in NWS wordt constant de term wappie gebruikt.
Daar zijn hele topicreeksen waar ze het toejuichen dat vreedzame demonstranten in elkaar geslagen worden door politie, dat vinden ze toch maar wappies en minderwaardige mensen....
pi_199418777
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:20 schreef zalkc het volgende:
[ twitter ]

Versoepeling is in de pocket.
Al besproken. Yorick is altijd laat. Zie ook zijn vastgemaakte tweet. Prikcijfers van 12 mei nog. :')
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 14:22:27 #61
408813 crew  trein2000
pi_199418779
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:20 schreef zalkc het volgende:
[ twitter ]

Versoepeling is in de pocket.
Groeeeeeeeeeeeeeen!
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199418801
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:20 schreef zalkc het volgende:
[ twitter ]

Versoepeling is in de pocket.
Op naar de bibliotheek!
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 14 mei 2021 @ 14:24:43 #63
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199418821
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:08 schreef zoost het volgende:

[..]

Ik vind een absolute risk reduction van 1,3% opvallend laag. Vandaar dat ik de link post.
Dat mag, fair enough, ik reageerde ook niet per se naar jou persoonlijk maar het is niet netjes om HdJ z'n claim over dat de vaccins goed beschermen teniet te doen omdat een vaccin een laag ARR heeft.

Hier nog een goed artikel over waarom ARR niet zo heel veel zin heeft voor Covid-19: https://gut.bmj.com/content/early/2021/04/01/gutjnl-2021-324689
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 14:29:22 #64
5428 crew  miss_sly
pi_199418897
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:15 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Uit je antwoord blijkt al weer dat je het wel prima vindt, jij blijft toch in Nederland en bent daar helemaal tevreden mee. Anderen die wel graag naar het buitenland willen moeten niet piepen maar of gewoon dokken, of naar de camping in Nederland.

Waarom niet gewoon vergoeden of iedereen (gevaccineerden en niet gevaccineerden) een "buitenlandbewijs" laten kopen om de kosten te dekken.
Ik ben er niet helemaal happy mee dat ik in NL blijf dit jaar. Ik vind dat een gegeven, aangezien we niet gaan laten testen enzo, dus is dat het gevolg. Niet iets waar ik blij mee ben, maar omdat ik niet van de daken schreeuw hoe vreselijk teleurgesteld ik daarover ben, vind ik het kennelijk wel prima? Dat is jouw totaal verkeerde aanname.

Wat je vraag betreft: ja, dat zou ook kunnen. Ik vind vergoeden echt onnodig en ook een vorm van ongelijkheid. Al die mensen die andere jaren ook niet kunnen omdat ze geen geld hebben, gaan we die dan volgend jaar ook vergoeden zodat ze wel kunnen?
Hoe graag mensen ook op vakantie willen, dat het naar het buitenland moet is wel een soort van luxe. Vakantie op zichzelf niet, uiteraard. Dat heeft een mens nodig. Als naar Zuid-Frankrijk naar de camping gaan geen luxe, maar een noodzaak is, moeten we dat voortaan voor iedereen gaan bekostigen. Dan maar iedereen laten dokken, ook als je gevaccineerd bent.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 14 mei 2021 @ 14:29:32 #65
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199418901
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:22 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Al besproken. Yorick is altijd laat. Zie ook zijn vastgemaakte tweet. Prikcijfers van 12 mei nog. :')
De cijfers van ollie volg ik ook liever, maar de 20% vanaf de piek heb ik niet scherp op de bril en die is hier niet besproken, Ik heb specifiek daarom deze tweet gepost.

Maar jij bent zo slim dat je dat al wist gok ik ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 14 mei 2021 @ 14:30:53 #66
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_199418926
https://www.prullenbakvaccin.nl/

Iemand in de buurt van Arnhem aanwezig?
pi_199419031
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben er niet helemaal happy mee dat ik in NL blijf dit jaar. Ik vind dat een gegeven, aangezien we niet gaan laten testen enzo, dus is dat het gevolg. Niet iets waar ik blij mee ben, maar omdat ik niet van de daken schreeuw hoe vreselijk teleurgesteld ik daarover ben, vind ik het kennelijk wel prima? Dat is jouw totaal verkeerde aanname.

Wat je vraag betreft: ja, dat zou ook kunnen. Ik vind vergoeden echt onnodig en ook een vorm van ongelijkheid. Al die mensen die andere jaren ook niet kunnen omdat ze geen geld hebben, gaan we die dan volgend jaar ook vergoeden zodat ze wel kunnen?
Hoe graag mensen ook op vakantie willen, dat het naar het buitenland moet is wel een soort van luxe. Vakantie op zichzelf niet, uiteraard. Dat heeft een mens nodig. Als naar Zuid-Frankrijk naar de camping gaan geen luxe, maar een noodzaak is, moeten we dat voortaan voor iedereen gaan bekostigen. Dan maar iedereen laten dokken, ook als je gevaccineerd bent.
Ik zie het verband niet met mensen die dat normaal ook niet kunnen.
pi_199419111
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:24 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Dat mag, fair enough, ik reageerde ook niet per se naar jou persoonlijk maar het is niet netjes om HdJ z'n claim over dat de vaccins goed beschermen teniet te doen omdat een vaccin een laag ARR heeft.

Hier nog een goed artikel over waarom ARR niet zo heel veel zin heeft voor Covid-19: https://gut.bmj.com/content/early/2021/04/01/gutjnl-2021-324689
Wat betekent arr van 1,3%? Dat de vaccins werken weet ik, de directeur van het CDC en Fauci hebben niet voor niets gisteren vanuit het witte huis gezegd dat gevaccineerde amerikanen per direct 100% terugkunnen naar het oude normaal, die zijn niet gek.

Wat betekent dit en waarom zegt het dus duidelijk niets in dit geval?

Gewoon pure interesse lol
#WeesGeenWhales
pi_199419118
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:37 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik zie het verband niet met mensen die dat normaal ook niet kunnen.
Er zit natuurlijk ook nog een flink schemergebied tussen helemaal niet op vakantie kunnen en twee weken in een villa in Itali zitten. Als dat laatste niet binnen je budget viel had je in ieder geval nog de optie om ergens in de Duitse Eifel te camperen of een dagtripje naar de Ardennen te doen. Maar ook dat wordt wel goed onmogelijk als je daarvoor een paar honderd euro aan tests moet uitgeven.
pi_199419126
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 12:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Heeft Hugo eigenlijk al gereageerd op het stuk in de NRC? Of komt de boze tweet straks nog?
Welk nrc stuk? Wat heeft hij nu weer verneukt?
#WeesGeenWhales
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 14:45:27 #71
408813 crew  trein2000
pi_199419135
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:44 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Welk nrc stuk? Wat heeft hij nu weer verneukt?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ijfelachtig-a4043529
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 14:47:58 #72
5428 crew  miss_sly
pi_199419169
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:37 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik zie het verband niet met mensen die dat normaal ook niet kunnen.
Jammer dat je niet ingaat op je totaal verkeerde aanname.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 14 mei 2021 @ 14:48:31 #73
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199419177
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:22 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Al besproken. Yorick is altijd laat. Zie ook zijn vastgemaakte tweet. Prikcijfers van 12 mei nog. :')
Ik vind iedere keer dat we de tweets van Yorick plaatsen een belediging voor FOK! OMT-lid ''Ollie de Cijfertjesman''

_O-
pi_199419299
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jammer dat je niet ingaat op je totaal verkeerde aanname.
Misschien een verkeerde aanname, maar goed, zo komt je wel over op mij.

En iets zegt mij ook dat als Hugootje vorige maand had gezegd dat de terrassen oid in eerste instantie open zouden gaan voor <50 je dan niet had gereageerd met het is maar tijdelijk en alle ongelijkheid kun je toch niet wegnemen.

En tsja luxe, dat is nogal een ruim begrip, vakantie naar het buitenland? Restaurant? Pretparken? Festivals? Zou je allemaal luxe kunnen noemen.
pi_199419312
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jammer dat je niet ingaat op je totaal verkeerde aanname.
Maak je zelf geen verkeerde aanname door ervan uit te gaan dat naar het buitenland gaan alleen iets is dat gedaan wordt door mensen met een bovengemiddeld hoog inkomen? Zeker voor de Nederlanders die dicht bij de grens wonen is dat absoluut niet het geval.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 15:03:40 #76
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_199419371
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:59 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Maak je zelf geen verkeerde aanname door ervan uit te gaan dat naar het buitenland gaan alleen iets is dat gedaan wordt door mensen met een bovengemiddeld hoog inkomen? Zeker voor de Nederlanders die dicht bij de grens wonen is dat absoluut niet het geval.
Vakantie in het buitenland is vaak zelfs stuk goedkoper dan in Nederland

Buiten mijn bezwaar berhaupt tegen testen van iedereen in vrijwel gelijke epidemiologische situaties
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199419376
#WeesGeenWhales
  vrijdag 14 mei 2021 @ 15:06:39 #78
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199419399
"Anders verdienen de commerciele testpartijen er niet aan..."

Het doel van die hele testsamenleving was toch om ervoor te zorgen dat we eerder terug konden naar een soort van normaal. Niet dat een paar commercile partijen er rijk aan gaan worden.

Hoe zorg je ervoor dat zoveel mogelijk mensen zich laten testen? Door die testen gratis te maken natuurlijk. Als het (veel) geld kost, zul je inderdaad de situatie kunnen krijgen dan mensen dan maar ongetest uitjes en vakanties gaan houden. Dan maar het risico lopen op een boete. Maar dan wel met alle risico's op onnodige verspreiding...
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  vrijdag 14 mei 2021 @ 15:07:12 #79
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199419406
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:43 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Wat betekent arr van 1,3%? Dat de vaccins werken weet ik, de directeur van het CDC en Fauci hebben niet voor niets gisteren vanuit het witte huis gezegd dat gevaccineerde amerikanen per direct 100% terugkunnen naar het oude normaal, die zijn niet gek.

Wat betekent dit en waarom zegt het dus duidelijk niets in dit geval?

Gewoon pure interesse lol
Het zegt niet niets laat dat even duidelijk zijn, alleen doet het er minder toe bij een virusuitbraak zoals Covid-19. ARR beschrijft de "attack rate" van een virus als verschil tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden tegenover een volledige populatie. Dus je hebt de "Absolute Risk" wat het totale risico van een bepaald 'ding' omschrijft tegenover het Relatieve Risico waarbij RRR rekening mee wordt gehouden.

Een voorbeeld:
Stel, je bent bang om te vliegen en je besluit dus om niet meer te gaan vliegen. Dan kun je het risico van doodgaan door een vliegtuigcrash berekenen als relatief risico t.o.v. doodgaan door een vliegtuigcrash als je niet meer zou gaan vliegen.

Door niet meer te gaan vliegen is je RRR (dus je Relative Risk Reduction) ongeveer 99.9999%, je zult niet snel doodgaan door een vliegtuigcrash, alleen als je de pech hebt dat zo'n vliegtuig net in je tuin crasht op het moment dat jij de viooltjes aan het rechtzetten bent.

Je ARR gaat uit van een andere waarde, namelijk die ten opzichte van de totale bevolking. Nou is de kans dat je doodgaat door een vliegtuigcrash als mens ongeveer 0,00009% (ja dat moest ik opzoeken: https://www.ibtimes.com/a(...)-plane-crash-1638206 en ik kan best een 0 teveel of te weinig hebben, het gaat om het idee).
Als je dat door gaat rekenen en je haalt daar 99,999% vanaf omdat je niet meer gaat vliegen (waar we net dus op uitkwamen) dan zit je dus op een ARR van 0,00000nogwat%.

Waarom dit interessant is? Omdat het met Covid ongeveer hetzelfde werkt. De RRR is daar (Pfizer als voorbeeld) 95% ongeveer wat dan weer slaat op jou als individu, dus het geeft jou 95% kans op een minder ernstig ziekteverloop mocht je onverhoopt alsnog besmet raken na je vaccinatie.
Die 1.3% is de ARR op basis van de gehele populatie, dus dan moet je een ander cijfer pakken, namelijk de impact van het virus op die van de gehele bevolking, die lopen uiteen van 2-4% voor een ernstig ziekteverloop. Daarbij is dus een ARR van 1.3% een percentage wat je eraf kan halen wat dan de impact omschrijft op het aantal mensen minder dat last zal hebben van het virus na een vaccinatie, dus in dit geval wordt dat dan 0,7%-2,7%. Een verschil van miljoenen, zoniet miljarden, mensen.

Overigens IANADokter, maar houd me wel regelmatig bezig met statistiek, dus ik heb het zo goed mogelijk proberen te vertalen naar de medische wereld. :)
pi_199419424
Present.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 15:10:50 #81
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199419445
Net telefoontje van een vriendin. Borstonderzoek vorig jaar hoorde bij de afgeschaalde zorg. Ze vond deze week, een dag na haar diagnose, eindelijk de brief voor het borstkanker-onderzoek. Ze had al een jaar eerder behandeld kunnen worden want het is een langzaam groeiende soort.

Bah ;(
  vrijdag 14 mei 2021 @ 15:13:36 #82
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199419479
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:08 schreef Zipportal het volgende:
Present.
Present.

Droomvlucht OPEN _O_
pi_199419484
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:13 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Present.

Droomvlucht OPEN _O_
Raketten op Palestina.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 15:14:10 #84
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199419486
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:06 schreef Arizona het volgende:
"Anders verdienen de commerciele testpartijen er niet aan..."

Het doel van die hele testsamenleving was toch om ervoor te zorgen dat we eerder terug konden naar een soort van normaal. Niet dat een paar commercile partijen er rijk aan gaan worden.

Hoe zorg je ervoor dat zoveel mogelijk mensen zich laten testen? Door die testen gratis te maken natuurlijk. Als het (veel) geld kost, zul je inderdaad de situatie kunnen krijgen dan mensen dan maar ongetest uitjes en vakanties gaan houden. Dan maar het risico lopen op een boete. Maar dan wel met alle risico's op onnodige verspreiding...
Ja, maar hoe moeten de vriendjes van Hugo dan hun geld verdienen???
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 15:15:09 #85
408813 crew  trein2000
pi_199419501
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:14 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, maar hoe moeten de vriendjes van Hugo dan hun geld verdienen???
Dat suggereert corruptie. Daar wil ik niet aan.

Maar hele dubieuze prioriteiten zijn dit wel…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 14 mei 2021 @ 15:15:56 #86
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199419513
twitter
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 14 mei 2021 @ 15:16:15 #88
132619 crew  D_A
Ben jij van die ?
pi_199419517
*O* *O* *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_199419524
Alles open *O*
  vrijdag 14 mei 2021 @ 15:16:43 #90
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199419526
Wat waren de cijfers de afgelopen 7 dagen?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 15:18:11 #91
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199419545
twitter

twitter
pi_199419561
pi_199419563
Corona is (bijna) klaar met ons
pi_199419564
pi_199419567
pi_199419571
  vrijdag 14 mei 2021 @ 15:20:29 #98
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199419575
HOEREN

OPEN

NU
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 15:21:00 #99
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199419579
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:19 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
What's going on in noord Limburg daar bij de Duitse grens?
pi_199419587
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:20 schreef Caland het volgende:
HOEREN

OPEN

NU
19 mei ben jij als eerste aan de beurt op de wallen.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 15:22:02 #101
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199419591
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 14 mei 2021 @ 15:22:05 #102
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199419593
Met ~5500 positieve tests en een negatieve trend, zitten we ongeveer weer op het niveau van half januari. Nou maar hopen dat het deze keer wel doorzet.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 15:22:16 #103
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_199419597
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:21 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

What's going on in noord Limburg daar bij de Duitse grens?
Outlet Center Roermond :')
  Redactie Games vrijdag 14 mei 2021 @ 15:23:13 #104
181272 crew  Noppie2000
pi_199419606
147.675 prikken erbij, totaal nu 7.022.775 :)
  vrijdag 14 mei 2021 @ 15:23:21 #105
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199419608
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat suggereert corruptie. Daar wil ik niet aan.

Maar hele dubieuze prioriteiten zijn dit wel…
Dat vind ik dus ook. Als je het hebt over het verzetten van de doelpalen, dan is dit wel een heel bijzonder voorbeeld. Corruptie zal het niet zijn, maar je komt nu wel in een schemergebied waarin financiele belangen lijken te prevaleren boven welzijnsbelangen.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  vrijdag 14 mei 2021 @ 15:23:27 #106
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199419609
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:21 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

What's going on in noord Limburg daar bij de Duitse grens?
Brandstoftankpiek
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 14 mei 2021 @ 15:23:36 #107
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199419611
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:23 schreef Noppie2000 het volgende:
147.675 prikken erbij, totaal nu 7.022.775 :)
HUGOD
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 15:24:04 #108
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199419617
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:23 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Brandstoftankpiek
Begrijpelijk, ik tongzoen ook altijd de pompbediende als ik ga tanken.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 15:24:13 #109
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199419620
Dit is duidelijk het HUGO EFFECT
Wat een god
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199419627
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:19 schreef Houtenbeen het volgende:
Corona is (bijna) klaar met ons
Maar Hugo nog lang niet!
pi_199419628
Laatste update: 14-05-2021 - 15:16

Totaal aantal besmettingen: 5608

Gemeentes met +10 besmettingen:
323 Amsterdam
310 Rotterdam
178 's-Gravenhage
112 Utrecht
95 Venlo
93 Eindhoven
92 Breda
64 's-Hertogenbosch
61 Zaanstad
60 Enschede
59 Oss
58 Tilburg
58 Dordrecht
57 Meierijstad
50 Groningen
50 Westland
48 Amersfoort
48 Almere
47 Arnhem
42 Helmond
40 Hoeksche Waard
38 Almelo
37 Schiedam
37 Deventer
36 Leiden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast zijn er:
10 gemeentes met 0 besmettingen
13 gemeentes met 1 besmettingen
48 gemeentes met 2-4 besmettingen
102 gemeentes met 5-9 besmettingen

Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 15:26:07 #112
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199419640
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:24 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Maar Hugo nog lang niet!
Een beetje een natrapper die Hugo, als het virus al bijna op z'n gat ligt nog net even een zetje geven. :N
pi_199419652
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:22 schreef Tijn het volgende:
Met ~5500 positieve tests en een negatieve trend, zitten we ongeveer weer op het niveau van half januari. Nou maar hopen dat het deze keer wel doorzet.
De komende twee weken worden cruciaal.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 15:28:18 #114
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199419667
Vaccinaties *O*
Besmettingen *O*
IC-bezetting *O*
  vrijdag 14 mei 2021 @ 15:28:36 #115
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199419672
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:27 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

De komende twee weken worden cruciaal.
|:)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 14 mei 2021 @ 15:29:09 #116
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199419680
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:14 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Raketten op Palestina.
:')
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199419722
Ontsmet uw daghap.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 15:35:02 #118
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199419759
Sinds de avondklok eraf is kelderen de cijfers.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199419771
Wij hebben gelukkig over het algemeen een vrij intelligente bevolking die zich gewoon laat vaccineren.

Corona staat de totale vernietiging te wachten in Nederland. _O_
  vrijdag 14 mei 2021 @ 15:37:19 #120
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199419788
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:35 schreef DonDruiper het volgende:
Sinds de avondklok eraf is kelderen de cijfers.
Ferd wants to know your location.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 15:42:36 #121
268495 Oliver23
Ninja Mime!
  vrijdag 14 mei 2021 @ 15:45:29 #122
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199419884
Iemand een idee of je nog enige invloed hebt op de datum van je eigen vaccinatie? Ik ga 20 juni naar Frankrijk toe en zou het wel ideaal vinden om dan al een eerste prik te hebben gehad. O~)

Heeft het enige kans om je huisarts te bellen of de GGD voor als er mogelijk tijdslots openblijven?
pi_199419910
twitter

Mooi dan weten we wat ons te doen staat.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 15:55:40 #124
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199420027
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:45 schreef Zwansen het volgende:

Heeft het enige kans om je huisarts te bellen of de GGD voor als er mogelijk tijdslots openblijven?
Proberen kan sowieso. Zeker je huisarts bellen zou best kunnen werken.
pi_199420073
Aangezien ik (weer) met bier op het terras zit, geen grafieken op forum vandaag.

Maar uiteraard kunnen jullie ze raadplegen op:
https://rivm.wegmetdetestwet.nl/rivm.html
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 15:59:17 #126
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199420092
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:23 schreef Arizona het volgende:

[..]

Dat vind ik dus ook. Als je het hebt over het verzetten van de doelpalen, dan is dit wel een heel bijzonder voorbeeld. Corruptie zal het niet zijn, maar je komt nu wel in een schemergebied waarin financiele belangen lijken te prevaleren boven welzijnsbelangen.
Het hele 'testen voor toegang' voelt als een typisch overheidsproject om de potjes geld leeg te maken net voor het jaar afgelopen is, om te voorkomen dat het geld aan het einde van het jaar teruggegeven moet worden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Miss 200.000.000! vrijdag 14 mei 2021 @ 16:01:42 #127
367000 roos94
pi_199420123
Ik werd gebeld door GGD en schrok me de pleuris. Zeggen ze dat ik niet positief getest ben. Dacht dat je alleen belletje kreeg bij positief :')
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 14 mei 2021 @ 16:04:12 #128
186611 Haags
pi_199420157
Mijn chick heeft post gekregen met uitnodiging voor corona vaccinatie *O*
Zonder wrijving geen glans
  Miss 200.000.000! vrijdag 14 mei 2021 @ 16:07:06 #129
367000 roos94
pi_199420197
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 16:04 schreef Haags het volgende:
Mijn chick heeft post gekregen met uitnodiging voor corona vaccinatie *O*
Een chick van 55+ hebben met astma en morbide obesitas :')
  vrijdag 14 mei 2021 @ 16:10:04 #130
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199420234
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 16:07 schreef roos94 het volgende:

[..]

Een chick van 55+ hebben met astma en morbide obesitas :')
Hey @Haags ik wil niet stoken hoor, maar hij scheldt je vriendin uit voor ouwe dikke snurkende trol. Pik je dat wel?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 14 mei 2021 @ 16:11:58 #131
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199420250
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:22 schreef Tijn het volgende:
Met ~5500 positieve tests en een negatieve trend, zitten we ongeveer weer op het niveau van half januari. Nou maar hopen dat het deze keer wel doorzet.
Vooral sinds de scholen steeds weer wat meer open gaan. Ik hoop ook echt niet dat ze die 1,5 meter gaan verwijderen op middelbare scholen en dergelijke vanaf juni. Zelfs Hugo had door dat de scholen toch een vrij grote rol spelen.

Nu zou ik ze niet weer willen sluiten, maar meer versoepelen lijkt me ook onverstandig.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199420258
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:23 schreef Arizona het volgende:Dat vind ik dus ook. Als je het hebt over het verzetten van de doelpalen, dan is dit wel een heel bijzonder voorbeeld. Corruptie zal het niet zijn, maar je komt nu wel in een schemergebied waarin financiele belangen lijken te prevaleren boven welzijnsbelangen.
Ach, wat in andere landen corruptie wordt genoemd, dat noemen in we in Nederland 'beleid', en dan mag het opeens.....
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 16:14:24 #133
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199420276
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 16:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Vooral sinds de scholen steeds weer wat meer open gaan. Ik hoop ook echt niet dat ze die 1,5 meter gaan verwijderen op middelbare scholen en dergelijke vanaf juni. Zelfs Hugo had door dat de scholen toch een vrij grote rol spelen.

Nu zou ik ze niet weer willen sluiten, maar meer versoepelen lijkt me ook onverstandig.
Laten we die conclusie nu niet zomaar trekken, want er zijn nog steeds veel onderzoeken die elkaar tegenspreken over of kinderen wel of geen grote rol spelen.

@DonDruiper had een heel goed punt. Sinds de avondklok weg is dalen de cijfers, dus het komt door de avondklok.

(En voorts ben ik van mening dat... :P)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 16:14:58 #134
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199420280
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 16:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Vooral sinds de scholen steeds weer wat meer open gaan. Ik hoop ook echt niet dat ze die 1,5 meter gaan verwijderen op middelbare scholen en dergelijke vanaf juni. Zelfs Hugo had door dat de scholen toch een vrij grote rol spelen.

Nu zou ik ze niet weer willen sluiten, maar meer versoepelen lijkt me ook onverstandig.
Maar realistisch gezien, die 1.5 meter wordt (zeker op middelbare scholen) sowieso niet echt nageleefd hoor, is een wassen neus.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 16:15:34 #135
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_199420288
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:45 schreef Zwansen het volgende:
Iemand een idee of je nog enige invloed hebt op de datum van je eigen vaccinatie? Ik ga 20 juni naar Frankrijk toe en zou het wel ideaal vinden om dan al een eerste prik te hebben gehad. O~)

Heeft het enige kans om je huisarts te bellen of de GGD voor als er mogelijk tijdslots openblijven?
https://www.rijksoverheid(...)et-in-de-zorg-werken

Als je jonger dan 40 bent dan is 20 juni niet haalbaar.
Gn kloon van tvlxd!
  vrijdag 14 mei 2021 @ 16:19:19 #136
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199420323
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 16:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Laten we die conclusie nu niet zomaar trekken, want er zijn nog steeds veel onderzoeken die elkaar tegenspreken over of kinderen wel of geen grote rol spelen.

@:DonDruiper had een heel goed punt. Sinds de avondklok weg is dalen de cijfers, dus het komt door de avondklok.

(En voorts ben ik van mening dat... :P)
We merken het vanzelf. Als ze over een weekje weer stijgen dan gaat het er wel steeds meer op lijken imo. In het verleden was er rond de opening van de scholen telkens weer een opleving. Wellicht alleen niet vorig voorjaar; ik weet niet of ze toen weer open gingen vlak voor de zomer?

Volgens mij bevestigen de meeste onderzoeken ook wel dat ze er misschien niet echt ziek van worden (kans is erg klein in ieder geval), maar dat ze wel degelijk verspreiden.

Dat blijft wel jammer; meer dan een jaar in de crisis en we (als wereld) kunnen het nog steeds niet eens worden over welke activiteiten nou echt het meeste bijdragen aan de cijfers.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 16:23:42 #137
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199420364
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 16:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Vooral sinds de scholen steeds weer wat meer open gaan. Ik hoop ook echt niet dat ze die 1,5 meter gaan verwijderen op middelbare scholen en dergelijke vanaf juni. Zelfs Hugo had door dat de scholen toch een vrij grote rol spelen.

Nu zou ik ze niet weer willen sluiten, maar meer versoepelen lijkt me ook onverstandig.
Precies, je kunt beter het versoepelen binnen het voortgezet onderwijs over de zomervakantie heen tillen. Op Reddit werd al gezegd dat als het voortgezet onderwijs na Pinksteren weer naar het oude normaal gaat zonder 1,5-meter tussen scholieren onderling dat de dalende trend van besmettingen misschien kan omslaan in opnieuw een stijging. Dat lijkt mij zeker niet wenselijk. Zolang de ouders van de scholieren nog niet gevaccineerd zijn is het echt heel gevaarlijk om de 1,5-meter tussen scholieren onderling los te laten.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Miss 200.000.000! vrijdag 14 mei 2021 @ 16:27:14 #138
367000 roos94
pi_199420406
Hier op de hogeschool rotterdam heeft men ook lak aan 1.5m. Achja
pi_199420407
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 16:14 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Maar realistisch gezien, die 1.5 meter wordt (zeker op middelbare scholen) sowieso niet echt nageleefd hoor, is een wassen neus.
Dat is inderdaad een typisch voorbeeld van een ambtelijke werkelijkheid en de echte werkelijkheid. Hetzelfde geldt voor terrassen en sportscholen.

Zodra je mensen bij elkaar zet kun je die 1.5 meter vergeten. Nog even los van de vraag of het berhaupt zin heeft binnen.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 16:27:27 #140
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199420413
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 16:19 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

We merken het vanzelf. Als ze over een weekje weer stijgen dan gaat het er wel steeds meer op lijken imo. In het verleden was er rond de opening van de scholen telkens weer een opleving. Wellicht alleen niet vorig voorjaar; ik weet niet of ze toen weer open gingen vlak voor de zomer?

Volgens mij bevestigen de meeste onderzoeken ook wel dat ze er misschien niet echt ziek van worden (kans is erg klein in ieder geval), maar dat ze wel degelijk verspreiden.

Dat blijft wel jammer; meer dan een jaar in de crisis en we (als wereld) kunnen het nog steeds niet eens worden over welke activiteiten nou echt het meeste bijdragen aan de cijfers.
Ik dacht dat vorig jaar begin juni het voortgezet onderwijs gedeeltelijk open ging (beetje zoals nu) en na de zomervakantie gingen de middelbare scholen volledig open. In de niet-Randstadgebieden ging het aantal nieuwe besmettingen sinds medio september heel hard omhoog, terwijl in de zomermaanden het aantal nieuwe besmettingen vooral in de Randstad toenam.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 16:27:39 #141
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199420414
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 16:23 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Precies, je kunt beter het versoepelen binnen het voortgezet onderwijs over de zomervakantie heen tillen. Op Reddit werd al gezegd dat als het voortgezet onderwijs na Pinksteren weer naar het oude normaal gaat zonder 1,5-meter tussen scholieren onderling dat de dalende trend van besmettingen misschien kan omslaan in opnieuw een stijging. Dat lijkt mij zeker niet wenselijk. Zolang de ouders van de scholieren nog niet gevaccineerd zijn is het echt heel gevaarlijk om de 1,5-meter tussen scholieren onderling los te laten.
Hoe groot acht je de kans dat scholieren onderling zich op dit moment aan de 1,5 meter houden?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  vrijdag 14 mei 2021 @ 16:32:48 #142
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199420462
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 16:27 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hoe groot acht je de kans dat scholieren onderling zich op dit moment aan de 1,5 meter houden?
Nu gaan scholieren 1 a 2 dagen per week naar school. Dat is een goede balans tussen enerzijds het coronavirus onder controle houden en anderzijds de jeugd de mogelijkheid bieden om van fysiek onderwijs te voorzien. Zeker de scholieren van de bovenbouw Havo en Vwo kunnen toch wel drie dagen per week zelfstandig leren met behulp van onderwijs op afstand.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 16:34:17 #143
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199420482
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 16:32 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Nu gaan scholieren 1 a 2 dagen per week naar school. Dat is een goede balans tussen enerzijds het coronavirus onder controle houden en anderzijds de jeugd de mogelijkheid bieden om van fysiek onderwijs te voorzien. Zeker de scholieren van de bovenbouw Havo en Vwo kunnen toch wel drie dagen per week zelfstandig leren met behulp van onderwijs op afstand.
Onderwijs op afstand is geen oplossing, dat is een noodgreep. Een noodgreep die zo kort mogelijk in stand gehouden moet worden omdat het inferieur is aan regulier onderwijs.

Ik denk dat het wel meevalt met die stijging. Als het niet meevalt, so be it, dan moeten ze maar sneller prikken.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  vrijdag 14 mei 2021 @ 16:34:54 #144
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_199420487
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 16:32 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Nu gaan scholieren 1 a 2 dagen per week naar school. Dat is een goede balans tussen enerzijds het coronavirus onder controle houden en anderzijds de jeugd de mogelijkheid bieden om van fysiek onderwijs te voorzien. Zeker de scholieren van de bovenbouw Havo en Vwo kunnen toch wel drie dagen per week zelfstandig leren met behulp van onderwijs op afstand.
Gaat dat in vaste bubbels?

Want anders heeft het toch geen zak zin?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 14 mei 2021 @ 16:35:25 #145
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_199420496
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 16:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Onderwijs op afstand is geen oplossing, dat is een noodgreep. Een noodgreep die zo kort mogelijk in stand gehouden moet worden omdat het inferieur is aan regulier onderwijs.

Ik denk dat het wel meevalt met die stijging. Als het niet meevalt, so be it, dan moeten ze maar sneller prikken.
En dit

Niet normaal maken wat niet normaal is
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 14 mei 2021 @ 16:38:11 #146
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199420524
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 16:32 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Zeker de scholieren van de bovenbouw Havo en Vwo kunnen toch wel drie dagen per week zelfstandig leren met behulp van onderwijs op afstand.
Lol wat, ik heb ook op de middelbare school gezeten (zij het lang geleden, fair enough) maar ik kon nog geen half uur zelfstandig leren zonder mezelf van verveling naar het speelveld buiten te begeven :'). Als ik nu op de middelbare had gezeten was ik waarschijnlijk teruggezet naar de basisschool omdat ik geen fluit uit zou voeren.

Zelfstandig leren is, op de middelbare school, grotendeels een illusie, ook bij het "hoger" onderwijs.

Overigens wel credits naar de middelbare scholen, het heeft even geduurd maar, en N=3 hier, ze lijken het toch redelijk voor elkaar te hebben nu. Online lessen worden vrij aardig verzorgd en de achterstand lijkt hier mee te vallen.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 16:39:28 #147
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199420536
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 16:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Onderwijs op afstand is geen oplossing, dat is een noodgreep. Een noodgreep die zo kort mogelijk in stand gehouden moet worden omdat het inferieur is aan regulier onderwijs.

Ik denk dat het wel meevalt met die stijging. Als het niet meevalt, so be it, dan moeten ze maar sneller prikken.
Als het niet meevalt qua stijging betekent dat dat je geheel Nederland nog langer op slot moet houden. Je moet echt niet allerlei sectoren en de bevolking laten gijzelen om per s middelbare scholieren vijf dagen per week fysiek onderwijs te laten aanbieden. Het aantal besmettingen moet gewoon omlaag en niets anders.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 16:49:02 #148
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199420633
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 16:39 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Als het niet meevalt qua stijging betekent dat dat je geheel Nederland nog langer op slot moet houden. Je moet echt niet allerlei sectoren en de bevolking laten gijzelen om per s middelbare scholieren vijf dagen per week fysiek onderwijs te laten aanbieden. Het aantal besmettingen moet gewoon omlaag en niets anders.
Nee, dat moet het niet.

Het aantal ziekenhuisopnames moet omlaag, dat doe je door middel van vaccineren. Na gezondheid is scholing het allerbelangrijkst. Als dat tot gevolg heeft dat een andere sector langer dicht moet blijven, so be it.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  vrijdag 14 mei 2021 @ 16:51:30 #149
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199420648
Er is nu ook al geen sprake van 1,5m afstand tussen scholieren. Dan kun je twee dingen doen: proberen om pubers zich aan te laten passen aan een ambtelijke werkelijkheid, of andersom. Mijn voorkeur moge duidelijk zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 16:52:20 #150
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199420657
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 16:51 schreef Janneke141 het volgende:
Er is nu ook al geen sprake van 1,5m afstand tussen scholieren. Dan kun je twee dingen doen: proberen om pubers zich aan te laten passen aan een ambtelijke werkelijkheid, of andersom. Mijn voorkeur moge duidelijk zijn.
Duidelijk aanpassen aan ambtelijke werkelijkheid, zonder twijfel.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199420687
Tevens, veel van die pubers zoeken elkaar buiten die schaars toebedeelde schooltijd ook heus wel op. Vast niet dat ze dan altijd braaf de "afspraken" in acht nemen.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 16:57:50 #152
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199420695
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 16:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Tevens, veel van die pubers zoeken elkaar buiten die schaars toebedeelde schooltijd ook heus wel op. Vast niet dat ze dan altijd braaf de "afspraken" in acht nemen.
Sterker nog, buiten schoolgebouwen hoeven ze helemaal geen afstand te houden. De afstandsregels onder de 18 gelden alleen in school.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199420697
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:24 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Begrijpelijk, ik tongzoen ook altijd de pompbediende als ik ga tanken.
En hoe zoent een pomppediende?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_199420824
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 16:51 schreef Janneke141 het volgende:
Er is nu ook al geen sprake van 1,5m afstand tussen scholieren. Dan kun je twee dingen doen: proberen om pubers zich aan te laten passen aan een ambtelijke werkelijkheid, of andersom. Mijn voorkeur moge duidelijk zijn.
Optie 3: je zorgt voor scholen die hun verantwoordelijkheid nemen en regelgeving handhaven.
pi_199420845
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 17:10 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Optie 3: je zorgt voor scholen die hun verantwoordelijkheid nemen en regelgeving handhaven.
Waarna de jeugd buiten schooltijd elkaar alsnog ontmoet. Wat maakt het dan uit?
pi_199420863
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 17:10 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Optie 3: je zorgt voor scholen die hun verantwoordelijkheid nemen en regelgeving handhaven.
En wie moet dat precies gaan doen dan?
pi_199420875
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 17:12 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

En wie moet dat precies gaan doen dan?
De schoolleiding, waarbij het lerarenteam uitvoerend is.
pi_199420881
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:21 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

What's going on in noord Limburg daar bij de Duitse grens?
Al die onderdanen uit het Zero Covid droomland die hier een dagje komen buurten omdat er daar niks mag? En die hier gewoon binnenkomen terwijl andersom niet mag?
pi_199420883
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 17:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Waarna de jeugd buiten schooltijd elkaar alsnog ontmoet. Wat maakt het dan uit?
Zo beredeneerd kan je ook wel stellen dat halve klassen geen soelaas bieden.
pi_199420902
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 17:13 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

De schoolleiding, waarbij het lerarenteam uitvoerend is.
Tuurlijk joh, die hebben het nog niet druk genoeg met hun gewone taken zonder dat ze daarboven op ook nog eens de kantinegestapo uit moeten hangen.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 17:19:31 #161
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_199420975
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 16:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nee, dat moet het niet.

Het aantal ziekenhuisopnames moet omlaag, dat doe je door middel van vaccineren. Na gezondheid is scholing het allerbelangrijkst. Als dat tot gevolg heeft dat een andere sector langer dicht moet blijven, so be it.
Dit dus.
Het is eigenlijk van de zotte dat allerlei minder essentile zaken voorrang krijgen tot het volledig open gooien van het onderwijs.
lariekoek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_199420991
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 17:14 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Zo beredeneerd kan je ook wel stellen dat halve klassen geen soelaas bieden.
Ik betwijfel dan ook of je met dat soort maatregelen echt in relevante mate risico's inperkt. Als op maandag Wesley en Djelano naar school mogen en op dinsdag Jayden en Barry, dan verminder je het contact op school zelf aldus, maar als dit olijke viertal dan buiten schooltijd regelmatig samen is kunnen ze evenwel elkaar aansteken.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 17:26:08 #163
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199421063
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 17:14 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Zo beredeneerd kan je ook wel stellen dat halve klassen geen soelaas bieden.
Exact.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 14 mei 2021 @ 17:42:45 #164
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199421303
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 16:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Sterker nog, buiten schoolgebouwen hoeven ze helemaal geen afstand te houden. De afstandsregels onder de 18 gelden alleen in school.
Was het niet zo dat afstandhouden in de schoolgebouwen vooral was (afgedwongen) tbv het lerarenkorps ?

Sws is alles t.a.v. mondmaskers in het dagelijks leven, een farce om weliswaar de kans op verspreiding ietsjes vertraagd maar niet de besmetting voorkomt naar bevattelijke individuen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 14 mei 2021 @ 18:04:32 #165
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_199421637
Boeit toch niet zoveel meer dat besmettingen op scholen de besmettingscijfers omhoog gooien?
Gaat nu om de kliniek en IC opnames. En de kwetsbare groepen worden daar goed uit weggeprikt.

Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  vrijdag 14 mei 2021 @ 18:05:44 #166
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199421651
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 17:13 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

De schoolleiding, waarbij het lerarenteam uitvoerend is.
Wereldvreemd.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199421804
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 18:05 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Wereldvreemd.
Dus we verwachten wel van een minderjarige supermarktmedewerker dat zij de coronsregels handhaven, maar als het iets extra vergt van leraren, dan is het teveel gevraagd?
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 18:18:20 #168
408813 crew  trein2000
pi_199421828
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 18:16 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dus we verwachten wel van een minderjarige supermarktmedewerker dat zij de coronsregels handhaven,
Nee. Ik niet in ieder geval.
quote:
maar als het iets extra vergt van leraren, dan is het teveel gevraagd?
Ja. Die hebben hun handen namelijk vol aan iets veel crucialers. Het wegwerken van corona-achterstanden in het onderwijs.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199421868
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 18:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]


Ja. Die hebben hun handen namelijk vol aan iets veel crucialers. Het wegwerken van corona-achterstanden in het onderwijs.
Dat zou hand in hand kunnen gaan.
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 18:21:33 #170
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199421869
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 18:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee. Ik niet in ieder geval.
[..]

Ja. Die hebben hun handen namelijk vol aan iets veel crucialers. Het wegwerken van corona-achterstanden in het onderwijs.
Dat laatste is toch gewoon een kwestie van meer huiswerk geven? Ik bedoel, hoe moeten ze dat anders doen? De vakanties doorwerken?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 18:22:55 #171
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199421885
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 18:21 schreef Tijger_m het volgende:
Dat laatste is toch gewoon een kwestie van meer huiswerk geven?
Ja, precies. Laten we niet doen alsof het meer voorstelt dan dat.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 18:24:14 #172
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199421900
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 18:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, precies. Laten we niet doen alsof het meer voorstelt dan dat.
Ok, hoe haal je achterstanden in zonder meer uren voor de klas te staan?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 18:32:45 #173
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199421990
Mooi cijfers, tijd om door te pakken met die versoepelingen.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 18:33:06 #174
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199421992
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 18:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, hoe haal je achterstanden in zonder meer uren voor de klas te staan?
Gezien je toonzetting voel ik weinig behoefte om dat uit de doeken te gaan doen, je hebt je mening over het docentenkorps toch al gevormd. Maar om je een hint te geven: je kunt natuurlijk ook meer leerling-contact-uren in de bestaande dagen zetten. Denk aan bijlessen of aan gesprekken met leerlingen en/of ouders om achterstanden in te schatten, plannen te maken of niet-leerstofgerelateerde problemen aan te kunnen pakken.

De leerlingen dit dit thuis wel op kunnen lossen, die hebben nu in de meeste gevallen geen achterstanden.

En speciaal voor @Hamzoef: de tijd die ik heb in de lestijd, of liever in de schooldagen, gebruik ik bij voorkeur om met de leerlingen te werken aan het inhalen van achterstanden op de meest diverse vlakken en niet om politieagent te spelen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Janneke141 op 14-05-2021 18:38:40 ]
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 14 mei 2021 @ 18:37:37 #175
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199422049
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 18:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Gezien je toonzetting voel ik weinig behoefte om dat uit de doeken te gaan doen, je hebt je mening over het docentenkorps toch al gevormd. Maar om je een hint te geven: je kunt natuurlijk ook meer leerling-contact-uren in de bestaande dagen zetten. Denk aan bijlessen of aan gesprekken met leerlingen en/of ouders om achterstanden in te schatten, plannen te maken of niet-leerstofgerelateerde problemen aan te kunnen pakken.

De leerlingen dit dit thuis wel op kunnen lossen, die hebben nu in de meeste gevallen geen achterstanden.
Stel dat vanaf augustus iedereen weer normaal les krijgt. Hoe lang gaat het dan duren voordat de grote meerderheid weer op schema zit?
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 14 mei 2021 @ 18:47:07 #176
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199422143
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 18:37 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Stel dat vanaf augustus iedereen weer normaal les krijgt. Hoe lang gaat het dan duren voordat de grote meerderheid weer op schema zit?
Dat is moeilijk te zeggen, want van veel dingen afhankelijk. Als ik naar mijn eigen populatie kijk, vmbo-leerlingen in een middelgrote stad, dan merkte ik afgelopen augustus/september dat het echt een tijd duurde voordat de meerderheid weer in de schoolmodus zat. Daarbij moet je zowel denken aan gedragsregels binnen het klaslokaal als studievaardigheden. Als die basis rammelt, dan komt er van leren ook nog niet zo veel terecht. Laten we zeggen dat je dan vanaf de herfstvakantie weer echt slagen kan gaan maken, op h/v misschien iets eerder maar in de achterstandswijken waarschijnlijk later.

Er ligt veel geld klaar om bijscholing en leerlingzorg te organiseren, maar het is de vraag hoe efficint dat kan worden ingezet. Ook dat zal per school gaan verschillen. Bij sommige vakken zal het mogelijk zijn om gewoon wat over te slaan, maar bij mijn vak, of bij grammatica, is dat een stuk ingewikkelder en moet je stof gaan herhalen omdat er anders basis mist voor het vervolg. Niet alle docenten zullen in staat zijn om goed genoeg te kunnen differentiren en improviseren om alle leerlingen voldoende bij te staan.

Kortom, hl veel variabelen en voor vrijwel iedereen onontgonnen terrein. Mijn beste gok: binnen een schooljaar heb je 80% wel weer min of meer bij, nog 15% in de 2 jaar daarna en de laatste 5% houdt er de rest van zijn of haar onderwijscarrire last van.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 14 mei 2021 @ 18:50:24 #177
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199422186
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 18:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat is moeilijk te zeggen, want van veel dingen afhankelijk. Als ik naar mijn eigen populatie kijk, vmbo-leerlingen in een middelgrote stad, dan merkte ik afgelopen augustus/september dat het echt een tijd duurde voordat de meerderheid weer in de schoolmodus zat. Daarbij moet je zowel denken aan gedragsregels binnen het klaslokaal als studievaardigheden. Als die basis rammelt, dan komt er van leren ook nog niet zo veel terecht. Laten we zeggen dat je dan vanaf de herfstvakantie weer echt slagen kan gaan maken, op h/v misschien iets eerder maar in de achterstandswijken waarschijnlijk later.

Er ligt veel geld klaar om bijscholing en leerlingzorg te organiseren, maar het is de vraag hoe efficint dat kan worden ingezet. Ook dat zal per school gaan verschillen. Bij sommige vakken zal het mogelijk zijn om gewoon wat over te slaan, maar bij mijn vak, of bij grammatica, is dat een stuk ingewikkelder en moet je stof gaan herhalen omdat er anders basis mist voor het vervolg. Niet alle docenten zullen in staat zijn om goed genoeg te kunnen differentiren en improviseren om alle leerlingen voldoende bij te staan.

Kortom, hl veel variabelen en voor vrijwel iedereen onontgonnen terrein. Mijn beste gok: binnen een schooljaar heb je 80% wel weer min of meer bij, nog 15% in de 2 jaar daarna en de laatste 5% houdt er de rest van zijn of haar onderwijscarrire last van.
Was al bang voor zoiets ja -O-
Nu zal je dus ook echt het onderscheid gaan zien tussen leerlingen en hun sociale situatie.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_199422310
twitter
  vrijdag 14 mei 2021 @ 19:01:28 #179
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199422313
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 19:00 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Hoop echt dat dat door gaat zetten.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_199422346
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:07 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Het zegt niet niets laat dat even duidelijk zijn, alleen doet het er minder toe bij een virusuitbraak zoals Covid-19. ARR beschrijft de "attack rate" van een virus als verschil tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden tegenover een volledige populatie. Dus je hebt de "Absolute Risk" wat het totale risico van een bepaald 'ding' omschrijft tegenover het Relatieve Risico waarbij RRR rekening mee wordt gehouden.

Een voorbeeld:
Stel, je bent bang om te vliegen en je besluit dus om niet meer te gaan vliegen. Dan kun je het risico van doodgaan door een vliegtuigcrash berekenen als relatief risico t.o.v. doodgaan door een vliegtuigcrash als je niet meer zou gaan vliegen.

Door niet meer te gaan vliegen is je RRR (dus je Relative Risk Reduction) ongeveer 99.9999%, je zult niet snel doodgaan door een vliegtuigcrash, alleen als je de pech hebt dat zo'n vliegtuig net in je tuin crasht op het moment dat jij de viooltjes aan het rechtzetten bent.

Je ARR gaat uit van een andere waarde, namelijk die ten opzichte van de totale bevolking. Nou is de kans dat je doodgaat door een vliegtuigcrash als mens ongeveer 0,00009% (ja dat moest ik opzoeken: https://www.ibtimes.com/a(...)-plane-crash-1638206 en ik kan best een 0 teveel of te weinig hebben, het gaat om het idee).
Als je dat door gaat rekenen en je haalt daar 99,999% vanaf omdat je niet meer gaat vliegen (waar we net dus op uitkwamen) dan zit je dus op een ARR van 0,00000nogwat%.

Waarom dit interessant is? Omdat het met Covid ongeveer hetzelfde werkt. De RRR is daar (Pfizer als voorbeeld) 95% ongeveer wat dan weer slaat op jou als individu, dus het geeft jou 95% kans op een minder ernstig ziekteverloop mocht je onverhoopt alsnog besmet raken na je vaccinatie.
Die 1.3% is de ARR op basis van de gehele populatie, dus dan moet je een ander cijfer pakken, namelijk de impact van het virus op die van de gehele bevolking, die lopen uiteen van 2-4% voor een ernstig ziekteverloop. Daarbij is dus een ARR van 1.3% een percentage wat je eraf kan halen wat dan de impact omschrijft op het aantal mensen minder dat last zal hebben van het virus na een vaccinatie, dus in dit geval wordt dat dan 0,7%-2,7%. Een verschil van miljoenen, zoniet miljarden, mensen.

Overigens IANADokter, maar houd me wel regelmatig bezig met statistiek, dus ik heb het zo goed mogelijk proberen te vertalen naar de medische wereld. :)
Helder, duidelijk! Dat verklaart cdc move ook 😁
#WeesGeenWhales
  vrijdag 14 mei 2021 @ 19:08:31 #181
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199422395
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 16:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Sterker nog, buiten schoolgebouwen hoeven ze helemaal geen afstand te houden. De afstandsregels onder de 18 gelden alleen in school.
Waarom is er nooit vanaf oktober 2020 ingesteld dat iedereen boven de 12, in plaats van iedereen boven de 18 1,5-meter afstand moet houden tot elkaar (tenzij elkaars huishouden)?
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 19:11:09 #182
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199422421
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 17:19 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Dit dus.
Het is eigenlijk van de zotte dat allerlei minder essentile zaken voorrang krijgen tot het volledig open gooien van het onderwijs.
Als je eerst het voortgezet onderwijs had geopend, dan konden allerlei andere zaken minstens een maand later heropend worden ten opzichte van het huidig tijdspad. Iedereen die niet naar school gaat of geen schoolgaande kinderen heeft wordt hierdoor flink gedupeerd. Goed onderwijs is belangrijk, maar niet ten koste van alles.

Het was van het kabinet wel een goede zet geweest om de basisscholen per 14 december 2020 ook te sluiten, anders waren we nog verder van huis geweest met de besmettingen, ziekenhuis- en IC-opnames.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 19:18:29 #183
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199422502
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 18:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mooi cijfers, tijd om door te pakken met die versoepelingen.
De cijfers tonen wel aan dat stap 2 gezet kan worden. Voor stap 3 (restaurants, bioscopen, theaters, musea, sauna's, wellnesscentra's en casino's open) wordt op 1 juni een besluit genomen. Het mooiste zou zijn om iedere week 1.000 minder nieuwe besmettingen te hebben. Nu zit je op 5.600 nieuwe besmettingen per dag, eind mei zou rond de 3.500 nieuwe besmettingen per dag wenselijk zijn en eind juni moeten wij echt onder de 1.000 besmettingen per dag zitten. Dat zou ik als harde eis voor stap 4 (start opening hoogrisicosectoren, uitbereiding voor toegankelijkheid van binnenruimtes, verruiming samenkomsten en verruiming bezoekersregeling) heel logisch vinden. Zolang we nog niet onder de 1.000 nieuwe besmettingen per dag zitten, geen stap 4.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199422535
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 16:27 schreef chratnox het volgende:Hoe groot acht je de kans dat scholieren onderling zich op dit moment aan de 1,5 meter houden?
Precies, buiten schooltijd houden kinderen en jongeren zich ook niet aan de 1,5m
Dus het is onzin om te denken dat er significant meer besmettingen komen als ze dat op school ook niet meer hoeven
pi_199422544
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 19:08 schreef Erno-BE het volgende:
Waarom is er nooit vanaf oktober 2020 ingesteld dat iedereen boven de 12, in plaats van iedereen boven de 18 1,5-meter afstand moet houden tot elkaar (tenzij elkaars huishouden)?
Omdat je ook te ver kunt gaan met je coronaregels misschien ?
  vrijdag 14 mei 2021 @ 19:23:19 #186
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199422559
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 19:22 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Omdat je ook te ver kunt gaan met je coronaregels misschien ?
Nou nee, de overheid is nooit te ver gegaan met coronaregels. Sterker nog, er zijn berhaupt nooit beperkingen voor thuisbezoek door de overheid opgelegd, op een zielig avondklokje na dan.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 19:25:45 #187
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_199422584
Zo. Uitnodiging voor vaccinatie binnen, net afspraak gemaakt. Aanstaande dinsdag al aan de beurt :D !
Tics van je petten.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 19:40:33 #188
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199422777
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 18:16 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dus we verwachten wel van een minderjarige supermarktmedewerker dat zij de coronsregels handhaven, maar als het iets extra vergt van leraren, dan is het teveel gevraagd?
Habdhaven op afstand houden bij pubers is toch dweilen met de kraan open man :')

Dat snap je zelf ook wel.
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 14 mei 2021 @ 19:40:40 #189
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199422781
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 19:25 schreef nattermann het volgende:
Zo. Uitnodiging voor vaccinatie binnen, net afspraak gemaakt. Aanstaande dinsdag al aan de beurt :D !
Risicogroep?
pi_199422853
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 19:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Risicogroep?
Met die username kan ik me daar iets bij voor stellen.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 19:47:17 #191
408813 crew  trein2000
pi_199422874
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 19:18 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

De cijfers tonen wel aan dat stap 2 gezet kan worden. Voor stap 3 (restaurants, bioscopen, theaters, musea, sauna's, wellnesscentra's en casino's open) wordt op 1 juni een besluit genomen. Het mooiste zou zijn om iedere week 1.000 minder nieuwe besmettingen te hebben. Nu zit je op 5.600 nieuwe besmettingen per dag, eind mei zou rond de 3.500 nieuwe besmettingen per dag wenselijk zijn en eind juni moeten wij echt onder de 1.000 besmettingen per dag zitten. Dat zou ik als harde eis voor stap 4 (start opening hoogrisicosectoren, uitbereiding voor toegankelijkheid van binnenruimtes, verruiming samenkomsten en verruiming bezoekersregeling) heel logisch vinden. Zolang we nog niet onder de 1.000 nieuwe besmettingen per dag zitten, geen stap 4.
Aantal besmettingen wordt met de toename van de vaccinatie een stuk minder relevant. We sturen nu op ziekenhuiscijfers.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 19:48:14 #192
408813 crew  trein2000
pi_199422888
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 19:21 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Precies, buiten schooltijd houden kinderen en jongeren zich ook niet aan de 1,5m
Dus het is onzin om te denken dat er significant meer besmettingen komen als ze dat op school ook niet meer hoeven
Ventilatie in een gemiddeld klaslokaal wel eens meegemaakt? Dat is drama.

En daarnaast, hoe vaak komen leerlingen nou met z’n dertigen bij elkaar over de vloer. Dat is een uitzondering hoor.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 19:49:02 #193
408813 crew  trein2000
pi_199422894
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 19:23 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Nou nee, de overheid is nooit te ver gegaan met coronaregels. Sterker nog, er zijn berhaupt nooit beperkingen voor thuisbezoek door de overheid opgelegd, op een zielig avondklokje na dan.
Niet helemaal waar. In zorginstellingen (dat zijn ook woningen) werden die regels wel degelijk strikt gehanteerd.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 14 mei 2021 @ 19:50:21 #194
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_199422915
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 19:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Risicogroep?
Astma, krijg jaarlijks de griepspuit. Ja dus.
Tics van je petten.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 19:52:43 #195
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199422944
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 19:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Aantal besmettingen wordt met de toename van de vaccinatie een stuk minder relevant. We sturen nu op ziekenhuiscijfers.
Ik wil graag dat de besmettingscijfers ook lager worden. Iedere week 1.000 minder nieuwe besmettingen ten opzichte van dezelfde dag een week ervoor is een mooi streven. Minder besmettingen is minder kans op mutaties, is ook minder kans op long-covid. En ja, als het aantal nieuwe besmettingen onder de 2.000 per dag komt ga ik ook weer niet-noodzakelijke reizen met de bus en trein maken, want daar heb ik ook weer zin in. Schijnt nu ook dat je, in tegenstelling tot vorig jaar, wel de fiets mag meenemen in de trein.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199422972
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 19:52 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ik wil graag dat de besmettingscijfers ook lager worden. Iedere week 1.000 minder nieuwe besmettingen ten opzichte van dezelfde dag een week ervoor is een mooi streven. Minder besmettingen is minder kans op mutaties, is ook minder kans op long-covid. En ja, als het aantal nieuwe besmettingen onder de 2.000 per dag komt ga ik ook weer niet-noodzakelijke reizen met de bus en trein maken, want daar heb ik ook weer zin in. Schijnt nu ook dat je, in tegenstelling tot vorig jaar, wel de fiets mag meenemen in de trein.
Heb zoveel zin om weer de trein in te springen :Y
Lekker weer eens naar 't Noord'n toe.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_199423016
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 19:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ventilatie in een gemiddeld klaslokaal wel eens meegemaakt? Dat is drama.

En daarnaast, hoe vaak komen leerlingen nou met z’n dertigen bij elkaar over de vloer. Dat is een uitzondering hoor.
Nee, dat lukt ook amper. Al heb ik wel het idee dat de bovenbouw z'n best doet op de school van m'n dochter. Alle kinderen vanaf groep 7 moeten een mondkapje tijdens de les & ze werken in vaste groepen. Overal staan de ramen en de deur open.

De onderbouw & kleuters is een ander verhaal: die houden onderling geen afstand. Maar ook daar staan de ramen en deuren tegen elkaar open.

Weet niet hoe het op andere basisscholen gaat, maar hier doen ze hun best. Ook geen besmettingen meer geweest sinds een maand of 2.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_199423021
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 19:25 schreef nattermann het volgende:
Zo. Uitnodiging voor vaccinatie binnen, net afspraak gemaakt. Aanstaande dinsdag al aan de beurt :D !
Tof!
Ben blij voor je :Y
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  vrijdag 14 mei 2021 @ 20:00:27 #199
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_199423055
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 19:52 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ik wil graag dat de besmettingscijfers ook lager worden. Iedere week 1.000 minder nieuwe besmettingen ten opzichte van dezelfde dag een week ervoor is een mooi streven. Minder besmettingen is minder kans op mutaties, is ook minder kans op long-covid. En ja, als het aantal nieuwe besmettingen onder de 2.000 per dag komt ga ik ook weer niet-noodzakelijke reizen met de bus en trein maken, want daar heb ik ook weer zin in. Schijnt nu ook dat je, in tegenstelling tot vorig jaar, wel de fiets mag meenemen in de trein.
Niet relevant
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199423093
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:00 schreef Molo het volgende:

[..]

Niet relevant
Meer relevant dat jouw reactie, kan ik je zeggen.

Ben overigens benieuwd welke vaccinatie de 40+ uiteindelijk zal ontvangen. Kan nog alle kanten op. Wordt het Pfizer, Moderna (maar die levert niet zoveel, dus dat lijkt me sterk) of toch Janssen?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_199423275
quote:
88s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 19:57 schreef Celestien het volgende:

[..]

Nee, dat lukt ook amper. Al heb ik wel het idee dat de bovenbouw z'n best doet op de school van m'n dochter. Alle kinderen vanaf groep 7 moeten een mondkapje tijdens de les & ze werken in vaste groepen. Overal staan de ramen en de deur open.

De onderbouw & kleuters is een ander verhaal: die houden onderling geen afstand. Maar ook daar staan de ramen en deuren tegen elkaar open.

Weet niet hoe het op andere basisscholen gaat, maar hier doen ze hun best. Ook geen besmettingen meer geweest sinds een maand of 2.
Top. Het komt echt op de leraar aan denk ik. Sommigen geven het al op zonder het geprobeerd te hebben. Ik vind een dergelijke defaitistische houding niet op zijn plaats.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2021 20:17:44 ]
  vrijdag 14 mei 2021 @ 20:15:49 #202
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199423315
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:00 schreef Molo het volgende:

[..]

Niet relevant
Wel relevant, want we staan internationaal voor paal, omdat wij n van de hoogste besmettingscijfers van Europa hebben. Belgi en Duitsland doen het stukken beter met lagere cijfers.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199423354
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:15 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Wel relevant, want we staan internationaal voor paal, omdat wij n van de hoogste besmettingscijfers van Europa hebben. Belgi en Duitsland doen het stukken beter met lagere cijfers.
Maar Duitsland heeft relatief wel veel sterfgevallen. Hoe komt dat dan?
  vrijdag 14 mei 2021 @ 20:19:59 #204
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_199423384
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:15 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Wel relevant, want we staan internationaal voor paal, omdat wij n van de hoogste besmettingscijfers van Europa hebben. Belgi en Duitsland doen het stukken beter met lagere cijfers.
Ook als je het afzet tegen het aantal ziekenhuisopnamen en doden?

Daar stuurden we op, zorg, niet op gemeten besmettingen.

Daarnaast doe je de aanname dan long Covid, mutaties en besmettingen in Nederland sterk aan elkaar gelinkt zijn en dat lijkt me nogal een niet onderbouwd stuk statement
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 20:21:39 #205
408813 crew  trein2000
pi_199423415
quote:
88s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 19:57 schreef Celestien het volgende:

[..]

Nee, dat lukt ook amper. Al heb ik wel het idee dat de bovenbouw z'n best doet op de school van m'n dochter. Alle kinderen vanaf groep 7 moeten een mondkapje tijdens de les & ze werken in vaste groepen. Overal staan de ramen en de deur open.

De onderbouw & kleuters is een ander verhaal: die houden onderling geen afstand. Maar ook daar staan de ramen en deuren tegen elkaar open.

Weet niet hoe het op andere basisscholen gaat, maar hier doen ze hun best. Ook geen besmettingen meer geweest sinds een maand of 2.
Mondkapjes tijdens de les? Serieus?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 14 mei 2021 @ 20:22:10 #206
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199423429
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:18 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Maar Duitsland heeft relatief wel veel sterfgevallen. Hoe komt dat dan?
Ik vind sterfgevallen juist het minst relevante, want het betreft toch veelal ouderen die anders op een andere manier sterven. Ziekenhuis- en IC-opnames vind ik wel relevant en die vind ik ook te hoog.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 20:23:39 #207
408813 crew  trein2000
pi_199423452
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:22 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ik vind sterfgevallen juist het minst relevante, want het betreft toch veelal ouderen die anders op een andere manier sterven. Ziekenhuis- en IC-opnames vind ik wel relevant en die vind ik ook te hoog.
Wat hamzoef bedoelt is denk ik dat die besmettingscijfers vergelijken heel lastig is. Heeft te maken met testbeleid, testbereidheid etc. India heeft minder gevallen per capita dan wij zeg maar.

Aantal doden is een stuk beter vergelijkbaar wat dat betreft.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 14 mei 2021 @ 20:28:28 #208
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_199423539
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat hamzoef bedoelt is denk ik dat die besmettingscijfers vergelijken heel lastig is. Heeft te maken met testbeleid, testbereidheid etc. India heeft minder gevallen per capita dan wij zeg maar.

Aantal doden is een stuk beter vergelijkbaar wat dat betreft.
Si, me too
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 20:30:38 #209
408813 crew  trein2000
pi_199423564
quote:
88s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:02 schreef Celestien het volgende:

[..]

Meer relevant dat jouw reactie, kan ik je zeggen.

Ben overigens benieuwd welke vaccinatie de 40+ uiteindelijk zal ontvangen. Kan nog alle kanten op. Wordt het Pfizer, Moderna (maar die levert niet zoveel, dus dat lijkt me sterk) of toch Janssen?
Als straks de voorrangsgroepen geweest zijn zal het me niks verbazen dat ze gewoon alles op een hoop gooien. Dan hoef je ook niet meer zo’n strikt beleid te voeren.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 14 mei 2021 @ 20:32:05 #210
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199423586
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat hamzoef bedoelt is denk ik dat die besmettingscijfers vergelijken heel lastig is. Heeft te maken met testbeleid, testbereidheid etc. India heeft minder gevallen per capita dan wij zeg maar.

Aantal doden is een stuk beter vergelijkbaar wat dat betreft.
Toch wordt er internationaal vooral gekeken naar het aantal besmettingen, zeker in de Westerse Wereld. Als je wilt reizen kijkt Buitenlandse Zaken en het ECDC vooral naar het aantal besmettingen en niet naar het aantal doden, om te bepalen of een bepaalde bestemming veilig is of niet.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 20:32:32 #211
408813 crew  trein2000
pi_199423591
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:32 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Toch wordt er internationaal vooral gekeken naar het aantal besmettingen, zeker in de Westerse Wereld. Als je wilt reizen kijkt Buitenlandse Zaken en het ECDC vooral naar het aantal besmettingen en niet naar het aantal doden, om te bepalen of een bepaalde bestemming veilig is of niet.
Mooi.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 14 mei 2021 @ 20:32:47 #212
186611 Haags
pi_199423596
twitter


quote:
Midden op het plein staat een partytent, mt televisie uiteraard. Als het Nederlands elftal zondag 13 juni aftrapt tegen Oekrane, kijkt de Damasstraat gezamenlijk op het plein.
Dit worden leuke weken jongens O+

*O* *G*
Zonder wrijving geen glans
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 20:32:56 #213
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199423601
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat hamzoef bedoelt is denk ik dat die besmettingscijfers vergelijken heel lastig is. Heeft te maken met testbeleid, testbereidheid etc. India heeft minder gevallen per capita dan wij zeg maar.

Aantal doden is een stuk beter vergelijkbaar wat dat betreft.
Je kan India sowieso niet vergeljjken, een groot deel van het land heeft niet eens rudimentaire gezondheidszorg laat staan dat men covid tests doet.

Je kan Westerse landen met vergelijkbare gezondheidszorg al bijna niet goed vergelijken laat staan India.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199423602
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 19:48 schreef trein2000 het volgende:
Ventilatie in een gemiddeld klaslokaal wel eens meegemaakt? Dat is drama.
In andere landen is daar allang wat aan gedaan, maar als je in Nederland over ventilatie en aerosolen begint dan wordt je als wappie gezien....
quote:
En daarnaast, hoe vaak komen leerlingen nou met z’n dertigen bij elkaar over de vloer. Dat is een uitzondering hoor.
Wat maakt dat voor verschil als ze na schooltijd met z`n vijven of tienen bij elkaar komen ?
Uiteindelijk besmetten ze elkaar toch wel hoor
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 20:33:34 #215
408813 crew  trein2000
pi_199423614
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je kan India sowieso niet vergeljjken, een groot deel van het land heeft niets een rudimentaire gezondheidszorg laat staan dat men covid tests doet.

Je kan Westerse landen met vergelijkbare gezondheidszorg al bijna niet goed vergelijken laat staan India.
Dat ja. Ontiegelijk mee oppassen. Je kunt de trends op elkaar leggen. Maar daar houdt het wel zo ongeveer op.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199423618
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als straks de voorrangsgroepen geweest zijn zal het me niks verbazen dat ze gewoon alles op een hoop gooien. Dan hoef je ook niet meer zo’n strikt beleid te voeren.
Ik hoop Pfizer, maar dat alles valt en staat met de leveringen komende tijd.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 20:33:52 #217
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_199423622
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als straks de voorrangsgroepen geweest zijn zal het me niks verbazen dat ze gewoon alles op een hoop gooien. Dan hoef je ook niet meer zo’n strikt beleid te voeren.
Dat is te hopen ja, zou zinnig zijn. Komen ook hele bulken aan straks qua vaccins dus dat kan dan ook prima
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 20:34:51 #218
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199423646
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:32 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

In andere landen is daar allang wat aan gedaan, maar als je in Nederland over ventilatie en aerosolen begint dan wordt je als wappie gezien....
[..]

Wat maakt dat voor verschil als ze na schooltijd met z`n vijven of tienen bij elkaar komen ?
Uiteindelijk besmetten ze elkaar toch wel hoor
Wat is er in andere landen gedaan dan? Staan daar alle ramen en deuren open of zo want ik heb daar niet veel over vernomen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199423657
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:18 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Maar Duitsland heeft relatief wel veel sterfgevallen. Hoe komt dat dan?
Dat is het dorre hout onder de ouderen wat nu gekapt wordt
In de eerste golf was er minder sterfte in Duitsland, nu zijn die alsnog aan de beurt
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 20:35:44 #220
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199423672
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:35 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat is het dorre hout onder de ouderen wat nu gekapt wordt
In de eerste golf was er minder sterfte in Duitsland, nu zijn die alsnog aan de beurt
Fuck off met je dorre hout.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 20:40:46 #221
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199423788
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Fuck off met je dorre hout.
Het dorre hout slurpt wel enorm veel AOW en ze gaan toch wel binnenkort dood, of door corona of door iets anders.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 20:42:39 #222
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199423820
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:36 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Grapjas
Jij bent in zo`n blinde paniek voor corona dat je zelfs preventief ruimen en besmette mensen opsluiten in kampen nog niet ver genoeg vind gaan denk ik....
We hebben, in tegenstelling tot andere landen berhaupt nooit echt zware, belastende maatregelen geprobeerd. Reisbeperkingen of zelfs permissie om berhaupt buiten te zijn was in de rest van Europa vrij normaal, alleen hier niet.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199423845
Dit is wel een unicum: de eerste persoon die het prima vindt dat corona de oudjes afslacht, maar wel vindt dat we in lockdown moeten blijven omdat veel besmettingen zo slecht overkomt op de rest van de wereld. :D
  vrijdag 14 mei 2021 @ 20:47:42 #224
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199423915
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:43 schreef Vasilevski het volgende:
Dit is wel een unicum: de eerste persoon die het prima vindt dat corona de oudjes afslacht, maar wel vindt dat we in lockdown moeten blijven omdat veel besmettingen zo slecht overkomt op de rest van de wereld. :D
Ik vind dat bij mensen die na 25 AOW gebruikt te hebben, dat de AOW moet worden stopgezet. De AOW moet immers betaalbaar blijven en corona helpt daarbij.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 20:48:01 #225
408813 crew  trein2000
pi_199423922
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:40 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Het dorre hout slurpt wel enorm veel AOW en ze gaan toch wel binnenkort dood, of door corona of door iets anders.
Doe even normaal man.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 20:48:17 #226
408813 crew  trein2000
pi_199423925
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:47 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ik vind dat bij mensen die na 25 AOW gebruikt te hebben, dat de AOW moet worden stopgezet. De AOW moet immers betaalbaar blijven en corona helpt daarbij.
Verder gaat alles goed?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199423973
Zit inmiddels al een tijdje in Itali en vind het heerlijk, mondkapje moeten we binnen en buiten dragen... Maar verder niemand die zich ook maar een beetje druk maakt om social distancing of als een mondkapje onder de neus of op de kin zit. Zelfs ons kantoor zit alweer vol en we dragen (in ons kantoor in ieder geval) geen van allen een mondkapje. Als je op een terrasje gaat zitten mogen er 4 per tafel, maar als je met 9 mensen aan twee tafeltjes zit met een meter tussen de twee tafeltjes is het ook helemaal prima. Heerlijk!

Ook op het werk waar altijd meer dan 100 man aan het werk zijn moet iedereen wel een mondkapje dragen, maar niemand die zich drukt maakt of die goed zit en of iemand afstand houd *O*
pi_199424057
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:50 schreef Anton91 het volgende:
r als je met 9 mensen aan twee tafeltjes zit met een meter tussen de twee tafeltjes is het ook helemaal prima. Heerlijk!

Ook op het werk waar altijd meer dan 100 man aan het werk zijn moet iedereen wel een mondkapje dragen, maar niemand die zich drukt maakt of die goed zit en of iemand afstand hou
Je z druk maken om het al dan niet moeten dragen van een mondkapje. :') Snowflake generation.
pi_199424070
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:42 schreef Erno-BE het volgende:We hebben, in tegenstelling tot andere landen berhaupt nooit echt zware, belastende maatregelen geprobeerd. Reisbeperkingen of zelfs permissie om berhaupt buiten te zijn was in de rest van Europa vrij normaal, alleen hier niet.
Jij hebt echt een heel raar referentie kader volgens mij
We hadden een avondklok, de overheid bepaalde of je naar buiten mocht of niet
Tienduizenden bedrijven gedwongen dicht
Normaal sociaal gedrag is plots strafbaar
Dragen van mondkapjes is verplicht waarvoor een spoedwet nodig was, omdat het anders tegen de grondwet is
En dan wil jij beweren dat er geen echt zware belastende maatregelen waren ???
pi_199424093
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:54 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Je z druk maken om het al dan niet moeten dragen van een mondkapje. :') Snowflake generation.
In mijn ogen is het vooral de snowflake generation die schreeuwt om maatregelen omdat er anders een paar mensen zijn die het niet kunnen navertellen maar ik gok dat we daarin qua mening verschillen ;)
pi_199424129
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:40 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Het dorre hout slurpt wel enorm veel AOW en ze gaan toch wel binnenkort dood, of door corona of door iets anders.
Allemaal pillen van Drion op je 65e verjaardag dan maar? /S
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_199424134
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:50 schreef Anton91 het volgende:
Zit inmiddels al een tijdje in Itali en vind het heerlijk, mondkapje moeten we binnen en buiten dragen... Maar verder niemand die zich ook maar een beetje druk maakt om social distancing of als een mondkapje onder de neus of op de kin zit. Zelfs ons kantoor zit alweer vol en we dragen (in ons kantoor in ieder geval) geen van allen een mondkapje. Als je op een terrasje gaat zitten mogen er 4 per tafel, maar als je met 9 mensen aan twee tafeltjes zit met een meter tussen de twee tafeltjes is het ook helemaal prima. Heerlijk!

Ook op het werk waar altijd meer dan 100 man aan het werk zijn moet iedereen wel een mondkapje dragen, maar niemand die zich drukt maakt of die goed zit en of iemand afstand houd *O*
Ik hoop oprecht dat we zodra vrijwel iedereen is gevaccineerd we dat soort maatregelen zsm laten vervallen.

Maar we gaan ons waarschijnlijk weer mega druk maken over varianten.
(terwijl onderzoek allang uitwijst dat vaccins gewoon effectief zijn hiertegen)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199424146
19:46
Het Verenigd Koninkrijk zal terughoudend zijn met het uitbreiden van de groene lijst van landen waar mensen naartoe mogen reizen, zonder dat ze bij terugkomst in quarantaine hoeven. Premier Boris Johnson zegt de lijst niet te snel uit te willen breiden vanwege het risico op nieuwe coronavarianten. ,,Ik verwacht niet dat we de lijst snel zullen uitbreiden. Daarbij zullen we inderdaad in de nabije toekomst een zeer, zeer streng grensregime handhaven", vertelde Johnson tijden een persbijeenkomst.

Johnson sprak eerder zijn zorgen uit over de Indiase virusmutatie die in het Verenigd Koninkrijk op is gedoken. Hij maakte ook bekend dat tweede vaccinaties eerder zullen worden toegediend. De plannen om geplande versoepelingen door te voeren zouden kunnen worden uitgesteld.
pi_199424164
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:56 schreef Anton91 het volgende:
In mijn ogen is het vooral de snowflake generation die schreeuwt om maatregelen omdat eranders een paar mensen zijn die het niet kunnen navertellen de zorg anders overbelast raakt wat gevolgen heeft voor de hele maatschappij.
Ik heb het even gecorrigeerd voor je. ;)
pi_199424167
16:52
Duitsland heeft het Verenigd Koninkrijk tot risicogebied bestempeld vanwege de extra besmettelijke Indiase coronavariant die daar de ronde doet. Dat meldt het Robert Koch Instituut (RKI), de Duitse evenknie van het RIVM.

De Britse premier Boris Johnson sprak donderdag zijn zorgen uit over de mutatie die B.1.617.2. Hij zei niet uit te sluiten dat maatregelen moeten worden genomen om de forse stijging van het aantal besmettingen met deze variant terug te dringen. Een dag later maakte hij bekend dat tweede vaccinaties eerder zullen worden toegediend. Dat betekent dat 50-plussers en mensen met medische aandoeningen hun tweede prik al na acht weken krijgen.

Vooralsnog worden geen versoepelingen ingetrokken, maar de plannen om sommige resterende maatregelen volgende maand te schrappen zouden kunnen worden uitgesteld. Maandag volgt een nieuwe fase in het versoepelingsschema, maar deze nieuwe variant kan de volgende stap in juni moeilijker maken, aldus Johnson.

Door de voortvarende vaccinatiecampagne in het Verenigd Koninkrijk hebben bijna zeven op de tien volwassenen daar een eerste inenting gehad en ruim een derde ook al de tweede. Mogelijk wordt het vaccinatietempo opgeschroefd in regio's waar de Indiase variant is ontdekt.
pi_199424207
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:57 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik hoop oprecht dat we zodra vrijwel iedereen is gevaccineerd we dat soort maatregelen zsm laten vervallen.

Maar we gaan ons waarschijnlijk weer mega druk maken over varianten.
Dat hoop ik ook, ik volg de situatie niet zo heel goed meer in Nederland, maar ik hoop dat zodra ik terug kom dat het micromanagen en de overdreven regels verleden tijd zijn.

Het is zo rustgevend om je niet de hele dag druk te hoeven maken om corona en dat mensen gewoon weer een beetje normaal met elkaar omgaan.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 21:02:10 #237
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199424229
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:55 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Jij hebt echt een heel raar referentie kader volgens mij
We hadden een avondklok, de overheid bepaalde of je naar buiten mocht of niet
Tienduizenden bedrijven gedwongen dicht
Normaal sociaal gedrag is plots strafbaar
Dragen van mondkapjes is verplicht waarvoor een spoedwet nodig was, omdat het anders tegen de grondwet is
En dan wil jij beweren dat er geen echt zware belastende maatregelen waren ???
Avondklok, sectorensluitingen en mondkapjesplicht gelden/golden in zo’n beetje alle Europese landen, alleen Nederland was wel het minst vergaand daarin.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199424241
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:47 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ik vind dat bij mensen die na 25 AOW gebruikt te hebben, dat de AOW moet worden stopgezet. De AOW moet immers betaalbaar blijven en corona helpt daarbij.
Prima, maar dan wil ik vanaf dit moment geen cent van mijn inkomen meer afstaan aan sociale lasten. Een overheid die wel even bepaalt dat zijn burgers vanaf een bepaalde leeftijd kunnen verrekken is het belastinggeld van die burgers niet waard.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199424328
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 21:01 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dat hoop ik ook, ik volg de situatie niet zo heel goed meer in Nederland, maar ik hoop dat zodra ik terug kom dat het micromanagen en de overdreven regels verleden tijd zijn.

Het is zo rustgevend om je niet de hele dag druk te hoeven maken om corona en dat mensen gewoon weer een beetje normaal met elkaar omgaan.
Vooral het micromanagen is het gene wat mij irriteert.

En dat komt vooral omdat ik 2 sporten beoefen waar de willekeur van maatregelen raar is.
- Kleedkamers en douches open in zwembad maar dicht in de sportschool.
- Ongeacht of een sportschool 300m2 of 3000m2 er mogen er nog steeds maar 30 in.
- Groepsles met 30 man in 1 ruimte mag niet, maar een individueel sporten met 30 man in dezelfde ruimte is een non-issue
- Een balletje overgooien (ik doe waterpolo) met 2 mensen op 1,5 meter is toegestaan, maar met 3 is het levensgevaarlijk.
- We hebben een 50meter bad, maar we mogen nog steeds maar 30 man ontvangen in het zwembad.

Doe ff normaal O-) stop met het gemierenneuk (en de testwet)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199424337
Ah, de Indiase variant. Leuk zeg. Hierna de Pakistaanse variant?
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 21:08:08 #241
408813 crew  trein2000
pi_199424347
twitter

Waar zijn we nou precies mee bezig? Een virus bestrijden of burgers het leven zuur maken? Wat is dit?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199424459
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 21:08 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Waar zijn we nou precies mee bezig? Een virus bestrijden of burgers het leven zuur maken? Wat is dit?
Het belang van burgers moet hierbij voorop staan en niet het belang van commercile bedrijven die geld kunnen verdienen aan PCR testen.

Zolang nog niet iedereen kans heeft gekregen om zich te laten vaccineren, hoort het testen gratis te zijn naar mijn mening.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 21:15:15 #243
408813 crew  trein2000
pi_199424487
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 21:07 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Vooral het micromanagen is het gene wat mij irriteert.

En dat komt vooral omdat ik 2 sporten beoefen waar de willekeur van maatregelen raar is.
- Kleedkamers en douches open in zwembad maar dicht in de sportschool.
- Ongeacht of een sportschool 300m2 of 3000m2 er mogen er nog steeds maar 30 in.
- Groepsles met 30 man in 1 ruimte mag niet, maar een individueel sporten met 30 man in dezelfde ruimte is een non-issue
- Een balletje overgooien (ik doe waterpolo) met 2 mensen op 1,5 meter is toegestaan, maar met 3 is het levensgevaarlijk.
- We hebben een 50meter bad, maar we mogen nog steeds maar 30 man ontvangen in het zwembad.

Doe ff normaal O-) stop met het gemierenneuk (en de testwet)
Die leeftijdsgrens van 27 stoort mij mateloos. Het is arbitrair, onzinnig en een vorm van leeftijdsdiscriminatie.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 14 mei 2021 @ 21:16:09 #244
131703 pullup
smartie
pi_199424498
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 21:08 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Waar zijn we nou precies mee bezig? Een virus bestrijden of burgers het leven zuur maken? Wat is dit?
Ongelooflijk, dat is wat het is }:|
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 21:17:13 #245
408813 crew  trein2000
pi_199424523
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 21:16 schreef pullup het volgende:

[..]

Ongelooflijk, dat is wat het is }:|
twitter


Het lijkt verdacht veel op politiek moeilijk doen…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 14 mei 2021 @ 21:17:24 #246
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199424528
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 21:08 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Waar zijn we nou precies mee bezig? Een virus bestrijden of burgers het leven zuur maken? Wat is dit?
Ah zie je, toch het enige land dat dwars ligt in Europa wat betreft die gratis tests. Ik vond het al raar dat er werd geschreven dat Nederland "een van de landen" die bezwaar maakt zou zijn, terwijl nergens de andere landen dan genoemd werden.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 21:17:27 #247
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199424529
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 21:13 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Het belang van burgers moet hierbij voorop staan en niet het belang van commercile bedrijven die geld kunnen verdienen aan PCR testen.

Zolang nog niet iedereen kans heeft gekregen om zich te laten vaccineren, hoort het testen gratis te zijn naar mijn mening.
Als je nog niet gevaccineerd, mag je nog niet naar het buitenland. Dat lijkt mij een doeltreffende maatregel en sowieso zou iedereen half augustus gevaccineerd moeten zijn. Dan heb je berhaupt geen PCR-testen nodig.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 21:21:03 #248
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199424585
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:42 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

We hebben, in tegenstelling tot andere landen berhaupt nooit echt zware, belastende maatregelen geprobeerd. Reisbeperkingen of zelfs permissie om berhaupt buiten te zijn was in de rest van Europa vrij normaal, alleen hier niet.
Avondklokkie was niet zo zwaar nee :')
pi_199424616
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Mondkapjes tijdens de les? Serieus?
Zou ik ook doen het kan misschien onzin zijn maar mocht er een kind het tijdelijke met het eeuwige verwisselen dan zijn mensen opeens een stuk minder begripvol. Dat heet jezelf indekken
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 14 mei 2021 @ 21:24:09 #250
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199424624
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 21:21 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Avondklokkie was niet zo zwaar nee :')
0,0 last gehad van de avondklok. Twee keer alleen net op tijd binnen, n keer vanwege kappersbezoek en n keer vanwege overwerk.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199424642
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 21:07 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Vooral het micromanagen is het gene wat mij irriteert.

En dat komt vooral omdat ik 2 sporten beoefen waar de willekeur van maatregelen raar is.
- Kleedkamers en douches open in zwembad maar dicht in de sportschool.
- Ongeacht of een sportschool 300m2 of 3000m2 er mogen er nog steeds maar 30 in.
- Groepsles met 30 man in 1 ruimte mag niet, maar een individueel sporten met 30 man in dezelfde ruimte is een non-issue
- Een balletje overgooien (ik doe waterpolo) met 2 mensen op 1,5 meter is toegestaan, maar met 3 is het levensgevaarlijk.
- We hebben een 50meter bad, maar we mogen nog steeds maar 30 man ontvangen in het zwembad.

Doe ff normaal O-) stop met het gemierenneuk (en de testwet)
Dat kan ik heel goed begrijpen, hetzelfde in supermarkten/winkels met verplichte looprichtingen en mandjes/winkel wagentjes. Bij geen enkel terras hier moesten we iets van gegevens achter laten, heerlijk!

En het is zo jammer dat er niet vanaf het begin gekeken is naar maatregelen die zowel effectief als goed vol te houden zijn. Zoals bijvoorbeeld contacten ontmoeten in de buitenlucht (terrasjes) inplaats van bij mensen thuis en ook sporten op zo'n grote afstand kan ik mij niet voorstellen dat het ook maar een beetje een risico vormt maar ik heb het idee dat ze vooral bezig zijn met zichzelf (virologen) en willen laten zien hoe belangrijk zij zijn. Ook de berichten dat er zo gigantisch veel besmettingen aan koningsdag gelinkt konden worden gaf mij een beetje zo'n gezicht :')
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 21:26:11 #252
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199424646
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 19:11 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Als je eerst het voortgezet onderwijs had geopend, dan konden allerlei andere zaken minstens een maand later heropend worden ten opzichte van het huidig tijdspad. Iedereen die niet naar school gaat of geen schoolgaande kinderen heeft wordt hierdoor flink gedupeerd. Goed onderwijs is belangrijk, maar niet ten koste van alles.

Het was van het kabinet wel een goede zet geweest om de basisscholen per 14 december 2020 ook te sluiten, anders waren we nog verder van huis geweest met de besmettingen, ziekenhuis- en IC-opnames.
Goed onderwijs mag wat mij betreft voorgaan op bijna alles. Basisbehoeften/voorzieningen gaan voor, daar hoort scholing gewoon bij.

Hoe naar het ook kan zijn voor de vrijetijdssector en andere sectoren, als er een keus gemaakt moet worden tussen scholen en die sectoren is naar mijn mening de keuze makkelijk.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199424692
16 MINUTEN GELEDEN
Coronaramp in Nepal, nog meer besmettingen dan in India
De coronacrisis in Nepal heeft dramatische vormen aangenomen. Dagelijks overlijden in het Aziatische land honderden mensen in het ziekenhuis, op de stoep ervoor of thuis doordat de zorg overbelast is. De golf aan besmettingen is overgeslagen uit buurland India. Nepal is nog armer dan India en kampt met een groot tekort aan zuurstofflessen, beademingsapparatuur en ziekenhuisbedden:

nos
  vrijdag 14 mei 2021 @ 21:30:08 #254
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199424723
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 21:25 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dat kan ik heel goed begrijpen, hetzelfde in supermarkten/winkels met verplichte looprichtingen en mandjes/winkel wagentjes. Bij geen enkel terras hier moesten we iets van gegevens achter laten, heerlijk!

En het is zo jammer dat er niet vanaf het begin gekeken is naar maatregelen die zowel effectief als goed vol te houden zijn. Zoals bijvoorbeeld contacten ontmoeten in de buitenlucht (terrasjes) inplaats van bij mensen thuis en ook sporten op zo'n grote afstand kan ik mij niet voorstellen dat het ook maar een beetje een risico vormt maar ik heb het idee dat ze vooral bezig zijn met zichzelf (virologen) en willen laten zien hoe belangrijk zij zijn. Ook de berichten dat er zo gigantisch veel besmettingen aan koningsdag gelinkt konden worden gaf mij een beetje zo'n gezicht :')
Als je in binnensteden met krappe steegjes halve festivals gaat organiseren, zoals met Koningsdag dan is het risico op besmetting nog steeds aanwezig. Ook buiten moet je afstand houden en druktes mijden.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199424756
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 21:30 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Als je in binnensteden met krappe steegjes halve festivals gaat organiseren, zoals met Koningsdag dan is het risico op besmetting nog steeds aanwezig. Ook buiten moet je afstand houden en druktes mijden.
Als het aan jou ligt hebben we nog tot 2045 maatregelen.
We moeten echt stoppen met denken dat elk moment buiten met meer dan 1 persoon een risico is.

De koningsdag piek is er nooit geweest. 19 april was de dag met de meeste besmettingen in 2021, daarna hebben we nooit meer hoger gehaald, en dat gaat waarschijnlijk ook niet meer gebeuren.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199424799
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 21:28 schreef mijntjexx het volgende:
16 MINUTEN GELEDEN
Coronaramp in Nepal, nog meer besmettingen dan in India
De coronacrisis in Nepal heeft dramatische vormen aangenomen. Dagelijks overlijden in het Aziatische land honderden mensen in het ziekenhuis, op de stoep ervoor of thuis doordat de zorg overbelast is. De golf aan besmettingen is overgeslagen uit buurland India. Nepal is nog armer dan India en kampt met een groot tekort aan zuurstofflessen, beademingsapparatuur en ziekenhuisbedden:

nos
Is er inmiddels al een Nepalese mutatie waar we bang voor moeten zijn?
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 21:36:51 #257
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199424817
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 21:25 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dat kan ik heel goed begrijpen, hetzelfde in supermarkten/winkels met verplichte looprichtingen en mandjes/winkel wagentjes. Bij geen enkel terras hier moesten we iets van gegevens achter laten, heerlijk!

En het is zo jammer dat er niet vanaf het begin gekeken is naar maatregelen die zowel effectief als goed vol te houden zijn. Zoals bijvoorbeeld contacten ontmoeten in de buitenlucht (terrasjes) inplaats van bij mensen thuis en ook sporten op zo'n grote afstand kan ik mij niet voorstellen dat het ook maar een beetje een risico vormt maar ik heb het idee dat ze vooral bezig zijn met zichzelf (virologen) en willen laten zien hoe belangrijk zij zijn. Ook de berichten dat er zo gigantisch veel besmettingen aan koningsdag gelinkt konden worden gaf mij een beetje zo'n gezicht :')
Want we wisten een jaar geleden exact wat wel en niet werkte dankzij onze uitgebreide ervaring met covid en pandemieen, toch?

Zelfs achteraf weten we dat nog niet eens, overigens.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199424824
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 21:24 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

0,0 last gehad van de avondklok. Twee keer alleen net op tijd binnen, n keer vanwege kappersbezoek en n keer vanwege overwerk.
Je haren laten knippen is een klap in het gezicht van de zorg, kappers hadden pas bij stap 73 van de routekaart mogen openen om een kapselgenocide en kapotte zorgmedewerkers in ziekenhuizen te voorkomen.

Voor iemand die zo maatregelgeil is gedraag je je wel behoorlijk als een potentile superspreader, bah! :r
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 21:46:13 #259
62419 CherryLips
chocoholic
pi_199424947
Zelfs ik ben nog steeds niet naar de kapper geweest ;(
Tap tap tap
pi_199424985
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 21:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Want we wisten een jaar geleden exact wat wel en niet werkte dankzij onze uitgebreide ervaring met covid en pandemieen, toch?

Zelfs achteraf weten we dat nog niet eens, overigens.
Volgens mij zal het ook nog wel even duren voordat ze daar achter komen want ze lijden nogal aan tunnelvisie en hebben een fixatie voor het micromanagen en handenwassen (CDC heeft inmiddels gezegd dat het de kans op besmetting via objecten waarschijnlijk zeeeeeer laag is).

https://www.cdc.gov/coron(...)ce-transmission.html
quote:
Findings of these studies suggest that the risk of SARS-CoV-2 infection via the fomite transmission route is low, and generally less than 1 in 10,000, which means that each contact with a contaminated surface has less than a 1 in 10,000 chance of causing an infection 7, 8, 9.
Maarja wij blijven gewoon lekker doorhameren op het handen stuk wassen en zo min mogelijk over ventileren praten. *O*
  vrijdag 14 mei 2021 @ 21:49:39 #261
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199424992
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 21:46 schreef CherryLips het volgende:
Zelfs ik ben nog steeds niet naar de kapper geweest ;(
Ik ook niet. Gelukkig kan @Jane best goed knippen B-)
pi_199425043
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 21:49 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik ook niet. Gelukkig kan @:Jane best goed knippen B-)
Ik heb een tondeuse :) dat doet het ook prima haha
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 22:02:20 #263
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_199425180
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 21:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]

[ twitter ]

Het lijkt verdacht veel op politiek moeilijk doen…
Het si beetje treurig, maar helemaal strikt genomen klopt dit niet

Covid vaccinatie wordt geregistreerd onder het hoofdstuk 'overige vaccinaties/medicatie' en dat valt niet onder het hoofdstuk met die genoemde afspraken.
Alleen gele koorts valt daar onder.

Dat het het beste is wat er nu vastgesteld en werkend hebben, dat wel, en daarom ook idioot dat dit niet tot die tijd gestimuleerd wordt. Maar goed, politiek...

En het wordt in zelfs meer landen momenteel wel geaccepteerd hoor ik, juist omdat er niets beters is en landen weet open willen waar het verantwoord en gewenst is
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 22:02:58 #264
408813 crew  trein2000
pi_199425191
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 22:02 schreef Molo het volgende:

[..]

Het si beetje treurig, maar helemaal strikt genomen klopt dit niet

Covid vaccinatie wordt geregistreerd onder het hoofdstuk 'overige vaccinaties/medicatie' en dat valt niet onder het hoofdstuk met die genoemde afspraken.
Alleen gele koorts valt daar onder.

Dat het het beste is wat er nu vastgesteld en werkend hebben, dat wel, en daarom ook idioot dat dit niet tot die tijd gestimuleerd wordt. Maar goed, politiek...

En het wordt in zelfs meer landen momenteel wel geaccepteerd hoor ik, juist omdat er niets beters is en landen weet open willen waar het verantwoord en gewenst is
De app moet en zal slagen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 14 mei 2021 @ 22:03:46 #265
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_199425203
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 21:23 schreef vipergts het volgende:

[..]

Zou ik ook doen het kan misschien onzin zijn maar mocht er een kind het tijdelijke met het eeuwige verwisselen dan zijn mensen opeens een stuk minder begripvol. Dat heet jezelf indekken
De kans dat een kind aan Covid overlijdt is ongeveer nul h

Gaat om verspreiding tegengaan, richting kwetsbaren, niet die kinderen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 14 mei 2021 @ 22:06:04 #266
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_199425252
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 22:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De app moet en zal slagen.
Offff, we rekken alles zo lang dat het allemaal niet meer nodig is en iedereen zonder al teveel politiek af te gaan (...) door kan gaan met zijn werkzame leven

Die app gaat voorlopig in Nederland niet volledig kunnen werken namelijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199425263
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 22:06 schreef Molo het volgende:

Die app gaat voorlopig in Nederland niet volledig kunnen werken namelijk
Want?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 22:09:06 #268
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199425313
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 22:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Want?
De registratie van wie er gevaccineerd is, is niet compleet.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 22:09:35 #269
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_199425322
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 22:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Want?
Kunnen de databronnen niet richting die app krijgen

Als je als RIVM/VWS zijnde van meer dan een kwart van de vaccinaties (laat staan de positieve testuitslagen vanuit verschillende bronnen, tbv herstelbewijs) niet weet door wie ze gegeven zijn en aan wie.
Hoe wil je daar dan een vaccinatiebewijs via een app van maken?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 14 mei 2021 @ 22:10:43 #270
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199425338
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 22:09 schreef Molo het volgende:

[..]

Kunnen de databronnen niet richting die app krijgen

Als je als RIVM/VWS zijnde van meer dan een kwart van de vaccinaties (laat staan de positieve testuitslagen vanuit verschillende bronnen, tbv herstelbewijs) niet weet door wie ze gegeven zijn en aan wie.
Hoe wil je daar dan een vaccinatiebewijs via een app van maken?
Heb je enig idee of ze dit elders in Europa wel op orde hebben?
  vrijdag 14 mei 2021 @ 22:11:04 #271
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_199425345
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 22:09 schreef Tijn het volgende:

[..]

De registratie van wie er gevaccineerd is, is niet compleet.
En dit wordt vrij duidelijk uit elkaar gehouden van ontwikkelen van die app, qua communicatie.
Het wordt gegooid op technisch ingewikkeld en ontwikkeltraject. En daarom duurt het langer zei Rutte.
Europese commissie sprak hem meteen tegen.
Want dat is dikke onzin.

Reken maar dat we Europees voor lul staan hiermee, voor de kenners op dit vlak inmiddels vrij duidelijk iig
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 14 mei 2021 @ 22:12:04 #272
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_199425361
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 22:10 schreef Tijn het volgende:

[..]

Heb je enig idee of ze dit elders in Europa wel op orde hebben?
Niet overal helemaal, maar wij doen het momenteel wel echt het meest beroerd op dit vlak

De centraal aangestuurde aanpakken en wat minder democratische polderlanden doen het het beste, op dit vlak
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199425396
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 22:09 schreef Molo het volgende:

[..]

Kunnen de databronnen niet richting die app krijgen

Als je als RIVM/VWS zijnde van meer dan een kwart van de vaccinaties (laat staan de positieve testuitslagen vanuit verschillende bronnen, tbv herstelbewijs) niet weet door wie ze gegeven zijn en aan wie.
Hoe wil je daar dan een vaccinatiebewijs via een app van maken?
De registratie is inmiddels wel operationeel ( ook voor huisartsen en derden ) werd vermeld in de briefing afgelopen week. Wel moeten de andere partijen dit nog registreren.

Hopelijk gaan alle betrokkenen dat dan ook snel doen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 22:17:25 #274
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_199425450
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 22:13 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De registratie is inmiddels wel operationeel ( ook voor huisartsen en derden ) werd vermeld in de briefing afgelopen week. Wel moeten de andere partijen dit nog registreren.

Hopelijk gaan alle betrokkenen dat dan ook snel doen.
Ja, dat zegt precies wat het probleem is.
De registratie kn gedaan worden nu (overigens een 5 maanden na start van prikken h...), maar wordt nog niet volledig gebruikt.
Dan is er dus nog de legacy aan registraties die anders gedaan zijn, en dat zijn er veel.

Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen, zeg maar. Heb er om verschillende redenen niet zoveel vertrouwen in
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 14 mei 2021 @ 22:26:32 #275
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_199425614
Ondertussen in Zwitserland ook wat issues met digitaal inzicht in je prikken

https://www.meineimpfungen.ch/maintenance/

quote:
Toegang tot elektronische vaccinatiegegevens is vertraagd
14 mei 2021

De stichting myvaccines heeft de afgelopen weken enorme inspanningen geleverd om de eerder gedentificeerde kritieke kwetsbaarheden te verhelpen. Een tweede algemene beoordeling heeft uitgewezen dat de operationele veiligheid en beveiliging voor het platform en zijn processen niet op een aanvaardbaar niveau kan worden geboden. De stichting werkt aan een oplossing om vaccinatiegegevens weer beschikbaar te maken voor gebruikers en vraagt ​​daarbij uw geduld.

Uit een externe review is gebleken dat het vorige platform onvoldoende beschermd is tegen actuele beveiligingsrisico's. Het stichtingsbestuur heeft daarom besloten de website myvaccines.ch niet opnieuw te lanceren in de bekende vorm en functionaliteiten. Eerdere schattingen dat de operaties in mei zouden kunnen worden hervat, zijn helaas niet meer haalbaar.

De gegevens zijn gesoleerd en beveiligd. Het stichtingsbestuur stelt alles in het werk om een ​​nieuwe, veilige webapplicatie te bieden voor toegang tot de vaccinatiegegevens. Hierdoor kunnen gebruikers hun gegevens veilig downloaden en / of verwijderingsverzoeken starten. Het stichtingsbestuur is momenteel op zoek naar financiering en aanvullende partners om deze oplossing te implementeren.

Het stichtingsbestuur neemt de volledige verantwoordelijkheid voor deze moeilijke beslissing, die is genomen na grondig onderzoek in het belang van gegevensbeveiliging. Het bestuur is zich bewust van de gevolgen die het gebrek aan gegevenstoegang heeft voor gebruikers en betreurt dit oprecht. Het Federaal Bureau voor Volksgezondheid (FOPH) en de Federale Commissaris voor Gegevensbescherming en Informatie (FDPIC) zijn genformeerd.

Op dit moment is het niet mogelijk te zeggen wanneer de gegevens weer beschikbaar zullen zijn. Het Stichtingsbestuur communiceert wekelijks de actuele stand van zaken op Meineimpfungen.ch. De volgende update wordt op donderdag 20 mei 2021 om 15.00 uur gepubliceerd.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199425636
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 22:17 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja, dat zegt precies wat het probleem is.
De registratie kn gedaan worden nu (overigens een 5 maanden na start van prikken h...), maar wordt nog niet volledig gebruikt.
Dan is er dus nog de legacy aan registraties die anders gedaan zijn, en dat zijn er veel.

Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen, zeg maar. Heb er om verschillende redenen niet zoveel vertrouwen in
Begrijpelijk. Maar je hebt er zelf ook een hand in natuurlijk om te checken of je vaccinatie wel geregistreerd wordt.

Voor de GGD maak ik mij minder zorgen omdat je daar je vaccinatie daar al kunt raadplegen via DigiD.
(en het grote gros wordt geprikt via GGD natuurlijk)

Maar stel dat je via de huisarts geprikt bent, en je huisarts laat het na om die registratie in te vullen om persoonlijke redenen, dan zou ik toch wel lichtelijke drang uitoefenen dat hij/zei die registratie op orde maakt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199425704
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 22:26 schreef Molo het volgende:
Ondertussen in Zwitserland ook wat issues met digitaal inzicht in je prikken

https://www.meineimpfungen.ch/maintenance/
[..]

Het is een beetje google translate vertaling. Maar het lijkt geen overheidsinitiatief?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 22:30:58 #278
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_199425709
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 22:27 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Begrijpelijk. Maar je hebt er zelf ook een hand in natuurlijk om te checken of je vaccinatie wel geregistreerd wordt.

niet het gedeelte wat de prikkende partij moet doen. Daar ben je afhankelijk van.
Je moet wel specifiek toestemming geven ja, dat wel. Zo niet, kun je achteraf nog toestemming geven voor dit doeleinde trouwens.

quote:
Voor de GGD maak ik mij minder zorgen omdat je daar je vaccinatie daar al kunt raadplegen via DigiD.
(en het grote gros wordt geprikt via GGD natuurlijk)
GGD gaat vrijwel alles prima van qua doorzetten van data, tenzij je geen toestemming hebt gegeven dus, maar dat kan dus ook nog later.
quote:
Maar stel dat je via de huisarts geprikt bent, en je huisarts laat het na om die registratie in te vullen om persoonlijke redenen, dan zou ik toch wel lichtelijke drang uitoefenen dat hij/zei die registratie op orde maakt.
Ja klopt. Huisartsen, zorginstellingen, werkgevers (arbodiensten) die geprikt hebben.... Daar zitten grotendeels de issues
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 22:33:41 #279
408813 crew  trein2000
pi_199425760
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 22:30 schreef Molo het volgende:

[..]

niet het gedeelte wat de prikkende partij moet doen. Daar ben je afhankelijk van.
Je moet wel specifiek toestemming geven ja, dat wel. Zo niet, kun je achteraf nog toestemming geven voor dit doeleinde trouwens.
[..]

GGD gaat vrijwel alles prima van qua doorzetten van data, tenzij je geen toestemming hebt gegeven dus, maar dat kan dus ook nog later.
[..]

Ja klopt. Huisartsen, zorginstellingen, werkgevers (arbodiensten) die geprikt hebben.... Daar zitten grotendeels de issues
Als ik geen toestemming geef, maar wel voor dit doeleinde. Kom ik dan alsnog in die rivm database? Want dat lijkt me nog wel een issue dan…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 14 mei 2021 @ 22:33:48 #280
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_199425764
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 22:30 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het is een beetje google translate vertaling. Maar het lijkt geen overheidsinitiatief?
Klopt, stichting en privaat IT bedrijf. Deels gefinancierd door farmaceuten zoals Pfizer :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 14 mei 2021 @ 22:35:06 #281
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_199425789
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 22:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als ik geen toestemming geef, maar wel voor dit doeleinde. Kom ik dan alsnog in die rivm database? Want dat lijkt me nog wel een issue dan…
Geen idee. De gegevens moeten ergens bewaard worden voor je bewijs, weet niet of het dan verplicht naar het RIVM (CIMS) moet.
Logischerwijs wel, maar kan me om redenen voorstellen dat je daar tegen zou zijn. Alleen, waar het dan heen gaat? Geen idee
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199425794
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 22:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als ik geen toestemming geef, maar wel voor dit doeleinde. Kom ik dan alsnog in die rivm database? Want dat lijkt me nog wel een issue dan…
Als je geen toestemming geeft ben je gewoon fucked ;)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 22:36:31 #283
408813 crew  trein2000
pi_199425817
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 22:35 schreef Molo het volgende:

[..]

Geen idee. De gegevens moeten ergens bewaard worden voor je bewijs, weet niet of het dan verplicht naar het RIVM (CIMS) moet.
Logischerwijs wel, maar kan me om redenen voorstellen dat je daar tegen zou zijn. Alleen, waar het dan heen gaat? Geen idee
Nou ja in principe heb je alleen een naam/bsn nummer nodig met een groen vinkje er achter toch? Daar hoef je verder niet voor te registreren welk vaccin precies.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 14 mei 2021 @ 22:37:22 #284
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_199425834
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 22:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nou ja in principe heb je alleen een naam/bsn nummer nodig met een groen vinkje er achter toch? Daar hoef je verder niet voor te registreren welk vaccin precies.
Nee er is wel stuk meer nodig

Ongeveer die minimum dataset die voor de EU is vastgesteld

Dat vinkje is de app zelf, dat is niet de dataset die er onder hangt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199425837
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 22:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nou ja in principe heb je alleen een naam/bsn nummer nodig met een groen vinkje er achter toch? Daar hoef je verder niet voor te registreren welk vaccin precies.
Klopt, maar iets zegt me dat het vaccin/batchnummer wel geregistreerd wordt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 22:38:11 #286
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199425852
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 22:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nou ja in principe heb je alleen een naam/bsn nummer nodig met een groen vinkje er achter toch? Daar hoef je verder niet voor te registreren welk vaccin precies.
Totdat blijkt dat 1 van de vaccins toch niet zo goed is. Dan kan je er vanuit gaan dat je moet weten welke je hebt.
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 14 mei 2021 @ 22:38:42 #287
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_199425867
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 22:38 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Totdat blijkt dat 1 van de vaccins toch niet zo goed is. Dan kan je er vanuit gaan dat je moet weten welke je hebt.
O.a. ja
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 14 mei 2021 @ 22:38:48 #288
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199425869
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 22:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Klopt, maar iets zegt me dat het vaccin/batchnummer wel geregistreerd wordt.
Staat in ieder geval op de kaart die ik gehad heb.
En moet ook weer denk ik voor eventuele fouten en bijwerkingen.
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 14 mei 2021 @ 22:40:18 #289
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_199425895
Basisregel is beetje, alles wat feitelijk gebeurd is leg je vast in je dataset, de conclusies zijn afgeleiden ervan en kunnen wijzigen. Dus die doe je niet vastleggen in je dataset maar in de zogeheten bedrijfsregels die er bovenop komen. En dat maakt dan uiteindelijk je groene vinkje of rode kruis
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 14 mei 2021 @ 22:40:55 #290
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199425911
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 22:40 schreef Molo het volgende:
Basisregel is beetje, alles wat feitelijk gebeurd is leg je vast in je dataset, de conclusies zijn afgeleiden ervan en kunnen wijzigen. Dus die doe je niet vastleggen in je dataset maar in de zogeheten bedrijfsregels die er bovenop komen. En dat maakt dan uiteindelijk je groene vinkje of rode kruis
Gaat het Rode Kruis helpen dan?
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 14 mei 2021 @ 22:43:55 #291
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_199425985
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 22:40 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Gaat het Rode Kruis helpen dan?
Als je zegt dat je in een noodsituatie verkeert, wellicht wel :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 14 mei 2021 @ 22:44:57 #292
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199426003
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 22:43 schreef Molo het volgende:

[..]

Als je zegt dat je in een noodsituatie verkeert, wellicht wel :+
Definieer 'noodsituatie' :+
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 14 mei 2021 @ 22:45:11 #293
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_199426006
Heb jij nog last van en vaccinatie gehad trouwens Marc?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 14 mei 2021 @ 22:45:38 #294
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_199426017
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 22:44 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Definieer 'noodsituatie' :+
'ik moet n een gin tonic drinken op het terras, want de zon schijnt!!!'
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 14 mei 2021 @ 22:45:44 #295
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199426020
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 22:45 schreef Molo het volgende:
Heb jij nog last van en vaccinatie gehad trouwens Marc?
Op pijn op de prikplek na niet.
Jij nog lang?
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 14 mei 2021 @ 22:46:32 #296
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199426035
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 22:45 schreef Molo het volgende:

[..]

'ik moet n een gin tonic drinken op het terras, want de zon schijnt!!!'
Dan heb je niet genoeg aan het Rode Kruis :N
Zou de mariniers, luchtmobiele brigade etc bellen. Die kunnen helpen.
stupidity has become as common as common sense was before
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 22:48:06 #297
408813 crew  trein2000
pi_199426062
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 22:37 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee er is wel stuk meer nodig

Ongeveer die minimum dataset die voor de EU is vastgesteld

Dat vinkje is de app zelf, dat is niet de dataset die er onder hangt
Geweldig. Wachten op het eerste datalek.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 14 mei 2021 @ 22:49:18 #298
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199426090
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 22:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Geweldig. Wachten op het eerste datalek.
Of op de overheid die de dataset voor iets anders wil gaan gebruiken dan waar ze oorspronkelijk voor bedoeld is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199426117
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 21:28 schreef mijntjexx het volgende:
16 MINUTEN GELEDEN
Coronaramp in Nepal, nog meer besmettingen dan in India
De coronacrisis in Nepal heeft dramatische vormen aangenomen. Dagelijks overlijden in het Aziatische land honderden mensen in het ziekenhuis, op de stoep ervoor of thuis doordat de zorg overbelast is. De golf aan besmettingen is overgeslagen uit buurland India. Nepal is nog armer dan India en kampt met een groot tekort aan zuurstofflessen, beademingsapparatuur en ziekenhuisbedden:

nos
Fijn. Kut voor je als je in zo een gaar land woont. Ik kan daar niets aan doen. Wanneer mag ik weer drank halen na 20:00 uur? Dat vind ik veel belangrijker persoonlijk :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 22:52:13 #300
408813 crew  trein2000
pi_199426149
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 22:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Of op de overheid die de dataset voor iets anders wil gaan gebruiken dan waar ze oorspronkelijk voor bedoeld is.
De ANPR camera’s zijn het met u eens
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 14 mei 2021 @ 22:52:49 #301
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_199426158
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 22:45 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Op pijn op de prikplek na niet.
Jij nog lang?
4 dagen echt hartstikke ziek op bed gelegen 😅
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')