abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_199417947
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:19 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat het extra veel werk is, dat kan op basis van GPS en tijdstip simpel geregistreerd worden.

Of er een spitsheffing komt weet ik overigens niet, kilometerheffing ben ik wel vrij zeker over.
Niet elke elektrische auto heeft GPS ingebouwd. Vaak zijn ze wel gekoppeld met mobiel en of internet. Via dat zou het mogelijk zijn. MAar dan kom je wel in buurt van privacy. Dus.. ik zou het gewoon eenvoudig houden. Over tien jaar zullen auto verder uitgebreid met nieuwste techniek enzovoorts, daarna kan je prima dingen toepassen.

We kunnen nu ook niet 1 keer doen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_199417961
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:23 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Niet elke elektrische auto heeft GPS ingebouwd.
Het gaat ook niet om een ingebouwd systeem.
Als we kilometerheffing krijgen wordt het wss een zwart bakje dat je ergens tegen je raam plakt.
pi_199417974
electrische auto's, zijn dat die auto's die 90 op de snelweg blijven rijden?
die dan 85 gaan rijden omdat het kastje ook stroom trekt en de range omlaag haalt?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199417983
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Op zich levert de automobilist meer dan ruim genoeg op om het wegennet te onderhouden.
Er worden juist heel veel andere zaken uit betaald, dat maakt het zo onmisbaar.
Das waar. Ik vind dat ze op dit vlak ook doorgeschoten. Maar meerderheden vinden het prima zo.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wegenbelasting.
Op dit moment betalen elektrische auto geen belastingen over.
En wagenpark met elektrische groeit door, dus gegeven moment moeten ze ook mee bijdragen aan onderhoud van wegen enz.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 13:27:55 #155
408813 crew  trein2000
pi_199418012
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:26 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Das waar. Ik vind dat ze op dit vlak ook doorgeschoten. Maar meerderheden vinden het prima zo.
[..]

Op dit moment betalen elektrische auto geen belastingen over.
En wagenpark met elektrische groeit door, dus gegeven moment moeten ze ook mee bijdragen aan onderhoud van wegen enz.
Prima. Maar daar hoeft geen kilometerheffing bij. Die accijns zijn een prikkelbelasting…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199418047
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
electrische auto's, zijn dat die auto's die 90 op de snelweg blijven rijden?
die dan 85 gaan rijden omdat het kastje ook stroom trekt en de range omlaag haalt?
Zo'n bakje zal maximaal 5Watt verbruiken, dat scheelt je per uur dat je rijdt 0,0001% aan range bij een 50kWh accu.
pi_199418054
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Prima. Maar daar hoeft geen kilometerheffing bij. Die accijns zijn een prikkelbelasting…
Accijns is voor verbrandingsmotor.
Bij elektrische auto is dat niet mogelijk, daarom een km heffing.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 13:31:41 #158
408813 crew  trein2000
pi_199418084
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:30 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Accijns is voor verbrandingsmotor.
Bij elektrische auto is dat niet mogelijk, daarom een km heffing.
Ja. Dat snap ik wel. Maar waarom? De gedachte achter accijns is dat het slecht is voor het milieu. Het is een prikkelbelasting. Die valt weg bij electrische auto’s.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199418196
Een electrische auto is in de basis waardeloos. er zal altijd stroom bij moeten. zelfs als de auto niet in gebruik is, draaien de computers. Onlangs had een bekende met zijn Testlade het probleem dat de 12 volt accu leeg was. De deuren gingen niet open, terwijl de accu vol was en de auto al die tijd aan de lader hing.

De benzineprijs zal zeker stijgen, dat staat vast. Het geeft bij de grens een hoop gedoe, omdat je in Belgie en Duitsland steeds goedkoper kunt tanken.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199418221
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja. Dat snap ik wel. Maar waarom? De gedachte achter accijns is dat het slecht is voor het milieu. Het is een prikkelbelasting. Die valt weg bij electrische auto’s.
Elektriciteit wordt ook zo lekker schoon opgewekt. Die auto wordt ook zo lekker schoon gefabriceerd, die accu wordt ook zo schoon gefabriceerd. Die accu wordt ook zo schoon gerecycled.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 13:40:33 #161
408813 crew  trein2000
pi_199418232
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Elektriciteit wordt ook zo lekker schoon opgewekt. Die auto wordt ook zo lekker schoon gefabriceerd, die accu wordt ook zo schoon gefabriceerd.
Over stroom betaal je ook gewoon belasting. Wat is het verschil tussen een auto en een bitcoinminer op dat vlak?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199418241
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Over stroom betaal je ook gewoon belasting. Wat is het verschil tussen een auto en een bitcoinminer op dat vlak?
Een auto is een vervoersmiddel, een bitcoinminer is iemand die middels computerdenkkracht bitcoins probeert te vergaren.

Maar klopt er zit wat belasting op stroom, tenminste, particulier. Zakelijk/prive wordt er al wat opgelost met het autorijden fiscaal gezien maar dat is met stroom volgens mij alleen nog maar heftiger.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 13:42:26 #163
408813 crew  trein2000
pi_199418254
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

Een auto is een vervoersmiddel, een bitcoinminer is iemand die middels computerdenkkracht bitcoins probeert te vergaren.
Bedankt kapitein overduidelijk.

Waarom zou het een zwaarder belast moeten worden dan het ander? De stroom in die auto is niet vervuilender dan die in de bitcoinminer.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199418263
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Bedankt kapitein overduidelijk.

U vraagt ik antwoord.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199418388
onuitvoerbaar ivm privacy, duur, fraudegevoelig

komt er niet
  vrijdag 14 mei 2021 @ 13:52:24 #166
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_199418390
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja. Dat snap ik wel. Maar waarom? De gedachte achter accijns is dat het slecht is voor het milieu. Het is een prikkelbelasting. Die valt weg bij electrische auto’s.
Niks prikkelbelasting, gewoon ordinair uitmelken van de werkende burger die afhankelijk is van zijn auto om op zijn werk te komen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 13:53:09 #167
408813 crew  trein2000
pi_199418404
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Niks prikkelbelasting, gewoon ordinair uitmelken van de werkende burger die afhankelijk is van zijn auto om op zijn werk te komen.
Dat is een kilometerheffing voor elektrische auto’s inderdaad.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199418412
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Elektriciteit wordt ook zo lekker schoon opgewekt. Die auto wordt ook zo lekker schoon gefabriceerd, die accu wordt ook zo schoon gefabriceerd. Die accu wordt ook zo schoon gerecycled.
Elektriciteit kan je schoon opwekken, in tegenstelling tot fossiele brandstoffen (*)

En auto's fabriceren is inderdaad geen schone aangelegenheid, metalen, kunststoffen, het moet allemaal verwerkt en geproduceerd worden. Accu's op zich zijn niet bijzonder vervuilend, je maakt zo'n ding éénmalig om vervolgens >200.000km te kunnen rijden. Het recyclen kost ook energie maar dat kan ook zeker.

Tegenover de extra energie die het kost om een accu te maken en te recyclen staan voor een brandstofauto 10 tot zelfs meer dan 20 ton aan CO2 gedurende de levensduur.

(*) je ziet vaak dat er geopperd wordt voor biobrandstoffen maar gezien het aantal liter dan van 1 hectare komt, zullen we vrijwel alle landbouwgrond daar aan moeten opofferen, lijkt me ook niet de bedoeling.
pi_199418422
quote:
Elektriciteit kan je schoon opwekken, in tegenstelling tot fossiele brandstoffen.
het kan wel maar het gebeurde al die jaren slechts op kleine schaal. het is een utopie dat dit op korte termijn kan.
kijk naar de behoefte van stroom alleen al voor datacenters. de vraag naar stroom stijgt explosief.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 14 mei 2021 @ 13:55:15 #170
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_199418426
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:19 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Dat is altijd al zo geweest, de over het algemeen welgestelde in ons land krijgen subsidies toegeschoven en maken er gretig gebruik van. (zonnepanelen, EV's etc).

Ik had op mijn vorige werk een collega die met een outlander PHEV met 1500kg caravan naar spanje ging, 2x per jaar. Mooie zuinige auto op papier, subsidie en lage bijtelling, maar een bezine rekening waar de honden geen brood van lusten _O-
Mooi toch. Lekker accijns over je benzine betalen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_199418432
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:54 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

het kan wel maar het gebeurde al die jaren niet. het is een utopie dat dit op korte termijn kan.
Fossiele brandstoffen schoon opwekken?

quote:
kijk naar de behoefte van stroom alleen al voor datacenters. de vraag naar stroom stijgt explosief.
Dat heeft weinig met EV's te maken.
pi_199418438
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
(*) je ziet vaak dat er geopperd wordt voor biobrandstoffen maar gezien het aantal liter dan van 1 hectare komt, zullen we vrijwel alle landbouwgrond daar aan moeten opofferen, lijkt me ook niet de bedoeling.
Een zonnepark op een akker is ook een gewas in dat geval, gezien elektriciteit idem brandstof is net als biobrandstof. Kan me voorstellen dat zonneenergie rendabeler is dan biodiesel, hoewel er restproducten zijn die weer goedkoper zijn dan de zonneenergie.

Dus een mix.

Overigens, voor vliegtuigen gaat een accu weer niet werken, dus ook voor bepaalde toepassingen biobrandstof > accu.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199418461
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:54 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

het kan wel maar het gebeurde al die jaren slechts op kleine schaal. het is een utopie dat dit op korte termijn kan.
kijk naar de behoefte van stroom alleen al voor datacenters. de vraag naar stroom stijgt explosief.
Jij onderschat hoe radicaal TimmerFransje aan het rondmeppen is in de EU.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199418482
Het is echt bagger. wat je nu als E10 bij de tank krijgt daar zit ellende in.
Tank liever de E5, daar zit al minder bio-troep in.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199418493
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het is echt bagger. wat je nu als E10 bij de tank krijgt daar zit ellende in.
Tank liever de E5, daar zit al minder bio-troep in.
Beetje lief zijn over ethanol, niks mis met whisky.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199418592
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Een zonnepark op een akker is ook een gewas in dat geval, gezien elektriciteit idem brandstof is net als biobrandstof. Kan me voorstellen dat zonneenergie rendabeler is dan biodiesel, hoewel er restproducten zijn die weer goedkoper zijn dan de zonneenergie.

Dus een mix.

Overigens, voor vliegtuigen gaat een accu weer niet werken, dus ook voor bepaalde toepassingen biobrandstof > accu.
Op 1 hectare (100x100 meter) kan je zo'n 3.000 zonnepanelen kwijt.
Dat levert zo'n 900.000kWh per jaar op waar je zo'n 5.000.000km op kan rijden met een EV.

Tegenover 6.150 liter per hectare voor palmolie en 475 liter per hectare voor sojaolie, waarbij ik dan niet weet hoe ver je daarop kan rijden :P Maar het zal vast niet meer zijn...
pi_199418620
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:06 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Op 1 hectare (100x100 meter) kan je zo'n 3.000 zonnepanelen kwijt.
Dat levert zo'n 900.000kWh per jaar op waar je zo'n 5.000.000km op kan rijden met een EV.

Tegenover 6.150 liter per hectare voor palmolie en 475 liter per hectare voor sojaolie, waarbij ik dan niet weet hoe ver je daarop kan rijden :P Maar het zal vast niet meer zijn...
quote:
Palm oil/Energy Amount
8.115 calories per liter
quote:
Een liter benzine bevat zo'n 8260 kilocalorieën.
Mwoah das zo een 120.000 kilometer denk op je olie.
Voordeel van laatstgenoemde is wel weer dat het lekker gaat ruiken achter de uitlaat.

Scheelt maar een factor 40 joh.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199418638
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Overigens, voor vliegtuigen gaat een accu weer niet werken, dus ook voor bepaalde toepassingen biobrandstof > accu.
Ik denk dat vliegtuigen en accu's geen zwart / wit verhaal is.

Voor korte vluchten (binnenlands of bijvoorbeeld Schiphol naar Heathrow) kan dat prima een vervanger worden voor de huidige lijnvluchten. Je moet dan ook denken aan relatief kleine toestellen voor 24 tot 70 personen en een paar postzakken.

Maar inderdaad, grote afstanden is met de huidige energiedichtheid van accu's nog geen optie.
pi_199418680
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

[..]

[..]

Mwoah das zo een 120.000 kilometer denk op je olie.
Voordeel van laatstgenoemde is wel weer dat het lekker gaat ruiken achter de uitlaat.

Scheelt maar een factor 40 joh.
Als je dan 122 miljard kilometer per jaar neemt voor de Nederlandse auto's, dan heb je 24.400 hectare aan zonnepanelen nodig of 1.016.666 hectare aan soja :+

Nederland heeft 1,82 miljoen hectare landbouwgrond.

Dat kan krap worden met die biobrandstof, de aardappeltjes moeten maar even een jaartje wachten :+
pi_199418693
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik denk dat vliegtuigen en accu's geen zwart / wit verhaal is.
Ik wel. Kansloos verhaal tenzij zweefvliegtuig met mini motortje op electriciteit en zonnepaneel.. :7

Tis gewoon niet zo aantrekkelijk om een 5x zwaarder object de lucht in te krijgen. Kost flink wat meer energie, landen wordt lastiger, alles wordt moeilijk.

Neejoh, niet aan beginnen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199418721
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik wel. Kansloos verhaal tenzij zweefvliegtuig met mini motortje op electriciteit en zonnepaneel.. :7
https://eandt.theiet.org/content/articles/2020/01/easyjet-partner-takes-crucial-step-towards-its-first-electric-plane/

quote:
British airline easyJet has glided a step closer to commercial electric flying on short-haul routes after its partner said it would begin developing engines for its electric narrow-body aircraft.

Its partner, Wright Electric, announced that it was working to develop electric systems that were big enough for a commercial flight of easyJet’s 186-seat electric aircraft, named the Wright 1.

The US firm said that it hopes to begin test flights using its motor in 2023, and is aiming for its first aircraft to enter commercial service in 2030.

According to experts in the sector, fully electric planes will only be able to fly relatively short distances but could be a key part of the aviation industry’s bid to cut its carbon emissions.

Knowing this, easyJet aspires for these planes to fly routes of around 500km, or for around an hour, meaning they could be used for short-haul flights from London to Paris or Amsterdam.

“As with anything in aerospace, it’s daunting, and we know we have lots of work ahead of us,” said the chief executive of Wright Electric, Jeffrey Engler. “At the same time, we believe in a future of low-emission aviation, and our team is working as hard as possible to get there.”

He added that electric planes would provide lower emissions, reduced fuel costs and lower noise levels for passengers and communities living under flight paths.

As of late, the aviation industry has been under pressure to find more sustainable ways of operating as environmental groups encourage people not to fly and seek greener alternatives. The Swedish-born “flight shaming” movement, led by activists including teenager Greta Thunberg, has weakened demand for air travel in Europe over 2019, according to industry experts.

Johan Lundgren, easyJet’s chief executive, announced last year that the company would pay for carbon-offsetting of all of its flights.

“We know it is important to our customers that we operate as sustainably as possible,” he said. “Our carbon offsetting programme has been positively received by our customers and we have now offset more than nine million passenger journeys.”

However, Lundgren said such measures were only an interim solution until new technologies were developed. “We are clear this is an interim solution until new technologies become available and we can see more clearly than ever a future that is not exclusively reliable on jet fuel.”

The airline partnered with Wright Electric back in 2017 to explore the prospects of short-haul electric commercial flying. Wright said it intended to conduct ground tests of its motor in 2021.

“This is another crucial step for our partner Wright Electric to move towards the introduction of commercial electric aircraft and it is exciting to see their ambitious timeline for testing and entry into service,” said Lundgren.

Wright Electric has already formed a partnership with British aerospace firm BAE Systems to accelerate the development of the electric plane. Discussions between the two companies focus on the plane’s flight controls and energy management systems.

“Our new development builds on decades of experience in both domains, as we strive to shape the future of flight,” said Dr Ehtisham Siddiqui, vice president and general manager of Controls and Avionics Solutions at BAE Systems.

In the meantime, Wright Electric will prepare for the development of the aircraft by simultaneously conducting aerodynamic tests on its fuselage, which will inform its propulsion design.
Stuur EasyJet en Wright Electric een berichtje dat ze hun tijd verdoen :+
pi_199418734
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
Stuur EasyJet en Wright Electric een berichtje dat ze hun tijd verdoen
Dat zullen ze al een hoop gehoord hebben.

Wij zetten in op treinen en verbieden het met de EU gewoon om korte stukken te vliegen straks, danwel exorbitante accijns.

We shall see. Ik zou er mijn geld niet in investeren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199421894
Helaas niets over promoten van thuiswerken (even los of je er fan van bent of niet) zodat sommige kilometers überhaupt niet gemaakt hoeven te worden. Mogelijk kan je uitstoot dan zover omlaag dat wie niet anders kan (zorg, agent, brandweerman, timmerman etc) zonder verhoging of extra kosten de kilometers kan blijven maken. Altijd meteen weer een vorm van bestraffen terwijl er ongetwijfeld manieren zijn om minder te rijden en er ook een voordeel voor de burger aan zit.
Ook lees ik in post van achja dat we in Nederland nog de meeste oude en vervuilende autos rijden. Dat is niet zo gek als je door de hoge bpm niet zo snel je oude gebakje kan inwisselen voor een nieuwer en schoner exemplaar.
Ik weet niet of ik het goed lees en interpreteer, maar na 2026 betaal je als ev rijder ook (weer) volledige motorrijtuigenbelasting. Dus net op het moment dat mogelijk jan en alleman met de krappe beurs een ev zou kunnen aanschaffen ga je bijkomende kosten ook meteen weer betalen?
pi_199422045
het is wel opvallend hoe overheden ten einde raad aan het zoeken zijn om de schatkist aan te vullen.
sinds dit jaar is het betalen voor afval hier ingevoerd. 1 euro voor elke keer dat je de afvalcontainer opent.
dit heeft ertoe geleid dat mensen afval dumpen. In de parken, bossen en sloten ligt nu afval van bewoners.

ik zie het gebeuren als er op last van de overheid een kastje moet komen. daar gaat mee gerotzooid worden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 14 mei 2021 @ 18:39:54 #185
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_199422074
Gelukkig is het ov een betaalbaar alternatief en, gezien de enorme toename aan files de laatste tijd staan we blijkbaar liever met z'n alle in de file dan dat we thuiswerken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 14 mei 2021 @ 19:00:42 #186
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_199422306
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nieuwe auto's hebben sinds 2018 overigens ook allemaal een sim-kaart en dat is ook continu actief.
Een SIM is alleen noodzakelijk t.b.v. autorisatie om toegang te krijgen tot een netwerk. Noodoproepen zijn vrij toegankelijk waardoor er geen SIM noodzakelijk is. In geval eCall zou het systeem niet permanent actief moeten zijn waardoor je te peilen bent. Het systeem zou alleen mogen activeren in geval van een aanrijding. Fabrikanten zijn verplicht om het systeem aan te brengen, maar als gebruiker staat het je vrij om het uit te zetten.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 12:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
Die ANPR camera's zijn niet om je kilometers te registreren, hooguit maken ze onderdeel uit van de controle of je netjes het GPS-bakje in de auto hebt.
Als kilometerheffing je doel is dan maakt GPS een te grote inbreuk op je privacy. Je kunt ook de NAP (Nationale AutoPas) gebruiken voor dat doel. Voor spitsheffing heb je eveneens geen GPS nodig omdat je van te voren aan kan melden dat je in de spits wil rijden waarvan de handhaving met ANPR gebeurt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_199422749
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 19:00 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Als kilometerheffing je doel is dan maakt GPS een te grote inbreuk op je privacy.
GPS ontvangt alleen, dat op zich maakt geen inbreuk op je privacy. En zo'n bakje kan ook prima kilometers doorgeven zonder GPS locaties.

quote:
Je kunt ook de NAP (Nationale AutoPas) gebruiken voor dat doel.
Je rijdt in een jaar 5000km in Italië, 3400km in Frankrijk, 18000km in Duitsland en 1200km in Nederland.
Hoeveel moet je volgens de NAP betalen voor het gebruik van de Nederlandse wegen?

quote:
Voor spitsheffing heb je eveneens geen GPS nodig omdat je van te voren aan kan melden dat je in de spits wil rijden waarvan de handhaving met ANPR gebeurt.
Van tevoren aanmelden als je in de spits wil rijden? Zie je dat al in de praktijk? Wat als je het vergeet? Wat als je in een rijdende file komt en in de spits belandt en geen kans hebt om het aan te melden? Nah, rare manier.

[ Bericht 16% gewijzigd door TheFreshPrince op 14-05-2021 19:49:37 ]
  vrijdag 14 mei 2021 @ 19:57:37 #188
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_199423015
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 19:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

GPS ontvangt alleen, dat op zich maakt geen inbreuk op je privacy. En zo'n bakje kan ook prima kilometers doorgeven zonder GPS locaties.

NAP is geen optie, dat wordt niet vaak genoeg uitgelezen. Daarnaast zouden dan ook ritten in het buitenland meetellen aangezien NAP niet weet of je in Nederland of Zuid-Italië hebt gereden.

Van tevoren aanmelden als je in de spits wil rijden? Zie je dat al in de praktijk? Wat als je het vergeet? Wat als je in een rijdende file komt en in de spits belandt en geen kans hebt om het aan te melden? Nah, rare manier.
Dat maakt GPS fraudegevoelig voor afscherming waardoor je ook gegevens moet opslaan als de tijd dat de motor heeft gedraaid afgezet tegen de gereden kilometers. Daarbij wordt controle met ANPR onmogelijk omdat je op dat moment niet kan controleren of het apparaat naar behoren werkt. Voor controle achteraf moet je weten waar je op een bepaald tijdstip was. Wat betreft het buitenland heb je nu precies hetzelfde probleem als bij accijns. De buurlanden hebben nu de lusten van de lagere accijns en Nederland heeft de lasten van het verkeer dat geen belasting bijdraagt.

Je kan ook een abonnement afnemen voor het geval dat je vergeetachtig bent, maar dan zul je ook wel moeite hebben met het OV, want dan moet je ook een handeling verrichten om te voorkomen dat je zwart rijdt. Zodra je in de auto stapt en je mobiel contact maakt met de carkit kun je al een signaal zenden als dit in de spits gebeurt. Alles is te automatiseren.

Vooralsnog zie ik rekeningrijden niet zo snel gebeuren vanwege de vele technische haken en ogen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_199423732
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 19:57 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat maakt GPS fraudegevoelig voor afscherming waardoor je ook gegevens moet opslaan als de tijd dat de motor heeft gedraaid afgezet tegen de gereden kilometers
Wat?

quote:
Vooralsnog zie ik rekeningrijden niet zo snel gebeuren vanwege de vele technische haken en ogen.
Ik zie juist weinig haken en ogen, de techniek was er 12 jaar geleden al klaar voor alleen wilde de overheid er toen nog niet aan.

[ Bericht 21% gewijzigd door TheFreshPrince op 14-05-2021 20:44:36 ]
  vrijdag 14 mei 2021 @ 21:35:35 #190
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_199424790
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wat?
[..]

Ik zie juist weinig haken en ogen, de techniek was er 12 jaar geleden al klaar voor alleen wilde de overheid er toen nog niet aan.
Wat er staat. Fraudegevoeligheid. Technisch is veel mogelijk, maar techniek betekent niet gelijk dat het geen nadelen heeft, iets waar je niet bij stil staat.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_199426890
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
Kom nou niet met die export, dat is echt oud nieuws.
Je komt met een quote van 5 jaar terug.
Op dit moment inderdaad niet zo'n issue, maar er komt straks een moment waarop andere landen om ons heen ook stappen gaan zetten naar elektrisch rijden. Als wij dan t.z.t. een mooie tweedehands markt aan EV's hebben opgebouwd, dan zal dat erg interessant zijn voor het buitenland.

Ik vind het dan ook onverstandig om EV's te subsidiëren, terwijl landen om je heen daar niet in hetzelfde tempo mee bezig zijn. Je creeërt een tweedehands markt aan EV's waar behoorlijk wat subsidie in zit en loopt een serieus risico dat het buitenland gaat profiteren van die tweedehands markt.

We hebben exact hetzelfde met de PHEV's gezien. Werden eerst volop geïmporteerd en zodra ze op de tweedehands markt kwamen in grote getale geëxporteerd. Je zou zeggen dat "we" daar geen tweede keer intrappen, maar ik zie straks gewoon hetzelfde gebeuren met de EV's.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')