abonnement Unibet Coolblue
pi_199415706
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik wens iedereen die verder dan 20km moet reizen heel veel plezier met die provinciale wegen. Ik heb een snelwegvrije route richting Amsterdam van ongeveer 30km die ik wel eens gebruikt heb om files te vermijden, maar de reistijd gaat dan wel van 25 naar 40 minuten. En dan is dit nog een zeldzaam geval van een redelijk rechtstreekse route. Tussen Den Haag en Gouda heb je zelfs geen echte alternatieven.
En toch zal je dan een verschuiving van meer verkeer (en dus meer drukte en verkeersdoden) zien gaan naar provinciale wegen, lijkt me niet wenselijk.
pi_199415721
Doe het dan efficiënt. haal het geld op bij de weggebruikers met Euro1 of Euro2 motoren. Maar het gaat niet om milieu, het gaat om geld. Zo kun je vandaag de dag erg goedkoop een Trabant rijden. Milieu tralalala :s)

Stoppen met geld geven aan automobilisten. Wegenbelasting hoort gewoon betaald te worden. Hoe zwaarder de auto, des te meer belast je de weg.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199415730
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nou hehe. Daarom vond ik jouw "13.500km" opmerking ook behoorlijk voorbarig, het is gewoon stemmingmakerij nl. met je "het wordt duurder voor de veelrijders". De vorige keer waren het ook allemaal verwachtingen en basistarieven en mocht het ook niet duurder worden voor de gemiddelde automobilist en dat soort retoriek. Tot je het na ging rekenen en je er achter kwam dat iedereen gewoon fors meer ging betalen, behalve Truus op de hoek die 1 keer per week haar moeder in het bejaardencentrum bezoekt...
De uitwerking wordt zoals hij wordt, uiteraard. Jij hebt nog geen exacte cijfers, ik heb nog geen exacte cijfers.

Laat ik het anders formuleren: er is een omslagpunt waarbij het voor mensen die minder dan x kilometer per jaar rijden, goedkoper wordt. Die x vullen we tzt wel in.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 10:51:15 #54
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199415750
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:47 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

En toch zal je dan een verschuiving van meer verkeer (en dus meer drukte en verkeersdoden) zien gaan naar provinciale wegen, lijkt me niet wenselijk.
Voor die paar centen als je eens 5km snelweg meepakt? Ik betwijfel het.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199415758
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dus hoe gaan we het aanvullen? De accijnsen verhogen!
Verder vooruit denken is volgens mij niet echt het sterkste punt van dergelijke instanties.
In eerste instantie (zolang er nog geen kilometerheffing is), zullen de dalende accijnsinkomsten inderdaad gecompenseerd worden met hogere accijnzen.

In 2020 was al 1 op de 5 nieuw geregistreerde auto's een EV. Daarnaast zie je ook steeds meer hybrides.
Minder brandstof = minder accijnzen. De overheid gaat dat verlies aan inkomsten opvangen.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 10:52:45 #56
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199415768
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
Doe het dan efficiënt. haal het geld op bij de weggebruikers met Euro1 of Euro2 motoren. Maar het gaat niet om milieu, het gaat om geld.
Dit dus. Wees gewoon eerlijk en zeg als overheid gewoon dat je er van baalt dat elektrische auto's geen brandstof verbruiken en dus geen accijnzen opbrengen en (nog) geen MRB betalen. Dat gat moet linksom danwel rechtsom opgevuld gaan worden. Dat het heel toevallig allemaal verpakt kan worden in milieu- en klimaatretoriek komt gewoon goed uit.

En het lange termijn denken lukt ze nu plotseling wel nu er bepaalde inkomsten in gevaar komen... :')

quote:
Stoppen met geld geven aan automobilisten. Wegenbelasting hoort gewoon betaald te worden. Hoe zwaarder de auto, des te meer belast je de weg.
Of per kilometer betalen en alle verdere belastingen plus MRB eraf. Maar dat zal ook wel weer niet gebeuren. :')
pi_199415783
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Voor die paar centen als je eens 5km snelweg meepakt? Ik betwijfel het.
Waar hebben we het überhaupt over, er komt geen tolheffing op snelwegen.

Kilometerheffing gaat het worden, ook logisch: in Friesland kan je nog prima de hele provincie doorkruizen zonder een snelweg tegen te komen. Dan zou men in het westen volop kilometerheffing betalen en Taeke uit de Triemen kosteloos rijden.
pi_199415809
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Of per kilometer betalen en alle verdere belastingen plus MRB eraf. Maar dat zal ook wel weer niet gebeuren. :')
Dat zou wel het meest eerlijke systeem zijn, belachelijk dat je belasting betaalt voor een auto die stilstaat op eigen oprit.
pi_199415812
Nee, gewoon ophouden met het achterlijke achterhaalde idee dat geld pompen het milieu moet redden. Het is een kansloze missie en handelaartjes lachen zich helemaal dubbel. zeker in het begin is er fors gebruik (of misbruik) gemaakt van de subsidieregeling met auto's die nooit op de Nederlandse wegen zijn verschenen.

quote:
Doel mislukt?

De export van de elektrische auto is niet gunstig voor Nederland. De Nederlandse overheid ziet op deze manier weinig terug van alle groene regelingen die zijn getroffen in het verleden. Ondernemers kregen in sommige gevallen meer dan de helft korting op een auto, waardoor er massaal werd gekozen voor de overstap naar een elektrische auto.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199415817
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
Nee, gewoon ophouden met het achterlijke achterhaalde idee dat geld pompen het milieu moet redden. Het is een kansloze missie en handelaartjes lachen zich helemaal dubbel. zeker in het begin is er fors gebruik (of misbruik) gemaakt van de subsidieregeling met auto's die nooit op de Nederlandse wegen zijn verschenen.
[..]

Kom nou niet met die export, dat is echt oud nieuws.
Je komt met een quote van 5 jaar terug.

quote:
Enorme groei import
Het eerste wat opvalt is dat er een enorme groei gaande is met betrekking tot de import. In de eerste drie kwartalen van 2019 kwamen er 1.312 elektrische auto occasions over de grens ons land binnen. In dezelfde periode in 2020 is dit aantal gestegen naar 3.351. Dat is een groei van 155%, aldus VWE Automotive.

Kijk je naar de export dan is hier nagenoeg geen verandering te bespeuren. Sterker nog, de cijfers zijn gelijk gebleven. In de eerste drie kwartalen van 2019 gingen er 1.075 elektrische auto's de grens over. Dit jaar is dat tot en met september weer 1.075 stuks. Een verschil van 0% dus.

bron: https://www.autoblog.nl/n(...)xport-van-evs-181209
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 10:57:35 #61
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199415825
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:54 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Waar hebben we het überhaupt over, er komt geen tolheffing op snelwegen.

Kilometerheffing gaat het worden, ook logisch: in Friesland kan je nog prima de hele provincie doorkruizen zonder een snelweg tegen te komen. Dan zou men in het westen volop kilometerheffing betalen en Taeke uit de Triemen kosteloos rijden.
Er komt ook geen kilometerheffing, maar een accijnsverhoging verpakt in een mooi verkooppraatje. En ik zou het niet eens oneerlijk vinden als iemand in Friesland minder betaalt per gereden kilometer. Hier is alles om de hoek, een Fries heeft die luxe niet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199415826
kilometerheffing is ook oud nieuws.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199415859
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er komt ook geen kilometerheffing, maar een accijnsverhoging verpakt in een mooi verkooppraatje. En ik zou het niet eens oneerlijk vinden als iemand in Friesland minder betaalt per gereden kilometer. Hier is alles om de hoek, een Fries heeft die luxe niet.
Dat valt ook wel wat mee, niet iedereen woont op het platteland in Friesland.
En anders heb je altijd wel een dorp of stad met winkels binnen 5 kilometer.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 11:02:31 #64
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199415889
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dit dus. Wees gewoon eerlijk en zeg als overheid gewoon dat je er van baalt dat elektrische auto's geen brandstof verbruiken en dus geen accijnzen opbrengen en (nog) geen MRB betalen. Dat gat moet linksom danwel rechtsom opgevuld gaan worden. Dat het heel toevallig allemaal verpakt kan worden in milieu- en klimaatretoriek komt gewoon goed uit.

En het lange termijn denken lukt ze nu plotseling wel nu er bepaalde inkomsten in gevaar komen... :')
[..]

Of per kilometer betalen en alle verdere belastingen plus MRB eraf. Maar dat zal ook wel weer niet gebeuren. :')
Nee inderdaad. Het is altijd en en en en en en nog eens en.

Zoveelste onzalige idee hierom, maar nu gegoten in een ranzig achterbakse milieusaus. Wederom moet de samenleving zich aanpassen en niet de industrie.

En hoe gaat het gecontroleerd worden? Met privacyfuckende spionage kastjes?
Weg met dit plan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 14 mei 2021 @ 11:02:49 #65
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199415894
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er komt ook geen kilometerheffing, maar een accijnsverhoging verpakt in een mooi verkooppraatje. En ik zou het niet eens oneerlijk vinden als iemand in Friesland minder betaalt per gereden kilometer. Hier is alles om de hoek, een Fries heeft die luxe niet.
Dan gaat die maar fietsen. Rot op met die solidariteit.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199415899
in principe vangt de overheid dadelijk al meer omdat de benzineprijs gekoppeld is aan de belasting.
benzine gaat dadelijk richting de 2 euro per liter.

ik begrijp dat alle auto's dadelijk wegenbelasting gaan betalen.
er is dus geen enkele noodzaak voor kilometerheffing.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 14 mei 2021 @ 11:03:46 #67
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199415907
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er komt ook geen kilometerheffing, maar een accijnsverhoging verpakt in een mooi verkooppraatje. En ik zou het niet eens oneerlijk vinden als iemand in Friesland minder betaalt per gereden kilometer. Hier is alles om de hoek, een Fries heeft die luxe niet.
In Friesland zijn de huizenprijzen goedkoper dan in de randstad.
Ieder z'n voordeel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 14 mei 2021 @ 11:03:57 #68
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199415911
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
De uitwerking wordt zoals hij wordt, uiteraard. Jij hebt nog geen exacte cijfers, ik heb nog geen exacte cijfers.

Laat ik het anders formuleren: er is een omslagpunt waarbij het voor mensen die minder dan x kilometer per jaar rijden, goedkoper wordt. Die x vullen we tzt wel in.
We gaan dus een plan formuleren en de bedragen vullen we later wel in...

Maar goed, mijn voorspelling is, gezien de behaalde resultaten uit het verleden, dat het omslagpunt fors lager is dan je denkt.

Stel dat je de eerder genoemde Polo als basis neemt met het eerder genoemde basistarief dan ligt het omslagpunt al op ongeveer 4350km per jaar (83km per week) waarop het duurder gaat worden... Dus al die "het wordt heus niet duurder" verwachtingen doe ik niet zoveel mee.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 11:04:58 #69
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199415932
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

We gaan dus een plan formuleren en de bedragen vullen we later wel in...

Maar goed, mijn voorspelling is, gezien de behaalde resultaten uit het verleden, dat het omslagpunt fors lager is dan je denkt.

Stel dat je de eerder genoemde Polo als basis neemt met het eerder genoemde basistarief dan ligt het omslagpunt al op ongeveer 4350km per jaar (83km per week) waarop het duurder gaat worden... Dus al die "het wordt heus niet duurder" verwachtingen doe ik niet zoveel mee.
Dat is een grote leugen die je al van 4350km afstand ziet aankomen. Dat weet je al.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 11:06:46 #70
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199415954
Het is volgens mij ook wel redelijk een gegeven dat de meeste auto's amper van hun plek af komen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199415966
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dus hoe gaan we het aanvullen? De accijnsen verhogen!
Ja, dat zeg ik toch?
quote:
Verder vooruit denken is volgens mij niet echt het sterkste punt van dergelijke instanties.
Daarom nu de plannen voor rekeningrijden weer uit de ijskast.
De VVD heeft dat jaren tegengehouden (breekpunt bij coalitie) maar zal nu ook de partij zijn die het gaat onderzoeken / invoeren.
pi_199415986
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:06 schreef Nattekat het volgende:
Het is volgens mij ook wel redelijk een gegeven dat de meeste auto's amper van hun plek af komen.
Er zijn wel meer tweedehands auto's verkocht aan mensen die het OV niet meer gebruiken.
Het aantal kilometers is dan wellicht gedaald, het aantal auto's is gestegen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199415990
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:06 schreef Nattekat het volgende:
Het is volgens mij ook wel redelijk een gegeven dat de meeste auto's amper van hun plek af komen.
Ja, logisch.

Gemiddeld rijdt een auto 13.500km per jaar.

Uitgaande van een gemiddelde snelheid van 60km per uur, rijdt zo'n auto dus 225 uren per jaar en staat deze 8541 uren per jaar stil.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 11:09:38 #74
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199415995
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
Waar hebben we het überhaupt over, er komt geen tolheffing op snelwegen.

Kilometerheffing gaat het worden, ook logisch: in Friesland kan je nog prima de hele provincie doorkruizen zonder een snelweg tegen te komen. Dan zou men in het westen volop kilometerheffing betalen en Taeke uit de Triemen kosteloos rijden.
Maar Teake uit de Triemen moet dan ook naar de Westereen of Kollum voor de eerste de beste fatsoenlijke supermarkt...
pi_199416002
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar Teake uit de Triemen moet dan ook naar de Westereen of Kollum voor de eerste de beste fatsoenlijke supermarkt...
Klopt. Of de Spar in Kollumerzwaag :+

Maar goed, Kollum is 5km rijden vanaf de Triemen, dus dat is m'n punt.
1 of 2 in de week boodschappen doen, 10 tot 20km per week, 520km tot 1040km per jaar.
Dat zijn de kilometers niet op jaarbasis.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 11:11:22 #76
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199416026
1 ding is zeker. Geen enkele overheid verlaagt zijn belastingen of neemt ineens genoegen met minder inkomsten. Dus voor de naïeve sukkeltjes onder ons, denk maar niet dat het goedkoper gaat worden.

Daarnaast moet dan het hele systeem op schop. Want momenteel bestaat rekening rijden al. 80% van de benzineprijs in dit godvergeten land is accijns, ofwel belasting. Dus hoe meer je rijdt / tankt, hoe meer je belasting je betaalt. En ook voor de elektrische rijders onder ons, een groot deel (te lui om op te zoeken) van de stroom is energiebelasting. Dus ook daar betaal je al belasting per kilometer. In principe dus geen verschil.

Nou ja, het enige verschil is dan een tracking-device in je auto wat precies bijhoudt hoeveel je rijdt en waar je je op elk moment bevindt.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 11:12:14 #78
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199416049
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:11 schreef matigeuser het volgende:
Nou ja, het enige verschil is dan een tracking-device in je auto wat precies bijhoudt hoeveel je rijdt en waar je je op elk moment bevindt.
Oké. Hoeveel betaal je dan als je het tracking-device op de parkeerplaats achter laat?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199416051
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

De Spar is kut. :{w
Kan je wel even een patatje doen bij Prins :P
Al ga ik dan liever naar de Pruttelpot.
pi_199416071
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:13 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Oké. Hoeveel betaal je dan als je het tracking-device op de parkeerplaats achter laat?
Niets, maar op het moment dat je langs een ANPR rijdt en het bakje niet achter het raam zit betaal je "iets" meer.
pi_199416073
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor je fiets ook gps gaat krijgen als ze dit er eindelijk doorheen hebben. We kunnen tenslotte niet leven in een land waar de overheid je bewegingen niet 24/7 in kaart kan brengen.
pi_199416081
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:15 schreef Glazenmaker het volgende:
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor je fiets ook gps gaat krijgen als ze dit er eindelijk doorheen hebben. We kunnen tenslotte niet leven in een land waar de overheid je bewegingen niet 24/7 in kaart kan brengen.
Tenzij je je telefoon onderweg uitzet, kan de overheid dat al lang.
pi_199416099
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Niets, maar op het moment dat je langs een ANPR rijdt en het bakje niet achter het raam zit betaal je "iets" meer.
Oké. Dus ik moet het bakje laten denken dat zijn GPS positie gelijk blijft of geen verbinding kan maken met GPS. wat betaal je dan.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199416108
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Tenzij je je telefoon onderweg uitzet, kan de overheid dat al lang.
Ik heb de keuze om hem uit te zetten. Met al die trackingkastjes krijg je een boette.
pi_199416109
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:16 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Oké. Dus ik moet het bakje laten denken dat zijn GPS positie gelijk blijft of geen verbinding kan maken met GPS. wat betaal je dan.
Nogmaals, je rijdt langs een ANPR, achteraf komt dat niet overeen met wat je bakje registreert.
pi_199416120
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik heb de keuze om hem uit te zetten. Met al die trackingkastjes krijg je een boette.
Zet je hem ook uit?

Nieuwe auto's hebben sinds 2018 overigens ook allemaal een sim-kaart en dat is ook continu actief.
pi_199416134
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Zet je hem ook uit?

Nieuwe auto's hebben sinds 2018 overigens ook allemaal een sim-kaart en dat is ook continu actief.
Ik ga wel eens fietsen zonder telefoon ja.
pi_199416142
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik ga wel eens fietsen zonder telefoon ja.
Dat kan. Zonder fiets wordt dat een stuk lastiger.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 11:20:44 #90
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199416153
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
Kan je wel even een patatje doen bij Prins :P
Al ga ik dan liever naar de Pruttelpot.
Ik kom niet meer zoveel in die hoek. Vroeger toen de Ringo nog bestond wel. ^O^
pi_199416157
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Nogmaals, je rijdt langs een ANPR, achteraf komt dat niet overeen met wat je bakje registreert.
gaat heel Nederland dan vol staan met ANPRs?

er gaat geen bakje in elke auto komen die alleen maar doet wat de overheid wilt.
dat bakje zal beïnvloed worden door de bestuurder. als dat bakje bepaalt wat je moet betalen dan zal dat bakje geen lang leven hebben.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 14 mei 2021 @ 11:22:25 #92
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199416172
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

Maar goed, Kollum is 5km rijden vanaf de Triemen, dus dat is m'n punt.
1 of 2 in de week boodschappen doen, 10 tot 20km per week, 520km tot 1040km per jaar.
Dat zijn de kilometers niet op jaarbasis.
Je hebt op het platteland de auto voor wel wat meer zaken nodig dan alleen boodschappen he...
pi_199416187
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:20 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

gaat heel Nederland dan vol staan met ANPRs?
Nederland staat al vol met ANPR's en dat breidt ook steeds verder uit naar lokale wegen.
quote:
er gaat geen bakje in elke auto komen die alleen maar doet wat de overheid wilt.
dat bakje zal beïnvloed worden door de bestuurder. als dat bakje bepaalt wat je moet betalen dan zal dat bakje geen lang leven hebben.
Ok.
pi_199416203
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je hebt op het platteland de auto voor wel wat meer zaken nodig dan alleen boodschappen he...
Dat wil nog niet zeggen dat je verder moet rijden dan iemand die in Lelystad of Almere woont en in Amsterdam of Hilversum werkt, wat niet ongewoon is.

  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 14 mei 2021 @ 11:27:06 #95
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199416220
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Zet je hem ook uit?

Nieuwe auto's hebben sinds 2018 overigens ook allemaal een sim-kaart en dat is ook continu actief.
Nee, die hebben een sim kaart sleuf waar een sim kaart in kan.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199416227
het aantal leaseauto's is aan het afnemen. het is niet meer gebruikelijk dat je bij een baan meteen een auto krijgt.
dit zal een effect hebben op het aantal EVs in Nederland.

een kennis kreeg van een bank een plugin-hybride met oplaadpaal in zijn voortuin. nu grenst de tuin aan de openbare weg en heeft hij geen recht om altijd voor zijn tuin te parkeren. dat is soms al een probleem, maar de kans is aanwezig dat hij de auto volgend jaar moet inleveren. Inclusief oplaadpaal.

ik denk niet dat rekeningrijden ooit ingevoerd kan en zal worden. tevens zijn de EVs in Nederland gebakken lucht, plastic. zodra de overheidssubsidies wegvallen gaan ze de export in.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199416243
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:27 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Nee, die hebben een sim kaart sleuf waar een sim kaart in kan.
Nee, nogmaals, nieuwe auto's hebben vanaf 2018 allemaal een sim-kaart aan boord ivm het eCall SOS systeem.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 14 mei 2021 @ 11:30:31 #98
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199416257
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Nee, nogmaals, nieuwe auto's hebben vanaf 2018 allemaal een sim-kaart aan boord.
Bron?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199416265
ANPR mag alleen gebruikt worden voor de verkeersveiligheid en voor politie-taken; figuren die gezocht worden.
Nederland doet wel iets aan privacy.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')