En toch zal je dan een verschuiving van meer verkeer (en dus meer drukte en verkeersdoden) zien gaan naar provinciale wegen, lijkt me niet wenselijk.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 10:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik wens iedereen die verder dan 20km moet reizen heel veel plezier met die provinciale wegen. Ik heb een snelwegvrije route richting Amsterdam van ongeveer 30km die ik wel eens gebruikt heb om files te vermijden, maar de reistijd gaat dan wel van 25 naar 40 minuten. En dan is dit nog een zeldzaam geval van een redelijk rechtstreekse route. Tussen Den Haag en Gouda heb je zelfs geen echte alternatieven.
De uitwerking wordt zoals hij wordt, uiteraard. Jij hebt nog geen exacte cijfers, ik heb nog geen exacte cijfers.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 10:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou hehe. Daarom vond ik jouw "13.500km" opmerking ook behoorlijk voorbarig, het is gewoon stemmingmakerij nl. met je "het wordt duurder voor de veelrijders". De vorige keer waren het ook allemaal verwachtingen en basistarieven en mocht het ook niet duurder worden voor de gemiddelde automobilist en dat soort retoriek. Tot je het na ging rekenen en je er achter kwam dat iedereen gewoon fors meer ging betalen, behalve Truus op de hoek die 1 keer per week haar moeder in het bejaardencentrum bezoekt...
Voor die paar centen als je eens 5km snelweg meepakt? Ik betwijfel het.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 10:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En toch zal je dan een verschuiving van meer verkeer (en dus meer drukte en verkeersdoden) zien gaan naar provinciale wegen, lijkt me niet wenselijk.
In eerste instantie (zolang er nog geen kilometerheffing is), zullen de dalende accijnsinkomsten inderdaad gecompenseerd worden met hogere accijnzen.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 10:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus hoe gaan we het aanvullen? De accijnsen verhogen!
Verder vooruit denken is volgens mij niet echt het sterkste punt van dergelijke instanties.
Dit dus. Wees gewoon eerlijk en zeg als overheid gewoon dat je er van baalt dat elektrische auto's geen brandstof verbruiken en dus geen accijnzen opbrengen en (nog) geen MRB betalen. Dat gat moet linksom danwel rechtsom opgevuld gaan worden. Dat het heel toevallig allemaal verpakt kan worden in milieu- en klimaatretoriek komt gewoon goed uit.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 10:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
Doe het dan efficiënt. haal het geld op bij de weggebruikers met Euro1 of Euro2 motoren. Maar het gaat niet om milieu, het gaat om geld.
Of per kilometer betalen en alle verdere belastingen plus MRB eraf. Maar dat zal ook wel weer niet gebeuren.quote:Stoppen met geld geven aan automobilisten. Wegenbelasting hoort gewoon betaald te worden. Hoe zwaarder de auto, des te meer belast je de weg.
Waar hebben we het überhaupt over, er komt geen tolheffing op snelwegen.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 10:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor die paar centen als je eens 5km snelweg meepakt? Ik betwijfel het.
Dat zou wel het meest eerlijke systeem zijn, belachelijk dat je belasting betaalt voor een auto die stilstaat op eigen oprit.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 10:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Of per kilometer betalen en alle verdere belastingen plus MRB eraf. Maar dat zal ook wel weer niet gebeuren.
quote:Doel mislukt?
De export van de elektrische auto is niet gunstig voor Nederland. De Nederlandse overheid ziet op deze manier weinig terug van alle groene regelingen die zijn getroffen in het verleden. Ondernemers kregen in sommige gevallen meer dan de helft korting op een auto, waardoor er massaal werd gekozen voor de overstap naar een elektrische auto.
Kom nou niet met die export, dat is echt oud nieuws.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 10:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
Nee, gewoon ophouden met het achterlijke achterhaalde idee dat geld pompen het milieu moet redden. Het is een kansloze missie en handelaartjes lachen zich helemaal dubbel. zeker in het begin is er fors gebruik (of misbruik) gemaakt van de subsidieregeling met auto's die nooit op de Nederlandse wegen zijn verschenen.
[..]
quote:Enorme groei import
Het eerste wat opvalt is dat er een enorme groei gaande is met betrekking tot de import. In de eerste drie kwartalen van 2019 kwamen er 1.312 elektrische auto occasions over de grens ons land binnen. In dezelfde periode in 2020 is dit aantal gestegen naar 3.351. Dat is een groei van 155%, aldus VWE Automotive.
Kijk je naar de export dan is hier nagenoeg geen verandering te bespeuren. Sterker nog, de cijfers zijn gelijk gebleven. In de eerste drie kwartalen van 2019 gingen er 1.075 elektrische auto's de grens over. Dit jaar is dat tot en met september weer 1.075 stuks. Een verschil van 0% dus.
bron: https://www.autoblog.nl/n(...)xport-van-evs-181209
Er komt ook geen kilometerheffing, maar een accijnsverhoging verpakt in een mooi verkooppraatje. En ik zou het niet eens oneerlijk vinden als iemand in Friesland minder betaalt per gereden kilometer. Hier is alles om de hoek, een Fries heeft die luxe niet.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 10:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Waar hebben we het überhaupt over, er komt geen tolheffing op snelwegen.
Kilometerheffing gaat het worden, ook logisch: in Friesland kan je nog prima de hele provincie doorkruizen zonder een snelweg tegen te komen. Dan zou men in het westen volop kilometerheffing betalen en Taeke uit de Triemen kosteloos rijden.
Dat valt ook wel wat mee, niet iedereen woont op het platteland in Friesland.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 10:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er komt ook geen kilometerheffing, maar een accijnsverhoging verpakt in een mooi verkooppraatje. En ik zou het niet eens oneerlijk vinden als iemand in Friesland minder betaalt per gereden kilometer. Hier is alles om de hoek, een Fries heeft die luxe niet.
Nee inderdaad. Het is altijd en en en en en en nog eens en.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 10:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit dus. Wees gewoon eerlijk en zeg als overheid gewoon dat je er van baalt dat elektrische auto's geen brandstof verbruiken en dus geen accijnzen opbrengen en (nog) geen MRB betalen. Dat gat moet linksom danwel rechtsom opgevuld gaan worden. Dat het heel toevallig allemaal verpakt kan worden in milieu- en klimaatretoriek komt gewoon goed uit.
En het lange termijn denken lukt ze nu plotseling wel nu er bepaalde inkomsten in gevaar komen...
[..]
Of per kilometer betalen en alle verdere belastingen plus MRB eraf. Maar dat zal ook wel weer niet gebeuren.
Dan gaat die maar fietsen. Rot op met die solidariteit.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 10:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er komt ook geen kilometerheffing, maar een accijnsverhoging verpakt in een mooi verkooppraatje. En ik zou het niet eens oneerlijk vinden als iemand in Friesland minder betaalt per gereden kilometer. Hier is alles om de hoek, een Fries heeft die luxe niet.
In Friesland zijn de huizenprijzen goedkoper dan in de randstad.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 10:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er komt ook geen kilometerheffing, maar een accijnsverhoging verpakt in een mooi verkooppraatje. En ik zou het niet eens oneerlijk vinden als iemand in Friesland minder betaalt per gereden kilometer. Hier is alles om de hoek, een Fries heeft die luxe niet.
We gaan dus een plan formuleren en de bedragen vullen we later wel in...quote:Op vrijdag 14 mei 2021 10:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
De uitwerking wordt zoals hij wordt, uiteraard. Jij hebt nog geen exacte cijfers, ik heb nog geen exacte cijfers.
Laat ik het anders formuleren: er is een omslagpunt waarbij het voor mensen die minder dan x kilometer per jaar rijden, goedkoper wordt. Die x vullen we tzt wel in.
Dat is een grote leugen die je al van 4350km afstand ziet aankomen. Dat weet je al.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 11:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
We gaan dus een plan formuleren en de bedragen vullen we later wel in...
Maar goed, mijn voorspelling is, gezien de behaalde resultaten uit het verleden, dat het omslagpunt fors lager is dan je denkt.
Stel dat je de eerder genoemde Polo als basis neemt met het eerder genoemde basistarief dan ligt het omslagpunt al op ongeveer 4350km per jaar (83km per week) waarop het duurder gaat worden... Dus al die "het wordt heus niet duurder" verwachtingen doe ik niet zoveel mee.
Ja, dat zeg ik toch?quote:Op vrijdag 14 mei 2021 10:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus hoe gaan we het aanvullen? De accijnsen verhogen!
Daarom nu de plannen voor rekeningrijden weer uit de ijskast.quote:Verder vooruit denken is volgens mij niet echt het sterkste punt van dergelijke instanties.
Er zijn wel meer tweedehands auto's verkocht aan mensen die het OV niet meer gebruiken.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 11:06 schreef Nattekat het volgende:
Het is volgens mij ook wel redelijk een gegeven dat de meeste auto's amper van hun plek af komen.
Ja, logisch.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 11:06 schreef Nattekat het volgende:
Het is volgens mij ook wel redelijk een gegeven dat de meeste auto's amper van hun plek af komen.
Maar Teake uit de Triemen moet dan ook naar de Westereen of Kollum voor de eerste de beste fatsoenlijke supermarkt...quote:Op vrijdag 14 mei 2021 10:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
Waar hebben we het überhaupt over, er komt geen tolheffing op snelwegen.
Kilometerheffing gaat het worden, ook logisch: in Friesland kan je nog prima de hele provincie doorkruizen zonder een snelweg tegen te komen. Dan zou men in het westen volop kilometerheffing betalen en Taeke uit de Triemen kosteloos rijden.
Klopt. Of de Spar in Kollumerzwaagquote:Op vrijdag 14 mei 2021 11:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar Teake uit de Triemen moet dan ook naar de Westereen of Kollum voor de eerste de beste fatsoenlijke supermarkt...
Misschien in de steden.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 11:06 schreef Nattekat het volgende:
Het is volgens mij ook wel redelijk een gegeven dat de meeste auto's amper van hun plek af komen.
Oké. Hoeveel betaal je dan als je het tracking-device op de parkeerplaats achter laat?quote:Op vrijdag 14 mei 2021 11:11 schreef matigeuser het volgende:
Nou ja, het enige verschil is dan een tracking-device in je auto wat precies bijhoudt hoeveel je rijdt en waar je je op elk moment bevindt.
Niets, maar op het moment dat je langs een ANPR rijdt en het bakje niet achter het raam zit betaal je "iets" meer.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 11:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Oké. Hoeveel betaal je dan als je het tracking-device op de parkeerplaats achter laat?
Tenzij je je telefoon onderweg uitzet, kan de overheid dat al lang.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 11:15 schreef Glazenmaker het volgende:
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor je fiets ook gps gaat krijgen als ze dit er eindelijk doorheen hebben. We kunnen tenslotte niet leven in een land waar de overheid je bewegingen niet 24/7 in kaart kan brengen.
Oké. Dus ik moet het bakje laten denken dat zijn GPS positie gelijk blijft of geen verbinding kan maken met GPS. wat betaal je dan.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 11:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Niets, maar op het moment dat je langs een ANPR rijdt en het bakje niet achter het raam zit betaal je "iets" meer.
Ik heb de keuze om hem uit te zetten. Met al die trackingkastjes krijg je een boette.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 11:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Tenzij je je telefoon onderweg uitzet, kan de overheid dat al lang.
Nogmaals, je rijdt langs een ANPR, achteraf komt dat niet overeen met wat je bakje registreert.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 11:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Oké. Dus ik moet het bakje laten denken dat zijn GPS positie gelijk blijft of geen verbinding kan maken met GPS. wat betaal je dan.
Zet je hem ook uit?quote:Op vrijdag 14 mei 2021 11:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb de keuze om hem uit te zetten. Met al die trackingkastjes krijg je een boette.
Ik ga wel eens fietsen zonder telefoon ja.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 11:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zet je hem ook uit?
Nieuwe auto's hebben sinds 2018 overigens ook allemaal een sim-kaart en dat is ook continu actief.
Dat kan. Zonder fiets wordt dat een stuk lastiger.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 11:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ga wel eens fietsen zonder telefoon ja.
Ik kom niet meer zoveel in die hoek. Vroeger toen de Ringo nog bestond wel.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 11:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
Kan je wel even een patatje doen bij Prins
Al ga ik dan liever naar de Pruttelpot.
gaat heel Nederland dan vol staan met ANPRs?quote:Op vrijdag 14 mei 2021 11:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nogmaals, je rijdt langs een ANPR, achteraf komt dat niet overeen met wat je bakje registreert.
Je hebt op het platteland de auto voor wel wat meer zaken nodig dan alleen boodschappen he...quote:Op vrijdag 14 mei 2021 11:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maar goed, Kollum is 5km rijden vanaf de Triemen, dus dat is m'n punt.
1 of 2 in de week boodschappen doen, 10 tot 20km per week, 520km tot 1040km per jaar.
Dat zijn de kilometers niet op jaarbasis.
Nederland staat al vol met ANPR's en dat breidt ook steeds verder uit naar lokale wegen.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 11:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
gaat heel Nederland dan vol staan met ANPRs?
Ok.quote:er gaat geen bakje in elke auto komen die alleen maar doet wat de overheid wilt.
dat bakje zal beïnvloed worden door de bestuurder. als dat bakje bepaalt wat je moet betalen dan zal dat bakje geen lang leven hebben.
Dat wil nog niet zeggen dat je verder moet rijden dan iemand die in Lelystad of Almere woont en in Amsterdam of Hilversum werkt, wat niet ongewoon is.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 11:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je hebt op het platteland de auto voor wel wat meer zaken nodig dan alleen boodschappen he...
Nee, die hebben een sim kaart sleuf waar een sim kaart in kan.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 11:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zet je hem ook uit?
Nieuwe auto's hebben sinds 2018 overigens ook allemaal een sim-kaart en dat is ook continu actief.
Nee, nogmaals, nieuwe auto's hebben vanaf 2018 allemaal een sim-kaart aan boord ivm het eCall SOS systeem.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 11:27 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nee, die hebben een sim kaart sleuf waar een sim kaart in kan.
Bron?quote:Op vrijdag 14 mei 2021 11:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, nogmaals, nieuwe auto's hebben vanaf 2018 allemaal een sim-kaart aan boord.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |