abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 10:53:50 #101
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199415778
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

De rest van de alinea bevestigt alleen maar dat hij slechts een heel klein deel van de puzzel kan overzien en in dezen dus niet bepaald hoog staat op de ladder van 'mensen wiens mening we heel zwaar aan moeten tillen'.
Prima, maar door alleen die zin te pakken shop je selectief in zijn quote.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199415798
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:43 schreef miss_sly het volgende:He, als jij vindt dat je iets bijdraagt, ga je nu aan de slag. Hoe je niet te wachten op wervingscampagnes. Kan gewoon
Dus je geeft toe dat er geen massale wervingscampage was en dat er geen balis gedaan aan opschalen ?
quote:
Ik wil je wel verzoeken de toon van je posts iets minder aanvallend te maken. Het is geen prettige manier van discussieren zo.
Dan wil ik jou verzoeken om toe te geven dat er niet is opgeschaald in de zorg en dat we daardoor onnodig lang in deze collectieve massahysterie zitten
  vrijdag 14 mei 2021 @ 10:55:43 #103
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_199415801
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:44 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ook heel weinig mensen die even doorlezen en verder kijken dan hun neus lang is. Allemaal populistisch onderbuikgelul. Se motte het gewoon gratis make! Sakkefullers!

Gratis lunch bestaat niet. Er betaalt altijd iemand. Is het kut dat ik als toerist 2x ¤100 moet dokken voor een test? Ja natuurlijk. Wat is dan de oplossing? Dat heel Nederland dat voor mij moet betalen, ook degenen die er misschien al 2 jaar bewust voor kiezen om in eigen land op vakantie te gaan? Dat zij de rekening krijgen voor iedereen die wel naar het buitenland wil?

Ik hoop vooral dat we doorgaan met het uitbreiden van de lijst van 'veilige landen', waar op dit moment vooral landen buiten de EU in staan (waar je als Europeaan niet of nauwelijks in komt) en binnen de EU nu alleen nog Portugal. Als je in die landen niet of nauwelijks cases hebt moet je daar gewoon heen kunnen zonder test of vaccin.

Als je dan nog kiest voor een vakantie in een land waar het virus nog in groten getale rondgaat en je niet gevaccineerd bent, ja dan snap ik dat daar een testplicht tegenover staat en dat daar een eigen bijdrage tegenover staat. Of als de verspreiding in Nederland nog hoog is en daar laag, en zij een test vragen voor Nederlandse bezoekers. Uiteraard moet er dan in de EU wel worden gezocht naar oplossingen om dat laagdrempeliger en goedkoper te maken. Maar een blanco cheque geven voor alle PCR-testen in Europa is natuurlijk niet echt een oplossing.
100% mee eens. Gratis bestaat niet; als je zo nodig op reis wilt, dan moet je die test maar zelf betalen. Daar hoeft de belastingbetaler niet voor op te draaien.
pi_199415803
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:53 schreef chratnox het volgende:

[..]

Prima, maar door alleen die zin te pakken shop je selectief in zijn quote.
Omdat de rest niet relevant is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199415827
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:23 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Je weet dat die pandemie nog steeds voortduurt he ?
Juist TIJDENS een pandemie moet je opschalen en er alles aan doen om dit mogelijk te maken
Dat het tijdens Maart en April 2020 nog niet zover was, ok, daar kan ik inkomen
Overigens waren er toen gewoon noodziekenhuizen (die zijn ongebruikt weer afgebroken in Mei 2020)
Maar nu, meer dan een jaar later ?
Dan kun je het echt niet meer verkopen dat personeelsgebrek en drukte in de ziekenhuizen de reden is dat de maatschappij nog langer op slot is
Verloop en stoppen van (IC) verpleegkundigen is al vele jaren een probleem, wat is er de afgelopen 14 maanden aan gedaan om dit te verminderen of te stoppen ?
Geen bal....
[..]
Helemaal mee eens hoor, maar je praat hier tegen een muur.

We hebben te maken met een epidemie en en een capaciteit probleem. Hoe gaan we dat oplossen?
Dan moet je dus anders gaan denken, en dan moet gebeuren door mensen buiten de zorg. De zorg zelf kan dat niet.
pi_199415847
Oh ja, deze vond ik ook interessant.

https://www.theguardian.c(...)ne-improves-immunity

quote:
Study finds antibodies against Sars-CoV-2 three-and-a-half times higher in people vaccinated again after 12 weeks rather than three

The UK's decision to delay second doses of coronavirus vaccines has received fresh support from research on the over-80s which found that giving the Pfizer/BioNTech booster after 12 weeks rather than three produced a much stronger antibody response.
Ben benieuwd wat alle 'maar het is niet wetenschappelijk bewezen'-roepers er nu van vinden. Die heel hoog van de toren gingen blazen 'als ze de prik later dan drie weken geven, neem ik 'm niet!'... Er was geen enkele reden om aan te nemen dat 'ie dan niet meer goed werkt. En nu blijkt zelfs het tegendeel. :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 11:01:12 #107
5428 crew  miss_sly
pi_199415871
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:55 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dus je geeft toe dat er geen massale wervingscampage was en dat er geen balis gedaan aan opschalen ?
[..]

Dan wil ik jou verzoeken om toe te geven dat er niet is opgeschaald in de zorg en dat we daardoor onnodig lang in deze collectieve massahysterie zitten
Dat geef ik helemaal niet toe. Ik weet het niet. Ik claim dus noch het een, noch het ander. Ik ben namelijk op geen enkele manier doelgroep in die categorie, ik werk niet in de zorg en heb er helemaal niks mee te maken. Dus denk ik dat ik niet weet wat er gebeurt. Ik weet wel dat ik verschillende keren artikelen heb gelezen of mensen uit de zorg op tv heb gezien die zeggen dat er al jaren en nu nog een beetje meer, geprobeerd wordt meer mensen aan te trekken, maar dat dat heel erg moeilijk is. Dus ja, aangezien ik er zelf geen idee van heb, ga ik dan maar af op de mensen die wél een idee hebben.

Sowieso ben ik niet van mening dat er sprake is van colelctieve massahysterie.

Het is overigens geen kwestie van uitruilen: als jij dit doet, dan zal ik dat doen. Je posts kunnen een standje minder aanvallend.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 14 mei 2021 @ 11:02:00 #108
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199415882
Meer tijd tussen Pfizer-prikken maakt vaccin effectiever
Mensen die na twaalf weken de tweede prik van Pfizer kregen, maken meer antistoffen aan dan mensen waarbij er drie weken tussen de beide prikken zat, schrijft de Guardian. De Universiteit van Birmingham deed onderzoek naar het verlengen van de periode tussen de eerste prik en de zogeheten 'booster-prik'.

De hoeveelheid antistoffen was drie keer zo hoog bij de mensen die de tweede prik na twaalf weken kregen. Ongeacht de timing van de prikken zijn mensen in beide gevallen maximaal beschermd. De onderzoekers hopen dat de grotere hoeveelheid antistoffen ook een indicatie kan zijn dat het vaccin over een langere tijd bescherming biedt tegen het coronavirus.

Bron: NOS

Ik hoop niet dat het beleid wordt om de tijd tussen twee Pfizer-prikken op te schuiven naar 12 weken. Ik krijg waarschijnlijk pas eind juni/begin juli de eerste prik (jongere zonder medische indicatie), bij de nu gehanteerde zes weken komt de tweede prik medio augustus, dus eind augustus volledig beschermd. Met twaalf weken komt de tweede prik pas eind september, dus begin oktober volledig beschermd. Dat betekent dat je tot de herfst nog met allerlei beperkingen zit, terwijl als je de gehanteerde zes weken blijft handhaving slechts tot eind augustus met allerlei beperkingen zit, nogal een verschil in mijn ogen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 11:02:45 #109
5428 crew  miss_sly
pi_199415891
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:59 schreef DireStraits7 het volgende:
Oh ja, deze vond ik ook interessant.

https://www.theguardian.c(...)ne-improves-immunity
[..]

Ben benieuwd wat alle 'maar het is niet wetenschappelijk bewezen'-roepers er nu van vinden. Die heel hoog van de toren gingen blazen 'als ze de prik later dan drie weken geven, neem ik 'm niet!'... Er was geen enkele reden om aan te nemen dat 'ie dan niet meer goed werkt. En nu blijkt zelfs het tegendeel. :')
Als het goed is, zijn de mensen die het wetenschappelijke bewijs van belang vinden, door een dergelijk onderzoek meer overtuigd van het feit dat een langere tijd tussen twee vaccinaties een goed idee is :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 11:03:40 #110
408813 crew  trein2000
pi_199415905
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:37 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Waarom word je er dan nu zo kwaad over ?
Ik wordt helemaal niet kwaad over berichten dat de avondklok geen nut had, want iedereen met een beetje gezond verstand wist dat gelijk al
Ja, daar zijn we mee genaaid, maar dat doe politici altijd, dat is geen nieuws
Waarom ik kwaad word? Omdat de zwaarste vrijheidsbeperking sinds WO2 op drijfzand rustte... Ik vind dat zeer ernstig.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 14 mei 2021 @ 11:05:05 #111
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199415934
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:02 schreef Erno-BE het volgende:
Meer tijd tussen Pfizer-prikken maakt vaccin effectiever
Mensen die na twaalf weken de tweede prik van Pfizer kregen, maken meer antistoffen aan dan mensen waarbij er drie weken tussen de beide prikken zat, schrijft de Guardian. De Universiteit van Birmingham deed onderzoek naar het verlengen van de periode tussen de eerste prik en de zogeheten 'booster-prik'.

De hoeveelheid antistoffen was drie keer zo hoog bij de mensen die de tweede prik na twaalf weken kregen. Ongeacht de timing van de prikken zijn mensen in beide gevallen maximaal beschermd. De onderzoekers hopen dat de grotere hoeveelheid antistoffen ook een indicatie kan zijn dat het vaccin over een langere tijd bescherming biedt tegen het coronavirus.

Bron: NOS

Ik hoop niet dat het beleid wordt om de tijd tussen twee Pfizer-prikken op te schuiven naar 12 weken. Ik krijg waarschijnlijk pas eind juni/begin juli de eerste prik (jongere zonder medische indicatie), bij de nu gehanteerde zes weken komt de tweede prik medio augustus, dus eind augustus volledig beschermd. Met twaalf weken komt de tweede prik pas eind september, dus begin oktober volledig beschermd. Dat betekent dat je tot de herfst nog met allerlei beperkingen zit, terwijl als je de gehanteerde zes weken blijft handhaving slechts tot eind augustus met allerlei beperkingen zit, nogal een verschil in mijn ogen.
Volgende De Jonge kan je gewoon naar het buitenland op vakantie met 1 prik.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199415953
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:03 schreef trein2000 het volgende:
Waarom ik kwaad word? Omdat de zwaarste vrijheidsbeperking sinds WO2 op drijfzand rustte... Ik vind dat zeer ernstig.
Maar dat was bij de invoering toch al bekend ?
Zo`n beetje elke coronamaatregel rust op drijfzand
pi_199415969
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waarom ik kwaad word? Omdat de zwaarste vrijheidsbeperking sinds WO2 op drijfzand rustte... Ik vind dat zeer ernstig.
Een lockdown is een stuk vrijheidsbeperkender.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199415979
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:06 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Maar dat was bij de invoering toch al bekend ?
Zo`n beetje elke coronamaatregel rust op drijfzand
Het is maar een griepje, waarom hebben we al die maatregelen uberhaupt.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 11:09:15 #115
408813 crew  trein2000
pi_199415989
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Een lockdown is een stuk vrijheidsbeperkender.
Welke lockdown? De sluiting van winkels en horeca? Daar denken wij dan anders over.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 11:09:52 #116
408813 crew  trein2000
pi_199416000
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:06 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Maar dat was bij de invoering toch al bekend ?
Bij mij wel ja.
quote:
Zo`n beetje elke coronamaatregel rust op drijfzand
Niet eens. Jammer dat je het gelijk weer in het wappiedomein trekt. Dat maakt elke redelijke discussi gelijk weer dood, jammer.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 14 mei 2021 @ 11:10:13 #117
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199416004
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:05 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Volgende De Jonge kan je gewoon naar het buitenland op vakantie met 1 prik.
Zonder verplicht testen, etc? Als het goed is krijgt iedereen die dat wil binnen 7 weken de eerste prik, bij zes weken tussentijd is iedereen medio augustus volledig gevaccineerd. De tussentijd oprekken op 12 weken zorgt er enkel voor dat iedereen pas op een later moment eerder volledig gevaccineerd is, ook al krijgen de laatsten de eerste prik mogelijk twee weken eerder (medio juni).
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 11:10:18 #118
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199416006
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:37 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Waarom word je er dan nu zo kwaad over ?
Ik wordt helemaal niet kwaad over berichten dat de avondklok geen nut had, want iedereen met een beetje gezond verstand wist dat gelijk al
Ja, daar zijn we mee genaaid, maar dat doe politici altijd, dat is geen nieuws
Daarom had het nooit ingevoerd geweest mogen zijn en mogen diegene die het geforceerd hebben en de burgerrechten zonder redenen hebben ingeperkt, van mij voor de rechter verschijnen.

In NL hoort dat gewoonweg niet gepikt te worden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199416031
Ook bizar trouwens: https://www.theguardian.c(...)labour-charity-finds

Honderden vrouwen in de UK gedwongen om mondkapjes te dragen tijdens de bevalling, terwijl dat helemaal niet het advies van volksgezondheid is.

Vorig jaar had je ook al zulke berichten uit Frankrijk, waar vrouwen er tegen protesteerden. En in de VS waar veel ziekenhuizen het ook verplichtten. Daar werden door CNN zelfs vrouwen opgevoerd die riepen dat het allemaal super goed te doen is en dat andere vrouwen niet zo moesten zeiken. :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:05 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Volgende De Jonge kan je gewoon naar het buitenland op vakantie met 1 prik.
Hangt ook heel erg van het ontvangende land af. Zou wel handig zijn voor veel mensen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 14 mei 2021 @ 11:12:37 #120
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199416035
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:10 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Zonder verplicht testen, etc? Als het goed is krijgt iedereen die dat wil binnen 7 weken de eerste prik, bij zes weken tussentijd is iedereen medio augustus volledig gevaccineerd. De tussentijd oprekken op 12 weken zorgt er enkel voor dat iedereen pas op een later moment eerder volledig gevaccineerd is, ook al krijgen de laatsten de eerste prik mogelijk twee weken eerder (medio juni).
https://www.nu.nl/287137/(...)e-kunnen-reizen.html
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199416052
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:01 schreef miss_sly het volgende:
Dat geef ik helemaal niet toe. Ik weet het niet. Ik claim dus noch het een, noch het ander. Ik ben namelijk op geen enkele manier doelgroep in die categorie, ik werk niet in de zorg en heb er helemaal niks mee te maken. Dus denk ik dat ik niet weet wat er gebeurt
Ook als je niet in de zorg werkt zou je in de gaten moeten hebben gehad als er een massale wervingscampagne was
Je hebt het niet in de gaten omdat die campagne er niet is geweest.....
quote:
Ik weet wel dat ik verschillende keren artikelen heb gelezen of mensen uit de zorg op tv heb gezien die zeggen dat er al jaren en nu nog een beetje meer, geprobeerd wordt meer mensen aan te trekken, maar dat dat heel erg moeilijk is. Dus ja, aangezien ik er zelf geen idee van heb, ga ik dan maar af op de mensen die wél een idee hebben
Klopt, er is al vele jaren een groot verloop en personeelstekort in de zorg
Dat heb ik hier al vele malen aangegeven met links en artikelen
Daarom ben ik er ook zo pissig over dat er niet eerder versoepeld kon worden omdat de zorg het zo druk had en te weinig personeel had
Ga niet (als zorg) jouw gebrek aan personeelsmanagement een probleem maken van de hele maatschappij door hen nog langer in restricties te laten leven
quote:
Sowieso ben ik niet van mening dat er sprake is van collectieve massahysterie.
We hebben een snoeiharde lockdown, de vrijheden&rechten van burgers zijn ingeperkt, tienduizenden bedrijven gedwongen dicht
En dat terwijl we zien aan andere landen (Zweden) en Amerikaanse staten dat het niet zo streng hoeft
Dat valt alleen maar te verklaren met collectieve massahysterie
quote:
Het is overigens geen kwestie van uitruilen: als jij dit doet, dan zal ik dat doen. Je posts kunnen een standje minder aanvallend.
Spreek dan Emo ook eens met zijn paniekzaaierij de hele tijd

[ Bericht 1% gewijzigd door bluemoon23 op 14-05-2021 11:32:34 ]
  vrijdag 14 mei 2021 @ 11:14:11 #122
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199416060
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

[..]

Misschien moeten we stoppen met micromanagen?
hugo bedoel je.
Hij wil de geschiedenis in al coronakiller en grote held. Maar hugo de faler gaat de geschiedenis in als faler omdat hij door zijn controledrang alles inderdaad stuk micro-managed. Alles wat niet zijn idee is, wordt direct afgeschoten en iedereen heeft zich maar te schikken naar zijn beleid.

Waanzin die vent. En maar met zijn kop continu op foto's willen staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door trein2000 op 14-05-2021 11:27:32 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199416076
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:08 schreef Da_Sandman het volgende:
Het is maar een griepje, waarom hebben we al die maatregelen uberhaupt.
Stop met het een griepJE te noemen :(

Tegenstanders van het coronabeleid (die jij blijkbaar wappie noemt) hebben het over griep, zonder JE
Want dat is ook een serieuze ziekte, waar jaarlijks tot 9500 aan sterven bij een griepgolf, maar waar we desondanks niet zo hysterisch over doen
GriepJE wordt gebruikt door lockdown fanatici zoals jij die daarmee de griep willen bagatelliseren
pi_199416101
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:15 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Stop met het een griepJE te noemen :(

Tegenstanders van het coronabeleid (die jij blijkbaar wappie noemt) hebben het over griep, zonder JE
Want dat is ook een serieuze ziekte, waar jaarlijks tot 9500 aan sterven bij een griepgolf, maar waar we desondanks niet zo hysterisch over doen
GriepJE wordt gebruikt door lockdown fanatici zoals jij die daarmee de griep willen bagatelliseren
Deze was echt te makkelijk, sorry :@.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 14 mei 2021 @ 11:18:02 #125
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199416111
quote:
Laten andere landen ook eenmalig geprikten toe zonder testbewijs? Dat is de vraag.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')