abonnement Unibet Coolblue
pi_199406742
quote:
In het Franse gehucht Les Plantiers, hartje Cevennen, is een treurige moordzaak uitgelopen op een dagenlange zoektocht door honderden agenten naar de schutter. Valentin Marcone wordt verdacht van het neerschieten van zijn baas en een collega op dinsdagochtend. Daarna vluchtte hij zwaarbewapend de wildernis in. De 29-jarige Fransman wordt neergezet als een jager die het gebied op zijn duimpje kent en heeft vooralsnog geen spoor achtergelaten. De inwoners in de regio verkeren in shock en houden hun deuren op slot.

In Les Plantiers en omliggende dorpen als Saumane en Saint-Jean-du-Gard - in de zomer veelbezochte plekken door Nederlandse campinggangers - is de dubbele moord het gesprek van de dag. Iedereen heeft weleens hout gehaald bij de zagerij van Luc Teissonnière (55) in het 260 inwoners tellende gehucht. De Fransman werd dinsdagochtend samen met een van zijn werknemers (32) doodgeschoten op zijn werkplaats. Een andere werknemer was getuige van het drama en stelde de politie op de hoogte.

De 29-jarige Valentin Marcone, sinds een jaar de derde werknemer van de zagerij, wordt door de politie als hoofdverdachte beschouwd. Hij zou een geschil hebben met zijn baas over het werkrooster en hem dinsdagochtend niet hebben begroet. Toen Teissonnière daarover - ‘op vriendelijke wijze’ - een opmerking maakte, greep Marcone naar een handwapen en schoot zijn baas met meerdere kogels door het hoofd. Een werknemer die tussen beide wilde komen overkwam hetzelfde. De schutter ging daarna naar huis, pakte vermoedelijk nog een wapen (een geweer voor lange afstanden) en stouwde een rugzak vol met proviand, munitie en warme kleren. Sindsdien ontbreekt van hem elk spoor, maakte de officier van justitie van Alès, François Schneider, bekend.

Afgekeurd als scherpschutter
En dus wordt er in de Cevense wildernis sinds dinsdagochtend dag en nacht gezocht naar Marcone, die zou zijn getrouwd met iemand uit het gehucht en met haar een kind hebben. Honderden agenten van de Franse politie en antiterrorisme-eenheid zijn aanwezig, helikopters en drones met infraroodcamera's zwermen rond en ook een Sint Hubertushond (een bloedhond) is ingezet. De wegen rondom Les Plantiers zijn afgezet, auto's worden gecontroleerd en de inwoners moeten zoveel mogelijk binnen blijven.

Van Marcone ontbreekt nog ieder spoor. De man zou in het verleden scherpschutter hebben willen worden in het Franse leger, maar werd afgekeurd door oogproblemen. Wel is hij lid van een schietclub en fervent jager. Hij kent de omgeving dan ook als zijn broekzak, zegt kolonel Laurent Hass van de politie. ,,Hij heeft dat voordeel ten opzichte van ons.’’ Hass schetst de omgeving als uitgestrekt, bergachtig, met dichte bossen en vele grotten. Marcone kan overal zitten. In eerste instantie werd een gebied van 15 vierkante kilometer afgesloten. Donderdagochtend lanceerden de autoriteiten een getuigenoproep met foto van de schutter. Het scenario dat Marcone verder weggevlucht is, wordt niet uitgesloten. Justitie roept de Fransman op om zich over te geven. ,,Ik roep hem op om tot bezinning te komen. Misschien kan hij me horen’’, zei openbaar aanklager Eric Maurel.

Shock
Burgemeester Bernard Mounier van Les Plantiers is zich bewust van de moeilijke taak die hij heeft. Zijn burgers leven in angst en iedereen in het gehucht kent elkaar. De families van de betrokkenen leven er samen en zijn in sommige gevallen zelfs collega's. ,,Ik ben er om te zeggen: Wees niet bang’’, laat de burgervader van Midi Libre weten. ,,Voor ons kleine dorp is het essentieel om verenigd te blijven.’’

Mounier weet van het meningsverschil dat Marcone had met zijn baas over het werkrooster. Ook was er een geschil tussen de schutter en het vorige gemeentebestuur. ,,Verder ken ik hem vooral als burgemeester van een gemeente van 260 inwoners die de mensen van zijn dorp kent. Het toeval wil dat ik hem op de ochtend van de tragedie rond 8.00 uur langs het stadhuis zag rijden. Hij wuifde naar me, waarop ik terugzwaaide.’’
https://www.ad.nl/buitenl(...)nde-rambo~ae656aba9/
pi_199406747
GIGNGoden present. @Starhopper
pi_199406931
They drew first blood?
pi_199407193
Le Rambo.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199407247
Le Rambeaux bedoel je
pi_199407261
Was hier geen film over...
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 13 mei 2021 @ 17:06:53 #7
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199407286
Je reviendrai
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_199407293
Als de agenten tijdens het opsporen go pro's gaan dragen, dan kan dit nog wel eens een goede thriller opleveren.
pi_199408744
twitter
  donderdag 13 mei 2021 @ 19:51:32 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199409586
Had gehoopt op een ex Légion étrangère. Zou wel cool geweest zijn.

Blijkt het gewoon een gekkie van de schuttersvereniging zoals Tristan.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_199409809
Dankzij dat veel te korte lontje, zijn er nu 2 mensen dood en heb je een bloedhond aan je kontje
  donderdag 13 mei 2021 @ 20:09:15 #12
338319 ZarB
Piña colada
pi_199409832
Hij ziet er ook echt uit als een krankzinnige.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_199409837
Daar is veel meer gebeurd lijkt me. Dat geschil over het werkrooster en een opmerking over gedag zeggen zullen de spreekwoordelijke druppel zijn geweest.
pi_199409973
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 20:09 schreef ZarB het volgende:
Hij ziet er ook echt uit als een krankzinnige.
Gewoon een doorsnee lulletje op de sociale werkplaats
  donderdag 13 mei 2021 @ 20:18:01 #15
338319 ZarB
Piña colada
pi_199409995
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 20:16 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Gewoon een doorsnee lulletje op de sociale werkplaats
Met een maniakkenhoofd. Zo'n nerdje dat de hele dag geen woord zegt en thuis op z'n stinkende zolderkamer zit maar met gemak je strot doorsnijdt.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_199410017
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 20:18 schreef ZarB het volgende:

[..]

Met een maniakkenhoofd. Zo'n nerdje dat de hele dag geen woord zegt en thuis op z'n stinkende zolderkamer zit maar met gemak je strot doorsnijdt.
Ja maar dat is met de kennis van nu. Op de foto vind ik het een doorsnee ongevaarlijke brillenjood
  donderdag 13 mei 2021 @ 20:21:16 #17
338319 ZarB
Piña colada
pi_199410043
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 20:19 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ja maar dat is met de kennis van nu. Op de foto vind ik het een doorsnee ongevaarlijke brillenjood
Mwah. Als je lang genoeg met dit soort types werkt ga je ze makkelijk herkennen :Y
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_199413553
Ziet eruit als de gebruikelijke doorgedraaide incel. Hopelijk vallen er niet nog meer slachtoffers.
pi_199461673
-

[ Bericht 100% gewijzigd door XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx op 17-05-2021 01:43:06 ]
2.
pi_199461681
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 20:18 schreef ZarB het volgende: [..] Met een maniakkenhoofd. Zo'n nerdje dat de hele dag geen woord zegt en thuis op z'n stinkende zolderkamer zit maar met gemak je strot doorsnijdt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 01:11 schreef Fleischmeister het volgende: Ziet eruit als de gebruikelijke doorgedraaide incel. Hopelijk vallen er niet nog meer slachtoffers.
Ik vraag me echt af of mensen zich ooit zullen realiseren dat dit soort lelijkerds als een onmenselijk misbaksel behandelen niet goed is voor hun eigen veiligheid. Zelfs als 99.99 percent van dit soort figuren zelfmoord pleegd of doodrot in hun zolderkamer, waarom zou je het risico nemen?

Jullie maken het er echt zelf naar.
2.
  maandag 17 mei 2021 @ 08:13:04 #21
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_199462521
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 20:09 schreef littlemindy het volgende:
Daar is veel meer gebeurd lijkt me. Dat geschil over het werkrooster en een opmerking over gedag zeggen zullen de spreekwoordelijke druppel zijn geweest.
Misschien heeft hij onlangs een functioneringsgesprek gehad. Of beviel het hem niet welk type kleur hij in een team is.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 17 mei 2021 @ 11:01:51 #22
338319 ZarB
Piña colada
pi_199464634
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 01:42 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:

[..]


[..]

Ik vraag me echt af of mensen zich ooit zullen realiseren dat dit soort lelijkerds als een onmenselijk misbaksel behandelen niet goed is voor hun eigen veiligheid. Zelfs als 99.99 percent van dit soort figuren zelfmoord pleegd of doodrot in hun zolderkamer, waarom zou je het risico nemen?

Jullie maken het er echt zelf naar.
Dit zou een goede speech kunnen zijn op de begrafenis van de slachtoffers. Eigen schuld, dikke bult.

Maar je ziet er zelf ook zo uit ofzo? Aangezien je precies weet hoe hij is behandeld enzo?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  maandag 17 mei 2021 @ 11:18:46 #23
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_199464928
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 01:42 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:

[..]

[..]

Ik vraag me echt af of mensen zich ooit zullen realiseren dat dit soort lelijkerds als een onmenselijk misbaksel behandelen niet goed is voor hun eigen veiligheid. Zelfs als 99.99 percent van dit soort figuren zelfmoord pleegd of doodrot in hun zolderkamer, waarom zou je het risico nemen?

Jullie maken het er echt zelf naar.
'pleegd' :')
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 17 mei 2021 @ 11:42:28 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199465231
Zeker teveel Amerikaanse youtube filmpjes gekeken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')