abonnement Unibet Coolblue
pi_199419705
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:28 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dan moet er wel iets na dit leven zijn. :)
Dat geloof ik ook
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 14 mei 2021 @ 15:31:50 #52
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199419717
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:31 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Dat geloof ik ook
Goed voor jou. ^O^
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199419742
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:31 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Goed voor jou. ^O^
Thanks! :)
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_199419747
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 16:00 schreef Horzula het volgende:
,,Wij zijn op aarde om God te dienen en om hier en in het hiernamaals gelukkig te zijn.'

Trouw

't Is maar dat je 't weet.
En dan ga je dood en blijkt er helemaal geen hiernamaals te bestaan. Daarom kun je er beter voor zorgen om je leven zo leuk en gelukkig mogelijk te maken.
pi_199419810
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:33 schreef hebikweer het volgende:

[..]

En dan ga je dood en blijkt er helemaal geen hiernamaals te bestaan. Daarom kun je er beter voor zorgen om je leven zo leuk en gelukkig mogelijk te maken.
Precies.!!! Juichen!!! al die miljoenen jaren voordat je leefde heb je ook niet gemerkt
Ik zwaai naar dieren.
pi_199419895
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:33 schreef hebikweer het volgende:

[..]

En dan ga je dood en blijkt er helemaal geen hiernamaals te bestaan. Daarom kun je er beter voor zorgen om je leven zo leuk en gelukkig mogelijk te maken.
Dan heb je er toch geen last meer van.
pi_199420067
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:46 schreef Horzula het volgende:

[..]

Dan heb je er toch geen last meer van.
Eindresultaat blijft dan hetzelfde.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_199420080
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:58 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Eindresultaat blijft dan hetzelfde.
Maar als je verkeerd gokt ga je naar de Hel.

[edit] ...en moet je voor eeuwig die klysma video van Patricia Paay bekijken. Dan is een deugdzaam leven opeens niet te duur meer.

[ Bericht 12% gewijzigd door Horzula op 14-05-2021 16:00:56 (meer drama) ]
pi_199420130
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:58 schreef Horzula het volgende:

[..]

Maar als je verkeerd gokt ga je naar de Hel.
Zou kunnen. Of je wordt herboren in een coronavirus of een vogel, het blijft een gok.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_199420350
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 18:23 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Wees blij dat je pas op je 30e dit gevoel kreeg. Ik was 12
Oh vond het juist wel fijn om op die leeftijd al tot de conclusie te komen dat er geen doel is en niet pas op het moment dat je misschien al keuzes hebt gemaakt die wel op een doel voorsorteren.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199420529
Ik heb soms ook wel eens van die dagen waarop ik denk van 'goh, wat is het leven toch een raar iets'. We staan op, doen wat handelingen om geld te verdienen en doen dan weer dingen met dat geld om de tijd door te komen. Het doel moet je toch een beetje zelf bepalen. Als jij denkt dat een relatie een levensdoel voor jou is, dan moet je daar voor gaan. Denk je dat het jouw doel is om het land te leiden, doe dan ook een poging.
pi_199420833
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 12:27 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dat onderscheid is er ook gewoon.
Dat mensen graag minimaal twee kinderen willen is evolutionair geregeld. Je genen hebben een grotere overlevingskans met meerdere kinderen dan met één. Dat dat tegenwoordig leuk wordt gemaakt alsin dat het andere kind een speelmaat heeft of niet alleen is, is complete bullshit.
Dat snap ik. Ik bedoelde dat een neiging ook instinctief kan zijn en dat het zo een etymologische kwestie wordt wat ik niet zo interessant vind.
-
pi_199421897
Moet er een doel zijn dan?

Het heeft over het algemeen voldoening om aan iets betekenis te geven. Om een hoger iets te hebben.

Een hogere motivatie helpt wel, kijk maar naar het geloof en het sociaal element hierin als het gaat om zingeving.

Wat het doel van het leven voor jou is? Geen idee.

Velen zijn alleen al kapot gegaan aan het najagen ervan, om daar geluk uit te halen.

Zodra iemand zich zoiets gaat afvragen is er een duidijke disbalans tussen activiteiten die energie kosten en energie opbrengen.

Een kleine stap hierin is een activiteit doen waar jij energie van krijgt. Dat regelmatig doen.

Iets geven aan anderen geeft ook voldoening. Vrijwilligerswerk kan dan ook.

Of gewoonweg niks proberen, eenzaam in een woestenij verdorren. Nihilistisch.

Beiden perspectieven heb ikzelf gehad. Mij heeft het geholpen om dat kleine stapje te zetten en hulp van een ander te vragen.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 22:07:27 #64
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199425284
Zwaardgevecht totdat jij de laatste ben
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_199426675
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 21:35 schreef Fightagainstlife het volgende:
Zelf denk ik dat het doel van het leven voortplanting is, zodat wij mensenlijke organisme blijven bestaan.
pi_199427840
Zuipen, vreten, pissen, schijten, palen, maffen totdat we dood neervallen.
pi_199431177
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 12:27 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dat onderscheid is er ook gewoon.
Dat mensen graag minimaal twee kinderen willen is evolutionair geregeld. Je genen hebben een grotere overlevingskans met meerdere kinderen dan met één. Dat dat tegenwoordig leuk wordt gemaakt alsin dat het andere kind een speelmaat heeft of niet alleen is, is complete bullshit.
Dat is allemaal theorie, je kunt het ook anders zien.
pi_199431596
quote:
15s.gif Op donderdag 13 mei 2021 15:22 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Deze vraag stel ik mezelf steeds vaker. Waarom zijn wij op aarde? Ineens ben je daar dan. Ik ben nu 30, heb een prima huis, baan, inkomen en spaargeld maar toch voel ik mij steeds minder verbonden met het leven en de samenleving terwijl ik het volgens mij nu juist moet 'leven' voordat je straks in de 50 bent... Heb geen relatie, misschien speelt dat ook mee en de mensen waar ik vroeger mee omging hebben nu een eigen leven opgeby maar het is steeds lastiger om zingeving te vinden in het leven merk ik... De dagen lijken steeds langer te duren en ik weet niet hoe ik de tijd moet doorkomen.
Je bent hier door de Schepper op aarde gezet met een kort leven. Jouw doel is om Hem te dienen want dit leven is slechts een examen die Hij jou heeft gegeven. Vervul je je taak, dan wacht er een beloning in het eeuwige Hiernamaals. Ben je gezakt, dan wacht daar de eeuwige bestraffing in het Hiernamaals.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 15 mei 2021 @ 13:03:39 #69
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199431963
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 12:07 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Dat is allemaal theorie, je kunt het ook anders zien.
https://www.nemokennislin(...)menselijk-gedrag-ii/

Dit verschil tussen mannen en vrouwen is in het licht van seksuele selectie eenvoudig te verklaren. Het aantal beschikbare vrouwen is de beperkende factor voor mannelijk voortplantingssucces. Daarom moet een man uit evolutionair oogpunt elke mogelijkheid tot voortplanting aangrijpen. Verstek laten gaan vanwege het niet ‘in the mood’ zijn, is namelijk nadelig ten opzichte van concurrerende mannen die wel bereid zijn tot seks. Die zullen immers veel meer nakomelingen produceren. De lage drempel voor bereidheid tot seks is dus een adaptieve strategie voor mannen en heeft zich als gevolg van seksuele selectie meer verspreid ten opzichte van de terughoudende strategie. Voor vrouwen ligt dat natuurlijk anders. Zij zouden door een te lage drempel en het daarmee gepaard gaande gebrek aan kieskeurigheid, het risico lopen hun energie te steken in genetisch ongeschikte mannen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zaterdag 15 mei 2021 @ 13:11:23 #70
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199432082
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 12:37 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Je bent hier door de Schepper op aarde gezet met een kort leven. Jouw doel is om Hem te dienen want dit leven is slechts een examen die Hij jou heeft gegeven. Vervul je je taak, dan wacht er een beloning in het eeuwige Hiernamaals. Ben je gezakt, dan wacht daar de eeuwige bestraffing in het Hiernamaals.
Nou lekker dan, die schepper is echt een klootzak.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_199433315
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 13:03 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

https://www.nemokennislin(...)menselijk-gedrag-ii/

Dit verschil tussen mannen en vrouwen is in het licht van seksuele selectie eenvoudig te verklaren. Het aantal beschikbare vrouwen is de beperkende factor voor mannelijk voortplantingssucces. Daarom moet een man uit evolutionair oogpunt elke mogelijkheid tot voortplanting aangrijpen. Verstek laten gaan vanwege het niet ‘in the mood’ zijn, is namelijk nadelig ten opzichte van concurrerende mannen die wel bereid zijn tot seks. Die zullen immers veel meer nakomelingen produceren. De lage drempel voor bereidheid tot seks is dus een adaptieve strategie voor mannen en heeft zich als gevolg van seksuele selectie meer verspreid ten opzichte van de terughoudende strategie. Voor vrouwen ligt dat natuurlijk anders. Zij zouden door een te lage drempel en het daarmee gepaard gaande gebrek aan kieskeurigheid, het risico lopen hun energie te steken in genetisch ongeschikte mannen.
Vrouwen en mannen gaan anders met seks om, gemiddeld gezien. De vraag is waar die verschillen in voorkeur vandaan komen. Als je zegt: "dat komt door evolutie en genen". Wat zeg je dan eigenlijk? Kunnen genen bepaalde voorkeuren hebben? Kunnen genen denken, kunnen genen voelen? Nee. En waar komt die evolutionaire drang eigenlijk vandaan. Evolutie heeft ook geen brein, geen gedachten, geen emoties. Evolutie is een onzichtbare, stuwende kracht. Het is een patroon dat we hebben waargenomen.

Wat moeilijk allemaal :P
  zaterdag 15 mei 2021 @ 14:25:51 #72
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199433374
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 14:21 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Vrouwen en mannen gaan anders met seks om, gemiddeld gezien. De vraag is waar die verschillen in voorkeur vandaan komen. Als je zegt: "dat komt door evolutie en genen". Wat zeg je dan eigenlijk? Kunnen genen bepaalde voorkeuren hebben? Kunnen genen denken, kunnen genen voelen? Nee. En waar komt die evolutionaire drang eigenlijk vandaan. Evolutie heeft ook geen brein, geen gedachten, geen emoties. Evolutie is een onzichtbare, stuwende kracht. Het is een patroon dat we hebben waargenomen.

Wat moeilijk allemaal :P
Ik vind het onzin wat die eerste poster zegt. Mannen zijn geprogrammeerd om zoveel mogelijk vrouwen te neuken, alsof we robots zijn. Ik heb regelmatig seks geweigerd, omdat ik geen zin had.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_199433430
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 14:25 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik vind het onzin wat die eerste poster zegt. Mannen zijn geprogrammeerd om zoveel mogelijk vrouwen te neuken, alsof we robots zijn. Ik heb regelmatig seks geweigerd, omdat ik geen zin had.
Mannen kunnen eerder neuken zonder emotie, bijvoorbeeld een hoer neuken. Vrouwen gaan pas over tot seks in een relatie-setting, dat er ook liefde moet zijn. Waar komt dat verschil vandaan? :P

De zin van het bestaan is bestaan. :P
  zaterdag 15 mei 2021 @ 14:49:27 #74
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199433781
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 14:28 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Mannen kunnen eerder neuken zonder emotie, bijvoorbeeld een hoer neuken. Vrouwen gaan pas over tot seks in een relatie-setting, dat er ook liefde moet zijn. Waar komt dat verschil vandaan? :P

De zin van het bestaan is bestaan. :P
Maar er zijn ook genoeg vrouwen die kunnen neuken zonder emotie en mannen die alleen neuken met emotie.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_199433909
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 14:49 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar er zijn ook genoeg vrouwen die kunnen neuken zonder emotie en mannen die alleen neuken met emotie.
Ja, maar het gaat dan om waarschijnlijkheid. Hoeveel procent van de mannen heeft betaald voor seks, hoeveel procent van de vrouwen? wedden dat er een groot verschil zit. Daarom zei ik ook, gemiddeld gezien.
  zaterdag 15 mei 2021 @ 15:06:10 #76
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199433994
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 15:00 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Ja, maar het gaat dan om waarschijnlijkheid. Hoeveel procent van de mannen heeft betaald voor seks, hoeveel procent van de vrouwen? wedden dat er een groot verschil zit. Daarom zei ik ook, gemiddeld gezien.
Er is toch ook wel een redelijk grote groep vrouwen die betalen voor seks hoor. Sekstoerisme noemen ze dat, gaan ze naar Jamaica of Marokko en zoeken ze jonge fitte gigolo om tijdelijk als hun vriendje te functioneren. Weet niet wat de percentages zijn.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_199434039
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 15:06 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Er is toch ook wel een redelijk grote groep vrouwen die betalen voor seks hoor. Sekstoerisme noemen ze dat, gaan ze naar Jamaica of Marokko en zoeken ze jonge fitte gigolo om tijdelijk als hun vriendje te functioneren. Weet niet wat de percentages zijn.
Ik denk dat het man-vrouw verschil wat betreft seksualiteit tot aardig wat (innerlijk) conflict en frustratie leidt en heeft geleid, aan beide kanten. En dat ook het monogame seksuele systeem voor wrijving zorgt. :P
pi_199435716
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 15:00 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Ja, maar het gaat dan om waarschijnlijkheid. Hoeveel procent van de mannen heeft betaald voor seks, hoeveel procent van de vrouwen? wedden dat er een groot verschil zit. Daarom zei ik ook, gemiddeld gezien.
Slecht voorbeeld: vrouwen hoeven niet te betalen want er zijn altijd genoeg mannen die haar wel een keer willen doen.
Een man die qua looks een 5 is bakt er niks van op Tinder en een dame van dat level heeft zo 100 likes. Zelfs mannen die een 7 of hoger zijn pakken haar wel even mee. Vrouwen zijn andersom een stuk kieskeuriger.
Dus vrouwen die seks zonder gevoel willen hoeven er alsnog niet voor te betalen :)
Maar dit lijkt me les 1 bladzijde 1 dus al triest dat ik zulke trivialiteiten hier uit moet leggen :)
pi_199438409
Want casual seks heeft zoveel voordelen, zal ze nog even herhalen:
- risico op zwangerschap, zelfs bij gebruik voorbehoedsmiddelen, van 1 of andere onbekende debiel
- risico op soa’s
- risico op emotionele manipulatie/stalking
- verspilt tijd die je ook voor nuttigere activiteiten had kunnen gebruiken die wel een investering zijn in jezelf
- slechter imago
- kans om NOG meer gespamt te worden nu het gerucht rondgaat dat je makkelijk bent
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_199438449
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:33 schreef hebikweer het volgende:

[..]

En dan ga je dood en blijkt er helemaal geen hiernamaals te bestaan. Daarom kun je er beter voor zorgen om je leven zo leuk en gelukkig mogelijk te maken.
Hoezo blijkt dat? Voor wie precies?

Als ik er ben is de dood er niet, als de dood er is ben ik er niet.
pi_199438541
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 14:21 schreef Libertarisch het volgende:
Vrouwen en mannen gaan anders met seks om, gemiddeld gezien. De vraag is waar die verschillen in voorkeur vandaan komen. Als je zegt: "dat komt door evolutie en genen". Wat zeg je dan eigenlijk? Kunnen genen bepaalde voorkeuren hebben? Kunnen genen denken, kunnen genen voelen? Nee. En waar komt die evolutionaire drang eigenlijk vandaan. Evolutie heeft ook geen brein, geen gedachten, geen emoties. Evolutie is een onzichtbare, stuwende kracht. Het is een patroon dat we hebben waargenomen.

Wat moeilijk allemaal :P
Idd, aankomen met dit soort dingen is een synoniem voor “het interesseert me geen reet waar het door komt en ik hoop dat het voor eeuwig zo blijft” tenzij je openstaat voor genetische manipulatie.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_199440307
Voortbestaan van de menselijke soort.
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_199441318
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 15:26 schreef Geerd het volgende:
Lekker sporten..beetje werken, no stress ..altijd late diensten elke dag uitslapen..beetje motorrijden ..potjesbierdrinken _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

Waar iedereen juist gaat trouwen en kinderen krijgen..krijg ik daar met de week juist een afkeer tegen.
Ja dan maar vrijgezel op je 50e lekker boeiend, al die verhalen weer hoor brrrrrr huil babys etc etc ..

:B :B :B :B JUICHEN !!
Dit.
  zaterdag 15 mei 2021 @ 22:14:41 #84
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_199441569
Complete entropie vertragen.
  zondag 16 mei 2021 @ 01:42:14 #85
274840 Graf-Schweinhund
Ein hund ein schwein ein Fürst
pi_199445021
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 22:14 schreef Twiitch het volgende:
Complete entropie vertragen.
Eerder verwoedde pogingen doen tot. You cannot change the nature of the universe. :P
''I challange you to a game of paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker!''
  zondag 16 mei 2021 @ 10:44:16 #86
108913 Godshand
guide4you
pi_199446922
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:28 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Een test is niet perse afschuwelijk en ik hoef niet elke dag een 10 te halen.
Dus als je nu tegen mij begint te vloeken ben je vandaag gezakt?
#durftevragen
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zondag 16 mei 2021 @ 15:03:17 #87
495375 KroketBroodje
Oblivion NPC
pi_199451285
quote:
5s.gif Op zondag 16 mei 2021 10:44 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dus als je nu tegen mij begint te vloeken ben je vandaag gezakt?
#durftevragen
Als je het verdient niet
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_199452679
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:28 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dan moet er wel iets na dit leven zijn. :)
Nogmaals hetzelfde leven :7
pi_199452817
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 14:25 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik vind het onzin wat die eerste poster zegt. Mannen zijn geprogrammeerd om zoveel mogelijk vrouwen te neuken, alsof we robots zijn. Ik heb regelmatig seks geweigerd, omdat ik geen zin had.
Tja het rationaliseren van het hele bestaan, grappig dat mensen dan toch heel irrationele wezens zijn als je niet de groep maar de enkeling onder de loep neemt.

Voortplanting zelf, dat is enkel een proces, geen doel.
  zondag 16 mei 2021 @ 16:46:10 #90
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_199453606
Gewoon doen wat je leuk vindt en waar je je goed bij voelt, en zoveel mogelijk dingen vermijden waar je geen zin in hebt. Trek je niks aan van wat anderen vinden, en zeker niet van die figuren die vinden dat dienstbaarheid een groot goed is. Pogen anderen te behagen is puur verspilling van tijd die je ook had kunnen besteden om iets leuks te doen.
pi_199456050
Leuk al die reacties! Mijn visie op het doel is als volgt!

Genieten en kennis doorgeven, opdat de toekomstige generatie meer kan genieten met minder vallen en opstaan! :Y

Voor mij is het doel om zoveel mogelijk kennis in de door mij geïnteresseerde zaken van het leven te leren, die kennis gebruiken voor eigen winst maar ook om door te geven aan anderen zodat zij er winst uit kunnen halen.

Dit kan op vele fronten! en natuurlijk genieten van al het moois dat het leven/de wereld te bieden heeft. :)
Just say hi!
pi_199465731
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 15:33 schreef marc0871 het volgende:
Het doel van het leven is, dat het voortbestaat.
Niet zozeer specifiek jouw leven, maar het leven op zich.

Geboren worden, voortplanten en ervoor zorgen dat je nageslacht zich kan voortplanten.

Sec genomen hebben we na 35 jaar voor de genenpoel eigenlijk geen waarde meer.
Natuurlijk wel. Wie gaat zorgen dat de kinderen in leven blijven nadat ze geboren worden? Neuken is makkelijk, daarna zorgen dat je genen zich ook voort kunnen planten is de grap. Anders zouden we wel eerder dood gaan.
pi_199465814
God dienen.

Helaas wilt het cultureel marxistisch westen dit steeds ontkennen en is er cognitieve dissonatie met voorbeelden als pedoprietsers en Is mensen.

Afijn, blijf de avonden met drugs en alcohol vullen, de leegte blijft er.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_199466113
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 12:13 schreef Azula het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Wie gaat zorgen dat de kinderen in leven blijven nadat ze geboren worden? Neuken is makkelijk, daarna zorgen dat je genen zich ook voort kunnen planten is de grap. Anders zouden we wel eerder dood gaan.
Nou ja, dat zeg ik.
Als je met 16/17 jaar kinderen krijgt, en die krijgen ook met 16/17 jaar kinderen, heb je na 35 jaar dat cirkeltje rond.
Biologisch is daar niets op tegen.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_199466593
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 12:32 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Nou ja, dat zeg ik.
Als je met 16/17 jaar kinderen krijgt, en die krijgen ook met 16/17 jaar kinderen, heb je na 35 jaar dat cirkeltje rond.
Biologisch is daar niets op tegen.
Mensen van 16 hebben mensen van 35+ nodig om hun kinderen enigszins succesvol op te laten groeien. :D
pi_199467184
Wat is eigenlijk het probleem als het leven op aarde daadwerkelijk geen doel heeft?
Uiteindelijk zijn doelen ook maar door de mens verzonnen.
  maandag 17 mei 2021 @ 18:43:46 #97
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_199473043
Zoals deels hierboven is opgemerkt is het doel van het leven voortplanting, maar belangrijker daarbij, evolutie.
Ook de mens is daar onderhevig aan en meer dan ooit evolueert op dit moment het menselijk brein harder dan de rest, dat is logisch omdat we intussen redelijk uitgekristalliseerd zijn als soort ( lopen op 2 benen, ademhalen, zogen, communicatie d.m.v spraak en houding) en lichamelijke eigenschappen er langer over doen om te veranderen.
Waar we inmiddels gewend zijn aan een bombardement van informatie in beeld en geluid zouden onze voorouders hier volledig horendol van worden, die gewenning zet door in de kinderen van nu die append, tiktokkend en snappend toch hun focus kunnen houden op bijvoorbeeld lesgeven waar ouderen dit niet begrijpen, zie hier een kort door de bocht voorbeeld van evoluerende hersenen.
Waar we als mensheid de mist in zijn gegaan is het gegeven macht en egoïsme, het ontstaan van monotheistische religies, veelal opgetekend in eeuwenlange overleveringen met een bijzonder vervelende mannelijke bias, waarbij het collectief plaats moest maken voor gehoorzaamheid en angst, eeuwenlange angst voor "de meerdere" die neerkeek op "het plebs" en zich, al dan niet gelovend dat hij het was" goddelijk waande.
Het heeft eeuwen en eeuwenlang geduurd voor men zich hiervan los durfde te maken en langzaam aan het individu en het maatschappelijke weer wat in beeld kwam, helaas gevolgd nu door een periode waarin de ego's hoogtij vieren en de maatschappij en het collectief het onderspit delven, maar ook dit zal tijdelijk zijn.
En ergens ooit in de toekomst, hopelijk voor we die Terminator style naar de klote helpen zal de mens (homo sapiens, ons ras, er is er maar 1) beseffen dat ons kleine blauwe bolletje thuis is aan ons allen, en we dat ook met z'n allen moeten zien te bewaken en bewaren, want als de mens uitsterft, dan is die 300.000 jaar evolutie voor niets geweest en gezien de tijdsspanne van dat blauwe bolletje, ongeveer 5.000.000.000 jaar stellen we tot op heden nog altijd niks voor ;)
Een van de meest beroemde foto's van Voyager 1, met een tekst van Carl Sagan is daar misschien wel het mooiste voorbeeld van, genomen op 6 miljard kilometer van de aarde, op valentijnsdag 1990;
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_199473676
De evolutie ( survival of the fittest, natuurlijke selectie, het sterker worden van de soort) is allang grotendeels gestopt toen zaken als socialisme en democratie werden ingevoerd waarbij de zwakken in stand worden gehouden.

Bijna alle deugden die thans voor de mens als “goed” gelden zijn puur natuurlijk bezien evolutionair schadelijk. En juist dingen die jij als schadelijk noemt ( egoïsme, macht) zijn juist enorm bevordelijk en gunstig.

Verder gaat dit topic volgens mij over het doel voor een individu waar hij/zij iets aan heeft, als dat doel al evolutie zou zijn dan degradeer je elk mens sowieso tot een heel klein nietszeggend radertje in een proces van miljoenen jaren en is zijn individuele leven alsnog zinloos.
pi_199514902
quote:
15s.gif Op donderdag 13 mei 2021 15:22 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Deze vraag stel ik mezelf steeds vaker. Waarom zijn wij op aarde? Ineens ben je daar dan. Ik ben nu 30, heb een prima huis, baan, inkomen en spaargeld maar toch voel ik mij steeds minder verbonden met het leven en de samenleving terwijl ik het volgens mij nu juist moet 'leven' voordat je straks in de 50 bent... Heb geen relatie, misschien speelt dat ook mee en de mensen waar ik vroeger mee omging hebben nu een eigen leven opgeby maar het is steeds lastiger om zingeving te vinden in het leven merk ik... De dagen lijken steeds langer te duren en ik weet niet hoe ik de tijd moet doorkomen.
De reden van het leven?

Zoals al vaker gezegd: voortplanting de soort in stand houden.

Het enige wat vast staat is dat je ooit dood gaat (een prettig vooruitzicht, al hoop ik dat ik oud mag worden).

Geluk zit in jezelf, niet in geld of spullen, zorg dat je het meest van jezelf houdt (dan kan je ook beter van een ander houden) en neem de regie in handen. Onderneem, jij zal het moeten doen en deze periode gaat ook weer over. Er zijn meer mensen zoals jij, zoek contact.

Ik ben 48 en ik kan je zeggen mijn leven wordt alleen maar leuker!
Ik heb een fijne (LAT) relatie (we laten elkaar vrij- wel monogaam, dat is de sleutel denk ik). Als het over zou gaan ben ik verdrietig, maar ik ben mezelf beste gezelschap (ik ben graag alleen).

In tegenstelling tot sommige hierboven:

Liever gelukkig alleen, dan ongelukkig met zijn tweeën. Dat nooit meer!

Sterkte. 🍀
-Out of Order-
pi_199515198
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 18:11 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ook als je in de 50 bent kun je prima 'leven'. Meestal heb je dan ook meer te besteden.

Maar waarom je er voor kiest om geen relatie te hebben, is voor mij onbegrijpelijk. Beter een slecht huwelijk, dan geen huwelijk, is een oude wijsheid
Dat ben ik toch niet met je eens. Heet is een ouderwetse wijsheid. En dat is ook precies de reden waarom mijn ex en ik na 20 + jaar en 4 kinderen hebben besloten om uit elkaar te gaan. We zagen het echt niet zitten om zoals wij met elkaar omgingen dat tot het einde van ons leven vol te houden. Dan kun je beter op een goed moment uit elkaar gaan en de rest van je leven wel een plezierige tijd hebben.
Je kunt er ook voor kiezen om bij elkaar te blijven en elke dag op elkaar zitten te vitten en over elk punt discussieren. Nee bedankt. Daar hebben wij voor gepast
Het is wat.......
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')