abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_199405195
Deze vraag stel ik mezelf steeds vaker. Waarom zijn wij op aarde? Ineens ben je daar dan. Ik ben nu 30, heb een prima huis, baan, inkomen en spaargeld maar toch voel ik mij steeds minder verbonden met het leven en de samenleving terwijl ik het volgens mij nu juist moet 'leven' voordat je straks in de 50 bent... Heb geen relatie, misschien speelt dat ook mee en de mensen waar ik vroeger mee omging hebben nu een eigen leven opgeby maar het is steeds lastiger om zingeving te vinden in het leven merk ik... De dagen lijken steeds langer te duren en ik weet niet hoe ik de tijd moet doorkomen.
pi_199405217
Niks. Je gaat dood. Daarvoor leef je omdat je ouders een kind wilden
pi_199405257
Lekker sporten..beetje werken, no stress ..altijd late diensten elke dag uitslapen..beetje motorrijden ..potjesbierdrinken _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

Waar iedereen juist gaat trouwen en kinderen krijgen..krijg ik daar met de week juist een afkeer tegen.
Ja dan maar vrijgezel op je 50e lekker boeiend, al die verhalen weer hoor brrrrrr huil babys etc etc ..

:B :B :B :B JUICHEN !!
pi_199405364
Het doel van het leven is, dat het voortbestaat.
Niet zozeer specifiek jouw leven, maar het leven op zich.

Geboren worden, voortplanten en ervoor zorgen dat je nageslacht zich kan voortplanten.

Sec genomen hebben we na 35 jaar voor de genenpoel eigenlijk geen waarde meer.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  donderdag 13 mei 2021 @ 15:41:18 #5
338319 ZarB
I'll take three shots.
pi_199405495
Er is geen doel. Je wordt geboren en je gaat dood en daar tussenin moet je er voor jezelf maar wat van maken.

Ja biologisch gezien is het overlevingsdrag van het soort. Dat hele voortplantgedoe. Maar ja, wat dient dat voor doel? Wat is het probleem als de mensheid uitsterft? Wij zijn in staat om erover na te denken terwijl het hele leven en voortplanten an sich niks rationeels is.
I'm emotionally & mentally drained from having this liability attached to me.
pi_199405513
Welkom in het 30-ers dillemma ^O^

Klassiek "Is dit het nou"-gevoel. Hét moment om dingen te gaan doen waar je zelf blij van wordt, in plaats van dingen waarvan je denkt dat ze van je verwacht worden (carrière, relatie, huis, kinderen) :)

Makkelijker gezegd dan gedaan overigens, zeker nu met corona (merk ik zelf).
pi_199405558
quote:
10s.gif Op donderdag 13 mei 2021 15:42 schreef Piles het volgende:
Welkom in het 30-ers dillemma ^O^

Klassiek "Is dit het nou"-gevoel. Hét moment om dingen te gaan doen waar je zelf blij van wordt, in plaats van dingen waarvan je denkt dat ze van je verwacht worden (carrière, relatie, huis, kinderen) :)
Juist...je hebt geld ..niet bang zijn om wat kapot te slaan..zorg gewoon voor 4/5k op een aparte rek..voor nood klaar..
  donderdag 13 mei 2021 @ 15:50:48 #8
489099 skidzor
beste jonko klapper 2020
pi_199405728
Voortplanting, en daarna ga je dood
pi_199405790
Maar omdat mensen niet durven te leven gaan ze maar een relatie aan en nemen kinderen omdat ze denken dat het wel nut geeft.
  donderdag 13 mei 2021 @ 15:57:31 #10
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_199405889
Heb hetzelfde. Geen idee wat ik nog moet doen hier. Denk dat ik maar naar het buiteland ga ofzo zodra het weer kan.
pi_199405949
,,Wij zijn op aarde om God te dienen en om hier en in het hiernamaals gelukkig te zijn.'

Trouw

't Is maar dat je 't weet.
pi_199405953
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 15:57 schreef cleanfreak het volgende:
Heb hetzelfde. Geen idee wat ik nog moet doen hier. Denk dat ik maar naar het buiteland ga ofzo zodra het weer kan.
Want daar heeft het leven wel nut?
  donderdag 13 mei 2021 @ 16:02:28 #13
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_199406002
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 16:00 schreef hoechst het volgende:

[..]

Want daar heeft het leven wel nut?
Kan ik hopelijk wat vrouwen batsen. Dus ja.
  donderdag 13 mei 2021 @ 16:17:09 #14
494791 JanMetDeKorteLul
Korte achternaam
pi_199406334
Voortplanten, niet dat je de natuur nu zoveel mee helpt. Ons eigen bewustzijn is een spijtige bijzaak.
pi_199408291
quote:
15s.gif Op donderdag 13 mei 2021 15:22 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Deze vraag stel ik mezelf steeds vaker. Waarom zijn wij op aarde? Ineens ben je daar dan. Ik ben nu 30, heb een prima huis, baan, inkomen en spaargeld maar toch voel ik mij steeds minder verbonden met het leven en de samenleving terwijl ik het volgens mij nu juist moet 'leven' voordat je straks in de 50 bent... Heb geen relatie, misschien speelt dat ook mee en de mensen waar ik vroeger mee omging hebben nu een eigen leven opgeby maar het is steeds lastiger om zingeving te vinden in het leven merk ik... De dagen lijken steeds langer te duren en ik weet niet hoe ik de tijd moet doorkomen.
Ook als je in de 50 bent kun je prima 'leven'. Meestal heb je dan ook meer te besteden.

Maar waarom je er voor kiest om geen relatie te hebben, is voor mij onbegrijpelijk. Beter een slecht huwelijk, dan geen huwelijk, is een oude wijsheid. Huwelijk hoef je niet letterlijk te nemen. Samenwonen is bijna hetzelfde. Leven is geven. Ben je bereid je huis, baan, inkomen en spaargeld met iemand te delen? Zo ja, dan begin je te 'leven'. En ja, dan kun je ook belazerd worden. Dat risico hoort bij het leven. Beter sterven voor iets, dan leven voor niets.
  donderdag 13 mei 2021 @ 18:23:14 #16
487436 Naardegallemiezen
Naar de filistijnen
pi_199408431
Wees blij dat je pas op je 30e dit gevoel kreeg. Ik was 12
So you think you can tell heaven from hell?
pi_199408693
Ik heb nooit níet geleefd dus ik kan geen vergelijking maken.

Ik denk dat de meesten die vergetelheid zoeken toch een soort prettige droom willen.

Wat ze vermoedelijk krijgen is geen rust maar een zwart gat van het Niets.
pi_199408866
De Zen van het leven.

:P
Mijn boek "Ruimte, tijd, materie" over fundamentele natuurkunde (kwantummechanica, zwarte gaten, kosmologie, deeltjesfysica, etc.) op bol.com
Bijbehorend topic: W&T / Boek over kwantumzwaartekracht: jullie input gevraagd #3
  donderdag 13 mei 2021 @ 19:01:08 #19
338319 ZarB
I'll take three shots.
pi_199408906
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 18:11 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ook als je in de 50 bent kun je prima 'leven'. Meestal heb je dan ook meer te besteden.

Maar waarom je er voor kiest om geen relatie te hebben, is voor mij onbegrijpelijk. Beter een slecht huwelijk, dan geen huwelijk, is een oude wijsheid. Huwelijk hoef je niet letterlijk te nemen. Samenwonen is bijna hetzelfde. Leven is geven. Ben je bereid je huis, baan, inkomen en spaargeld met iemand te delen? Zo ja, dan begin je te 'leven'. En ja, dan kun je ook belazerd worden. Dat risico hoort bij het leven. Beter sterven voor iets, dan leven voor niets.
Idd. Een flut relatie met een uitgezakte partner en 5 kinderen in je krakkemikkige station is echt leven.
  donderdag 13 mei 2021 @ 19:01:28 #20
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_199408914
42
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  donderdag 13 mei 2021 @ 19:31:38 #21
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199409272
Er is zover we weten geen doel.
We denken als mens vaak dat we heel wat voorstellen maar we zijn maar een hoopje stof op een bol steen in een megagroot universum. We zijn helemaal niets joh.

En als je het belangrijk vindt om alles in je leven volgens het boekje te doen (groot huis, vrouw, kind, hond), dan is dat mooi.
Als je je hele leven op je balkonnetje huismerk biertjes drinkt en wietjes rookt, ook goed. Het eindresultaat is sowieso hetzelfde.

Dat je "moet" leven nu je 30 bent en alles op de rit hebt raad ik niemand aan hoor. Ik zou eerder jongeren van 16/18 aanraden om er flink op los te feesten en daar elke cent van je salaris aan uit te geven, zoals ik vroeger heb gedaan. Als je 18 bent heb je toch een groter vrijheidsgevoel dan wanneer je 30 of 40 bent.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_199409281
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 18:23 schreef Naardegallemiezen het volgende:
6 :{
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  donderdag 13 mei 2021 @ 19:34:32 #23
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199409317
Oh, en over die reacties over voortplanting.
Klopt op zich, maar we hebben al jaren te maken met overbevolking. Dus het is niet zo dat de mensheid dreigt uit te sterven als jij je niet voortplant TS. Het is geen vereiste.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_199409327
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 19:01 schreef ZarB het volgende:

[..]

Idd. Een flut relatie met een uitgezakte partner en 5 kinderen in je krakkemikkige station is echt leven.
Niet ideaal inderdaad, maar altijd nog wel beter dan leven als een eenzame cactus in een dorre woestijn.
pi_199409505

[ Bericht 100% gewijzigd door Amfoor_ op 13-05-2021 19:56:28 ]
pi_199409783
Er is geen doel.

Kijk naar de dinosaurussen; volledig uitgestorven door een natuurramp. Het kan nog duizenden jaren duren, maar uiteindelijk zal de mensheid ook ophouden te bestaan. Is het niet vanwege een komeet dan wel vanwege uitputting van de aarde, of uiteindelijk het uitdoven van de zon. Alles wat de mensheid heeft opgebouwd heeft uiteindelijk dus geen enkele zin.

De mens is een mislukt experiment van de evolutie. Eén van de fouten in ons systeem is dat ons bewustzijn ons in staat stelt om ons dingen af te vragen waarop onmogelijk antwoord te geven valt. Een hond zal zich nooit afvragen wat de zin van het leven is. Wij wel en dat is hoogst onbevredigend.

Volgens mij is dat ook de belangrijkste reden voor het bestaan van religies: zingeving, antwoord op al je vragen. Alles wat feitelijk onverklaarbaar is, kun je verklaren door het bestaan van een God. Ik ben daarom wel eens jaloers op mensen die gelovig zijn. Het lijkt me heel comfortabel als je in staat bent om te geloven en daarmee houvast vindt.
  donderdag 13 mei 2021 @ 20:05:36 #27
338319 ZarB
I'll take three shots.
pi_199409785
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 19:35 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Niet ideaal inderdaad, maar altijd nog wel beter dan leven als een eenzame cactus in een dorre woestijn.
Nou nee. Allebei kut. Gelukkig zijn er nog talloze middenwegen.
  donderdag 13 mei 2021 @ 20:07:13 #28
338319 ZarB
I'll take three shots.
pi_199409801
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 20:05 schreef Sodemieters het volgende:
Er is geen doel.

Kijk naar de dinosaurussen; volledig uitgestorven door een natuurramp. Het kan nog duizenden jaren duren, maar uiteindelijk zal de mensheid ook ophouden te bestaan. Is het niet vanwege een komeet dan wel vanwege uitputting van de aarde, of uiteindelijk het uitdoven van de zon. Alles wat de mensheid heeft opgebouwd heeft uiteindelijk dus geen enkele zin.

De mens is een mislukt experiment van de evolutie. Eén van de fouten in ons systeem is dat ons bewustzijn ons in staat stelt om ons dingen af te vragen waarop onmogelijk antwoord te geven valt. Een hond zal zich nooit afvragen wat de zin van het leven is. Wij wel en dat is hoogst onbevredigend.

Volgens mij is dat ook de belangrijkste reden voor het bestaan van religies: zingeving, antwoord op al je vragen. Alles wat feitelijk onverklaarbaar is, kun je verklaren door het bestaan van een God. Ik ben daarom wel eens jaloers op mensen die gelovig zijn. Het lijkt me heel comfortabel als je in staat bent om te geloven en daarmee houvast vindt.
Ja mee eens. Die laatste alinea denk ik ook wel eens aan. Ik heb helemaal geen behoefte aan een religie, maar het is wel lekker om je erachter te kunnen verschuilen en niet zoveel verantwoordelijkheid te hoeven nemen om wat van je leven te maken. Het hogere plan beslist toch wel.
  donderdag 13 mei 2021 @ 20:13:51 #29
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_199409915
Nakomelingen maken en de beste genen doorgeven aan de volgende generatie.
Aangezien we hier giga in falen met zijn allen zeg ik dat er geen zin meer is.
Naaien, zuipen en dansen!
Maar dan op de saaie manier
pi_199410161
Ik was puber tot jongvolwassen toen ik diepzinnig begon na te denken en tot me doordrong dat het leven volkomen zinloos was. Ik was kennelijk een depressief kind. Mensen met meer levenslust genieten gewoon meer van het leven en komen niet op dergelijke gedachten.
pi_199410352
Alcohol is het antwoord broeder.
  donderdag 13 mei 2021 @ 20:49:26 #32
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_199410399
Het leven is wat jij ervan maakt. Zo simpel kan het zijn. Ga op zoek naar waar je echt gelukkig van wordt en ga dat doen.
pi_199412403
Je DNA beperkingen ontdekken en met hulp ongedaan maken. Jezelf en anderen kopieren en oneindig leven.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 20:07 schreef ZarB het volgende:
Ja mee eens. Die laatste alinea denk ik ook wel eens aan. Ik heb helemaal geen behoefte aan een religie, maar het is wel lekker om je erachter te kunnen verschuilen en niet zoveel verantwoordelijkheid te hoeven nemen om wat van je leven te maken. Het hogere plan beslist toch wel.
Lekker? Dat is alleen als je zelf toch al van plan was om een gezin te stichten en zo veel mogelijk nakomelingen te verwekken want je moet dan ook de lifestyle volgen. maar ik vind dat juist wel getuigen van verantwoordelijkheid, want je neemt verantwoordelijkheid voor anderen en voor het voortbestaan van de mens als soort.

[ Bericht 83% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 13-05-2021 23:09:09 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  vrijdag 14 mei 2021 @ 12:01:46 #34
494791 JanMetDeKorteLul
Korte achternaam
pi_199416670
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 18:23 schreef Naardegallemiezen het volgende:
9, Dankzij een religieuze opvoeding die bij mij al vroeg door de mand viel
pi_199416700
Voortplanting. Dat hele monogame gebeuren is bullshit. De mens is bedoeld om zo veel mogelijk ofspring te krijgen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199416842
Dat zaken een "doel" moeten hebben noemen we "teleologisch denken". Dat dieren en mensen de neiging hebben zichzelf voort te planten, maakt het geen "doel".

Het meest zinnige antwoord dat ik ken, en wat bij het wegvallen van veel maatschappelijke en religieuze kaders misschien voor veel mensen als een hiaat voelt, is dat je er zelf maar een doel bij moet bedenken als je daar behoefte aan hebt. Ook al zou er een doel zijn; kom er maar es achter :P
Mijn boek "Ruimte, tijd, materie" over fundamentele natuurkunde (kwantummechanica, zwarte gaten, kosmologie, deeltjesfysica, etc.) op bol.com
Bijbehorend topic: W&T / Boek over kwantumzwaartekracht: jullie input gevraagd #3
pi_199416919
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 12:15 schreef Haushofer het volgende:
Dat zaken een "doel" moeten hebben noemen we "teleologisch denken". Dat dieren en mensen de neiging hebben zichzelf voort te planten, maakt het geen "doel".

Het meest zinnige antwoord dat ik ken, en wat bij het wegvallen van veel maatschappelijke en religieuze kaders misschien voor veel mensen als een hiaat voelt, is dat je er zelf maar een doel bij moet bedenken als je daar behoefte aan hebt. Ook al zou er een doel zijn; kom er maar es achter :P
Voortplanting is een evolutionair gegeven, geen neiging.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199416936
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 20:05 schreef Sodemieters het volgende:
Jij hebt waarschijnlijk ook je houvast. In het boeddhisme is bijvoorbeeld het idee van "anatman" erg belangrijk, het uiteindelijke niet-bestaan van je "zelf". Het idee is dat ons "zelf" een zorgvuldige constructie is waarmee we onszelf door het leven bewegen, maar wat uiteindelijk hooguit een handige constructie is zonder afzonderlijk bestaan. Dat is ook een heel comfortabel idee, maar roept ook weer allerlei vragen op: wat gebeurt er als dat "zelf" verdwijnt met de dood? Een boeddhist zou kunnen zeggen dat dat "zelf" niet verdwijnt met de dood; het was er überhaupt nooit om mee te beginnen.

In Sabine Wassenberg haar "Mijn ego en ik" kun je lezen wat het met mensen kan doen wanneer ze door die illusie van "atman" heenprikken. Dat kan dezelfde soort gewaarzijn veroorzaken als bij een depressie. Uiteindelijk kan het ook heel bevrijdend zijn.

Waarmee ik maar wil zeggen: we hebben allemaal onze illusies waarmee we onszelf "comfortably numb" maken. Daar heb je echt geen religie of godsgeloof voor nodig ;)
pi_199416948
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 12:20 schreef Netsplitter het volgende:
Voortplanting is een evolutionair gegeven, geen neiging.
Gedreven door verlangen of neiging. Zonder dat verlangen zouden we allang zijn uitgestorven.

Net als bij onze prikkels als dorst en honger :P Zie b.v. ook het boek

https://en.wikipedia.org/wiki/Why_Buddhism_Is_True

waarin het boeddhisme wordt gerelateerd aan (het overstijgen van) onze evolutionaire neigingen.
pi_199416961
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 12:22 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Gedreven door verlangen of neiging. Zonder dat verlangen zouden we allang zijn uitgestorven.

Net als bij onze prikkels als dorst en honger :P
Nee. Dieren, en dus mensen, gaan heel ver om hun kroost veilig te stellen.
Dat is instinct, geen neiging.
pi_199416971
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 12:23 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Nee. Dieren, en dus mensen, gaan heel ver om hun kroost veilig te stellen.
Dat is instinct, geen neiging.
Ok, als jij dat "bewuste" v.s. "onbewuste" onderscheid wil maken, prima :) Ik vind dat onderscheid hier niet zo interessant.
pi_199417018
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 12:24 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ok, als jij dat "bewuste" v.s. "onbewuste" onderscheid wil maken, prima :)
Dat onderscheid is er ook gewoon.
Dat mensen graag minimaal twee kinderen willen is evolutionair geregeld. Je genen hebben een grotere overlevingskans met meerdere kinderen dan met één. Dat dat tegenwoordig leuk wordt gemaakt alsin dat het andere kind een speelmaat heeft of niet alleen is, is complete bullshit.
pi_199418877
1. Er is geen doel van het leven, het doel van het leven moet je zelf maken en vinden.
2. Het doel van het leven is ( eeuwig) (innerlijk) vrede te hebben en ( eeuwig) gelukkig te zijn.
3. Het doel van het leven is je ware zelf/ gelukkige zelf te uitten.
4. Het doel van het leven is te leven/ het leven te ervaren.
5. Het doel van het leven is te bestaan/ eeuwig bestaan/ eeuwig leven.
6. Het doel van het leven is iets van jezelf achter te laten(kinderen, levenswerk etc.)
7. Het doel van het leven is perfectie, dus een beter aarde/ mens etc. Dat valt dus ook onder, je eigen wensen vervullen.
8. Het doel van het leven is de toekomst, maar dat is eigenlijk ongeveer hetzelfde als punt 7.

Misschien kan deze oefening je helpen om specifiek je eigen doel in het leven te vinden: https://www.nlp-groningen(...)-en-gregory-bateson/

Je zegt het zelf, het kan te maken hebben met relaties. Dat kan dus best kloppen, dan zou ik een relatie aangaan.

Wat je ook kan doen is een soort bucketlist te maken van wat je allemaal wilt ervaren in het leven voordat je doodgaat.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 15:03:18 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199419366
In feite dienen we als mensheid geen doel.

Maar graag maken we het ons de tijd dat we hier zijn zo comfortabel mogelijk. En graag zorg ik er voor dat mensen in de toekomst het ook fijn hebben.

[ Bericht 11% gewijzigd door Hexagon op 14-05-2021 18:10:18 ]
  vrijdag 14 mei 2021 @ 15:12:54 #45
495375 KroketBroodje
Hij/AH-64 Apache/Koning
pi_199419472
Doel is persoonlijk maar ik zie het leven als een test of voorbereiding voor het hiernaarmaals of volgend leven.
pi_199419583
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:12 schreef KroketBroodje het volgende:
Doel is persoonlijk maar ik zie het leven als een test of voorbereiding voor het hiernaarmaals of volgend leven.
Dus jij hebt nooit eens plezier?
  vrijdag 14 mei 2021 @ 15:22:06 #47
495375 KroketBroodje
Hij/AH-64 Apache/Koning
pi_199419594
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:21 schreef hoechst het volgende:

[..]

Dus jij hebt nooit eens plezier?
Jawel hoezo niet?
pi_199419630
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:22 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Jawel hoezo niet?
Omdat alles een test is.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 15:28:53 #49
495375 KroketBroodje
Hij/AH-64 Apache/Koning
pi_199419676
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:25 schreef hoechst het volgende:

[..]

Omdat alles een test is.
Een test is niet perse afschuwelijk en ik hoef niet elke dag een 10 te halen.
pi_199419678
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:12 schreef KroketBroodje het volgende:
Dan moet er wel iets na dit leven zijn. :)
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')